abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
pi_12895562
En dan heb ik het specifiek over de evolutie-topics. De mensen die erin geloven zullen niet van standpunt veranderen, en de mensen die er niet in geloven zullen ook niet van standpunt veranderen. En vrijwel nooit zie je nieuwe inzichten. Het is elke keer weer het heen-en-weer slingeren van argumenten die al lang bekend waren.
Waarom dan toch die topics lezen en dan eventueel weer reageren? Misschien om toevallig een argument te lezen dat je nog nooit hebt gehoord?
Denk aan de duim :)
pi_12895595
Waarom verdoe jij je tijd aan je topics?
pi_12895602
quote:
Op dinsdag 2 september 2003 16:20 schreef calvobbes het volgende:
  dinsdag 2 september 2003 @ 16:20:49 #4
44963 MadMarine
geregistreerde gek
pi_12895612
quote:
Op dinsdag 2 september 2003 16:19 schreef nEDerland het volgende:
En dan heb ik het specifiek over de evolutie-topics. De mensen die erin geloven zullen niet van standpunt veranderen, en de mensen die er niet in geloven zullen ook niet van standpunt veranderen. En vrijwel nooit zie je nieuwe inzichten. Het is elke keer weer het heen-en-weer slingeren van argumenten die al lang bekend waren.
Waarom dan toch die topics lezen en dan eventueel weer reageren? Misschien om toevallig een argument te lezen dat je nog nooit hebt gehoord?
en wat voor soort users opent nou dat soort topics?

of dit soort

[Dit bericht is gewijzigd door MadMarine op 02-09-2003 16:21]

ga maar even met die witte meneer mee...
[b]best bekeken topic, ooit[/b]
  dinsdag 2 september 2003 @ 16:20:51 #5
11875 beany
Qui ni fucis est, penis est
pi_12895614
quote:
Wees niet kritisch, praat met de menigte mee en val vooral niet op, alleen dan ben je welkom...
pi_12895638
Nieuwsgierigheid. En ik vind het wel grappig dat wanneer je iets post wat sommigen onzin vinden, dat ze er dan toch op gaan reageren
pi_12895740
quote:
Op dinsdag 2 september 2003 16:21 schreef nEDerland het volgende:
Nieuwsgierigheid.
Dat is een van de redenen waarom mensen tijd verdoen aan topics.
pi_12896072
Ik verdoe ook me tijd aan dit topictbh,

De reden zal wel dezelfde zijn als die van de evo posters namelijk : dat ze niks beters te doen hebben op dat moment.

Dus zodoende.

*** Lamer (~SomePunk@AOL.com) has joined #Team-brabant
[10:24] <Lamer> How do i [Your obvious/lame question]?
[10:25] <@Ch1n00Kr> RTFM bitch
*** Lamer was kicked by @Ch1n00K (screw u!)
  dinsdag 2 september 2003 @ 16:38:47 #9
46416 _.-Chicken-._
kip, kippen, kipst.
pi_12896073
Altijd intressant om te zien dat mensen niet niet kunnen geloven..

Een mens moet altijd ergens in geloven.... Ze kunnen niet leven zonder dat ze weten hoe het kan dat ze leven...

dus...

There is only one way to save our city, KIP.
pi_12896105
quote:
Op dinsdag 2 september 2003 16:38 schreef _.-Chicken-._ het volgende:

Een mens moet altijd ergens in geloven.... Ze kunnen niet leven zonder dat ze weten hoe het kan dat ze leven...

dus...

Op zich hoeft dit natuurlijk niet. Sommige mensen weten gewoon niet hoe alles kan, maar maken zich er ook niet druk om.
pi_12896116
Precies om wat je zegt, zelf nieuwe argumenten tegenkomen, deze weerleggen, etc etc etc...
[b]Positieve spirituele verandering is oké olé olé![/b]
  dinsdag 2 september 2003 @ 16:43:55 #12
46416 _.-Chicken-._
kip, kippen, kipst.
pi_12896198
quote:
Op dinsdag 2 september 2003 16:39 schreef nEDerland het volgende:

[..]

Op zich hoeft dit natuurlijk niet. Sommige mensen weten gewoon niet hoe alles kan, maar maken zich er ook niet druk om.

Jij blijkbaar wel...

ps: Je begint nu zelf ook met dicuseren....

There is only one way to save our city, KIP.
pi_12896219
quote:
Op dinsdag 2 september 2003 16:43 schreef _.-Chicken-._ het volgende:

[..]

Jij blijkbaar wel...

ps: Je begint nu zelf ook met dicuseren....

Ja... je moet toch wat op je werk he
pi_12896441
quote:
Op dinsdag 2 september 2003 16:38 schreef _.-Chicken-._ het volgende:

dus...

Ik vind het juist heerlijk om er over na te denken en nergens direct in te geloven.
Zolang iets niet zeker is beschouw ik het ook vrijwel nooit als zeker.
Ik vind de evolutietheorie wel een heel erg logische verklaring voor het menselijk leven van dit moment, alleen ik zal niet gek opkijken als we er ooit nog achter komen dat we hier door andere op deze planeet zijn neergezet als redding van ons ras dat bijna ten onder ging op een andere planeet
pi_12896487
quote:
Ik heb nooit echt argumenten heen-en-weer geslingerd zien worden, ze werden eigenlijk alleen maar van de ene kant naar de andere kant geslingerd.
pi_12896834
ik hoop altijd dat ik jou toch eens kan overtuigen van je ongelijk. je mag best in god geloven, maar dat is geen reden om evolutie af te wijzen.
pi_12897054
Ach als je niet van die debielen als jou tegenkomt die met frisse, goed geformlueerde standpunten of theorieen komen vind ik het niet erg.
Een beetje discusseren op zijn tijd is best gezond
Domheid is de geestelijk vader van arrogantie
  dinsdag 2 september 2003 @ 17:23:06 #18
26121 koeskoes
kuttopic --->
pi_12897070
quote:
Deze signature is geschikt bevonden voor 18 jaar en ouder.
pi_12897447
quote:
Omdat jij ze iedere keer begint.
  dinsdag 2 september 2003 @ 17:51:12 #20
66113 digitaLL
Dammit guess what
pi_12897649
Ik volg en initieer discussies om meer te weten te komen over memetica.
Ik zie het voor een groot deel als meme-wars.
Maar ook om onjuiste memes bij mezelf proberen te herkennen en te vernietigen.
Verder probeer ik door afleidingen van memetische processen geld te verdienen.
It is important to distinguish between a stupid person and a shit head. A stupid person simply can't process the information , a shit head is intelligent but his mind is full of garbage.
  dinsdag 2 september 2003 @ 17:51:34 #21
46906 Brave_Sir_Robin
He bravely ran away
pi_12897658
quote:
Ik doe mee aan zulke topics omdat ik er wat van wil leren. Er is nog zoveel over evolutie, degeneratie, creationisme dat is niet weet, dat ik altijd zulke topics wel zal blijven doornemen.

Ik denk dat dat ook een beetje de bedoeling is van een forum. Dat je ervan leert en niet alleen maar je eigen ideen wilt ventileren en al het andere weggooit.

Galantly he chickened out...
The tale of Sir Robin: http://www.youtube.com/watch?v=BZwuTo7zKM8
pi_12901608
Je kunt ook gewoon dingen oppikken, inzicht krijgen in andere visies en 'n beetje kijken hoe andere mensen hun persoonlijke theoriën onderbouwen.

Kan best interessant zijn. Stukken interessanter als dit topic in elk geval.

dinsdag 2 september 2003 @ 21:02:48 #23
60090 Akkersloot
pro-islam is extreem-rechts !
pi_12901880
quote:
Op dinsdag 2 september 2003 20:50 schreef Canonier het volgende:
Je kunt ook gewoon dingen oppikken, inzicht krijgen in andere visies en 'n beetje kijken hoe andere mensen hun persoonlijke theoriën onderbouwen.

Kan best interessant zijn. Stukken interessanter als dit topic in elk geval.

Canonier nog bedankt voor je steun tegen de Pol Mod's na verwijdering van mijn topic over het vergoelijken door de NMO van de moord op 700 joden en het verkopen van hun vrouwen en kinderen als slaven. Jammer dat ik mijn inzichten niet mocht onderbouwen van pol mod en wfl mod
"Christenen en joden zijn ongelovig geworden omdat ze verzonnen hebben dat ze maar een paar dagen zullen branden in de hel" .
Mein Koran 3:23.
pi_12901955
quote:
Op dinsdag 2 september 2003 21:02 schreef Akkersloot het volgende:

[..]

Canonier nog bedankt voor je steun tegen de Pol Mod's na verwijdering van mijn topic over het vergoelijken door de NMO van de moord op 700 joden en het verkopen van hun vrouwen en kinderen als slaven. Jammer dat ik mijn inzichten niet mocht onderbouwen van pol mod en wfl mod

Graag gedaan. Helaas worden feiten niet gedoogd als ze even niet in het straatje van Wile_E_Coyote en Tulp050 passen.

Discussies over de handel en wandel van Mohammed lijken helaas nog een taboe op Fokforum.nl.

pi_12902694
quote:
Dingen die de basis van ons bestaan aanraken beslis je niet op een moment. Zoiets vormt zich over jaren. Zoiets doen we ook niet regelmatig, maar op beslissende momenten in ons leven.

Het is niet waar dat mensen niet van standpunt veranderen. Je kan bijvoorbeeld 20 jaar met bepaalde dingen bezig zijn en dan uiteindelijk een ommekeer in je denken maken. Dan zijn die 20 jaar niet voor niets geweest. Alles wat zich tevoren afspeelde werkte er aan mee om een nieuwe situatie te doen ontstaan. Het je voortdurend bezig houden met allerlei moeilijke vraagstukken is daarom niet een verdoen van je tijd, maar integendeel, een inzien dat sommige dingen een leven lang nodig hebben om uitgeplozen te worden.

Meestal zijn dingen die aan de basis van je bestaan staan ook zeer gecompliceerd. Het een hangt met het ander samen. Zo hangt jouw ongeloof in de evolutietheorie samen met jouw geloof in een bepaalde godsdienst.

Een ommekeer in het denken dat aan de basis van je bestaan staat betekent dan ook een enorme crisis in je leven. Met het omvallen van 1 kegel kan de volgende omver gaan enz. Ook daarom kunnen we zoiets niet om de haverklap meemaken, maar stellen we het onbewust uit tot een moment dat ons er uiteindelijk toe dwingt.

[Dit bericht is gewijzigd door Rereformed op 02-09-2003 21:37]

abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')