abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
  vrijdag 19 september 2003 @ 11:28:28 #51
19479 Mr.J
Train, eat, sleep. Repeat.
pi_13284007
quote:
Op woensdag 17 september 2003 16:17 schreef Slarioux het volgende:

[..]

Hebben we, heet topdesk. En we hebben een eigen systeem voor die dingen, idd in een databeest

LOL, TOPdesk!!!

Gebruiken wij hier ook. Helaas ben ik degene die het pakket onder z'n hoede gekregen heb ondanks mijn protesten ("ik ben sysadmin, verdomme toch geen applicatieadmin!")!

Godfather Bodybuilding topic reeks
pi_13285591
quote:
Op vrijdag 19 september 2003 11:28 schreef Mr.J het volgende:

[..]

LOL, TOPdesk!!!

Gebruiken wij hier ook. Helaas ben ik degene die het pakket onder z'n hoede gekregen heb ondanks mijn protesten ("ik ben sysadmin, verdomme toch geen applicatieadmin!")!

Hee hee hee TOPdesk is anders wel ff de BESTE helpdesktool die je kan verzinnen ja

Gebruik het zelfd weliswaar niet maar is wel ontwikkeld door het bedrijf waarvoor ik gedetacheerd ben

Salivili hipput tupput tapput äppyt tipput hilijalleen
  vrijdag 19 september 2003 @ 12:27:35 #53
19479 Mr.J
pi_13285720
quote:
Op vrijdag 19 september 2003 12:22 schreef Dr_Flash het volgende:

[..]

Hee hee hee TOPdesk is anders wel ff de BESTE helpdesktool die je kan verzinnen ja

Gebruik het zelfd weliswaar niet maar is wel ontwikkeld door het bedrijf waarvoor ik gedetacheerd ben

De beste nog wel?

TOPvast liep die applicatie zeg! Maar goed, eerlijk is eerlijk, na de upgrade van de onderliggende VisualFoxPro database ( ) naar versie 8.x draait hij heel wat stabieler ja.

pi_13285753
quote:
Op vrijdag 19 september 2003 12:27 schreef Mr.J het volgende:

[..]

De beste nog wel?

TOPvast liep die applicatie zeg! Maar goed, eerlijk is eerlijk, na de upgrade van de onderliggende VisualFoxPro database ( ) naar versie 8.x draait hij heel wat stabieler ja.

cool En waar ligt het dan aan?
  vrijdag 19 september 2003 @ 12:32:33 #55
38056 uniekje
blond... en trots ook
pi_13285843
Ik heb voor mijn bedrijf gewoon een eigen customized systeem geschreven. Dat werkt hier veel beter, zo kunnen we dan de aanpassingen maken die wij willen. Topdesk heb ik ook gezien in de parade van mensen die ons zo'n systeempje wilden aansmeren, en ik moet zeggen dat het inderdaad onze eerste keus was geweest als we het niet intern hadden opgelost.
We must believe in luck. For how else can we explain the success of those we don't like?
De Rukkers van het Zuiden!
pi_13286003
quote:
Op vrijdag 19 september 2003 12:32 schreef uniekje het volgende:
Ik heb voor mijn bedrijf gewoon een eigen customized systeem geschreven.
Waarin dan als ik vragen mag?
  vrijdag 19 september 2003 @ 12:42:21 #57
19479 Mr.J
pi_13286112
quote:
Op vrijdag 19 september 2003 12:29 schreef Dr_Flash het volgende:

[..]

cool En waar ligt het dan aan?

Eh... de helpdeskmedewerkers die er niet mee om kunnen gaan?
  vrijdag 19 september 2003 @ 13:03:10 #58
2671 Aaargh!
Gebruik op eigen risico.
pi_13286580
quote:
Op vrijdag 19 september 2003 12:22 schreef Dr_Flash het volgende:

[..]

quote:
Op vrijdag 19 september 2003 12:27 schreef Mr.J het volgende:
(...) VisualFoxPro (...)
Dan wil ik niet eens weten hoe erg de concurrentie is
It is impossible to live a pleasant life without living wisely and well and justly.
And it is impossible to live wisely and well and justly without living a pleasant life.
  vrijdag 19 september 2003 @ 13:06:09 #59
46383 Tiemie
sowieso wel!
pi_13286633
moest met stage ook een paar dagen helpdesken
quote:
mevrouw : hoi, ja dat windows start niet!
ik : (standaardvraag) heb je de voedingstekker er wel in?
mevrouw : ja ik ben niet dom hoor
ik : heb je er mischien nog een floppy inzitten ?
mevrouw : even kijken
ik : oke
mevrouw : ja er zit nog een floppy in
ik : haal die er dan uit
mevrouw : oke
ik : wie is er nu dom
en dan ben ik onvriendelijk
pi_13286746
Ah, is dit het centrale BOFH topic?
pi_13287054
quote:
Op vrijdag 19 september 2003 13:06 schreef Tiemie het volgende:
moest met stage ook een paar dagen helpdesken
[..]

