abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
pi_13477884
Ik denk dat het er niet mee te maken heeft of je links of rechts bent. Je ergert je gewoon aan de 'foute' politieke mening van anderen. En tja, rechts is op het moment sterker dan links, dus valt de kritiek op links op. IMO zijn er nog maar twee echt linkse partijen namelijk ( SP en GL), die zijn klein en liggen snel onder vuur.
Lekker springen!
  zaterdag 27 september 2003 @ 14:01:54 #127
3936 ThE_ED
engu twiekur
pi_13477928
quote:
Op zaterdag 27 september 2003 13:59 schreef BredeW het volgende:
Ik denk dat het er niet mee te maken heeft of je links of rechts bent.
Ik ook niet. Feit blijft wel dat zowel linkse als rechtse users soms erg rare ('domme') dingen posten, die soms niet eens de lijn van de partij van hun keuze weerspiegelen.
[KNE]-Mod
  zaterdag 27 september 2003 @ 16:48:56 #128
60090 Akkersloot
pro-islam is extreem-rechts !
pi_13480725
Even wat gebash van de topicstarter zelf.
quote:
Op vrijdag 26 september 2003 21:57 schreef Lord_Vetinari het volgende:

Ik heb niet de illusie dat ik je hiermee van je religie-fobie afhelp, maar ik kan in ieder geval aanvoeren dat ik het geprobeerd heb.
[Akkersloot: Ik ben zelf gelovig ]

Ik wil niet eens weten wat je gelooft, maar gezien je post-geschiedenis heb ik zo mijn vermoedens...

Leef lekker verder in je beperkte denkwereldje.

"Christenen en joden zijn ongelovig geworden omdat ze verzonnen hebben dat ze maar een paar dagen zullen branden in de hel" .
Mein Koran 3:23.
pi_13480888
quote:
Op zaterdag 27 september 2003 14:01 schreef ThE_ED het volgende:

[..]

Ik ook niet. Feit blijft wel dat zowel linkse als rechtse users soms erg rare ('domme') dingen posten, die soms niet eens de lijn van de partij van hun keuze weerspiegelen.

Moet je het volledig met de partij waarop je gestemd hebt eens zijn dan? Er is niks mis met een eigen mening hoor!
pi_13481207
Wat ik ook wel opvallend vind is dat je over het algemeen (let wel: niet helemaal altijd) voordat iemand een duidelijk standpunt heeft ingenomen je aan z'n manier van argumenteren al kunt zien of die persoon links of rechts is.
pi_13481367
quote:
Op vrijdag 19 september 2003 00:33 schreef Lestat het volgende:

Wat mij betreft niet. Dictatuur van de meerderheid is even slecht als dictatuur van de minderheid.

Altijd nog beter als het omgekeerde, n'est pas?
  zaterdag 27 september 2003 @ 17:55:55 #132
60090 Akkersloot
pro-islam is extreem-rechts !
pi_13481980
quote:
Op zaterdag 27 september 2003 17:24 schreef Tijger_m het volgende:
Altijd nog beter als het omgekeerde, n'est pas?
Een democratie hoeft nog niet altijd een democratische rechtsstaat te zijn. Als een meerderheid zegt dat er geen vrijheid van meningsuiting mag zijn heb je nog altijd een dictatuur.
"Christenen en joden zijn ongelovig geworden omdat ze verzonnen hebben dat ze maar een paar dagen zullen branden in de hel" .
Mein Koran 3:23.
  zaterdag 27 september 2003 @ 18:37:28 #133
3936 ThE_ED
engu twiekur
pi_13482737
quote:
Op zaterdag 27 september 2003 16:58 schreef thabit het volgende:

[..]

Moet je het volledig met de partij waarop je gestemd hebt eens zijn dan? Er is niks mis met een eigen mening hoor!

Ik duid natuurlijk speciaal op onnadenkende postings. En verder is het vaak zo dat als iemand met een punt komt dit toch vaak een beetje overdraagt op de partij waar hij of zij voor zegt te kiezen. (Denk maar aan boomknuffelen-SP of onverdraagzaam-VVD) Ik bedoel verder speciaal mensen die zeggen voor een partij te staan en daarnaast dingen verkondigen die niets met de lijn van die partij van doen hebben waardoor het lijkt of ze een partijstandpunt verkondigen.
[KNE]-Mod
pi_13483921
quote:
Op zaterdag 27 september 2003 17:55 schreef Akkersloot het volgende:

Een democratie hoeft nog niet altijd een democratische rechtsstaat te zijn. Als een meerderheid zegt dat er geen vrijheid van meningsuiting mag zijn heb je nog altijd een dictatuur.

Yep, wat evenwel met de realiteit in Nederland niets te maken heeft en dan nog is het een democraties besluit en dus geen dictatuur.
Niemand zegt dat democratie een perfect systeem is, het is alleen het beste systeem wat wij hebben.
  zaterdag 27 september 2003 @ 20:01:37 #135
52589 sjun
uit solidariteit
pi_13484367
quote:
Op zaterdag 27 september 2003 17:16 schreef thabit het volgende:
Wat ik ook wel opvallend vind is dat je over het algemeen (let wel: niet helemaal altijd) voordat iemand een duidelijk standpunt heeft ingenomen je aan z'n manier van argumenteren al kunt zien of die persoon links of rechts is.
Hoe zie je dan of personen zowel links als rechts zijn uit hun berichtgeving hier?
Hoe karakteriseer je zwevende kiezers uit hun berichtgeving hier?
Hoe weet je of je niet met een subtiele relkloon van doen hebt?
Niets is dommer te censureren dan hetgeen men niet begrijpt.
  zaterdag 27 september 2003 @ 20:05:07 #136
28640 Sidekick
Ban the fucker
pi_13484437
quote:
Op zaterdag 27 september 2003 20:01 schreef sjun het volgende:

[..]

Hoe zie je dan of personen zowel links als rechts zijn uit hun berichtgeving hier?
Hoe karakteriseer je zwevende kiezers uit hun berichtgeving hier?
Hoe weet je of je niet met een subtiele relkloon van doen hebt?

Goede vragen, maar er zit wel een kern van waarheid in, maar dat heeft een andere reden imho.

De etiketten () links en rechts worden hier op FOK! niet echt gezet vanwege de politieke standpunten, maar de manier van discussieren. Hoe ongenuanceerder iemand is, hoe extremer die is bijvoorbeeld. Het heeft veel meer met gevoel te maken, dan met verstand.

A single death is a tragedy, a million deaths is a statistic - Joseph Stalin
Political power grows out of the barrel of a gun - Mao Zedong
I will eat the headdoekjes rauw - Geert Wilders
pi_13484443
quote:
Op zaterdag 27 september 2003 13:45 schreef ThE_ED het volgende:
Ja, rechtse mensen zij vaak dom, meestal generalistisch, self-centered, onverdraagzaam en denken niet sociaal.

Linkse mensen zijn veel realistischer, begaan met hun medemens en intelligent.

Je bent vergeten te zeggen dat alles wat de VS doet verkeerd is.
[i]With those attacks, the terrorists and their supporters declared war on the United States. And war is what they got.[/i]
  zaterdag 27 september 2003 @ 20:15:17 #138
14193 nibble
- hekelt replurk v0.2x -
pi_13484610
quote:
Op zaterdag 13 september 2003 21:14 schreef Lord_Vetinari het volgende:
...Wie wordt er ook zo moe van? Continu dat gebash op mensen die wat minder in het 'ikke ikke ikke' patroon denken. Steeds weer dezelfde domme aannames over sociaal-democratie. Dezelfde domme vooroordelen over mensen die buiten hun schuld werkloos zijn of inde WW of bijstand zitten. Steeds hetzelfde domme, van alle politieke kennis gespeende geblaat, dat het allemaal de schuld van de PvdA is, want dat was de enige partij in Paars. Steeds weer dat domme geblaat dat alles de schuld is van links, terwijl het wel de Kabinetten Drees zijn geweest die Nederland na de Oorlog weer hebben opgebouwd. Het domme geblaat over Messias Pim die wel even de verkiezingen gewonnen zou hebben en dan alle problemen had opgelost, want hij had Den Bijbel van de toekomst geschreven.

Kots- en kotsmisselijk word ik ervan, dat gebash (en dan nog zonder onderbouwing) in topics over Wouter Bos of Jan Marijnissen. De minachting die er spreekt over ons democratisch stelsel, waarin deze mensen door een groot deel van hun medeburgers het vertrouwen is geschonken. Bah. het toont alleen maar aan, dat het merendeel van de mensen tegenwoordig niet verder kijkt dan hun neus lang is.

Amen!
-> "Osdorp Posse - Ik Eerst.mp3"
"God is not here today, priest!"
"T" is for TANK, and "T" is for TERROR ... and "K" is the "K" for KILLING in error.
  zaterdag 27 september 2003 @ 20:24:52 #139
3936 ThE_ED
engu twiekur
pi_13484727
quote:
Op zaterdag 27 september 2003 20:05 schreef Jordy-C het volgende:

[..]

Je bent vergeten te zeggen dat alles wat de VS doet verkeerd is.

nee hoor, dat komt gewoon door Israel
[KNE]-Mod
pi_13484734
Ik word er wel moe van ja
dus
pi_13485757
quote:
Op woensdag 17 september 2003 08:24 schreef Tijger_m het volgende:

Discussie mag en moet over elk onderwerp kunnen maar de minderheid zal zich uiteindelijk wel neer moeten leggen bij wat de meerderheid als toelaatbaar ziet, dat is niet altijd in wetten vervat overigens maar vaak wel.

Laat waarheid zich kwantitatief vatten? Of ben je niet geinteresseerd in waarheidsvinding?
quote:
Er is meerdere malen aangetoond dat de vrijheid van meningsuiting ver gaat maar niet onbeperkt is en wat mij betreft is dat een prima en realistisch uitgangspunt.
Wat is dit voor een rare uitspraak? Er is meerdere malen aangetoond dat die ver gaat, maar niet onbeperkt is? Het is geen empirisch te beschrijven fenomeen in de werkelijkheid! Dat de vrijheid van meningsuiting niet onbeperkt is, is duidelijk. Maar wat zou het geval moeten zijn? Wat is moreel? Dat is de vraag.
I make it a thing, to glance in window panes and look pleased with myself.
pi_13525368
...Wie wordt er ook zo moe van? Continu dat gebash op mensen die wat minder in het 'ikke ikke ikke' patroon denken. Steeds weer dezelfde domme aannames over sociaal-democratie. Dezelfde domme vooroordelen over mensen die buiten hun schuld werkloos zijn of inde WW of bijstand zitten. Steeds hetzelfde domme, van alle politieke kennis gespeende geblaat, dat het allemaal de schuld van de PvdA is, want dat was de enige partij in Paars. Steeds weer dat domme geblaat dat alles de schuld is van links, terwijl het wel de Kabinetten Drees zijn geweest die Nederland na de Oorlog weer hebben opgebouwd. Het domme geblaat over Messias Pim die wel even de verkiezingen gewonnen zou hebben en dan alle problemen had opgelost, want hij had Den Bijbel van de toekomst geschreven.
Kots- en kotsmisselijk word ik ervan, dat gebash (en dan nog zonder onderbouwing) in topics over Wouter Bos of Jan Marijnissen. De minachting die er spreekt over ons democratisch stelsel, waarin deze mensen door een groot deel van hun medeburgers het vertrouwen is geschonken. Bah. het toont alleen maar aan, dat het merendeel van de mensen tegenwoordig niet verder kijkt dan hun neus lang is.

Jammer van je generalisering van rechts.
Ik zie dat je veel kennis in huis hebt en genuanceerd een statement maakt, maar je scheert dus iedereen over 1 kammetje en dat is nou juist hetgeen waar je een hekel aan hebt.
Ik ben danwel 'rechts', maar niet extreem eerder gematigd.
Je hebt het over democratie, dus mag een ieder stemmen waarop hij wil, dus ook op rechts> prima toch?
Ik snap alleen niet dat je je ergert aan 'loze kreten', maar over het 'ikke, ikke' principe ben ik het niet eens. Tuurlijk moet je denken in het algemeen belang van nederland, maar dat betekent toch niet dat je jezelf moet verwaarlozen?
Ik ben het ermee eens dat er veel 'domme' rechtse mensen ronlopen en hier reageren, maar zij vertegenwoordigen slechts een klein deel.
drees mag dan wel 'ons' land hebben opgebouwd, maar ook een premier van een rechtse partij had het zelfde resultaat geboekt, dit komt mede door het marshallplan en de wil van de nederlandse bevolking om een voortvarend bestaan op te bouwen.
Ik denk dat teveel linkse kiezers en denkers nogal naief zijn mbt de problemen waar we voor staan: milieu, integratie, nivellering etc...
Ik snap best dat we in het westen teveel hebben qua financien tov de derde wereld en dat we teveel uitstootgassen produceren, dat er teveel gebouwd wordt en dat dieren ons gebruiksgemak dienen mbt bont en eten etc. maar dat is inherent aan onze leefstijl. Zolang wij geen 15 euro voor een pak koffie willen betalen, verandert er niets aan de situatie. Willen we de hoeeelheid uitlaatgassen ed beperken, dan kiezen de verantwoordelijke mensen en bedrijven wel een ander land, gevolg: werkeloosheid, inkomstenverlies bij de staat (want de 'vervuilers' brengen wel het meeste belastinggeld in het laatje) etc. mbt integratie zijn wij al nederland (tov de rest van de wereld) enorm tolerant, hier mag en kan alles mits het ooit is vermeld in de koran wat zo weer toegestaan word in het kader van godsdienstvrijheid en gebruiken.
Denk je echt dat ik in Turkije of Marokko een bordeel mag openen, omdat zoiets in nederland normaal is? dacht het dus niet.
Ik ben het met je eens dat veel mensen niet verder kijken dan hun neus lang is, maar zowel links als rechts hebben beide hun voor- en nadelen.
Mensen kiezen toch wel weer links als blijkt dat rechtse kabinetten er niks van bakken, dat zie je nu omgekeerd.
Ze leren het pas in de praktijk.
Ik nodig je uit voor en debat

Yeah baby Yeah!
pi_13525430
LOL, een naamtopic En dat zie ik nu pas
quote:
Op zaterdag 13 september 2003 21:16 schreef Jordy-B het volgende:
rechtse mensen komen idd vaak wat dom over, ja.

Net als schoonheid is dommigheid, '...in the eye of the beholder.'

Wie ben jij om ons cultuurgoed te verdedigen tegen vreemde smetten als je niet eens weet hoe je een werkwoord vervoegd?
  maandag 29 september 2003 @ 18:01:19 #144
3936 ThE_ED
engu twiekur
pi_13525871
quote:
Op maandag 29 september 2003 17:37 schreef Elgigante het volgende:
...Wie wordt er ook zo moe van?
JA!
Inderdaad, constant die semi-linkse mensen die mensen die VVD stemmen onsociaal en onnadenkend vinden.
[KNE]-Mod
pi_13528275
VVD stemmen is ASOCIAAL!

Trouwens, ik wil wel eens een bijstandsmoeder horen die VVD stemt. Liberaal zijn is altijd makkelijk als je vertrekt van een goede, solide basis.

Wat?
  maandag 29 september 2003 @ 19:50:15 #146
66444 Lord_Vetinari
Si non confectus non reficiat
pi_13528397
quote:
Op maandag 29 september 2003 19:45 schreef janszzen het volgende:
VVD stemmen is ASOCIAAL!

Trouwens, ik wil wel eens een bijstandsmoeder horen die VVD stemt. Liberaal zijn is altijd makkelijk als je vertrekt van een goede, solide basis.

VVD stemmen is niet asociaal en dat is de discussie ook niet (althans, dat is de insteek niet). De insteek is de manier van reageren hier op Fok! door rechtse mensen in de richting van alles wat maar een beetje links is (of in hun ogen te links is).

We hebben een democratisch stelsel en als mensen op een partij willen stemmen is dat hun goed recht. Maar het zou aardig zijn als in de discussies eens wat meer op punten gediscussieerd werd, in plaats van op de man gespeeld. Hoe vaak er ook gezegd wordt dat bijvoorbeeld de Sp al ruim 20 jaar geen maoistische partij meer is, men blijft erover doorzeuren. ook de verkiezingswinst van de PvdA van 22 januari schijnt mensen dwars te zitten. In plaats van de verklaring te zoeken in de enorme puinhoop die Bakellende I ervan gemaakt had (met als triest dieptepunt het laten vallen van het Kabinet op de dag van de begrafenis van Prins Claus) wordt er alleen maar gemierd dat de winst te danken is 'aan het lekkere kontje van Bos'. Dat is geen discussieren, dat is uitventen van je jaloezie, van je onwetendheid en vooral van je minachting voor je medeburgers, die er toevallig een andere mening op na houden dan jijzelf.

De pessimist ziet het duister in de tunnel
De optimist ziet het licht aan het eind van de tunnel
De realist ziet de trein komen
De machinist ziet drie idioten in het spoor staan....
pi_13528646
Het was toch echt de PvdA man Kok die vluchte voor zijn verantwoording en zijn ontslag aanbood.. het land achterlatend met een enorme schuldenlast.
Diezelfde Kok die zich nu wild om zich heen loopt te graaien ..
  maandag 29 september 2003 @ 20:29:39 #148
66113 digitaLL
Dammit guess what
pi_13529298
quote:
Lord_Vetinari
VVD stemmen is niet asociaal en dat is de discussie ook niet (althans, dat is de insteek niet). De insteek is de manier van reageren hier op Fok! door rechtse mensen in de richting van alles wat maar een beetje links is (of in hun ogen te links is).
Hetzelfde geld voor een aantal linkse mensen op dit forum.
Generalisaties als;
Rechts is asociaal
Rechtse mensen zijn dom
Rechtse mensen zijn ego's
Hokjesdenken men is of rechts of links

[Dit bericht is gewijzigd door digitaLL op 29-09-2003 20:30]

It is important to distinguish between a stupid person and a shit head. A stupid person simply can't process the information , a shit head is intelligent but his mind is full of garbage.
  maandag 29 september 2003 @ 20:29:41 #149
28640 Sidekick
Ban the fucker
pi_13529299
quote:
Op maandag 29 september 2003 20:02 schreef Koos Voos het volgende:
Het was toch echt de PvdA man Kok die vluchte voor zijn verantwoording en zijn ontslag aanbood.. het land achterlatend met een enorme schuldenlast.
Diezelfde Kok die zich nu wild om zich heen loopt te graaien ..
Kok nam wel zijn verantwoordelijkheid, en daarom nam hij ook ontslag.
Hij liet het land niet achter met een enorme schuldelast, maar er is wel teveel aan lastenverlichting gedaan, wat je in economische tijden natuurlijk voelt.

Overigens zijn de broodnodige bezuinigingen uitgestelt vanwege de bende die de LPF ervan maakte. Dit heeft Nederland 3 miljard gekost.

A single death is a tragedy, a million deaths is a statistic - Joseph Stalin
Political power grows out of the barrel of a gun - Mao Zedong
I will eat the headdoekjes rauw - Geert Wilders
pi_13529516
quote:
Op maandag 29 september 2003 19:45 schreef janszzen het volgende:
VVD stemmen is ASOCIAAL!

De tegenhanger hiervan is uiteraard het kortzichtige "het is altijd makkelijk om andermans geld uit te geven" waar vnl. de SP nog wel eens van beschuldigd wordt.

Beide argumenten getuigen niet van ruimdenkendheid in ieder geval.

"If you are depressed you shouldn't be in C major!" - Rick Beato
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')