abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
  FOK!fossiel zaterdag 22 december 2001 @ 15:46:50 #151
8133 LWaS
Papa van Daan!
pi_2578279
* Na een paar dagen enkel en alleeen in de Tuinen doorgebracht te hebben, besluit LWaS eens naar het sprookjeskasteel te gaan...
pi_2578580
* Lurky is druk in haar lab bezig. Tijdens haar afwezigheid heeft iemand er opgeruimd en nu kan ze niks meer vinden. Ze sjouwt haar loodzware microscopen uit hun kisten waarin een of andere dommekracht ze heeft weggeborgen. Pakt boeken uit de kast en legt ze weer op logische volgorde. Een bemoeial heeft ze keurig op kaftkleur gerangschikt in plaats van op auteur of onderwerp. Hoewel het ook daar niet om gaat. Men had er gewoon af moeten blijven. Mikrobiologie fur profi's hoort naast DNAstructuren van Zoogdieren en die moeten terzijde liggen van de The Origin of Species. Daartussen horen stapels paperassen en aantekeningen in een onzichtbare orde rond te slingeren. Nu blijken ze in een burola op papiergrote te zijn gelegd!
Buiten hoort Lurky een vreemde stem roepen.

Daar zal je die overijverige werkster misschien hebben!
* Geergerd verschijnt Lurky in de deuropening.

Hee bent jij t, RebbelGirl, weet jij misschien wie in mijn lab heeft huis gehouden?

pi_2578640
ej lurky!
ik had een vraagje; zoals je waarschijnlijk wel gehoord hebt gaan dagobert en ik maandag trouwen.
maar ik moet nog een bruidsboeket hebben en ik dacht misschien dat jij dat zou kunnen maken voor mij.
aangezien de tuinen er zo mooi bijliggen moet je wel groene vingers hebben.
alerta, alerta, alerta antifascista
pi_2578741
Ga je met Dagobert trouwen? Daar weet ik niks van. Eh ik heb hem op mijn aankomstavond een keer op het Feestje op parkeerplaats gezien en even op Equilans 5000e verjaardag maar daarna niet meer. Ik ben zelf net terug op de Tuinen: van hem hier geen spoor. Geen wonder als ie op vrijersvoeten was.
Tja en die planten, LWaS heeft ze goed onderhouden maar verder is dat allemaal werk van de natuur zelf. Ik heb er een jaar niet naar omgekeken. Zoals ik al zei: ik ben hier net. Maar wat wou je precies van me? Kom je mij uitnodigen? Ik heb wel zin in een feestje met veel drank! Waneer is de heugelijke dag?
pi_2578783
maar heb je geen uitnodiging gekregen dan?
je bent van harte welkom, ik had al extra drank voor je besteld!
maar goed dan bestel ik wel een boeket op het vaste land.
pi_2578821
Oh je wilt een boeket voor maandag? Dat is snel!
*Fluistermodus* Zeg 't is toch geen moetje he? Anders kan ik dat wel verhelpen hoor.
Ik zit te springen om nieuw Eilander-DNA-materiaal. Ze hebben m'n hele lab overhoop gehaald en ik vertrouw mijn eigen ingevroren voorraad nu niet meer.
pi_2578858
* rebel_girl kijkt enigszins verbijsterd naar lurky maar besluit de opmerking te negeren.
ja maandag gaan we trouwen om 20.00 bij het hotel.
pi_2578986
* Lurky kijkt verstoord achterom naar haar wachtende lab. Dan merkt ze dat Rebelgirl op antwoord wacht.
Nou, voor een vat whiskey of een krat champagne wil ik wel even uit m'n lab komen en wat bloemen snijden en langsbrengen hoor. En als je er een fles jajem vooraf betaald wil ik er ook wel een mooie schikking van maken. Wat moet het worden? Heb je een kleur in gedachte?
* Even peinst de professor met haar blik gericht op de verte. Haar ogen dwalen af naar de dienstwoning.
Welverdraaid! Een of andere onverlaat heeft een poster op mijn deur geplakt. Ik hoop niet dat het een onteigeningsbevel is...
pi_2579071
* zij doet ook alles voor drank denkt rebel_girl, maar het is een lieve vrouw
die drank zal ik regelen lurky, maar ik moet er nu vandoor, moet mn jurk nog passen.
owja de kleur, doe maar iets wilds!
doei!!!
* rebel_girl verlaat de tuinen en gaat op weg naar de galerie.
  zaterdag 22 december 2001 @ 17:16:08 #160
7010 Dagobert
I'm the Benjamin
pi_2579234
* Met een doos jeneverflessen onder zijn arm komt Dagobert in de tuinen aanlopen. Ik hoorde dat jij het boeket voor Rebel gaat maken. Daarom deze gift. Maak je het niet te rustig? Donkerblauw met wat distels lijkt me wel wat, het meto wel een beetje een verrassing blijven natuurlijk. Leg ze maar op mn kamer in het hotel neer. Kamer 12, de sleutel ligt achter de bar.
Civielers uit Twente, wij zijn geniaal
pi_2579422
* Lurky kijkt naar de jenever. Het is van haar favoriete stokerij. Dagobert kent haar nog.
Prima Dago', en zeg jongen, alvast gefeliciteerd! Je hebt aan die kunstenares een prima keus gedaan. Beter kan je ze hier op het eiland niet vinden. Ik wens jullie dan ook heel veel geluk. Sorry dat ik de uitnodiging niet had gelezen. Ik dacht vanuit de verte dat het een dwangbevel was wat op mijn deur hing. Ik ben hier net terug van een jaar verblijf elders en was in mn lab bezig.
Nu je hier toch bent... Weet jij wie er in mijn lab is geweest en overal aan heeft gezeten? En waar zijn alle tuin-bewoners gebleven? Waarom zijn de medewerkers weg en ben jij niet meer in je theehuis hoewel het er krioelt van de mieren en dus weldegelijk iemand er zoetigheden blijkbaar blijft serveren?
  zaterdag 22 december 2001 @ 17:54:29 #162
7010 Dagobert
I'm the Benjamin
pi_2579721
Dankje, Rebel is idd heeeeel erg lief

Ik denk dat LWaS, Equilan en Hermes bezig zijn geweest hier. Die deden onderzoek naar vreemde glinsteringen bij Beer. Daar is nooit wat uitgekomen

En in at theehuis woonde Polaris een tijdje, maar die is met de noorderzon vertrokken. De laatste tijd ben ik veel bij Rebel en waren of bij haar of in het Hotel. Maar ik kom hier nog zeker vaak terug om wat rust te vinden.

De andere Tuinmensen zijn ongeveer opgelost in het niets, Yenz en theunttochable heb ik al in geen tijden meer gezien en LWaS is meen ik nog steeds met Beer bezig.

pi_2580092
Glinsteringen? Iets met Beer? Vandaar die rare sfeer in mn lab: ik durfde Callista daar amper alleen te laten! Maar dr is dus gewoon een glitterparty geweest. Ohh dan is er niks aan de hand verder.
Nou ja, ik ga maar eens aan t werk: je bestelt nogal wat op t laatste moment... En ik moet ook mn roes nog uitslapen voor ik fris op t feest op jullie gezondheid kan komen drinken!
pi_2580249
Een ouwe Zundapp rijdt de tuinen op. Het gezang van de vogels verstomt door het lawaai van die ouwe bromfiets. De bestuurder is een laveloze Craziest. Een oude emmer doet dienst als helm. In zijn mond een zeemanspijp.

Op een gegeven moment ziet hij een wat geleerd uitziende vrouw en een slang bij een beekje zitten

Dag Mevr&co. Mijn naam is Craziest. Ik zoek mijn vrouw

bad to tha bone
  zaterdag 22 december 2001 @ 19:29:09 #165
19741 Miss_Hiss
Misssss_Hisssss
pi_2580382
* Miss_Hiss arriveert bij de tuinen gekleed in een groene, wijde broeg met een smalle taille waardoor haar benen langer lijken dan dat ze in werkelijkheid zijn. Een witte trui die haar vrouwelijke vormen accentueerd, maar niet tegen haar lijf geplakt zit, beschermt haar tegen het weer en eventuele bloedzuigende beesten.

Hallo is hier iemand?

Wanna see how SSsssssnake-like I can be!?
  zaterdag 22 december 2001 @ 21:03:40 #166
7010 Dagobert
I'm the Benjamin
pi_2581218
Een goeieavond schone dame, bent U nieuw hier op het eiland?
  zaterdag 22 december 2001 @ 21:42:07 #167
19741 Miss_Hiss
Misssss_Hisssss
pi_2581607
ja, ik ben inderdaad nieuw op dit eiland. De naam is Victoria... en u bent?
Wanna see how SSsssssnake-like I can be!?
  zaterdag 22 december 2001 @ 21:57:17 #168
7010 Dagobert
I'm the Benjamin
pi_2581732
Ik ben Dagobert, de Hotel eigenaar.

Komt je maandag ook op mn trouwerij?
Hoe meer zielen hoe meer vreugd toch

pi_2582058
* verbaast kijkt Lurky op van het lawaai. Ze zat net aan de beek onder water de steeltjes schuin af te snijden van de bloemen die ze voor het bruidsboeket nodig heeft. Een motorduivel komt op zijn Zundapp op haar afgestoven. Hij heeft een oude emmer vol doorgeroeste gaten over zijn hoofd. In de emmer galmt de vraag of ze zijn vrouw heeft gezien.
Over een pad in de verte wandelt een beeldschone vrouw. Lurky ziet dat de vrouw iets aan Dagobert vraagt. Dagobert kent haar blijkbaar niet want na enige uitgewisselde woorden schudden ze elkaar formeel de hand. Misschien is het de vrouw van deze vreemde Zundappman.

Loopt ze niet daar in de verte?
* De man draait zijn hoofd om waardoor de emmer scheef schiet en het hengsel zijn keel afklemt.
krkrrrrrgneuhhhhh
Wat zegt u? Ik moet verder anders verleppen deze bloemen.
Kom Callista.
Callista!!!
* De kleine is op de vreemdeling afgegaan en kruipt in zijn broekspijp.
De man zwiept met zijn been en stampvoet. Hij probeert schuin onder de emmer door te kijken wat er aan zijn been gebeurd. Hij bukt zich en de emmer valt af.
Van schrik schiet Callista verder zijn broek in.

Craziest, schat wat leuk dat je ons op komt zoeken. Kom, geef me een kus.
* Craziest deinst achteruit. Doet hij nou alsof hij zijn gezin niet herkent? Zijn handen heft hij vol afschuw omhoog omdat Callista bovenuit zijn open gulp kruipt.
Kijk, Callista wil ook al met je spelen. Kom gaan we snel naar binnen. Ik heb een mooie partij jenever op de kop getikt.
* Voor zijn de verbaasde ogen vist Lurky Callista uit zijn gulp en ritst Craziest broek dicht. Ze strekt haar arm uitnodigend uit. Omdat hij niet reageert draait ze een pirouetje, laat haar rokken wervelen en slaat een arm om hem heen.
Ga mee en zet die stinkmotor uit!
Nou mevrouw, een borreltje wil ik met u wel drinken.
* Craziest zet de Zundapp op de standaard en wordt door Lurky de dienstwoning in getrokken. In het voorbijgaan grist ze de trouwuitnodiging van de deur.
Er komt overmorgen een feestje. Je moet nu niet te veel fratsen uithalen want ik moet die bloemstukken nog maken...
  zaterdag 22 december 2001 @ 23:40:08 #170
7010 Dagobert
I'm the Benjamin
pi_2582640
...Tot maandag dan maar, als het allemaal lukt?

* Dagobert zwaait en loopt weg, aan het eind va nhet pad draait hij zich nog eenmaal om en ziet dat Victoria haar weg ookal vervolgd.

Ach, ze is zeker geen onaardig mens.

* Dagobert loopt richting het hotel..

pi_2588628
* De hele dag is Lurky druk in de weer met de bloemen voor de bruiloft.
Craziest zit vanonder een strohoed onderuit geleund tegen een muurtje toe te kijken. Ondertussen rookt hij zijn zeemanspijp en drinkt de flessen jenever leeg.
Lurky snoeit distels en rozen alsof ze plotseling het plan heeft opgevat korte mette te maken met het onkruid. Bezweet komt ze tussendoor regelmatig een teug nemen. Afentoe hem een speels tikje op zijn hoed gevend. Of hij haar nou herkent of niet: het blijft een leuke vent.
Ze heeft het te druk om hem telkens opnieuw uit te leggen dat zij zijn ware is.

Ik kan mij niet herinneren u ooit het 'Ja-woord' te hebben gegeven.
Dat heb je ook niet gekkie maar ik ben wel je vrouw. Ach wat maakt het ook uit. Kom geef me een kus en een slok!
Zolang mijn vrouw het niet weet maakt dat inderdaad niks uit.
Wel is het flauw tegenover Callista. Zo'n kind wil toch dat haar vader haar herkent.
Dat beest is geen kind maar u heeft er wel een aardig huisdier aan. Het is alleen een beetje opdringerig tegen mij.
* Callista probeert er het beste van te maken en helpt haar moeder dapper mee bloemslingers te maken. Ze neemt een zijden lint, wat ze eerder geroofd hadden in een winkeltje op het dorpsplein, in haar bekje. Door zichzelf met het lint in knopen te wringen maakt ze mooie strikken.
Lurky kijkt naar het eindresultaat van hun handwerk. Van gaas en nat stro heeft ze samen met Callista een enorm hart gemaakt en het vol bloemen gestoken. Ze hebben corsages gemaakt voor de bruidegom en de gasten, een bruidsboeket geschikt en een tafelstuk gearrangeerd. Het hele erf ligt inmiddels vol afgeritste doornen, prikkerige afgesneden stelen en stekelige blaadjes.
"Geen liefde zonder doornen..." denkt Lurky kijkend naar Craziest. "...maar de bruid hoeft zich er niet meteen al op de eerste dag letterlijk aan open te halen. En de gasten ook niet."
Ze doet een paar stappen achteruit, grist Craziest de fles uit handen, neemt een slok en kijkt naar haar werk. Zonder opzij te blikken plaatst ze de fles weer terug in Craziest uitgestrekte hand. Ze magt dan wel niet zijn vrouw zijn maar er is geen vrouw op aarde en in de kosmos die hem zo feilloos aanvoeld. Zelfs zonder naar hem te kijken.

Er ontbreekt nog wat... Het is allemaal te stekelig, de rozen vertegenwoordigen weliswaar het zoete, maar het fluwelige heraldische van dit met kastelen en avonturen doorspekte aspect van het eiland ontbreekt tussen de bloemen. Er moet nog wat uitschietende dramatiek in.
* Lurky spreekt hardop over de bloemsierkunst zonder van iemand een antwoord af te wachten. Ze blikt door haar tuin en haar oog rust op een prieel vol riddersporen. Terstond stapt ze er op af en snijdt een armvracht vol bloemaren af. Ze frut ze door het bloemwerken heen. Kijkt nog eens goedkeurend en veegt haar groen geworden vingers aan haar rokken af.
"Zo het is af. Het is wat veel en de weg is lang. Op die zundapp en de roelstoel krijgen we de boel niet in het Dagotel," piekert ze.

Ik ga het paard voor de wagen spannen. Craziest, pas jij op Callista en de Tuinen, ik ben even een vat wiskey halen en een krat champagne. Ben zo weer hier.
Dat is een goed plan mevrouwtje. Dit is alweer de laatste fles. Gaat u maar even wat nieuwe drank halen. Maar als die slang van u in een moeras kruipt ga ik hem niet achterna.
Het is geen slang: dat is je bloedeigen kind wat jij mee ter wereld hebt gehopen. *zucht*
U kunt niet zo goed tegen drank he? U begint overal rare dingen in te zien. Ga nou maar snel en kom meteen terug!

Yihaaaa, hort!
* Beladen met wiegelende bloemen alsof ze deelneemt aan een corso schommelt Lurky op de bok van de opgeluisterde platte wagen het pad van de Tuinen af naar Het Hotel .

[Dit bericht is gewijzigd door Lurky op 23-12-2001 18:19]

pi_2589091
Bangt kijkt Callista naart haar vader. Craziest zit met een zakmes en een stokhout om te snijden.

Ssswass ssdoess sjesss?
Pardon?
sssswassssss sssdoessss ssssjesssss
Ik douche niet maar maak een blokfluit
ssswaaromss
Dat zie je zo wel

* Callista kijkt geintresseerd wat haar vader allemaal doet. Vakkundig ziet ze haar vader allemaal ingewikkelde bewegingen maken met het zakmesje

Zo klaar, bromt Craziest tevreden
* Hij pakt een een bloem en smijt de die gelijk weg zodat hij alleen een pot overhoudt
Kom eens Callista!!!
Als het arme kind aan komt kruipen stopt Craziest haar snel in de bloempot en doet er een doekje overheen

Ssso ssdonkerss

Craziest begint op zijn blokfluit te spelen en niet wetend wat haar overkomt steekt Callista haar kopje buiten de bloempot

Yeah het werkt, Craziest danst van tevredenheid
Callista de dansende slang. Ik euh ik bedoel wij zullen morgen de show stelen met ons optreden op het bruiloft Callista. Hier nu snel weg voordat die gekke vrouw er weer aankomt

bad to tha bone
pi_2609991
* Met het vat champagne en de kist wiskey keert Lurky op de paardenkar terug van het bloemenbezorgen in het Hotel.
Ze verheugt zich op de bruiloft en stelt zich voor eerst even de stemming erin te gaan drinken. Craziest thuiskomst en het babytje Callista zullen deze kerst tot een waar feest maken. Ingelukkig spant ze het paard uit en geeft alle dieren wat te eten.
LWaS heeft vanwege de feestdagen eens vrijaf genomen. Een welverdiende rust na een jaar trouwe zorgzaamheid.
Lurky kijkt rond: het is wel erg stil op de Tuinen. Een plotselinge sneeuwbui heeft een deken over de tropische planten gelegd. Vogels krabbelen in de sneeuw op zoek naar voedsel en het vee jammert klagelijk. Verder klinkt er geen geluid.
Ze loopt met de krat drank naar de dienstwoning.

Craziest!?! Zalig kerstfeest. Hier is de drank!
Crazy?
Callista?
Joehoe... Waar zijn jullie?
* Door de allesbedekkende sneeuw ziet Lurky niet de sporen van Craziest houtsnijwerk noch de uit zijn pot gerukte plant. Afgezien van haar eigen voetstappen is er geen spoor van haar gezin te bekennen.
Ze doorzoekt de dienstwoning maar nergens liggen haar dierbaren stilletjes hun roes uit te slapen. Ze loopt naar buiten en kijkt in het lab. Geen Craziest. Geen Callista. Haar voetstappen laten afdrukken achter in de Tuinen. Bij elk gebouw gaat ze naar binnen maar er is geen mens.
Haar geroep doorbreekt de stilte. Vogels vliegen op en laten plofjes sneeuw vallen van de boomtakken.

Misschien zijn ze al naar de bruiloft!
* Ze slaat een bonte omslagdoek om haar schouders, hijst haar rokken op en klimt op het paard. Met haar gouden muiltjes in de stijgbeugels wervelt ze in haar fladderende uitdossing met wapperende haren de Tuinen af. Terug naar het Het Hotel in Fok!dorp.
pi_2614947
* Moe keert Lurky van haar zoektocht over het eiland terug op de Tuinen. Ze gaat onmiddelijk de dienstwoning in om te kijken of Craziest en Callista er al weer zijn.
Het huis is nog even leeg als toen ze begon met zoeken. De sneeuw op de tuin vertoont geen enkel voetspoor dan het hare en de pootafdrukken van vogels en wilde dieren.
Ze gaat weer naar buiten, brengt het paard naar de stallen, ontzadelt het en wrijft het droog. Na hem extra drinken en voer te hebben gegeven sjokt ze terug naar haar huis.
Ze schenkt zich een waterglas wiskey in en drinkt het snel leeg. Even goed kruipt ze rillend in bed. Ze probeert zich te ontspannen en niet te gaan huilen. Het blijft door haar hoofd spoken: Craziest heeft in verwarde toestand Callista gekidnapped en is met de noorderzon vertrokken.
  donderdag 27 december 2001 @ 15:47:27 #175
13783 Anthraxx
When you see the robot, drink!
pi_2618964
* Anthraxx komt aangewandeld vanuit zijn postkantoor. "Lurky!" roept hij "Ben je er? Ik heb een klein vraagje..." en vervolgens wacht hij maar op antwoord.
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')