quote:LOL, TOPdesk!!!
Op woensdag 17 september 2003 16:17 schreef Slarioux het volgende:[..]
Hebben we, heet topdesk. En we hebben een eigen systeem voor die dingen, idd in een databeest
Gebruiken wij hier ook. Helaas ben ik degene die het pakket onder z'n hoede gekregen heb ondanks mijn protesten ("ik ben sysadmin, verdomme toch geen applicatieadmin!")!
quote:Hee hee hee TOPdesk is anders wel ff de BESTE helpdesktool die je kan verzinnen ja
Op vrijdag 19 september 2003 11:28 schreef Mr.J het volgende:[..]
LOL, TOPdesk!!!
Gebruiken wij hier ook. Helaas ben ik degene die het pakket onder z'n hoede gekregen heb ondanks mijn protesten ("ik ben sysadmin, verdomme toch geen applicatieadmin!")!
![]()
Gebruik het zelfd weliswaar niet maar is wel ontwikkeld door het bedrijf waarvoor ik gedetacheerd ben
quote:De beste nog wel?
Op vrijdag 19 september 2003 12:22 schreef Dr_Flash het volgende:[..]
Hee hee hee TOPdesk is anders wel ff de BESTE helpdesktool die je kan verzinnen ja
Gebruik het zelfd weliswaar niet
maar is wel ontwikkeld door het bedrijf waarvoor ik gedetacheerd ben
TOPvast liep die applicatie zeg! Maar goed, eerlijk is eerlijk, na de upgrade van de onderliggende VisualFoxPro database ( ) naar versie 8.x draait hij heel wat stabieler ja.
quote:cool
Op vrijdag 19 september 2003 12:27 schreef Mr.J het volgende:[..]
De beste nog wel?
TOPvast liep die applicatie zeg! Maar goed, eerlijk is eerlijk, na de upgrade van de onderliggende VisualFoxPro database (
) naar versie 8.x draait hij heel wat stabieler ja.
quote:Waarin dan als ik vragen mag?
Op vrijdag 19 september 2003 12:32 schreef uniekje het volgende:
Ik heb voor mijn bedrijf gewoon een eigen customized systeem geschreven.
quote:Eh... de helpdeskmedewerkers die er niet mee om kunnen gaan?
Op vrijdag 19 september 2003 12:29 schreef Dr_Flash het volgende:[..]
cool
En waar ligt het dan aan?
quote:
Op vrijdag 19 september 2003 12:22 schreef Dr_Flash het volgende:[..]
Hee hee hee TOPdesk is anders wel ff de BESTE helpdesktool die je kan verzinnen ja
quote:Dan wil ik niet eens weten hoe erg de concurrentie is
Op vrijdag 19 september 2003 12:27 schreef Mr.J het volgende:
(...) VisualFoxPro (...)
quote:en dan ben ik onvriendelijk
mevrouw : hoi, ja dat windows start niet!
ik : (standaardvraag) heb je de voedingstekker er wel in?
mevrouw : ja ik ben niet dom hoor
ik : heb je er mischien nog een floppy inzitten ?
mevrouw : even kijken
ik : oke
mevrouw : ja er zit nog een floppy in
ik : haal die er dan uit
mevrouw : oke
ik : wie is er nu dom
quote:Ja klopt. Je kan niet van een gebruiker verwachten dat die van het bestaan van zoiets technisch als een bootfloppy op de hoogte is hoor
Op vrijdag 19 september 2003 13:06 schreef Tiemie het volgende:
moest met stage ook een paar dagen helpdesken
[..]en dan ben ik onvriendelijk
quote:Als een gebruiker niet van zoiets op de hoogte is hoort ie niet achter een computer thuis.
Op vrijdag 19 september 2003 13:24 schreef Dr_Flash het volgende:
Ja klopt. Je kan niet van een gebruiker verwachten dat die van het bestaan van zoiets technisch als een bootfloppy op de hoogte is hoor
[Dit bericht is gewijzigd door Eev op 19-09-2003 14:13]
quote:Het spijt me wel hoor, maar de gemiddelde gebruiker weet de powerknop, die weet dat ie op een bepaald moment z'n wachtwoord moet inkloppen en gaat in een word-bestandje zitten werken. En (overigens meestal eerder met geluk dan met wijsheid) meestal gaat dat goed. En dat is alles wat een gebruiker ermee doet, en dat is dus ook alles wat een gebruiker weet. Zelfs als een gebruiker eraan gewend is om start > programs > Office > word te gebruiken, is hem of haar in de meeste gevallen niet aan het verstand te peuteren dat het sneller kan. Mensen hebben zo'n onvoorstelbaar ééndimensionaal beeld van een computer..... ga jij een beetje verwachten dat ze van een bootfloppy afweten. Ik vind dat niet helemaal redelijk.
Op vrijdag 19 september 2003 13:38 schreef Aaargh! het volgende:[..]
Als een gebruiker niet van zoiets op de hoogte is hoort ie niet achter een computer thuis.
Je laat toch ook niet iemand auto rijden die niet weet waar het rempedaal voor dient.
quote:Ik verwacht helemaal niet dat ze weten wat een bootfloppy is, net zoals ik van niemand verwacht te weten hoe ie een boeing 747 moet besturen.
Op vrijdag 19 september 2003 14:22 schreef Dr_Flash het volgende:
Mensen hebben zo'n onvoorstelbaar ééndimensionaal beeld van een computer..... ga jij een beetje verwachten dat ze van een bootfloppy afweten. Ik vind dat niet helemaal redelijk.
quote:Uhm...olgens mij was het stage
Op woensdag 17 september 2003 15:48 schreef RemCow het volgende:[..]
Le-zen
En het is gewoon een kut baan, veel mensen kunnen nou eenmaal niet met computers omgaan en het is natuurlijk noooooit hun fout als iets niet goed gaat.
quote:Nou nou nou daar permitteer je jezelf ook rijkelijk wat vooroordelen, vind je niet? Vertel jij anders eens hoe het moet?
Op vrijdag 19 september 2003 14:58 schreef Sjors_Boes het volgende:
Weet je, ik moet juist de eerste helpdeskmedewerker nog spreken die echt weet waarover ie praat. Veel mensen totnutoe die denken te weten waar ze het over hebben, maar er komt meestal maar kolder uit of ze snappen niet wat je bedoeld. Gaan ze je nog allerlei standaard dingen uitleggen die je allang geprobeerd hebt en weet enzo. Jij zal ook wel zo'n irritante bijdehandte kwast zijn.
quote:En jij zo'n pruts0r die zelf meer schade aanricht bij het 'fixen' van z'n probleem?
Op vrijdag 19 september 2003 14:58 schreef Sjors_Boes het volgende:
Weet je, ik moet juist de eerste helpdeskmedewerker nog spreken die echt weet waarover ie praat. Veel mensen totnutoe die denken te weten waar ze het over hebben, maar er komt meestal maar kolder uit of ze snappen niet wat je bedoeld. Gaan ze je nog allerlei standaard dingen uitleggen die je allang geprobeerd hebt en weet enzo. Jij zal ook wel zo'n irritante bijdehandte kwast zijn.
quote:http://bofh.ntk.net/Bastard.html
Op vrijdag 19 september 2003 13:11 schreef TimberWolf het volgende:
Ah, is dit het centrale BOFH topic?
quote:
Another user rings."I need more space" he says
"Well, why not move to Texas?" I ask
"No, on my account, stupid."
Stupid? Uh-Oh..
"I'm terribly sorry" I say, in a polite manner equal to that of Jimmy Stewart in a Weekend Family Matine Feature "I didn't quite catch that. What was it that you said?"
I smell the fear coming down the line at me, but it's too late, he's a goner and he knows it.
"Um, I said what I wanted was more space on my account, *please*"
"Sure, hang on"
I hear him gasp his relief even though he'd covered the mouthpeice.
"There, you've got *plenty* of space now!"
"How much have I got?" he simps
Now this *REALLY* *PISSES* *ME* *OFF*! Not only do they want me to give them extra space, they want to check it, then correct me if I don't give them enough! They should be happy with what I give them *and that's it*!
Back into Jimmy Stewart mode.
"Well, let's see, you have 4 Meg available"
"Wow! Eight Meg in total, thanks!" he says, pleased with his bargaining power
"No" I interrupt, savouring this like a fine red at room temperature, with steak, extra rare, to follow; "4 Meg in total.."
"Huh? I'd used 4 Meg already, How could I have 4 Meg Available?"
I say nothing. It'll come to him.
"aaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaagggggghhhhhH!"
I kill me; I really do!
[Dit bericht is gewijzigd door Mr.J op 19-09-2003 15:19]
quote:Gewoon goed luisteren naar de mensen en niet een standaard procedure afdraaien voor iedereen. Er zitten namelijk ook bellerstussen die al langer met computers omgaan en gewoon een probleem hebben met Chello ofzo met IP's bv., iets wat hun in die computer van hun allemaal kunnen checken. Dan moeten ze niet komen met of je de modem en PC al hebt aanstaan. En of je de UTP pluggen wel hebt ingestoken. Maar ik zal wel steeds net de verkeerde getroffen hebben...
Op vrijdag 19 september 2003 15:05 schreef Dr_Flash het volgende:[..]
Nou nou nou daar permitteer je jezelf ook rijkelijk wat vooroordelen, vind je niet? Vertel jij anders eens hoe het moet?
(al lijkt het me helder dat heel veel helpdesks nou niet bepaald goed scoren)
quote:Nou totnutoe lag het toch echt aan hun achteraf, 0pp0r-pruts0r.
Op vrijdag 19 september 2003 15:09 schreef Mr.J het volgende:[..]
En jij zo'n pruts0r die zelf meer schade aanricht bij het 'fixen' van z'n probleem?
quote:En hoofdletters + leestekens moet bevatten.
Op vrijdag 19 september 2003 15:10 schreef Leonardo1504 het volgende:
Forceer dat ze hun password moeten veranderen, met als restrictie dat het minimaal 128 karakters lang moet zijnDat zal ze leren.
En natuurlijk elke 3 dagen veranderen!
quote:Dan is het goed!
Op vrijdag 19 september 2003 15:11 schreef Sjors_Boes het volgende:[..]
Nou totnutoe lag het toch echt aan hun achteraf, 0pp0r-pruts0r.
|
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |