abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
pi_12781051
quote:
Op donderdag 28 augustus 2003 12:49 schreef The_Shining het volgende:
*you know remember it makes sense* ;-)
That knocks.
An' harm it none, do as you will
pi_12785576
quote:
Op donderdag 28 augustus 2003 13:20 schreef paganpaul het volgende:
That knocks.
*knock knock*

"Who's there?"

FOK!fossiel donderdag 28 augustus 2003 @ 18:09:40 #78
25539 Tha_BlonT
Wonderlijke Woorden Wereld
pi_12788262
Ik denk dat iedereen hier iets te makkelijk uitgaat van het feit dat je zelf in staat bent om even onvoorwaardelijk lief te hebben...

De liefde die de mens kent, is liefde in dualiteit met de haat...

Balans vertelt ons dat alles in evenwicht is... meer liefde komt samen met meer haat...

Universele liefde staat boven deze dualiteit... boven is niet eens het goede woord... universelel liefde is niet duaal... universele liefde is...

is ook in ieder geval niet iets dat je 's avonds in bed even naar iemand anders stuurt...

pi_12788382
quote:
Op donderdag 28 augustus 2003 18:09 schreef Tha_BlonT het volgende:
Ik denk dat iedereen hier iets te makkelijk uitgaat van het feit dat je zelf in staat bent om even onvoorwaardelijk lief te hebben...
waarom moeilijk doen als het makkelijk kan?
quote:
De liefde die de mens kent, is liefde in dualiteit met de haat...

ga je me nu vertellen dat ik geen mens ben volgens jou dan??

quote:
Balans vertelt ons dat alles in evenwicht is... meer liefde komt samen met meer haat...
praat je nu nog steeds tegen jezelf?
quote:
Universele liefde staat boven deze dualiteit... boven is niet eens het goede woord... universelel liefde is niet duaal... universele liefde is...
omschrijf het eens als je het kent.
quote:
is ook in ieder geval niet iets dat je 's avonds in bed even naar iemand anders stuurt...
vreemde gedachtengang heb jij...
pi_12790555
Op donderdag 28 augustus 2003 18:09 schreef Tha_BlonT het volgende:

De liefde die de gemiddelde? mens kent, is liefde in dualiteit met de haat...

quote:
Er zijn inderdaad weinig mensen die dat doen...
pi_12791665
quote:
Op dinsdag 26 augustus 2003 19:37 schreef RodrigodiazdeVivar het volgende:
Mensen die je proberen te kwetsen met behulp van vodoo prakitjken bijv. maken een link met jouw hersenen. Dus ontstaat er een soort open kanaal tussen jullie beiden. Je kan dan op dat moment toeslaan door een grote hoeveelheid liefde te zenden naar diegene die je kwaad wil doen.
Hier kan ik me niets bij voorstellen. Zo werk het echt niet. Of je moet iets anders met voodoo bedoelen dan ik heb meegemaakt.

Er zijn zoveel opvattingen over het woord liefde.
Vertel eerst es wat je daar nou mee bedoelt, je zal merken dat dat minder simpel is dan het lijkt.
Het is geen munitie, geen straling, geen schild of zoiets; een bombardement van liefde zie ik dan ook niet als een realistisch gegeven eerlijk gezegd.

pi_12800806
quote:
Op donderdag 28 augustus 2003 20:40 schreef iteejer het volgende:
Hier kan ik me niets bij voorstellen. Zo werk het echt niet. Of je moet iets anders met voodoo bedoelen dan ik heb meegemaakt.
Vodun (voodoo) is niet enkel slecht. Zie http://www.religioustolerance.org/voodoo.htm

Net als het christendom is het vodun alle kanten op te gebruiken. Zegeningen vs. witte magie, vervloekingen vs. zwarte magie.

quote:
Er zijn zoveel opvattingen over het woord liefde.
Vertel eerst es wat je daar nou mee bedoelt, je zal merken dat dat minder simpel is dan het lijkt.
Het is niet simpel uit te leggen omdat er geen juiste kwaliteit in het woord alleen te leggen is. En er is geen woord in het nederlands dat ik ken wat de juiste kwaliteit wel heeft. In het engels is er 'bliss'. Ik denk dat die staat van zijn wel een heel eind de goede kant opwijst.
(http://dictionary.reference.com/search?q=bliss):
Bliss: Extreme happiness; ecstasy. The ecstasy of salvation; spiritual joy.
En zelfs dat is enkel de bewoording. Enkel een flauwe afspiegeling van het gevoel van opperste gelukzaligheid.

Een gevoel of een staat van 'zijn' is net zo min uit te leggen als vertellen hoe een sinaasappel smaakt aan iemand die zo'n vrucht niet kent.

pi_12802987
Troetelbeertjes....STRAAL!!

Three two one I'm the bomb
And I'm ready to go off on your ship
  vrijdag 29 augustus 2003 @ 11:22:20 #84
46906 Brave_Sir_Robin
He bravely ran away
pi_12803013
quote:
Op vrijdag 29 augustus 2003 11:21 schreef Peregrijn het volgende:
Troetelbeertjes....STRAAL!!

[afbeelding]

(ga eens aan je werk joh!)
Galantly he chickened out...
The tale of Sir Robin: http://www.youtube.com/watch?v=BZwuTo7zKM8
pi_12803102
quote:
Op vrijdag 29 augustus 2003 11:22 schreef Brave_Sir_Robin het volgende:

[..]

(ga eens aan je werk joh!)

Niet zo muiten slechterik, anders bombardeer ik je vanmiddag ook met liefde

* Peregrijn wrijft al vast met zijn hand over zijn buik

Three two one I'm the bomb
And I'm ready to go off on your ship
pi_12803629
ik wil best geloven dat in bepaalde omstandigheden je een aggressieve sfeer kunt veranderen in een wat vriendelijkere sfeer door een andere persoon liefdevol te benaderen. ik kan me ook voorstellen dat die andere persoon je meteen hard lachend een kogel door je kop schiet.
fokschaap
pi_12805288
quote:
Op vrijdag 29 augustus 2003 11:43 schreef Viola_Holt het volgende:
ik wil best geloven dat in bepaalde omstandigheden je een aggressieve sfeer kunt veranderen in een wat vriendelijkere sfeer door een andere persoon liefdevol te benaderen. ik kan me ook voorstellen dat die andere persoon je meteen hard lachend een kogel door je kop schiet.
als je je dat voorsteld gebeurt dat meestal ook ja
dus gewoon niet aan van die negatieve dingen denken
maar serieus, je moet ook niet met open armen op zo'n persoon afrennen, er zijn wel meer manieren, ligt er maar net aan hoe groot jij jouw aura wil laten zijn.
pi_12805939
quote:
Op vrijdag 29 augustus 2003 12:42 schreef The_Shining het volgende:

[..]

als je je dat voorsteld gebeurt dat meestal ook ja

ik stel me genoeg voor wat nooit gebeurd !
quote:
dus gewoon niet aan van die negatieve dingen denken
is hetzelfde met positieve dingen hoor !
quote:
maar serieus, je moet ook niet met open armen op zo'n persoon afrennen, er zijn wel meer manieren, ligt er maar net aan hoe groot jij jouw aura wil laten zijn.
hopelijk dat je net de juiste manier weet te gebruiken bij de juiste aggressieveling
fokschaap
pi_12825770
quote:
Op vrijdag 29 augustus 2003 13:02 schreef Viola_Holt het volgende:
ik stel me genoeg voor wat nooit gebeurd !
Dat zou ook niet leuk meer zijn. Het hangt heel erg af van de innerlijke 'intensiteit' waarmee je je iets voorstelt.
quote:
is hetzelfde met positieve dingen hoor !
Deze kan ik niet helemaal volgen... Als je negatieve dingen gaat denken, dan creëer je daarmee de mogelijkheid dat ze gebeuren. Waarom zou iemand dat willen?
Daarentegen, als je dezelfde mogelijkheid hebt om positieve dingen te laten gebeuren, dat lijkt me nou weer iets waar iemand wel op uit is. Dus voor mij is dat niet hetzelfde.
quote:
hopelijk dat je net de juiste manier weet te gebruiken bij de juiste aggressieveling
Onvoorwaardelijke Liefde heeft geen 'manier'. Een manier komt uit een onderhandeling, training, gewoonte of overdenking. Onvoorwaardelijke Liefde is. Onvoorwaardelijke Liefde is een sublimatie van energie. Energie is overal en altijd.

Om nog heel even op de Voodoo-post van RodrigodiazdeVivar etc. terug te komen:
ook dat is een toepassing van de energie. Witte of zwarte magie, zoals dat zo lekker heet, zijn verkeerde namen. Het is allemaal magie, manifestaties van energiewerk. Ook daar is het weer aan de mens hoe die energie wordt gebruikt, want energie op zich is neutraal.

pi_12827409
quote:
Op zaterdag 30 augustus 2003 09:18 schreef paganpaul het volgende:

Dat zou ook niet leuk meer zijn. Het hangt heel erg af van de innerlijke 'intensiteit' waarmee je je iets voorstelt.

Ik zal er even opletten, maar ik kan ook heel intens positief denken zo af en toe, maar er gebeurt echt niets bijzonders hoor. Geef eens wat voorbeelden anders dan die liefde waarbij je gedachten waarheid werden ?
quote:
Deze kan ik niet helemaal volgen... Als je negatieve dingen gaat denken, dan creëer je daarmee de mogelijkheid dat ze gebeuren. Waarom zou iemand dat willen?
Daarentegen, als je dezelfde mogelijkheid hebt om positieve dingen te laten gebeuren, dat lijkt me nou weer iets waar iemand wel op uit is. Dus voor mij is dat niet hetzelfde.
Ik zou er misschien wel op uit zijn, maar zoals ik hierboven zei het is me nog niet gelukt.
quote:
Onvoorwaardelijke Liefde heeft geen 'manier'. Een manier komt uit een onderhandeling, training, gewoonte of overdenking. Onvoorwaardelijke Liefde is. Onvoorwaardelijke Liefde is een sublimatie van energie. Energie is overal en altijd.
Voor mij is liefde niet meer dan een biologisch proces van hormonen, gewenning. Onderdeel van ons lichaam dat door onze genen gebruikt wordt.
quote:
Om nog heel even op de Voodoo-post van RodrigodiazdeVivar etc. terug te komen:
ook dat is een toepassing van de energie. Witte of zwarte magie, zoals dat zo lekker heet, zijn verkeerde namen. Het is allemaal magie, manifestaties van energiewerk. Ook daar is het weer aan de mens hoe die energie wordt gebruikt, want energie op zich is neutraal.
Hoe zit het met de energie die vrijkomt of gebruikt wordt bij natuurrampen ? Is dat ook veroorzaakt door mensen die daar aan denken ?
fokschaap
pi_12827415
quote:
Op vrijdag 29 augustus 2003 13:02 schreef Viola_Holt het volgende:
er is maar 1 manier; de goede.
pi_12827426
quote:
Op zaterdag 30 augustus 2003 12:17 schreef Viola_Holt het volgende:
Hoe zit het met de energie die vrijkomt of gebruikt wordt bij natuurrampen ? Is dat ook veroorzaakt door mensen die daar aan denken ?
ja, er zijn een hoop mensen in de wereld met negatieve gedachtes helaas.
pi_12827529
quote:
Op zaterdag 30 augustus 2003 12:17 schreef The_Shining het volgende:

[..]

er is maar 1 manier; de goede.

en jij kent de enige goede manier natuurlijk ?

[Dit bericht is gewijzigd door Viola_Holt op 30-08-2003 12:37]

fokschaap
pi_12827539
quote:
Op zaterdag 30 augustus 2003 12:18 schreef The_Shining het volgende:

[..]

ja, er zijn een hoop mensen in de wereld met negatieve gedachtes helaas.

beetje makkelijk om die mensen de schuld te geven van natuurrampen. maar goed, discussies met jou lopen toch altijd uit op geblaat in de ruimte.
fokschaap
pi_12827606
Natuurrampen veroorzaakt door mensen met negatieve gedachten? Wow, het is echt zo oud als de mens he, dit geloof dat wij op welke manier dan ook (door te offeren, door goed te handelen, door goed te denken) de loop der dingen kunnen bepalen. De mens heeft het kennelijk echt nodig om dat te geloven. DAAR zou ik nou wel eens een topic over willen zien, of misschien is dat er al. Zal eens zoeken.
pi_12827619
quote:
Op zaterdag 30 augustus 2003 12:36 schreef Henk_Glimlach het volgende:
Natuurrampen veroorzaakt door mensen met negatieve gedachten? Wow, het is echt zo oud als de mens he, dit geloof dat wij op welke manier dan ook (door te offeren, door goed te handelen, door goed te denken) de loop der dingen kunnen bepalen. De mens heeft het kennelijk echt nodig om dat te geloven. DAAR zou ik nou wel eens een topic over willen zien, of misschien is dat er al. Zal eens zoeken.
Open er even één !
fokschaap
pi_12827783
quote:
Op zaterdag 30 augustus 2003 12:17 schreef Viola_Holt het volgende:
Ik zal er even opletten, maar ik kan ook heel intens positief denken zo af en toe, maar er gebeurt echt niets bijzonders hoor. Geef eens wat voorbeelden anders dan die liefde waarbij je gedachten waarheid werden ?
Voor mijzelf kan ik daar geen voorbeelden voor geven... Tot nu toe heb ik het nog niet zover gedreven dat ik mensen bewust en intens iets slechts of negatiefs heb toegewenst, tot het punt waar het bewaarheid werd. Gelukkig. En dat wil ik ook zo houden.
quote:
Voor mij is liefde niet meer dan een biologisch proces van hormonen, gewenning. Onderdeel van ons lichaam dat door onze genen gebruikt wordt.
Oh, die vorm ken ik ook, hoor. De fysieke liefde, de chemische processen die op gang komen door gedachten aan of de nabijheid van iemand waar je gek op bent.
Houd jij van de aarde? Van deze wereld waar we op rondlopen? Of van bloemen, of een prachtige zonsondergang? Als ja, is dat dan voor jou ook een biologisch proces waar je genen bij betrokken zijn?
En als liefde een gewenning is, hoe kan iemand dan hals over kop verliefd worden op een ander? Dan is er vrij weinig tijd voor gewenning. (Tenzij je gewend bent om dat vaker te doen uiteraard...)
quote:
Dat speelt zich voor mij op een niveau af waar ik niet bij kan/wil/mag. Ik heb me dat nooit echt afgevraagd. Ik houd me op dit moment liever bezig met de dingen in mijn directe omgeving. De natuur redt zichzelf heus wel. Ik geloof echter wel (let op: geloof, niet weet) dat natuurrampen een reactie zijn op de manier waarop de mensheid op dit moment met de aarde omgaat.
pi_12828223
quote:
Op zaterdag 30 augustus 2003 12:52 schreef paganpaul het volgende:

Oh, die vorm ken ik ook, hoor. De fysieke liefde, de chemische processen die op gang komen door gedachten aan of de nabijheid van iemand waar je gek op bent.
Houd jij van de aarde? Van deze wereld waar we op rondlopen? Of van bloemen, of een prachtige zonsondergang? Als ja, is dat dan voor jou ook een biologisch proces waar je genen bij betrokken zijn?

