quote:Alleen de LPF heeft het als een aardig groot punt, de andere 'rechtse' partijen niet meer dan 'linkse' partijen.
Op donderdag 9 oktober 2003 15:21 schreef thabit het volgende:[..]
Rechts brengt het immigratiebeleid wel heel sterk als propagandapunt naar voren.
quote:Dat is ook mijn antwoord inderdaad.
Op donderdag 9 oktober 2003 15:22 schreef NH het volgende:
Alleen de LPF heeft het als een aardig groot punt, de andere 'rechtse' partijen niet meer dan 'linkse' partijen.
quote:De VVD heeft anders ook behoorlijk de leus "geen immigratie maar integratie" lopen roepen.
Op donderdag 9 oktober 2003 15:22 schreef NH het volgende:[..]
Alleen de LPF heeft het als een aardig groot punt, de andere 'rechtse' partijen niet meer dan 'linkse' partijen.
quote:Eh nee. Het is juist andersom.
Op donderdag 9 oktober 2003 14:06 schreef thabit het volgende:[..]
Dus worden ze gemiddeld wat linkser, toch?
Als men jong en naief is, is men meestal links. Alles is lief en zo.
Als men dan wat ouder en wijzer wordt, en leert hoe de wereld echt in elkaar zit, dan wordt men rechts.
quote:
Op donderdag 9 oktober 2003 15:34 schreef Tedje_van_Es het volgende:
Als men dan wat ouder wordt, en leert hoe de wereld echt in elkaar zit en bezittingen heeft en wat gefrustreerd is door het leven, dan wordt men rechts.
quote:Geen immigratie lijkt me moeilijk als je kijkt naar het globaliseren en internationalisren waar de VVD een groot voorstander van is. En integratie zal denk ik mee bedoeld worden dat mensen niet verplicht hoeven te integreren, maar dat een bedrijf dan niet meer discrimineert als hij geen Turk wil aannemen die geen Nederlands kan. Dus je stimuleert mensen dan om te integreren.
Op donderdag 9 oktober 2003 15:29 schreef thabit het volgende:[..]
De VVD heeft anders ook behoorlijk de leus "geen immigratie maar integratie" lopen roepen.
quote:Alle partijen hebben hun mening wel naar voren gebracht over deze problematiek, en de VVD had dit al als punt sinds iig de jaren 80, dus waarom niet? Het lijkt me kortzichtig als je zou beweren dat de VVD (of de LPF trouwens) geen aandacht aan andere programmapunten gaf.
Op donderdag 9 oktober 2003 15:29 schreef thabit het volgende:
De VVD heeft anders ook behoorlijk de leus "geen immigratie maar integratie" lopen roepen.
quote:Als men wat bezittingen heeft heeft men dus succes in het leven gehad, en daar zelf voor gewerkt.
Op donderdag 9 oktober 2003 15:36 schreef SCH het volgende:[..]
quote:Je bedoelt dat mensen egocentrisch zijn geworden en bang om te verliezen wat ze hebben.
Op donderdag 9 oktober 2003 15:41 schreef NH het volgende:[..]
Als men wat bezittingen heeft heeft men dus succes in het leven gehad, en daar zelf voor gewerkt.
Je weet dan goed hoe de wereld draait, en word dus idd rechts.
Mooie aanpassing van de quote.
Bezittingen hebben zie ik nou niet meteen als een vorm van succes, dat zit in andere dingen. Maar dat is wel een goede omschrijving van rechts, dat bezittingen als een vorm van succes wordt gezien.
quote:In Nederland misschien, in de VS zie je bijvoorbeeld dat mensen heel veel geld aan goede doelen geven en aan andere dingen weggeven.
Op donderdag 9 oktober 2003 15:43 schreef SCH het volgende:[..]
Je bedoelt dat mensen egocentrisch zijn geworden en bang om te verliezen wat ze hebben.
quote:Waarom zou dat niet als succes gezien mogen worden? Je hebt ergens hard voor gewerkt.
Bezittingen hebben zie ik nou niet meteen als een vorm van succes, dat zit in andere dingen. Maar dat is wel een goede omschrijving van rechts, dat bezittingen als een vorm van succes wordt gezien.
quote:Flauw. Die man werkt keihard maar jij veroordeelt hem op zijn familie. Lekker makkelijk.
Op donderdag 9 oktober 2003 15:45 schreef NH het volgende:
Mensen als Rosenmuller die helemaal niets voor hun geld hebben gedaan zie je idd vaak op een 'linkse' partij stemmen.
quote:Hoezo egocentrisch? Rijke mensen staan de helft van hun inkomen af, dan noem ik niet bepaald egocentrisch. Daarnaast zijn er ook nog vrije donaties aan het goede doel. Het is niet erg als de rijkere mensen wat meer betalen, het moet alleen wel binnen redelijkheid blijven.
Op donderdag 9 oktober 2003 15:43 schreef SCH het volgende:[..]
Je bedoelt dat mensen egocentrisch zijn geworden en bang om te verliezen wat ze hebben.
50 % van je inkomen afstaan (Dit is uitgezonderd 19% btw en andere belastingen) vind ik een hoop geld.
Plannen om de belastingen voor 2x modaal naar 70 % te verhogen vind ik gewoon asociaal. Deze mensen hebben gewerkt voor hun geld ... laten we het bij gelijke kansen houden, niet gelijke uitkomsten.
quote:Dit noem ik dus rechts.
Op donderdag 9 oktober 2003 15:56 schreef UnderWorld_ het volgende:[..]
Hoezo egocentrisch? Rijke mensen staan de helft van hun inkomen af, dan noem ik niet bepaald egocentrisch. Daarnaast zijn er ook nog vrij willige donaties aan het goede doel. Het is niet erg als de rijkere mensen wat meer betalen, het moet alleen wel binnen redelijkheid blijven.
50 % van je inkomen afstaan (Dit is uitgezonderd 19% btw en andere belastingen) vind ik een hoop geld.
Plannen om de belastingen voor 2x modaal naar 70 % te verhogen vind ik gewoon asociaal. Deze mensen hebben gewoon gewerkt voor hun geld ... laten we het bij gelijke kansen houden, niet gelijke uitkomsten.
En of je al die bonussen, premies en aandelen nou "gewerkt voor hun geld" moet noemen
quote:
Op donderdag 9 oktober 2003 15:49 schreef SCH het volgende:[..]
Flauw. Die man werkt keihard maar jij veroordeelt hem op zijn familie. Lekker makkelijk.
quote:Prima dan zijn we uitgepraat joh
Op donderdag 9 oktober 2003 15:58 schreef NH het volgende:[..]
Hij is 7 jaar havenarbeider geweest omdat hij wou weten hoe het was om hard te werken, maar hij had altijd wel miljoenen op de bank staan. Ik denk niet dat je na 7 jaar gewerkt te hebben en elke dag moe in je grote villa thuis te komen te zijn kan zeggen dat je een zwaar leven hebt gehad. Hij deed het zelfs vrijwillig.
quote:Hier ben ik het dus helemaal mee eens.
Op donderdag 9 oktober 2003 15:34 schreef Tedje_van_Es het volgende:[..]
Eh nee. Het is juist andersom.
Als men jong en naief is, is men meestal links. Alles is lief en zo.
Als men dan wat ouder en wijzer wordt, en leert hoe de wereld echt in elkaar zit, dan wordt men rechts.
quote:De gefrustreerdheid straalt eerder van de 'have-nots' en hun tomeloze jaloezie daaromtrent af.
Op donderdag 9 oktober 2003 15:36 schreef SCH het volgende:[..]
quote:Kijk, Zalm heeft teminste nog hard moeten werken toen hij jong was. Zijn familie had het slecht en hij moest op het veld werken met z'n broers. Hij had geen villa en kon elke dag rustig gaan slapen omdat hij wist dat hij nooit zou hoeven werken als hij zelf wou.
Op donderdag 9 oktober 2003 15:58 schreef SCH het volgende:[..]
Prima dan zijn we uitgepraat joh
quote:Nee hoor, want de meeste linkse mensen die ik ken verdienen bovenmodaal en zijn zeer blijmoedig.
Op donderdag 9 oktober 2003 15:59 schreef Tedje_van_Es het volgende:[..]
De gefrustreerdheid straalt eerder van de 'have-nots' en hun tomeloze jaloezie daaromtrent af.
Het is mijn stellige overtuiging dat de uitgangspunten van echt rechtse mensen gebaseerd zijn op angst. Angst voor vreemden, voor het verliezen van wat je hebt, voor echt contact enz.
quote:Je draait helemaal om het onderwerp heen. Vind je het nou echt niet onredelijk dat iemand een week werkt en er maar 30% van krijgt uitbetaald?
Op donderdag 9 oktober 2003 15:57 schreef SCH het volgende:[..]
Dit noem ik dus rechts.
En of je al die bonussen, premies en aandelen nou "gewerkt voor hun geld" moet noemen
Rijken kunnen meer betalen, maar het moet wel binnen de redelijkheid blijven. 50% lijkt me een goede grens.
quote:Ja, hij is een held. Je kan ook zoveel doen aan je afkomst he.
Op donderdag 9 oktober 2003 16:00 schreef NH het volgende:[..]
Kijk, Zalm heeft teminste nog hard moeten werken toen hij jong was. Zijn familie had het slecht en hij moest op het veld werken met z'n broers. Hij had geen villa en kon elke dag rustig gaan slapen omdat hij wist dat hij nooit zou hoeven werken als hij zelf wou.
quote:Maar het blijft toch ook bij 50 procent.
Op donderdag 9 oktober 2003 16:02 schreef UnderWorld_ het volgende:[..]
Je draait helemaal om het onderwerp heen. Vind je het nou echt niet onredelijk dat iemand een week werkt en er maar 30% van krijgt uitbetaald?
Rijken kunnen meer betalen, maar het moet wel binnen de redelijkheid blijven. 50% lijkt me een goede grens.
Die regel waar jij het over hebt, gaat bij mijn weten over de exorbitant rijken, dat is maar een hele kleine groep, dat vind ik redelijk idd.
quote:Ja hoor schuif alles maar op angst!
Op donderdag 9 oktober 2003 16:01 schreef SCH het volgende:[..]
Nee hoor, want de meeste linkse mensen die ik ken verdienen bovenmodaal en zijn zeer blijmoedig.
Het is mijn stellige overtuiging dat de uitgangspunten van echt rechtse mensen gebaseerd zijn op angst. Angst voor vreemden, voor het verliezen van wat je hebt, voor echt contact enz.
quote:Het is nu zo'n 60%. 52 % inkomensbelasting en over die 42 % rest betaal je nog eens 19%. Vind ik een beetje te ver gaan.
Op donderdag 9 oktober 2003 16:03 schreef SCH het volgende:[..]
Maar het blijft toch ook bij 50 procent.
Die regel waar jij het over hebt, gaat bij mijn weten over de exorbitant rijken, dat is maar een hele kleine groep, dat vind ik redelijk idd.
Ben jij, met je 'ultra' linkse instelling, dan niet voor zo'n 70% belastingregel?
quote:Ultra links, waar baseer je dat op? Ik herken me er niet in. Links-liberaal zou ik zeggen.
Op donderdag 9 oktober 2003 16:08 schreef UnderWorld_ het volgende:[..]
Het is nu zo'n 60%. 52 % inkomensbelasting en over die 42 % rest betaal je nog eens 19%. Vind ik een beetje te ver gaan.
Ben jij, met je 'ultra' linkse instelling, dan niet voor zo'n 70% belastingregel?
Ik vind die 70procent regeling geen probleem.
quote:Ultra-links dus.
Op donderdag 9 oktober 2003 16:13 schreef SCH het volgende:
Zoals algemeen bekend is hier.
quote:Nou de linkse die ik ken zijn allemaal halve steuntrekkers.
Op donderdag 9 oktober 2003 16:01 schreef SCH het volgende:[..]
Nee hoor, want de meeste linkse mensen die ik ken verdienen bovenmodaal en zijn zeer blijmoedig.
quote:En het is mijn stellige overtuiging dat de uitgangspunten van echt linkse mensen gebaseerd zijn op angst. Angst voor confrontatie en daarom dus maar zogenaamd tolerant zijn (maar eigenlijk bang zijn om er wat van te zeggen), voor het verliezen van wat je hebt, voor echt contact (want ooe.... je zou maar eens een confrontatie aan moeten gaan en zeggen dat je het niet eens bent met iemand anders zijn gedrag...stel je voor zeg), voor het achterlopen op anderen, jalouzie jegens geslaagdere mensen etc.
quote:Ik bemerkhier ook enige tegenspraak.
Op donderdag 9 oktober 2003 16:13 schreef SCH het volgende:[..]
Ultra links, waar baseer je dat op? Ik herken me er niet in. Links-liberaal zou ik zeggen.
quote:Vertel?
Op donderdag 9 oktober 2003 16:19 schreef Frans_O het volgende:[..]
Ik bemerkhier ook enige tegenspraak.
quote:liberaal staat voor vrijheid. Ook op economisch gebied. Dus ook zelfbeschikking over eigenverdiende gelden. 70% (+btw) van je geld afstaan aan de overheid is hieraan tegengesteld.
Op donderdag 9 oktober 2003 16:27 schreef SCH het volgende:[..]
Vertel?
[Dit bericht is gewijzigd door UnderWorld_ op 09-10-2003 17:13]
quote:Die regel geldt volgens mij vanaf de grens die rond de 260.000 Euro ligt.
Op donderdag 9 oktober 2003 16:03 schreef SCH het volgende:Die regel waar jij het over hebt, gaat bij mijn weten over de exorbitant rijken, dat is maar een hele kleine groep, dat vind ik redelijk idd.
V.
quote:Ik heb het over de ideologie van de SP (en GL?) waar een 72% schaal voor 2x modaal normaal word geacht.
Op donderdag 9 oktober 2003 17:15 schreef Verbal het volgende:[..]
Die regel geldt volgens mij vanaf de grens die rond de 260.000 Euro ligt.
V.
quote:Dat is gewoon staatsdiefstal. Roverij. Er is geen enkele grond waarop men dat kan goedpraten.
Op donderdag 9 oktober 2003 17:12 schreef UnderWorld_ het volgende:[..]
70% (+btw) van je geld afstaan aan de overheid is hieraan tegengesteld.
quote:Precies. Ik vind het niet meer dan normaal als je jaren en jaren hebt gestudeerd, een verantwoordelijke baan hebt em je helemaal het schompes werkt, dat je dan meer verdient. Als het plan zou worden doorgevoerd, verhuizen 'de rijken' uit Nederland. Daar zit niemand op te wachten, zelfs de meest linkse mensen niet. Want wie moet dan hun uitkering gaan betalen?
Op donderdag 9 oktober 2003 17:32 schreef Tedje_van_Es het volgende:[..]
Dat is gewoon staatsdiefstal. Roverij. Er is geen enkele grond waarop men dat kan goedpraten.
quote:ik ben dan ook geen typische VVD'er..
Op woensdag 8 oktober 2003 20:25 schreef ub40_bboy het volgende:
VVD is alleen voor drugslegalisatie, als het europees gezien kan. En zo ontwijkt het elke discussie want Europa zal nooit instemmen met drugslegalisatie. In de praktijk is VVD conservatief tegen drugslegalisatie: Ik herinner mij de uitspraak van Remkes van binnenlandse zaken die zei dat politie mensen een voorbeeld functie hebben en dus niet in de coffeeshop mogen komen. Terwijl het gedoogd wordt. Hoe anti drugs kan je zijn.Lage belastingen is economische vrijheid.
[Dit bericht is gewijzigd door sizzler op 09-10-2003 17:46]
quote:Iemand die 100.000 verdient draagt 60.000 bij aan de maatschappij.
Op donderdag 9 oktober 2003 17:41 schreef thabit het volgende:
Ikke ikke ikke.Hebbe hebbe hebbe hebbe.
Hoe bedoel je hebbe hebbe hebbe. Je bent gewoon bang dat je te weinig krijgt.
Verder ben ik van mening dat de linkse gedachtengang in de huidige wereld onrealistisch (idealistisch), gevoelig voor misbruik, té korte termijn en onderdrukkend is. Links heeft te weinig vertrouwen in de mogelijkheden van mensen en te veel vertrouwen in de goedheid van de mens.
quote:Je herkent jezelf er dus in? Dat vind ik zeer positief!
Op donderdag 9 oktober 2003 17:44 schreef UnderWorld_ het volgende:[..]
Iemand die 100.000 verdient draagt 60.000 bij aan de maatschappij.
Jij hebt een uitkering; jij draagt NIKS bij aan de maatschappij.Hoe bedoel je hebbe hebbe hebbe. Je bent gewoon bang dat je te weinig krijgt.
quote:Mij van dingen beschuldigen die helemaal niet waar zijn vind ik dan weer negatief.
Op donderdag 9 oktober 2003 17:44 schreef UnderWorld_ het volgende:
Jij hebt een uitkering; jij draagt NIKS bij aan de maatschappij.
quote:
Op donderdag 9 oktober 2003 17:50 schreef thabit het volgende:[..]
Je herkent jezelf er dus in? Dat vind ik zeer positief!
.
Vind je het nou echt niet onredelijk als je maar 30% van een hele week uitbetaald zou krijgen?
quote:Als je werk zo slecht betaalt, snap ik niet waarom je het nog doet.
Op donderdag 9 oktober 2003 17:54 schreef UnderWorld_ het volgende:[..]
Welke denk je dan dat ik ben?
Vind je het nou echt niet onredelijk als je maar 30% van een hele week uitbetaald zou krijgen?
quote:sorry, ik snap je reactie niet helemaal. Mijn vraag is: Vind je het normaal dat iemand 28% van zijn werkweek uitbetaald krijgt (dus dat hij/zij 72% belasting betaald)?
Op donderdag 9 oktober 2003 17:58 schreef thabit het volgende:[..]
Als je werk zo slecht betaalt, snap ik niet waarom je het nog doet.
quote:Hangt van z'n loon af.
Op donderdag 9 oktober 2003 18:04 schreef UnderWorld_ het volgende:[..]
sorry, ik snap je reactie niet helemaal. Mijn vraag is: Vind je het normaal dat iemand 28% van zijn werkweek uitbetaald krijgt (dus dat hij/zij 72% belasting betaald)?
quote:waarom zou dat van zijn loon afhangen? Het is toch zij/haar geld, niet dat van de overheid, niet?
Op donderdag 9 oktober 2003 18:05 schreef thabit het volgende:[..]
Hangt van z'n loon af.
Ben je voor gelijke kansen of voor gelijke uitkomsten?
quote:Iemand die € 50.000 bruto verdient betaald 35% belasting over zijn hele inkomen. Iemand die € 100.000 bruto verdient ruim 43%.
Op donderdag 9 oktober 2003 18:04 schreef UnderWorld_ het volgende:[..]
sorry, ik snap je reactie niet helemaal. Mijn vraag is: Vind je het normaal dat iemand 28% van zijn werkweek uitbetaald krijgt (dus dat hij/zij 72% belasting betaald)?
Wil je meer dan de helft van je geld aan inkomstenbelasting kwijt zijn dan moet je minimaal € 420.000 betalen. Het is echter de vraag om mensen met dergelijke inkomens dat ook daadwerkelijk betalen, daarvoor hebben ze boekhouders.
Er is één partij die een schijf van 72% wil invoeren, namelijk de SP. Het gaat hierbij echter om het gedeelte van het inkomen dat meer is dan € 220.000, dus zelfs bij de SP zullen mensen niet zo snel meer dan 50% van hun inkomen aan inkomstenbelasting kwijt zijn.
quote:Hoe hoger z'n loon, hoe hoger ook procentueel de belasting. Dit is gunstig voor de samenleving want op die manier nivelleer je de tweedeling.
Op donderdag 9 oktober 2003 18:10 schreef UnderWorld_ het volgende:[..]
waarom zou dat van zijn loon afhangen? Het is toch zij/haar geld, niet dat van de overheid, niet?
Ben je voor gelijke kansen of voor gelijke uitkomsten?
quote:Dat IS nu al zo. Mensen die meer verdienen betalen zowel procentueel ALS absoluut meer.
Op donderdag 9 oktober 2003 18:12 schreef thabit het volgende:[..]
Hoe hoger z'n loon, hoe hoger ook procentueel de belasting. Dit is gunstig voor de samenleving want op die manier nivelleer je de tweedeling.
Maar 72% is gewoon staatsdiefstal ala Stalin die de boeren van hun land beroofde.
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |