Een aantal punten die me zo te binnen schieten:
- Door het bezuinigen op Schiphol en Rotterdam zullen de inkomsten op lange termijn afnemen, de SP wil bijvoorbeeld Schiphol niet verder uitbreiden vanwege de overlast voor de omgeving.
- Topondernemers en andere mensen die succesvol zijn in het bedrijfsleven zullen worden gekort, zij zullen bijna driekwart van hun loon moeten inleveren. Hierdoor zal iniatief op zakelijk gebied worden gedestimuleerd waardoor er minder bedrijven en werkgelegenheid zal ontstaan. De mensen die wel succesvol zijn zullen veelvuldig naar het buitenland verhuizen.
- De huizenmarkt zal in handen van de staat blijven waardoor er geen evenwicht zal komen tussen vraag en aanbod. Gemeentes zullen voornamelijk rijke mensen willen aantrekken omdat dat het meeste koopkracht biedt. Huizen voor ameren en studenten zullen schaars en duur blijven.
- De kwaliteit van infrastructuur zal afnemen, SP is niet van plan te investeren in nieuwe wegen, dus zal Nederland minder goed kunnen functioneren als doorvoerland binnen Europa, files en vertragingen zullen toenemen.
- De energieprijzen zullen stijgen vanwege het feit dat SP voorstander is van 'groene' stroom, hierdoor zullen er miljarden worden verspild aan windmolens en soortgelijke energiebronnen terwijl ze nauwlijks wat opleveren.
- De staatsschuld zal stelselmatig oplopen aangezien SP praktisch weigert te bezuinigen, door de eerder genoemde afgenomen inkomsten zal het steeds moeilijker worden om de rente te kunnen blijven betalen.
- Het leger zal (zo goed als) verdwijnen, dat betekend dat Nederland zijn verplichtingen niet meer kan nakomen op het gebied van vredesmissies. Verder zal Nederland een 'sitting duck' zijn mocht het voorkomen dat er een aanval komt van een ander land. Verder zullen er bij grote rampen veel te weinig mankracht aanwezig zijn om te helpen. (dijkdoorbraken, aardbeving)
Ik kan verder weinig positieve punten bedenken bij de alternatieve plannen van de SP
[Dit bericht is gewijzigd door Henk_van_Dorp op 17-09-2003 02:12]
quote:niet veel anders als nu
Op woensdag 17 september 2003 02:08 schreef Henk_van_Dorp het volgende:
Op dit moment is SP een van de partijen die claimt het zoveel beter te weten dan de regering. Vanuit dit perspectief lijkt me het interresant om eens op een rijtje te zetten wat er met Nederland zou gebeuren als zij aan de macht waren geweest, dus wanneer zij de meerderheid in de kamer zouden hebben.Een aantal punten die me zo te binnen schieten:
- Door het bezuinigen op Schiphol en Rotterdam zullen de inkomsten op lange termijn afnemen, de SP wil bijvoorbeeld Schiphol niet verder uitbreiden vanwege de overlast voor de omgeving.
- Topondernemers en andere mensen die succesvol zijn in het bedrijfsleven zullen worden gekort, zij zullen bijna driekwart van hun loon moeten inleveren. Hierdoor zal iniatief op zakelijk gebied worden gedestimuleerd waardoor er minder bedrijven en werkgelegenheid zal ontstaan. De mensen die wel succesvol zijn zullen veelvuldig naar het buitenland verhuizen.
- De huizenmarkt zal in handen van de staat blijven waardoor er geen evenwicht zal komen tussen vraag en aanbod. Gemeentes zullen voornamelijk rijke mensen willen aantrekken omdat dat het meeste koopkracht biedt. Huizen voor ameren en studenten zullen schaars en duur blijven.
- De infrastructuur zal afnemen, SP is niet van plan te investeren in nieuwe wegen, dus zal Nederland minder goed kunnen functioneren als doorvoerland binnen Europa, files en vertragingen zullen toenemen.
- De energieprijzen zullen stijgen vanwege het feit dat SP voorstander is van 'groene' stroom, hierdoor zullen er miljarden worden verspild aan windmolens en soortgelijke energiebronnen terwijl ze nauwlijks wat opleveren.
Ik kan verder weinig positieve punten bedenken bij de alternatieve plannen van de SP
't is maar waar je voor kiest..
maar wij, normale burgers, merken het toch niet..
quote:10
Op woensdag 17 september 2003 02:12 schreef What het volgende:
Ik weet het niet Henk, maar Appie Happie boycotten is ook weer zoiets..
Hoeveel mensen werken daar ook alweer?
11 als je Jopie meetelt.
Het rechtssysteem zal nog verder in slaapsukkelen zodat er nog meer draaideurcrimineeltjes er bij krijgen.
Politie krijgt minder macht, net als in VK, geen geweer op zak.
* boeiend007 hoopt nooit dat dat gaaat gebeuren.
quote:Daar ben ik dan wel weer voor, maar daar zijn alle partijen voor, behalve de christelijke
Op woensdag 17 september 2003 02:14 schreef boeiend007 het volgende:
Drugs zal in de toekomst legaal gaan worden.
[Dit bericht is gewijzigd door Steijn op 17-09-2003 02:17]
quote:en de rest van de wereld
Op woensdag 17 september 2003 02:15 schreef Henk_van_Dorp het volgende:[..]
Daar ben ik dan wel weer voor, maar daar zijn alle partijen voor, behalve de christelijke
quote:proficiat man, het gaat echt geweldig..
Op woensdag 17 september 2003 02:16 schreef Steijn het volgende:
Ik denk dat je inderdaad wel gelijk hebt. Treurig zou dat zijn als de SP aan de macht zou zijn, zonde van zo'n mooi land als Nederland. Zoveel potentieel en dan toch van deze remmend maatregelen. Ben ik even blij dat ik VVD heb gestemd.
oh nee, stom van me, dat is natuurlijk het resultaat van paars
Die waarschijnlijk zelf ook verslaafd zijn / zullen worden.
Kijk als ik morge legaal een handeltje kan beginnen. Dan is de kans groot dat ik dat doe, en dat ik dan zelf ook ga gebruiken zit er DIK in.
* boeiend007 NEE drugs MOET niet legaal worden.
Joint natuurlijk niet meer, ook alleen bij de koffieboer
[Dit bericht is gewijzigd door boeiend007 op 17-09-2003 02:20]
quote:Inderdaad, en dan te bedenken dat we nu niet hadden moeten bezuinigen als we geen staatschuld hadden. De rente op de staatsschuld bedraagt jaarlijks 11,1 miljard euro en dat terwijl er voor ruim 10 miljard wordt bezuinigt. SP
Op woensdag 17 september 2003 02:08 schreef Henk_van_Dorp het volgende:
- De staatsschuld zal stelselmatig oplopen aangezien SP praktisch weigert te bezuinigen, door de eerder genoemde afgenomen inkomsten zal het steeds moeilijker worden om de rente te kunnen blijven betalen.
quote:jij snapt er ook echt niks van
Op woensdag 17 september 2003 02:18 schreef boeiend007 het volgende:
JA allicht, of wil jij 5 000 000 Huisdealers ??
Die waarschijnlijk zelf ook verslaafd zijn / zullen worden.Kijk als ik morge legaal een handeltje kan beginnen. Dan is de kans groot dat ik dat doe, en dat ik dan zelf ook ga gebruiken zit er DIK in.
* boeiend007 NEE drugs MOET niet legaal worden.
Joint natuurlijk niet meer, ook alleen bij de koffieboer
dat het legaal wordt, wil niet zeggen dat jij het zelf mag gaan maken en verkopen!!!
dit kun je niet menen, dat je dit denkt!!
quote:Nee, ik wil dat er dezelfde regels gaan gelden als voor alcohol, dus alleen in erkende winkels mag het verkocht worden
Op woensdag 17 september 2003 02:18 schreef boeiend007 het volgende:
JA allicht, of wil jij 5 000 000 Huisdealers ??
Verder mag harddrugs worden verstrekt via gereguleerde klinieken, die alleen toegankelijk zijn voor geregistreerde junks
quote:ach, jij als VVD'er zou al die partijpunten niet zo serieus moeten nemen
Op woensdag 17 september 2003 02:19 schreef Steijn het volgende:[..]
Inderdaad, en dan te bedenken dat we nu niet hadden moeten bezuinigen als we geen staatschuld hadden. De rente op de staatsschuld bedraagt jaarlijks 11,1 miljard euro en dat terwijl er voor ruim 10 miljard wordt bezuinigt. SP
wiens idee was de beperking van de hypotheekrente aftrek ook weer..
en wat hadden ze ook weer beloofd?
[Dit bericht is gewijzigd door Pearson op 17-09-2003 02:26]
quote:Inderdaad, maar Zalm gaf vanmiddag ruiterlijk toe dat ze met paars 2 op te grote voet hebben geleefd. Dat siert hem vind ik. En laten we ook niet het stelletje provincialen van de LPF niet vergeten.
Op woensdag 17 september 2003 02:16 schreef Pearson het volgende:
oh nee, stom van me, dat is natuurlijk het resultaat van paars
[Dit bericht is gewijzigd door Steijn op 17-09-2003 02:23]
quote:dus...wat maakt het uit?
Op woensdag 17 september 2003 02:22 schreef Steijn het volgende:[..]
Inderdaad, maar Zalm gaf vanmiddag ruiterlijk toe dat ze met paars 2 op te grote voet hebben geleefd. Dat siert hem vind ik. En laten we ook niet het stelletje provincialen van de LPF vergeten.
geen zak
quote:
Op woensdag 17 september 2003 02:23 schreef Pearson het volgende:[..]
dus...wat maakt het uit?
geen zak
quote:Inderdaad, dat is misschien nog wel het beste.
Op woensdag 17 september 2003 02:27 schreef Wisp het volgende:
Ik wil er niet eens aan denken
maar als het echt uit de hand loopt hebben we gelukkig het leger nog
ohnee die wouden ze ook afschaffen
quote:
Op woensdag 17 september 2003 02:31 schreef Nawijnschenk het volgende:
eerst de grens openzetten waardoor het gevaar van moslim fundamentalisme steeds meer toeneemt, vervolgens de politie niet hard laten optreden maar alles proberen op te lossen via zogenaamde 'preventieve' maatregelen zoals opvanghuizen en buurtvadersmaar als het echt uit de hand loopt hebben we gelukkig het leger nog
ohnee die wouden ze ook afschaffen
jij bent nog dommer dan je naam je doet vermoeden
we gaan het leger inzetten om de orde te handhaven! goed idee!
quote:ja en jij komt ook met van die onweerlegbare argumenten om mijn post te ontkrachten, gelukkig zijn er nog hoogbegaafden zoals jij op dit forum
Op woensdag 17 september 2003 02:32 schreef Pearson het volgende:[..]
jij bent nog dommer dan je naam je doet vermoeden
-edit- ow ik zie het al, het is gewoon een relkloontje die net aangemaakt is
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |