abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
  zaterdag 18 oktober 2003 @ 11:08:49 #1
57926 Pennypacker
Islam = Fascisme
pi_13961427
quote:
Woon- en zorgcentrum Nieuw-Geuzenveld en de psychiatrische instelling De Geuzenhoek worden geterroriseerd door Marokkaanse jongeren. De terreur bestaat uit doodsbedreigingen aan het adres van personeelsleden, georganiseerde inbraken, diefstal, brandstichting en vernieling.

Nachtpersoneel weigert te werken en bewoners verhuizen. Dit blijkt uit een nog vertrouwelijk onderzoek van de Vrije Universiteit (VU) in Amsterdam. Volgens de onderzoekers gaat het om maximaal tachtig, vooral Marokkaanse jongeren, die in wisselende groepen de zorginstellingen Nieuw-Geuzenveld en De Geuzenhoek al jaren onveilig maken. De reactie van politie en politiek is volgens de onderzoekers inadequaat. Vanavond besteedt de EO in Knevel op zaterdag aandacht aan hun rapport.

Hoofdonderzoeker Jaap Noorda benadrukt dat de situatie van beide onderzochte instellingen 'representatief is voor vele instellingen voor zwakkeren in de grote steden'. ''Ik heb toevallig dit onderzoek gedaan, maar ik had twintig of dertig rapporten kunnen schrijven met dezelfde conclusies op verschillende plaatsen in Amsterdam. Het lijkt erop dat vooral Marokkaanse jongens het gemunt hebben op de zwakkeren van de maatschappij. Het is wachten op de eerste dode.''

In het conceptrapport, dat de titel Rollators en rotjongens heeft gekregen, wordt een veelvoud aan zware incidenten beschreven. Met een georganiseerd netwerk van oudere en jongere Marokkaanse jongens wordt toegang verkregen tot de instellingen, waar ze tv's, audioapparatuur en tasjes roven. 'De jongens zijn zeer geroutineerd. Ze doen zich voor als familie, bezoek of leverancier, maken sloten onklaar en sluipen 's avonds binnen om de boel leeg te halen,' aldus het rapport.

Ook de bedreigingen lopen volgens onderzoeker Noorda 'de spuigaten uit'. Enkele medewerkers van de zorginstellingen durven niet langer nachtdiensten te draaien. Onlangs was er weer een incident bij Nieuw-Geuzenveld. Uit het rapport: 'Een personeelslid werd lastiggevallen, waarop de politie werd gebeld. Toen de jongen in kwestie werd gefouilleerd, bleek deze een heel wapenarsenaal bij zich te hebben.'

De schrik bij de medewerkers zit er goed in. 'Personeel wordt vreselijk geïntimideerd. De jongeren komen het huis binnen, staan voor de deur en bedreigen de medewerkers vrijwel dagelijks ( ) Het personeel is bang. Een medewerker vertelde: ''Je bent ontzettend boos, maar je moet toch de hele tijd beleefd proberen te blijven omdat het anders escaleert''.'

Vooral 's avonds, bij de dienstwisseling, zijn de jongeren agressief. Vaak wordt nachtpersoneel bedreigd, ze mogen er niet door. Met name de jonge jongens zijn lastig. De dertien- en veertienjarigen schelden medewerkers uit en bekogelen hen. Ze bedreigen hen zelfs met de dood. 'Een bewoner die zich persoonlijk tot de jongens richtte, vond de dag erop een dooie muis in zijn brievenbus.' Bij anderen werd na protest de tuin 'volgesmeten met afval'.

De andere problemen behelzen vooral 'kleinere' vormen van overlast en terreur. Tot laat in de avond en zelfs 's nachts schreeuwen de jongeren en voetballen ze tegen een ijzeren hek, waardoor bewoners niet kunnen slapen. Als ze daarover klagen bij de jongeren, is het antwoord het gebaar van de vinger langs de keel. Verder wordt geregeld brand gesticht in prullenbakken en containers van de instellingen. Beveiligingscamera's rond de centra worden gesloopt.

Onderzoeker Noorda maakt zich ernstig zorgen. ''Als criminele jongeren het op onze oudjes hebben gemunt, is de grens bereikt.'' Noorda is teleurgesteld geraakt in de politiek, de politie en de hulpverlening. ''Ik zie de laatste jaren dat de de toon verhardt, maar in de praktijk verandert er helemaal niets. Er moet harder worden opgetreden, anders zitten we over tien jaar nog steeds om de tafel om er over te praten.''

Noorda maakt zich ernstige zorgen over de situatie met voornamelijk Marokkaanse jongens in Amsterdam en de andere grote steden in Nederland. ''Ik heb de neiging van de daken te schreeuwen: neem het alstublieft serieus! We worden als burgers gesust en gerustgesteld met allerlei beloftes en plannen, maar we worden belazerd. Het is echt de hoogste tijd om in te grijpen.''

De problemen rond de zorginstellingen in Geuzenveld spelen volgens Noorda al vijftien jaar. Vooral sinds 2001 is de situatie verslechterd. ''Maar de inadequate aanpak van politie en politiek heeft bij de de directies tot wanhoop geleid,'' stelt hij. De directie van deze twee instellingen, verenigd in de Vereniging Amstelhuizen, besloot in augustus zelf het heft in handen te nemen. Directrice Harriët van der Kooy van Nieuw-Geuzenveld: ''De politie gaf aan niet te weten om welke groepen het ging en daardoor niet echt in te kunnen grijpen. Daarom hebben wij zelf het geld bij elkaar gelegd om de VU een onderzoek te laten doen. Dat is altijd nog goedkoper dan de particuliere beveiligingsdienst die we eerst hadden."

Geen woorden voor, eigenlijk. Gewetensloos. En de politiek doet helemaal niks, de politie ook niet. Burgemeester Cohen moet zich diep schamen, benieuwd of 'ie nu ook bij deze oudjes op de koffie gaat en met ze gaat 'praten'.

History shows that natural selection does not favor intelligence. It favors stupidity.
pi_13961438
Waarom rally je niet ff een knokploegje en ga je er patrouilleren?
  zaterdag 18 oktober 2003 @ 11:12:57 #3
64125 realist
Meneer Realist voor jou !
pi_13961472
quote:
Op zaterdag 18 oktober 2003 11:10 schreef frankthetank het volgende:
Waarom rally je niet ff een knokploegje en ga je er patrouilleren?
weet je dat ik daar *serieus* aan zit te denken
ben het helemaal zat dat Marokkanen ons land naar de afgrond helpen
[url=http://jpg2asc.hierklikken.com/]mijn nieuwe speledingetje[/url]
pi_13961475
Bejaarden, Tieners, vrouwen, kinderen, junks enz.

Het maakt ze allemaal toch niks uit.

Built for Speed
pi_13961498
quote:
Ik ben het helemaal met je eens. Ik zit ook te wachten totdat de burgers eindelijk eens zelf ingrijpen, omdat de politiek zelf niks doet. En als ze iets doen is het op een manier die veel te soft is.
pi_13961515
quote:
Op zaterdag 18 oktober 2003 11:15 schreef Ferrarirulez het volgende:

[..]

Ik ben het helemaal met je eens. Ik zit ook te wachten totdat de burgers eindelijk eens zelf ingrijpen, omdat de politiek zelf niks doet. En als ze iets doen is het op een manier die veel te soft is.

Jij bent net zo goed een burger! Maar knokploegjes komen er toch niet van tenzij je lid wil worden van iets radicaals als stormfront ofzo.
  zaterdag 18 oktober 2003 @ 11:16:17 #7
68114 JasonBourne
Bourne to survive
pi_13961518
quote:
Op zaterdag 18 oktober 2003 11:12 schreef realist het volgende:

[..]

Denk het met je mee. En het ergste is dat we er helemaal geen flikker aan doen.... Dit vraagt om kei- en keihard optreden van de politiek. Zet eindelijk die verdomde rechten van de dader is opzij...veeg al die lui van de straat en hup naar een kamp, waar ze na een heropvoeding een contract ondertekenen: of ik gedraag me; of ik laat me vrijwillig verbannen uit Nederland... Dan heb je ook geen gezeik met grondrechten enzo, maar dan kan je ze gewoon het land uitwippen als ze weer iets flikken.
pi_13961527
quote:
Op zaterdag 18 oktober 2003 11:15 schreef Ferrarirulez het volgende:
Onder hand zie ik terugschoppen nog wel als de mildste oplossing. Ik voel eigenlijk meer voor een terminale oplossing voor zulke ratten, want dat zijn het!
"Ik heb geen tijd voor leuk,... ik maak alleen tijd voor episch! - Chocobo
  zaterdag 18 oktober 2003 @ 11:17:01 #9
64125 realist
pi_13961532
dit topic zal toch wel weer dichtgegooid worden, dus snel mijn mening hierover :
iedereen is hier welkom, als je een goede reden hebt -en economische redenen tellen niet-, maar als je je misdraagt dien je even snel op te rotten als je gekomen bent

ik woon in Den Haag en heb dagelijks last van die lui, in de tram, in de stad op donderdagavond, op straat, in de supermarkt...
Genoeg = Genoeg
als de politiek niet snel iets doet, gaan de burgers straks het eigen heft in handen nemen...
eens kijken wie hier de baas in Nederland *is en blijft*

zaterdag 18 oktober 2003 @ 11:20:49 #10
57926 Pennypacker
Islam = Fascisme
pi_13961577
En het speelt dus al 15 jaar, he! Maar ze doen helemaal niks. En Cohen met z'n struisvogels maar blijven volhouden dat het om 'incidenten' gaat. Die lui zien gewoon niet dat het structureel helemaal misgaat en dat doet het al jaren. Voordat mensen ook maar wisten wie Fortuyn was, voor het geval iemand weer wil gaan mekkeren dat het allemaal ingebeeld danwel uitgelokt is door de autochtone Nederlanders na Pim Fortuyn.

Het is maar goed dat er nu steeds meer aan de bel wordt getrokken door scholen en dit soort instellingen, want de politiek merkt het niet op. Vraag me dan ook af wat voor een waardeloos figuur als Cohen eigenlijk op die post doet, als 'ie ten eerste niks ziet en ten tweede niks constructiefs doet om het probleem aan te pakken. Of je moet dat eeuwige praten van hem als oplossing zien, maar dat levert dus ook geen jota op.

History shows that natural selection does not favor intelligence. It favors stupidity.
pi_13961586
quote:
Op zaterdag 18 oktober 2003 11:17 schreef realist het volgende:
dit topic zal toch wel weer dichtgegooid worden, dus snel mijn mening hierover :
iedereen is hier welkom, als je een goede reden hebt -en economische redenen tellen niet-, maar als je je misdraagt dien je even snel op te rotten als je gekomen bent

ik woon in Den Haag en heb dagelijks last van die lui, in de tram, in de stad op donderdagavond, op straat, in de supermarkt...
Genoeg = Genoeg
als de politiek niet snel iets doet, gaan de burgers straks het eigen heft in handen nemen...

Mee eens. Ik woon ook in Den Haag en ik vind inderdaad dat je er heel veel overlast van hebt hier. Altijd dat gezeik van die mensen

En dan die kut politie die al helemaal niks anders doet dan alleen verkeersbonnen geven

zaterdag 18 oktober 2003 @ 11:21:40 #12
64125 realist
pi_13961589
weet je wat het probleem is van burger-knokploegen :
ten eerste wordt je als 'racistisch' aangemerkt, en ten tweede draai je nog de bak in ook als je iets te hard mept

maar mijn handen (en mijn knuppel) jeuken.... oeeeeehhhhh

zaterdag 18 oktober 2003 @ 11:21:41 #13
8372 Bastard
Persona non grata
pi_13961590
Ja mag zeker geen knokploeg ronselen via FOK?

Kheb er gewoon ronduit geen woorden meer voor namelijk..

The truth was in here.
pi_13961618
Het is niet alleen in de grote steden, ook het stadje in het Oosten van het land waar ik woon is inmiddels een grote groep medelanders aanwezig die precies hetzelfde gedrag vertoont.
  zaterdag 18 oktober 2003 @ 11:23:43 #15
30023 Junglist4Real
DnB-Addicts Crew®
pi_13961625
quote:
Op zaterdag 18 oktober 2003 11:17 schreef realist het volgende:

Genoeg = Genoeg

Indd, ik denk dat de bom zeker een keer zal barsten. Die groep probleem marokkanen moet keihard aangepakt worden, en als de overheid dat niet doet zal dat in de toekomst door de burger zelf gedaan worden.
Hocus Pocus, iedereen kan toveren..............
  zaterdag 18 oktober 2003 @ 11:23:46 #16
64125 realist
pi_13961628
quote:
Op zaterdag 18 oktober 2003 11:21 schreef Bastard het volgende:
Ja mag zeker geen knokploeg ronselen via FOK?

Kheb er gewoon ronduit geen woorden meer voor namelijk..

als het niet mag via fok, dan doen we het toch gewoon via andere kanalen ?

ik ben in staat de komende week 24/7 dat bejaardenhuis te bewaken en die lijers helemaal de tering in te slaan

zaterdag 18 oktober 2003 @ 11:23:47 #17
39741 dJ-Zcore
Groenvoorziening.
pi_13961629
Wat laten ze tegenwoordig nou wel met rust?
Wie zijn eigen tuintje wiedt, ziet 't onkruid van een ander niet.
pi_13961630
Normaal gesproken zou ik deze 'nieuwsfeit' naar OOG verplaatsen omdat het weinig met politiek te maken heeft en geen discussie uitlokt. Maar ik weet dat de modjes daar een beetje genoeg van dit soort topics beginnen te krijgen omdat het steeds een herhaling van zetten is en te veel mensen over de schreef gaan wat weer extra veel werk kost om de discussie schoon te houden. Bovendien lopen er al wat Marokkanen-topics in OOG. Ik verzoek je dan ook je bericht daar ergens in te zetten (als het kan met bronvermelding).
"I reject your reality and substitute my own"- Adam Savage
pi_13961637
Het is hier geen klaagbaak. En knokploegen regelen doe je sowieso maar ergens anders dan op Fok!.

Als je inhoudelijk hierover wil discussieren dan kan je verder gaan in Wat te doen met criminele jongeren? of Straks in Stand.nl: marokkaanse bendes vliegen ....

abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')