[Dit bericht is gewijzigd door SunChaser op 31-08-2003 16:01]
Verder zou ik me sterk maken voor doorvoering van het principe van zelfsturende teams in de Zorg opdat werknemers met meer visie aangaande gezonde bedrijfsvoering in de zorg in hun pink dan de de aan hen toegewezen manager in zijn hele lijf heeft, de ruimte krijgen om hun kosten- en ergernisbesparende ideeën vorm te gaan geven binnen het zorgbiedende bedrijf.
Ook zou ik graag eens een sterke belichting willen hebben van de kostprijs van externe managementbureau's en of de ingediende rekeningen nu daadwerkelijk in verhouding staan tot de gewonnen rendementen. Graag zie ik dan ook berekend wat die inschakeling van prijzige interimmanagers vanwege onnodige fusies in de zorg (die onbestuurbaarheid van een organisatie opleverden) de gemeenschap als geheel heeft gekost. Indien mogelijk zie ik dat graag uitgedrukt in een percentage van de door mij te betaalde verhoogde ziektekostenpremie.
Ik heb nu namelijk de indruk dat een clubje met sterke ellebogen elkaar de hand boven het hoofd blijft houden en alvast voor zichzelf een baantje creëert (op kosten van de samenleving) bij een interimbiedend bedrijf voor het geval zij in hun eigen organisatie niet langer verder kunnen nadat het volle licht op hun functioneren gezet is. Managers in de ZOrg worden niet of nauwelijks afgerekend op hun prestaties. Ik zie graag een cultuur ontstaan waarin er slechts een manager wordt aangesteld als dat werkelijk nodig is en deze niet enkel als excuusfunctie voor zijn/haar chef wordt aangesteld. Ik zou ook graag zien dat aangestelde managers hun mensen het werk verlichten in plaats van hen te belasten met onnodige rapportages. Managers vergeten nog wel eens dat er ook gewoon geproduceerd moet worden en dat er weer andere mensen binnen het zorgbiedende bedrijf afhankelijk zijn van die productie.
Ik werk nu zo'n acht jaar in de Zorg en ik ben er steeds meer van overtuigd geraakt dat managers vergelijkbaar zijn met een sekte. Zij manoevreren zichzelf op sluitelposities, profiteuren van het werk van anderen waarmee ze zichzelf verkopen, zij kosten doorgaans meer dan zijn hun bedrijf daadwerkelijk opleveren en zij hebben het nauwelijks in zich om de methoden van people-management toe te passen. Zij houden er ook een eigen netwerkje op na. Ik denk dat de Zorg flink goedkoper kan als deze parasitaire laag tot werkbare proporties wordt teruggebracht waarbij de leidinggevenden praktijkvoeling houden met de werkvloer. Dat voorkomt onnodige overbelasting van medewerkers en juridisering van arbeidsverhoudingen. Tevens zal het het aantal ziekmeldingen terugdringen en de kosten van uitstroom van personeel dat goed is voor het werk terugdringen.
-Call TV verbieden
-De BTW voor import-producten voor particulieren afschaffen...
Cd's en DVD's kosten overal ter wereld goedkoper dan in dit land, dus in feite worden de Nederlanders gewoon uitgebuit en hebben ze het recht om te importeren uit andree landen als ze daar betere kwaliteit voor minder geld kunnen krijgen.
- De mensen die betrokken waren bij de bouw-fraude uit hun functie ontheffen/ontslaan, opsluiten, boetes opleggen etc. en met de betrokken bedrijven nooit meer zakendoen en ze eventueel zodanig vervolgen dat ze failliet gaan.
- De nederlandse troepen terugtrekken uit zowel Afghanistan en iraq, en zowiezo het leger kleiner maken.
- een officieel excuus van de Nederlandse legerleiding en overheid aan de overgebleven slachtoffers en nabestaanden van de lijken in Srebrenica.
-De JSF orders annuleren, en het geld in nuttigere dingen stoppen.
quote:
Op zondag 31 augustus 2003 16:19 schreef sjun het volgende:
-knip-
quote:alle buitenlanders die de laatste 5 jaar geen werk hebben gehad, of die geen nederlands praten of die een criminele overtreding hebben begaan zonder pardon terugsturen naar hun eigen land.
Op zondag 31 augustus 2003 16:00 schreef BAZZA het volgende:
Wat zou je er dan aan maatregelen doordrukken in de huidige Nederlandse politiek?
dat lijkt mij wel intressant om te horen van de POL gangers.
quote:Ja, goed idee. Waarom schaffen we de markt niet gewoon af en brengen we alles onder bij de overheid.
Op zondag 31 augustus 2003 17:25 schreef Duvel het volgende:
Ik zou de idiote privatiseerwoede die de laatste jaren in Nederland heerst, terugdraaien. Dus openbaar vervoer, energie, et cetera van staatswege laten regelen.
En Super Plus met de helft goedkoper maken natuurlijk
quote:Omdat dat me een slecht idee lijkt. Bovenstaande voorbeelden zijn zaken waarvan ik vind dat het algemeen belang er niet mee gediend is als "geld verdienen" de prioriteit is van de bedrijven die die diensten aanbieden.
Op zondag 31 augustus 2003 17:28 schreef UnderWorld_ het volgende:[..]
Ja, goed idee. Waarom schaffen we de markt niet gewoon af en brengen we alles onder bij de overheid.
Ook vind ik dat het grenzeloos voortplanten aan banden gelegd moet worden.
Niet meer dan 2 kinderen per gezin.
Zondagen weer echte rustdagen, dus winkels dicht, zonder auto's en gewoon lekker rustig
Een bonus voor mensen die carpoolen.
quote:Wat denk je dat er met het verdiende geld van bedrijven gebeurt?
Op zondag 31 augustus 2003 17:31 schreef Duvel het volgende:[..]
Omdat dat me een slecht idee lijkt. Bovenstaande voorbeelden zijn zaken waarvan ik vind dat het algemeen belang er niet mee gediend is als "geld verdienen" de prioriteit is van de bedrijven die die diensten aanbieden.
Al het geld dat bedrijven verdienen wordt geinvesteerd zodat het bedrijf groter en beter kan worden. De voordelen hiervan zijn:
Ik hoor je nu al vragen: 'maar waarom zijn er dan zoveel problemen met bedrijven die geprivatiseerd worden?'
Het overgaan van een beschermende omgeving naar een markt waar je moet concurreren om klanten te krijgen is een hele nieuwe situatie. Bedrijven hebben tijd nodig om hier op in te spelen. Op korte termijn zie je dan ook dat bij de energie maatschappijen de prijs wat strijgt. Op lange termijn zal de concurrentie echter steeds beter worden en zal iedereen hiervan meeproviteren.
Lange termijn is belangrijker dan korte termijn.
Ook de segratie hard aanpakken. Al die lui die maar een beetje oppotten Gewoon verspreiden. Ik zou de scholing van jongeren strenger en beter maken. Weer zorgen voor gezag en laat ze maar wat doen. Ook kan het niveau van de studies omhoog. Als je ziet hoeveel dombo's HAVO doen, dan is dat gewoon aso. Ze doen maar eens wat, en geen inzet: oprotten!
Zo: en nu weer ademen
[Dit bericht is gewijzigd door The_Duce op 31-08-2003 17:58]
quote:Poep! Kijk maar naar de excessieve beloning aan de top van de grote bedrijven in Nederland. En kijk naar de energiebedrijven. Geld dat vroeger werd geïnvesteerd in de netwerken wordt nu overgehelveld naar de afdeling Marketing omdat men zieltjes moet winnen. Gevolg: een afnemende kwaliteit van het net, die echter pas op de lange termijn merkbaar wordt.
Op zondag 31 augustus 2003 17:46 schreef UnderWorld_ het volgende:[..]
Al het geld dat bedrijven verdienen wordt geinvesteerd zodat het bedrijf groter en beter kan worden.
quote:Maar ik kan nog steeds niet kiezen welk bedrijf mij met de trein naar mijn werk brengt. Dus geen concurrentie op kwaliteit mogelijk (En gelukkig maar! Stel je voor: "Op spoor 1 t/m 15 vindt u de treinen naar Den Haag...").Er zal concurrentie op kwaliteit plaatsvinden waardoor consumenten betere dienstverlening krijgen.
quote:Gaat niet op voor takken waar concurrentie niet goed mogelijk is, zie boven.
Het overgaan van een beschermende omgeving naar een markt waar je moet concurreren om klanten te krijgen is een hele nieuwe situatie. Bedrijven hebben tijd nodig om hier op in te spelen. Op korte termijn zie je dan ook dat bij de energie maatschappijen de prijs wat strijgt. Op lange termijn zal de concurrentie echter steeds beter worden en zal iedereen hiervan meeprofiteren.
Bij geboorte van een kind met ouders van verschillende nationaliteit, kan gekozen worden welke nationaliteit dit kind heeft. Kan er maar één zijn.
Afschaffen van WAO en bijstand voor mensen met een niet-Nederlandse nationaliteit. Dus ook vrijstelling van premie hiervoor. In geval van niet meer kunnen of niet meer willen werken, zorgt de eigen staat voor deze mensen.
Accuut afschaffen van de kinderbijslag, voor iedereen.
Als tegenhanger een belastingaftrek voor gezinnen, in Nederland, met de laagste inkomens.
quote:En -speciale uitzondering- de doodstraf voor iedereen die ook maar iets met die spotjes te maken hebben.
Op zondag 31 augustus 2003 16:01 schreef SunChaser het volgende:
Dat die spotjes over leningen nooit meer op radio, tv en in de bladen mogen.
V.
quote:Daar kan ik in meegaan, heerschappij door een door mij aan te wijzen elite.
Op zondag 31 augustus 2003 22:53 schreef ThE_ED het volgende:
Heerschappij door een door mij aan te wijzen kleine elite.
quote:Zullen we het doen wie het eerst zo ver is?
Op zondag 31 augustus 2003 22:58 schreef Meneer_Aart het volgende:[..]
Daar kan ik in meegaan, heerschappij door een door mij aan te wijzen elite.
quote:Die mogen vanaf volgend jaar toch niet meer?
Op zondag 31 augustus 2003 16:01 schreef SunChaser het volgende:
Dat die spotjes over leningen nooit meer op radio, tv en in de bladen mogen.
Ik ben het iig wel met je eens
# En het niet meer verjaren van misdaden, zodat ze alsnog gestraft kunnen worden als ze na 18 jaar "eindelijk" de zaak rond hebben.
#Verbieden dat Balkellende voor 40.000 opmaakt in 1 weekend in een hotel, en dan roepen dat we allemaal in moeten leveren
Uitkeringen systeem drastisch veranderen (1 basis uitkering, die boven de bijstand zit, voor Bijstand/WW en WAO).
|
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |