Dat kan toch niet! Afschaffen van de miniumloon is echt ziek! Dan krijg je net als in de VS mensen die 2 doller per uur verdienen met hamburgers bakken!
Zijn VVDers dan echt zo kortzichtig en geven ze dan echt niets om mensen en het milieu???
Stemmingmakerij
quote:Dat zeggen we altijd. Iedere keer weer een stukje erbij. Tot het zover is, dat er helemaal niets meer over is.
Op zondag 21 september 2003 12:37 schreef gunhead het volgende:
tjsa, en de waddenzee is echt geen pure natuur hoor. is allemaal kunstmatig bijgehouden enzo. op zich is er best wat voor te zeggen om de waddenzee gewoon in te polderen. natuur is er ergens anders ook wel, iig waar de grond een stukje goedkoper is.
quote:Het grote anti-gedoog boek van die RTL-jongen toch, Sander Simons, heet ie zo?
Op zondag 21 september 2003 12:38 schreef kwib het volgende:
Welke krant?
Welk VVD-lid?
HOe heet het boekje?Stemmingmakerij
quote:Weet ik het. Daarom vraag ik het
Op zondag 21 september 2003 12:40 schreef SCH het volgende:[..]
Het grote anti-gedoog boek van die RTL-jongen toch, Sander Simons, heet ie zo?
quote:Klopt. Stond in de Volkskrant.
Op zondag 21 september 2003 12:40 schreef SCH het volgende:[..]
Het grote anti-gedoog boek van die RTL-jongen toch, Sander Simons, heet ie zo?
quote:
Op zondag 21 september 2003 12:43 schreef Darkinforcer het volgende:
Dat lijkt me helemaal erg, die rechtste snuiters breken de hele zorgstaat af en zorgen voor amerikaanse taferelen of danwel niet erger.Iedereen z'n eigen boontjes doppen, wie zn ziekenfonds niet kan betalen die heeft mooi pech.Het nog harder worden van de maatschappij hoort bij rechts, wat schiet je daarmee op.Nog meer geweld nog meer armoede, meer bendes. een groter wordende kloof tussen arm en rijk.
quote:Zeg ik ook niet. Ik zeg: stel dat zoiets ingevoerd wordt want dat soort denkbeelden bestaan wel. Ik begrijp gewoon niet hoe iemand zo kan denken?
Op zondag 21 september 2003 12:47 schreef ThE_ED het volgende:
Is dat gewoon een lid? Dan heeft dat toch helemaal niks met VVD beleid te maken?
quote:
Welke krant?
Welk VVD-lid?
![]()
quote:Kun je dat hard maken dan? Ze hebben die persoon niet op 't matje geroepen dus zo nauw neemt de VVD het dan niet klaarblijkelijk.
Op zondag 21 september 2003 12:47 schreef ThE_ED het volgende:
Is dat gewoon een lid? Dan heeft dat toch helemaal niks met VVD beleid te maken?
quote:Gezien de topictitel suggereer je het wel. Er zijn ook zat SP leden die ongenuanceerde domme uitspraken doen, dan ga ik toch ook geen topic openen met "Angst: links aan de macht!" ?
Op zondag 21 september 2003 12:48 schreef plato242 het volgende:[..]
Zeg ik ook niet. Ik zeg: stel dat zoiets ingevoerd wordt want dat soort denkbeelden bestaan wel. Ik begrijp gewoon niet hoe iemand zo kan denken?
Ik heb het stuk overigens niet gelezen. Het inpolderen van de waddenzee is trouwns al een oud denkbeeld geloof ik hoor... (En voor WO2 lag er zelfs een dam in de Waddenzee)
Afschaffen van het minimumnloon lijkt me niks, zeker niet zoals het stelsel nu in elkaar zit. Een andere opzet, daar zou je misshcien iets in kunnen zien, maar zomaar bruut afschaffen zonder verdere aanpassingen lijkt me geen oplossing. Een vorm van minimumloon lijkt me wel noodzakelijk.
quote:Ja maar het is toch stoer om tegen links te zijn??
Op zondag 21 september 2003 12:43 schreef Darkinforcer het volgende:
Dat lijkt me helemaal erg, die rechtste snuiters breken de hele zorgstaat af en zorgen voor amerikaanse taferelen of danwel niet erger.Iedereen z'n eigen boontjes doppen, wie zn ziekenfonds niet kan betalen die heeft mooi pech.Het nog harder worden van de maatschappij hoort bij rechts, wat schiet je daarmee op.Nog meer geweld nog meer armoede, meer bendes. een groter wordende kloof tussen arm en rijk.
quote:Links is niet aan de macht, rechts wel..
Op zondag 21 september 2003 12:51 schreef ThE_ED het volgende:[..]
Gezien de topictitel suggereer je het wel. Er zijn ook zat SP leden die ongenuanceerde domme uitspraken doen, dan ga ik toch ook geen topic openen met "Angst: links aan de macht!" ?
Ik heb het stuk overigens niet gelezen. Het inpolderen van de waddenzee is trouwns al een oud denkbeeld geloof ik hoor... (En voor WO2 lag er zelfs een dam in de Waddenzee)
Afschaffen van het minimumnloon lijkt me niks, zeker niet zoals het stelsel nu in elkaar zit. Een andere opzet, daar zou je misshcien iets in kunnen zien, maar zomaar bruut afschaffen zonder verdere aanpassingen lijkt me geen oplossing. Een vorm van minimumloon lijkt me wel noodzakelijk.
quote:En wie heeft dat jou wijsgemaakt dan?
Op zondag 21 september 2003 12:52 schreef Aequitas het volgende:[..]
Ja maar het is toch stoer om tegen links te zijn??
quote:Waar slaat dat nou op? Zo vaak posten SP en/of Groenlinks leden hier domme uitspraken... (Vaak ook niet hoor.) die worden toch ook niet teruggefloten? Ik denk niet dat een partij zich met uitspraken van alle afzonderlijke leden kan gaan bemoeien, helaas misschien, maar wel logisch.
Op zondag 21 september 2003 12:49 schreef Darkinforcer het volgende:[..]
Kun je dat hard maken dan? Ze hebben die persoon niet op 't matje geroepen dus zo nauw neemt de VVD het dan niet klaarblijkelijk.
Hopelijk blijft het bij 1 man die ze gauw genoeg eens de mond snoeren
quote:Ja, een doorslaggevend argument.
Op zondag 21 september 2003 12:52 schreef Darkinforcer het volgende:[..]
Links is niet aan de macht, rechts wel..
Als je iets zinnigs gaat zeggen zal ik ook moeite doen beter te reageren.
Hoewel ik het een goed idee zou vinden om het af te schaffen, vind ik dat de TS meer bezig is met stemmingmakerij door het op deze manier te stellen.
quote:Klopt. midden (maar nu extreem) rechts CDA, Ultra rechts VVD en 2 zetels gematigd-rechts D66
Op zondag 21 september 2003 12:52 schreef Darkinforcer het volgende:[..]
Links is niet aan de macht, rechts wel..
quote:Waarom is het in godsnaam goed om het minimumloon af te schaffen???
Op zondag 21 september 2003 12:56 schreef QOnline het volgende:
Sowieso is het goed deze discussie aan te wakkeren. We moeten constant ons stelsel proberen te verbeteren. Op die manier kómen we tenminste ergens. Als de argumenten van de tegenstanders beter zijn dan die van de voorstanders komt die hele afschaffing er gewoon niet.Hoewel ik het een goed idee zou vinden om het af te schaffen, vind ik dat de TS meer bezig is met stemmingmakerij door het op deze manier te stellen.
quote:CDA extreem-rechts? VVD ultra-rechts? Shit hé, jij bent écht een eng mannetje.
Op zondag 21 september 2003 12:57 schreef plato242 het volgende:[..]
Klopt. midden (maar nu extreem) rechts CDA, Ultra rechts VVD en 2 zetels gematigd-rechts D66
quote:Misschien zou je dan eens wat extra lessen in schrijven moeten nemen, want je brengt het echt heel anders
Op zondag 21 september 2003 12:55 schreef plato242 het volgende:
Het ws niet eens de bedoeling dia auteur door het slijk te halen. Ik vroeg me gewoon hoe iemand het voor zich ziet als het minimumloon wordt afgeschaft.
quote:Ik denk dat hij niks gewend is...
Op zondag 21 september 2003 12:58 schreef Cronus het volgende:[..]
CDA extreem-rechts? VVD ultra-rechts? Shit hé, jij bent écht een eng mannetje.
quote:Kijk jij eerst eens naar jezelf.
Op zondag 21 september 2003 12:54 schreef ThE_ED het volgende:[..]
Ja, een doorslaggevend argument.
NOT,Als je iets zinnigs gaat zeggen zal ik ook moeite doen beter te reageren.
Een vorm van minimumloon, tjonge jonge, je hebt minimumloon of je hebt het niet. Zoiets van op maandag wel maar om dinsdag niet. of zullen we het per bevolkingsgroep doen????
en je kan geen boek schrijven "Links aan de macht" want die zijn niet aan de macht. kunnen die SPér nog zoveel schrijven.
quote:
Welke krant?
Welk VVD-lid?
quote:Zij zijn oppositie, ze hebben geen regeringsdeelname.sp en consorten kunnen blaten wat ze willen maar meer dan oppositievoeren kunnen ze in de huidige positie niet denk ik zo.
Op zondag 21 september 2003 12:53 schreef ThE_ED het volgende:[..]
Waar slaat dat nou op? Zo vaak posten SP en/of Groenlinks leden hier domme uitspraken... (Vaak ook niet hoor.) die worden toch ook niet teruggefloten? Ik denk niet dat een partij zich met uitspraken van alle afzonderlijke leden kan gaan bemoeien, helaas misschien, maar wel logisch.
VVD is de 2e partij van de huidige coalitie, die leuke ballonetjes van de LPF-ministers waren nou ook niet erg genuanceerd.Wat die kerel zegt is gewoon belachelijk, daar kun je toch ook wel inkomen denk ik? Ze halen de dingen weg waar dit land groot van is geworden.Niemand behalve de al (extreem) welvarende mensen schiet hiermee op.
[Dit bericht is gewijzigd door Darkinforcer op 21-09-2003 13:02]
quote:Nee, het is juist stoer om voor rechts te zijn!
Op zondag 21 september 2003 12:52 schreef Aequitas het volgende:[..]
Ja maar het is toch stoer om tegen links te zijn??
quote:lagere prijzen voor de consument, eerlijkere marktwerking en meer banen beschikbaar
Waarom is het in godsnaam goed om het minimumloon af te schaffen???
en verder bij jij een mongool met je ultra rechtse CDA en VVD gelul
[Dit bericht is gewijzigd door WeirdMicky op 21-09-2003 13:03]
quote:
Klopt. midden (maar nu extreem) rechts CDA, Ultra rechts VVD en 2 zetels gematigd-rechts D66
sorry whehe ga jij es even terug de lesboeken in voordat je je met politiek bemoeit
quote:datis wel erg kort door de bocht heh. Zo kun je bijvoorbeeld een minimloon instellen door een regelgeving dat je nooit minder dan bedrag X mag verdienen, of bijvoobeeld dat je door belastingvoordeel of extra bijdrage van de staat altijd een bedrag X overhoud. Dat zijn al 2 vormen.
Op zondag 21 september 2003 12:59 schreef Aequitas het volgende:[..]
Een vorm van minimumloon, tjonge jonge, je hebt minimumloon of je hebt het niet. Zoiets van op maandag wel maar om dinsdag niet. of zullen we het per bevolkingsgroep doen????
quote:Wel goed citeren heh, ik zei "Angst: Links aan de macht" zo'n boek kun je natuurlijk wel schrijven, over de angst dat links eventueel aan de macht zou komen. En anders zou je nog evt kunnen denken aan fictie, een roman waarin je schetst hoe jij denkt dat het zou zijn als links nu aan de macht is.
en je kan geen boek schrijven "Links aan de macht" want die zijn niet aan de macht. kunnen die SPér nog zoveel schrijven.
quote:perfect omschreven als je het over de linkse sloebers praat die overal om huilen, prachtig
Op zondag 21 september 2003 13:02 schreef Orion-666- het volgende:
Met hun domme harde praat, tot ze zelf getroffen worden, en dan maar weer met dat vingertje naar anderen wijzen.
quote:Overigens zijn er genoeg landen geweest waar links wel aan de macht is geweest of nog steeds is en de gevolgen daarvan.
Op zondag 21 september 2003 13:04 schreef ThE_ED het volgende:[..]
Wel goed citeren heh, ik zei "Angst: Links aan de macht" zo'n boek kun je natuurlijk wel schrijven, over de angst dat links eventueel aan de macht zou komen. En anders zou je nog evt kunnen denken aan fictie, een roman waarin je schetst hoe jij denkt dat het zou zijn als links nu aan de macht is.
quote:Nou en? Voor zover ik nu kan nagaan is het nog steeds maar de uitspraak van een lid; op persoonlijke titel dus, dat hij misschien er zichzelf op laat vooraanstaan dat hij VVD lid is doet hier niets aan af.
Op zondag 21 september 2003 13:01 schreef Darkinforcer het volgende:[..]
Zij zijn oppositie, ze hebben geen regeringsdeelname.sp en consorten kunnen blaten wat ze willen maar meer dan oppositievoeren kunnen ze in de huidige positie niet denk ik zo.
VVD is de 2e partij van de huidige coalitie, die leuke ballonetjes van de LPF-ministers waren nou ook niet erg genuanceerd.Wat die kerel zegt is gewoon belachelijk, daar kun je toch ook wel inkomen denk ik? Ze halen de dingen weg waar dit land groot van is geworden.Niemand behalve de al (extreem) welvarende mensen schiet hiermee op.
Het topic wordt echt gebracht als "wat zegt de VVD nu weer"
quote:Het is niet nodig om schuttingtaal te gaan gebruiken, laten we dit topic netjes houden?
Op zondag 21 september 2003 13:02 schreef WeirdMicky het volgende:[..]
lagere prijzen voor de consument, eerlijkere marktwerking en meer banen beschikbaar
en verder bij jij een mongool met je ultra rechtse CDA en VVD gelul
Natuurlijk, met de vele ontslagenen elke dag.Je moet ergens een minimumgrens opstellen.En, geheid dat er veel mensen zullen worden uitgebuit.Er is weinig werk en je baas verlaagt je loon, laat je langer werken want anders zegt de baas 'er zijn nog genoeg mensen die staan te trappen om jouw baantje over te nemen WeirdMicky"
ik denk niet dat die taferelen gewenst zijn, alhoewel deze zich steeds vaker afspelen in de huidige economische toestand!
Amerikanisering lijkt me niet gewenst.
quote:nee maar die schuttingstaal komt gewoon doordat ik het een beetje zat wordt dat die mislukte plato telkens zulke mislukte topics opent
Op zondag 21 september 2003 13:08 schreef Darkinforcer het volgende:[..]
Het is niet nodig om schuttingtaal te gaan gebruiken, laten we dit topic netjes houden?
Natuurlijk, met de vele ontslagenen elke dag.Je moet ergens een minimumgrens opstellen.En, geheid dat er veel mensen zullen worden uitgebuit.Er is weinig werk en je baas verlaagt je loon, laat je langer werken want anders zegt de baas 'er zijn nog genoeg mensen die staan te trappen om jouw baantje over te nemen WeirdMicky"
ik denk niet dat die taferelen gewenst zijn, alhoewel deze zich steeds vaker afspelen in de huidige economische toestand!
Amerikanisering lijkt me niet gewenst.
en verder lijkt het je niet gewenst, maar je snapt de voordelen neem ik aan toch wel?
helemaal als de prijzen dalen, hebben alle mensen daar profijt van en kunnen dus ook meer besteden elders
quote:Hahaha, voel jij je wel wijs? Waarom is CDA in jouw ogen rechts??? Toegegeven, CDA neemt op het moment enkele minder populaire beslissing maar is absoluut niet extreem-rechts te noemen. VVD ultra rechts??? Dag kerel. Absoluut niet zo.
Ik denk dat jij eerst eens moet uitzoeken wat rechts is en dan zeker wat extreem-rechts is. Als ons kabinet idd zo rechts zo zijn als jij beweert dan waren we nu al alle allochtonen aan het deporteren (of dat een goed of slecht idee is laat ik in het midden).
Ontopic ---> Hoewel we misschien de verzorgingsstaat aanpassen is dat ook wel nodig. Dit ivm de betaalbaarheid. Want waar halen we anders het geld vandaan? Overigens zijn er bepaalde principes die we moeten behouden. Minimumloon is daar 1 van. Het ziekenfonds wordt minder waard, maar is zeker nog niet afgebroken.
Nu nog de uitkeringszuigers hard aanpakken (lees, de mensen die makkelijk kunnen werken maar het verdommen) en we gaan op de goede weg.
quote:'t CDA is niet extreem rechts hoor
Het CDA zit duidelijk rechts maar extreem, nee.Zie je zelf toch ook wel?
Ik ben dan weliswaar links georienteerd maar 't cda blijft gewoon standaard rechts voor mij.
Desalniettemin zijn sommige maatregelen in mijn ogen redelijk extreem.
[Dit bericht is gewijzigd door Darkinforcer op 21-09-2003 13:21]
quote:
quote:Nog wat nuttigs bij te dragen voor de rest
Op zondag 21 september 2003 13:20 schreef Sickie het volgende:[..]
Jij hebt het boekje voor je liggen. Waarom geef je dan ook niet even de achterliggende argumenten voor deze mening.
De argumenten die al eerder werken aangedragen lijken me redelijk:
Eerlijke marktwerking: De meeste kleine bedrijven worden niet gedwongen lonen te betalen wat ze eigenlijk helemaal niet kunnen betalen.
Lagere prijzen voor consumenten: Als loon minder kost, dan zullen producten voor minder geld kunnen worden aangeboden.
Meer werkgelegenheid: Doordat consumenten meer geld overhouden kunnen ze het weer ergensanders aan uitgeven wat weer werkgelegenheid schept, etc
Als het miniumloon wordt afgeschaft zullen de uurlonen niet naar 0.25 euro/uur vallen. Er zal een goed evenwicht komen.
Het is een beetje jammer dat jullie zo'n negatieve bijklank aan het woord 'veramerikanisering' geven. Amerika is het land met de meeste welvaart. De grootste oorzaak hiervan is de maximale marktwerking.
quote:Ik vond de post die hij quotte anders ook niet echt nuttig, behalve het aangeven van een duidelijk totaal wereldvreemde gedachtengang van [desbetreffende] user
Op zondag 21 september 2003 13:21 schreef Darkinforcer het volgende:[..]
Nog wat nuttigs bij te dragen voor de rest
quote:Nou, eerlijk toegegeven, het was een niet al te beste uitspraak
Op zondag 21 september 2003 13:21 schreef Darkinforcer het volgende:[..]
Nog wat nuttigs bij te dragen voor de rest
quote:
Op zondag 21 september 2003 13:23 schreef Lemmiwinks het volgende:[..]
Ik vond de post die hij quotte anders ook niet echt nuttig, behalve het aangeven van een duidelijk totaal wereldvreemde gedachtengang van [desbetreffende] user
quote:Wat een onzin, ze zijn altijd al conservatief geweest. Niets neo aan. Lees Burke maar eens.
Op zondag 21 september 2003 13:22 schreef ub40_bboy het volgende:
CDA is neo conservatief.
[Dit bericht is gewijzigd door Darkinforcer op 21-09-2003 13:38]
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |