quote:Sowieso zijn vrijwel alle Amerikanen rechts als je het in ons politiek spectrum zou plaatsen.
Op zaterdag 20 september 2003 15:54 schreef Lord_Vetinari het volgende:
En Amerikaanse ondernemers zeker
wannabe communist relkloon
quote:De vrije markteconomie begunstigt vooral de grote/grootste ondernemers. In de praktijk wil je als ondernemer dus vooral een politieke middenkoers varen.
Op zaterdag 20 september 2003 15:56 schreef Lithion het volgende:[..]
Nee hoor. Ondernemers bestaan namelijk bij gratie van de vrije markteconomie.
quote:(Ik vraag me trouwens af wat jou van centrum-links heeft doen omslaan naar discipel van het vrijemarktdenken.)
Op zaterdag 20 september 2003 15:57 schreef Lithion het volgende:[..]
Sowieso zijn vrijwel alle Amerikanen rechts als je het in ons politiek spectrum zou plaatsen.
quote:Nou ja, de volledig vrije markteconomie zou voor grote ondernemingen juist funest zijn omdat zoiets als patentrecht daarin ook niet geregeld zou zijn en juist dat is een belangrijk middel voor veel productiebedrijven om ongestoord te groeien. Als dat niet geregeld zou zijn, zouden concurrenten binnen no-time de technologie over kunnen nemen en hun eigen versie van het product op de markt brengen, waardoor het groeipotentieel van de grote onderneming meteen ingedamd is.
Op zaterdag 20 september 2003 16:11 schreef Koekepan het volgende:
De vrije markteconomie begunstigt vooral de grote/grootste ondernemers. In de praktijk wil je als ondernemer dus vooral een politieke middenkoers varen.
quote:Helemaal omgeslagen ben ik ook weer niet.
Op zaterdag 20 september 2003 16:12 schreef Koekepan het volgende:
(Ik vraag me trouwens af wat jou van centrum-links heeft doen omslaan naar discipel van het vrijemarktdenken.)
quote:Ik vraag me af: zijn de consequenties van een "echte" vrije-markt-economie wel voldoende te overzien?
Op zaterdag 20 september 2003 16:21 schreef Lithion het volgende:
Nou ja, de volledig vrije markteconomie zou voor grote ondernemingen juist funest zijn omdat zoiets als patentrecht daarin ook niet geregeld zou zijn en juist dat is een belangrijk middel voor veel productiebedrijven om ongestoord te groeien. Als dat niet geregeld zou zijn, zouden concurrenten binnen no-time de technologie over kunnen nemen en hun eigen versie van het product op de markt brengen, waardoor het groeipotentieel van de grote onderneming meteen ingedamd is.
quote:Waarschijnlijk niet, want bijvoorbeeld een andere consequentie van het wegvallen van het patentrecht zou kunnen zijn dat grote investeringen in nieuwe producten stopgezet worden of in ieder geval sterk gedecimeerd omdat de risico's daarvan veel te groot zijn.
Op zaterdag 20 september 2003 16:31 schreef Koekepan het volgende:
Ik vraag me af: zijn de consequenties van een "echte" vrije-markt-economie wel voldoende te overzien?
Een compleet vrije markteconomie vind ik zelf dan ook geen optie, maar de praktijk wijst wel uit dat een (relatief) vrije markt voor meer welvaart en welzijn zorgt. Zoals vrije kunsten in de 17e en 18e eeuw voor een enorme culturele opleving hebben gezorgd, zo heeft een vrije markt economie voor een enorme opleving gezorgd op het gebied van technologische innovatie (en daarmee aanverwant welvaart en welzijn).
Voor veel landen die die fase nog niet hebben gehad is een vrijere markt juist de stap die nodig is om de inhaalslag te maken met het westen, waarbij het westen dus ook de landbouwsubsidies af moet schaffen.
quote:Ik heb geen patserbak, tenzij je een werkautootje met grijs nummerbord als patserbak beschouwt. En mijn salaris is dusdanig laag dat ik in het ziekenfonds zit.
Op zaterdag 20 september 2003 15:05 schreef plato242 het volgende:[..]
Als jij met je patserbak in de file staat ben ik ebzig met het lesgeven van asielzoekers...
Zo, daar gaat je demon-stereo-typ beeld. En ga nu maar asielzoekers les geven (wat ongetwijfeld een leugen is). Wat ga je ze leren? Valse retoriek?
Je bent geen haar beter dan waar je mij van beschuldigd: vol vooroordelen, haat en afgunst. Lekker als je grote voorbeelden dus.
quote:
Op zaterdag 20 september 2003 16:03 schreef Wisp het volgende:
ik wou bijna reageren.. totdat ik de naam van de topicstarter zagwannabe communist relkloon
Wanneer krijgt Bush een ongeluk?
quote:Daar gaan jouw natte dromen zeker over hè, kneus!
Op zaterdag 20 september 2003 19:13 schreef plato242 het volgende:
Wanneer krijgt Bush een ongeluk?
quote:Slecht argument. Dat doen ze om meer goodwill te kweken, niet omdatz e zo begaan zijn met het lot van anderen. Daarbij, in Amerika wordt je door de regering geteroriseerd als je je niet aan de overheid verbind als ideeele organisatie.
Op zaterdag 20 september 2003 15:44 schreef Lithion het volgende:[..]
Ik denk dat rechtse mensen zo'n beetje de grootste sponsoren zijn van liefdadigheidsinstellingen. Enig idee wat iemand als Bill Gates per jaar spendeert aan goede doelen? Daar heb je héél wat schreeuwerdjes als jij voor nodig om dat ook op te hoesten.
quote:Dat lijkt me wel wat ja. Weg met die klote-texaan. Misschien kunnen ze hem op z'n eigen elektrische stoel zetten, of opsluiten bij de onschuldig gemartelden op Quantanamo bay.
Op zaterdag 20 september 2003 19:14 schreef Cronus het volgende:[..]
Daar gaan jouw natte dromen zeker over hè, kneus!
quote:
Op zaterdag 20 september 2003 19:16 schreef plato242 het volgende:[..]
Dat lijkt me wel wat ja. Weg met die klote-texaan. Misschien kunnen ze hem op z'n eigen elektrische stoel zetten, of opsluiten bij de onschuldig gemartelden op Quantanamo bay.
Eigenlijk ben je best wel grappig...
quote:Eh, je doet je geloofwaardigheid en status als discussiepartner niet veel goed op deze wijze. Voor iemand die pretendeert links te zijn, ben je op dit moment alleen maar bezig alle vooroordelen van rechts over links te bevestigen. Argumenten en onderbouwing, vriend plato, dat zijn de hoekstenen van een discussie
Op zaterdag 20 september 2003 19:16 schreef plato242 het volgende:[..]
Dat lijkt me wel wat ja. Weg met die klote-texaan. Misschien kunnen ze hem op z'n eigen elektrische stoel zetten, of opsluiten bij de onschuldig gemartelden op Quantanamo bay.
Natuurlijk allemaal lief om een samenleving te richten op het helpen van de zwakkeren, maar daar wordt een land op den duur alleen maar zelf zwakker van. En gelijkheid is allemaal leuk en aardig maar zonder verschillen verdwijnt het streven naar vooruitgang. Links laat zich leiden door dromen, rechts door feiten. Niks mis met dromen natuurlijk zolang je maar weet wat de werkelijkheid is.
quote:Dat weet ik, maar types als Cronus en Jeukaanmenaat zijn zo in- en intriest dat ik me niet kan beheersen...
Op zaterdag 20 september 2003 19:18 schreef Lord_Vetinari het volgende:[..]
Eh, je doet je geloofwaardigheid en status als discussiepartner niet veel goed op deze wijze. Voor iemand die pretendeert links te zijn, ben je op dit moment alleen maar bezig alle vooroordelen van rechts over links te bevestigen. Argumenten en onderbouwing, vriend plato, dat zijn de hoekstenen van een discussie
quote:Wat gij niet wilt dat u geschiedt, doet dat ook een ander niet.
Op zaterdag 20 september 2003 19:33 schreef plato242 het volgende:[..]
Dat weet ik, maar types als Cronus en Jeukaanmenaat zijn zo in- en intriest dat ik me niet kan beheersen...
Gewoon kappen met getroll en persoonlijke aanvallen, geldt voor jou, geldt ook voor degenen die jou aanvallen.
quote:Snap je nu wel dat je dom blaat?
Op zaterdag 20 september 2003 19:13 schreef plato242 het volgende:
Ach het zijn toch maar Pallestijnen, dan mag het wel.
Pallestijnen zijn sukkels.Wanneer krijgt Arafat een ongeluk?
quote:Dat doet niets af aan het resultaat.
Op zaterdag 20 september 2003 19:15 schreef plato242 het volgende:
Slecht argument. Dat doen ze om meer goodwill te kweken, niet omdatz e zo begaan zijn met het lot van anderen.
quote:Does my flag offend you? Call 0900-eat-shit-and-die
Op zaterdag 20 september 2003 19:39 schreef Refragmental het volgende:[..]
Snap je nu wel dat je dom blaat?
Snap je nu wel dat je dom blaat?
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |