abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
pi_13456441
quote:
'Behandel dierenactivisten hetzelfde als terroristen'

DEN HAAG Dierenactivisten die aanslagen plegen op bedrijven, moeten net zo hard worden aangepakt als terroristische bewegingen als Al-Qaeda.
VVD-Kamerleden Wilders en Oplaat vinden dat activisten zoals de groep die onlangs in Putten een nertsenfokkerij bestormde, gelijk moeten worden gesteld met iemand die een terreurdaad pleegt. Ook de LPF wil dat er op deze manier sneller ingegrepen kan worden bij dit soort actiegroepen.
Volgens het huidige wetsvoorstel van minister Donner (Justitie) moet er sprake zijn van het ontwrichten van het gehele of gedeeltelijke land, voordat actiegroepen onder het wetsvoorstel terroristische misdrijven vallen.
In de praktijk kunnen dierenactivisten maar moeilijk worden aangepakt, omdat zij zich vaak richten op een enkele nertsfokkerij en dus niet een landelijke actie beramen.
Oplaat en Wilders willen daarom dat het aanvallen van een aantal boerderijen voortaan wordt gezien als een aanslag op een hele of gedeeltelijke bevolkingsgroep. Een aanval op een nertsfokkerij, is een aanval op een bevolkingsgroep en dus een terroristische aanval, aldus de liberalen.

Als het dierenbevrijdingsfront als terroristische organisatie beschouwd wordt, dan kunnen activisten rekenen op fors zwaardere straffen. De straf moet dan met 50 procent omhoog, menen de VVD´ers. Ook krijgt justitie dan meer bevoegdheden en middelen voor het opsporen van dit soort groeperingen.
LPF-Kamerlid Eerdmans gelooft dat juist met infiltreren, observeren en afluisteren dit soort praktijken sneller ongedaan gemaakt kunnen worden. De straffen van actievoerders mogen ook best zwaarder, aldus Eerdmans.
De PvdA is het eens met de VVD dat het om terreur gaat, maar vindt het te ver gaan het gelijk te stellen aan een terroristische aanslag, zoals de aanvallen van 11 september op Amerika. Het lijkt alsof het openbaar ministerie een te lage prioriteit schenkt aan het aanpakken van dierenactivisme, aldus PvdA-Kamerlid Wolfssen. Hij wil dat deze groeperingen steviger worden aangepakt.

Bron: De Telegraaf 26-09-03

Ik vind het een goed idee. Terreur van dierenactivisten tegen bijvoorbeeld boeren, nertsenfokkers en medewerkers van proefdiercentra doen qua geweld en schade niets onder aan die van terroristen.

De grote steden veranderen in sociaal compleet geruïneerde multiculturele getto's. Een blijvende herinnering aan falend links beleid....
pi_13456515
die boomknuffelaars hebben niet door dat die beesten die ze uit zo'n fokkerij vrijlaten in het wild doodgaan....lekkere 'dierenvrienden'

gewoon lekker zwaar straffen....nergens naar kijken...koppen inslaan met knuppels en zo...doodstraf invoeren.......ehh...ik wijk een beetje van het onderwerp af...gewoon ZWAAR straffen

The house that produces the most spice will control dune.
There are no set territories and no rules of engagement.
  vrijdag 26 september 2003 @ 13:06:52 #3
49768 Ype
Bijna een hype.
pi_13456520
Mwoa, dan zou je natuurlijk eerst een goed definitie van terrorisme moeten hebben
Tenslotte; wat voor de één een terroristische daad is, is voor een ander een nobel streven...
Leven kan leiden tot een langzame, pijnlijke dood...
Met dank aan ArmaniMania voor mijn fantastische icoon.
Mobster273: Life's a bitch, zo lang er maar bier bij staat vind ik het best :P
pi_13456540
Aan de ene kant ben ik absoluut voor geweldloosheid, aan de andere kant begrijp ik het wel; de dierenactivisten krijgen absoluut geen bijval uit Den Haag en moeten toezien hoe dieren vermoord worden. Ik begrijp hoe men dan op een gegeven moment kan doorslaan en de arme diertjes probeert te bevrijden, echter ben ik niet van mening dat deze mensen er licht vanaf moeten komen. Aanslagen plegen is een zeer kwalijke zaak, die aangepakt moet worden. Toch denk ik dat Den Haag door het stoppen van proefdieronderzoek en de bio-industrie een stuk verder komt dan met zware straffen, echter zit dat blijkbaar niet in het beleid van dit kabinet.
Gaat voor de BHFH-award 2005!
Humanitas est in bestias bonitas.
I am the hole I can't get out of.
pi_13456569
dat ze dat langharige werkschuwe tuig maar eens goed hard aanpakken! wat mij betreft moet het maar eens afgelopen zijn met dat softe gedoe hier in Nederland!
  vrijdag 26 september 2003 @ 13:09:40 #6
67733 Kanzaki
Allemaal als nOOb begonnen
pi_13456590
Gaat mij iets te ver.
Very funny, Scotty. Now beam down my clothes.
pi_13456597
Ze mogen van mij part gelijk worden behandeld als criminelen, maar de link met terroristen gaat niet helemaal op. Een beetje jammer dat Al'Qaeda erbij moet worden gehaald.

Gewoon hard aanpakken dat tuig.

quote:
In de praktijk kunnen dierenactivisten maar moeilijk worden aangepakt, omdat zij zich vaak richten op een enkele nertsfokkerij en dus niet een landelijke actie beramen.
Dit is vaag. Als ik een enkele agent molesteer krijg ik ook straf. Juridisch gezien moet het geen enkel punt zijn.
A single death is a tragedy, a million deaths is a statistic - Joseph Stalin
Political power grows out of the barrel of a gun - Mao Zedong
I will eat the headdoekjes rauw - Geert Wilders
pi_13456605
Goed plan!
"Ik heb geen tijd voor leuk,... ik maak alleen tijd voor episch! - Chocobo
pi_13456687
Het is natuurlijk onzin om er heel vergezocht een ander etiketje op te plakken, alleen om deze idioten op die manier beter te kunnen opsporen en straffen.

Meer bevoegdheden bij opsporing, en hardere straffen, moet je ook op een andere manier kunnen regelen.

pi_13456749
Van mij mag de bio-industrie net zo hard worden aangepakt.
  vrijdag 26 september 2003 @ 13:16:00 #11
49768 Ype
Bijna een hype.
pi_13456767
quote:
Op vrijdag 26 september 2003 13:15 schreef thabit het volgende:
Daar ben ik het mee eens.
Dat zijn ook terroristen, dus ook gelijkstellen qua strafmaat.
Leven kan leiden tot een langzame, pijnlijke dood...
Met dank aan ArmaniMania voor mijn fantastische icoon.
Mobster273: Life's a bitch, zo lang er maar bier bij staat vind ik het best :P
pi_13456794
quote:
Op vrijdag 26 september 2003 13:15 schreef thabit het volgende:

Dan ga je lekker op de Partij voor de Dieren stemmen, en zorg je dat je dat er democratisch doorheen krijgt. .
pi_13456821
quote:
Op vrijdag 26 september 2003 13:07 schreef JohnDDD het volgende:
Aan de ene kant ben ik absoluut voor geweldloosheid, aan de andere kant begrijp ik het wel; de dierenactivisten krijgen absoluut geen bijval uit Den Haag en moeten toezien hoe dieren vermoord worden.
Dat is niet waar. Groenlinks, SP en D66 zijn partijen met een "groen" programma.
De grote steden veranderen in sociaal compleet geruïneerde multiculturele getto's. Een blijvende herinnering aan falend links beleid....
  vrijdag 26 september 2003 @ 13:17:31 #14
66982 Herostratos
Aanbevolen door topfokkers
pi_13456828
quote:
Op vrijdag 26 september 2003 13:07 schreef JohnDDD het volgende:
Aan de ene kant ben ik absoluut voor geweldloosheid, aan de andere kant begrijp ik het wel; de dierenactivisten krijgen absoluut geen bijval uit Den Haag en moeten toezien hoe dieren vermoord worden. Ik begrijp hoe men dan op een gegeven moment kan doorslaan en de [b]arme diertjes[b] probeert te bevrijden, echter ben ik niet van mening dat deze mensen er licht vanaf moeten komen. Aanslagen plegen is een zeer kwalijke zaak, die aangepakt moet worden. Toch denk ik dat Den Haag door het stoppen van proefdieronderzoek en de bio-industrie een stuk verder komt dan met zware straffen, [b]echter zit dat blijkbaar niet in het beleid van dit kabinet[b].
Jammer voor de arme diertjes dan...
"Als je geen argumenten meer kan bedenken, ga dan over op beledigingen, want 'onbeleefdheid' maakt een einde aan alle meningsverschillen."
POL-winnaar Wouter Bos-Trofee 2003
pi_13456836
quote:
Op vrijdag 26 september 2003 13:16 schreef Ype het volgende:

[..]

Daar ben ik het mee eens.
Dat zijn ook terroristen, dus ook gelijkstellen qua strafmaat.

En ze hebben hun terrorisme op een veel grotere 'bevolkingsgroep' gemunt.
pi_13456843
quote:
Op vrijdag 26 september 2003 13:06 schreef Ype het volgende:
Mwoa, dan zou je natuurlijk eerst een goed definitie van terrorisme moeten hebben
Tenslotte; wat voor de één een terroristische daad is, is voor een ander een nobel streven...
Als het tegen de wet is, is het niet boeiend wat er nobel is voor wie.
[b]Op donderdag 25 september 2003 00:13 schreef beertje_ het volgende:[/b][br]Of het valt me pas de laatste weken op of het was altijd al zo, gelly je bent een nerd die ik nog nooit wat interessants heb horen zeggen.
pi_13456910
Maar inderdaad, in ons land worden zelfs (te) kritische TweedeKamer-leden persoonlijk zwaar bedreigd door dit soort 'ideologisch gedreven personen'.

Verdubbel dus het budget van de AIVD! .

pi_13456933
niet mee eens..

Okee sommige activisten mogen van mij lekker lang de bak in die lopen fokkers en boeren een beetje lastig te vallen met gefokte beesten die zoals eerder al gezegt werd in de nattur een snelle dood tegemoet lopen.

maar activisten die de vossen jacht tegengaan door voor paarden te lopen of stenen naar ruiters te gooien, walvissen redden door boten te laten zinken of activisten die naar het cirvus gaan om daar het circus op stelten te zetten omdat daar de dieren voor vermaak mishandeld worden.

Dat vind ik een goede zaak..

zijn het terroristen ? in mijn ogen niet.

Do no Kill Do not rape Do not steal, these are princables that every men of every faith can embrace
pi_13457418
quote:
Op vrijdag 26 september 2003 13:21 schreef Reco het volgende:

maar activisten die de vossen jacht tegengaan door voor paarden te lopen of stenen naar ruiters te gooien, walvissen redden door boten te laten zinken of activisten die naar het cirvus gaan om daar het circus op stelten te zetten omdat daar de dieren voor vermaak mishandeld worden.

Dat vind ik een goede zaak..

Ga lekker demonstreren met spandoekjes, biedt petities aan, lobby bij de politiek.
Maar ga niet met stenen gooien of circus-voorstellingen verstoren.
  vrijdag 26 september 2003 @ 13:38:54 #20
68957 ZX9R
EX - Koos Werkeloos
pi_13457459
dieren/milieuactivisten <===> dieren/milieuterroristen
ik :r op de partijdigheid van de PTA modjes
pi_13457643
quote:
Op vrijdag 26 september 2003 13:37 schreef DennisMoore het volgende:

[..]

Ga lekker demonstreren met spandoekjes, biedt petities aan, lobby bij de politiek.
Maar ga niet met stenen gooien of circus-voorstellingen verstoren.

ga niet op vossen jagen en laat die beren in de natuur !!!!
Fuck die #$@$% die zonodig moeten jagen en beren kunstjes laten doen omdat ze anders gezweept worden..
Wil je jagen ga naar canada neem een pijl en boog mee en wil je dieren kunstjes zien doen "Go and watch a fucking cartoon".
Do no Kill Do not rape Do not steal, these are princables that every men of every faith can embrace
pi_13457681
quote:
Op vrijdag 26 september 2003 13:45 schreef Reco het volgende:

Fuck die #$@$% die zonodig moeten jagen en beren kunstjes laten doen omdat ze anders gezweept worden..
Wil je jagen ga naar canada neem een pijl en boog mee en wil je dieren kunstjes zien doen "Go and watch a fucking cartoon".

Tja, dat is jouw mening. .
En andere mensen hebben weer een andere mening.
pi_13457725
True
pi_13457743
quote:
Op vrijdag 26 september 2003 13:45 schreef Reco het volgende:

[..]

Mee eens, maar regel zoiets dan geweldloos op democratische manier via de politiek. Waarom zou iedereen zich aan de wet moeten houden behalve als je voor dieren opkomt? Dan mag je plotseling mensen met stenen bekogelen of boten laten zinken?

Slaat nergens op. Alleen omdat die mensen hun eigen opvattingen superieur vinden t.o.v. de wet? Er zijn ook ongetwijfeld wel neo-nazi's te vinden die hun opvattingen superieur vinden

pi_13458106
Ik ben het helemaal eens met Wilders en Oplaat. Oplaat (de persoon waar ik op heb gestemd) is afgelopen tijd bedreigd nadat hij in de kamer vragen stelde over die terroristische acties in Putten.
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')