Ik ken Bot niet erg goed, maar ik hoop dat hij het wordt. Maxime verhagen als vertegenwoordiger van Nederland in het buitenland? Zijn homepage is trouwens offline.
Bron: NOS Teletekst
quote:Lijkt me wel, de posten zijn immers al eerlijk verdeeld.
Op dinsdag 23 september 2003 07:20 schreef Coenass het volgende:
Is het strikt noodzakelijk dat een CDA'er minister van BZ wordt?
ach, ze hebben genoeg mensen bij het cda die de kar kunnen trekken.
misschien wordt het wel een vrouw als fractievoorzitter.
quote:als ie een beetje normaal praat, mag hij het wel worden, maxime praat zo raar....
Op dinsdag 23 september 2003 07:42 schreef Coenass het volgende:
[afbeelding]
Dit is 'em dan, onze Bernard....
quote:
Op dinsdag 23 september 2003 06:48 schreef elcastel het volgende:
Ik ken die Bot helemaal niet, maar de VVD schijnt niet van hem gecharmeerd te zijn en de VVD eist inspraak in de benoeming.
(was op tv)
Geboren in Batavia (Ned.-Indië) op 21 november 1937
Volksvertegenwoordigr namens het C.D.A. (Christen Democratisch Appèl)
loopbaan
- ambtenaar Dienst Buitenlandse Zaken, van 1963 tot 1964
- tweede ambassadesecretaris Permanente Vertegenwoordiging bij de Europese Gemeenschappen te Brussel, van 1964 tot 1970
- diplomatieke functie te Buenos Aires, van 1970 tot 1973
- diplomatieke functie te Oost-Berlijn, van 1973 tot 1976
- ambtenaar ministerie van Buitenlandse Zaken, van 1976 tot 1982
- plaatsvervangend Permanent Vertegenwoordiger bij de Noord-Atlantische Raad, van 1982 tot 1986
- ambassadeur te Ankara, van 1986 tot 31 december 1988
- secretaris-generaal ministerie van Buitenlandse Zaken, van 1 juni 1989 tot 31 augustus 1992
- Permanent Vertegenwoordiger bij de Europese Gemeenschappen te Brussel (rang: buitengewoon en gevolmachtigd ambassadeur), van 1 september 1992 tot 1 januari 2003
- partner consultancyfirma Praaning en Meines te Brussel, vanaf 1 januari 2003
opleiding(en)
soort en plaats middelbaar onderwijs
gymnasium R.K. Aloysius College te 's-Gravenhage
soort en plaats academisch onderwijs
rechten Rijksuniversiteit te Leiden
promotie
rechtsgeleerdheid Rijksuniversiteit te Leiden, 1968; cum laude op "Non-recognition and Treaty Relations" (dissertatie, 1968)
post-academisch onderwijs
studie Harvard Law School te Cambridge (Mass.,V.S.)
overige bijzonderheden
ridderorden
- Officier in de Orde van Oranje-Nassau, 29 april 1985
- Ridder in de Orde van de Nederlandse Leeuw, 29 april 1993
quote:Ziet er jong uit, van mij mag ie
Op dinsdag 23 september 2003 07:42 schreef Coenass het volgende:
[afbeelding]
Dit is 'em dan, onze Bernard....
Maxime Verhagen ben ik noui niet echt over te spreken
quote:Hij zag er ook een beetje te jong uit..
Op dinsdag 23 september 2003 08:00 schreef Libris het volgende:[..]
Ziet er jong uit, van mij mag ie
quote:Met dank aan user pberends: http://www.maximeverhagen.nl/index2.html
Op dinsdag 23 september 2003 04:41 schreef Libris het volgende:
Zijn homepage is trouwens offline.
quote:Het is niet mogelijk om iemand die niet op de kandidatenlijst heeft gestaan fractievoorzitter te maken. Misschien wel minister, maar ik weet niet of Elco een geschikte persoon is voor dit ministerschap.
Op dinsdag 23 september 2003 06:45 schreef hoppe het volgende:
Misschien kan Elco Brinkman weer worden ingezet bij het CDA als fractievoorzitter. Het blijft eeuwig zonde dat dit politieke goud niet meer en beter door het CDA is ingezet.
quote:Waarom niet, welke eigenschappen mist Brinkman die essentieel zijn voor dit ministerschap?
Op dinsdag 23 september 2003 09:55 schreef Kozzmic het volgende:[..]
Het is niet mogelijk om iemand die niet op de kandidatenlijst heeft gestaan fractievoorzitter te maken. Misschien wel minister, maar ik weet niet of Elco een geschikte persoon is voor dit ministerschap.
quote:persoonlijkheid
Op dinsdag 23 september 2003 10:22 schreef Parabola het volgende:[..]
Waarom niet, welke eigenschappen mist Brinkman die essentieel zijn voor dit ministerschap?
quote:beetje flauw antwoord, kun je wat preciezer zijn? De man heeft idd weinig uitstraling, maar een minister van BuZa hoeft geen kiezers te trekken.
Op dinsdag 23 september 2003 10:23 schreef Abbadon het volgende:[..]
persoonlijkheid
quote:klopt, maar een minister van buitenlandse zaken is wel het visite-kaartje van je land. Het 'gezicht' van Nederland in het buitenland, zeg maar. Uitstraling lijkt me een vereiste voor die baan.
Op dinsdag 23 september 2003 10:26 schreef Parabola het volgende:[..]
beetje flauw antwoord, kun je wat preciezer zijn? De man heeft idd weinig uitstraling, maar een minister van BuZa hoeft geen kiezers te trekken.
quote:Vandaar dat de man geen onbelangrijke rol in het maatschappelijke middenveld is blijven spelen
Op dinsdag 23 september 2003 10:23 schreef Abbadon het volgende:[..]
persoonlijkheid
quote:Diplomatieke vaardigheden lijken me belangrijker. Welsprekendheid wellicht. En onderhandelingsvaardigheden. Wat bestuurlijke ervaring is nooit weg. Volgens mij komt Elco B op die punten een heel end.
Op dinsdag 23 september 2003 10:29 schreef Abbadon het volgende:[..]
klopt, maar een minister van buitenlandse zaken is wel het visite-kaartje van je land. Het 'gezicht' van Nederland in het buitenland, zeg maar. Uitstraling lijkt me een vereiste voor die baan.
|
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |