abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
  donderdag 23 oktober 2003 @ 12:05:17 #51
52589 sjun
uit solidariteit
pi_14075924
-

[Dit bericht is gewijzigd door robh op 23-10-2003 12:06]

Niets is dommer te censureren dan hetgeen men niet begrijpt.
pi_14075951
-

[Dit bericht is gewijzigd door robh op 23-10-2003 12:06]

[b]Op vrijdag 7 november 2003 00:23 schreef gelly het volgende:[/b][br]Ik wil Fok! wel leuk houden.
pi_14076133
-
[i]"you left me standing here, a long long time ago"[/i]
  donderdag 23 oktober 2003 @ 12:17:04 #54
52589 sjun
uit solidariteit
pi_14076225
quote:
Op donderdag 23 oktober 2003 12:13 schreef milagro het volgende:
-
.
Niets is dommer te censureren dan hetgeen men niet begrijpt.
pi_14076848
quote:
Op donderdag 23 oktober 2003 11:50 schreef klnvntrbyt het volgende:

[..]

????
[..]

Kom op zeg... Omdat er 1 persoon zo praat betekent niet dat elke Hindoestaan zo is!

(?????>>>Ik had het over hindu's in de UK.)

En nee, 1 persoon die zo denkt zegt niets, hij was slechts een voorbeeld.
Discriminatie en vooroordelen zijn niet exclusief verbonden aan witte Nederlanders jegens anderen, wil ik maar zeggen.

Het frappante is wel, en dat is in eerdere topics gebleken, dat waar ík zeg liever niet met een moslim te huwen, mij dat verweten word als ware het rascisme of zwaar bekrompen, terwijl het andersom als "logisch" wordt ervaren, immers iemand uit je eigen cultuur met de zelfde achtergrond begrijpt je toch het beste, wat is daar op tegen etc etc.

Ik zie veel meer (in mijn omgeving maar ook in het grotere plaatje) vooroordelen en uitsluiting bij allochtonen jegens autochtonen als andersom.

Daar waar een (afvallig) Marokkaans meisje over het algemeen welkom wordt geheten als vriendin van zoonlief door diens ouders, ziet de Marokkaanse vader de gekozen ongelovige niet Marokkaanse keuze van dochter (of zoonlief) liefst zo snel mogelijk verdwijnen en wordt de dochter al dan niet onder dwang geboden een einde te maken aan haar relatie, desnoods dwang met letterlijk fysiek geweld.
Zo ook in mindere mate in Hindoestaanse kringen.

pi_14076872
Gaat lekker jongens.....

Zelf nog nooit geconfronteerd met de politie dus uit ervaring kan ik in deze niet spreken. Het moet gewoon afgelopen zijn met racisme, institutioneel of niet

pi_14076926
quote:
Op donderdag 23 oktober 2003 11:34 schreef sp3c het volgende:

[..]

ik weet niet wanneer jij in het leger hebt gezeten maar ik heb nergens last van verder

het kan ook niet want tijdens vredesmissies werk je met zo'n divers scala aan nationaliteiten samen dat je snel in de problemen raakt met een dergelijke instelling.

iig ik heb een donkere huid en wordt niet gediscrimineerd en ik weet er nix van

Ik zit niet in het leger, maar ik zag onlangs een uitzending van Omroep Brabant met een (ik dacht) Surinaamse man die in de hens werd gezet door zijn medesoldaten omdat 'ie zwart was.....

Bovendien ken ik een aantal mensen die in het leger zitten die sterk racistische trekjes vertonen.

pi_14077755
quote:
Op donderdag 23 oktober 2003 12:47 schreef theofiel172 het volgende:

[..]

Ik zit niet in het leger, maar ik zag onlangs een uitzending van Omroep Brabant met een (ik dacht) Surinaamse man die in de hens werd gezet door zijn medesoldaten omdat 'ie zwart was.....

Bovendien ken ik een aantal mensen die in het leger zitten die sterk racistische trekjes vertonen.

Niet alleen in het leger hoor. Je vindt ze tegenwoordig op elke straathoek. Om over Fok! maar niet te spreken.
pi_14077785
quote:
Op donderdag 23 oktober 2003 12:44 schreef milagro het volgende:

[..]
...
Het frappante is wel, en dat is in eerdere topics gebleken, dat waar ík zeg liever niet met een moslim te huwen, mij dat verweten word als ware het rascisme of zwaar bekrompen, terwijl het andersom als "logisch" wordt ervaren, immers iemand uit je eigen cultuur met de zelfde achtergrond begrijpt je toch het beste, wat is daar op tegen etc etc.
...

En dat is je goed recht. Laat iedereen voor zichzelf maar lekker bepalen met wie ze willen trouwen.
pi_14077813
quote:
Op donderdag 23 oktober 2003 13:25 schreef KirmiziBeyaz het volgende:

[..]

Niet alleen in het leger hoor. Je vindt ze tegenwoordig op elke straathoek. Om over Fok! maar niet te spreken.

Inderdaad. Hoe vaak ik wel niet Kaolo Bakra hoor tegenwoordig.
[b]Op vrijdag 7 november 2003 00:23 schreef gelly het volgende:[/b][br]Ik wil Fok! wel leuk houden.
pi_14078002
quote:
Op donderdag 23 oktober 2003 12:44 schreef milagro het volgende:
Ik zie veel meer (in mijn omgeving maar ook in het grotere plaatje) vooroordelen en uitsluiting bij allochtonen jegens autochtonen als andersom.
Dit klinkt wel echt heel vreemd en erg wit. Ik denk niet dat je weet wat het is om gediscrimineerd te worden of dat je er teveel makkelijk over denkt.

Er is echt niet meer racisme tegen autochtone Nederlanders, dat is wel erg zeilig gedacht.

Two seconds of fame, two seconds distance
pi_14078011
is in nederland ook zo. Daarom gaan ook heel veel allochtonen weg bij de Politie.
pi_14078071
quote:
Op donderdag 23 oktober 2003 13:33 schreef Rebound het volgende:

[..]

Dit klinkt wel echt heel vreemd en erg wit. Ik denk niet dat je weet wat het is om gediscrimineerd te worden of dat je er teveel makkelijk over denkt.

Er is echt niet meer racisme tegen autochtone Nederlanders, dat is wel erg zeilig gedacht.

zeilig?
neuh.
pi_14078086
quote:
Op donderdag 23 oktober 2003 13:33 schreef Chadi het volgende:
is in nederland ook zo. Daarom gaan ook heel veel allochtonen weg bij de Politie.
bron?
pi_14078163
quote:
Op donderdag 23 oktober 2003 13:36 schreef milagro het volgende:

[..]

bron?

De politie

pi_14078167
quote:
Op donderdag 23 oktober 2003 13:33 schreef Rebound het volgende:

Discriminatie van autochtonen neemt toe
ROTTERDAM | Discriminatie in Nederland neemt af, maar het zijn nu de blanke Nederlanders die het om hun etniciteit steeds vaker moeten ontgelden. Dat meldt het anti-discriminatiebureau Radar in zijn jaaroverzicht.
Vergeleken met 2001 werden vorig jaar drie procent minder klachten ingediend. In Rotterdam werden volgens Radar vijftien procent minder klachten geregistreerd. Met die daling loopt de Maasstad voorop in Nederland.

Blanke Nederlanders moeten het om hun etniciteit echter steeds vaker ontgelden. Klachten van hun kant stijgen scherp bij het meldpunt discriminatie; vijftien procent van de slachtoffers wordt gevormd door autochtonen. In 2000 was dat nog slechts zes procent. De tanende tolerantie treft tegenwoordig iedereen, stelt Radar een tikje bedroefd vast.

Zeker in de oude wijken worden de overgebleven bewoners van Nederlandse afkomst steeds vaker het mikpunt van spot en pesterijen. Of zijn zij de dupe van discriminatie op grond van sekse (vrouw) of seksuele geaardheid (homo), stelt Radar bezorgd vast. Ook in Den Haag daalde het aantal klachten over discriminatie. Volgens Directeur G.J. Ankoné van het Bureau Discriminatiezaken in Den Haag valt de daling samen met de opkomst van de LPF. "In het begin van 2002 was het aantal klachten nog zo hoog, dat we er zelfs van schrokken. Zeker na de moord op Pim Fortuyn in mei daalde het aantal meldingen behoorlijk. We zijn dat nog aan het onderzoeken." Van een toename van discriminatie van blanke Nederlanders is naar zijn mening geen sprake. "Doordat er minder allochtone klachten zijn, neemt het aandeel autochtone klachten verhoudingsgewijs vanzelf toe. Maar in absolute cijfers is het niet toegenomen."

Radar trekt uit de daling van het aantal klachten niet de conclusie dat discriminatie ook daadwerkelijk afneemt.

http://www.haagschecourant.nl/regioportal/HC/1,2622,1553-HaagscheCourant-Voorpagina!!__1532136_,00.html?ArchiefID=1532136

Discriminatie autochtonen neemt toe

pi_14078173
quote:
Op donderdag 23 oktober 2003 13:39 schreef Rebound het volgende:

[..]

De politie

laat maar zien dan.
pi_14078182
quote:
Op donderdag 23 oktober 2003 13:27 schreef Tedje_van_Es het volgende:

[..]

Inderdaad. Hoe vaak ik wel niet Kaolo Bakra hoor tegenwoordig.

Vertel? Hoe vaak?
pi_14078225
quote:
Op donderdag 23 oktober 2003 13:36 schreef milagro het volgende:

[..]

bron?

Kijk zelf maar naar de cijfers van de Politie en ten tweede ken er zat die daar weg zijn en een paar die er nog zitten Waarom denk je dat in Amsterdam-West slechts 2-3 Marokkaanse agenten zitten???
pi_14078264
quote:
Op donderdag 23 oktober 2003 13:39 schreef Tedje_van_Es het volgende:

[..]

Dat bevestigt toch precies wat ik zeg. Het neemt toe, het is niet meer zoals Milagro beweert.
quote:
Op donderdag 23 oktober 2003 13:40 schreef milagro het volgende:
laat maar zien dan.
Hey, dat hoor ik hier vaker. Dat iets niet waar zou zijn zonder dat je er een internetlinkje van kan laten zien. Teken van onmacht.
pi_14078279
quote:
Op donderdag 23 oktober 2003 13:42 schreef Chadi het volgende:

[..]

Kijk zelf maar naar de cijfers van de Politie en ten tweede ken er zat die daar weg zijn en een paar die er nog zitten Waarom denk je dat in Amsterdam-West slechts 2-3 Marokkaanse agenten zitten???

uuuuuh omdat je als Bounty , verrader wordt weggezet door je broeders?

Waarom hielden straatvaders op met hun baantje?
Juist, omdat ze er door hun achterban op aangekeken worden.

Ik ken zat Surinamers/Antillianen bij de politie die nergens last van hebben.

pi_14078312
quote:
Op donderdag 23 oktober 2003 13:44 schreef milagro het volgende:
Ik ken zat Surinamers/Antillianen bij de politie die nergens last van hebben.
Bron? Laat maar zien?
  Moderator donderdag 23 oktober 2003 @ 13:47:00 #73
14679 crew  sp3c
Geef me die goud!!!
pi_14078320
quote:
Op donderdag 23 oktober 2003 12:47 schreef theofiel172 het volgende:

[..]

tja excessen heb je overal daar is het leger zeker geen uitzondering in maar gelly doet het voorkomen alsof het normaal is en dat is het niet want dan had ik wel het 1 en ander meegemaakt inmiddels
Op zondag 8 december 2013 00:01 schreef Karina het volgende:
Dat gaat me te diep sp3c, daar is het te laat voor.
pi_14078375
quote:
Op donderdag 23 oktober 2003 13:47 schreef sp3c het volgende:

[..]

tja excessen heb je overal daar is het leger zeker geen uitzondering in maar gelly doet het voorkomen alsof het normaal is en dat is het niet want dan had ik wel het 1 en ander meegemaakt inmiddels

Je bent 25 toch. Lijkt me niet echt dat je er dan goed over kan oordelen.
  Moderator donderdag 23 oktober 2003 @ 13:49:01 #75
14679 crew  sp3c
Geef me die goud!!!
pi_14078380
quote:
Op donderdag 23 oktober 2003 13:46 schreef Rebound het volgende:

[..]

Bron? Laat maar zien?

mijn halve familie (van moeders (= surinaamse kant) zit bij de politie van mijn ooms en tantes tot tegenwoordig zelfs mijn zusje die hebben nergens last aangezien het feit dat er op familiefeestjes flink geronselt wordt dat zouden ze niet doen als ze de hele dag geettert worden
Op zondag 8 december 2013 00:01 schreef Karina het volgende:
Dat gaat me te diep sp3c, daar is het te laat voor.
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')