abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
  vrijdag 29 augustus 2003 @ 22:32:26 #1
3288 MikeyMo
jou are een essol!
pi_12819086
Omdat het BHFH topic gesloten is wil ik wel een serieus tegentopic opnenen. Soaps: een dagelijks portie ellende is in zijn ogen een goede opvoeder in mijn ogen echter, zijn soaps juist een evt oorzaak van een vervreemd wereldbeeld. Kleine kinderen dagelijks laten kijken naar mensen die voornamelijk uitgekozen zijn op uiterlijk en problemen beleven bij de vleet die vaak ook zo weer over zijn is in mijn ogen niet zo goed. Die soaps behandelen echte problemen op een dusdanige manier dat realisme ver te zoeken is. Kanker is altijd dodelijk, Anorexia dat is ff lastig maar je komt er zo vanaf, een heroineverslaving is geen probleem want afkicken is even 5 afleveringen moeilijk maar daarna ben je clean, een keertje flauwvallen is gelijk een hersenaandoening, een keer onveilige seks is gelijk een zwangerschap of aids, relaties gaan altijd stuk, geluk duurt altijd maar heel even, dwarsleasies zijn zo over, niemand die permanent in een rolstoel zit en geestelijk gehandicapten gaan of jong dood of zijn sporadisch op het scherm te bewonderen.

Die kids groeien gewoon op met het idee dat je niet interessant bent als je problemen hebt, ze zien nauwelijks mensen die gewoon niets hebben, nauwelijks mensen die gewoon geluk hebben, pas als je een probleem hebt ben je op het scherm te bewonderen.

een van de gevolgen hiervan imho: dat meiden op msn het gewoon normaal vinden om dodelijke ziektes of zelfmoordneigingen te veinzen.

Soaps: iets wat je je kids absoluut niet moet voorschotelen...

edit:
1. een spelfout in de topictitel...
2. eigenlijk dacht ik dat ik in OUD poste

ben er niet helemaal bij kennelijk

[Dit bericht is gewijzigd door MikeyMo op 29-08-2003 22:33]

[b]Op vrijdag 7 november 2008 08:54 schreef santax het volgende:[/b]
[..]
Blij dat er nog mensen hier zijn waar ik me wel in herken.
U, meneer MikeyMo, bent mijn nieuwe FOK!-held _O_
  Moderator vrijdag 29 augustus 2003 @ 22:33:43 #2
18653 crew  D.
pi_12819128
Denk dat dit dan niet alleen voor soaps geldt, maar voor alles op tv.
  vrijdag 29 augustus 2003 @ 22:35:44 #3
3288 MikeyMo
jou are een essol!
pi_12819188
[..]
pi_12819395
quote:
Op vrijdag 29 augustus 2003 22:35 schreef MikeyMo het volgende:
dit is dus nav dit topic: GTST ,een onmisbare tool bij de opvoeding...
Soaps.... overrated ellende waar geen hond op zit te wachten. mensen met een bijzonder laat IQ zouden het nogal leuk vinden... en laat nou net van deze groep een overschot hebben in Nederland... vooral van die geblondeerde huisvrouwen met kunstnagels en hun kinderen 24 uur per dag op de creche als ze konden.
Free people own guns! Slaves do not!
pi_12819432
Ik erger me nogal aan B&B; iemand heeft kanker en is 2 afleveringen later 3 week lang aan het doodgaan.
GTST is zo onrealistisch onderhand dat het schrijnend wordt, andere nl soaps zijn al helemaal niet normaal meer.
Als er een ziekte als kanker wordt vastgesteld is dat meestal alleen maar om iemand uit het script te schrijven, een week later zijn ze dood.
Iedereen komt in het criminele circuit, gebruikt drugs, krijgt enge ziektes en raakt verdwaald in de jungle, en dan het liefst allemaal in hetzelfde seizoen, zodat het volgende seizoen alles nog eens dunnetjes over kan worden gedaan.
En dan ook nog eens geen research doen naar de onderwerpen waar ze over schrijven, zodat de helft niet klopt en de andere helft overdreven wordt.

Dat is inderdaad niet goed voor een kind dat dat als voorbeeld voor real life aanneemt.

zaterdag 30 augustus 2003 @ 07:43:53 #6
3288 MikeyMo
jou are een essol!
pi_12825537
quote:
Op vrijdag 29 augustus 2003 22:43 schreef BladE-l----- het volgende:
Ik erger me nogal aan B&B; iemand heeft kanker en is 2 afleveringen later 3 week lang aan het doodgaan.
GTST is zo onrealistisch onderhand dat het schrijnend wordt, andere nl soaps zijn al helemaal niet normaal meer.
Als er een ziekte als kanker wordt vastgesteld is dat meestal alleen maar om iemand uit het script te schrijven, een week later zijn ze dood.
Iedereen komt in het criminele circuit, gebruikt drugs, krijgt enge ziektes en raakt verdwaald in de jungle, en dan het liefst allemaal in hetzelfde seizoen, zodat het volgende seizoen alles nog eens dunnetjes over kan worden gedaan.
En dan ook nog eens geen research doen naar de onderwerpen waar ze over schrijven, zodat de helft niet klopt en de andere helft overdreven wordt.

Dat is inderdaad niet goed voor een kind dat dat als voorbeeld voor real life aanneemt.

Tell it to BHFH, die wil GTST z'n kind laten opvoeden
[..]
pi_12825609
BHFH
If you can't stand the heat, get out of the kitchen
pi_12825615
quote:
Op zaterdag 30 augustus 2003 07:43 schreef MikeyMo het volgende:

[..]

Tell it to BHFH, die wil GTST z'n kind laten opvoeden

Heeft ie kinderen dan? .
  zaterdag 30 augustus 2003 @ 09:15:47 #9
3288 MikeyMo
jou are een essol!
pi_12825754
quote:
Op zaterdag 30 augustus 2003 08:27 schreef sig000 het volgende:

[..]

Heeft ie kinderen dan? .

in zijn hele lange termijnplanning zit dat wel ergens verwerkt jah
[..]
pi_12827023
Dat ze de hele tijd bellen in het ziekenhuis, is het nou zon stap om dat effe anders te doen?
"Ik voel dat ze medelijden met me hebben, ik zou hun willen zeggen dat het niet mijn schuld is dat ik wreed geworden ben, we zijn allemaal wreed geworden."
  zaterdag 30 augustus 2003 @ 20:26:11 #11
3288 MikeyMo
jou are een essol!
pi_12835426
quote:
Op zaterdag 30 augustus 2003 11:39 schreef Dada het volgende:
Dat ze de hele tijd bellen in het ziekenhuis, is het nou zon stap om dat effe anders te doen?
bellen in het ziekenhuis?
[..]
  zaterdag 30 augustus 2003 @ 20:27:19 #12
22497 Bioslock
we hope that you choke
pi_12835459
quote:
Op vrijdag 29 augustus 2003 22:33 schreef D.Rose het volgende:
Denk dat dit dan niet alleen voor soaps geldt, maar voor alles op tv.
pi_12835480
Ja, in GTST gezien. Staan ze gewoon met hun mobieltje in het ziekenhuis te bellen. Mobieltjes uit in het ziekenhuis is mij geleerd.
"Ik voel dat ze medelijden met me hebben, ik zou hun willen zeggen dat het niet mijn schuld is dat ik wreed geworden ben, we zijn allemaal wreed geworden."
  zaterdag 30 augustus 2003 @ 20:30:58 #14
3288 MikeyMo
jou are een essol!
pi_12835556
quote:
Op zaterdag 30 augustus 2003 20:28 schreef Dada het volgende:
Ja, in GTST gezien. Staan ze gewoon met hun mobieltje in het ziekenhuis te bellen. Mobieltjes uit in het ziekenhuis is mij geleerd.
ik mocht gewoon bellen bij de oogarts in zijn kantoor, dat geldt alleen voor speciale afdelingen waar mensen aan hartbewakingsapparatuur liggen en zo, niet in het hele ziekenhuis.
[..]
pi_12844079
Meen je dat nou? Nooit geweten altijd geleerd mobieltje uit. Altijd netjes gedaan. Zo leer je hier in dit topic nog eens wat ook.
  zondag 31 augustus 2003 @ 12:20:04 #16
3288 MikeyMo
jou are een essol!
pi_12844875
quote:
Op zondag 31 augustus 2003 11:29 schreef Dada het volgende:
Meen je dat nou? Nooit geweten altijd geleerd mobieltje uit. Altijd netjes gedaan. Zo leer je hier in dit topic nog eens wat ook.
als het ergens niet mag dan plakken ze stickers op he, en zettenz e vaak een blocker neer btw.
[..]
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')