Van de aarde houden ? Mwah...ik kan best genieten van de mooie dingen in het leven. Al staan er ook hele nare dingen op de aarde tegenover. Wat precies de oorzaak daarvan is weet ik niet, maar het is vast iets biologisch.
quote:
En als liefde een gewenning is, hoe kan iemand dan hals over kop verliefd worden op een ander? Dan is er vrij weinig tijd voor gewenning. (Tenzij je gewend bent om dat vaker te doen uiteraard...)
liefde is gewenning. verliefdheid is lust, spanning tot de daad. Dat wij die signalen als fijn interpreteren zegt niets over de bedoeling van die gevoelens.
quote:
Ik geloof echter wel (let op: geloof, niet weet) dat natuurrampen een reactie zijn op de manier waarop de mensheid op dit moment met de aarde omgaat.
de natuurrampen deden zich ook voor op een moment dat er nog geen mensen waren dus dat is onzin.
fokschaap
pi_12829032
quote:
Op zaterdag 30 augustus 2003 13:23 schreef Viola_Holt het volgende:
Van de aarde houden ? Mwah...ik kan best genieten van de mooie dingen in het leven. Al staan er ook hele nare dingen op de aarde tegenover. Wat precies de oorzaak daarvan is weet ik niet, maar het is vast iets biologisch.
[..]
Biologisch als in natuurlijk? Of de natuur? Je hebt toch wel door dat je jezelf tegenspreekt?
quote:
liefde is gewenning. verliefdheid is lust, spanning tot de daad. Dat wij die signalen als fijn interpreteren zegt niets over de bedoeling van die gevoelens.
[..]
Verliefdheid is onder de indruk zijn van iemand, meestal omdat je iets in die persoon waardeert. De daad is maar een kleiner onderdeel van liefde, maar wel net zo belangrijk. Dus de bedoeling van die gevoelens is dat je je fijn voelt?
quote:
de natuurrampen deden zich ook voor op een moment dat er nog geen mensen waren dus dat is onzin.
Dieren hebben ook gevoelens hoor. De mens is trouwens ook een dier.
pi_12830862
quote:
Op zaterdag 30 augustus 2003 13:23 schreef Viola_Holt het volgende:
Van de aarde houden ? Mwah...ik kan best genieten van de mooie dingen in het leven.
En ik heb een blauwe auto. Je antwoordt niet op mijn vraag.
quote:
Al staan er ook hele nare dingen op de aarde tegenover. Wat precies de oorzaak daarvan is weet ik niet, maar het is vast iets biologisch.
Hier spiegel je de nare dingen van de aarde tegen de mooie dingen in het leven. En dat is dan biologisch. Wat vind je de biologisch mooie dingen van het leven?
quote:
Als liefde gewenning is, dan zou die moeten groeien naarmate de gewenning meer wordt. Jammer genoeg zie ik om me heen steeds meer dat tussen mensen de liefde afneemt naarmate ze meer aan elkaar gewend raken...
De mens en de dolfijn zijn voor zover ik weet de enige soorten die sex kunnen hebben zonder dat het voor 'de bedoeling van die gevoelens' dient (voortplanting). Dat kan ik niet rijmen met je uitleg van verliefdheid, want iemand die prostituees bezoekt is m.i. niet verliefd op dan de ene en dan de andere dame. (Maar goed, ik kan het mis hebben. Ik heb daar geen ervaring mee.)
quote:
Heb je gelijk in. Toch vind ik dat de meldingen over dit soort dingen de laatste jaren beklemmender worden. Vaker voorkomen.
In diverse onderzoeken is aangetoond dat de uitstraling van een mens wel degelijk invloed heeft op andere natuurlijke vormen. B.v. met de verzorging van planten en dieren. Of kinderen.
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')