en dan ben ik onvriendelijk

Ja klopt. Je kan niet van een gebruiker verwachten dat die van het bestaan van zoiets technisch als een bootfloppy op de hoogte is hoor
pi_13287210
dat hele kl*te topdesk programma grr...
gebruiken we ook op school om helpdesk mee te simuleren
  vrijdag 19 september 2003 @ 13:38:35 #63
2671 Aaargh!
Gebruik op eigen risico.
pi_13287308
quote:
Op vrijdag 19 september 2003 13:24 schreef Dr_Flash het volgende:
Ja klopt. Je kan niet van een gebruiker verwachten dat die van het bestaan van zoiets technisch als een bootfloppy op de hoogte is hoor
Als een gebruiker niet van zoiets op de hoogte is hoort ie niet achter een computer thuis.
Je laat toch ook niet iemand auto rijden die niet weet waar het rempedaal voor dient.
It is impossible to live a pleasant life without living wisely and well and justly.
And it is impossible to live wisely and well and justly without living a pleasant life.
pi_13287428
In the life of a helldesk employee
http://www.annoyances.org/exec/show/article09-129

[Dit bericht is gewijzigd door Eev op 19-09-2003 14:13]

Eagels may soar, but weasles don't get stuck in jet engines.
pi_13288441
quote:
Op vrijdag 19 september 2003 13:38 schreef Aaargh! het volgende:

[..]

Als een gebruiker niet van zoiets op de hoogte is hoort ie niet achter een computer thuis.
Je laat toch ook niet iemand auto rijden die niet weet waar het rempedaal voor dient.

Het spijt me wel hoor, maar de gemiddelde gebruiker weet de powerknop, die weet dat ie op een bepaald moment z'n wachtwoord moet inkloppen en gaat in een word-bestandje zitten werken. En (overigens meestal eerder met geluk dan met wijsheid) meestal gaat dat goed. En dat is alles wat een gebruiker ermee doet, en dat is dus ook alles wat een gebruiker weet. Zelfs als een gebruiker eraan gewend is om start > programs > Office > word te gebruiken, is hem of haar in de meeste gevallen niet aan het verstand te peuteren dat het sneller kan. Mensen hebben zo'n onvoorstelbaar ééndimensionaal beeld van een computer..... ga jij een beetje verwachten dat ze van een bootfloppy afweten. Ik vind dat niet helemaal redelijk.
  vrijdag 19 september 2003 @ 14:31:51 #66
2671 Aaargh!
Gebruik op eigen risico.
pi_13288710
quote:
Op vrijdag 19 september 2003 14:22 schreef Dr_Flash het volgende:
Mensen hebben zo'n onvoorstelbaar ééndimensionaal beeld van een computer..... ga jij een beetje verwachten dat ze van een bootfloppy afweten. Ik vind dat niet helemaal redelijk.
Ik verwacht helemaal niet dat ze weten wat een bootfloppy is, net zoals ik van niemand verwacht te weten hoe ie een boeing 747 moet besturen.
Maar ga dan ook niet met je vingertjes aan die computer zitten.
pi_13289423
Weet je, ik moet juist de eerste helpdeskmedewerker nog spreken die echt weet waarover ie praat. Veel mensen totnutoe die denken te weten waar ze het over hebben, maar er komt meestal maar kolder uit of ze snappen niet wat je bedoeld. Gaan ze je nog allerlei standaard dingen uitleggen die je allang geprobeerd hebt en weet enzo. Jij zal ook wel zo'n irritante bijdehandte kwast zijn.
pi_13289577
quote:
Op woensdag 17 september 2003 15:48 schreef RemCow het volgende:

[..]

Le-zen

En het is gewoon een kut baan, veel mensen kunnen nou eenmaal niet met computers omgaan en het is natuurlijk noooooit hun fout als iets niet goed gaat.

Uhm...olgens mij was het stage
pi_13289602
quote:
Op vrijdag 19 september 2003 14:58 schreef Sjors_Boes het volgende:
Weet je, ik moet juist de eerste helpdeskmedewerker nog spreken die echt weet waarover ie praat. Veel mensen totnutoe die denken te weten waar ze het over hebben, maar er komt meestal maar kolder uit of ze snappen niet wat je bedoeld. Gaan ze je nog allerlei standaard dingen uitleggen die je allang geprobeerd hebt en weet enzo. Jij zal ook wel zo'n irritante bijdehandte kwast zijn.
Nou nou nou daar permitteer je jezelf ook rijkelijk wat vooroordelen, vind je niet? Vertel jij anders eens hoe het moet?
  vrijdag 19 september 2003 @ 15:09:15 #70
19479 Mr.J
pi_13289690
quote:
Op vrijdag 19 september 2003 14:58 schreef Sjors_Boes het volgende:
En jij zo'n pruts0r die zelf meer schade aanricht bij het 'fixen' van z'n probleem?

vrijdag 19 september 2003 @ 15:09:57 #71
19479 Mr.J
pi_13289709
quote:
Op vrijdag 19 september 2003 13:11 schreef TimberWolf het volgende:
Ah, is dit het centrale BOFH topic?
http://bofh.ntk.net/Bastard.html

quote:
Another user rings.

"I need more space" he says

"Well, why not move to Texas?" I ask

"No, on my account, stupid."

Stupid? Uh-Oh..

"I'm terribly sorry" I say, in a polite manner equal to that of Jimmy Stewart in a Weekend Family Matine Feature "I didn't quite catch that. What was it that you said?"

I smell the fear coming down the line at me, but it's too late, he's a goner and he knows it.

"Um, I said what I wanted was more space on my account, *please*"

"Sure, hang on"

I hear him gasp his relief even though he'd covered the mouthpeice.

"There, you've got *plenty* of space now!"

"How much have I got?" he simps

Now this *REALLY* *PISSES* *ME* *OFF*! Not only do they want me to give them extra space, they want to check it, then correct me if I don't give them enough! They should be happy with what I give them *and that's it*!

Back into Jimmy Stewart mode.

"Well, let's see, you have 4 Meg available"

"Wow! Eight Meg in total, thanks!" he says, pleased with his bargaining power

"No" I interrupt, savouring this like a fine red at room temperature, with steak, extra rare, to follow; "4 Meg in total.."

"Huh? I'd used 4 Meg already, How could I have 4 Meg Available?"

I say nothing. It'll come to him.

"aaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaagggggghhhhhH!"

I kill me; I really do!

[Dit bericht is gewijzigd door Mr.J op 19-09-2003 15:19]

pi_13289713
quote:
Op vrijdag 19 september 2003 15:05 schreef Dr_Flash het volgende:

[..]

Nou nou nou daar permitteer je jezelf ook rijkelijk wat vooroordelen, vind je niet? Vertel jij anders eens hoe het moet?

Gewoon goed luisteren naar de mensen en niet een standaard procedure afdraaien voor iedereen. Er zitten namelijk ook bellerstussen die al langer met computers omgaan en gewoon een probleem hebben met Chello ofzo met IP's bv., iets wat hun in die computer van hun allemaal kunnen checken. Dan moeten ze niet komen met of je de modem en PC al hebt aanstaan. En of je de UTP pluggen wel hebt ingestoken. Maar ik zal wel steeds net de verkeerde getroffen hebben...

(al lijkt het me helder dat heel veel helpdesks nou niet bepaald goed scoren)

vrijdag 19 september 2003 @ 15:10:56 #73
27951 Leonardo1504
[b]dit is vet![/b]
pi_13289727
Forceer dat ze hun password moeten veranderen, met als restrictie dat het minimaal 128 karakters lang moet zijn Dat zal ze leren.
pi_13289752
quote:
Op vrijdag 19 september 2003 15:09 schreef Mr.J het volgende:

[..]

En jij zo'n pruts0r die zelf meer schade aanricht bij het 'fixen' van z'n probleem?

Nou totnutoe lag het toch echt aan hun achteraf, 0pp0r-pruts0r.
  vrijdag 19 september 2003 @ 15:21:00 #75
19479 Mr.J
pi_13289998
quote:
Op vrijdag 19 september 2003 15:10 schreef Leonardo1504 het volgende:
Forceer dat ze hun password moeten veranderen, met als restrictie dat het minimaal 128 karakters lang moet zijn Dat zal ze leren.
En hoofdletters + leestekens moet bevatten.

En natuurlijk elke 3 dagen veranderen!

quote:
Op vrijdag 19 september 2003 15:11 schreef Sjors_Boes het volgende:

[..]

Nou totnutoe lag het toch echt aan hun achteraf, 0pp0r-pruts0r.

Dan is het goed!
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')