quote:Inderdaad X-Ray.
Op zondag 12 oktober 2003 22:17 schreef Tedje_van_Es het volgende:[..]
Ik zie hem ze anders duidelijk benoemen.
Dat jij dat niet ziet, tja.... subjectieve waarheidsbeleving zullen we maar zeggen.
quote:
Op zondag 12 oktober 2003 22:13 schreef Tedje_van_Es het volgende:[..]
Veel succes. Ik zal het volgen en als het idd lukt de partij weer stevig en eenduidig te krijgen dan zal mijn stem zeker terug kunnen keren
.
quote:De suggestie "vele rechters zijn GL of PvdA adept" doet vermoeden dat rechters kennelijk hun politieke voorkeur laten meespelen bij een uitspraak.
Op zondag 12 oktober 2003 22:17 schreef Tedje_van_Es het volgende:[..]
Ik zie hem ze anders duidelijk benoemen.
Dat jij dat niet ziet, tja.... subjectieve waarheidsbeleving zullen we maar zeggen.
Nou, dan wil ik daar wel eens een duidelijk voorbeeld van zien. Over subjectieve waarheidsbeleving gesproken...
quote:Als het overgrote gedeelte links is lijkt het mij logisch dat hij daar commentaar op geeft he?
Op zondag 12 oktober 2003 22:18 schreef SCH het volgende:[..]
Het zou hem sieren als hij ook klaagt over te rechtse rechters.
Laat u niet misleiden door de titel, die is iedere keer weer anders!
quote:Volgens mij snapt u het wel:
Op zondag 12 oktober 2003 20:59 schreef JoostEerdmans het volgende:[..]
Ik begrijp deze vraag niet. Ik ben hard voor criminelen, dus ook dierencriminelen.
quote:Als de gevangenisstraffen voor dierenmishandeling worden verdubbeld zal het cellentekort alleen nog maar groter worden waardoor ook verkrachters en moordenaars steeds vroeger vrij komen. Ik vind het dus een wat vreemd standpunt voor een partij die stemmen trekt met een veiliger samenleving door hardere straffen.
Op zondag 12 oktober 2003 21:10 schreef JoostEerdmans het volgende:
Het is nu zo erg geworden dat door het cellentekort minister Donner gevangenen al na 50% (!) van de straf onder voorwaarden los wil laten. Dat is echt gevaarlijk.
Als het cellentekort groter wordt doordat dierenmishandelaars vaker en langer achter de tralies moeten staan moordenaars en dieven weer sneller op straat...
quote:Ach, gelukkig is het een eigenschap van de mens dat hij niet objectief kan zijn. Ik zeg niet dat ik het met de uitspraak eens ben, het zou leuk zijn om eens een onderzoekje los te laten op de politieke denkbeelden van rechters, en hun uitspraken... is er echt een verband?
Op zondag 12 oktober 2003 22:19 schreef gelly het volgende:[..]
De suggestie "vele rechters zijn GL of PvdA adept" doet vermoeden dat rechters kennelijk hun politieke voorkeur laten meespelen bij een uitspraak.
Nou, dan wil ik daar wel eens een duidelijk voorbeeld van zien. Over subjectieve waarheidsbeleving gesproken...
quote:Nee - da's voor een politicus een blijk van onvolwassenheid en onprofessionaliteit. Hij komt ook niet met voorbeelden, dus is het hol geblaat.
Op zondag 12 oktober 2003 22:19 schreef Tedje_van_Es het volgende:[..]
Als het overgrote gedeelte links is lijkt het mij logisch dat hij daar commentaar op geeft he?
quote:Tuurlijk is er een verband: Rechters zijn ook mensen, of zeg ik nu wat heel geks?? De strafbepaling is bijvoorbeeld echt natte vingerwerk, zo vond ik de strafbepaling voor Volkert vd G. erg slecht onderbouwd.
Op zondag 12 oktober 2003 22:23 schreef wendy-tje het volgende:[..]
Ach, gelukkig is het een eigenschap van de mens dat hij niet objectief kan zijn. Ik zeg niet dat ik het met de uitspraak eens ben, het zou leuk zijn om eens een onderzoekje los te laten op de politieke denkbeelden van rechters, en hun uitspraken... is er echt een verband?
quote:Dit noemen we omdraaiing: dat Donner geen cellen heeft omdat hij of weigert 4 of 5 mensen op een cel te plaatsen of bij Zalm geen geld voor meer cellen kan regelen, betekent toch niet dat ik mijn eisen voor een veiliger samenleving overboord moet gooien? Dus én moordenaars én dierenbeulen moeten de cel in kunnen. Trouwens, ik ben meer voor heropvoedingskampen dan voor gevangenissen want dat is in feite de universiteit voor criminelen. (Lees hierover bij interesse in mijn Aanvalsplan Tegen Geweld uit oktober 2002)
Op zondag 12 oktober 2003 22:20 schreef Tikorev het volgende:[..]
Volgens mij snapt u het wel:
[..]Als de gevangenisstraffen voor dierenmishandeling worden verdubbeld zal het cellentekort alleen nog maar groter worden waardoor ook verkrachters en moordenaars steeds vroeger vrij komen. Ik vind het dus een wat vreemd standpunt voor een partij die stemmen trekt met een veiliger samenleving door hardere straffen.
Als het cellentekort groter wordt doordat dierenmishandelaars vaker en langer achter de tralies moeten staan moordenaars en dieven weer sneller op straat...
quote:Je hebt gelijk!
Op zondag 12 oktober 2003 22:26 schreef gelly het volgende:
De heer Eerdmans heeft kennelijk alleen zin om op pro-LPF posts te reageren. Jammer. Kritische vragen zijn kennelijk niet aan de LPF besteed.
Ik taai ook af, kan de rechtse kliek hier lekker naar elkaars navel staren.
quote:SCH en jij zuigen misschien ook iets te hard???
De heer Eerdmans heeft kennelijk alleen zin om op pro-LPF posts te reageren. Jammer. Kritische vragen zijn kennelijk niet aan de LPF besteed.
quote:Gezien de enorme complexiteit en het grote aantal variabelen die ter tafel zullen komen is dit heel moeilijk uit te voeren.
Op zondag 12 oktober 2003 22:23 schreef wendy-tje het volgende:[..]
Ach, gelukkig is het een eigenschap van de mens dat hij niet objectief kan zijn. Ik zeg niet dat ik het met de uitspraak eens ben, het zou leuk zijn om eens een onderzoekje los te laten op de politieke denkbeelden van rechters, en hun uitspraken... is er echt een verband?
quote:Dus laat alle dierenmishandelaars lekker op vrije voeten rondlopen lijkt me een wereldplan
Op zondag 12 oktober 2003 22:20 schreef Tikorev het volgende:Als het cellentekort groter wordt doordat dierenmishandelaars vaker en langer achter de tralies moeten staan moordenaars en dieven weer sneller op straat...
Iemand die weigert geweld te gebruiken voor z'n eigen land mag tegen de muur, maar iemand die dieren mishandeld mag vrij rondlopen. Lekker wereldbeeld heb jij zeg
Ik vind het juist een verademing dat de LPF met dit soort ideeen naar buiten komt, dat geeft ze bij mij weer wat krediet.
Waar ik wel benieuwd naar ben is hoe de LPF denkt de wachtlijsten voor de inburgeringscursussen weg te kunnen werken. Er zijn namelijk veel mensen die maar al te graag de Nederlandse taal (beter) willen leren smeken, maar zelfs in een klein stedelijk gebied als Vlissingen/Middelburg bedraagt de wachttijd minimaal 5 maanden...?
quote:Nee, hij ontwijkt echte vragen. Had ik wel verwacht.
Op zondag 12 oktober 2003 22:28 schreef Aaahikwordgek het volgende:[..]
SCH en jij zuigen misschien ook iets te hard???
quote:Ik stel al 4 keer een doodnormale vraag, maar er komt maar geen antwoord. Dat heeft niks met zuigen te maken.
Op zondag 12 oktober 2003 22:28 schreef Aaahikwordgek het volgende:[..]
SCH en jij zuigen misschien ook iets te hard???
quote:Je hebt zijn antwoorden aan Meneer_Aart en Ryan3 gemist?
[Dit bericht is gewijzigd door Lithion op 12-10-2003 22:29]
quote:Dat zegt niets over denkbeelden...
Op zondag 12 oktober 2003 22:28 schreef Kaalhei het volgende:[..]
Gezien de enorme complexiteit en het grote aantal variabelen die ter tafel zullen komen is dit heel moeilijk uit te voeren.
Misschien is het beter om te kijken of en hoeveel rechters er lid, medewerker of op een andere manier gelieerd zijn aan een politieke partij.
quote:Juist.
Op zondag 12 oktober 2003 22:26 schreef JoostEerdmans het volgende:[..]
Dit noemen we omdraaiing: dat Donner geen cellen heeft omdat hij of weigert 4 of 5 mensen op een cel te plaatsen of bij Zalm geen geld voor meer cellen kan regelen, betekent toch niet dat ik mijn eisen voor een veiliger samenleving overboord moet gooien? Dus én moordenaars én dierenbeulen moeten de cel in kunnen. Trouwens, ik ben meer voor heropvoedingskampen dan voor gevangenissen want dat is in feite de universiteit voor criminelen. (Lees hierover bij interesse in mijn Aanvalsplan Tegen Geweld uit oktober 2002)
quote:Tuurlijk zijn het mensen, maar rechters worden wel geacht om hun persoonlijke overtuigingen zo veel mogelijk buiten beeld te laten voor de strafbepaling. En als het echt zo is als de heer Eerdmans schetst, dan hebben de politieke overtuigingen van een rechter wel degelijk invloed op zijn overwegingen. Sowieso is de controle op de rechterlijke macht niet erg sterk, toch?
Op zondag 12 oktober 2003 22:26 schreef Aaahikwordgek het volgende:[..]
Tuurlijk is er een verband: Rechters zijn ook mensen, of zeg ik nu wat heel geks?? De strafbepaling is bijvoorbeeld echt natte vingerwerk, zo vond ik de strafbepaling voor Volkert vd G. erg slecht onderbouwd.
quote:Tuurlijk, het cellentekort is niet uw verantwoordelijkheid, maar het is nu eenmaal een politieke realiteit. Als u daar geen rekening mee houdt zullen uw eisen juist voor een minder veilige samenleving zorgen vanwege eerder genoemde redenen. Daar is uw achterban echt niet mee geholpen...
Op zondag 12 oktober 2003 22:26 schreef JoostEerdmans het volgende:[..]
Dit noemen we omdraaiing: dat Donner geen cellen heeft omdat hij of weigert 4 of 5 mensen op een cel te plaatsen of bij Zalm geen geld voor meer cellen kan regelen, betekent toch niet dat ik mijn eisen voor een veiliger samenleving overboord moet gooien?
[Dit bericht is gewijzigd door Tikorev op 12-10-2003 22:34]
quote:Neuh, volgens de huidige regels wordt dierenmishandeling (gelukkig) ook al gestraft....
Op zondag 12 oktober 2003 22:28 schreef Tony_Montana67 het volgende:
Dus laat alle dierenmishandelaars lekker op vrije voeten rondlopen lijkt me een wereldplan
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |