Ik heb:
een box
een kinderwagen
bijna een maxi cosi
kraamzorg
Nog te regelen:
zwangerschapscursus (jaaa beetje laat)
commode
kinderbed
kast
Ow, en ik heb ook nog (moest ik perse hebben want dat was leuk volgens de fam ...grr) een rieten mand die ik dan kan bekleden tot wiegje. (dat wordt dus de mand met luiers etc)
Met mij gaat het ook al een stukje beter, het hoesten houd nog niet over. Mijn ribbenkast begint behoorlijk geiiriteerd te raken elke keer als ik hoest en ook onder mijn kin. Maar ik heb het gelukkig niet meer zo benauwd als maandag. Bah dat was echt vervelend zeg, net alsof ik door een rietje moest ademen. En daar komt niet zoveel uit dus.
Nou ja ik moet gewoon niet zeuren. Het gaat in ieder geval beter.
quote:Ah je hebt dus zo'n mozes mand, dat is dus echt een topper in Engeland. Ik heb er ook eentje aangekleed en al. Met winnie de pooh voorop.
Op woensdag 17 september 2003 09:35 schreef Catootje het volgende:
Heb ik zo een redelijk compleet -echt-nodig-straks-lijstje? :Ik heb:
een box
een kinderwagen
bijna een maxi cosi
kraamzorg
Nog te regelen:
commode
kinderbed
kast
rompertjes
luiers
genoeg beddengoed.
baby bad als het nodig is.
Je eigen tas die je klaar moet hebben als je gaat bevallen.
Luieremmer misschienOw, en ik heb ook nog (moest ik perse hebben want dat was leuk volgens de fam ...grr) een rieten mand die ik dan kan bekleden tot wiegje. (dat wordt dus de mand met luiers etc)
Oh ja en ik heb voor de zekerheid toch wat flesjes met speentjes aangeschaft voor als de bv niet wil lukken, of voor het afkolven. En dan heb je natuurlijk ook gelijk een stoom sterilisator nodig om ze schoon te maken. Nog zoveel wat je nodig hebt Catootje, volgens mij he, hebben ze achterin die boeken van prenatal een lijstje met wat je nodig hebt in het begin. Nou staat daar natuurlijk altijd overdreven veel, puur om prenatal te spekken, maar wel handig opzich voor datgene waar je nou net niet over na had gedacht.
Catoot en lewis, ik vind het ook wat hoor, ik zei laatst al tegen nick dat we eens een lijstje moesten gaan maken van wat we allemaal nodig hebben nog, want dat is best veel denk ik.
Ik heb wel al een kraampakker....gekregen van Lois, die had er nu toch niks aan,
Het kost allemaal handen vol geld, das een ding wat zeker is!
quote:Ja dat kun je wel stellen ja, elke keer denk ik nou zo ben ik er wel aardig. Maar dan herinner ik me toch weer wat dingen die ook nodig zijn. Het houdt gewoon nooit op, kind is al duur voordat het geboren is
Op woensdag 17 september 2003 10:40 schreef Belana het volgende:
Allereerst chocobo en quinny gefeliciteerd met Daan!
fotoos?????Catoot en lewis, ik vind het ook wat hoor, ik zei laatst al tegen nick dat we eens een lijstje moesten gaan maken van wat we allemaal nodig hebben nog, want dat is best veel denk ik.
Ik heb wel al een kraampakker....gekregen van Lois, die had er nu toch niks aan,
Het kost allemaal handen vol geld, das een ding wat zeker is!
quote:- De kinderkamer behangen en vloerbedekking?
een box
een kinderwagen
bijna een maxi cosi
kraamzorgNog te regelen:
commode
kinderbed
kastOw, en ik heb ook nog (moest ik perse hebben want dat was leuk volgens de fam ...grr) een rieten mand die ik dan kan bekleden tot wiegje. (dat wordt dus de mand met luiers etc)
ps: Houdt rekening met een hele lange levertijd van bed/commode/kast!
Misschien ook al handig om voor de creche/oppas te kijken (Je kunt nooit vroeg genoeg beginnen!)
quote:Catootje zorg ook dat je alvast wat kleertjes hebt in de kleine maatjes 50 en 56. Je krijgt natuurlijk altijd wel kleertjes maar de eerste dagen moet Gertje natuurlijk ook wat aan. voor mij is mijn vriendin nog snel wat extra kleertjes wezen kopen toen Sven net geboren was, hij is geboren toen het net nog een beetje frisjes was in mei, en ik had wel shirtjes met korte maar bijna niet met lange mouwen. En de eerste dagen worden ze best veel verschoond. Jij hebt natuurlijk wel het voordeel dat je in de winter bent uitgerekend.
een box
een kinderwagen
bijna een maxi cosi
kraamzorgNog te regelen:
commode
kinderbed
kastOw, en ik heb ook nog (moest ik perse hebben want dat was leuk volgens de fam ...grr) een rieten mand die ik dan kan bekleden tot wiegje. (dat wordt dus de mand met luiers etc)
Catoot, ik kan helaas niet veel bedenken wat jij nog moet hebben, want daar ben ik zelf indertijd gek van geworden. Ik weet nog dat ik bijna jankend in de Prenatal stond met een lijstje met allemaal dingen waarvan ik geen idee had wat het was. Ik heb wel een tip voor je, ga naar de Hema. Daar hebben ze bijna alles op zo'n lijstje, maar dan veel goedkoper dan bij Prenatal. Vergeet trouwens geen lakentjes, dekentjes en hoeslakens. Overigens is alles wat je toch vergeet te kopen na de bevalling makkelijk alsnog te kopen. Laat je wat dat betreft niet gek maken. Ook levertijden zijn altijd relatief. Wij hebben onze commode en ledikant gekocht in Kesteren. Daar heb je een babywinkel met daarnaast een 'fabrieksdump'. In die dump kan je overjarige modellen gewoon direct meenemen. Dat hebben wij ook gedaan.
Laatste tip; als je echt leuke dingen ziet die je wilt hebben, maar die niet direct na de geboorte nodig zijn, schrijf ze dan op als kraamcadeau. Een hoop mensen gaan je toch vragen wat je wilt hebben en het is zo jammer als je alles dan al hebt.
Verder zit ik hier heel relaxed te bedenken dat wij eigenlijk niks nodig hebben voor de 2e, maar dat is natuurlijk niet zo. Ik vergeet iedere keer dat ook wij wel wat moeten regelen. Zo is de tip van de luiers erg slim. Ik ga maar eens op de aanbiedingen letten. Bovendien moet ik natuurlijk ook nog geboortekaartjes gaan regelen. Dat is volgens mij iets wat ik deze keer echt ga vergeten .
quote:Inderdaad heel belangrijk! Je moet dan ook rekening met het jaargetijde houden. Februari betekent dus niet een leuk zomers shirtje
Op woensdag 17 september 2003 12:07 schreef easy-going het volgende:[..]
Catootje zorg ook dat je alvast wat kleertjes hebt in de kleine maatjes 50 en 56. Je krijgt natuurlijk altijd wel kleertjes maar de eerste dagen moet Gertje natuurlijk ook wat aan. voor mij is mijn vriendin nog snel wat extra kleertjes wezen kopen toen Sven net geboren was, hij is geboren toen het net nog een beetje frisjes was in mei, en ik had wel shirtjes met korte maar bijna niet met lange mouwen. En de eerste dagen worden ze best veel verschoond. Jij hebt natuurlijk wel het voordeel dat je in de winter bent uitgerekend.
* Bright is nu de eerstvolgende in de lijst... SPANNEND!! maar de lijst is nog niet bijgewerkt ...
Verder.. sja.. ik moet ook nog zoveel!!!!!
Er zat al een pak kleine luiers in het Felicitas pakket .. Verder box, kinderwagen en een paar rompertjes heb ik wel..
Moet ook nog zw.cursus verzinnen.. en de wiegbekleding afmaken...
heb trouwens net bij Prenatal en Nog zo'n babywinkelsite een uitzetlijstje geprint. Even vergelijken, doorstrepen wat ik onzin vind...
A.s. zaterdag gaan we op meubeltjes jacht en verder heb ik het wel aardig onder controle denk ik.
Lewis, wat is een Mozesmand?????? doe 's een foto plaatsen?
Heeft iemand nog de ultieme tip trouwens? Wat kwam je nou echt tegen toen het kindje al geboren was en waarvan je zo blij was dat je het in huis had of alsnog als een idioot moest gaan kopen?
En waarom krijg ik nou weer dat plaatje niet te zien dan
edit: zie hieronder
[Dit bericht is gewijzigd door E.T. op 17-09-2003 12:46]
het kruisje kwam doordat je linkte naar een pagina.
de juiste manier is: op het plaatje gaan staan, rechtermuisknop -> properties en dan de gehele url kopieren en tussen de img-tags zetten
[Dit bericht is gewijzigd door E.T. op 17-09-2003 12:49]
quote:Premature luiers!! Luiers gaan dan wel op gewicht volgens de verpakking. Maar Cas heeft geen billen, dus alle grotere maten sloten niet aan, dus lekkage tot en met. Als je ze niet gebruikt, kan je er altijd nog een poppenmoeder blij mee maken
Op woensdag 17 september 2003 12:32 schreef E.T. het volgende:
Heeft iemand nog de ultieme tip trouwens? Wat kwam je nou echt tegen toen het kindje al geboren was en waarvan je zo blij was dat je het in huis had of alsnog als een idioot moest gaan kopen?
Oh ja, ook altijd handig, pleister, prettiger dan veiligheidsspelden (als je die al ergens voor nodig hebt)
Iets tegen krampjes. Je zal altijd zien dat ze die 's nachts voor het eerst krijgen.
En voor jezelf, tutteldingen. Lekkere douche-badspullen. De eerste week als de kraamzorg er nog is moet je daar echt gebruik van maken en genieten. Ik moet nu plannen om te gaan douchen
quote:Ik durf het haast niet te vragen ...
Op woensdag 17 september 2003 12:38 schreef Lewis.de.boxer het volgende:
Komt ie: is trouwens dezelfde. De roesjes vindt ik wat te overdreven aan de zijkant maar heb al wat om dat wat leuker te versieren.En waarom krijg ik nou weer dat plaatje niet te zien dan
edit: zie hieronder
ps: heb je al een plekje om deze neer te zetten? Je kunt 2 bierkratten gebruiken (Moet hubbie ze wel eerst leegdrinken, is hij ook weer blij) of een laag tafeltje.
quote:Inderdaad je kan echt niet genoeg hydrofiel luiers hebben. Ik heb er volgens mij een stuk of 20 (na advies van Lois) en grijp nog wel eens mis. Ook spuugdoekjes kan je niet genoeg van hebben. Ik heb ze ook overal liggen (in de auto, in de kinderwagen enz).
Op woensdag 17 september 2003 12:37 schreef coolbabe het volgende:
Hydrofiel luiers kun je er nooit te veel van hebben. Je gebruikt ze om je kindje mee af te drogen, om het bedje met op te maken (onder het hoofd), in de kinderwagen, als spuugdoek, onder je borstgedeelte in bed als je bv geeft (om de lekvlekken op te vangen)
Ik heb er 12 maar grijp soms nog wel eens mis.
Leuke mand trouwens Lewis.de.boxer!
quote:Ik hou denk ik meer van strak, zoals al die franjes die eraan de zijkant aan hangen, vindt ik ietwat te overdreven. Tja hoe moet ik het uitleggen.
Op woensdag 17 september 2003 12:57 schreef Bright het volgende:[..]
Ik durf het haast niet te vragen ...
Wat bedoel je met die roesjes? Die handvaten toch niet?
Ja, wij hebben ook een mozes-mandje, maar dan zonder dat hoofdkapje en het riet is zichtbaar (mooi lichtkleurig, past goed bij de meubelen)ps: heb je al een plekje om deze neer te zetten? Je kunt 2 bierkratten gebruiken (Moet hubbie ze wel eerst leegdrinken, is hij ook weer blij) of een laag tafeltje.
enne ik heb zo'n standaard erbij gekocht waar die moses basket (zoals ze hem hier noemen) precies inpast. Dus helaas voor hubby, alhoewel ie zijn biertjes toch wel drinkt Moses basket kan in onze slaapkamer staan. En ook beneden in de woonkamer als ie overdag daar ligt.
Daan is geboren,......... Quinny is kapot en ik eigenlijk ook wel Bij deze :
quote:Nu dus wel en ja, we staan echt bovenaan!!!
Op woensdag 17 september 2003 12:10 schreef Bright het volgende:[..]
...
* Bright is nu de eerstvolgende in de lijst... SPANNEND!! maar de lijst is nog niet bijgewerkt ...
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |