abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
pi_13229255
Heb ik zo een redelijk compleet -echt-nodig-straks-lijstje? :

Ik heb:
een box
een kinderwagen
bijna een maxi cosi
kraamzorg

Nog te regelen:
zwangerschapscursus (jaaa beetje laat)
commode
kinderbed
kast

Ow, en ik heb ook nog (moest ik perse hebben want dat was leuk volgens de fam ...grr) een rieten mand die ik dan kan bekleden tot wiegje. (dat wordt dus de mand met luiers etc)

DANYEL EN THIJS
....maar daarna ben ik weer triestig...
pi_13229318
Goedemorgen allemaal, Chocobo van Harte Gefeliciteerd met jullie Daan. Geniet ervan en hoop dat het allemaal goed gaat met je vrouw.

Met mij gaat het ook al een stukje beter, het hoesten houd nog niet over. Mijn ribbenkast begint behoorlijk geiiriteerd te raken elke keer als ik hoest en ook onder mijn kin. Maar ik heb het gelukkig niet meer zo benauwd als maandag. Bah dat was echt vervelend zeg, net alsof ik door een rietje moest ademen. En daar komt niet zoveel uit dus.
Nou ja ik moet gewoon niet zeuren. Het gaat in ieder geval beter.

pi_13229439
quote:
Op woensdag 17 september 2003 09:35 schreef Catootje het volgende:

Ik heb:
een box
een kinderwagen
bijna een maxi cosi
kraamzorg

Nog te regelen:
commode
kinderbed
kast
rompertjes
luiers
genoeg beddengoed.
baby bad als het nodig is.
Je eigen tas die je klaar moet hebben als je gaat bevallen.
Luieremmer misschien

Ow, en ik heb ook nog (moest ik perse hebben want dat was leuk volgens de fam ...grr) een rieten mand die ik dan kan bekleden tot wiegje. (dat wordt dus de mand met luiers etc)

Ah je hebt dus zo'n mozes mand, dat is dus echt een topper in Engeland. Ik heb er ook eentje aangekleed en al. Met winnie de pooh voorop.

Oh ja en ik heb voor de zekerheid toch wat flesjes met speentjes aangeschaft voor als de bv niet wil lukken, of voor het afkolven. En dan heb je natuurlijk ook gelijk een stoom sterilisator nodig om ze schoon te maken. Nog zoveel wat je nodig hebt Catootje, volgens mij he, hebben ze achterin die boeken van prenatal een lijstje met wat je nodig hebt in het begin. Nou staat daar natuurlijk altijd overdreven veel, puur om prenatal te spekken, maar wel handig opzich voor datgene waar je nou net niet over na had gedacht.

woensdag 17 september 2003 @ 10:40:43 #129
24188 Belana
kloon van belana
pi_13230452
Allereerst chocobo en quinny gefeliciteerd met Daan!
fotoos?????

Catoot en lewis, ik vind het ook wat hoor, ik zei laatst al tegen nick dat we eens een lijstje moesten gaan maken van wat we allemaal nodig hebben nog, want dat is best veel denk ik.
Ik heb wel al een kraampakker....gekregen van Lois, die had er nu toch niks aan,
Het kost allemaal handen vol geld, das een ding wat zeker is!

stormy waters...
sailin'
pi_13230529
quote:
Op woensdag 17 september 2003 10:40 schreef Belana het volgende:
Allereerst chocobo en quinny gefeliciteerd met Daan!
fotoos?????

Catoot en lewis, ik vind het ook wat hoor, ik zei laatst al tegen nick dat we eens een lijstje moesten gaan maken van wat we allemaal nodig hebben nog, want dat is best veel denk ik.
Ik heb wel al een kraampakker....gekregen van Lois, die had er nu toch niks aan,
Het kost allemaal handen vol geld, das een ding wat zeker is!

Ja dat kun je wel stellen ja, elke keer denk ik nou zo ben ik er wel aardig. Maar dan herinner ik me toch weer wat dingen die ook nodig zijn. Het houdt gewoon nooit op, kind is al duur voordat het geboren is
pi_13230779
quote:

Ik heb:
een box
een kinderwagen
bijna een maxi cosi
kraamzorg

Nog te regelen:
commode
kinderbed
kast

- De kinderkamer behangen en vloerbedekking?
- Kraampakket?
- Klossen voor onder je bed?
- De kleinste luiers? (Je kunt alvast op de aanbiedingen letten)
- Mocht je in het ziekenhuis bevallen: een manier om de baby in de auto te vervoeren (dus de maxi cosi ook uittesten!)
- Handdoekjes, baddoekjes, allerlei potjes en 'pannetjes' voor de baby
- beddengoed voor in de wieg/bed

ps: Houdt rekening met een hele lange levertijd van bed/commode/kast!
Misschien ook al handig om voor de creche/oppas te kijken (Je kunt nooit vroeg genoeg beginnen!)

woensdag 17 september 2003 @ 11:25:32 #132
4089 BE
Gewoon gelukkig!
pi_13231419
Cocobo (en vrouw natuurlijk), gefeliciteerd met de geboorte van Daan!
pi_13232288
quote:

Ik heb:
een box
een kinderwagen
bijna een maxi cosi
kraamzorg

Nog te regelen:
commode
kinderbed
kast

Catootje zorg ook dat je alvast wat kleertjes hebt in de kleine maatjes 50 en 56. Je krijgt natuurlijk altijd wel kleertjes maar de eerste dagen moet Gertje natuurlijk ook wat aan. voor mij is mijn vriendin nog snel wat extra kleertjes wezen kopen toen Sven net geboren was, hij is geboren toen het net nog een beetje frisjes was in mei, en ik had wel shirtjes met korte maar bijna niet met lange mouwen. En de eerste dagen worden ze best veel verschoond. Jij hebt natuurlijk wel het voordeel dat je in de winter bent uitgerekend.
Hier had uw advertentie kunnen staan :P
  woensdag 17 september 2003 @ 12:10:10 #134
37150 livelink
keek op mijn week ( © DJ11)
pi_13232367
Chocobo en Quinny, gefeliciteerd met Daan!

Catoot, ik kan helaas niet veel bedenken wat jij nog moet hebben, want daar ben ik zelf indertijd gek van geworden. Ik weet nog dat ik bijna jankend in de Prenatal stond met een lijstje met allemaal dingen waarvan ik geen idee had wat het was. Ik heb wel een tip voor je, ga naar de Hema. Daar hebben ze bijna alles op zo'n lijstje, maar dan veel goedkoper dan bij Prenatal. Vergeet trouwens geen lakentjes, dekentjes en hoeslakens. Overigens is alles wat je toch vergeet te kopen na de bevalling makkelijk alsnog te kopen. Laat je wat dat betreft niet gek maken. Ook levertijden zijn altijd relatief. Wij hebben onze commode en ledikant gekocht in Kesteren. Daar heb je een babywinkel met daarnaast een 'fabrieksdump'. In die dump kan je overjarige modellen gewoon direct meenemen. Dat hebben wij ook gedaan.
Laatste tip; als je echt leuke dingen ziet die je wilt hebben, maar die niet direct na de geboorte nodig zijn, schrijf ze dan op als kraamcadeau. Een hoop mensen gaan je toch vragen wat je wilt hebben en het is zo jammer als je alles dan al hebt.

Verder zit ik hier heel relaxed te bedenken dat wij eigenlijk niks nodig hebben voor de 2e, maar dat is natuurlijk niet zo. Ik vergeet iedere keer dat ook wij wel wat moeten regelen. Zo is de tip van de luiers erg slim. Ik ga maar eens op de aanbiedingen letten. Bovendien moet ik natuurlijk ook nog geboortekaartjes gaan regelen. Dat is volgens mij iets wat ik deze keer echt ga vergeten .

Als je goed om je heen kijkt zie je dat alles gekleurd is.
pi_13232380
quote:
Op woensdag 17 september 2003 12:07 schreef easy-going het volgende:

[..]

Catootje zorg ook dat je alvast wat kleertjes hebt in de kleine maatjes 50 en 56. Je krijgt natuurlijk altijd wel kleertjes maar de eerste dagen moet Gertje natuurlijk ook wat aan. voor mij is mijn vriendin nog snel wat extra kleertjes wezen kopen toen Sven net geboren was, hij is geboren toen het net nog een beetje frisjes was in mei, en ik had wel shirtjes met korte maar bijna niet met lange mouwen. En de eerste dagen worden ze best veel verschoond. Jij hebt natuurlijk wel het voordeel dat je in de winter bent uitgerekend.

Inderdaad heel belangrijk! Je moet dan ook rekening met het jaargetijde houden. Februari betekent dus niet een leuk zomers shirtje

* Bright is nu de eerstvolgende in de lijst... SPANNEND!! maar de lijst is nog niet bijgewerkt ...

pi_13232430
Chocobo en quinny, gefeliciteerd met jullie zoon Daan!!

En voor alle zieken: beterschap gewenst!!

woensdag 17 september 2003 @ 12:32:22 #137
3011 E.T.
hormonaal stuiterballetje
pi_13232885
Tip voor de kraampakketten: even met je ziektekostenverzekering bellen. Wellicht krijg je er eentje van hun. (toen ik belde voor kraamzorg hoe en wat, kreeg ik te horen dat ik er eentje van hun kreeg)

Verder.. sja.. ik moet ook nog zoveel!!!!!
Er zat al een pak kleine luiers in het Felicitas pakket .. Verder box, kinderwagen en een paar rompertjes heb ik wel..
Moet ook nog zw.cursus verzinnen.. en de wiegbekleding afmaken...

heb trouwens net bij Prenatal en Nog zo'n babywinkelsite een uitzetlijstje geprint. Even vergelijken, doorstrepen wat ik onzin vind...

A.s. zaterdag gaan we op meubeltjes jacht en verder heb ik het wel aardig onder controle denk ik.

Lewis, wat is een Mozesmand?????? doe 's een foto plaatsen?

Heeft iemand nog de ultieme tip trouwens? Wat kwam je nou echt tegen toen het kindje al geboren was en waarvan je zo blij was dat je het in huis had of alsnog als een idioot moest gaan kopen?

I can only please one person per day. Today is not your day. Tomorrow isn't looking too good either.
  woensdag 17 september 2003 @ 12:37:28 #138
30488 coolbabe
My little pwny
pi_13232994
Hydrofiel luiers kun je er nooit te veel van hebben. Je gebruikt ze om je kindje mee af te drogen, om het bedje met op te maken (onder het hoofd), in de kinderwagen, als spuugdoek, onder je borstgedeelte in bed als je bv geeft (om de lekvlekken op te vangen)
Ik heb er 12 maar grijp soms nog wel eens mis.
Aan de manier waarop zij op haar bezem zat, zag ik dat ik met een nymfomane heks te maken had.
pi_13233016
Komt ie: is trouwens dezelfde. De roesjes vindt ik wat te overdreven aan de zijkant maar heb al wat om dat wat leuker te versieren.

En waarom krijg ik nou weer dat plaatje niet te zien dan

edit: zie hieronder

[Dit bericht is gewijzigd door E.T. op 17-09-2003 12:46]

woensdag 17 september 2003 @ 12:44:35 #140
3011 E.T.
hormonaal stuiterballetje
pi_13233146
Lewis, [ img]urlvanhetplaatje[ /img] maar dan zonder spaties geeft het plaatje weer.
zie dat er bij jou nu een kruisje staat.. zal nog ff kijken

het kruisje kwam doordat je linkte naar een pagina.
de juiste manier is: op het plaatje gaan staan, rechtermuisknop -> properties en dan de gehele url kopieren en tussen de img-tags zetten

[Dit bericht is gewijzigd door E.T. op 17-09-2003 12:49]

I can only please one person per day. Today is not your day. Tomorrow isn't looking too good either.
  † In Memoriam † woensdag 17 september 2003 @ 12:45:02 #141
7074 moussy
kuttekop
pi_13233154
quote:
Op woensdag 17 september 2003 12:32 schreef E.T. het volgende:
Heeft iemand nog de ultieme tip trouwens? Wat kwam je nou echt tegen toen het kindje al geboren was en waarvan je zo blij was dat je het in huis had of alsnog als een idioot moest gaan kopen?
Premature luiers!! Luiers gaan dan wel op gewicht volgens de verpakking. Maar Cas heeft geen billen, dus alle grotere maten sloten niet aan, dus lekkage tot en met. Als je ze niet gebruikt, kan je er altijd nog een poppenmoeder blij mee maken

Oh ja, ook altijd handig, pleister, prettiger dan veiligheidsspelden (als je die al ergens voor nodig hebt)

Iets tegen krampjes. Je zal altijd zien dat ze die 's nachts voor het eerst krijgen.

En voor jezelf, tutteldingen. Lekkere douche-badspullen. De eerste week als de kraamzorg er nog is moet je daar echt gebruik van maken en genieten. Ik moet nu plannen om te gaan douchen

Je zou er haast een boek over schrijven!
pi_13233249
Ik ga toch eens ernstig lezen hoe ik dit nou zelf moet doen de volgende keer. Maar eh bedankt hoor ET.
En die mozes mand is dus precies dezelfde als die ik heb.
pi_13233268
En natuurlijk helemaal niet nodig zo'n ding, maar ik was zo enthousiast in het begin. Dus vandaar.
pi_13233411
quote:
Op woensdag 17 september 2003 12:38 schreef Lewis.de.boxer het volgende:
Komt ie: is trouwens dezelfde. De roesjes vindt ik wat te overdreven aan de zijkant maar heb al wat om dat wat leuker te versieren.

[afbeelding]

En waarom krijg ik nou weer dat plaatje niet te zien dan

edit: zie hieronder

Ik durf het haast niet te vragen ...
Wat bedoel je met die roesjes? Die handvaten toch niet?
Ja, wij hebben ook een mozes-mandje, maar dan zonder dat hoofdkapje en het riet is zichtbaar (mooi lichtkleurig, past goed bij de meubelen)

ps: heb je al een plekje om deze neer te zetten? Je kunt 2 bierkratten gebruiken (Moet hubbie ze wel eerst leegdrinken, is hij ook weer blij) of een laag tafeltje.

FOK!fossiel woensdag 17 september 2003 @ 12:59:00 #145
2628 Karin
pi_13233445
quote:
Op woensdag 17 september 2003 12:37 schreef coolbabe het volgende:
Hydrofiel luiers kun je er nooit te veel van hebben. Je gebruikt ze om je kindje mee af te drogen, om het bedje met op te maken (onder het hoofd), in de kinderwagen, als spuugdoek, onder je borstgedeelte in bed als je bv geeft (om de lekvlekken op te vangen)
Ik heb er 12 maar grijp soms nog wel eens mis.
Inderdaad je kan echt niet genoeg hydrofiel luiers hebben. Ik heb er volgens mij een stuk of 20 (na advies van Lois) en grijp nog wel eens mis. Ook spuugdoekjes kan je niet genoeg van hebben. Ik heb ze ook overal liggen (in de auto, in de kinderwagen enz).
Ik heb ook 4 aankleedkussenhoezen. Bram piest altijd net op het moment dat zijn luier af is. Op zich kan je natuurlijk ook altijd een handdoek eromheen doen maar zo'n aankleedkussenhoes werkt net even prettiger.
Ik heb ook een doos tissues op de commode staan, is ook altijd handig. Bram heeft wel eens een smetplekje en dan kan je het nog even extra droogmaken nadat je met de billendoeken aan de gang bent geweest.
Badcape. Zeker in het begin om ze extra in te wikkelen als ze het nog een beetje koud hebben. En voor als je naar het consultatieburo gaat. Nu gebruik ik ze als kleedje om op de grond te liggen of als dekentje in de cosi of als hij op de bank ligt te slapen.
Als je ook niet zo'n regelmatige wasser bent als ik is het zeker verstandig om genoeg van dit soort dingen te hebben.

Leuke mand trouwens Lewis.de.boxer!

pi_13234916
quote:
Op woensdag 17 september 2003 12:57 schreef Bright het volgende:

[..]

Ik durf het haast niet te vragen ...
Wat bedoel je met die roesjes? Die handvaten toch niet?
Ja, wij hebben ook een mozes-mandje, maar dan zonder dat hoofdkapje en het riet is zichtbaar (mooi lichtkleurig, past goed bij de meubelen)

ps: heb je al een plekje om deze neer te zetten? Je kunt 2 bierkratten gebruiken (Moet hubbie ze wel eerst leegdrinken, is hij ook weer blij) of een laag tafeltje.

Ik hou denk ik meer van strak, zoals al die franjes die eraan de zijkant aan hangen, vindt ik ietwat te overdreven. Tja hoe moet ik het uitleggen.
Ik bedoel niet die handvaten. Misschien dat je vrouw weet wat ik bedoel. Vast wel

enne ik heb zo'n standaard erbij gekocht waar die moses basket (zoals ze hem hier noemen) precies inpast. Dus helaas voor hubby, alhoewel ie zijn biertjes toch wel drinkt Moses basket kan in onze slaapkamer staan. En ook beneden in de woonkamer als ie overdag daar ligt.

pi_13234977
Hydrofielluiers en spuugdoekjes heb je nooit teveel van. Ik heb zelf 24 hydrofielluiers en ca 15 spuugdoekjes geloof ik. Spuugdoekjes gebruikt Sven namelijk ook om mee te kroelen en die zwerven dan ook overal rond in huis. Ook hebben wij 2 aankleedkussens. Eentje op zijn slaapkamer op de commode en eentje beneden in de eetkamer. Sven slaap namelijk overdag beneden nog een overblijfsel van de warme zomer en dan is het makkelijk luie moeder als ik ben om hem even snel te verschonen. Ook aankleedkussenhoezen is handig om er meerder van te hebben idd.
Hier had uw advertentie kunnen staan :P
  woensdag 17 september 2003 @ 14:21:26 #148
21889 Chocobo
Epische gebruiker
pi_13235455
Fokkers

Daan is geboren,......... Quinny is kapot en ik eigenlijk ook wel Bij deze :

A discovery is said to be an accident meeting a prepared mind.
pi_13235463
quote:
Op woensdag 17 september 2003 12:10 schreef Bright het volgende:

[..]

...
* Bright is nu de eerstvolgende in de lijst... SPANNEND!! maar de lijst is nog niet bijgewerkt ...

Nu dus wel en ja, we staan echt bovenaan!!!
Kriebels in m'n buik
  woensdag 17 september 2003 @ 14:22:52 #150
4089 BE
Gewoon gelukkig!
pi_13235482
Ow, wat een heerlijk kindje, die Daan! En nog zo lekker frummelig van net na de geboorte!
Geniet er maar van!
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')