Ik haat zwarten mag niet, ik haat de moslim (cultuur) wel?
Of toch niet?
[Dit bericht is gewijzigd door hmmmmm op 19-09-2003 21:50]
quote:OK, maar mag het ook?
Op vrijdag 19 september 2003 21:49 schreef Ype het volgende:
Discriminatie kun je op elke grond doen
quote:Ok, dit topic is reactionair, maar moet kunnen, toch?
Op vrijdag 19 september 2003 21:51 schreef murp het volgende:
wtf
quote:IK wil kijken WAT er mag.
Op vrijdag 19 september 2003 21:51 schreef Darkinforcer het volgende:
Als je je tijd wilt vergooien aan discrimineren ga je gang, je bent feitelijk WEL strafbaar.Niet dat iemand zich eraan houdt dat daargelaten.
quote:Je bent zelf nog in de twijfelfase?
Op vrijdag 19 september 2003 21:48 schreef hmmmmm het volgende:
Discriminatie op ras mag niet, op cultuur mag wel?Ik haat zwarten mag niet, ik haat de moslim (cultuur) wel?
Of toch niet?
quote:Je MAG mensen NIET discrimineren vanwege geloof, afkomst, ras!
Op vrijdag 19 september 2003 21:53 schreef hmmmmm het volgende:[..]
IK wil kijken WAT er mag.
quote:Opgelost, slotje..
De Nederlandse Grondwet
Hoofdstuk 1
Grondrechten
Art. 1 . Allen die zich in Nederland bevinden, worden in gelijke gevallen gelijk behandeld. Discriminatie wegens godsdienst, levensovertuiging, politieke gezindheid, ras, geslacht of op welke grond dan ook, is niet toegestaan.
quote:discrimineren mag sowieso niet
Op vrijdag 19 september 2003 21:48 schreef hmmmmm het volgende:
Discriminatie op ras mag niet, op cultuur mag wel?Ik haat zwarten mag niet, ik haat de moslim (cultuur) wel?
Of toch niet?
quote:Hangt ervanaf hoe he...
Op vrijdag 19 september 2003 21:51 schreef hmmmmm het volgende:[..]
OK, maar mag het ook?
Zeg: buitenlanders zijn crimineler dan Nederlanders omdat ze buitenlanders zijn.
Of in het geval wat jij zei, cultuur: Moslims zijn minder ontwikkeld dan westerse mensen (zeg Christenen, hoewel dat niet persé opgaat, maarja)
quote:In GELIJKE GEVALLEN gelijk behandeld, maar als je als groep afwijkt (dus niet gelijk) mag je dan wel onderscheid maken? Zie de wet SAMEN.
Op vrijdag 19 september 2003 21:55 schreef Lord_Vetinari het volgende:
For once and for all:
[..]Opgelost, slotje..
Neen dat mag dus niet
quote:Duidelijker kan niet !!
Op vrijdag 19 september 2003 21:55 schreef Lord_Vetinari het volgende:
For once and for all:<blockquote><font size="1" face="verdana, arial, helvetica">quote:</font><hr>De Nederlandse Grondwet
Hoofdstuk 1
Grondrechten
Art. 1 . Allen die zich in Nederland bevinden, worden in gelijke gevallen gelijk behandeld. Discriminatie wegens godsdienst, levensovertuiging, politieke gezindheid, ras, geslacht of op welke grond dan ook, is niet toegestaan. <hr></blockquote>Opgelost, slotje..
quote:Zie boven. In GELIJKE GEVALLEN...........
Op vrijdag 19 september 2003 21:59 schreef Unknown_Drunk het volgende:[..]
Duidelijker kan niet !!
quote:Ja zo mag je ook tegen een agent zeggen ik vind jou een lul maar als je zegt jij bent een lul dan ben je strafbaar
Op vrijdag 19 september 2003 21:57 schreef MidnightMotion het volgende:
Je mag wel zeggen dat je de moslim cultuur een achterlijke bekrompen cultuur vind, das een mening
quote:Vergeet punt 2 niet
Op vrijdag 19 september 2003 21:58 schreef JohnDDD het volgende:
dis·cri·mi·na·tie (de ~ (v.))
1 ongeoorloofd onderscheid dat gemaakt wordt op grond van bepaalde kenmerken => achterstellingNeen dat mag dus niet
2 onderscheiding
quote:Das weer geen discriminatie, das belediging van een ambtenaar in functie...........
Op vrijdag 19 september 2003 22:00 schreef Unknown_Drunk het volgende:[..]
Ja zo mag je ook tegen een agent zeggen ik vind jou een lul maar als je zegt jij bent een lul dan ben je strafbaar
quote:Gelijke gevallen is dus binnen het toelaatbare in onze samenleving.
Op vrijdag 19 september 2003 21:59 schreef hmmmmm het volgende:[..]
Zie boven. In GELIJKE GEVALLEN...........
quote:Niet als je het duidelijk als je mening stelt.
Op vrijdag 19 september 2003 22:01 schreef hmmmmm het volgende:[..]
Das weer geen discriminatie, das belediging van een ambtenaar in functie...........
quote:
Art. 137c.Hij die zich in het openbaar, mondeling of bij geschrift of afbeelding, opzettelijk beledigend uitlaat over een groep mensen wegens hun ras, hun godsdienst of levensovertuiging of hun hetero- of homoseksuele gerichtheid, wordt gestraft met gevangenisstraf van ten hoogste een jaar of geldboete van de derde categorie.
Art. 137d.
Hij die in het openbaar, mondeling of bij geschrift of afbeelding, aanzet tot haat tegen of discriminatie van mensen of gewelddadig optreden tegen persoon of goed van mensen wegens hun ras, hun godsdienst of levensovertuiging, hun geslacht of hun hetero- of homoseksuele gerichtheid, wordt gestraft met gevangenisstraf van ten hoogste een jaar of geldboete van de derde categorie.
Art. 137e.
1. Hij die, anders dan ten behoeve van zakelijke berichtgeving:
1º. een uitlating openbaar maakt die, naar hij weet of redelijkerwijs moet vermoeden, voor een groep mensen wegens hun ras, hun godsdienst of levensovertuiging of hun hetero- of homoseksuele gerichtheid beledigend is, of aanzet tot haat tegen of discriminatie van mensen of gewelddadig optreden tegen persoon of goed van mensen wegens hun ras, hun godsdienst of levensovertuiging, hun geslacht of hun hetero- of homoseksuele gerichtheid;
2º. een voorwerp waarin, naar hij weet of redelijkerwijs moet vermoeden, zulk een uitlating is vervat, aan iemand, anders dan op diens verzoek, doet toekomen, dan wel verspreidt of ter openbaarmaking van die uitlating of verspreiding in vooraad heeft;
wordt gestraft met gevangenisstraf van ten hoogste zes maanden of geldboete van de derde categorie.
2. Indien de schuldige een van de strafbare feiten, omschreven in dit artikel, in zijn beroep begaat en er, tijdens het plegen van het feit, nog geen vijf jaren zijn verlopen sedert een vroegere veroordeling van de schuldige wegens een van deze misdrijven onherroepelijk is geworden, kan hij van de uitoefening van dat beroep worden ontzet.
Art. 137f.
Hij die deelneemt of geldelijke of andere stoffelijke steun verleent aan activiteiten gericht op discriminatie van mensen wegens hun ras, hun godsdienst, hun levensovertuiging, hun geslacht of hun hetero- of homoseksuele gerichtheid, wordt gestraft met gevangenisstraf van ten hoogste drie maanden of geldboete van de tweede categorie.
Art. 137g.
Hij die, in de uitoefening van een ambt, beroep of bedrijf personen opzettelijk discrimineert wegens hun ras, wordt gestraft met gevangenisstraf van ten hoogste zes maanden of geldboete van de derde categorie.
quote:Op welke manier wijkt welke groep dan af?
Op vrijdag 19 september 2003 21:58 schreef hmmmmm het volgende:[..]
In GELIJKE GEVALLEN gelijk behandeld, maar als je als groep afwijkt (dus niet gelijk) mag je dan wel onderscheid maken?
|
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |