abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
pi_13596629
en hier weer verder
quote:
Op donderdag 2 oktober 2003 10:32 schreef ik_hier het volgende:
Om de tijd van Verstappen in perspectief te zetten, hier de tijden van teams die een dag eerder getest hadden:

1 Luca Badoer Ferrari (B) 1:22.689 (74 ronden)
2 Felipe Massa Ferrari (B) 1:23.600 (18)
3 Takuma Sato BAR-Honda (B) 1:23.940 (77)
4 Anthony Davidson BAR-Honda (B) 1:24.455 (87)

(bron: www.verstappen.nl)

Verstappen reed dus 1.24.7 (38)
Dat is toch nog 2 seconden van een door Badoer gereden Ferrari (maar wel bijna 0.7 sec sneller dan de PS03)

en de laatste vraag in het vorige deel (waar ik zelf ook wel benieuwd naar ben):
quote:
Op donderdag 2 oktober 2003 14:17 schreef Graaf het volgende:
iemand die scans heeft dan het RaceReport article over sjoske ?
De oude oude layout was veel beter!!
vosss is de naam,
met dubbel s welteverstaan.
pi_13596733
Terugvindpost.

Hey Vosss

Where facts are few, experts are many.
pi_13596792
quote:
Op donderdag 2 oktober 2003 14:25 schreef Atreidez het volgende:
Terugvindpost.

Hey Vosss

Iemand nog nieuwtjes?
hoi enzo
vosss is de naam,
  donderdag 2 oktober 2003 @ 14:31:19 #4
52118 zero-fuel
Tankuuuhhhh!!!!!
pi_13596872
yo vosss, hoe is het met je been? hopelijk weer
D.A.D.P.G.S.
pi_13596977
Deel 5 alweer.

< Nieuws >

quote:
Ondanks de felle kritiek op Minardi die Verstappen deze week uitte, zegt diens manager Raymond Vermeulen vandaag in het AD dat Minardi niet bij voorbaat een gepasseerd station is. "Minardi is nog niet per definitie afgeschreven, maar er moet wel een hoop gebeuren wil Jos bij Minardi blijven."
http://www.veronica.nl/modules.php?name=f1_news&site=f1nieuws&sid=49914
En het schijnt dat in Racereport staat dat Jos aan G. Wheeler heeft gevraagd of die mee wilde naar een ander team mocht het zo ver komen.
pi_13597079
dank vosss voor meenemen van mijn vraag.
pi_13597168
quote:
Op donderdag 2 oktober 2003 14:34 schreef -Hans- het volgende:
Deel 5 alweer.

< Nieuws >
[..]

En het schijnt dat in Racereport staat dat Jos aan G. Wheeler heeft gevraagd of die mee wilde naar een ander team mocht het zo ver komen.

Als ik Jos was, dan zou ik zeker NIET nog een seizoen kansloos achteraan gaan rijden met zo'n klote Minardi
pi_13597311
Op F1-live staat een stuk, vandaag gepost -
quote:
Verstappen slams Minardi
It's a mess here. [02/10/03 - 12:03]

Jos Verstappen

Jos Verstappen will not have earned any points with his team boss Paul Stoddart after giving his rather poor verdict on the teams performances and the team as a whole. According to Verstappen, who has yet to score a single World Championship point this season, Minardi are doing terrible.

Verstappen joined Minardi at the start of the season, and has struggled at the back of the field for the majority of it, except for one glorious Friday Qualifying 1 session, which saw him clinch P1. However, the moment of joy was the result of the weather and had little to do with the cars potential.

"We're doing terrible, the Minardi driver told Dutch Race Report magazine when asked how the season had gone. The parts on the car are getting obsolete and often fail. It all makes it more difficult for me. There's an error in the electronics, too, which sometimes prevent traction control from working."

As for the teams politics: "It's a mess here. There are no policies. If I'd be in charge here, I'd fire twenty men. There are far too much people here which should be replaced. Perhaps I may not judge about this, but I have been in lots of teams and therefore gained much experience. Minardi beats everything. I'll be very happy when it's all over. I'd rather stay at home. It's not worth it, staying away from there for so long."

The Dutchman also revealed that he is looking forward to the season- ending Japanese Grand Prix, but only because it means his stay at Minardi will be over. "Suzuka is a nice circuit. If we are a bit lucky, we might achieve something there. Anyway, I'm happy that after the race, my time at Minardi is over."

As for his future, Verstappen is hoping to land a drive with either Jordan or Jaguar for 2004. "At Jordan I could perhaps have the team going a bit more my way, but I'd rather drive a Jaguar. It could be difficult in the beginning and I might need to fight even harder, but if I'd have a good race engineer, I think I can come a long way.

Dit is zeker oud (van voor de test). Alhoewel ik t me ook wel weer kan voor stellen.
pi_13597479
is de vertaling van het artikel wat in het vorige topic al aan bod kwam (om precies te zijn de samenvatting daarvan. Naar het origineel word in dit topic gevraagd)!

Maar is idd van voor de test.

[Dit bericht is gewijzigd door ik_hier op 02-10-2003 14:51]

'We have first raised a dust and then complain we cannot see' Bishop Berkeley (1685-1753)
pi_13597602
Het zou mooi zijn als Greg en Jos naar Jaguar kunnen met zijn tweeën.
FOK! verstandig, lees een P.I.
  donderdag 2 oktober 2003 @ 14:55:05 #11
46705 Kleffe_Dop
Sic Mundus Creatus Est
pi_13597659
Nogal harde woorden van Jos, ik hoop niet dat hij z'n eigen graf graaft. In eerdere seizoenen is hem zulke kritiek behoorlijk kwalijk genomen (Stewart).
Ik krijg niet echt de indruk dat er al iets rond is voor volgend jaar.
pi_13597749
quote:
Op donderdag 2 oktober 2003 14:55 schreef Kleffe_Dop het volgende:
Nogal harde woorden van Jos, ik hoop niet dat hij z'n eigen graf graaft. In eerdere seizoenen is hem zulke kritiek behoorlijk kwalijk genomen (Stewart).
Ik krijg niet echt de indruk dat er al iets rond is voor volgend jaar.
Misschien weet ie zelf al zeker dat ie er toch niet hoeft te blijven

Alhoewel, wat is in deze wereld zeker

pi_13599181
quote:
Op donderdag 2 oktober 2003 14:58 schreef Atreidez het volgende:

[..]

Misschien weet ie zelf al zeker dat ie er toch niet hoeft te blijven

Alhoewel, wat is in deze wereld zeker

Had ie eik alleen voor dit jaar getekend bij Minardi, of voor meerdere jaren?

[sub]niet dat contracten iets voorstellen in de F1 idd, maarja, ik vroeg het me af [/sub

vosss is de naam,
pi_13599730
quote:
Op donderdag 2 oktober 2003 15:47 schreef vosss het volgende:

[..]

Had ie eik alleen voor dit jaar getekend bij Minardi, of voor meerdere jaren?

[sub]niet dat contracten iets voorstellen in de F1 idd, maarja, ik vroeg het me af [/sub

Was toch een jaarcontract?
Met een verbeten grimas en een verborgen glimlach.
  donderdag 2 oktober 2003 @ 16:16:06 #15
63163 Apehaar
FOK! HoofdAap
pi_13600170
quote:
Op donderdag 2 oktober 2003 16:03 schreef Guard het volgende:

[..]

Was toch een jaarcontract?

yep 1 jaar maar.. We kunnen niets anders doen dan wachten.
Tester
pi_13600497
Ik hoop natuurlijk zoals velen op Jaguar maar als ik het zo allemaal hoor wordt het toch lastig ze hebben al een redelijk ervaren rijden met Mark Webber achter het stuur. Daarnaast zal dan misschien een David Coulthard komen. Mocht het verhaal Montoya naar McLaren en Villeneuve naar Williams doorgaan. En dan nog is er een Wurz en tig andere rijders gegadigd voor het stoeltje.

Jordan lijkt mij dan toch de beste oplossing het geld is daar heel welkom wat Jos meeneemt. Hij wordt daar eerste rijder en komt in een professioneel team niet zoals Minardi. De auto is sneller als de Minardi en met het geld van Jos kan er meer gebeuren als bij Minardi. Ook zal het hele team naar Jos luisteren omdat ze in hem de kopman zien. Deden ze ook bij Minardi in het begin maar dat is nu verdeeld in een Italiaans kamp met Bruni en een klein engels kamp voor Verstappen. Kiesa fladdert daar nog een beetje tussen.

Mocht het verhaal van Minardi doorgaan dat die Italianen de boel overnemen dan zie ik daar echt geen plaats voor Verstappen hij wil zelf dan niet meer hoop ik en dan nog zal het hele team natuurlijk Bruni helpen en zal het alleen maar een nog grotere rotzooi worden.

Minardi is niks Jaguar te hoog gegrepen helaas zeker met de huidige rijders markt. Dan blijft alleen nog Jordan over maar goed dat wordt dus wel wachten tot rond de Kerst. Naja wachten meer hopen want wat zal er gebeuren met Jordan ????

-
  donderdag 2 oktober 2003 @ 16:31:39 #17
63163 Apehaar
FOK! HoofdAap
pi_13600671
quote:
Op donderdag 2 oktober 2003 16:26 schreef Gijsje het volgende:
Ik hoop natuurlijk zoals velen op Jaguar maar als ik het zo allemaal hoor wordt het toch lastig ze hebben al een redelijk ervaren rijden met Mark Webber achter het stuur. Daarnaast zal dan misschien een David Coulthard komen. Mocht het verhaal Montoya naar McLaren en Villeneuve naar Williams doorgaan. En dan nog is er een Wurz en tig andere rijders gegadigd voor het stoeltje.
Die rijders wissel enzo gaat niet door. Maar aan de andere kant moet je
niet vergeten dat Verstappen de enige is die zoveel geld meeneemt. En hij
heeft in het verleden veel "gedeveloped"
quote:
Jordan lijkt mij dan toch de beste oplossing het geld is daar heel welkom wat Jos meeneemt. Hij wordt daar eerste rijder en komt in een professioneel team niet zoals Minardi. De auto is sneller als de Minardi en met het geld van Jos kan er meer gebeuren als bij Minardi. Ook zal het hele team naar Jos luisteren omdat ze in hem de kopman zien. Deden ze ook bij Minardi in het begin maar dat is nu verdeeld in een Italiaans kamp met Bruni en een klein engels kamp voor Verstappen. Kiesa fladdert daar nog een beetje tussen.
Jordan zie ik ook als grote optie voor Verstappen. Ik denk dat hij gaat voor
Jaguar maar als feedback Jordan heeft.
quote:
Mocht het verhaal van Minardi doorgaan dat die Italianen de boel overnemen dan zie ik daar echt geen plaats voor Verstappen hij wil zelf dan niet meer hoop ik en dan nog zal het hele team natuurlijk Bruni helpen en zal het alleen maar een nog grotere rotzooi worden.

Minardi is niks Jaguar te hoog gegrepen helaas zeker met de huidige rijders markt. Dan blijft alleen nog Jordan over maar goed dat wordt dus wel wachten tot rond de Kerst. Naja wachten meer hopen want wat zal er gebeuren met Jordan ????

Conclusie:
Eerst Jaguar. Zo niet? dan Jordan.
Tester
pi_13600798
quote:
Op donderdag 2 oktober 2003 16:31 schreef Apehaar het volgende:
Conclusie:
Eerst Jaguar. Zo niet? dan Jordan.
Goedemorgemiddag jup Jaguar en Jordan ik ga van Jordan uit ach we zien wel hoop alleen dat we weer niet zo irri lang hoeven te wachten voordat er iets bekend wordt. Hij mag onderhand wel ergens tekenen voordat hij echt telaat is.
-
pi_13600868
quote:

Dat JP / DC verhaal geloof ik nog steeds niet, en wat Jordan betreft, tja ik vrees een beetje voor het voortbestaan van dit team.
Minardi zal het ook niet worden voor onze Jos, want oa Trust staan niet echt te springen om nog ene heel jaar te sponsoren als ie bij Paul c.s. blijft.
Jaguar is echt de mooiste optie, maar het is zo dat er meerdere mensen in de race zijn voor dat stoeltje, maar ja ik denk dan ook weer niet dat Kiesa dat hele verhaal over Jos uit zijn duim zuigt....
pi_13601006
Tja die Kiesa vertrouw ik ook niet helemaal meneer roept wat op de Deense TV en iedereen neemt het natuurlijk leuk dat je naam dan weer overal genoemd wordt vooral voor een rookie maar goed misschien heeft hij wel gelijk. En tja dat van Jordan ik weet het ook niet wat daar gaat gebeuren. Het moet financieel goed voormekaar zijn dit jaar is het ze ook gelukt moet het volgend jaar ook lukken. Het duurt alleen allemaal wel een stuk langer bij Jordan.
-
pi_13601117
quote:
Ik zie villeneuve eerlijk gezegd helemaal nergens heen gaan, ofja, naar huis that is!
vosss is de naam,
pi_13601252
quote:
Op donderdag 2 oktober 2003 16:51 schreef vosss het volgende:

[..]

Ik zie villeneuve eerlijk gezegd helemaal nergens heen gaan, ofja, naar huis that is!

Van mij mag ie wel weer in een indycar gaan zitten

En als ik heel eerlijk ben mag Jos dat ook als ie geen goed stoeltje in de F1 kan krijgen

pi_13601386
Jos in de Indycar??? Daar kan ik me maar weinig bij voorstellen...

Ik denk dat hij dan beter kan gaan rentenieren in Monaco.

donderdag 2 oktober 2003 @ 17:48:32 #24
38559 WheeledWarrior
More than meets the eye
pi_13602558
Jammer genoeg zijn er zowel bij Jordan als bij Jaguar genoeg andere kapers op de kust, waarvan je zeker niet bij voorbaat kunt zeggen dat Jos voorrang krijgt op die rijders.
pi_13602580
quote:
Op donderdag 2 oktober 2003 17:01 schreef clowntje het volgende:
Jos in de Indycar??? Daar kan ik me maar weinig bij voorstellen...

Ik denk dat hij dan beter kan gaan rentenieren in Monaco.

het ging ff over Jaques, niet over Jos!
vosss is de naam,
  donderdag 2 oktober 2003 @ 18:53:12 #26
47470 -Hans-
Met pensioen
pi_13604013
Op RTL Grandprix staat een gerucht dat Jos Verstappen er misschien niet bij is tijdens de race van Japan.
quote:

Ik had beter thuis kunnen blijven. Het is het niet waard om zo lang weg te blijven; Jos Verstappen haalt deze week in RaceReport flink uit naar de organisatie van Minardi. De frustraties van een teleurstellend verlopen seizoen komen naar boven en moeten er duidelijk uit. Begrijpelijk, als je leest wat er allemaal misgaat, maar is het wel zo slim?

De berichten blijven niet beperkt tot de Nederlandse landsgrenzen, maar sijpelen inmiddels ook door op de Engelse sportsites. Het zal niet lang duren tot Paul Stoddart de kritiek van Verstappen onder ogen krijgt. Wat gaat de Australische teambaas hiermee doen? Of hebben op de achtergrond de nieuwe investeerders de touwtjes reeds in handen? Dat zijn Italianen en die zijn helemaal snel op hun teentjes getrapt.

Zij hebben nu een aanleiding om Gianmaria Bruni tot rijder te promoveren voor de Grand Prix van Japan. Het Zwitserse weekblad Motorsport Aktuell suggereert dat Bruni met behulp van diezelfde investeerders volgend jaar in een Minardi op de grid staat. Nieuw in dit verhaal is dat zij Bruni graag al wat Grand Prix-ervaring willen laten opdoen. In Japan, ten koste van Kiesa. Het Deense kamp meldt echter dat er voor vijf races is betaald.

Kiesa zal rijden, maar als Verstappen liever thuis blijft, kunnen we Bruni ten koste van de Nederlander naar voren schuiven, zouden ze zo maar kunnen denken in het Italiaanse kamp. Dat zal niet goed overkomen en Verstappen misschien wel schade berokkenen in de poging een plek Jordan of Jaguar te bemachtigen. Teams staan niet te springen als rijders de vuile was buitenhangen. Of zou hij al hebben getekend?

RTL Grandprix

Misschien was het toch niet zo'n slimme zet van Jos om zo hard uit te halen naar Minardi.

En nog een stukje tekst over Jos Verstappen.

quote:
Teleurgestelde Jos Verstappen: "mijn uitspraken zijn uit hun verband gerukt

Er is nogal wat commotie ontstaan over bepaalde uitspraken die Jos Verstappen ten overstaan van een reporter afgelopen weekend op het circuit van Indianapolis gedaan zou hebben. Jos zou Minardi meer dan zat zijn en aan het einde van het seizoen het team definitief de rug toekeren. Althans, dat was de strekking van het interview, uiteindelijk gepubliceerd in een autosportblad.

Als er iemand is die dit betreurt is het Jos Verstappen zelf wel, zo blijkt in een gesprek met de redactie van deze site. Is er dan helemaal niets van waar en zou alles dan uit de journalistenduim gezogen zijn? "Vooropgesteld, ik vind de manier waarop bepaalde uitspraken van mij in de pers terecht zijn gekomen, die vervolgens doodleuk door andere media overgenomen worden zonder het te verifiëren, uiterst vervelend. Natuurlijk heb ik wel wat gezegd, dat was niet altijd even onverdeeld positief, ik ben de pastoor niet! Noem het emotioneel, in het heetst van de strijd. Maar hoe het vervolgens is gepubliceerd is stijlloos, volledig uit zijn verband gerukt."

"Natuurlijk was het niet allemaal hosanna", gaat Jos verder. "Ik heb willen aangeven dat het dit seizoen bij Minardi niet van een leien dakje ging, het was gewoon een ontzettend zwaar seizoen. Als je bedenkt dat Paul Stoddart een fantastische motorendeal gesloten heeft en dat we trots mogen zijn op onze sponsors, zoals Trust, Muermans, Halfords en Wilux, dan mag je toch concluderen dat je met een dergelijk pakket wat meer van een seizoen verwacht? Ik denk dat dat voor alle betrokkenen geldt. Maar wat ik gezegd heb is wel met alle respect voor Paul Stoddart, de medewerkers bij Minardi en mijn sponsors. Kijk, ik ben sportman, coureur, ik heb mijn hele leven niet anders gedaan. Mag je dan teleurgesteld zijn als de sportieve prestaties ver achterblijven? En dan zeg je in een emotionele bui wel wat dingetjes, maar altijd met respect voor het team en de andere betrokkenen. Natuurlijk raak je op bepaalde momenten behoorlijk gefrustreerd als je met het beschikbare materiaal helemaal niet kunt meekomen. Maar nu is het net alsof ik iedereen, die ook maar wat met Minardi te maken heeft, afmaak. En als klap op de vuurpijl interpreteert de pers in Engeland dat hele interview ook nog totaal verkeerd en verzint er voor het gemak nog maar een hoop onzin extra bij."

In tegenstelling tot hetgeen wat in het gewraakte interview gesuggereerd wordt koestert Jos geen expliciet negatieve gevoelens jegens Minardi. Hij zegt: "natuurlijk niet, ik weet hoe hard Paul Stoddart en zijn medewerkers werken om zo goed mogelijk te presteren. Ze hebben alles gedaan wat in hun macht ligt. Geroeid met de riemen die ze hebben. En daar heb ik respect voor, maar die nuance lees je nergens. Dat dit op deze manier in de publiciteit komt betreur ik, ook naar mijn loyale sponsors toe. Ik ben Har Muermans, Trust, Wilux, Halfords én Paul Stoddart dankbaar dat ik de kans heb gekregen om begin dit seizoen terug te keren in de Formule 1. Mensen die mij écht kennen, die weten hoe ze mijn uitspraken op de juiste waarde moeten schatten. En mochten mensen nog twijfelen, ik sta voor de volle honderd procent achter Paul Stoddart, Greg Wheeler en de rest van het Minardi team."

Verstappen.nl

pi_13605218
Ok.... wat moeten we hier van denken wat er in de Race Report staat zal denk ik wel de waarheid zijn. Ok ze laten bij zo;n artikel, waar het alleen maar over slechte dingen van Minardi gaat natuurlijk de goede uitspraken van Verstappen weg. Nu staat er opeens overal in de buitelandse pers ook een verhaal over deze uitspraken.

Mede door het laatste nieuws op de Jos Verstappen site denk ik dat hij nu een beetje de boel probeert te sussen. En zorgt dat hij de volgende race nog kan rijden want die Bruni ligt inderdaad op de loer. En tja ander team zullen hier ook niet echt heel blij mee zijn met dit nieuws. Minardi wordt toch nog altijd als het kleine jongetje van de klas gezien en tja je mag die natuurlijk niet "pesten" maar goed we zien het allemaal wel weer ik weet niet wat er waar is. Ik hoop alleen maar dat meneer Verstappen snel ergens tekent zodat al dit gezeik achter de rug is. Mocht hij na dit geval nog ergens terecht kunnen.

-
pi_13608875
quote:
Op donderdag 2 oktober 2003 19:39 schreef Gijsje het volgende:
...
En tja ander team zullen hier ook niet echt heel blij mee zijn met dit nieuws. Minardi wordt toch nog altijd als het kleine jongetje van de klas gezien en tja je mag die natuurlijk niet "pesten" maar goed we zien het allemaal wel weer ik weet niet wat er waar is.
...
Hmm volgens mij zien veel teams Minardi ( vooral P.S. ) toch liever vertrekken.
Ik meen mij te herinneren dat Minardi ( vooral P.S. ) toch wel aardig een doorn in het oog is van een X aantal andere teams ... waaronder McLaren.. waar ze begin dit seizoen nog wat woord wisselingen mee hadden.
  donderdag 2 oktober 2003 @ 22:11:41 #29
38559 WheeledWarrior
More than meets the eye
pi_13609252
quote:
Op donderdag 2 oktober 2003 19:39 schreef Gijsje het volgende:
Ok.... wat moeten we hier van denken wat er in de Race Report staat zal denk ik wel de waarheid zijn.
Hmm, niet zonder meer. Race Report is namelijk een tamelijk commercieel blaadje van de BV Olav Mol. Een beetje té commercieel naar mijn smaak. Als het gaat om betrouwbare F1-bladen staat Race Report zeker niet in de hogere regionen...

Aan de andere kant, echte onzin zullen ze ook niet opschrijven. Jos zal ongetwijfeld weer flink van leer zijn getrokken over de slechte prestaties van zijn auto enz, maarja wat wil je dan? Minardi rijdt al jaren achteraan, Jos wist dat toen hij tekende. Natuurlijk baalt ie dat het gat met de rest wel groter is dan verwacht, maar dan nog. Hou die vuile was es en keertje binnen. In het verleden spuide Jos ook regelmatig kritiek aan het eind van een seizoen, wat em onder meer bij Stewart en Arrows op ontslag kwam te staan. Niet zo slim dus.

pi_13610474
quote:
Op donderdag 2 oktober 2003 22:11 schreef WheeledWarrior het volgende:

[..]

Hmm, niet zonder meer. Race Report is namelijk een tamelijk commercieel blaadje van de BV Olav Mol. Een beetje té commercieel naar mijn smaak. Als het gaat om betrouwbare F1-bladen staat Race Report zeker niet in de hogere regionen...

Aan de andere kant, echte onzin zullen ze ook niet opschrijven. Jos zal ongetwijfeld weer flink van leer zijn getrokken over de slechte prestaties van zijn auto enz, maarja wat wil je dan? Minardi rijdt al jaren achteraan, Jos wist dat toen hij tekende. Natuurlijk baalt ie dat het gat met de rest wel groter is dan verwacht, maar dan nog. Hou die vuile was es en keertje binnen. In het verleden spuide Jos ook regelmatig kritiek aan het eind van een seizoen, wat em onder meer bij Stewart en Arrows op ontslag kwam te staan. Niet zo slim dus.

Nee ok dat is waar maar goed zover ik het allemaal een beetje kan volgen heeft RaceReport dit verhaal een beetje sensatie bewust afgedrukt. Zo doen ze dat wel vaker gewoon om dat blaadje maar kwijt te raken. Iedereen koopt het natuurlijk waaronder ik. Woensdag meteen even gehaald tja ik geloof best dat Verstappen die dingen heeft geroepen. Maar Verstappen een beetje kennende heeft hij niet alleen maar slechte dingen gezegt.

En dan dat verhaal op RTLGRANDPRIX dat Verstappen misschien niet rijdt in Japan beetje ver gezocht waarom zou hij dan nog die Arrows getest hebben afgelopen week. Dan zet je daar toch ook die Bruni in. Nee Racestory/prive heeft de boel gewoon nogal opgeblazen. Hoe dit verder afloopt weet ik niet maar ik kijk even of ik dat blad nog wel wil hebben. Dan koop ik nog liever de F1Racing die vertellen wel gewoon de feiten en geen leuke verhaaltjes op blaadjes te verkopen.

Ook raar is dat er nu op de JV site bij het nieuws van de nieuwe racereport maar een heel klein stukje over Jos staat en een heel verhaal over Panis en Albers. Normaal staat hier een heel verhaal over Verstappen zodat verstappen fans de RR gaan halen. Maar kijken hoe dit afloopt op het JV Forum zijn ze er in iedergeval niet blij mee. Ikzelf ook niet echt hoop dat RR en RTLGRANDPRIX effe er iets aan doen ze doen de oplage van dat blaadje geen goed. Lid worden doe ik nu effe niet

De buitelandse pers wordt ook wakker

http://f1.racing-live.com/en/index.html

[Dit bericht is gewijzigd door Gijsje op 02-10-2003 23:03]

-
pi_13614810
Wel grappig dat iedereen op het JV Forum elke F1 website aan het emailen is over dit verhaal. Het werkt gelukkig ook nog
-
  vrijdag 3 oktober 2003 @ 10:22:47 #32
46705 Kleffe_Dop
Sic Mundus Creatus Est
pi_13616457
En dat was weer een strakke actie van onze Jos!

Zoals ik al zei, als hij niet oppast is hij z'n eigen graf een het graven.
Hopelijk valt het allemaal wel mee..

pi_13617128
quote:
Op donderdag 2 oktober 2003 22:11 schreef WheeledWarrior het volgende:

[..]

Ze roepen toch altijd in de reclame voor dit blaadje dat het ook gemaakt wordt door Jos? Beetje vreemd dat juist het blad waar hij aan meewerkt zijn woorden "uit verband rukt"......
pi_13627816
Ik ben zelf ook lid van RaceReport, maar ik ben toch wel erg pissig als ik vandaag op www.verstappen.nl moet lezen dat het verhaal van Jos Verstappen volledig uit zijn verband is gerukt.
Creative, Advertising, Media and Communication Consultant Agency.
pi_13628282
Uiteraard heb ik ook meteen de RR gekocht, maar als ik nu hoor dat het niet helemaal klopt: zonde van mijn geld... Ik heb tenslotte al een abonnement op Formule 1. Ging me alleen om het interview.

Maar dit is wel een mooie manier om ff volop in het nieuws te komen
Jaguar, here we come!

vrijdag 3 oktober 2003 @ 22:52:28 #36
11866 Graaf
paranoïde
pi_13635379
wat als jos nou gewoon op z'n flikker heeft gekregen van z'n management ???

dat ie daarom maar zegt dat de boel overdreven is...

pi_13635526
quote:
Op donderdag 2 oktober 2003 18:53 schreef -Hans- het volgende:

En nog een stukje tekst over Jos Verstappen.
[..]

Ik hoop dat dat stukje ook in de buitenlandsche media naar buiten wordt gebracht!
vosss is de naam,
  vrijdag 3 oktober 2003 @ 23:45:22 #38
47470 -Hans-
Met pensioen
pi_13636709
quote:
Op vrijdag 3 oktober 2003 22:58 schreef vosss het volgende:

[..]

Ik hoop dat dat stukje ook in de buitenlandsche media naar buiten wordt gebracht!

Dat hoop ik ook al heb ik daar mijn twijfels bij, want veel sites hebben het stukje gewoon klakkeloos overgenomen zonder te checken of het ook daadwerkelijk klopte. Als ze nu ineens gaan schrijven dat die uitspraken zwaar zijn overdreven dan snijden ze zichzelf in de vingers want hun checken schijnbaar niet eerst of het verhaal klopt en ten tweede wat is nu leuker om te lezen; Een Jos Verstappen die zijn team de grond in trapt of een Jos Verstappen die een stuk minder hard is, ik denk het eerste.

Tot mijn grote verbazing deden ze bij RTL Grandprix vanavond gewoon of er niets aan de hand was, want ze repten met geen woord over de rectificatie maar ze besteden wel uitgebreid aandacht aan de harde uitspraken.
Jan Lammers en Allard Kalff konden het wel begrijpen, maar vervolgens deden hun uitspraken over teambaas Paul Stoddart waar mijn mond even van open viel.

Zij beschuldigden Stoddart van geld klopperij en hij zou geen winnaars instinct hebben. Uitspraken zoals
" hoe kan die man (lees: Paul) 40 miljoen dollar op zijn bankrekening hebben staan, terwijl hij roept dat Minardi geen geld heeft "
Kalff: " Paul is misschien een leuke kerel om een biertje mee te drinken in de kroeg, maar je moet hem geen Formule 1 team laten runnen. " of " Paul heeft nog nooit EIGEN geld in Minardi gestoken terwijl
Ron Dennis, Eddie Jordan dat wel zouden doen "

Wat denken jullie ervan?

vrijdag 3 oktober 2003 @ 23:56:26 #39
47470 -Hans-
Met pensioen
pi_13636966
Oja nog een leuk filmpje over de boordradio van Minardi vind je hier ik moet zeggen dat het wel leuk is om eens te bekijken, fragment is al uitgezonden op RTL 5 (vorige week zondag)
pi_13637452
Jos heeft dus nog steeds niet door dat het op het zachts gezegd niet echt handig is om je eigen team volledig af te branden in de pers.
Dit is al niet de eerste keer dat hij het doet.

Maar nu zijn die uitspraken uit hun verband gerukt en bedoelde Jos het natúúrlijk niet zo!

Zwak, want hij heeft die uitspraken wel gedaan natuurlijk.

Laat 'ie zich professioneel gedragen, en gewoon z'n kop houden, net als elke andere coureur.
En niet elke keer als het tegenzit gaan uithuilen bij de pers dat het team zo kut is.

zaterdag 4 oktober 2003 @ 04:43:27 #41
65240 Krottekop
Onooglijk geval.
pi_13640100
Ach, slim is het niet, maar ik snap die Mol en Winkelman ook niet, want als dit Jos een stoeltje kost bij Jaguar dan zijn ze toch wel heel dom bezig. Kost hen dan ook een geweldig jaar aan exposure, want als men volgend jaar elke race Jos vanuit de Jaguarpits kan filmen dan is dat toch ook geweldig voor hen. Kan het me trouwens niet voorstellen dat dit allemaal erg veel invloed heeft. Maar goed, je zou haast zeggen dat ie al iets getekend heeft.

En geef Verstappen eens ongelijk? Wat er in Indianiapolis weer allemaal misging in de race en de voorbereidingen, dat is toch van amateur YarisCup niveau. En als klap op de vuurpijl rijdt een dwaas voor de tweede keer achter elkaar bovenop Jos. Ik vind het echt onvoorstelbaar hoeveel pech die jongen elke keer heeft. Volgens mij is ie alleen in Brazilie door eigen schuld uitgevallen, en verderest weer door andermans lompigheid of vooral materiaalpech uitgevallen.

Ik heb RTL GP gemist maar ik hoor Lammers nog zeggen vorig jaar dat Minardi wel eens een team kon zijn dat het helemaal ging maken (in de Webber/Young tijd, nog ver voor Jos tekende). Dus als hij nu ineens Stoddart afbrand dan praat ie zichzelf ook tegen. Minardi was financieel gewoon op sterven na dood dit jaar. Met veel kunst en vliegwerk konden ze nog meedoen, maar hun grootste probleem was dat ze zelf qua auto t.o.v. vorig jaar geen progressie hebben geboekt (kutchassis en kutbanden) en dat vooral hun directe concurrenten allemaal vooruit zijn gegaan. Dat kon Stoddart niet voorzien, maar het zat eraan te komen natuurlijk want Jaguar, Toyota en BAR blijven niet achteraan of in hun buurt rijden/prutsen als men zoveel test en investeert. Die gaan allemaal flink vooruit. En Sauber en Jordan hadden al een voorsprong dus zals je al zelf geen progressie boekt qua auto dan moet je niet denken dat je zomaar meedoet achteraan.

Ik vraag me af of het niet beter is dat Minardi asap failliet gaat voor Jos. Want ik meen toch dat Eikelsteen in zijn mediacontracten heeft staan dat er 20 auto's mee moeten doen. Dus als Minardi of zelfs Jordan (gaat ook absoluut niet lekker daar) failliet gaan, en dat schijnen nog wel meer teams leuk te vinden (Ron Dennis), dan moeten de topteams wellicht 1 extra wagen inzetten. Kortom : meer aantrekkelijke stoeltjes voor Jos. Zeker als je 10 miljoen meeneemt. Beter je als 3e rijder inkopen bij een topteam dan als kwakkelende lantaarndrager een kansloos team als Jordan of Minardi in leven houden. Een beetje bodemloze MVV/Vitesse gevoelens krijg ik daarbij.

Maar goed, Jaguar zou natuurlijk ook wel cool zijn. Alleen, net nu scoort Wilson afgelopen race een punt terwijl die ook op punt stond uitgewisseld te worden. Volgens mij is het Jos gewoon niet gegund.

Fulltime rotkop.
  zaterdag 4 oktober 2003 @ 16:34:00 #42
47470 -Hans-
Met pensioen
pi_13646629
quote:
Op zaterdag 4 oktober 2003 04:43 schreef Krottekop het volgende:
Ach, slim is het niet, maar ik snap die Mol en Winkelman ook niet, want als dit Jos een stoeltje kost bij Jaguar dan zijn ze toch wel heel dom bezig. Kost hen dan ook een geweldig jaar aan exposure, want als men volgend jaar elke race Jos vanuit de Jaguarpits kan filmen dan is dat toch ook geweldig voor hen. Kan het me trouwens niet voorstellen dat dit allemaal erg veel invloed heeft. Maar goed, je zou haast zeggen dat ie al iets getekend heeft.
Dat van die ' exposure ' had ik nog niet aangedacht maar daar heb je zeker een punt, ze
(de mensen van RaceReport (RR) ) snijden zichzelf op deze manier wel in de vingers mocht Jos Verstappen vanwege deze kritiek niet meer terecht kunnen bij een Formule 1 team.
Waarschijnlijk is Rick Winkelman de persoon geweest die het interview heeft afgenomen, maar juist van hem had ik niet een " uit het verband gerukt artikel " verwacht. Maar met een beetje geluk geeft hij straks tijdens het 3FM radioprogramma Kort en Klijn wat uitleg over deze vervelende situatie.
quote:
En geef Verstappen eens ongelijk? Wat er in Indianiapolis weer allemaal misging in de race en de voorbereidingen, dat is toch van amateur YarisCup niveau. En als klap op de vuurpijl rijdt een dwaas voor de tweede keer achter elkaar bovenop Jos. Ik vind het echt onvoorstelbaar hoeveel pech die jongen elke keer heeft. Volgens mij is ie alleen in Brazilie door eigen schuld uitgevallen, en verderest weer door andermans lompigheid of vooral materiaalpech uitgevallen.
Aan de ene kant ik er wel begrip voor opbrengen, want als ik ergens een hekel heb dan zijn het wel die coureurs die altijd maar doen alsof de zon schijnt, en geen mogelijkheid onbenut laten om maar iedereen van het team te bedanken. Maar goed dit soort harde uitspraken zijn nou niet echt bevorderlijk voor de sfeer binnen een team, een sfeer wat waarschijnlijk al niet al te best is gezien de prestaties en onderlinge strijd tussen de Engelsen en Italianen.

Zolang deze uitspraken maar niet tegen Jos gaan werken.

quote:
Met veel kunst en vliegwerk konden ze nog meedoen, maar hun grootste probleem was dat ze zelf qua auto t.o.v. vorig jaar geen progressie hebben geboekt (kutchassis en kutbanden)
En wat doen ze nu, ze borduren voort op een auto uit medio 2002! in die tijd was de Arrows al niet snel genoeg, laat staan in 2004. Natuurlijk zal het een stap vooruit zijn, maar wat is het verschil in tijd tussen Minardi en bijvoorbeeld Jordan? stel dat dit 5/10e is (volgens mij is het meer) op dit moment is de Arrows 7/10e sneller dan de Minardi van dit jaar, er vanuit gaande dat Jordan volgend jaar ook weer sneller gaat dan loop je met die gekochte Arrows chassis'en gewoon weer achter de feiten aan.
quote:
Maar goed, Jaguar zou natuurlijk ook wel cool zijn. Alleen, net nu scoort Wilson afgelopen race een punt terwijl die ook op punt stond uitgewisseld te worden. Volgens mij is het Jos gewoon niet gegund.
Het voordeel wat Jos Verstappen heeft is dat hij betalende sponsors op zak heeft, en die heeft Wilson niet. Maar wil Wilson blijven bij Jaguar dan moet hij komend weekend absoluut scoren, want met dit puntje is hij niet zeker van een langer verblijf bij Jaguar.

w.b.t. Jos en Minardi hoop ik dat Jos bij Jaguar terecht kan, want met Minardi loop je volgend jaar gewoon weer achter de feiten aan. De gekochte Arrows is sneller dan de huidige auto maar wat heb je daaraan als er niet getest wordt, het verhaal van Kalff en Lammers over het ' feit ' (?) dat meneer Stoddart nogal een goed gevulde bankrekening heeft blijft door mijn hoofd spoken.

zondag 5 oktober 2003 @ 01:42:56 #43
65240 Krottekop
Onooglijk geval.
pi_13657988
quote:
Op zaterdag 4 oktober 2003 16:34 schreef -Hans- het volgende:

[..]

Dat van die ' exposure ' had ik nog niet aangedacht maar daar heb je zeker een punt, ze
(de mensen van RaceReport (RR) ) snijden zichzelf op deze manier wel in de vingers mocht Jos Verstappen vanwege deze kritiek niet meer terecht kunnen bij een Formule 1 team.
Waarschijnlijk is Rick Winkelman de persoon geweest die het interview heeft afgenomen, maar juist van hem had ik niet een " uit het verband gerukt artikel " verwacht.

Ik heb begrepen dat Jos bijgetekend heeft bij RR, dus de soep zal niet zo heet gegeten worden als overal in de media geserveerd wordt.
quote:
Maar met een beetje geluk geeft hij straks tijdens het 3FM radioprogramma Kort en Klijn wat uitleg over deze vervelende situatie.
En? Iets gehoord?
quote:
Aan de ene kant ik er wel begrip voor opbrengen, want als ik ergens een hekel heb dan zijn het wel die coureurs die altijd maar doen alsof de zon schijnt, en geen mogelijkheid onbenut laten om maar iedereen van het team te bedanken. Maar goed dit soort harde uitspraken zijn nou niet echt bevorderlijk voor de sfeer binnen een team, een sfeer wat waarschijnlijk al niet al te best is gezien de prestaties en onderlinge strijd tussen de Engelsen en Italianen.
Ik ben van mening dat het management Jos in deze moeilijke tijden had moeten beschermen en in ieder geval scherp in de gaten moet houden wat er van hem gepubliceerd wordt.
quote:
En wat doen ze nu, ze borduren voort op een auto uit medio 2002! in die tijd was de Arrows al niet snel genoeg, laat staan in 2004. Natuurlijk zal het een stap vooruit zijn, maar wat is het verschil in tijd tussen Minardi en bijvoorbeeld Jordan? stel dat dit 5/10e is (volgens mij is het meer) op dit moment is de Arrows 7/10e sneller dan de Minardi van dit jaar, er vanuit gaande dat Jordan volgend jaar ook weer sneller gaat dan loop je met die gekochte Arrows chassis'en gewoon weer achter de feiten aan.
Mjwah, Minardi is gewoon kut met peren. Maar het zegt veel dat een auto van 2002 met rotbanden bijna een seconde sneller is dan de 2003 PS03. En er zit waarschijnlijk nog wel meer rek in. Dus als je het zo bekijkt heb ik liever dat ze, net zoals McLaren dit jaar, voortborduren op iets waar je zeker van weet dat het werkt dan dat ze iets heel nieuws ontwerpen waarbij je met dit soort teams nooit weet of het een verbetering is. Nog liever heb ik dat ze failliet gaan en daardoor eventueel een derde auto voor de overgebleven teams ingevoerd wordt.
quote:
Het voordeel wat Jos Verstappen heeft is dat hij betalende sponsors op zak heeft, en die heeft Wilson niet. Maar wil Wilson blijven bij Jaguar dan moet hij komend weekend absoluut scoren, want met dit puntje is hij niet zeker van een langer verblijf bij Jaguar.
Het levert in ieder geval een leuk bedrag op, dus een pluspuntje is het zeker voor hem. Maar ze zullen bij Jaguar precies weten waar dit door kwam, en dat is door de vele uitvallers en de puinhoop in de race, niet door het goed racen van Justin. Ook de racerondes en kwalificatie tijden totnutoe t.o.v. Webber zeggen genoeg. Maar goed, je weet nooit hoe men beslist. Ford gooit in ieder geval in Belgie weer een fabriek dicht en zit in de trubbels. Dus Jos zijn geld is wel welkom denk ik zo..
quote:
w.b.t. Jos en Minardi hoop ik dat Jos bij Jaguar terecht kan, want met Minardi loop je volgend jaar gewoon weer achter de feiten aan. De gekochte Arrows is sneller dan de huidige auto maar wat heb je daaraan als er niet getest wordt, het verhaal van Kalff en Lammers over het ' feit ' (?) dat meneer Stoddart nogal een goed gevulde bankrekening heeft blijft door mijn hoofd spoken.
Als dat waar is dan is het een waardeloze vent. Want dan heeft hij dit jaar zichzelf de das omgedaan door teveel het geld in de beurs te houden en hij nu zo ver achterop raakt qua team en imago dat niemand het meer ziet zitten in hen. Behalve misschien een verdwaalde Rus.
Fulltime rotkop.
  zondag 5 oktober 2003 @ 02:05:25 #44
63541 Tesla
Spannend !
pi_13658215
Jos is 32. Heeft er meer dan 100 races opzitten en in al die tijd 17 punten behaald. Jos is een schertsfiguur voor wat betreft de F1; houdt iedereen voor de gek, maar vooral zichzelf.

Die komedie van een goede verstandhouding met zijn engineer Greg Wheeler heeft-ie zelf al doorgeprikt in zijn laatste interview in RaceReport. Voor mij was dat geen verrassing; dat bleek mijns insziens al veel langer.
Lulverhalen ophangen aan het eind van het seizoen is wel aan Jos besteedt. Omgekeerd krijgt hij het op zijn eigen bordje: zijn engineer bij zijn laatste race voor Arrows zei nog: "He drove like a fucking wanker". Die man werkt inmiddels bij Ferrari....
Ik zie geen toekomst voor Jos in F1. Wellicht dat we in 2005/2006 Albers kunnen verwelkomen bij McLaren.

Fokkerdefok.
pi_13658318
quote:
Op zondag 5 oktober 2003 02:05 schreef Tesla het volgende:

Ik zie geen toekomst voor Jos in F1.

Ik zie Jos nog wel bij Jordan rijden volgend jaar, Edie heeft dringend geld nodig.

Wel grappig eigenlijk.
Een paar jaar geleden gaf iedereen, en vooral de Verstappen fans, zo ontzettend af op figuren als Mazzacane, Rosset en Takagi, paydrivers die alleen vanwege hun sponsorgeld in de F1 reden, en niet vanwege hun kwaliteiten als coureur. Zulke coureurs hoorden niet thuis in de Formule 1.
En nu gaat het met Jos dezelfde kant op.

zondag 5 oktober 2003 @ 02:37:08 #46
63541 Tesla
Spannend !
pi_13658441
quote:
Op zondag 5 oktober 2003 02:19 schreef Elevation het volgende:

[..]

Ik zie Jos nog wel bij Jordan rijden volgend jaar, Edie heeft dringend geld nodig.

Eddie krijgt zijn geld wel. [Hugo Camps modus]Eddie beweegt zich in het mondiale universum, Jos eet stampot-boerenkool met worst. [/Hugo camps modus]

Ik zeg: Jos moet naar Sauber als-ie nog wat wil laten zien. Verder maakt-ie geen kans.

Fokkerdefok.
  zondag 5 oktober 2003 @ 17:35:55 #47
47470 -Hans-
Met pensioen
pi_13668550
quote:
Op zondag 5 oktober 2003 01:42 schreef Krottekop het volgende:
En? Iets gehoord?
Helaas niet, ze hebben er met geen woord over gerept.
quote:
Ik ben van mening dat het management Jos in deze moeilijke tijden had moeten beschermen en in ieder geval scherp in de gaten moet houden wat er van hem gepubliceerd wordt.
Eerlijk gezegd had ik ook verwacht dat dit soort dingen eerst moesten worden goed gekeurd door het management van Verstappen, schijnbaar is dit niet gebeurt.

Als deze uitspraken maar niet (weer) tegen Jos gaan werken, want ik kan mij nog een uitspraak
van Tom W [ ] herinneren dat Arrows sponsors zou zijn misgelopen door negatieve uitspraken van Jos.
(dit met Tom W heb ik als voorbeeld gebruikt, het is niet mijn bedoeling om te oordelen wie hier fout zat)

quote:
Mjwah, Minardi is gewoon kut met peren. Maar het zegt veel dat een auto van 2002 met rotbanden bijna een seconde sneller is dan de 2003 PS03. En er zit waarschijnlijk nog wel meer rek in. Dus als je het zo bekijkt heb ik liever dat ze, net zoals McLaren dit jaar, voortborduren op iets waar je zeker van weet dat het werkt dan dat ze iets heel nieuws ontwerpen waarbij je met dit soort teams nooit weet of het een verbetering is.
En dat is een beetje een probleem van de PS03, ik vraag mij of daar überhaupt nog wel wat aan valt te verbeteren. (natuurlijk wel wat, maar of het voldoende is vraag ik mij af)
In dat geval is het misschien beter om een nieuwe auto te ontwerpen, maar wie zegt dat het ontwerpen van een nieuwe auto deze keer wel goed gaat?

En de Arrows uit 2002 was qua betrouwbaarheid zeker niet geweldig, met name de versnellingsbak is een kwetsbaar punt. Ik hoop dat ze weten bij Minardi waar ze aan beginnen, want als ze er problemen mee krijgen dan is het bij Minardi ook direct een groot probleem want ze testen nooit/zelden.

Jos heeft gezegd dat in de software van de PS03 ook een ' bug ' zit die maar niet wordt opgelost, tsja..

quote:
Nog liever heb ik dat ze failliet gaan en daardoor eventueel een derde auto voor de overgebleven teams ingevoerd wordt.
Of een overname, maar goed zoals het nu gaat zal Minardi altijd laatste worden.
quote:
Het levert in ieder geval een leuk bedrag op, dus een pluspuntje is het zeker voor hem. Maar ze zullen bij Jaguar precies weten waar dit door kwam, en dat is door de vele uitvallers en de puinhoop in de race, niet door het goed racen van Justin. Ook de racerondes en kwalificatie tijden totnutoe t.o.v. Webber zeggen genoeg. Maar goed, je weet nooit hoe men beslist. Ford gooit in ieder geval in Belgie weer een fabriek dicht en zit in de trubbels.
Daar heb je zeker gelijk in w.b.t. Wilson, het is voor hem noodzakelijk dat hij en goed kwalificeert en punten scoort want anders is het voor J. Wilson.
quote:
Dus Jos zijn geld is wel welkom denk ik zo..
Dat zeker.
quote:
Als dat waar is dan is het een waardeloze vent. Want dan heeft hij dit jaar zichzelf de das omgedaan door teveel het geld in de beurs te houden en hij nu zo ver achterop raakt qua team en imago dat niemand het meer ziet zitten in hen. Behalve misschien een verdwaalde Rus.
Paul was in eerste instantie ook super enthousiast dat Eccelstone geld in Minardi pompte, maar daar hoor je ook helemaal niets meer over. Het komt op mij allemaal vrij amateuristisch over, ze hebben het hele jaar door alleen maar op de vrijdag getest en nu aan het einde van het seizoen maken ze gebruik van de testdagen die er zijn om een ' oude ' 2002 wagen te testen. Ik zie het nu al gebeuren dat die wagen voor de eerste race nog wordt getest en dan was dat het weer voor een jaar.

edit:
Volgens mij hebben ze voor de race van Monzo een dag met de PS03 getest, maar toen heeft Jos maar
7(?) rondjes kunnen afleggen. Dus dat was nou ook niet bepaald een geslaagde test.

dinsdag 7 oktober 2003 @ 14:40:12 #48
47470 -Hans-
Met pensioen
pi_13714359
quote:
Op donderdag 2 oktober 2003 16:51 schreef vosss het volgende:

[..]

En jij gaat waarschijnlijk nog gelijk krijgen ook!
quote:
Ecclestone: Niemand wil Villeneuve hebben

Geen enkel Formule1 team in de paddock wil Jacques Villeneuve vastleggen voor 2004 volgens Bernie Ecclestone. De 72-jarige Ecclestone vertelde de Engelse krant 'The Sun' dat hij er alles aan gedaan heeft om Villeneuve bij een ander team onder te brengen.

"Ik heb echt geprobeerd Villeneuve bij teams binnen te praten, maar de waarheid is hard, niemand wil hem hebben voor 2004."

Ecclestone vond Toyota bijvoorbeeld het perfecte team voor Villeneuve omdat het team hem een auto kan geven dat races kan winnen. "Ik heb zelfs met Ferrari gepraat om Villeneuve gratis naast Schumacher te laten rijden maar helaas lukte dat niet."

"Michael Schumacher wilde het niet hebben, want hij wil zijn nummer 1 status behouden - het toont mij alleen maar aan dat hij in Jacques dus nog altijd een bedreiging van zijn kampioenschap ziet."

Ecclestone denkt in ieder geval dat wanneer Villeneuve de Formule1 nu al zou moeten verlaten de Formule1 een groot rijder verliest en dat dat mede te danken is aan zijn dichtstbijzijnde adviseurs. "Ik denk dat Villeneuve in het verleden regelmatig verkeerd geadviseerd is," aldus Ecclestone.

http://www.f1racing.nl/news.php?ID=63970

Villeneuve is ook even in de running geweest voor een stoeltje bij Jaguar, maar met dit nieuws worden de kansen voor Jos Verstappen bij het Jaguar team weer wat vergroot. Veel zal afhangen van de laatste race van Wilson, persoonlijk vind ik Wilson een prima kerel maar ik zou het niet erg vinden als hij dit weekend een off-day zou hebben.
pi_13714414
quote:
Op dinsdag 7 oktober 2003 14:40 schreef -Hans- het volgende:

[..]

En jij gaat waarschijnlijk nog gelijk krijgen ook!
[..]

Villeneuve is ook even in de running geweest voor een stoeltje bij Jaguar, maar met dit nieuws worden de kansen voor Jos Verstappen bij het Jaguar team weer wat vergroot. Veel zal afhangen van de laatste race van Wilson, persoonlijk vind ik Wilson een prima kerel maar ik zou het niet erg vinden als hij dit weekend een off-day zou hebben.

Am I good or what!
vosss is de naam,
  dinsdag 7 oktober 2003 @ 15:04:46 #50
47470 -Hans-
Met pensioen
pi_13714998
quote:
Op dinsdag 7 oktober 2003 14:42 schreef vosss het volgende:

[..]

Am I good or what!

Ja!

pi_13717396
quote:
Op dinsdag 7 oktober 2003 15:04 schreef -Hans- het volgende:

[..]

Ja!

Ansich toch best jammer mocht ie idd eruit vliegen, ik vind het wel een mooi coureur
tzal het prijskaartje wel zijn denk ik, dat id ebest man heeft
vosss is de naam,
pi_13787264
Wie leest wel eens het AD??
quote:
Jos Verstappen aast op Jaguar

Door Gerard den Elt

Met behulp van het computerprogramma Photoshop, waarmee je onder meer trucagefoto's kunt maken, zijn de namen van de sponsors van Jos Verstappen al aangebracht op de groene race-overall van Mark Webber. Ook de succesvolle Jaguar, een auto die geregeld in de top-10 staat en podiumpotentie heeft, is uitgerust met de sponsornamen die nu nog op de Minardi prijken. Jaguar heeft het openingsbod voor een verbintenis met Verstappen vergezeld doen gaan van een paar sprekende foto's.

Het prijskaartje dat aan dit aanbod hangt, is echter een goed bewaard geheim. ,,Maar als we er nog een of twee kleinere sponsors bij krijgen, dan zou het in mijn ogen moeten kunnen lukken'', zegt de Rotterdamse zakenman Michel Perridon, die niet wil verhullen dat het om miljoenen euro's gaat.

Behalve om zakelijke redenen is Jaguar ook op sportieve gronden verreweg de interessantste optie. Het team is doorgedrongen tot de subtop en nestelt zich op korte afstand achter Ferrari, Williams-BMW, McLaren-Mercedes en Renault. Achter deze vier teams vechten Jaguar, BAR-Honda en Toyota om de titel beste van de rest. Jaguar heeft van alle teams dit jaar de meeste progressie geboekt. Bovendien heeft het team onlangs een windtunnel aangeschaft, zodat behalve met een krachtige Ford Cosworth-motor volgend jaar ook op aërodynamisch terrein vooruitgang kan worden geboekt.

Perridon wil hoe dan ook betrokken blijven bij de loopbaan van Jos Verstappen. De impact van Nederlandse succesvolste Formule 1-coureur aller tijden op het merk Trust is volgens hem overweldigend. Niet alleen in Nederland, maar ook in Italië, waar de underdog Minardi grote populariteit geniet. En niet te vergeten in Engeland, waar door toedoen van Justin Wilson de renstal en zijn sponsors nadrukkelijk in de belangstelling hebben gestaan. ,,Zo'n coureur als Wilson was uitstekend voor onze naam in Engeland. Een mooie story toch, van zo'n jongen wiens vader desnoods zijn benzinepomp wil verkopen om zijn zoon in de Formule 1 te laten slagen?''

De Formule 1 heeft volgens de ondernemer sympathie en emotie toegevoegd aan zijn merk. Trust sloot medio dit jaar af met een recordomzet en ziet dat de groei zich ondanks de huidige economische malaise voortzet. ,,Daarom heb ik ook met mijn directie besproken dat we ons sponsorbudget met 50 procent verhogen. Ook Muermans doet wat extra's en ik denk dat de andere sponsors ook aan boord blijven. Met één of twee nieuwe namen erbij kunnen we Jos een auto bezorgen waarmee aansprekende prestaties kunnen worden geleverd.''

Voorwaarde is wel dat de Limburger de beschikking krijgt over gelijkwaardig materiaal. Perridon: ,,Jos zegt dat hij minstens even snel is als de Australiër Webber. Dat kan hij dan mooi laten zien.''

De strategie is om met Jaguar in zee te gaan, maar ook Minardi en Jordan zijn nog niet afgeschreven. Deze drie renstallen hebben in totaal nog vijf stoeltjes vrij, waarbij het prijskaartje van Jaguar het hoogst is.

De kritiek die Jos Verstappen onlangs leverde op Minardi, wordt door Perridon niet gedeeld. Verstappen hekelde de renstal onlangs in het autosportblad RaceReport, onder meer vanwege het feit dat Minardi verscheurd zou worden door tweespalt tussen Engelse en Italiaanse monteurs.

,,Ik snap natuurlijk wel zijn emotie, maar ik vind het onverstandig. Ook wij hebben moeten constateren dat onze doelstellingen dit jaar niet zijn gehaald. Maar ik vind niet dat je moet afgeven op je oude baas. Dat heb ik hem ook verteld. Maar Jos is een sportman, die wil alleen maar racen. Die vindt het niet leuk dat hij in een race vier keer door zijn vriendje Michael Schumacher wordt ingehaald.''

In een groene auto kan Verstappen ongetwijfeld het rood van Schumacher dichter benaderen. Maar ook het zwart van Minardi en het geel van Jordan zijn nog in beeld. Perridon: ,,Paul Stoddart komt hier praten. Ik hoop dat het wonder nog een keer geschiedt, maar dat heeft zich daar nog nooit voltrokken. Ook volgend jaar blijft het bij Minardi behelpen. Zowel Jordan als Minardi is een privé-team en zo'n renstal blijft altijd afhankelijk van een motorenleverancier en van sponsors. Voor Jos is het daarom beter naar een fabrieksteam als Jaguar te gaan.''

Onderstaande foto's zijn niet degene die bedoeld worden in het artikel, maar toch wel leuk om te zien

Nieuwstracker.nl - De No.1 nieuwsportal van Nederland
pi_13793739
Ik zou erg blij zijn als Jos binnenkort tekent bij Jaguar! Ik kan al die spanningen niet meer aan!
pi_13793786
quote:
Op vrijdag 10 oktober 2003 17:21 schreef UFOtje het volgende:
Ik zou erg blij zijn als Jos binnenkort tekent bij Jaguar! Ik kan al die spanningen niet meer aan!
Ik zal nog blijer zijn als-ie op 7 maart echt aan de start staat in een groene auto. Pas dan, als ik in mijn pyama voor de TV zit, geloof ik het.
pi_13793799
Jos is kewl

A man is the less likely to become great the more he is dominated by reason: few can achive greatness -and none in art-if they are not dominated by illusion.
pi_13793807
Laatst was er ook al zo'n gerucht, maar die bleek onzin...
pi_13793824
quote:
Op vrijdag 10 oktober 2003 17:25 schreef Evil_Jur het volgende:
Laatst was er ook al zo'n gerucht, maar die bleek onzin...
Volg jij het F1 nieuws überhaupt wel?
pi_13794130
quote:
Op vrijdag 10 oktober 2003 17:25 schreef Evil_Jur het volgende: Laatst was er ook al zo'n gerucht, maar die bleek onzin...

Wanneer niet zou ik zeggen!
pi_13794132
quote:
Op vrijdag 10 oktober 2003 17:26 schreef JohnnyKnoxville het volgende:

[..]

Volg jij het F1 nieuws überhaupt wel?

Ja; maar vooral via formule1.nl en f1-live.com
  vrijdag 10 oktober 2003 @ 19:45:59 #60
47470 -Hans-
Met pensioen
pi_13796566
quote:
Op vrijdag 10 oktober 2003 13:05 schreef The_Comeback-kid het volgende:
Wie leest wel eens het AD??
Ik i.i.g. niet maar dat is toch wel goed nieuws zeg! nu maar hopen dat het Jaguar verhaal ook werkelijkheid gaat worden. Ik heb nu wel het idee dat Wilson sowieso exit is, Jaguar kiest toch wel heel duidelijk voor een pay - driver.
pi_13907137
Hmmm.. dit zou heel mooi zijn
quote:
Op F1welt.com valt te lezen dat het er steeds meer naar gaat uitzien dat Jos volgend seizoen aan de zijde van Mark Webber voor het team van Jaguar zal rijden.

Nadat sponsor Halfords reeds een bewerkte foto van een Jaguar op haar website zette, heeft Raymond Vermeulen, lid van het management van Jos, eveneens bevestigd dat dergelijke plaatjes zijn aangeleverd door het team van de roofkat.

Daarbij komt nog de verklaring van een insider bij sponsor Meurmans, die aangaf dat het benodigde budget voor het tweede zitje bij Jaguar rond was. Nu dit zonder problemen voor elkaar is gekomen dienen alleen nog de laatste details te worden geregeld, aldus de insider.

De fans van 'The Boss' zullen nog een paar weken moeten afwachten, maar het heeft er alle schijn van dat binnen die paar weken Jos dan ook echt bevestigd zal gaan worden als Jaguar-coureur!

Update 21:30 Jaguar: nog twee maanden geduld

Het ziet ernaar uit dat Jos Verstappen niet de enige coureur is die een stoeltje bij het Jaguar Racing Team ziet zitten.

Volgens teambaas Tony Purnell zijn op dit moment de coureurs nog niet zo belangrijk. Als eerste is volgens hem belangrijk wat de sponsors gaan beslissen. De komende twee maanden zullen de sponsors een besluit nemen om met ons in zee te gaan of niet, en dat is voor mij het belangrijkste. Hiermee vergeleken is de coureurkeuze minder belangrijk.

De beslissing voor de tweede coureur zal dan ook pas begin december gemaakt gaan worden. Ik zou graag willen dat het besluit begin december genomen is, aldus Purnell, dan kunnen onze winter testen gedaan worden met de twee race-coureurs.

Naast Jos en de huidige coureur Justin Wilson zeggen ook ook beide ex-Sauber courerus Heidfeld en Frentzen geïnteresseerd te zijn in het Jaguar zitje. Verder wordt er nog gespeculeerd over dat McLaren test-coureur Alexander Wurz kandidaat zou zijn. En als laatste is uiteraard Jacques Villeneuve beschikbaar, waarmee het totale aantal op zes komt.

Volgens ondermeer ook Telegraaf.nl en nu.nl hebben alle kandidaten voldoende financiële steun.

Bron: Formule1nieuws.nl
pi_13908412
Denk dat Villeneuve de grootste bedreiging is voor Jos. Als Villeneuve naar Jaguar wil natuurlijk.
Op het Ford hoofdkantoor in de VS zullen ze natuurlijk veel liever Villeneuve in de Jag zien i.p.v. Jos.

Het voordeel van Jos t.o.v. andere coureurs is duidelijk: een zak geld.

maandag 20 oktober 2003 @ 11:57:28 #63
47470 -Hans-
Met pensioen
pi_14002482
Ik lees net dat het voor Jaguar niets uitmaakt waar de coureur vandaan komt, dus Wilson heeft geen voorkeur omdat hij een Brit is.

En ik lees net het volgende gerucht op F1 Today.nl

quote:
Volgens diverse bronnen zou Huub Rothengatter vandaag in Engeland opnieuw bij Jaguar zijn met Jos Verstappen, aangezien de onderhandelingen in de eindfase zijn gekomen.
Volgende maand weten we of Jos naar Jaguar gaat of toch niet.
  maandag 20 oktober 2003 @ 12:03:12 #64
46705 Kleffe_Dop
Sic Mundus Creatus Est
pi_14002615
De geruchten worden ook steeds sterker dat Villeneuve, gesteund door Red Bull ook een goede kans maakt op de 2e Jaguar stoel.
Wat zou Red Bull in dat geval doen met de sponsoring van Sauber?
  maandag 20 oktober 2003 @ 15:21:27 #65
47470 -Hans-
Met pensioen
pi_14007378
quote:
Op maandag 20 oktober 2003 12:03 schreef Kleffe_Dop het volgende:
De geruchten worden ook steeds sterker dat Villeneuve, gesteund door Red Bull ook een goede kans maakt op de 2e Jaguar stoel.
Volgens dit artikel op RTL Grandprix is Red Bull onvoorspelbaar, en ik lees net dat Webber zo iets heeft van " Villeneuve valt voor mij af ".
http://www.f1total.com/news/03102003.shtml

Toen Webber bij Minardi reed had hij al een keer gezegd dat hij graag Jos The Boss als teammate zou hebben, en hij was een beetje jaloers op al die ' Jos The Boss ' vlaggen. Daarnaast schijnen die twee het ook wel goed met elkaar te kunnen vinden, wat toch ook wel een voordeeltje voor Jos kan zijn.

pi_14010612
quote:
Op maandag 20 oktober 2003 15:21 schreef -Hans- het volgende:

en ik lees net dat Webber zo iets heeft van " Villeneuve valt voor mij af ".

Sinds wanneer zit Webber in het management bij Jaguar?
Alsof hij ook maar iets te zeggen heeft over z'n toekomstige collega...
  maandag 20 oktober 2003 @ 17:37:01 #67
47470 -Hans-
Met pensioen
pi_14011086
quote:
Op maandag 20 oktober 2003 17:16 schreef Elevation het volgende:

Sinds wanneer zit Webber in het management bij Jaguar?
Alsof hij ook maar iets te zeggen heeft over z'n toekomstige collega...

Ze zullen bij Jaguar weinig zin hebben in hetzelfde gekloot als toen met Irvine en DelaRosa, die twee spraken niet met elkaar en dat kwam de ontwikkeling van de auto zeker niet ten goede. Die twee werkten alleen maar langs elkaar. Uiteindelijk wil je als team sneller worden, en dat kan alleen als de teammates met elkaar samenwerken om de auto te verbeteren.
  maandag 20 oktober 2003 @ 22:53:04 #68
47470 -Hans-
Met pensioen
pi_14019380
quote:
Op maandag 20 oktober 2003 12:03 schreef Kleffe_Dop het volgende:

Zou Red Bull nu afzien van Jaguar?!
quote:
Het getuigt van een groot vertrouwen in ons team, dat ook de nieuwe eigenaren van Credit Suisse voor een jaar hebben bijgetekend" aldus Sauber, die eveneens kan rekenen op de voortzetting van het sponsorschap van energiedrank-fabrikant Red Bull. Dit, ondanks de berichten dat Red Bull ook met het team van Jaguar in onderhandeling zou zijn voor een plaats op de auto van 2004.

Verstappen.nl

Of Red Bull gaat twee teams sponsoren wat mij nogal een duur geintje lijkt.

En Heidfeld heeft te weinig geld.
http://www.f1welt.com/newscenter/2003/10/11448.html

[Dit bericht is gewijzigd door -Hans- op 20-10-2003 23:18]

pi_14027566
Red Bull en Villeneuve??
Ik denk eerder dat Villeneuve volgend jaar niet rijdt, maar mocht Alonso over 2 jaar weggaan dan is de kans groot dat Villeneuve voor Renault gaat rijden.
pi_14050817
Fat Kids Are Harder To Kidnap
pi_14089660
Villeneuve zien we denk ik niet meer terug in de formule 1 tenzij een team zo gek is om een nieuwe miljoenendeal met hem af te sluiten
pi_14112078
Vandaag stond er op de sites dat BAR nu 15 miljoen meer te besteden heeft omdat JV pleite is.....hij verdiende toch 'maar' 12 miljoen....
Eigenlijk ben ik maar een gewone mus
  vrijdag 24 oktober 2003 @ 18:46:16 #73
18811 sooty
Hab' meine Frist verlänge
pi_14112143
quote:
Op vrijdag 24 oktober 2003 18:43 schreef bruinekanarie het volgende:
Vandaag stond er op de sites dat BAR nu 15 miljoen meer te besteden heeft omdat JV pleite is.....hij verdiende toch 'maar' 12 miljoen....
Waarschijnlijk moet zijn opvolger 3 miljoen meebrengen..
HGW XX/7 gewidmet, in Dankbarkeit.
  vrijdag 24 oktober 2003 @ 18:52:15 #74
18811 sooty
pi_14112243
quote:
Op donderdag 23 oktober 2003 21:15 schreef Handym4n het volgende:
Villeneuve zien we denk ik niet meer terug in de formule 1 tenzij een team zo gek is om een nieuwe miljoenendeal met hem af te sluiten
Frank Williams is en blijft gecharmeerd van deze schavuit. Zijn pensioen heeft-ie al ruimschoots binnengehaald bij BAR. Als hij 'voor weinig' beschikbaar is, gaat Frank echt wel proberen om het contract met Ralf open te breken.
pi_14214791
Het is erg rustig rond het Verstappen-kamp, maar toch even dit bericht gevonden op F1.racing.nl.
quote:
Verstappen-kamp nog altijd druk met 2004

Het lijkt erg rustig rondom Jos Verstappen maar dat wil niet zeggen dat er achter de schermen niet keihard gewerkt wordt om hem ook volgend seizoen weer te zien racen in de Formule 1. Integendeel, het kamp van onze landgenoot is nog altijd volop in onderhandeling met diverse teams.

"De onderhandelingen lopen nog altijd met de verschillende teams. We praten met de teams waar nog stoeltjes vrij zijn en gaan in eerste instantie uiteraard voor een rijderstoeltje en niet voor een testplaats bij een ander team," liet Verstappen's manager Raymond Vermeulen weten aan F1Racing.nl

"We zijn nog altijd erg positief over de kansen voor Jos om ook volgend jaar weer te racen, maar je weet hoe het gaat in de Formule 1, onderhandelingen kunnen erg langzaam gaan maar ook zo ineens voor elkaar zijn."

Het sponsorpakket van Verstappen is in elk geval erg waardevol. De Nederlandse bedrijven Trust, Wilux, Muermans en Halfords hebben zeker de intentie ook in 2004 Verstappen in de Formule 1 te steunen.

"Trust en Wilux hebben ons laten weten een flinke omzetstijging te hebben gekregen dankzij de sponsoring van Jos. Dat zijn natuurlijk enorm positieve berichten. Als we hen weer een goed voorstel kunnen maken voor 2004 dan zullen ze Jos zeker blijven steunen volgend jaar," aldus Vermeulen.

donderdag 30 oktober 2003 @ 22:02:16 #76
57865 wiseguy79
wil weer op vakantie!
pi_14261708
Welke mensen hier zijn eigenlijk actief op het Verstappen forum? Gewoon nieuwsgierig...
  donderdag 30 oktober 2003 @ 22:06:50 #77
18811 sooty
pi_14261819
quote:
Op donderdag 30 oktober 2003 22:02 schreef wiseguy79 het volgende:
Welke mensen hier zijn eigenlijk actief op het Verstappen forum? Gewoon nieuwsgierig...
Ik niet. Net zo actief als Jos punten scoort dus.
pi_14279667
ik een heel klein beetje actief
Black-Death is mn nickname daaro
Edgar Davids over Danny Buijs na Ajax-Feyenoord (4-1, 4/2/07): Luister eens, het is niet de eerste keer dat jongetjes zich willen bewijzen en zeker ook niet de laatste keer.
pi_14294173
Alex Wurz heading to Jaguar ?

We know that Jaguar are actually studying different possibilities to decide who will be Mark Webber's teammate in 2004. Justin Wilson, Nick Heidfeld and Alex Wurz are all candidates for the second seat in the team.

www.f1-live.com

pi_14305320
Ben ook lid van ut Verstappen-forum..Nick: Meujem.
Reageer niet echt supervaak, maar vind het wel leuk om af en toe mijn mening te laten horen.
  zaterdag 1 november 2003 @ 21:28:32 #81
26552 Party_P
WTF, jezus!!1
pi_14307062
quote:
Op zaterdag 1 november 2003 10:56 schreef Pipo_de_Clown het volgende:
Alex Wurz heading to Jaguar ?

We know that Jaguar are actually studying different possibilities to decide who will be Mark Webber's teammate in 2004. Justin Wilson, Nick Heidfeld and Alex Wurz are all candidates for the second seat in the team.

www.f1-live.com

laat wurz maar bij McLaren, jos naar jaguar.
Drugs are good mkay?
pi_14309783
Jaguar had Jos toch van hun wishlist geschrapt?
  zaterdag 1 november 2003 @ 23:27:07 #83
36959 Furby
Geile neuk Harrie
pi_14309845
quote:
Op donderdag 30 oktober 2003 22:02 schreef wiseguy79 het volgende:
Yo.

Alias : Grintbak

Op zaterdag 22 april 2006 21:20 schreef Zweefvliegje het volgende:
Bij een stoplicht mag je gewoon achter elkaar staan, zonder 2 seconden afstand! :(
  zaterdag 1 november 2003 @ 23:33:36 #84
47470 -Hans-
Met pensioen
pi_14309981
quote:
Op zaterdag 1 november 2003 23:23 schreef Handym4n het volgende:
Jaguar had Jos toch van hun wishlist geschrapt?
Waar heb jij dat gelezen?
pi_14360434
quote:
Er is nu, in de maand november, nog steeds geen opheldering over waar Jos Verstappen volgend jaar zal rijden. De Nederlander maakt kans op het tweede stoeltje bij Jaguar, maar ook Jordan zou een optie kunnen zijn voor de Nederlander. Alle voor- en nadelen van de verschillende opties op een rijtje.

Minardi - Voordelen

Jos heeft ervaring met Minardi.
Ook zal hij de eerste rijder van het team worden, waardoor hij het team goed naar zijn hand kan zetten.
Doordat de Nederlander enige ervaring heeft bij Minardi is de kans klein dat hij verslagen zal worden door zijn teamgenoot.
De Arrows-onderdelen dichten ongeveer een seconde met de concurrentie...

Minardi - Nadelen

...Maar dat is nog steeds niet genoeg om van de laatste startrij af te komen.
Er is bij Minardi geen geld voor verbetering.
Het is de vraag of de sponsoren van Verstappen nog wel zoveel geld willen investeren in een achterhoede team.
De nieuwe Formule 1 regels werken in het nadeel voor Minardi.

Jordan - Voordelen

Bij Jordan kan Verstappen het team goed naar zijn hand zetten.
Bij Jordan weten ze hoe ze races moeten winnen.
Jordan is sneller als Minardi...

Jordan - Nadelen

...Maar langzamer als de rest.
Er zijn duidelijke geldproblemen bij het team van Eddie Jordan.

Jaguar - Voordelen

De Jaguar is simpelweg de snelste wagen van de drie opties voor Verstappen.
Met Jaguar is het goed mogelijk dat Jos meerdere malen in de punten zal rijden.
Jos heeft laten weten dat hij zelf denkt sneller te zijn als Mark Webber, dus kan hij dat mooi bewijzen...

Jaguar - Nadelen

...Echter heeft Mark Webber al een jaar ervaring bij Jaguar en...
...Jaguar lijkt niet in staat te zijn twee gelijkwaardige auto's te bouwen.
Justin Wilson was niet veel langzamer als Verstappen bij Minardi, en Wilson viel erg tegen bij Jaguar.
Verstappen zal de tweede rijder binnen het team worden.

Bron: RacePlace.nl
  zondag 9 november 2003 @ 18:02:32 #86
16466 BloodhoundFromHell
---------------------
pi_14505741
Jos Verstappen vertelde vandaag op radio1 dat hij en zijn manager in gesprek zijn met een groot aantal teams die op hem zitten te azen. "Ik heb bewezen geen genoegen meer te hoeven nemen met de tweede garnituur" aldus Jos, "het is nu tijd geworden voor een grote stap voorwaards" Volgens Jos zijn hem meerdere aanbiedingen gedaan door de grote teams, maar zal hij niet met de eerste de beste accoord gaan.. "kwaliteit moet worden betaald" stelt Jos ferm," ik heb zo langzamerhand bewezen met de besten mee te kunnen, bovendien neem ik een schat aan ervaring mee, laat ze het maar uitvechten"
Naar het schijnt zijn Jordan, Jaguar en mclaren in een hevige strijd verwikkeld om de gunsten van Jos. Onderhandelingspunt zou het salaris van Jos zijn en de gage die Huub Rothengatter wil voor diens onderhandelingen..

Ik ben benieuwd!

(__/)
(='.'=)
(")_(")
pi_14505774
quote:
Op zondag 9 november 2003 18:02 schreef BloodhoundFromHell het volgende:
Jos Verstappen vertelde vandaag op radio1 dat hij en zijn manager in gesprek zijn met een groot aantal teams die op hem zitten te azen. "Ik heb bewezen geen genoegen meer te hoeven nemen met de tweede garnituur" aldus Jos, "het is nu tijd geworden voor een grote stap voorwaards" Volgens Jos zijn hem meerdere aanbiedingen gedaan door de grote teams, maar zal hij niet met de eerste de beste accoord gaan.. "kwaliteit moet worden betaald" stelt Jos ferm," ik heb zo langzamerhand bewezen met de besten mee te kunnen, bovendien neem ik een schat aan ervaring mee, laat ze het maar uitvechten"
Naar het schijnt zijn Jordan, Jaguar en mclaren in een hevige strijd verwikkeld om de gunsten van Jos. Onderhandelingspunt zou het salaris van Jos zijn en de gage die Huub Rothengatter wil voor diens onderhandelingen..

Ik ben benieuwd!

Afwachten dan maar weer.
Het klinkt goed!
pi_14507595
quote:
Jos Verstappen vertelde vandaag op radio1 dat hij en zijn manager in gesprek zijn met een groot aantal teams die op hem zitten te azen. "
Dit verrast me niet. Wie wil hem niet? Iedereen zit toch te wachten op de oude coureur die al jaren anoniem meerijdt om de hoop groter te maken. Echt een droom voor elk team.

Kwaliteit, met de besten meekunnen? Wakker worden, Jos. Je bent zeker niet slecht, maar zoals jij zijn er dertien in een dozijn.

pi_14508000
quote:

Ik ben benieuwd!

Mclaren??? Als vervanger van coulthard zeker. Zal wel zijn als Wurz naar jaguar gaat dat jos kan gaan testen bij Mclaren, is misschien wel een goede optie voor jos.
  zondag 9 november 2003 @ 21:26:08 #90
9566 Midioot
Gecertificeerd verslaafd
pi_14510357
quote:
Op zondag 9 november 2003 19:24 schreef Carrion het volgende:

Kwaliteit, met de besten meekunnen? Wakker worden, Jos. Je bent zeker niet slecht, maar zoals jij zijn er dertien in een dozijn.

Jos heeft geen materiaal, geef hem gelijkwaardig materiaal dan pas oordelen, ik hoop dat ie in een topteam komt, dat heeft ie wat mij betreft verdient.
Een geweldige schat aan ervaring, hij is superfit en een racer pur sang dat is wat Jos momenteel te bieden heeft.
David Coulthard eruit Jos er in, ik wed dat ie meestrijdt met de eerste drie, keer op keer.
Hevig kunne kwatsu is een gave
  zondag 9 november 2003 @ 22:15:12 #91
56951 Najra
---------------
pi_14511431
quote:
Onderhandelingspunt zou het salaris van Jos zijn en de gage die Huub Rothengatter wil voor diens onderhandelingen..
Ik geloof er geen bal van.
This space is reserved for a very funny quote I stole to make me look half the dumbass I truly am.
pi_14515670
quote:

Ik ben benieuwd!

pi_14515675
quote:
Op zondag 9 november 2003 19:24 schreef Carrion het volgende:

[..]

Dit verrast me niet. Wie wil hem niet? Iedereen zit toch te wachten op de oude coureur die al jaren anoniem meerijdt om de hoop groter te maken. Echt een droom voor elk team.

BHFH lult maar weer wat uit z'n nek, weet zeker dat Jos dit zo niet gezegd heeft.

[Dit bericht is gewijzigd door StrayDog op 10-11-2003 02:25]

pi_14515678
jos blijft volgend jaar lekker thuis heb ik zo het idee....
pi_14515688
quote:
Op maandag 10 november 2003 02:23 schreef HeyFreak het volgende:
jos blijft volgend jaar lekker thuis heb ik zo het idee....
Dat denk ik niet, als het geen Formule 1 wordt, dan wel een andere klasse.
Zolang het maar geen Minardi meer is.
pi_14515720
quote:
Op maandag 10 november 2003 02:26 schreef StrayDog het volgende:

[..]

Dat denk ik niet, als het geen Formule 1 wordt, dan wel een andere klasse.
Zolang het maar geen Minardi meer is.

Geloof niet dat hij bij Minadi rijdt nee. Zou ook wel erg ongeloofwaardig zijn.

Bij Jaguar lijken de kansen steeds kleinder te worden...
Blijft Jordan over, maar die dreigen toch ook naar het niveau van Minardi af te glijden. Dus of we daar blij mee moeten zijn.

pi_14515742
quote:
Op maandag 10 november 2003 02:32 schreef Elevation het volgende:

[..]

Geloof niet dat hij bij Minadi rijdt nee. Zou ook wel erg ongeloofwaardig zijn.

Bij Jaguar lijken de kansen steeds kleinder te worden...
Blijft Jordan over, maar die dreigen toch ook naar het niveau van Minardi af te glijden. Dus of we daar blij mee moeten zijn.

kreeg jordan niet mercedes-motoren voor het volgende seizoen?
pi_14885807
it's better to burn out than to fade away...
pi_14887945
quote:
Op maandag 24 november 2003 13:21 schreef lammegiraf het volgende:
http://www.lequipe.fr/Formule1/20031124_105724Dev.html
Ik hoop zo dat dit waar is

Voor zover mijn frans gaat maak ik eruit op dat verstappen bij Jaguar rijdt volgend jaar.

maandag 24 november 2003 @ 14:49:18 #100
43634 Koos_26
Chantal Janzen
pi_14888160
de fortes chances = heeft grote kansen
Certaines rumeurs = geruchten

Dus het is nog lang niet zeker.
Speculaties zijn er altijd

Hamelen
pi_14890608
Het zijn spannende dagen deze week. Misschien wordt er iets bekend of misschien moeten we nog wachten tot februari ofzo. Op het WWW wordt in ieder geval veel gespeculeerd.
quote:
Verwarring rondom Verstappen's bezoek aan Engeland

Vandaag kregen we vele e-mailtjes van trouwe bezoekers met de vraag of Jos Verstappen momenteel in Engeland zou zijn om een contract te tekenen met het Jaguar of Jordan team. Helaas is dit nog niet het geval.

Jos Verstappen vliegt vandaag met manager Vermeulen naar Engeland om daar in actie te komen met de Minardi tweezitter. Trust had nog een tweezitter dag tegoed van het Minardi team. De bedoeling was dat deze in Nederland of België zou plaats vinden maar omdat dat helaas niet ging lukken werd de dag naar Donnington verplaatst.

Vermeulen liet F1Racing.nl vlak voor vertrek naar Engeland weten over de huidige situatie rondom Verstappen's contracten: "De huidige sponsors hebben allemaal de intentie om in 2004 ons te blijven steunen. We hopen dat we voor de kerst in ieder geval alles rond hebben voor 2004."

Echter een intentie met sponsors is geen vast contract... Vermeulen legt uit: "We praten met een aantal teams voor volgend seizoen en aan de hand van het team moeten we de sponsors uiteraard een passend voorstel maken. Pas aan de hand van dit voorstel kunnen de sponsors pas een uiteindelijke beslissing maken uiteraard."

In ieder geval ziet het er voor Verstappen allemaal positief uit komend seizoen.

Bron: F1racing.nl
quote:
Verstappen dicht bij overeenkomt met Jaguar?

Wekenlang is het rustig rond Jos Verstappen en plotseling laait de geruchtenstroom rond de Nederlander in alle hevigheid op. Sommige bronnen suggereren zelfs dat hij reeds heeft getekend. Bij Jaguar. De Franse website GP 2003 meldt dat Race Report het nieuws deze week zal onthullen.

Racereport ligt een week later dan gepland in de winkels. Een indicatie dat het blad deze week met een primeur komt? Racereport had hier goede hoop op, maar kan nog niets onthullen. Vanuit Engeland ontkent ook Jaguar de berichten hardnekkig. Tegenover F1Racing.net verklaart een woordvoerster dat het gerucht dat Jos Verstappen al heeft getekend niet waar is. "We gaan eerst Christian Klien en Townsend Bell testen in Valencia. Tot die tijd wordt er niks besloten."

Jaguar houdt alle opties open sinds frisdrankengigant Red Bull op het toneel is verschenen. Het Oostenrijkse bedrijf wil landgenoot Klien races zien rijden en heeft voor de Amerikaan Bell de positie van derde rijder in gedachten. Amerika is namelijk een belangrijke afzetmarkt voor Red Bull.

In het andere Formule 1-blad van Nederland, Formule 1, erkent Huub Rothengatter dat Red Bull de sleutel is. "Als Red Bull instapt, dan doen ze dat groots, voor meerdere jaren, voor meer geld en dan zijn wij klaar."

Maar misschien ziet Red Bull ook in dat Klien nog een jaar moet rijpen. In dat scenario wordt Klien derde rijder en kan hij op de vrijdagen de circuits leren kennen. Red Bull zal dan pas in 2005 groots instappen. In het leerjaar voor Klien haalt Jaguar Jos Verstappen als teamgenoot van Mark Webber. Daarmee pakt het team ook het sponsorbudget van Verstappen (naar verluidt 10 miljoen euro). Bovendien moet Verstappen in staat worden geacht Jaguar naar een hoger niveau te brengen.

Een jaar later vertrekt Webber naar Williams, wordt Verstappen de nummer één bij Jaguar en kan Klien doorschuiven als tweede rijder.

Of wordt het toch Jordan? Het is toch om gestoord van te worden. "Maar dat overkomt Jos Verstappen niet meer. In het blad Formule 1 zegt hij daarover: Het komt zoals het komt. En als het Formule 1 is, is het prima. Zo niet dan is het volgend jaar wat anders? Racen kan tenslotte overal."

Bron: RTL-grandprix

pi_14979332
Het nieuws moet nu toch eens komen hoor

Topic [F1] Silly Season -> Rijders 2004 is vol trouwens maar zeg nergens een vervolg, hier maar verder?

pi_14979599
Vandaag het volgende gelezen op www.newsnow.co.uk: Verstappen For Jordan (bron 98FM - The Sound of the City @ 07:33)

Alleen staat dat bericht niet meer op de server... Bovendien werd er ook niemand gequote of iets dergelijks, het was alleen een soort van mededeling... Het werd ook nergens bevestigd, dus ik geloof er niets van...

Ik schrok wél toen ik het las

.
pi_14979928
quote:
Op donderdag 27 november 2003 18:52 schreef Tackleberry het volgende:
Vandaag het volgende gelezen op www.newsnow.co.uk: Verstappen For Jordan (bron 98FM - The Sound of the City @ 07:33)

Alleen staat dat bericht niet meer op de server... Bovendien werd er ook niemand gequote of iets dergelijks, het was alleen een soort van mededeling... Het werd ook nergens bevestigd, dus ik geloof er niets van...

Ik schrok wél toen ik het las

Die 98FM is een zender uit Dublin, en Eddy Jordan is Iers.. Er zit toch een luchtje aan
pi_14980193
quote:
Op donderdag 27 november 2003 19:03 schreef Atreidez het volgende:
Die 98FM is een zender uit Dublin, en Eddy Jordan is Iers.. Er zit toch een luchtje aan
Als het nieuws niet door andere sites wordt overgenomen is de lucht bij mij geklaard...
.
pi_15002559
quote:
Rothengatter en Jordan in gesprek

Afgelopen week hebben Huub Rothengatter, de manager van Jos Verstappen, en Eddie Jordan een gesprek met elkaar gehad over het volgende seizoen. Michel Perridon liet aan het begin van deze week al weten dat Eddie Jordan hem heeft opgebeld om eens in bespreking te gaan.

Wie de coureurs bij Jordan worden is nog lang niet bekend. Jordan zit in de financiële problemen en heeft bovendien nog geen motoren voor het volgende seizoen. De FIA heeft echter aangegeven dat Ford betere motoren moet gaan leveren aan teams als Minardi en Jordan. Jordan zelf zou het liefst in zee gaan met Mercedes, maar of dat gaat lukken is afwachten.

Andere grote kanshebber bij Jordan lijkt momenteel Heidfeld. Nick Heidfeld gaat een onzekere toekomst tegemoet maar zal volgende week op Jerez testen voor het Ierse team. Wat de gesprekken tussen Rothengatter en Jordan tot nu toe hebben opgeleverd is nog niet bekend

F1today.nl
pi_15002626
Speculaas!
vosss is de naam,
pi_15002639
Ik wil verdomme harde bewijzen zien en getekende contracten zo onderhand!

Liefst bij Jag natuurlijk!

vosss is de naam,
pi_15005353
wurz is in middels vast gezet door mclaren als 3e rijder voor 2004
dus kans voor jos bij jaq is weer stukkie groter
  vrijdag 28 november 2003 @ 17:42:51 #110
34210 Eyeopener
Crespinaticism!
pi_15005965
Jaguar onder de indruk van Klien, Wilson sneller dan Webber in de test gisteren, Heidfeld gaat testen voor Jordan... Bruni zal iig wel naar Minardi gaan..

Doei Jos

vrijdag 28 november 2003 @ 19:01:22 #111
56951 Najra
---------------
pi_15007466
quote:
Op vrijdag 28 november 2003 17:42 schreef Eyeopener het volgende:
Jaguar onder de indruk van Klien, Wilson sneller dan Webber in de test gisteren, Heidfeld gaat testen voor Jordan... Bruni zal iig wel naar Minardi gaan..

Doei Jos

hahahaha

stomme sukkel

This space is reserved for a very funny quote I stole to make me look half the dumbass I truly am.
  vrijdag 28 november 2003 @ 19:34:42 #112
34210 Eyeopener
Crespinaticism!
pi_15008129
quote:
Op vrijdag 28 november 2003 19:01 schreef Najra het volgende:

[..]

hahahaha

stomme sukkel

Dan toch minimaal realistische stomme sukkel
  vrijdag 28 november 2003 @ 20:06:28 #113
56951 Najra
---------------
pi_15008895
quote:
Op vrijdag 28 november 2003 19:34 schreef Eyeopener het volgende:

[..]

Dan toch minimaal realistische stomme sukkel

Ok gedeeltelijk waar
  zaterdag 29 november 2003 @ 00:40:39 #114
47470 -Hans-
Met pensioen
pi_15015037
quote:
Op vrijdag 28 november 2003 17:42 schreef Eyeopener het volgende:
Jaguar onder de indruk van Klien
Ben benieuwd of Jaguar veel risico wil nemen door die man in het tweede stoeltje te zetten, mij lijkt het niet zo verstandig maar goed dat is i.m.h.o.
quote:
Wilson sneller dan Webber in de test gisteren,
We hebben vorig seizoen al kunnen zien wie het snelste was dus dat hij nu 1x sneller is dan Webber zegt niet zo heel erg veel.
quote:
Heidfeld gaat testen voor Jordan... Bruni zal iig wel naar Minardi gaan..
En dan is er nog altijd een stoeltje vrij, wie wil Jordan daar neerzetten? die uitgerangeerde knakker van een HHF die amper sponsorgeld opzak heeft? (geld ook voor Heidfeld) dat vind ik dan ook zo iets vaags dat je een rijder gaat testen die al jaren in de F1 zit, het lijkt mij dat Heidfeld wel vrij zeker is van een stoeltje bij Jordan voor komend seizoen.

Of zal er meer achter zitten? probeert Eddie Jordan de mensen bij Mercedes een beetje enthousiast te krijgen vanwege het motoren verhaal, wie het weet mag het zeggen.
(goede tekst voor een liedje, jammer dat iemand mij al voor was)

quote:
Doei Jos
Komt wel goed met Jos.
  zondag 30 november 2003 @ 00:33:37 #115
47470 -Hans-
Met pensioen
pi_15030504
http://www.f1racing.nl/news.php?ID=65895

Justin Wilson schijnt nu zo goed als exit te zijn, alleen meneer Klien schijnt betere papieren dan onze Jos The Boss te hebben aldus dat artikel.

quote:
Bijkomend voordeel is echter dat Red Bull zon 6 miljoen Britse ponden zou willen betalen om de Oostenrijker het tweede Jaguar zitje te bezorgen.

Dat is 8.7 miljoen euro, terwijl Jos Verstappen 12,5 miljoen euro tot zijn beschikking heeft.
Jos heeft ook al meer dan 100 GrandPrix's gereden en hij heeft dus de nodige ervaring, dan kan je dus een rijder krijgen die een groter sponsorbudget tot zijn beschikking heeft + al vele GrandPrix ervaringen en dan zou je niet voor hem kiezen..

Klien => test / reserve rijder + zijn budget en een optie in zijn contract dat hij volgend jaar mag racen voor Jaguar.

Verstappen => tweede stoeltje + zijn budget en hij kan dan in 2005 Mark Webber opvolgen die dan naar een ander team gaat (BMW)

Klien kan zo mooi ervaring opdoen, en de circuits leren kennen + hij kan op die manier bekend worden met de gang van zaken die spelen bij Jaguar. Daarnaast kan Jaguar zich richten op de continuïteit van hun team want de rijders line-up van Jaguar voor 2005 staat dan ook vast, EN ze innen het geld van meneer Klien.

Verstappen kan dit jaar mooi gebruiken om ook bekend te worden met de Jaguar en het team, de ervaring van de circuits heeft hij al dus dat is mooi mee genomen en ook hij brengt een hoop geld mee.

Het leven kan soms zo simpel zijn.

zondag 30 november 2003 @ 01:48:39 #116
15352 Nyrem
Wag the dog
pi_15031540
Heel belangrijk om te weten, is dat de 3e rijder(testrijder) niet meer dan 6 GP's ervaring mag hebben. Nieuwe regels.
Anders mag je niet testen op vrijdag.
Dus in ieder geval geen Verstappen of Wilson als 3e rijder.
Klien als 2e rijder is dus ook een risico. Want als hij bijvoorbeeld na 6 GP's tegenvalt, dan kan hij ook niet meer als 3e rijder aan de slag. Daarmee zou dan de vrijdagsessie(3e auto) meteen over zijn bij Jaguar.

Dat risico zal Jaguar waarschijnlijk niet nemen. Ze willen voor de 2e stoel, een ervaren rijder (hebben ze ook al aangegeven).

Dus:
- 2e rijder: Wilson of Verstappen (of misschien nog een outsider met ervaring)
of
- toch Klien omdat het sponsorgeld zwaarder weegt dan het risico.

Maar:

1: Webber
2: Verstappen (10miljoen euro of iets meer)
3: Klien (RedBull geld) ervaring opdoen en testen ---> toekomst 2e rijder.

Lijkt me een win-win situatie voor iedereen.

-edit: die variant staat hierboven ook min of meer beschreven-

[Dit bericht is gewijzigd door Nyrem op 30-11-2003 01:56]

zondag 30 november 2003 @ 01:50:28 #117
36959 Furby
Geile neuk Harrie
pi_15031560
quote:
Op zondag 30 november 2003 01:48 schreef Nyrem het volgende:
Lijkt me een win-win situatie voor iedereen.
Behalve voor RED BULL. En die gast hoest net zoveel geld op als het hele consortium achter Jos.
Bij een stoplicht mag je gewoon achter elkaar staan, zonder 2 seconden afstand! :(
  zondag 30 november 2003 @ 01:52:55 #118
15352 Nyrem
Wag the dog
pi_15031591
quote:
Op zondag 30 november 2003 01:50 schreef Furby het volgende:

[..]

Behalve voor RED BULL. En die gast hoest net zoveel geld op als het hele consortium achter Jos.

Waarom?
1e jaar gewoon minder sponsorgeld. Maar toch veel media exposure op de vrijdag.
2e jaar Klien als 2e rijder en RB stapt er voor vol in.

1e jaar --Trust-- grote plek op de auto. 2e jaar RedBull grote plek op de auto.

ps: Team Jordan is trouwens ook niet verkeerd. Nog altijd +- 1,5 sec sneller dan Minardi.

[Dit bericht is gewijzigd door Nyrem op 30-11-2003 01:59]

zondag 30 november 2003 @ 09:13:56 #119
75760 Archeodude
Doet zn eigen ding vanaf 1983.
pi_15032901
quote:
Op zondag 30 november 2003 01:52 schreef Nyrem het volgende:

[..]

ps: Team Jordan is trouwens ook niet verkeerd. Nog altijd +- 1,5 sec sneller dan Minardi.

Maar als de Minari's niet achteraan stonden, stond Jordan wel achteraan....of gewoon helemaal niet... Dus...Jordan is wel 1,5 sec. sneller, maar dan ben je nog nergens. En ga niet dat voorbeeld van Fisico aanhalen waarbij hij eerste werd, want dat was stinkend mazzel en geen enkele keer werd dat nog een keer geëvenaard
"Wat maakt t uit,
Doe me nog een glas,
Die kater die komt morgen pas,
Doorgaan tot de bodem van t vat!"
  zondag 30 november 2003 @ 12:56:26 #120
15352 Nyrem
Wag the dog
pi_15035086
quote:
Op zondag 30 november 2003 09:13 schreef Archeodude het volgende:

[..]

Maar als de Minari's niet achteraan stonden, stond Jordan wel achteraan....of gewoon helemaal niet... Dus...Jordan is wel 1,5 sec. sneller, maar dan ben je nog nergens. En ga niet dat voorbeeld van Fisico aanhalen waarbij hij eerste werd, want dat was stinkend mazzel en geen enkele keer werd dat nog een keer geëvenaard

Ja dat is wel zo. Maar het is een leuker team dan Minardi en beter dan niet-rijden.
  zondag 30 november 2003 @ 13:56:36 #121
75760 Archeodude
pi_15036168
quote:
Op zondag 30 november 2003 12:56 schreef Nyrem het volgende:

[..]

Ja dat is wel zo. Maar het is een leuker team dan Minardi en beter dan niet-rijden.

Klopt...maar ja, het houdt the Boss wel een beetje in the picture, wat ook zijn doel was om voor Minardi te gaan rijden... Een verre schreeuw: "ik ben er ook nog!"
"Wat maakt t uit,
Doe me nog een glas,
  maandag 1 december 2003 @ 20:22:37 #122
47470 -Hans-
Met pensioen
pi_15069527
quote:
Christian Klien lijkt de belangrijkste gegadigde te worden voor de tweede stoel bij Jaguar. Persbureau Reuters meldt dat Klien deze week wederom gaat testen voor het team. Dit keer op een Grand Prix waarditg circuit, Barcelona.

RTL Grandprix

Grrrrr
  maandag 1 december 2003 @ 23:41:54 #123
15352 Nyrem
Wag the dog
pi_15076764
quote:
Op maandag 1 december 2003 20:22 schreef -Hans- het volgende:

[..]

Grrrrr

Omdat hij weer gaat testen?
Zegt niks.

Ze willen gewoon zekerheid voor de derde coureur; Klien of Bell.

Lijkt me heel, heel sterk (en dan alleen door geld gemotiveerd) dat Jaguar Klien met nul formule 1 ervaring als 2e rijder neemt.
Volgens mij komt dat niet vaak voor.
Verstappen was in principe ook als 3e coureur bij Benneton. Maar door het ongeluk van de 2e rijder, werd Jos 2e rijder.

Maar goed, we shall see.
Misschien gaat RedBull er vol in qua geld. Met Webber, Klien en Townsend Bell.

maandag 1 december 2003 @ 23:44:41 #124
36959 Furby
Geile neuk Harrie
pi_15076858
quote:
Op maandag 1 december 2003 23:41 schreef Nyrem het volgende:

Ze willen gewoon zekerheid voor de derde coureur; Klien of Bell.

Ze mogen er 6 inzetten volgend jaar (3e coureurs dan)
pi_15081810
Helaas voor Jos:

Jaguar Racing heeft zojuist Christian Klien bevestigd als tweede rijder naast Mark Webber voor 2004. (later meer)

Voorlopig geven we hier alvast het persbericht van Jaguar in het Engels weer, Nederlandse vertaling volgt zo spoedig mogelijk:

David Pitchfort
"Christian was in as much control of himself as he was the car," said David Pitchforth, Managing Director, Jaguar Racing. "He was extremely calm, composed and didn't seem remotely fazed by his first ever experience with a Formula One car. His technical feedback was excellent and there is no doubt in our minds about the potential of this exciting new young talent. He worked very well with the race engineers and demonstrated increasing speed as he became familiar with the car. Christian's professionalism and brain bandwidth are also very impressive and combined with his application, our decision to employ him as a race driver was based on merit, potential and speed," added Pitchforth.

Christian Klien
A delighted Christian commented: "Knowing that I am a Jaguar F1 driver has made me the happiest man on earth! I have worked tirelessly over the years to get to this point but I appreciate also that the real hard work for me starts now. I am indebted to Jaguar Racing for giving me an opportunity to prove my worth and I intend repaying Jaguar through hard work, commitment and ultimately, results on the race track. Before that, however, I have a responsibility alongside Mark Webber to support the development of the 2004 challenger and that means countless hours of testing over the winter period. This will also be a very valuable familiarisation exercise for me too as I get to know the car, the team and it's associated partners."

Justin Wilson
After contesting his contracted five races with the team, Justin Wilson (24) makes way for Christian and his valuable contribution to the development and growth of Jaguar Racing is summed up by Pitchforth: "I cannot thank Justin enough for his hard work and commitment since joining us after the British Grand Prix. Justin's speed, focus and experience are exemplary and our decision to put Christian in the race car in no way reflects upon Justin's clear ability as a competitive racing driver. We are, however, in discussions with Justin about how Jaguar Racing can help with his future career."

pi_15082157
Jammer voor Jos. Nu moet hij alles op Jordan gooien en dat wordt ook een heel moeilijke zaak en geen team wat echt mee kan doen.
  dinsdag 2 december 2003 @ 10:13:26 #127
34210 Eyeopener
Crespinaticism!
pi_15082204
Goede keuze van Jaguar....

(al is de keuze tussen een uitgerangeerde b-coureur met een zak geld en een veelbelovend talent met een zak geld ook niet zo heel moeilijk )

dinsdag 2 december 2003 @ 10:17:18 #128
63163 Apehaar
FOK! HoofdAap
pi_15082283
Volgens mij is de deal nog niet helemaal rond. En jordan?
Lijkt me geen goed team komend jaar.
Tester
  dinsdag 2 december 2003 @ 10:19:12 #129
56951 Najra
---------------
pi_15082321
quote:
Op dinsdag 2 december 2003 10:13 schreef Eyeopener het volgende:
Goede keuze van Jaguar....

(al is de keuze tussen een uitgerangeerde b-coureur met een zak geld en een veelbelovend talent met een zak geld ook niet zo heel moeilijk )

Je kon niet snel genoeg hier komen lachen he. Nou gefeliciteerd hoor je begint volledig gelijk te krijgen.

Bah misselijk ventje.

pi_15082356
Klien is dus puur aangetrokken als pay driver. Die wordt er na een paar races uitgeflikkerd en dan halen ze weer een nieuwe paydriver binnen. Zo werkt dat nu eenmaal bij Jaguar.

Jos stop er nu maar gewoon mee, tis mooi geweest. Helaas heb je niet kunnen laten zien wat je in je mars hebt.

|De nummer 1 van Limburg speelt haar wedstrijden in het Parkstad Limburg Stadion|
pi_15082393
Maar hopen dat Klien net zo 'goed' is als Pizzonia zodat Verstappen snel zijn stoeltje kan innemen
pi_15082410
quote:
Op dinsdag 2 december 2003 10:22 schreef A.l.e.x het volgende:
Maar hopen dat Klien net zo 'goed' is als Pizzonia zodat Verstappen snel zijn stoeltje kan innemen
Als ik Verstappen was kon dat hele Jaguar nu in de stront zakken
|De nummer 1 van Limburg speelt haar wedstrijden in het Parkstad Limburg Stadion|
  dinsdag 2 december 2003 @ 10:23:48 #133
43634 Koos_26
Chantal Janzen
pi_15082426
quote:
Op dinsdag 2 december 2003 10:19 schreef Najra het volgende:

[..]

Je kon niet snel genoeg hier komen lachen he. Nou gefeliciteerd hoor je begint volledig gelijk te krijgen.

Bah misselijk ventje.

Hoezo?
Hij heeft gewoon gelijk. Ik zou als ik het bij Jaguar voor het zeggen had, Jos niet eens in overweging nemen.
Wat heeft hij nou in de afgelopen 10 jaar bereikt? Niets. (En nou niet gaan zeuren over die 2 derde plaatsen, daar word je geen WK mee.)

Hij is van het beste team naar het slechtste team gegaan. Dat is nou eenmaal een feit.

Hamelen
pi_15082450
quote:
Op dinsdag 2 december 2003 10:23 schreef Koos_26 het volgende:

[..]

Hoezo?
Hij heeft gewoon gelijk. Ik zou als ik het bij Jaguar voor het zeggen had, Jos niet eens in overweging nemen.
Wat heeft hij nou in de afgelopen 10 jaar bereikt? Niets. (En nou niet gaan zeuren over die 2 derde plaatsen, daar word je geen WK mee.)

Hij is van het beste team naar het slechtste team gegaan. Dat is nou eenmaal een feit.

Kun je het nog jammer vinden dat Nederlands beste coureur geen goed zitje voor volgend jaar heeft weten te veroveren
  dinsdag 2 december 2003 @ 10:25:41 #135
43634 Koos_26
Chantal Janzen
pi_15082458
Jos kan beter in een klasse gaan rijden waar hij wat kan winnen.
Dat Olympische gedoe van hem, dat weten we nu wel.
Hamelen
  dinsdag 2 december 2003 @ 10:27:16 #136
62843 Larry101
Is 1 duim voldoende?
pi_15082493
Jos in de DTM... Is misschien ook wel leuk...

Maar dat is niet naar Jaguar gaat is erg jammer....

Life Is What Happens To You While You're Busy Making Other Plans.
  dinsdag 2 december 2003 @ 10:28:47 #137
56951 Najra
---------------
pi_15082524
quote:

[..]

Hoezo?

Oh en wat heeft dhr. Klien bereikt?

En nou niet zeggen de Marlboro Masters he want hij verliest wel dik het kampioenschap van ene Briscoe.

Mwuahaha, Jaguar doet nu niet precies hetzelfe als wat ze eerst deden. Bij Pizzonia en Wilson hadden ze nog de illusie dat ze een goede F1 coureur hadden aangetrokken. Bij Klien weten ze gewoon zeker dat het enkel om het geld is.

dinsdag 2 december 2003 @ 10:29:37 #138
43634 Koos_26
Chantal Janzen
pi_15082553
quote:
Op dinsdag 2 december 2003 10:27 schreef Larry101 het volgende:
Jos in de DTM... Is misschien ook wel leuk...

Maar dat is niet naar Jaguar gaat is erg jammer....

Zou ik niet doen als ik hem was. Daar gaat hij alleen maar nog verder af.
Kijk wat Jean Alesi daar presteert, die in tegenstelling tot Jos wél in staat was een GP te winnen.
Hamelen
  dinsdag 2 december 2003 @ 10:31:43 #139
43634 Koos_26
Chantal Janzen
pi_15082609
quote:
Op dinsdag 2 december 2003 10:28 schreef Najra het volgende:

[..]

Oh en wat heeft dhr. Klien bereikt?

Nóg niets.
Dat is het verschil. De ene staat aan het begin van zijn carriere, de ander sluit zijn carriere af.
quote:
En nou niet zeggen de Marlboro Masters he want hij verliest wel dik het kampioenschap van ene Briscoe.

Mwuahaha, Jaguar doet nu niet precies hetzelfe als wat ze eerst deden. Bij Pizzonia en Wilson hadden ze nog de illusie dat ze een goede F1 coureur hadden aangetrokken. Bij Klien weten ze gewoon zeker dat het enkel om het geld is.

Ja en? Dat is Formule 1. Money talks.
Hamelen
  dinsdag 2 december 2003 @ 10:32:03 #140
56951 Najra
---------------
pi_15082616
quote:
Op dinsdag 2 december 2003 10:29 schreef Koos_26 het volgende:

[..]

Kijk wat Jean Alesi daar presteert, die in tegenstelling tot Jos wél in staat was een GP te winnen.

Kom nou, die reed jarenlang bij Ferrari en wint er maar 1.

Ach ik kap er gewoon mee.

pi_15082625
quote:
Op dinsdag 2 december 2003 10:29 schreef Koos_26 het volgende:

[..]

Jammer alleen dat Alesi in minder materiaal reed dan de kop van het klassement: Schneider en Albers. Die laatste heeft ook enkel en alleen maar gewonnen door de superbak die hij achter zn reet heeft liggen. En als ik me niet vergis heeft hij dat contract ook nog zeer gelukkig verkregen aan het begin van vorig seizoen, omdat de eigenlijke coureur opeens wilde stoppen ofzoiets. Zonder die auto had Albers gewoon weer in de middenmoot gereden waar hij het seizoen ervoor ook reed en naar mijn inziens ook thuishoort.
pi_15082626
quote:

[..]

Hoezo?

Met alle respect is dat gekomen doordat Schumacher nu eenmaal bij benetton reed... dat heeft Jos overschaduwd in een tijd waarin die nog het een en ander moest leren... starten bij een goed team is nooit goed laat staan bij het beste team... Als je dan door een hoop pech, nooit echt wat kan laten zien bij een klein team, kun je het verder wel vergeten...
Huub is de zwakste schakel en niet Jos, ook al lukt het om 10 jaar lang F1 te rijden...
Dandys Rule OK?
  dinsdag 2 december 2003 @ 10:33:04 #143
47385 CybPraetorian
Master of Science
pi_15082636
quote:
Op dinsdag 2 december 2003 09:51 schreef Jamming1974 het volgende:
Helaas voor Jos:

Jaguar Racing heeft zojuist Christian Klien bevestigd als tweede rijder naast Mark Webber voor 2004. (later meer)

Voorlopig geven we hier alvast het persbericht van Jaguar in het Engels weer, Nederlandse vertaling volgt zo spoedig mogelijk:

David Pitchfort
"Christian was in as much control of himself as he was the car," said David Pitchforth, Managing Director, Jaguar Racing. "He was extremely calm, composed and didn't seem remotely fazed by his first ever experience with a Formula One car. His technical feedback was excellent and there is no doubt in our minds about the potential of this exciting new young talent. He worked very well with the race engineers and demonstrated increasing speed as he became familiar with the car. Christian's professionalism and brain bandwidth are also very impressive and combined with his application, our decision to employ him as a race driver was based on merit, potential and speed," added Pitchforth.

Christian Klien
A delighted Christian commented: "Knowing that I am a Jaguar F1 driver has made me the happiest man on earth! I have worked tirelessly over the years to get to this point but I appreciate also that the real hard work for me starts now. I am indebted to Jaguar Racing for giving me an opportunity to prove my worth and I intend repaying Jaguar through hard work, commitment and ultimately, results on the race track. Before that, however, I have a responsibility alongside Mark Webber to support the development of the 2004 challenger and that means countless hours of testing over the winter period. This will also be a very valuable familiarisation exercise for me too as I get to know the car, the team and it's associated partners."

Justin Wilson
After contesting his contracted five races with the team, Justin Wilson (24) makes way for Christian and his valuable contribution to the development and growth of Jaguar Racing is summed up by Pitchforth: "I cannot thank Justin enough for his hard work and commitment since joining us after the British Grand Prix. Justin's speed, focus and experience are exemplary and our decision to put Christian in the race car in no way reflects upon Justin's clear ability as a competitive racing driver. We are, however, in discussions with Justin about how Jaguar Racing can help with his future career."

leukt geript van RTLgrandprix.nl
Welcome to DerOllie's Car Channel!
http://www.youtube.com/DerOllie
  dinsdag 2 december 2003 @ 10:33:57 #144
43634 Koos_26
Chantal Janzen
pi_15082662
quote:
Op dinsdag 2 december 2003 10:32 schreef Najra het volgende:

[..]

Kom nou, die reed jarenlang bij Ferrari en wint er maar 1.

Maar hij reed er wél.
Jos is altijd in gesprek met diverse teams.
Zie je het verschil hier?
quote:
Ach ik kap er gewoon mee.
OK,
Hamelen
pi_15082725
quote:
Op dinsdag 2 december 2003 10:33 schreef CybPraetorian het volgende:

[..]

leukt geript van RTLgrandprix.nl

So
  dinsdag 2 december 2003 @ 10:36:13 #146
43634 Koos_26
Chantal Janzen
pi_15082726
Regel 1 in de topsport:

Als telt niet

Hamelen
pi_15082749
quote:
Op dinsdag 2 december 2003 10:36 schreef Koos_26 het volgende:
Regel 1 in de topsport:

Als telt niet

En wat dan wanneer blijkt dat Jos gewoon bij Jordan aan de slag kan nu?
  dinsdag 2 december 2003 @ 10:43:45 #148
43634 Koos_26
Chantal Janzen
pi_15082889
quote:
Op dinsdag 2 december 2003 10:37 schreef TheGHunter het volgende:

[..]

Dat bedoel ik hier niet mee. Ik bedoel iedereen die zegt, van "als Jos hier en daar gereden had, ...." Je kent de verhalen wel.
Die tellen dus niet.

Maar vind jij werkelijk Jordan een goed team?
Ik vond het afgelopen seizoen om te janken, zo slecht. Maar als Jos daar denkt potten te kunnen breken, laat het maar zien.

Hamelen
  dinsdag 2 december 2003 @ 10:45:00 #149
56951 Najra
---------------
pi_15082914
quote:

[..]

Dan heeft Koos vast wat te zeiken over Jordan. Want Koos kan niet anders dan zeiken. Dag Koos.
  dinsdag 2 december 2003 @ 10:48:37 #150
43634 Koos_26
Chantal Janzen
pi_15082996
quote:
Op dinsdag 2 december 2003 10:45 schreef Najra het volgende:

[..]

Dan heeft Koos vast wat te zeiken over Jordan. Want Koos kan niet anders dan zeiken. Dag Koos.

Dag Najra
Zet je roze bril eens af
Hamelen
  dinsdag 2 december 2003 @ 10:49:50 #151
56951 Najra
---------------
pi_15083018
quote:
Op dinsdag 2 december 2003 10:48 schreef Koos_26 het volgende:

[..]

Dag Najra
Zet je roze bril eens af

Sorry maar die bril is oranje.
  dinsdag 2 december 2003 @ 10:51:43 #152
43634 Koos_26
Chantal Janzen
pi_15083055
quote:
Op dinsdag 2 december 2003 10:49 schreef Najra het volgende:

[..]

Sorry maar die bril is oranje.

Whatever
Hamelen
pi_15083221
quote:
Op dinsdag 2 december 2003 10:43 schreef Koos_26 het volgende:
Dat bedoel ik hier niet mee. Ik bedoel iedereen die zegt, van "als Jos hier en daar gereden had, ...." Je kent de verhalen wel.
Die tellen dus niet.
quote:
Hoezo?

In feite doe je zelf hetzelfde. Je schrijft Jos af zonder naar situaties te hebben gekeken. Je neemt een als situatie: Als Jos alles in eigen hand had gehad dan was het slecht geweest dat hij van het beste naar het slechste team is gegaan.
Naar de beelden te hebben gekeken en naar belanghebbenden te hebben geluisterd moet iedereen bekennen dat Jos genoeg talent had om in de top van de F1 mee te rijden. Hij heeft echter nooit de kans gehad om de juiste weg te bewandelen en zich zodanig goed te ontwikkelen.En dat hij die kans nooit heeft gehad kan je Jos of zijn management niet kwalijk nemen.
Kijk maar hoeveel rijders er graag in rijden en er totaal niet komen. Kijk eens hoeveel rijders er teleurstellen en compleet worden weggereden door hun teamgenoot. Jos heeft altijd naar behoren gepresteerd in een auto.
Jammer dat Jos nu moet gokken op een F1 team dat net het hoofd boven water moet houden. De enige andere "leuke" optie is meerijden met het team racing for holland.
pi_15083353
verdomme
  dinsdag 2 december 2003 @ 11:52:18 #155
15352 Nyrem
Wag the dog
pi_15084554
quote:

Ik vond het afgelopen seizoen om te janken, zo slecht. Maar als Jos daar denkt potten te kunnen breken, laat het maar zien.

Jaguar ook. Dus zoveel verschil zit er niet in.
pi_15084694
quote:

[..]

Wanneer heb jij voor het laatst een Minardi eerste zien worden?
pi_15084869
quote:

[..]

http://www.f1central.net/news/?action=viewstory&newsid=1070356559
"Quick Nick Signs For Jordan" - wellicht dan naast Nick ipv 007 Firman!?
pi_15084897
Dit is echt ronduit KUT!
Dezz, koning van Lechland, opperbevelhebber van de Lechlandse Strijdkrachten groet U!
pi_15085412
dit is nogal klote..
  dinsdag 2 december 2003 @ 12:25:50 #160
43634 Koos_26
Chantal Janzen
pi_15085510
quote:
Op dinsdag 2 december 2003 11:56 schreef A.l.e.x het volgende:

[..]

Wanneer heb jij voor het laatst een Minardi eerste zien worden?

Ik weet niet waar jij mij betrapt hebt op het zeggen dat Minardi een goed team is hoor. Maar laat het me weten, dan kom ik erop terug.
Hamelen
pi_15085637
quote:
Op dinsdag 2 december 2003 12:25 schreef Koos_26 het volgende:

[..]

Ik weet niet waar jij mij betrapt hebt op het zeggen dat Minardi een goed team is hoor. Maar laat het me weten, dan kom ik erop terug.

Ik bedoel daar dus mee dat Jordan stukken beter is dan Minardi.
  dinsdag 2 december 2003 @ 12:31:08 #162
32597 ShaoliN
*BLiNg bLiNG*
pi_15085662
Als hij dit jaar helemaal geen stoel krijgt, dan ben ik benieuwd of we hem uberhaupt nog zien in de F1
pi_15085668
quote:
Op dinsdag 2 december 2003 12:30 schreef A.l.e.x het volgende:

[..]

Ik bedoel daar dus mee dat Jordan stukken beter is dan Minardi.

ze zijn iets beter dan Minardi, maar echt niet veel...
Minardi staat achteraan, Jordan daar direct voor
  dinsdag 2 december 2003 @ 12:34:41 #164
15352 Nyrem
Wag the dog
pi_15085758
Ach. Volgend jaar misschien die nederlandse chinees (of is het chinese nederlander )
  dinsdag 2 december 2003 @ 12:36:42 #165
43634 Koos_26
Chantal Janzen
pi_15085812
quote:
Op dinsdag 2 december 2003 12:31 schreef _Administr8or_ het volgende:

[..]

ze zijn iets beter dan Minardi, maar echt niet veel...
Minardi staat achteraan, Jordan daar direct voor

Hamelen
  dinsdag 2 december 2003 @ 13:02:29 #166
75760 Archeodude
pi_15086449
quote:

[..]

Die tellen dus niet.

Ik kan het hier alleen maar helemaal mee eens zijn... Ik bedoel, je laat een rijder toch niet rijen met vermoeide onderdelen...alleen een herinnering van die crash van Firman moet al een hevige con zijn tegen de kwaliteit van Jordan. Maar ja, als Jos hier een plekkie zou vinden, dan rijdt hij in ieder geval weer mee en met een rijder als Nick Heidfeld, heeft Jos weer die ""vader-instelling" die hij bij Wilson had... Of anders maar een testfunctie bij BAR ofzo, je zag hoe dat bij Sato afliep
"Wat maakt t uit,
Doe me nog een glas,
  dinsdag 2 december 2003 @ 13:45:54 #167
63163 Apehaar
FOK! HoofdAap
pi_15087687
Huillie
Tester
pi_15089272
Mogelijk het einden van het tijdperk Verstappen in de F1. Jordan is nog een optie, maar dat team is weinig beter dan MINardi.
Nee, er is meer dan F1. Zoals CART, Indy racing league em Lemans.

Het wordt tijd voor een nieuwe hollander in de F1.

dinsdag 2 december 2003 @ 14:46:35 #169
56951 Najra
---------------
pi_15089647
quote:
Op dinsdag 2 december 2003 14:34 schreef kriele het volgende:
Mogelijk het einden van het tijdperk Verstappen in de F1. Jordan is nog een optie, maar dat team is weinig beter dan MINardi.
Nee, er is meer dan F1. Zoals CART, Indy racing league em Lemans.

Het wordt tijd voor een nieuwe hollander in de F1.

Dat moet dan Guido van de Garde worden want Ho Pin Tung is een chinees en Albers is gewoonweg niet goed genoeg. Dus dat duurt nog wel een jaartje of 3, 4.
pi_15090033
We hebben Robert Doornbos ook nog. Hij doet het momenteel goed in de Nissan Light series(ofzo).
pi_15091581

balen

'Cause it's easier to fly
Than to face another night
In Southern Sun
And your love is all around
  dinsdag 2 december 2003 @ 16:23:37 #172
56951 Najra
---------------
pi_15092617
quote:
Op dinsdag 2 december 2003 14:59 schreef kriele het volgende:
We hebben Robert Doornbos ook nog. Hij doet het momenteel goed in de Nissan Light series(ofzo).
Robert Doornbos was iets van 7e of zo in de F3. Ik zie graag een nederlander in de F1, maar bij Robert Doornbos heb ik nou niet bepaald de overtuiging dat het een extreem goede coureur is.
pi_15092706
Klien heeft het nu ook niet in alle klasses bepaald goed gedaan.

Het is te hopen dat Trust ook andere rijders flink gaat sponsoren. Helemaal als Jos geen plekkie weet te vinden.

pi_15092760
quote:
Op dinsdag 2 december 2003 13:02 schreef Archeodude het volgende:

Of anders maar een testfunctie bij BAR ofzo, je zag hoe dat bij Sato afliep

Lijkt me niet logisch aangezien de derde auto op vrijdag niet gereden mag worden door een coureur die de afgelopen twee seizoenen meer dan 6 GP's gereden heeft.

Bij Jordan maakt hij m.i. alleen maar een kans als EJ erg desperate is, geld nodig heeft. Eddie Jordan en Huub Rothengatter zijn allesbehalve vrienden van elkaar.

dinsdag 2 december 2003 @ 16:31:28 #175
56951 Najra
---------------
pi_15092832
quote:
Op dinsdag 2 december 2003 16:26 schreef kriele het volgende:
Klien heeft het nu ook niet in alle klasses bepaald goed gedaan.

Het is te hopen dat Trust ook andere rijders flink gaat sponsoren. Helemaal als Jos geen plekkie weet te vinden.

Klien is een solide coureur. De enige reden waarom hij de masters won was omdat hij zich niet in een fout liet lokken door Piquet. En dat is best een goede eigenschap voor zo'n jonge coureur. Maar supersnel is hij zeer zeker niet en dat gaat hem opbreken. Dat geouwehoer van hij is net zo snel als Webber bij de eerste test. Schiet toch op, hij was 1,5 seconden langzamer dan Wilson. Dan erbij wil ook nog wel eens zien dat zo'n rookie met nauwelijks een goede race basis mee kan helpen een F1 wagen te ontwikkelen.

Dus dit wordt gewoon de zoveelste coureur die met veel poeha wordt binnengehaald en vervolgens niet goed genoeg blijkt te zijn.

pi_15092834
Jos is te oud om als testcoureur te fungeren, om vervolgens als tester weer terug te keren als racer.
Face it, het kon weleens over zijn. Zelfs met een grote zak geld is ie nog niet gewild bij de teams. Tja, onze eigen Pedro Diniz....
  dinsdag 2 december 2003 @ 16:34:47 #177
56951 Najra
---------------
pi_15092942
Ja het is wel waar maar niet omdat hij de kwaliteiten niet heeft. De teams zijn enkel gefocussed op geld.
  dinsdag 2 december 2003 @ 16:43:50 #178
75760 Archeodude
pi_15093224
quote:
Op dinsdag 2 december 2003 14:59 schreef kriele het volgende:
Er was toch nog zo'n ander kereltje naast Alberts en Doornbos, je weet wel, het lievelingetje van Allard Kalf... Stond pas nog met een interview in het F1 tijdschrift, samen met zijn pa en broer. Is geloof ik ook nog eens onderdeel van die groep die Renault aan het opleiden is voor F1, maar dat moet ik ff controleren.

En nog wat anders: ik denk niet meer dat Jordan zo nodig nog in de F1 racen wil deelnemen als teambaas... Heb ergens gelezen dat hem in China is aangeboden om daar coureurs op te leiden, lijkt me ook niet een slechte toekomst. Beetje wat een Ronald Koeman is voor Ajax.

"Wat maakt t uit,
Doe me nog een glas,
pi_15093264
Jos kwam 10 jaar geleden binnen in de F1 wereld. Hij gold nog als groter talent dan Alonso nu. Maar na benetton ging hij naar simtek, waar ie zijn naam als mega-talent weer eer aan deed.
Vervolgens ging het toch wel bergafwaarts, waardoor hij alleen maar bij achterhoede teams terecht kon. Hij maakte zijn foutjes ook. En het verschil van circuit naar circuit was te groot. In Argentinie was het altijd top, terwijl het op Magny Cours altijd kut was. Ook werd ie door een aantal teamgenoten om de oren gereden, zoals salo en Dela rosa.
Tuurlijk is Jos een goed coureur, maar hij is nu eenmaal geen topcoureur. Dat bewees ie afgelopen jaar ook wel weer in Brazilie. Daar moest ie scoren voor minardi, maar hij had de "pech" dat ie uitviel. Hij spinde. Dat zijn nu net wel de kleine dingetjes waar je als coureur op afgerekend wordt.
pi_15093291
quote:
Op dinsdag 2 december 2003 16:43 schreef Archeodude het volgende:

[..]

Er was toch nog zo'n ander kereltje naast Alberts en Doornbos, je weet wel, het lievelingetje van Allard Kalf... Stond pas nog met een interview in het F1 tijdschrift, samen met zijn pa en broer. Is geloof ik ook nog eens onderdeel van die groep die Renault aan het opleiden is voor F1, maar dat moet ik ff controleren.

En nog wat anders: ik denk niet meer dat Jordan zo nodig nog in de F1 racen wil deelnemen als teambaas... Heb ergens gelezen dat hem in China is aangeboden om daar coureurs op te leiden, lijkt me ook niet een slechte toekomst. Beetje wat een Ronald Koeman is voor Ajax.

Bedoel je Guido van der Garde?
  dinsdag 2 december 2003 @ 16:49:24 #181
56951 Najra
---------------
pi_15093383
Carlo van Dam
Paul Meijer

En Jos is nooit door dela Rosa om de oren gereden!!!!

dinsdag 2 december 2003 @ 16:52:07 #182
75760 Archeodude
pi_15093486
Ach, talent, talent, talent is een groot woord. Ze zeiden dat Button een talent was...hij kwam toen bij Williams geloof ik, maar veel moois heeft hij daar toendertijd niet laten zien. Pas in dit jaar bij BAR begint hij zijn sporen te verdienen. Massa, zelfde verhaal...ook als een groot talent binnengehaald, hij was snel, dat was een pré (en een goeie natuurlijk), maar hij had de onvolwassenheid van een kleuter op het circuit. Pedro DeLa Rosa uit de bocht duwen, dat soort dingen. Maar ff kijken of dat dit jaar beter gaat bij Sauber..we wachten af...
"Wat maakt t uit,
Doe me nog een glas,
  dinsdag 2 december 2003 @ 16:55:53 #183
75760 Archeodude
pi_15093599
quote:
Op dinsdag 2 december 2003 16:49 schreef Najra het volgende:
Carlo van Dam
Paul Meijer
Nee, die niet en ook niet die ene die erna nog ff werd genoemd, zal het ff zoeken.... *gaat weg van de computer*

*keert weer terug naar z'n stekkie*

Jeroen Bleekemolen, dat was 'em

"Wat maakt t uit,
Doe me nog een glas,
pi_15093794
Bleekemolen is al mislukt in de F3. Dat wordt em niet.

Ik bedoelde trouwens Paul Meijer, toen ik het over de nissan light series had. In zijn 1e weekend gelijk al een podiumplaats behaald.

dinsdag 2 december 2003 @ 17:04:23 #185
75760 Archeodude
pi_15093831
quote:
Op dinsdag 2 december 2003 17:02 schreef kriele het volgende:
Bleekemolen is al mislukt in de F3. Dat wordt em niet.
Ach, maak het uit, een Nederlander in de F1 is toch al bijna een mythe door een gebrek aan goede sponsors
"Wat maakt t uit,
Doe me nog een glas,
  dinsdag 2 december 2003 @ 17:06:45 #186
75760 Archeodude
pi_15093895
quote:
Op dinsdag 2 december 2003 17:02 schreef kriele het volgende:
Ik bedoelde trouwens Paul Meijer, toen ik het over de nissan light series had. In zijn 1e weekend gelijk al een podiumplaats behaald.
En dat hoeft nix te betekenen, zo'n podiumplaatsen is van veel dingen afhankelijk: sterkte van de motor, snelheid van de pittstops, het aantal uitvallers, conditie van de baan, de wielen (zoals in het laatste F1 seizoen wel duidelijk is geworden), het weer en zo kan je nog wel bezig blijven... Wat steeds meer en meer blijkt is dat de rol van de coureur steeds minder wordt...
"Wat maakt t uit,
Doe me nog een glas,
pi_15093946
quote:
Op dinsdag 2 december 2003 17:04 schreef Archeodude het volgende:

[..]

Ach, maak het uit, een Nederlander in de F1 is toch al bijna een mythe door een gebrek aan goede sponsors

Daarom hoop ik dat Trust na Verstappen nog een nederlander wil sponsoren. ik geloof dat ze Paul Meijer ook sponsoren, maar dat weet ik niet zeker.
  dinsdag 2 december 2003 @ 17:14:40 #188
75760 Archeodude
pi_15094116
quote:
Op dinsdag 2 december 2003 17:08 schreef kriele het volgende:

[..]

Daarom hoop ik dat Trust na Verstappen nog een nederlander wil sponsoren. ik geloof dat ze Paul Meijer ook sponsoren, maar dat weet ik niet zeker.

Jammer dat alles zo van Verstappen afhangt, Trust kan natuurlijk ook naar een ander team stappen indien het met de Nederlander nix wordt... Ik bedoel, alles met "trust" ervoor kan niet slecht uitpakken, "trust" McLaren..."trust"Williams enz
"Wat maakt t uit,
Doe me nog een glas,
pi_15094487
Het laatste nieuws volgens de Verstappen nieuwspagina:

Volgens Perridon zijn ze nu ook weer in onderhandeling met Minardi?! Dit geloof je toch niet!!!! Juist hij verklaarde eerder dat hij niet nog een jaar voor lul wou rijden bij minardi.

dinsdag 2 december 2003 @ 17:27:44 #190
46705 Kleffe_Dop
Sic Mundus Creatus Est
pi_15094510
quote:
Op dinsdag 2 december 2003 17:14 schreef Archeodude het volgende:

[..]

Ik bedoel, alles met "trust" ervoor kan niet slecht uitpakken, "trust" McLaren..."trust"Williams enz

Euh.. Ik denk niet dat Trust het budget heeft om als naam sponsor bij de grote teams te komen.
Hooguit een plaatsje op de zijkant van de achtervleugel.
  dinsdag 2 december 2003 @ 17:30:08 #191
15352 Nyrem
Wag the dog
pi_15094590
Ach, effe wachten en we hebben Ho ping tunen (in de F1).

neerlands hoop in bange dagen

[Dit bericht is gewijzigd door Nyrem op 02-12-2003 17:33]

pi_15094598
quote:
Op dinsdag 2 december 2003 10:59 schreef mbn het volgende:

[..]

[..]

Naar de beelden te hebben gekeken en naar belanghebbenden te hebben geluisterd moet iedereen bekennen dat Jos genoeg talent had om in de top van de F1 mee te rijden. Hij heeft echter nooit de kans gehad om de juiste weg te bewandelen en zich zodanig goed te ontwikkelen.En dat hij die kans nooit heeft gehad kan je Jos of zijn management niet kwalijk nemen.
Kijk maar hoeveel rijders er graag in rijden en er totaal niet komen. Kijk eens hoeveel rijders er teleurstellen en compleet worden weggereden door hun teamgenoot.

Tientallen coureurs vallen jaarlijks af ondanks dat ze extreem veel talent hebben. Ik denk dat Vertappen zijn manager dankbaar mag zijn dat Verstappen het zo lang heeft uitgehouden in de F1. Meestal als je zo slecht presteert als Verstappen heeft gedaan dan verdwijn je geruisloos door de achterdeur.
  dinsdag 2 december 2003 @ 17:35:13 #193
15352 Nyrem
Wag the dog
pi_15094730
quote:
Op dinsdag 2 december 2003 17:26 schreef kriele het volgende:
Het laatste nieuws volgens de Verstappen nieuwspagina:

Volgens Perridon zijn ze nu ook weer in onderhandeling met Minardi?! Dit geloof je toch niet!!!! Juist hij verklaarde eerder dat hij niet nog een jaar voor lul wou rijden bij minardi.

Je kunt beter rijden bij een minder team dan niet-rijden. Wie weet wat er volgend jaar gebeurt?
pi_15094765
quote:
Op dinsdag 2 december 2003 16:34 schreef Najra het volgende:
Ja het is wel waar maar niet omdat hij de kwaliteiten niet heeft. De teams zijn enkel gefocussed op geld.
Je moet heel nodig die roze bril eens afzetten. Verstappen heeft gewoon laten zien dat hij het net niet heeft. Verstappen werd verslagen door Wilson, De La Rosa, Salo en Barichello. En daar kijken teambazen naar. Verstappen is een subtopper meer niet. En daarbij komt dat hij nu ook al aardig oud begint te worden.
  dinsdag 2 december 2003 @ 17:38:28 #195
46705 Kleffe_Dop
Sic Mundus Creatus Est
pi_15094826
quote:
Op dinsdag 2 december 2003 17:35 schreef Nyrem het volgende:

[..]

Je kunt beter rijden bij een minder team dan niet-rijden. Wie weet wat er volgend jaar gebeurt?

En eerst keihard roepen dat hij nooit meer zo'n jaar wil hebben als dit bij Minardi en dat hij geen enkel vertrouwen heeft in de nieuwe Minardi-Arrows hybride. Ook heeft hij gezegd de eer liever aan zichzelf te houden en te stoppen ipv. nog een jaar Minardi.
En dan staat hij in Australië weer aan de start op de 19e plek met een Minardi.

Zou overigens niet de eerste keer zijn, nadat Jos in 1998 een Benetton testte verklaarde hij ook nooit meer minder te willen.

dinsdag 2 december 2003 @ 17:47:43 #196
15352 Nyrem
Wag the dog
pi_15095053
quote:
Op dinsdag 2 december 2003 17:38 schreef Kleffe_Dop het volgende:

[..]

En eerst keihard roepen dat hij nooit meer zo'n jaar wil hebben als dit bij Minardi en dat hij geen enkel vertrouwen heeft in de nieuwe Minardi-Arrows hybride. Ook heeft hij gezegd de eer liever aan zichzelf te houden en te stoppen ipv. nog een jaar Minardi.
En dan staat hij in Australië weer aan de start op de 19e plek met een Minardi.

Zou overigens niet de eerste keer zijn, nadat Jos in 1998 een Benetton testte verklaarde hij ook nooit meer minder te willen.

Je hebt natuurlijk Jos en je hebt zijn zaakwaarnemer.
Natuurlijk wil hij bij een ander team rijden dan Minardi. Maar om de opties op te houden (en druk op de ketel bij Jordan), zijn dit uitspraken van de zakenlui om Jos heen erg verstandig.

Jordan heeft ook veel geld nodig.
Heidfeld heeft een voorlopig voorcontract.
Het kan nog alle kanten op.

pi_15095070
Dan kan ie beter een jong nederlands talent stallen bij minardi of jordan. Ik vind die teams helemaal niet geschikt voor een oude rot als Verstappen. Hij zou het zelf ook niet meer moeten wilen.
Nee, dan zet een Paul Meijer of Albers maar in zo'n minardi met de steun van Trust. Die jonge jongens kunnen er nog wel wat leren en misschien doorgroeien. Red Bull heeft hetzelfde gedaan met klien.
  dinsdag 2 december 2003 @ 17:49:13 #198
15352 Nyrem
Wag the dog
pi_15095091
quote:
Op dinsdag 2 december 2003 17:30 schreef Nyrem het volgende:
Ach, effe wachten en we hebben Ho ping tun (in de F1).

neerlands hoop in bange dagen

ik bedoel hem:

Ho-Pin Tung test 11 december voor Williams

quote:
Hij was voor de zekerheid ruim op tijd begonnen met trainen. Terecht, naar nu blijkt, want al op 11 december maakt Ho-Pin Tung zijn Formule 1-testdebuut. Op die dag staat er op het Spaanse Jerez een Williams gereed voor de Nederlandse Chinees.
  dinsdag 2 december 2003 @ 17:50:51 #199
75760 Archeodude
pi_15095133
quote:
Op dinsdag 2 december 2003 17:27 schreef Kleffe_Dop het volgende:

[..]

Euh.. Ik denk niet dat Trust het budget heeft om als naam sponsor bij de grote teams te komen.

Maar het is toch een plekkie
"Wat maakt t uit,
Doe me nog een glas,
  dinsdag 2 december 2003 @ 17:52:50 #200
75760 Archeodude
pi_15095185
quote:
Op dinsdag 2 december 2003 17:38 schreef Kleffe_Dop het volgende:

[..]

Waarschijnlijk is het voor hem dan belangrijker om in the picture te blijven en wie weet, misschien bevalt Klien niet en doen Minardi en Jaguar een wissel...
"Wat maakt t uit,
Doe me nog een glas,
  dinsdag 2 december 2003 @ 17:56:39 #201
15352 Nyrem
Wag the dog
pi_15095280
quote:
Op dinsdag 2 december 2003 17:27 schreef Kleffe_Dop het volgende:

[..]

vreemd genoeg zal RedBull geen hoofdsponor worden van jaguar...

(althans ik weet niet of dat vreemd is)

dinsdag 2 december 2003 @ 18:00:37 #202
56951 Najra
---------------
pi_15095368
quote:
Op dinsdag 2 december 2003 17:36 schreef dazzle123 het volgende:

[..]

Je moet heel nodig die roze bril eens afzetten. Verstappen heeft gewoon laten zien dat hij het net niet heeft. Verstappen werd verslagen door Wilson, De La Rosa, Salo en Barichello. En daar kijken teambazen naar. Verstappen is een subtopper meer niet. En daarbij komt dat hij nu ook al aardig oud begint te worden.

Hallo Wilson en dela Rosa hebben Verstappen niet verslagen. Sjesus.
Salo en Barichello puur op cijfers maar niet sportief gezien.

Ja laat maar ik weet wat voor een commentaar daar op komt.
Feit is dat Jos daarna voor Honda mocht gaan rijden daardoor. Helaas dat werd ook niets.

dinsdag 2 december 2003 @ 18:03:05 #203
46705 Kleffe_Dop
Sic Mundus Creatus Est
pi_15095445
quote:
Op dinsdag 2 december 2003 17:52 schreef Archeodude het volgende:

[..]

Waarschijnlijk is het voor hem dan belangrijker om in the picture te blijven en wie weet, misschien bevalt Klien niet en doen Minardi en Jaguar een wissel...

Dat is het makkelijkste argument om de Minardi keuze te verdedigen.
Maar je moet toegeven dat het toch op z'n minst een beetje vreemd is om eerst te verklaren dat het sportief gezien een vreselijk jaar was en dat hij er niks mee opschoot en dat hij dit nooit meer wil. Maar dat je dat nu toch wel wil bij datzelfde team in een auto van bijna 3 jaar oud.
  dinsdag 2 december 2003 @ 18:06:06 #204
75760 Archeodude
pi_15095515
quote:
Op dinsdag 2 december 2003 18:03 schreef Kleffe_Dop het volgende:

[..]

Dat is het makkelijkste argument om de Minardi keuze te verdedigen.
Maar je moet toegeven dat het toch op z'n minst een beetje vreemd is om eerst te verklaren dat het sportief gezien een vreselijk jaar was en dat hij er niks mee opschoot en dat hij dit nooit meer wil. Maar dat je dat nu toch wel wil bij datzelfde team in een auto van bijna 3 jaar oud.

Echt wel...voorkant F1 racing, november 2003 op de voorkant in grote letters: "Jos Verstappen: het einde is in zicht; nog 1 race...GELUKKIG!" Beetje raar is het inderdaad wel, maar ja, rijd hij wel weer mee, is het toch wel weer leuker om te kijken...
"Wat maakt t uit,
Doe me nog een glas,
pi_15095612
Tijd voor een jonge nederlander in de F1. Dat kan als trust diegene steunt.
pi_15096054
quote:
Op dinsdag 2 december 2003 17:56 schreef Nyrem het volgende:

[..]

vreemd genoeg zal RedBull geen hoofdsponor worden van jaguar...

(althans ik weet niet of dat vreemd is)

iig niet dit jaar. Het lijkt mij niet onwaarschijnlijk dat red bull zijn steun aan Sauber af gaat bouwen.
'We have first raised a dust and then complain we cannot see' Bishop Berkeley (1685-1753)
  dinsdag 2 december 2003 @ 19:03:05 #207
75760 Archeodude
pi_15096937
quote:
Op dinsdag 2 december 2003 18:10 schreef kriele het volgende:
Tijd voor een jonge nederlander in de F1. Dat kan als trust diegene steunt.
Zegt helemaal nix, Jos had naar horen zeggen ook ruim ¤10 miljoen, maar moet je zien waar hem dat (waarschijnlijk) gaat brengen...
"Wat maakt t uit,
Doe me nog een glas,
pi_15100572
quote:
Op dinsdag 2 december 2003 19:03 schreef Archeodude het volgende:

[..]

Zegt helemaal nix, Jos had naar horen zeggen ook ruim ¤10 miljoen, maar moet je zien waar hem dat (waarschijnlijk) gaat brengen...

Omdat Jos uitgerangeerd is om nog bij een goed F1 team aan de bak te komen. Maar Minardi zal erg blij met 10 miljoen zijn en minardi is een goed team om jonkies ervaring op te laten doen.
  dinsdag 2 december 2003 @ 21:28:22 #209
47470 -Hans-
Met pensioen
pi_15100610
quote:
Op dinsdag 2 december 2003 21:26 schreef kriele het volgende:

[..]

Omdat Jos uitgerangeerd is om nog bij een goed F1 team aan de bak te komen. Maar Minardi zal erg blij met 10 miljoen zijn en minardi is een goed team om jonkies ervaring op te laten doen.

Dan is het gewoon exit Jos, jammer maar waar. Anyway Jordan zal het moeten worden of The Boss moet ergens gaan testen het is niet anders. Geweldig nieuws om te lezen @ stage maar niet heus, ik hoop dat Jos niet exit is want dat zou ik jammer vinden want Olav Mol is volgend jaar ook weer van de partij las ik.
  dinsdag 2 december 2003 @ 22:29:35 #210
15352 Nyrem
Wag the dog
pi_15102386
quote:
Op dinsdag 2 december 2003 21:26 schreef kriele het volgende:

[..]

Je denkt toch niet dat Minardi 10 miljoen krijgt he? Vorig jaar was het 5 miljoen. Dit jaar zal het dan ook zoiets zijn. Of ze moeten denken dat ze de wagen aanzienlijk kunnen verbeteren met extra geld.

Jos zou van zijn sponsoren 12,5 miljoen euro meekrijgen als hij naar een team als Jaguar zou gaan.
Dat gaat dus niet door.

woensdag 3 december 2003 @ 06:27:48 #211
75760 Archeodude
pi_15107459
quote:
Op dinsdag 2 december 2003 22:29 schreef Nyrem het volgende:

[..]

Je denkt toch niet dat Minardi 10 miljoen krijgt he? Vorig jaar was het 5 miljoen. Dit jaar zal het dan ook zoiets zijn. Of ze moeten denken dat ze de wagen aanzienlijk kunnen verbeteren met extra geld.

Jos zou van zijn sponsoren 12,5 miljoen euro meekrijgen als hij naar een team als Jaguar zou gaan.
Dat gaat dus niet door.

Ben benieuwd hoeveel ze hem meegeven als ze weer horen dat 'ie naar Minardi gaat...
"Wat maakt t uit,
Doe me nog een glas,
  Moderator / Redactie Sport / Weblog woensdag 3 december 2003 @ 10:03:16 #212
17650 crew  rubbereend
JUICHEN
pi_15109588
quote:
Op dinsdag 2 december 2003 22:29 schreef Nyrem het volgende:

[..]

Dat gaat dus niet door.

inderdaad, ik las ook net in de krant dat het budget voor Jordan ook maar 8 miljoen zou bedragen mocht hij daar naar toe gaan. Dus als ie naar minardi zou gaan heeft ie nog veel minder. Dan valt ook sowieso Trust af als sponsor want die willen perse niet in zee met Minardi
DeLuna vindt me dik ;(
Op zondag 22 juni 2014 12:30 schreef 3rdRock het volgende:
pas als jullie gaan trouwen. nu ben je gewoon die Oom Rubber die met onze mama leuke dingen doet :)
pi_15110754
Dan zal het maar de Jordan moeten worden.

Misschien zien we dit volgend jaar?

Plaatje1
Plaatje2
Plaatje3

woensdag 3 december 2003 @ 11:31:17 #214
75760 Archeodude
pi_15111766
quote:
Op woensdag 3 december 2003 10:48 schreef The_Comeback-kid het volgende:
Dan zal het maar de Jordan moeten worden.

Misschien zien we dit volgend jaar?

[afbeelding]

Plaatje1
Plaatje2
Plaatje3

Ziet er niet slecht uit eigenlijk....laat Jos dan maar lekker een jaartje bij Jordan rijden, laat Jaguar een jaar hun fout inzien en dan is iedereen in 2005 blij
"Wat maakt t uit,
Doe me nog een glas,
  woensdag 3 december 2003 @ 13:18:24 #215
56951 Najra
---------------
pi_15114521
In het AD wordt vermeld dat Red Bull dus $ 45 miljoen over 3 jaar betaald.

woensdag 3 december 2003 @ 14:05:23 #216
15352 Nyrem
Wag the dog
pi_15115852
quote:
Op woensdag 3 december 2003 13:18 schreef Najra het volgende:
In het AD wordt vermeld dat Red Bull dus $ 45 miljoen over 3 jaar betaald.

Energiedrankje geeft Klien vleugels bij Jaguar

Verstappen: Jordan of Minardi
Door Gerard den Elt

Het met energie-drankjes verdiende geld van de Oostenrijker Dietrich Mateschitz heeft Jos Verstappen de tweede auto van Jaguar gekost. De talentrijke Christian Klien (20) kaapte gisteren de felbegeerde groene bolide voor de neus weg van de Limburger.

Jos Verstappen (rechts) met teammanager Paul Stoddart van Minardi.

Sponsor Mateschitz pompt via zijn bedrijf Red Bull gedurende drie jaar 45 miljoen dollar in het Britse raceteam, in ruil voor de rijderszetel naast Mark Webber.

De voornaamste sponsors van de Limburger, Trust en Muermans Vastgoed, hadden gehoopt dat het team zou kiezen voor de ervaring en het sponsorgeld dat Verstappen kon meebrengen. ,,De snelste weg naar succes'', zo legde de Rotterdamse zakenman Michel Perridon onlangs zijn strategie op tafel.

,,Het geld van Red Bull heeft helaas de doorslag gegeven'', gaf de eigenaar van Trust gisteren onomwonden toe. ,,Drie jaar zekerheid voor heel veel geld, daar konden we niet tegenop. We waren bereid ver te gaan, maar behalve Trust en Harry Muermans zijn er vreemd genoeg geen grote Nederlandse sponsors die Jos willen helpen in de Formule 1.''

Jaguar liet gisteren weten onder de indruk te zijn geraakt van de snelheid die de jonge Oostenrijker vorige week in een test in Valencia aan de dag legde. Hij bleef dicht achter eerste rijder Mark Webber. Klien, winnaar van de Marlboro Masters op Zandvoort, toonde volgens teammanager David Pitchforth van Jaguar Racing vooral kalmte en controle. Hij zou gaandeweg de test steeds sneller zijn geworden. Een opvatting die ongetwijfeld mede is gevormd door de zak geld die Red Bull voor de pitbox van Jaguar had neergezet.

Dat uitstekende bod plaatste Verstappen op achterstand. Alle topteams hebben inmiddels coureurs vastgelegd. Alleen de hekkensluiters van afgelopen seizoen, Jordan en Minardi, zijn nog op zoek naar (betalende) coureurs.

Volgens Huub Rothengatter, zakelijk manager van Verstappen, is het 'heel erg jammer dat Jaguar tien jaar Formule 1-ervaring en een goed pakket aan sponsors aan zich voorbij heeft laten gaan'. Rothengatter zegt dat het voorlopig wel even zal duren voordat Jordan en Minardi hun vacatures invullen. ,,Dat is typisch Formule 1. De invulling van de laatste posities duurt het langst.''

Michel Perridon weigert echter bij de pakken neer te zitten. ,,Jos was de hele dag bij me en hij pakte het geweldig goed op. Ik kan nog zeker vijf jaar mee, riep Jos'', aldus de zakenman. ,,Hij voelt zich ook beresterk. Bovendien komen er in 2005 stoeltjes vrij bij de betere teams. Dan ontstaan ook nieuwe kansen.''

Perridon pakte gistermorgen onmiddellijk de telefoon om afspraken te maken met de teambazen Eddie Jordan en Paul Stoddart. Jordan zocht vorige week al contact, maar toen wilde de eigenaar van Trust eerst de beslissing van Jaguar afwachten. Perridon heeft nu een voorkeur voor Jordan, maar weigert Minardi af te schrijven. ,,Het is jammer dat Minardi geen competitieve auto heeft, maar voor de rest is het een uitstekend team. Alle sponsors hebben afgelopen seizoen geweldig veel publiciteit gehad, niet in het minst door toedoen van Paul Stoddart.''

Ook manager Rothengatter wil Minardi als mogelijkheid openhouden. ,,Sportief mag het misschien zijn tegengevallen, maar alle sponsors van Jos zijn meer dan tevreden over het commerciële succes. Dat is ook wat waard.'' Trust wil hoe dan ook voor Kerstmis een beslissing forceren. Perridon: ,,Ik wil per se met een glimlach onder de kerstboom zitten.''
(ad.nl)

Precies; 45 miljoen dollar. Jag heeft voor het grote geld gekozen.
Ben benieuwd of ze hetzelfde met Klien omgaan als hun voormalige Jaguar 2e coureurs.

woensdag 3 december 2003 @ 14:12:05 #217
15352 Nyrem
Wag the dog
pi_15116016
quote:
Op woensdag 3 december 2003 10:03 schreef rubbereend het volgende:
Dan valt ook sowieso Trust af als sponsor want die willen perse niet in zee met Minardi
Ik denk het niet als je het zo leest:
quote:
Perridon heeft nu een voorkeur voor Jordan, maar weigert Minardi af te schrijven. ,,Het is jammer dat Minardi geen competitieve auto heeft, maar voor de rest is het een uitstekend team. Alle sponsors hebben afgelopen seizoen geweldig veel publiciteit gehad, niet in het minst door toedoen van Paul Stoddart.''
Ze zullen vast minder geld in Minardi pompen.

Maar goed. Ik blijf het vreemd vinden dat er bijna geen grote nederlandse multinationals zijn die geld in Verstappen willen steken.

Moderator / Redactie Sport / Weblog woensdag 3 december 2003 @ 14:14:17 #218
17650 crew  rubbereend
JUICHEN
pi_15116077
dus nu willen ze van trust in een keer wel met minardi rond de tafel....
Jos en Trust hebben allebij gezegd dat Minardi geen optie is.....
DeLuna vindt me dik ;(
Op zondag 22 juni 2014 12:30 schreef 3rdRock het volgende:
pas als jullie gaan trouwen. nu ben je gewoon die Oom Rubber die met onze mama leuke dingen doet :)
pi_15116683
quote:
Op woensdag 3 december 2003 14:14 schreef rubbereend het volgende:
Dit moet Jos zelf ook niet willen.
  woensdag 3 december 2003 @ 15:42:13 #220
15352 Nyrem
Wag the dog
pi_15118435
Ach ja, het is allemaal een spel van wie de meeste knikkers heeft.

Als je dan nu hoort dat Klien bijna 1,5 seconde langzamer is dan Webber in de tests.

Dat hij vorige keer met minder benzine (eerste test) heeft gereden om zo gunstiger af te steken om RedBull 'geil' te maken.

[Dit bericht is gewijzigd door Nyrem op 03-12-2003 16:19]

pi_15119600
Wedden dat die Klien het seizoen niet afmaakt bij Jaguar.
Ik zeg niet dat Klien zo slecht is hoor, ik ken de beste man niet.
Maar Jaguar is geen goed begin voor een rookie, zie Wilson en Pizzonia.
  woensdag 3 december 2003 @ 16:30:48 #222
15352 Nyrem
Wag the dog
pi_15119730
quote:
Op woensdag 3 december 2003 16:25 schreef SimtekF1 het volgende:
Dat denk ik dus ook.
pi_15121163
quote:
Op dinsdag 2 december 2003 18:00 schreef Najra het volgende:

[..]

Hallo Wilson en dela Rosa hebben Verstappen niet verslagen. Sjesus.
Salo en Barichello puur op cijfers maar niet sportief gezien.

Ja laat maar ik weet wat voor een commentaar daar op komt.
Feit is dat Jos daarna voor Honda mocht gaan rijden daardoor. Helaas dat werd ook niets.

Verstappen heeft slechts getest voor Honda. Verder helemaal niks. En Wilson was een rookie die Verstappen gewoon bij hield. Kijk hoe Webber Wilson weg reed. En dat is nou precies waar het de teambazen om gaat.
  woensdag 3 december 2003 @ 17:37:25 #224
56951 Najra
---------------
pi_15121501
quote:
Op woensdag 3 december 2003 17:24 schreef dazzle123 het volgende:

[..]

Verstappen heeft slechts getest voor Honda. Verder helemaal niks. En Wilson was een rookie die Verstappen gewoon bij hield. Kijk hoe Webber Wilson weg reed. En dat is nou precies waar het de teambazen om gaat.

Nee ik ga er niet eens mee in discussie.

woensdag 3 december 2003 @ 17:52:34 #225
47470 -Hans-
Met pensioen
pi_15121894
quote:
Op woensdag 3 december 2003 14:14 schreef rubbereend het volgende:
Lachwekkend iets anders kan ik er niet van maken, blijf dan tenminste achter je uitspraken staan en ga niet terug naar Minardi en sponsor Minardi dan ook niet. De nieuwe Minardi zal beter zijn dan de huidige PS03 maar nog niet snel genoeg om er punten mee te scoren, want de achterstand t.o.v. Jordan was al dik een seconde. De Arrows bolide is met een beetje geluk 1 a 1, 5 seconde sneller maar ook Jordan boekt hoogstwaarschijnlijk wel vooruitgang dus dan loop je weer achter de feiten aan.

Daarnaast is de verstandhouding die Jos Verstappen had met het Minardi team ook minder geworden na een aantal negatieve uitspraken van Jos en van teamleden binnen Minardi.
En dit is ook niet in het voordeel van Verstappen.

Jordan moet het worden en anders een testrol, maar met de huidige regels zou Verstappen niet mogen testen op de vrijdag dus ook dat is een probleem.

quote:
Justin Wilson verklaarde gister nog graag te willen gaan testen voor Jaguar, maar het leek toen al onduidelijk of dit hem door de gewijzigde FIA-reglementen wil vergund zou zijn.

Afgelopen maand nam de FIA een voorstel aan waardoor het rijders die de afgelopen twee jaar meer dan zes GPs hebben verreden verboden zou worden om te testen op de vrijdag. Dit voorstel moet binnenkort nog geratifeerd worden door de World Motorsport Council, maar dit lijkt nu vooral een formele kwestie.

pi_15122147
quote:
Op woensdag 3 december 2003 17:37 schreef Najra het volgende:

[..]

Nee ik ga er niet eens mee in discussie.

Moet je vooral niet doen nee. Doe vooral alsof he verstand van zaken hebt. Net als al die andere Verstappen fans die het beter weten dan mensen als Ron Dennis, Patrick Head en Jean Todt.
  woensdag 3 december 2003 @ 18:05:29 #227
75760 Archeodude
pi_15122191
quote:
Op woensdag 3 december 2003 16:25 schreef SimtekF1 het volgende:
Helemaal mee eens, ik bedoel, dat iemand snel is met testen...heb daar maar 1 reactie op: "BOEIE' Ik bedoel, Pizzonia, volgens Montoya ontiechelijk snel bij het testen bij Williams, Wilson was zeer competitief bij Minardi, maar wanneer ze eenmaal de hete adem van een teambaas van één van de (sub)topteams in hun nek hebben, gaat dat wel weer minder. Dezelfde verwachtingen heb ik dus ook voor Klien, vast wel een puike gozer en waarschijnlijk ook een goede racer in zijn klasse, maar F1 is misschien nog een beetje te hoog gegrepen. Verstappen aan de andere kant is ondertussen wel wat gewend, maar ja, ervaring wil ook niets zeggen, zag Schumacher dit seizoen: rijdt die gozer een keer achteraan, dan bakt hij er ook nix van hoor. De mazzel van Michael is dat 'ie een auto + team heeft die ervoor zorgen met grote zekerheid dat hij niet in die situatie komt. Probleem is...als die situatie zich wel voordoet, zit onze Schumi in de problemen...
"Wat maakt t uit,
Doe me nog een glas,
pi_15126589
quote:
Op woensdag 3 december 2003 18:03 schreef dazzle123 het volgende:

[..]

Moet je vooral niet doen nee. Doe vooral alsof he verstand van zaken hebt. Net als al die andere Verstappen fans die het beter weten dan mensen als Ron Dennis, Patrick Head en Jean Todt.

Haha hebben we hem weer.
Nee doe jij lekker alsof je er verstand van hebt, je hebt allang het tegendeel bewezen.
pi_15126803
quote:
Op woensdag 3 december 2003 20:35 schreef SimtekF1 het volgende:

[..]

Haha hebben we hem weer.
Nee doe jij lekker alsof je er verstand van hebt, je hebt allang het tegendeel bewezen.

Wat jij wilt knul

Ik keek al F1 toen jij nog in de luiers lag. Net als al die Verstappen fans die alleen maar F1 kijken als Verstappen mee rijdt

woensdag 3 december 2003 @ 20:45:22 #230
67640 SaintOfKillers
Hold me closer, Tony Danza
pi_15126853
Zet een Schumacher, een Montoya en een Raikkonen in een Minardi en wat gebeurt er?

Ik denk dat die wel punten halen, niet veel, maar toch.... Ze zullen in ieder geval niet elke race op de laatste of voorlaatste rij starten. Die hebben dat beetje meer. Verstappen is wel degelijk goed genoeg om in de F1 te rijden, maar zo zijn er tientallen. Een groot talent, geen supertalent. Maar hij wordt ondertussen wel een dagje ouder. Als hij dit jaar niets vindt, zie ik hem niet nog eens terugkeren.

The average burglar breaks in and leaves clues everywhere. But not me. I'm completely clueless.
pi_15126933
quote:
Op woensdag 3 december 2003 20:45 schreef SaintOfKillers het volgende:
Zet een Schumacher, een Montoya en een Raikkonen in een Minardi en wat gebeurt er?

Ik denk dat die wel punten halen, niet veel, maar toch.... Ze zullen in ieder geval niet elke race op de laatste of voorlaatste rij starten. Die hebben dat beetje meer. Verstappen is wel degelijk goed genoeg om in de F1 te rijden, maar zo zijn er tientallen. Een groot talent, geen supertalent. Maar hij wordt ondertussen wel een dagje ouder. Als hij dit jaar niets vindt, zie ik hem niet nog eens terugkeren.

Alonso reed in de Minardi en liet indrukwekkende dingen zien. Verder hoef je een coureur niet af te rekenen op een jaartje Minardi. Verstappen rijdt echter al 10 jaar in de F1 rond. In die 10 jaar reed hij nog geen 20 lullige puntjes bij elkaar. Dat zegt genoeg lijkt me.
  woensdag 3 december 2003 @ 21:28:11 #232
47470 -Hans-
Met pensioen
pi_15128127
quote:
Op woensdag 3 december 2003 20:48 schreef dazzle123 het volgende:

[..]

Alonso reed in de Minardi en liet indrukwekkende dingen zien. Verder hoef je een coureur niet af te rekenen op een jaartje Minardi. Verstappen rijdt echter al 10 jaar in de F1 rond. In die 10 jaar reed hij nog geen 20 lullige puntjes bij elkaar. Dat zegt genoeg lijkt me.

Zou dezelfde Alonso ook indrukwekkende dingen laten zien in de huidige Minardi waar zelfs Wilson niet mee kon stunten, nou? Een prima coureur scoort geen punten als de auto niet okay is om maar even een open deur in te trappen, zelfs een Alonso of Schumacher zou geen hol kunnen met de PS03.

Of lopen hier nog mensen rond die denken dat wanneer Schumacher in de PS03 zou stappen dat hij dan in de top 10 zou rijden, ik mag toch hopen van niet zeg.

quote:
Verstappen rijdt echter al 10 jaar in de F1 rond. In die 10 jaar reed hij nog geen 20 lullige puntjes bij elkaar. Dat zegt genoeg lijkt me.
Over de rijder of het materiaal wat de rijder tot zijn beschikking heeft? of het budget van de teams waar Verstappen voor heeft gereden want ook Arrows had een niet al te hoog budget waardoor de betrouwbaarheid van de wagen te wensen overliet, dus wat zegt jou genoeg?

Er spelen een boel factoren mee dus om het 1, 2, 3 af te schuiven op de coureur in dit geval Jos vind ik wat simpel gedacht.

pi_15128431
quote:
Op woensdag 3 december 2003 21:28 schreef -Hans- het volgende:

Over de rijder of het materiaal wat de rijder tot zijn beschikking had? of het budget van het team(s) waar Verstappen voor heeft gereden want ook Arrows had een niet al te hoog budget waardoor de betrouwbaarheid van de wagen te wensen overliet, dus wat zegt jou genoeg?

Verstappen heeft bij Benetton, Simtek, Arrows, Tyrell, Stewart en Minardi gereden. Alleen bij Simtek presteerde hij nog redelijk. Bij Benetton werd hij zwaar zoek gereden door Schumacher. Bij Tyrell door Salo en bij Stewart door Barichello. En bij Minardi had hij zwaar moeite met Wilson die zijn eerste seizoen reed. Je kan ouwehoeren wat je wilt maar Verstappen heeft kansen genoeg gehad. Hij is gewoon te licht voor de absolute top. En dat zien de topmanagers ook want die hebben ook alle statistieken waarmee ze coureurs met elkaar vergelijken. Het is vrij simpel allemaal.

En het argument dat het slechte auto's waren is ook zo vreselijk afgezaagd. Vrijwel alle coureurs moeten beginnen met een slechte auto. Hakkinen begon bij Lotus, Schumacher bij Jordan, Senna bij Toleman etc etc. Je moet opvallen bij een klein team om te kunnen promoveren naar een topteam. Daar heb je een beetje geluk bij nodig en een boel talent. En kennelijk beschikte Verstappen net niet over genoeg geluk en talent om te kunnen opvallen bij een klein team.

woensdag 3 december 2003 @ 21:58:56 #234
67640 SaintOfKillers
pi_15129241
quote:
Op woensdag 3 december 2003 21:28 schreef -Hans- het volgende:

Over de rijder of het materiaal wat de rijder tot zijn beschikking heeft? of het budget van de teams waar Verstappen voor heeft gereden want ook Arrows had een niet al te hoog budget waardoor de betrouwbaarheid van de wagen te wensen overliet, dus wat zegt jou genoeg?

Er spelen een boel factoren mee dus om het 1, 2, 3 af te schuiven op de coureur in dit geval Jos vind ik wat simpel gedacht.

Dit kun je ook omdraaien. Blijkbaar zijn dan ook enkel teams met zwak materiaal in Jos geïnteresseerd.

Je zou als team bijna geen Verstappen meer in je team willen, want het is een garantie dat je achteraan rijdt dat seizoen (niet Jos z'n fout maar hij lijkt wel een soort bad-luck vibe met zich mee te dragen)

The average burglar breaks in and leaves clues everywhere. But not me. I'm completely clueless.
  woensdag 3 december 2003 @ 22:05:55 #235
56951 Najra
---------------
pi_15129500
Zoek gereden bij Tyrrell? Ja hij werd zo erg zoek gereden bij Tyrrell dat Ken Tyrrell het jaar daarop toen Jos werd vervangen voor het geld van Rosset besloot om niet een afscheidsjaar te doen in de F1 maar direct te stoppen. Dat is nogal een gebaar van zo'n persoon.

Jos werd zo erg zoek gereden dat dr. Harvey Posthlewaite, ook bij Tyrrell op dat moment, besloot dat hij Jos in 1999 nodig had voor het zeer prestigeuze Honda F1 project.

Tja, een van de meest getalenteerde ontwerpers en de man met de meeste historie ooit in de F1 zullen wel de ballen verstand ervan hebben he.

Trouwens over die cijfertjes waarmee je zit te smijten. Zoek eens de cijfertjes op van Alonso in 2001 en Jos in 2003. Alonso indrukwekkend? Er valt niet te ontkennen dat het goed is voor een rookie, maar leg het naast de cijfers van Jos en je ziet precies hetzelfde. Een enkele uitschieter door de omstandigheden bij een kutbak die niet vooruit te branden is. Oh ja de cijfertjes van Jos zijn ietsjes beter.

Zet allebei in een Renault en dan pas kan je vergelijken. Net als dat je dan pas Wilson en Jos kan vergelijken. Wilson overigens die gewoon netjes was verslagen door Jos. Of moeten daar de cijfertjes (die je zo graag ziet) ook getoond worden.

Wil je eerlijk kritiek leveren. Zeg dan ook gewoon dat Jos in 2001 een 2-voudig wereldkampioen op de baan verslaat in een Arrows. Dat hij in een Simtek de beste Ford coureur van het hele veld was. Dat hij bij Benetton niet de kans heeft gekregen en het niet eens zo slecht deed. Dat hij op Monaco het wel voor elkaar krijgt om 5 man in te halen, wat de gemiddelde F1 coureur niet eens lukt op Magny Cours

Man pleur op met je eenzijdige commentaar. Ga een topic openen over Alonso of Albers of wat voor een figuur ook waar je nu mee dweept en zoek het uit.

woensdag 3 december 2003 @ 22:23:40 #236
67640 SaintOfKillers
pi_15130110
Alonso heeft wel met z'n Renault een Grand Prix gewonnen. Dat heeft Jos met z'n Benetton niet gedaan. En de Benetton was op dat moment de beste of toch de op één na beste wagen. En dat is de Renault van Alonso niet.

Dat eerste jaar in de F1 was z'n kans. Hij deed het zeker niet slecht, maar het was toen niet voldoende om bij één van de toppers binnen te geraken en dan is het gedaan. Ik denk dat je bij de topteams maar één kans krijgt en gedaan. En ook al ben je een rookie, als toptalent moet je er meteen staan, kijk maar naar de anderen.

Kijk naar Frentzen, die heb ik altijd een goede coureur gevonden, hij kreeg z'n kans bij Williams, maar is daar eigenlijk mislukt. Sindsdien moet die ook niet meer op een topteam rekenen.

donderdag 4 december 2003 @ 12:21:49 #237
52513 whosvegas
The Trickster
pi_15141844
Zwaar balen

Dit bewijst maar weer eens dat het allemaal om geld draait. Ik durf te wedden dat verstappen het stoeltje had gekregen, als red bull de sponser was.

Are you nuts??
  donderdag 4 december 2003 @ 12:47:36 #238
46705 Kleffe_Dop
Sic Mundus Creatus Est
pi_15142519
quote:
Op woensdag 3 december 2003 22:05 schreef Najra het volgende:
Zoek gereden bij Tyrrell? Ja hij werd zo erg zoek gereden bij Tyrrell dat Ken Tyrrell het jaar daarop toen Jos werd vervangen voor het geld van Rosset besloot om niet een afscheidsjaar te doen in de F1 maar direct te stoppen. Dat is nogal een gebaar van zo'n persoon.
De beslissing van Ken Tyrrell om er in 1998 mee te stoppen had te maken met de overname van Craig Pollock, het kwam er op neer dat Ken Tyrrell gewoon niks meer te zeggen zou hebben en geen geld zou krijgen om de auto te verbeteren. Dat Jos er niet zou rijden was hier slechts een deel van.
quote:
Jos werd zo erg zoek gereden dat dr. Harvey Posthlewaite, ook bij Tyrrell op dat moment, besloot dat hij Jos in 1999 nodig had voor het zeer prestigeuze Honda F1 project.
Nog altijd jammer dat het Honda project mislukt is, Jos is nog altijd lovend over die wagen.
  donderdag 4 december 2003 @ 13:12:46 #239
43634 Koos_26
Chantal Janzen
pi_15143244
quote:

Wil je eerlijk kritiek leveren. Zeg dan ook gewoon dat Jos in 2001 een 2-voudig wereldkampioen op de baan verslaat in een Arrows. Dat hij in een Simtek de beste Ford coureur van het hele veld was. Dat hij bij Benetton niet de kans heeft gekregen en het niet eens zo slecht deed. Dat hij op Monaco het wel voor elkaar krijgt om 5 man in te halen, wat de gemiddelde F1 coureur niet eens lukt op Magny Cours

Wil jij dan ook eerlijk commentaar geven?
Hoezo heeft hij bij Benetton niet de kans gekregen? Hij heeft iets van 10 races gereden en geen indruk gemaakt. Ik vind 10 races een behoorlijke kans.

Jos is een goede coureur, die als hij een hele goede dag heeft, hele goede dingen laat zien. Maar helaas heeft hij niet genoeg van die goede dagen om een topper te zijn. En dus is het eigenlijk nog knap dat hij nog zo lang in de Formule 1 zit.

Hamelen
  donderdag 4 december 2003 @ 13:54:51 #240
56951 Najra
---------------
pi_15144516
quote:
Op donderdag 4 december 2003 12:47 schreef Kleffe_Dop het volgende:

[..]

De beslissing van Ken Tyrrell om er in 1998 mee te stoppen had te maken met de overname van Craig Pollock, het kwam er op neer dat Ken Tyrrell gewoon niks meer te zeggen zou hebben en geen geld zou krijgen om de auto te verbeteren. Dat Jos er niet zou rijden was hier slechts een deel van.

Wat gaan we hier nu ook al mee in discussie. Het laatste jaar van het team Tyrrell zou het afscheidsjaar worden door de overname. Ken Tyrrell wilde dat afscheidsjaar niet doen zonder Jos. Je beseft niet eens wat voor een gebaar dit is.
quote:
Wil jij dan ook eerlijk commentaar geven?
Hoezo heeft hij bij Benetton niet de kans gekregen? Hij heeft iets van 10 races gereden en geen indruk gemaakt. Ik vind 10 races een behoorlijke kans.
Hallo een rookie die 10 races rijdt in een wagen afgesteld voor een ander en daarbij dan 2x 3e en 1x een 5e plek haalt en in de overige races iig 3x door andere oorzaken wordt uitgeschakeld (bijv. de pitbrand en de crash met Irvine). Zullen we even erbij halen wat dhr Raikonnen in zijn 2e seizoen F1 in de eerste 10 races voor McLaren deed.

3
dnf
12
dnf
18
dnf
dnf
4
3

Mag ik dan ff zeggen dat ik de prestatie van Jos in de Benetton helemaal niet zo slecht vind en dat ik dus van mening ben dat hij zeer zeker niet de kans heeft gekregen ja.

pi_15144726
Tijd voor Jos om iets anders te gaan doen, lijkt me. CART, DTM, Lemans? Allemaal hele mooie klasses waar hij zijn carriere kan voortzetten. Misschien dat Trust in staat is om een nieuwe jonge nederlander de F1 in te loodsen.
Het houdt gewoon een keer op. Zelfs al kan Jos nog weer terecht bij minardi, moet ie dat niet doen en niet willen. Laat hem een voorbeeld nemen aan Salo en Villeneuve, die vertikken het om bij zo'n slecht team als minardi te rijden.
Villeneuve's woorden: Jos moet zijn talent niet te grabbel gooien bij minardi. Daar is ie veel te goed voor.

Mooie ware woorden van jacques....

donderdag 4 december 2003 @ 14:14:51 #242
56951 Najra
---------------
pi_15145140
Ik zou Jos graag weer competatief bezig willen zien. Dus champcars vind ik dan wel een optie. Ik denk echter niet dat Jos dat wil doen en dat is zijn goed recht. Hopelijk kan Salo hem ompraten.

Voor de F1. Minardi wordt toch nooit wat dus dat moet ie maar niet doen. Bij Jordan heb je nog de kans dat ze ineens een hele goede auto bouwen. Dus als hij de kans nog heeft dan maar nog een keer proberen er wat van te maken.

pi_15145523
quote:
Op donderdag 4 december 2003 14:14 schreef Najra het volgende:
Ik zou Jos graag weer competatief bezig willen zien. Dus champcars vind ik dan wel een optie. Ik denk echter niet dat Jos dat wil doen en dat is zijn goed recht. Hopelijk kan Salo hem ompraten.

Voor de F1. Minardi wordt toch nooit wat dus dat moet ie maar niet doen. Bij Jordan heb je nog de kans dat ze ineens een hele goede auto bouwen. Dus als hij de kans nog heeft dan maar nog een keer proberen er wat van te maken.

Ik vraag me af of Jos nog zo graag bij minardi wil rijden of dat Huub Rothengatter dat wil...
  donderdag 4 december 2003 @ 16:05:44 #244
75760 Archeodude
pi_15148496
quote:
Op donderdag 4 december 2003 12:47 schreef Kleffe_Dop het volgende:
Nog altijd jammer dat het Honda project mislukt is, Jos is nog altijd lovend over die wagen.
OK, ff een lompe n00bie vraag (volg de F1 pas vanaf 1999 en weet bijster weinig van daarvoor...behalve die lompe actie van Schumacher bij Villeneuve, lompe donder.... ), maar wat is precies dat Honda F1 project? Één of ander project om een F1 auto te bouwen ofzo?:?
"Wat maakt t uit,
Doe me nog een glas,
  donderdag 4 december 2003 @ 16:06:10 #245
56951 Najra
---------------
pi_15148509
Montoya de eerste 10 races voor Williams

0 0 0 0 6 0 0 0 6 0

oho

pi_15148773
quote:

Wil je eerlijk kritiek leveren. Zeg dan ook gewoon dat Jos in 2001 een 2-voudig wereldkampioen op de baan verslaat in een Arrows.

Oh? Je bedoelt waarschijnlijk dat hij in een Arrow met een compleet lege tank eventjes vooraan mocht rijden. Zet die roze bril eens af wil je.
pi_15148829
quote:
Op donderdag 4 december 2003 16:05 schreef Archeodude het volgende:

[..]

OK, ff een lompe n00bie vraag (volg de F1 pas vanaf 1999 en weet bijster weinig van daarvoor...behalve die lompe actie van Schumacher bij Villeneuve, lompe donder.... ), maar wat is precies dat Honda F1 project? Één of ander project om een F1 auto te bouwen ofzo?:?

Honda wilde zelf meedoen in de F1 met een eigen auto. Verstappen mocht in het jaar voordat ze mee zouden gaan doen de Honda testen. Verstappen was vrij snel in die tests en dus gebruiken alle Verstappen fans dat om in den treure te vertellen hoe goed Verstappen wel niet is. Terwijl iedereen die een beetje verstand van F1 heeft weet dat tests helemaal geen zak zeggen. Je weet helemaal niet of die auto wel aan de regelementen voldoet. Je weet niet met hoeveel bezine ze rijden etc etc.
  donderdag 4 december 2003 @ 16:20:43 #248
56951 Najra
---------------
pi_15148915
quote:
Op donderdag 4 december 2003 16:15 schreef dazzle123 het volgende:

[..]

Oh? Je bedoelt waarschijnlijk dat hij in een Arrow met een compleet lege tank eventjes vooraan mocht rijden. Zet die roze bril eens af wil je.

Eén Arrows met weinig benzine tegen een halfvolle 2xFerrari, 2xWilliams en 2xMcLaren.

Ja inderdaad dat is valsspelen, dat ik dat niet zag.

[Dit bericht is gewijzigd door Najra op 04-12-2003 16:21]

pi_15148923
quote:
Op donderdag 4 december 2003 16:06 schreef Najra het volgende:
Montoya de eerste 10 races voor Williams

0 0 0 0 6 0 0 0 6 0

oho

Montoya reed in een van zijn eerste races al aan de leiding totdat hij door een ene Verstappen van de baan werd gerost. Weten we het nog?
pi_15148959
quote:
Op donderdag 4 december 2003 16:20 schreef Najra het volgende:

[..]

Eén Arrows met weinig benzine tegen een halfvolle Ferrari, Williams en McLaren.

Ja inderdaad dat is valsspelen, dat ik dat niet zag.

Weet je wat een halve tank je aan snelheid scheelt? Als je eerlijk wilt vergelijken kijk dan even naar de einduitslag.
  donderdag 4 december 2003 @ 16:23:50 #251
56951 Najra
---------------
pi_15149018
quote:
Op donderdag 4 december 2003 16:21 schreef dazzle123 het volgende:

[..]

Montoya reed in een van zijn eerste races al aan de leiding totdat hij door een ene Verstappen van de baan werd gerost. Weten we het nog?

Ja dat weet ik nog. Weet je ook nog dat Williams dat jaar meerdere malen een dergelijk ongeluk gehad heeft waaronder eentje met ex-wereldkampioen Villeneuve met dodelijke afloop voor een baan marshall.

Weet je ook nog dat Verstappen de race daarvoor op de baan een tweevoudig wereldkampioen op race kwaliteiten verslaat?

[Dit bericht is gewijzigd door Najra op 04-12-2003 16:27]

donderdag 4 december 2003 @ 16:26:05 #252
56951 Najra
---------------
pi_15149078
quote:
Op donderdag 4 december 2003 16:22 schreef dazzle123 het volgende:

[..]

Weet je wat een halve tank je aan snelheid scheelt? Als je eerlijk wilt vergelijken kijk dan even naar de einduitslag.

Weet je wat 75 tot 100 pk aan motorvermogen scheelt?
Of alleen al de duurdere lichtere materialen die de rijke teams kunnen gebruiken.

Thats right, you don't have a clue

donderdag 4 december 2003 @ 16:34:16 #253
56951 Najra
---------------
pi_15149329
Ik kan er nog wel een geven trouwens hoor.

Mika Hakkinen
Eerste 10 races 2001

0 1 0 3 0 0 0 4 1 0

En zo kunnen we nog wel ff doorgaan. De enige conclusie die je eruit moet trekken is dat Verstappen in 1994 gewoonweg niet een goede kans heeft gehad aangezien hij het statistisch gezien helemaal niet slecht deed. Hij heeft toen wel een paar fouten gemaakt. Zoals Schumis wagen in de prak rijden in een kwalificatie. Maar feit blijft, Jos wordt daarop afgerekend, terwijl het niet nodig is en een andere coureur niet. Waarom? Mede omdat de Nederlanders zelf met oogkleppen op de eerste beste gelegenheid proberen aan te wenden om hem af te zeiken.

donderdag 4 december 2003 @ 16:39:43 #254
56951 Najra
---------------
pi_15149509

Zo en een nieuw topic komt er wel als weer wat nieuws is.

donderdag 4 december 2003 @ 16:43:16 #255
15352 Nyrem
Wag the dog
pi_15149613
quote:
Op woensdag 3 december 2003 20:48 schreef dazzle123 het volgende:

[..]

Verstappen heeft met niet-competitieve auto's toch heel leuke dingen laten zien.
vorig jaar bv: Pre-pole
En goede acties.

Daarnaast is Verstappen één van de beste regenrijders.

De F1 is alleen geen gelijke competitie.
Had Verstappen het 2e jaar bij Benetton mogen blijven, dan was het een stuk beter met hem gegaan.
Daarom wil hij zo graag nog één keer in een redelijk competitieve auto rondrijden.
Want Verstappen is nou eenmaal een goed coureur.
Hoeveel coureurs die nu rondrijden, zitten ook al ruim 10 jaar in de F1?

donderdag 4 december 2003 @ 16:45:51 #256
46705 Kleffe_Dop
Sic Mundus Creatus Est
pi_15149690
quote:
Op donderdag 4 december 2003 13:54 schreef Najra het volgende:

[..]

Wat gaan we hier nu ook al mee in discussie.

Dat is toch de bedoeling van een forum....
quote:
Het laatste jaar van het team Tyrrell zou het afscheidsjaar worden door de overname. Ken Tyrrell wilde dat afscheidsjaar niet doen zonder Jos. Je beseft niet eens wat voor een gebaar dit is.
[..]
Het feit dat Jos niet reed was niet de enige reden waarom Ken Tyrrell dat jaar er niet meer bij was. 1998 was niet meer als een overbruggingsjaar tussen Tyrrell en BAR, Ken Tyrrell zou er alleen als zogenaamde baas zitten, maar eigenlijk had Craig Pollock alle touwtjes al in handen.
Dat is de voornaamste reden waarom Ken Tyrrell er voortijdig mee gestopt is, hij zou niks te zeggen hebben over zijn eigen team. Een deel daarvan is het bepalen met welke rijders hij zou rijden, Jos Verstappen dus.
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')