quote:Waar lees jij dat hij problemen heeft met het feit dat een Marokkaan die snackbar heeft overgenomen
Op zaterdag 18 oktober 2003 15:06 schreef gelly het volgende:[..]
De Islam verbieden, en het afkeuren van allochtoon ondernemersschap. Het is gewoon een kwestie van marktwerking die "overname".
Het probleem dat die Marokkaan vervolgens geen Nederlanders kan helpen omdat hij geen Nederlands praat heeft geen reet met marktwerking te maken maar is onderdeel van een groot maatschappelijk probleem.
quote:wat zie je dan
Op zaterdag 18 oktober 2003 15:18 schreef Graveland het volgende:[..]
owwwja
dus nu moeten autochtonen ergens anders heengaan als ze nederlands willen praten?
*kijkt fotoboek*
achja, ik zie het al
Ik vind het een objectief, niet-gekleurd artikel.
quote:Hij zal wel moeten. Maar dat mag toch wel als onaangenaam worden ervaren...
Op zaterdag 18 oktober 2003 15:16 schreef schatje het volgende:[..]
Dan gaat ie toch lekker anders een patatje halen.
[Dit bericht is gewijzigd door Tikorev op 18-10-2003 15:24]
quote:Nouja, ik ga toch echt ergens heen als ik niet in het Nederlands een patatje kan bestellen.
Op zaterdag 18 oktober 2003 15:18 schreef Graveland het volgende:[..]
owwwja
dus nu moeten autochtonen ergens anders heengaan als ze nederlands willen praten?
*kijkt fotoboek*
achja, ik zie het al
quote:Ik heb het ook met verbazing gelezen...
Op zaterdag 18 oktober 2003 15:23 schreef Meneer_Aart het volgende:
Ik vind het een objectief, niet-gekleurd artikel.
Maar één zwaluw maakt nog geen zomer natuurlijk...
quote:Als ie er geen problemen mee zou hebben, waarom zou ie het dan naar voren brengen
Op zaterdag 18 oktober 2003 15:22 schreef Tikorev het volgende:[..]
Waar lees jij dat hij problemen heeft met het feit dat een Marokkaan die snackbar heeft overgenomen
quote:Jij zegt wel dat ze geen nederlands praten, maar mijn ervaring is anders bij allochtone horeca ondernemers. Ben jij ooit een snackbar binnen gelopen waar men je niet kon helpen omdat ze geen nederlands spraken
Het probleem dat die Marokkaan vervolgens geen Nederlanders kan helpen omdat hij geen Nederlands praat heeft geen reet met marktwerking te maken maar is onderdeel van een groot maatschappelijk probleem.
Lijkt me sowieso wel handig, ander krijg je je horeca papieren niet eens.
En ja, het heeft alles met marktwerking te maken. Een ondernemers speelt namelijk in op een vraag die er is. En als een groot deel van de inwoners allochtoon is, dan doet een ondernemer er slim aan om aan de wensen van die mensen te voldoen.
quote:Dat ik een pinda meisje ben
Op zaterdag 18 oktober 2003 15:22 schreef PAKO het volgende:[..]
wat zie je dan
quote:Heb je gisteren toevallig ook de artikelen gelezen over de overlast van Marokkaanse jongeren in Amsterdam-West?
Op zaterdag 18 oktober 2003 15:26 schreef Tikorev het volgende:[..]
Ik heb het ook met verbazing gelezen...
Maar één zwaluw maakt nog geen zomer natuurlijk...
Of de artikelen enkele weken terug over de integratiecommissie?
Of de artikelen in de Forumbijlage over 'de leegheid van links', een maandje terug?
quote:Geen problemen dat hij door een Marokkaan is overgenomen, wel een probleem dat hij er vervolgens niet meer in het Nederlands terecht kan.
Op zaterdag 18 oktober 2003 15:26 schreef gelly het volgende:[..]
Als ie er geen problemen mee zou hebben, waarom zou ie het dan naar voren brengen
![]()
quote:Ik zeg het niet. Die Smit zegt het in dat artikel.
Jij zegt wel dat ze geen nederlands praten, maar mijn ervaring is anders bij allochtone horeca ondernemers. Ben jij ooit een snackbar binnen gelopen waar men je niet kon helpen omdat ze geen nederlands spraken
quote:Ga je nu serieus beweren dat het niet kennen van de taal voortkomt uit marktwerking. I.p.v. een gebrekkige integratie
En ja, het heeft alles met marktwerking te maken. Een ondernemers speelt namelijk in op een vraag die er is. En als een groot deel van de inwoners allochtoon is, dan doet een ondernemer er slim aan om aan de wensen van die mensen te voldoen.
quote:Ach, zelfs met "Irak" belicht de Volkskrant vele kanten. Stellen dat de Volkskrant een 'links'-gekleurde niet-objectieve krant is, gaat dan ook allang niet meer op.
Op zaterdag 18 oktober 2003 15:27 schreef Meneer_Aart het volgende:[..]
Heb je gisteren toevallig ook de artikelen gelezen over de overlast van Marokkaanse jongeren in Amsterdam-West?
Of de artikelen in de Forumbijlage over 'de leegheid van links', een maandje terug?
quote:En kennelijk ben je het met hem eens. Maar je hebt het zelf nog nooit meegemaakt. Waarom weet je dan dat Smit gelijk heeft
Op zaterdag 18 oktober 2003 15:30 schreef Tikorev het volgende:[..]
Geen problemen dat hij door een Marokkaan is overgenomen, wel een probleem dat hij er vervolgens niet meer in het Nederlands terecht kan.
[..]Ik zeg het niet. Die Smit zegt het in dat artikel.
[..]
quote:Nee, dat beweer ik niet. Ik beweer dat allochtone ondernemers aan een vraag voldoen. Het enige punt wat jij aanhaalt is dat ondernemers geen nederlands zouden spreken, wat dus onzin is. Smit ageert verder tegen islamitische slagerijen en groenteboeren, wat gewoon simpelweg marktwerking is.
Ga je nu serieus beweren dat het niet kennen van de taal voortkomt uit marktwerking. I.p.v. een gebrekkige integratie
quote:Ik zeg helemaal niet dat hij gelijk heeft. Ik denk alleen dat jij zijn woorden verkeerd interpreteert als jij zegt dat hij problemen heeft met het feit dat een Marokkaan die zaak overneemt. Ik lees namelijk in zijn woorden dat hij het een probleem vindt dat hij er geen patatje meer kan bestellen in het Nederlands.
Op zaterdag 18 oktober 2003 15:33 schreef gelly het volgende:[..]
En kennelijk ben je het met hem eens. Maar je hebt het zelf nog nooit meegemaakt. Waarom weet je dan dat Smit gelijk heeft
quote:Wat is die vraag dan? Spreek geen Nederlands meer?
Nee, dat beweer ik niet. Ik beweer dat allochtone ondernemers aan een vraag voldoen.
quote:Ja, en ben je het met hem eens op dat punt of niet ? Je doet voorkomen van wel.
Op zaterdag 18 oktober 2003 15:37 schreef Tikorev het volgende:[..]
Ik lees namelijk in zijn woorden dat hij het een probleem vindt dat hij er geen patatje meer kan bestellen in het Nederlands.
[..]
quote:Nee, de 2 andere voobeelden die ik gaf, maar die je gemakshalve maar niet quote.
Wat is die vraag dan? Spreek geen Nederlands meer?
quote:Nieuws brengen vind ik wat anders dan zo'n heel artikel over NieuwRechts.
Op zaterdag 18 oktober 2003 15:27 schreef Meneer_Aart het volgende:
Heb je gisteren toevallig ook de artikelen gelezen over de overlast van Marokkaanse jongeren in Amsterdam-West?
quote:Waar Jan-Willem Duyvendak helemaal mocht leeglopen?
quote:Preken voor eigen parochie. Daar is geen kunst aan.
Smit gedraagt zich als een domme eigenheimer. Zou hij weten dat "patat" geen echt nederlands is maar een leenwoord uit het Haitiaans?
quote:Nee jij doet voorkomen alsof hij het een probleem vindt dat een Marokaan die zaak heeft overgenomen. Niet dat die man geen Nederlands zou praten.
Op zaterdag 18 oktober 2003 15:41 schreef gelly het volgende:[..]
Ja, en ben je het met hem eens op dat punt of niet ? Je doet voorkomen van wel.
quote:Daar maakt toch niemand een probleem van. Maar door marktwerking ontstaat geen vraag naar mensen die geen Nederlands praten. Zolang bepaalde maatschappelijk problemen niet zijn opgelost hooguit naar mensen die naast Nederlands ook Marokkaans of Arabisch praten.
Nee, de 2 andere voobeelden die ik gaf, maar die je gemakshalve maar niet quote.
quote:O, en ik maar denken dat het spreekorgaan van de linkse kerk zich tot doel had gesteld de integratieproblemen te verdoezelen en de multikul te propageren.
Op zaterdag 18 oktober 2003 15:41 schreef Tikorev het volgende:[..]
Nieuws brengen vind ik wat anders dan zo'n heel artikel over NieuwRechts.
quote:Ik merk dat je het niet gelezen hebt.
Waar Jan-Willem Duyvendak helemaal mocht leeglopen?
quote:Ga ze dat ook ff bij HP/De Tijd en Elsevier vertellen. Of aan je geliefde Theo.
Preken voor eigen parochie. Daar is geen kunst aan.
Pathetic hoor, om nou nog vol te houden dat de Volkskrant gekleurd is. Maar goed, ik vroeg me ook alleen maar af of je er, tegen het licht van de feiten, nog steeds zo over dacht.
quote:Ben je het met Smit eens dat allochtone ondernemers geen nederlands praten ja of nee. Dat was de vraag namelijk.
Op zaterdag 18 oktober 2003 15:45 schreef Tikorev het volgende:[..]
Nee jij doet voorkomen alsof hij het een probleem vindt dat een Marokaan die zaak heeft overgenomen. Niet dat die man geen Nederlands zou praten.
quote:Nee joh, daar maakt niemand een probleem van
[..]
Daar maakt toch niemand een probleem van.
Je weet zelf ook wel dat er al snel gesproken wordt over "islamitisering" als er geen bier meer verkocht wordt in een snackbar, of als je geen karbonaatje meer kunt kopen bij slager Ali. Er wordt dus wel degelijk een probleem van gemaakt.
quote:Ja slachtoffer. Ik heb toch al gezegd dat ik met verbazing dat artikel heb gelezen. Dat was positief bedoeld hoor
Op zaterdag 18 oktober 2003 15:48 schreef Meneer_Aart het volgende:[..]
O, en ik maar denken dat het spreekorgaan van de linkse kerk zich tot doel had gesteld de integratieproblemen te verdoezelen en de multikul te propageren.
quote:Ik denk het dan ook niet.
Ik merk dat je het niet gelezen hebt.
quote:Ik heb toch ook nooit gezegd dat ik het een bijzonder daad vond van die bladen dat ze bijvoorbeeld mensen als Theo van Gogh aan het woord laten? Beetje raar om een artikel over een 'rechtse' club in een 'linkse' krant te vergelijken met 'rechtse' artikelen in een 'rechts blad'.
Ga ze dat ook ff bij HP/De Tijd en Elsevier vertellen. Of aan je geliefde Theo.
quote:Weet ik, ik haalde alleen wat meer 'zwaluwen' aan.
Op zaterdag 18 oktober 2003 15:53 schreef Tikorev het volgende:[..]
Ja slachtoffer. Ik heb toch al gezegd dat ik met verbazing dat artikel heb gelezen. Dat was positief bedoeld hoor
quote:
Op zaterdag 18 oktober 2003 15:51 schreef gelly het volgende:[..]
Ben je het met Smit eens dat allochtone ondernemers geen nederlands praten ja of nee. Dat was de vraag namelijk.
Er was helemaal geen vraag. De druppel voor Smit was één snackbar die overgenomen werd en waar hij vervolgens niet meer in het Nederlands terecht kon. En of het waar is of niet doet er niet toe, het ging namelijk om de mening van die kerel.
quote:Ja, maar niet in het betreffende deel van dat interview waar jij doet alsof hij problemen heeft met het feit dat daar nu een Marokkaan achter de toonbank staat i.p.v. problemen met het feit dat er nu iemand staat die geen Nederlands meer kent.
Je weet zelf ook wel dat er al snel gesproken wordt over "islamitisering" als er geen bier meer verkocht wordt in een snackbar, of als je geen karbonaatje meer kunt kopen bij slager Ali. Er wordt dus wel degelijk een probleem van gemaakt.
quote:POL-meet in de snackbar.
Op zaterdag 18 oktober 2003 16:04 schreef schatje het volgende:
Om welke snackbar gaat het eigenlijk??Dan kunnen we het effe checken met z'n allen
.
Hier bij mij in de buurt is er geen enkele snackbar met zeg maar blank personeel (bij Smit heten dat 'eigen Rotterdammers') en ik heb nog nooit moeite gehad met bestellen in het Nederlands.
Bij McD en BK hier in Rotterdam is 99% van het personeel 'allochtoon', nog nooit problemen gehad om iets te bestellen.
Overigens wel opvallend dat het weer eens Smit is die een snackbar weet te vinden waar hij niet in het Nederlands kan bestellen, whats next, Patat Defensie?
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |