quote:Uiteraard. Dat blaat iedere moslim altijd elkaar na, hierbij niet gehinderd door enige feitenkennis van de geschiedenis van het Midden-Oosten, Palestina/Israel, het ontstaan ervan en wie nu eigenlijk verantwoordelijk ervoor is. Dat zijn uiteraard Israel en de gemene VS, die al eeuwen de touwtjes daar in handen heeft he?
Op dinsdag 4 november 2003 10:19 schreef KirmiziBeyaz het volgende:
Ik doelde eigelijk meer op Israël en Amerika, met een vleugje GB.
Balfour-declaration zegt je zeker niets? Zonder google?
quote:Zegt me niets. Leg eens uit. (dus niet gezocht met google)
Op dinsdag 4 november 2003 10:21 schreef Tedje_van_Es het volgende:[..]
Uiteraard. Dat blaat iedere moslim altijd elkaar na, hierbij niet gehinderd door enige feitenkennis van de geschiedenis van het Midden-Oosten, Palestina/Israel, het ontstaan ervan en wie nu eigenlijk verantwoordelijk ervoor is. Dat zijn uiteraard Israel en de gemene VS, die al eeuwen de touwtjes daar in handen heeft he?
Balfour-declaration zegt je zeker niets? Zonder google?
quote:Mooi is dat altijd, als je geen vrije wil meer hebt en niets anders kan doen dan reageren op de acties van anderen. Dan hoef je je ook nooit voor de consequenties van je daden te verantwoorden.
Op dinsdag 4 november 2003 10:19 schreef KirmiziBeyaz het volgende:
Ik doelde eigelijk meer op Israël en Amerika, met een vleugje GB.
quote:In het Groot-Brittanie begin vorige eeuw werd een document opgesteld door de minster daar. Minsiter Balfour: De Balfour-declaratie. In dit document werd gesteld dat de joden van Europa een eigen land zouden krijgen in Palestina. Het is dit document dat een officiele verklaring vd Britse regering was die de weg heeft geopend voor de massale immigratie van joden naar Palestina, en heeft geleid tot het oprichten van Israel. Dat oprichten van Israel werd trouwens gedaan door een Brits leger. Het zijn de Britten die verantwoordelijk zijn voor het stichten van Israel, niet de Amerikanen. Pas decennia na het oprichten van Israel en het in verval raken van het Britse wereldrijk is de VS zich ermee gaan bemoeien.
Op dinsdag 4 november 2003 10:23 schreef KirmiziBeyaz het volgende:[..]
Zegt me niets. Leg eens uit. (dus niet gezocht met google)
quote:Alsnog zie ik geen verschillen met datgene dat ik vertel. Ik noemde het Westen als verantwoordelijk voor de laatste eeuw. (begin vorige eeuw, dus ná Turkije)
Op dinsdag 4 november 2003 10:36 schreef Tedje_van_Es het volgende:[..]
In het Groot-Brittanie begin vorige eeuw werd een document opgesteld door de minster daar. Minsiter Balfour: De Balfour-declaratie. In dit document werd gesteld dat de joden van Europa een eigen land zouden krijgen in Palestina. Het is dit document dat een officiele verklaring vd Britse regering was die de weg heeft geopend voor de massale immigratie van joden naar Palestina, en heeft geleid tot het oprichten van Israel. Dat oprichten van Israel werd trouwens gedaan door een Brits leger. Het zijn de Britten die verantwoordelijk zijn voor het stichten van Israel, niet de Amerikanen. Pas decennia na het oprichten van Israel en het in verval raken van het Britse wereldrijk is de VS zich ermee gaan bemoeien.
Ik heb ook GB genoemd en zij zijn inderdaad de eersten die de ellende daar zijn begonnen, zoals jij ook zegt. Daarna heeft de staat Israël het daar terecht te verduren gehad. Daarbij gesteund door Amerika.
Wat is je punt dan?
quote:Als Israel daar niet was gesticht, dan was al dit niet gebeurt. Dus inderdaad. De kip of het ei?
Op dinsdag 4 november 2003 10:28 schreef CeeJee het volgende:[..]
Mooi is dat altijd, als je geen vrije wil meer hebt en niets anders kan doen dan reageren op de acties van anderen. Dan hoef je je ook nooit voor de consequenties van je daden te verantwoorden.
quote:Dat ben ik niet met je eens. De arabische cultuur was ooit een van de rijkste en meest geleerde. Helaas zijn er imo steeds meer mensen aan de macht gekomen, die het geloof als onderdrukking zijn gaan gebruiken. Deze onderdrukking is een enorme rem op de ontwikkeling van een land. Het westen kenden een veeeeel mindere invloed van bijvoorbeeld geloof op de besturing en regelgeving in een land. Daardoor kon de wetenschap in westerse landen, de arabische wereld inhalen. Die arabische wereld ligt nu helaas achter, en zolang er niets fundementeels verandert mbt vrijheden in die landen zal er ook niet veel veranderen.
Op maandag 3 november 2003 23:45 schreef motown het volgende:
Heb je er misschien al eens bij stilgestaan dat de achterlijke situatie in de Arabische regio juist het gevolg is van ongeveer een eeuw aan bemoeienis met die regio door "het Westen"?
Deze achterstand is ook een van de oorzaken van de verstoorde relaties met het westen. Het westen heeft de arabische wereld regelmatig enorm genaaid (landje verdelen na WO1 bijvoorbeeld). De relatieve 'armoede' is ook een voedingsbodem voor zogenaamde geestelijk leiders om haat te prediken. Deze leiders hebben dus baat bij armoede, en aangezien zij ook de machthebbers zijn vaak, vinden ze de huidige status wel best. Het verschil is hun machtsbasis.
quote:Volgens mij heb ik niets gezegd over Turkije 100 jaar geleden welvarend. Want dat was niet zo. Het Ottomaanse Rijk was namelijk al aan zijn eind 100 jaar geleden, juist omdat het niet meer zo welvarend was. Qua slachtingen kan ik je alleen melden dat dat voor de Armeniërs geldt, maar dat gebeurt nu eenmaal als je land in oorlog is met zo'n volk en je wordt door ze bezet. Over de Bulgaren, het was juist andersom en vele Turken in Bulgarije werden gedeporteerd en de overgebleven Turken in Bulgarije werd het verplicht hun naam te veranderen in iets dat Bulgaars was. De Turken hebben nooit de intentie gehad om een soort superras te kweken. Dat soort ideologiën passen niet in de Islam. De Islam stelt namelijk geen enkel ras boven een ander. Alle rassen zijn gelijk volgens de Islam. Je verwart ze denk ik met Hitler en consorten?
Op dinsdag 4 november 2003 10:34 schreef NightH4wk het volgende:
Turkije 100 jaar geleden welvarend?
Zeker na al die slachtingingen onder Bulgaren, Armeniërs en andere volken waar je nu niets meer van hoort begin deze eeuw. Toen wouden ze een Turks superras kweken.
quote:Hier staan ook nog wat leuke dingen in:
Op dinsdag 4 november 2003 10:48 schreef KirmiziBeyaz het volgende:[..]
Volgens mij heb ik niets gezegd over Turkije 100 jaar geleden welvarend. Want dat was niet zo. Het Ottomaanse Rijk was namelijk al aan zijn eind 100 jaar geleden, juist omdat het niet meer zo welvarend was. Qua slachtingen kan ik je alleen melden dat dat voor de Armeniërs geldt, maar dat gebeurt nu eenmaal als je land in oorlog is met zo'n volk en je wordt door ze bezet. Over de Bulgaren, het was juist andersom en vele Turken in Bulgarije werden gedeporteerd en de overgebleven Turken in Bulgarije werd het verplicht hun naam te veranderen in iets dat Bulgaars was. De Turken hebben nooit de intentie gehad om een soort superras te kweken. Dat soort ideologiën passen niet in de Islam. De Islam stelt namelijk geen enkel ras boven een ander. Alle rassen zijn gelijk volgens de Islam. Je verwart ze denk ik met Hitler en consorten?
quote:Dat is een mooi stukje eenduidig verhaal
Op dinsdag 4 november 2003 10:49 schreef NightH4wk het volgende:[..]
Hier staan ook nog wat leuke dingen in:
http://www.faq-online.nl/Verslagen/fundamentalisme/volkerenmoord.htm
quote:Ah ga toch weg. De Armeense volkerenmoord was een voorbeeld voor Hitler. De Turken, met oa de Grijze Wolven waren gewoon zo racistisch als de pest. Past niet binnen de islam mijn reet. De Grijze Wolven bestaan zeker ook niet?
Op dinsdag 4 november 2003 10:48 schreef KirmiziBeyaz het volgende:[..]
Volgens mij heb ik niets gezegd over Turkije 100 jaar geleden welvarend. Want dat was niet zo. Het Ottomaanse Rijk was namelijk al aan zijn eind 100 jaar geleden, juist omdat het niet meer zo welvarend was. Qua slachtingen kan ik je alleen melden dat dat voor de Armeniërs geldt, maar dat gebeurt nu eenmaal als je land in oorlog is met zo'n volk en je wordt door ze bezet. Over de Bulgaren, het was juist andersom en vele Turken in Bulgarije werden gedeporteerd en de overgebleven Turken in Bulgarije werd het verplicht hun naam te veranderen in iets dat Bulgaars was. De Turken hebben nooit de intentie gehad om een soort superras te kweken. Dat soort ideologiën passen niet in de Islam. De Islam stelt namelijk geen enkel ras boven een ander. Alle rassen zijn gelijk volgens de Islam. Je verwart ze denk ik met Hitler en consorten?
quote:Nee, kun je je verklaren? Of je doelt op homofielen, maar dat staat (helaas voor jou) ook in alle andere godsdiensten.
Op dinsdag 4 november 2003 11:01 schreef Jarno het volgende:
Daarnaast hebben sommige fundamentalistische stromingen binnen de Islam er ook een handje van bepaalde mensen of groeperingen tot Untermensch te verklaren. Klinkt bekend, niet?
quote:Grijze Wolven
Op dinsdag 4 november 2003 10:59 schreef Tedje_van_Es het volgende:[..]
Ah ga toch weg. De Armeense volkerenmoord was een voorbeeld voor Hitler. De Turken, met oa de Grijze Wolven waren gewoon zo racistisch als de pest. Past niet binnen de islam mijn reet. De Grijze Wolven bestaan zeker ook niet?
quote:Van andere godsdiensten gaat niet zo'n dreigende werking uit. Ik zie gereformeerden op de Veluwe namelijk geen aanslagen plegen.
Op dinsdag 4 november 2003 11:02 schreef KirmiziBeyaz het volgende:[..]
Nee, kun je je verklaren? Of je doelt op homofielen, maar dat staat (helaas voor jou) ook in alle andere godsdiensten.
En je geeft toe dat de Islam homofielen als ondergeschikt beschouwt?
quote:Dat jij je bedreigd voelt, zegt mij meer over jou. Mijn mede moskeegangers zie ik ook nog geen aanslag plegen op de Veluwe.
Op dinsdag 4 november 2003 11:04 schreef Jarno het volgende:[..]
Van andere godsdiensten gaat niet zo'n dreigende werking uit. Ik zie gereformeerden op de Veluwe namelijk geen aanslagen plegen.
En je geeft toe dat de Islam homofielen als ondergeschikt beschouwt?
Qua opvattingen over homfielen zitten de Bijbel en de Koran op dezelfde lijn. Ik bepaal niet wat de Islam vind of niet. Alleen Allah kan over mensen oordelen.
quote:Ah, kijk. Nu komt de aap uit de mouw.
Op dinsdag 4 november 2003 11:02 schreef KirmiziBeyaz het volgende:[..]
Grijze Wolven
Grijze Wolven zijn exact hetzelfde als Neo-Nazis.
Het is duidelijk waar jij staat iig.
quote:daarom heeft de kerk (de bijbel) dan ook geen inspraak in de rechtstaat.
Op dinsdag 4 november 2003 11:14 schreef KirmiziBeyaz het volgende:[..]
Dat jij je bedreigd voelt, zegt mij meer over jou. Mijn mede moskeegangers zie ik ook nog geen aanslag plegen op de Veluwe.
Qua opvattingen over homfielen zitten de Bijbel en de Koran op dezelfde lijn. Ik bepaal niet wat de Islam vind of niet. Alleen Allah kan over mensen oordelen.
quote:Idd. Maar goed, dat we [betreffende fundi] niet serieus hoeven te nemen hadden we toch al wel door he? Meneer spreekt zichzelf op diverse punten tegen, haalt dubieuze bronnen aan en geeft de thums-up bij een organisatie als de Grijze Wolven. Exit.
Op dinsdag 4 november 2003 11:16 schreef Tedje_van_Es het volgende:[..]
Ah, kijk. Nu komt de aap uit de mouw.
quote:Net als de moskee (de koran) dat niet heeft in de rechtstaat.
Op dinsdag 4 november 2003 11:19 schreef sp3c het volgende:[..]
daarom heeft de kerk (de bijbel) dan ook geen inspraak in de rechtstaat.
quote:Je was me voor.
Op dinsdag 4 november 2003 11:19 schreef sp3c het volgende:[..]
daarom heeft de kerk (de bijbel) dan ook geen inspraak in de rechtstaat.
quote:Dat jij ze gelijk stelt aan neonazis zegt mij meer over jou en je denkbeelden.
Op dinsdag 4 november 2003 11:16 schreef Tedje_van_Es het volgende:[..]
Ah, kijk. Nu komt de aap uit de mouw.
Maar het topic ging dus over de Arabische wereld en daar heeft Turkije niets mee te maken, dus van mijn kant was dit de laatste reactie in dit topic. Anders misschien in een ander topic, waar het wel relevant is.
[Dit bericht is gewijzigd door KirmiziBeyaz op 04-11-2003 11:22]
|
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |