quote:Weer een christelijke school waar dit gebeurd, schande
bron www.nu.nl
Leraar opgepakt voor seksueel misbruikUitgegeven: 16 september 2003 10:47
HAARLEM - Een leraar van het Eerste Christelijk Lyceum (ECL) in Haarlem wordt verdacht van seksueel misbruik van een leerlinge. De politie heeft hem dinsdag gearresteerd.
De betrokken leerlinge deed in juli aangifte tegen de leerkracht. De politie begon daarop een onderzoek. De man werd dinsdag uitgenodigd voor een gesprek op het politiebureau, waarna hij direct is aangehouden.
Tegen dezelfde docent is vijftien jaar geleden ook al aangifte gedaan van seksueel misbruik. Die zaak is toen geseponeerd
quote:nee, christelijke scholen zijn blank
Op dinsdag 16 september 2003 11:55 schreef navygirl het volgende:
oooo... dus alle blanken zijn christelijk?
quote:ja tuurlijk ...
Op dinsdag 16 september 2003 11:55 schreef navygirl het volgende:
oooo... dus alle blanken zijn christelijk?
als je islamitische scholen af wil schaffen moet je idd ook christelijke scholen afschaffen ... zat redenen voor aan te wijzen
geloven doe je maar in je eigen tijd, in je eigen huis ...
quote:
Op dinsdag 16 september 2003 11:56 schreef Pietverdriet het volgende:[..]
nee, christelijke scholen zijn blank
Maar het is wel een interessante vraag of er op (orthodox) christelijke scholen meer misbruik voorkomt, er is wel een verband te leggen met dat milieu volgens mij.
quote:Heeeeel repre voor een Nederlandse school
Op dinsdag 16 september 2003 11:56 schreef realist_ik het volgende:[..]
ja tuurlijk ...
kijk maar ...
[afbeelding]
Alsof godsdienst wat te maken heeft met het feit dat sommige mannen niet van meisjes af kunnen blijven...
[Dit bericht is gewijzigd door DennisMoore op 16-09-2003 12:01]
quote:
Op dinsdag 16 september 2003 11:59 schreef realist_ik het volgende:
sowieso alle religie weren uit scholen ...geloven doe je maar in je eigen tijd, in je eigen huis ...
quote:exactly
Op dinsdag 16 september 2003 11:59 schreef realist_ik het volgende:
sowieso alle religie weren uit scholen ...geloven doe je maar in je eigen tijd, in je eigen huis ...
zo te zien is het iig geen zwaar christelijke school, anders hadden ze geen gala en waren ze heel wat strenger. Het is derhalve vrij dom om direct de conclusie te stellen dat die gast christen is. Trouwens kan net zo goed dat ontucht op openbare school door iemand gedaan wordt die zich christen noemt. Heeft zeker op deze school lijkt me niet een verband met de identiteit van de school. Op mijn christelijke basisschool zaten ook wel docenten die niet echt naar de kerk gingen of zo...
Maar dat terzijde, ontucht wordt ook in de christelijke regionen afgekeurd en door de grotere sociale controle is de kans vrij groot dat de persoon in kwestie behoorlijk (al dan niet te recht) op een bepaalde manier benaderd wordt.
quote:
Op dinsdag 16 september 2003 11:59 schreef Coone het volgende:[..]
Even je huiswerk doen.
Maar het is wel een interessante vraag of er op (orthodox) christelijke scholen meer misbruik voorkomt, er is wel een verband te leggen met dat milieu volgens mij.
quote:of jongetjes?
Op dinsdag 16 september 2003 12:00 schreef DennisMoore het volgende:
Kansloos topic..
Alsof godsdienst wat te maken heeft met het feit dat sommige mannen niet van meisjes af kunnen blijven...
Dat je geen commentaar op christelijke geloofsovertuiging duld, geeft dit soort zaken natuurlijk wel alle ruimte. Net zoals de Linkse kerk geen commentaar op de toestanden in de oude wijken dulde, want dan was je een racist..
2 lakens, 1 pak
[Dit bericht is gewijzigd door Pietverdriet op 16-09-2003 12:06]
Evolutionisme leert:
- rassenhaat
- het toestaan van geweld om het menselijk ras te laten overleven en zwakke individuen verdienen het niet om te overleven
Als je denkt dat je daden toch niet beoordeeld zullen worden zul je iig minder alert zijn in je doen en laten dan niet, als die gast wel gelovig is gelooft ie iig dat ie flink door God gestraft zal worden voor wat ie fout deed lijkt me... Als je toch slechts denkt dat alles willekeurig is is het volledig logisch dat je je uitleeft en is zulk gedrag niet per se afkeurbaar...
quote:Maar ik heb even hun site gekeken - het is geen zware school dus die vlieger gaat in dit geval niet op. Dus is de titel van je topic niet zo realistisch denk ik. Misbruik komt in alle kringen voor, in sommige groepen wat meer relatief maar over zo'n groep gaat het in dit geval niet. Je kunt namelijk niet zeggen dat 'christenen in het algemeen meer misbruik' plegen.
Op dinsdag 16 september 2003 12:02 schreef Pietverdriet het volgende:[..]
Dat is precies het punt wat ik bedoel, altijd als er nieuws is over sexueel misbruik door een leraar, lijkt van een Christelijke school te komen, lekker kort door de bocht natuurlijk, maar dat is de mening van velen hier over moslims ook.
Kansloos topic.
quote:Kul. Toon eerst maar eens aan dat dit incident überhaupt iets met een christelijke levensovertuiging te maken heeft.
Op dinsdag 16 september 2003 12:05 schreef Pietverdriet het volgende:of jongetjes?
Dat je geen commentaar op christelijke geloofsovertuiging duld, geeft dit soort zaken natuurlijk wel alle ruimte. Net zoals de Linkse kerk geen commentaar op de toestanden in de oude wijken dulde, want dan was je een rassist..
2 lakens, 1 pak
Maar ik snap wel dat jij met dit topic je punt wil maken hoor. Effe lekker scoren enzo.
quote:Generaliseren
Op dinsdag 16 september 2003 11:53 schreef Pietverdriet het volgende:[..]
Weer die Christenen
quote:Wat bedoel jij met Evolutionisme?
Op dinsdag 16 september 2003 12:06 schreef JoopK het volgende:
sorry, kan het ff niet laten:
dan moet je dus ook het evolutionisme van scholen weren.Evolutionisme leert:
- rassenhaat
- het toestaan van geweld om het menselijk ras te laten overleven en zwakke individuen verdienen het niet om te overlevenAls je denkt dat je daden toch niet beoordeeld zullen worden zul je iig minder alert zijn in je doen en laten dan niet, als die gast wel gelovig is gelooft ie iig dat ie flink door God gestraft zal worden voor wat ie fout deed lijkt me... Als je toch slechts denkt dat alles willekeurig is is het volledig logisch dat je je uitleeft en is zulk gedrag niet per se afkeurbaar...
quote:Ja, en in de Bijbel staat incest (Dochter van Lot).
Op dinsdag 16 september 2003 12:07 schreef JarJar_Swings het volgende:
Ach, in de islam is pedofilie geïnstitutionaliseerd en wordt het zelfs aangemoedigd om ze zo jong mogelijk te trouwen en zwanger te maken. Dat zo'n christelijke leraar een schuiver maakt zal vast niet aangemoedigd worden door het bestuur.Kansloos topic.
Geen wonder dat er zoveel incest voorkomt op de Veluwe.
Duh.
quote:Ja, Ik denk, laten we het eens over een ander geloof doen, ff zien hoe dat bevalt!
Op dinsdag 16 september 2003 12:07 schreef SjaakdeBever het volgende:[..]
Generaliseren
quote:Dat blijkt in de praktijk toch wel zo te zijn. Onderdrukking van seksualiteit levert blijkbaar frustraties op en de gezinsverhoudingen binnen zware milieus leiden tot relatief hogere incestcijfers. Het is een enigszins wankel verband, maar niet helemaal vreemd toch? Zie ook het seksueel misbruik door priesters.
Op dinsdag 16 september 2003 12:00 schreef DennisMoore het volgende:
Kansloos topic..
quote:
Op dinsdag 16 september 2003 12:09 schreef Pietverdriet het volgende:Ja, Ik denk, laten we het eens over een ander geloof doen, ff zien hoe dat bevalt!
quote:best goed eigenlijk ...
Op dinsdag 16 september 2003 12:09 schreef Pietverdriet het volgende:[..]
Ja, Ik denk, laten we het eens over een ander geloof doen, ff zien hoe dat bevalt!
kut Christenen
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |