quote:Ik zelf ook, maar toch is de IC een hogere prijs dan de CL. Wereldkampioen is nou eenmaal hoger dan Europees kampioen. En vergeet ook niet dat je sowieso de CL eerst moet winnen om een kans te maken op de IC. Het is dus een prijs die uiterst moeilijk te winnen is.
Op maandag 5 januari 2004 14:18 schreef Doc het volgende:[..]
Ik was blijer met de CL overwinning van Ajax dan met de IC hoor. Had ook liever gehad dat ze 1996 de CL gewonnen hadden dan die IC ...
quote:Ik heb nog nooit iemand gezien die uitkeek naar een League Cup wedstrijd, terwijl ik wel vaak mensen heb gezien die uitkeken naar de Community Shield wedstrijd. Het is toch de openingswedstrijd van het seizoen en het is toch de wedstrijd tussen de FA Cup winnaar en de Premier League winnaar. De League Cup is nietszeggend; een overbodig toernooi.
Daarnaast wordt bij mijn weten die Communiy Shield nog minder als prijs gezien dan de League Cup.
quote:Vind ik geen goede vergelijking. De Amstel Cup is hét bekertoernooi van Nederland en de FA Cup is hét bekertoernooi van Engeland. Als je een vergelijking Nederland-Engeland maakt moet je toch het niveau en sfeer even buiten beschouwing laten. Engeland is nou eenmaal mooier en beter op voetbalgebied.
En als je de Amstel Cup ergens mee wilt vergelijken, dan is dat eerder met de LC. Zoiets als de FAC hebben we niet in NL.
[Dit bericht is gewijzigd door Qi op 05-01-2004 16:30]
quote:Als het argument is dat het moeilijker is om de IC te winnen dan de CL (wat technisch gezien ook klopt), dan zou je de Europese supercup ook in ieder geval hoger moeten inschatten dan de UEFA cup.
Op maandag 5 januari 2004 16:27 schreef Qi het volgende:Ik zelf ook, maar toch is de IC een hogere prijs dan de CL. Wereldkampioen is nou eenmaal hoger dan Europees kampioen. En vergeet ook niet dat je sowieso de CL eerst moet winnen om een kans te maken op de IC. Het is dus een prijs die uiterst moeilijk te winnen is.
(je rijtje was)
1.) Intercontinental Cup.
2.) Champions League.
3.) UEFA Cup.
4.) Super Cup.
Wat enorm scheelt is dat IC een titel is die eigenlijk met 1 wedstrijd beslist is, waar niet in de weken ervoor echt naar toe geleefd wordt (pas een half jaar nadat een team er voor geplaatst is, speelt-ie de wedstrijd en wel met een nieuw team). Dat maakt het allemaal veel en veel onintressanter. Wereld kampioen is in die zin eerder een ere titel dan een echte titel.
quote:Het is weliswaar "het" beker toernooi, maar wel een zonder traditie en aanzien. Een bij-toernooi zonder echt aanzien, leuk voor team buiten de top 3 te winnen, en een pleister op de wond als een top 3 team geen kampioen geworden is. Een status als de LC dus.
Op maandag 5 januari 2004 16:27 schreef Qi het volgende:
Vind ik geen goede vergelijking. De Amstel Cup is hét bekertoernooi van Nederland en de FA Cup is hét bekertoernooi van Engeland. Als je een vergelijking Nederland-Engeland maakt moet je toch het niveau en sfeer even buiten beschouwing laten. Engeland is nou eenmaal mooier en beter op voetbalgebied.
Manchester City/Leicester City-Tottenham Hotspur
Swansea City-Preston North End/Reading
Northampton/Rotherham United-Manchester United
Kidderminster/Wolverhampton Wanderers-West Ham United
Arsenal-Middlesbrough
Coventry City-Accrington/Colchester
Ipswich Town-Sunderland
Luton Town-Tranmere Rovers/Bolton Wanderers
Liverpool-Newcastle United
Burnley-Gillingham
Nottingham Forest-Sheffield United
Portsmouth-Barnsley/Scunthorpe
Everton-Fulham
Telford-Millwall
Southend United/Scarborough-Watford/Chelsea
Birmingham-Wimbledon/Stoke City
quote:De Super Cup is een geval apart, dat is in mijn ogen eigenlijk een overbodige wedstrijd en daarom waardeer ik die zo laag. De Champions League winnaar hoort gewoon meteen kampioen van Europa te zijn, dat zou helemaal niet beslist moeten worden in een Super Cup wedstrijd tegen de UEFA Cup winnaar.
Op maandag 5 januari 2004 16:50 schreef Doc het volgende:[..]
Als het argument is dat het moeilijker is om de IC te winnen dan de CL (wat technisch gezien ook klopt), dan zou je de Europese supercup ook in ieder geval hoger moeten inschatten dan de UEFA cup.
quote:Ik kijk de Champions League ook met meer plezier dan die Intercontinental Cup wedstrijd, maar ik erken het wel als een hogere prijs. Het is de wereldtitel voor clubs en de Champions League is 'slechts' een Europese titel.
Wat enorm scheelt is dat IC een titel is die eigenlijk met 1 wedstrijd beslist is, waar niet in de weken ervoor echt naar toe geleefd wordt (pas een half jaar nadat een team er voor geplaatst is, speelt-ie de wedstrijd en wel met een nieuw team). Dat maakt het allemaal veel en veel onintressanter. Wereld kampioen is in die zin eerder een ere titel dan een echte titel.
quote:Maar als je zo gaat redeneren kun je niets vergelijken. De Nederlandse competitie heeft immers ook veel minder traditie en aanzien dan de Premier League. Je moet status e.d. juist buiten beschouwing laten omdat je anders nooit kunt vergelijken.
Het is weliswaar "het" beker toernooi, maar wel een zonder traditie en aanzien. Een bij-toernooi zonder echt aanzien, leuk voor team buiten de top 3 te winnen, en een pleister op de wond als een top 3 team geen kampioen geworden is. Een status als de LC dus.
quote:Liverpool - Newcastle is een leuke loting...
Op maandag 5 januari 2004 17:05 schreef Tony_Montana67 het volgende:
De loting voor de vierde ronde van de FA Cup.
Arsenal-Middlesbrough
Ipswich Town-Sunderland
Burnley-Gillingham
Everton-Fulham
Telford-Millwall
quote:Die stond er al een paar uur hoor
Op maandag 5 januari 2004 17:05 schreef Tony_Montana67 het volgende:
De loting voor de vierde ronde van de FA Cup.
Arsenal-Middlesbrough
Ipswich Town-Sunderland
Burnley-Gillingham
Everton-Fulham
Telford-Millwall
quote:Maar volgens die zelfde redenering is de Super Cup in ieder geval een hogere prijs dande UEFA cup (niet dan de CL).
Op maandag 5 januari 2004 17:23 schreef Qi het volgende:[..]
De Super Cup is een geval apart, dat is in mijn ogen eigenlijk een overbodige wedstrijd en daarom waardeer ik die zo laag. De Champions League winnaar hoort gewoon meteen kampioen van Europa te zijn, dat zou helemaal niet beslist moeten worden in een Super Cup wedstrijd tegen de UEFA Cup winnaar.
[..]Ik kijk de Champions League ook met meer plezier dan die Intercontinental Cup wedstrijd, maar ik erken het wel als een hogere prijs. Het is de wereldtitel voor clubs en de Champions League is 'slechts' een Europese titel.
De titel "wereldkampioen" voor een club is meer een ere titel. Neem bijvoorbeeld het gedrocht 'wereldkampioenschappen voor clubs': dat stond los van die IC. Aan de hand van dat toernooi zou je je pas wereldkampioen mogen noemen. Met IC win je de "wereldbeker", maar of je echt wereldkampioen bent is niet geheel correct denk ik. Officieus wel, maar officieel betwijfel ik het.
quote:Ik heb het over het aanzien binnen een land. In Engeland hebben de PL en de FAC aanzien en de LC niet. In NL heeft de HCE aanzien, en de AC niet.
Op maandag 5 januari 2004 17:23 schreef Qi het volgende:
Maar als je zo gaat redeneren kun je niets vergelijken. De Nederlandse competitie heeft immers ook veel minder traditie en aanzien dan de Premier League. Je moet status e.d. juist buiten beschouwing laten omdat je anders nooit kunt vergelijken.
quote:Als je dan toch consequent wil redeneren dan moet je de Super Cup ook als een hogere prijs erkennen dan de Champions League. Maargoed, ik erken die prijs niet als iets hogers, met mij velen denk ik, en ik erken de Intercontinental Cup wél als iets hogers, met mij velen niet denk ik. Een andere krachtmeting tussen Europa en Zuid-Amerika bestaat er op het moment niet, misschien verander ik van gedachten als ze met iets beters komen. Wereldkampioenschap voor clubs is i.i.g. geen optie.
Op dinsdag 6 januari 2004 09:24 schreef Doc het volgende:[..]
Maar volgens die zelfde redenering is de Super Cup in ieder geval een hogere prijs dande UEFA cup (niet dan de CL).
De titel "wereldkampioen" voor een club is meer een ere titel. Neem bijvoorbeeld het gedrocht 'wereldkampioenschappen voor clubs': dat stond los van die IC. Aan de hand van dat toernooi zou je je pas wereldkampioen mogen noemen. Met IC win je de "wereldbeker", maar of je echt wereldkampioen bent is niet geheel correct denk ik. Officieus wel, maar officieel betwijfel ik het.
quote:Maar je kunt niet ontkennen dat de FA Cup dé bekercompetitie van Engeland is en dat de Amstel Cup dé bekercompetitie van Nederland is. Dat sommige mensen de Amstel Cup een gedrocht vinden en dat sommige mensen niets met de Amstel Cup hebben doet daar niets aan af. De tweede bekercompetitie van Engeland, de Worthington Cup, kun je helemaal niet met Nederland vergelijken omdat wij uberhaupt geen tweede bekercompetitie hebben.
Ik heb het over het aanzien binnen een land. In Engeland hebben de PL en de FAC aanzien en de LC niet. In NL heeft de HCE aanzien, en de AC niet.
[Dit bericht is gewijzigd door Qi op 06-01-2004 10:23]
quote:Sorry, gisteren was het forum nogal traag
Op dinsdag 6 januari 2004 09:18 schreef Doc het volgende:Die stond er al een paar uur hoor
10 Jan: Arsenal v Boro (PL)
20 Jan: Arsenal v Boro (CC)
24/25 Jan: Arsenal v Boro (FA)
28 Jan: Boro v Arsenal (CC)
quote:Je kan bij de bookies dan ook heerlijk gecombineerd gokken op deze wedstrijden, om de quoteringen te verhogen (maar je kansen te verkleinen)
Op dinsdag 6 januari 2004 13:38 schreef ChAoZ het volgende:
Arsenal - Middlesbrough trouwens populaire wedstrijd deze maand10 Jan: Arsenal v Boro (PL)
20 Jan: Arsenal v Boro (CC)
24/25 Jan: Arsenal v Boro (FA)
28 Jan: Boro v Arsenal (CC)
quote:De FAC is een van de twéé bekercompetities in Engeland waar PL teams aan mee kunnen doen. Je kan de AC dus met twee bekercompetities vergelijken. Als het aanzien betreft kan dat gerust met die tweede vergeleken worden.
Op dinsdag 6 januari 2004 10:17 schreef Qi het volgende:Maar je kunt niet ontkennen dat de FA Cup dé bekercompetitie van Engeland is en dat de Amstel Cup dé bekercompetitie van Nederland is. Dat sommige mensen de Amstel Cup een gedrocht vinden en dat sommige mensen niets met de Amstel Cup hebben doet daar niets aan af. De tweede bekercompetitie van Engeland, de Worthington Cup, kun je helemaal niet met Nederland vergelijken omdat wij uberhaupt geen tweede bekercompetitie hebben.
quote:Maar als je als team de League Cup en de titel hebt gewonnen dan spreek je niet van een 'double', daarvoor moet je de FA Cup en de titel hebben gewonnen. Dit geeft al aan dat de FA Cup de eerste bekercompetitie is en de League Cup de tweede. Net zoals in Nederland de Amstel Cup de enige, en ook eerste, bekercompetitie is. Het vergelijken van de League Cup met de Amstel Cup vind ik zoiets als het vergelijken van de Eredivisie met de First Division. Die laatste competitie heeft ook minder aanzien dan de Premier League en zou volgens jouw redenering dus beter vergeleken kunnen worden met de Eredivisie.
Op dinsdag 6 januari 2004 15:52 schreef Doc het volgende:[..]
De FAC is een van de twéé bekercompetities in Engeland waar PL teams aan mee kunnen doen. Je kan de AC dus met twee bekercompetities vergelijken. Als het aanzien betreft kan dat gerust met die tweede vergeleken worden.
Bolton was in de blessuretijd teruggekomen tot 1-1, maar Tranmere hield stand en besliste de wedstrijd in de verlengingen.
Andere uitslagen van replays:
Reading 1 - 2 Preston
Colchester 2 - 1 Accrington
Rotherham Utd 1 - 2 Northampton
Stoke City 0 - 1 Wimbledon
Wolves 2 - 0 Kidderminster
Scunthorpe Utd 2 - 0 Barnsley
Chelsea - Watford 4-0
Leicester City - Man City 1-3
Scarborough - Southend Utd 1-0
Bij Chelsea scoorde Hasselbaink er eentje. ManCity scoorde twee keer in de laatste minuten.
quote:city dus de volgende tegenstander...
Op donderdag 15 januari 2004 13:14 schreef zjroentje het volgende:
De overige replays van gisteren:Chelsea - Watford 4-0
Leicester City - Man City 1-3
Scarborough - Southend Utd 1-0Bij Chelsea scoorde Hasselbaink er eentje. ManCity scoorde twee keer in de laatste minuten.
Sat Jan 24 2004
FA Cup Fourth Round
Scarborough v Chelsea 12:30
Portsmouth v Scunthorpe Utd 15:00
Swansea City v Preston 15:00
Telford v Millwall 15:00
Arsenal v Middlesbrough 15:00
Birmingham v Wimbledon 15:00
Burnley v Gillingham 15:00
Coventry City v Colchester 15:00
Ipswich Town v Sunderland 15:00
Luton Town v Tranmere 15:00
Liverpool v Newcastle 17:35
Sun Jan 25 2004
FA Cup Fourth Round
Man City v Tottenham 13:00
Wolves v West Ham Utd 14:00
Nottm Forest v Sheff Utd 14:00
Everton v Fulham 15:00
Northampton v Man Utd 16:05
NB: de geplaatste tijden zijn de Engelse tijden, dus tel overal een uurtje bij op ![]()
Is al bekend welke bij welke zender uitgezonden worden?
De data van de volgende ronden:
Sat 14 February - Fifth Round
Sat 6 March - Quarter-finals
Sun 4 April - Semi-finals
Sat 22 May - Final at the Millennium Stadium, Cardiff
quote:
Match Of The Day Live
Sat 24 Jan, 5:25 pm - 7:40 pm 135minsGary Lineker introduces live coverage of this FA Cup fourth round clash from Anfield.
Both teams will be keen to progress in this competition as they have suffered indifferent league form. Indeed, Newcastle captain Alan Shearer has said he would swap the Premiership winners' medal he won at Blackburn for an FA Cup triumph this season. Both teams have won the famous old competition on six occasion. Liverpool's last victory was in 2001, while the Magpies' was back in 1955 - their last domestic trophy.
In the last round both teams won on their travels. Liverpool overcame a tricky tie at third division Yeovil 2-0 thanks to goals from Emile Heskey and Danny Murphy. While Newcastle were very impressive as they won 3-0 at Southampton, with Kieron Dyer netting a brilliant brace.
Last season the Magpies got a 2-2 draw at Anfield in the league - their first point in nine visits.
Stereo Widescreen
Website: http://www.bbc.co.uk/matchoftheday
quote:Deze 2 wedstrijden heeft de BBC.
Op maandag 19 januari 2004 12:55 schreef Doc het volgende:
Komend weekend weer:Sat Jan 24 2004
FA Cup Fourth Round
Liverpool v Newcastle 17:35
Sun Jan 25 2004
FA Cup Fourth Round
Man City v Tottenham 13:00NB: de geplaatste tijden zijn de Engelse tijden, dus tel overal een uurtje bij op
Is al bekend welke bij welke zender uitgezonden worden?
C+ Heeft nog geen uitzendschema bekend, maar ik gok dat ze de wedstrijden van Chelski en SCUM hebben gezien de speeltijden en he tfeit dat SKY Sports deze 2 potjes ook live heeft.
quote:Goed nieuws
Op maandag 19 januari 2004 13:14 schreef PogueMahone het volgende:[..]
het gehele bericht:
http://news.bbc.co.uk/sport2/hi/football/fa_cup/3421131.stm
quote:De grote clubs zijn zo slecht nog niet voor de kleintjes, en de FA cup in Engeland loont echt voor de kleine clubs.
Op vrijdag 23 januari 2004 11:42 schreef rubbereend het volgende:
Die Rus van Chelsea heeft weer wat nieuws gedaan. hij heeft 25.000 pond gedoneerd aan de jeugdopleiding van Scarborough, oftewel de tegenstander van morgen in de FA cup.....
Notts County heeft een tijdje gelee ook al flinke hulp van Chelski gehad.
quote:Northhampton had direct de entreeprijzen voor de wedstrijd tegen United omhoog gegooid. Financieel zijn zulke wedstrijden idd aantrekkelijk voor de kleine clubs.
Op vrijdag 23 januari 2004 12:34 schreef ChAoZ het volgende:
en morgen dan nog een keer 500k voor Scarborough door de recette, tv gelden etc.
Goede week financieel. Voor Scarborough te hopen dat ze een gelijkspel wegtrekken
Te volgen via Radio5Live.
| Forum Opties | |
|---|---|
| Forumhop: | |
| Hop naar: | |