abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
pi_12735270
Rodrigo etc. etc. vroeg zich in Begin hier met meditatie Deel 2 af hoe je iemand kunt bombarderen met liefde, als die ander je kwaad probeert te doen..

Dat is moeilijk in het begin. Je moet daarvoor een hele hoop kunnen incasseren aan onvriendelijkheid. Daarnaast moet je overtuigd zijn dat diegene in de grond toch een goed persoon is. Overtuigd zijn van de grote liefde, de grote inspiratiebron die er is voor iedereen, die iedereen met elkaar verbindt.

Je moet hiervoor gevestigd zijn in het besef dat deze persoon zijn/haar leven leidt op de manier zoals die het op dat moment juist acht. Besef voor jezelf dat jij mogelijk een ander ook eens kwaad hebt gedaan, opdat je begrijpt wat de drijfveren achter de acties van die ander kunnen zijn.

Dit soort dingen enkel logisch weten is hiervoor niet genoeg. Je moet ervan doordrongen zijn...

An' harm it none, do as you will
  dinsdag 26 augustus 2003 @ 17:44:34 #2
46906 Brave_Sir_Robin
He bravely ran away
pi_12735319
quote:
Op dinsdag 26 augustus 2003 17:41 schreef paganpaul het volgende:
Daarnaast moet je overtuigd zijn dat diegene in de grond toch een goed persoon is.
Las laatst ergens het volgende:

'Diegene die je hebt zien slapen, zul je nooit meer kunnen haten.'

Misschien een hulpmiddel om je dat in te beelden?

Galantly he chickened out...
The tale of Sir Robin: http://www.youtube.com/watch?v=BZwuTo7zKM8
pi_12735359
Prachtig hulpmiddel, inderdaad!!!
pi_12735559
Hoe helpt dat jou om hem/haar te bombarderen met liefde?
Snijden maar
pi_12735597
Vraagje waarom wil je degeen bombarderen met liefde ???
We are the weirdo's mr - The Craft
pi_12735699
quote:
Op dinsdag 26 augustus 2003 17:58 schreef addicted_to_jellybeans het volgende:
Vraagje waarom wil je degeen bombarderen met liefde ???
Als je hem/haar met haat bombardeert ben je niet beter dan hem/haar. EN liefde is de hoogst mogelijke gevoel dat een mens als prettig ervaart.
Snijden maar
pi_12735746
quote:
Op dinsdag 26 augustus 2003 17:56 schreef RodrigodiazdeVivar het volgende:
Hoe helpt dat jou om hem/haar te bombarderen met liefde?
Iemand die ligt te slapen is zich niet bewust van alle rottigheid om hem/haar heen, dus ook niet van wat hij/zij zelf aan het uithalen is. Een slapende ziet er onschuldig uit. In die toestand is iemand zelfs hulpeloos.
En waarom zou je een onschuldige, een hulpeloze niet bombarderen met liefde?
pi_12735780
quote:
Op dinsdag 26 augustus 2003 18:03 schreef RodrigodiazdeVivar het volgende:
Als je hem/haar met haat bombardeert ben je niet beter dan hem/haar. EN liefde is de hoogst mogelijke gevoel dat een mens als prettig ervaart.
Precies. Haat is een onmogelijke emotie. Die is niet op te lossen. Haat komt voort uit een conflict. Een conflict ontstaat op een bepaald denkniveau.
En conflicten worden altijd beslecht op een hoger niveau dan waar het ontstaat. Je moet dus je haat overstijgen om de cirkel van negativiteit te doorbreken. Anders krijg je een impasse waarin enkel donkere gedachten heen en weer worden geschoten. Niet iets om blij van te worden.

Dus, als de keus aan jou is, wat zou je dan verkiezen?

pi_12735831
quote:
Op dinsdag 26 augustus 2003 18:11 schreef paganpaul het volgende:

[..]

Precies. Haat is een onmogelijke emotie. Die is niet op te lossen. Haat komt voort uit een conflict. Een conflict ontstaat op een bepaald denkniveau.
En conflicten worden altijd beslecht op een hoger niveau dan waar het ontstaat. Je moet dus je haat overstijgen om de cirkel van negativiteit te doorbreken. Anders krijg je een impasse waarin enkel donkere gedachten heen en weer worden geschoten. Niet iets om blij van te worden.

Dus, als de keus aan jou is, wat zou je dan verkiezen?

Voordat je die persoon kan bombarderen, moet je wel in een staat zijn waarbij je volledig loslaat van je lichaam, juist?

Pagan wil je effe mijn post in de topic "begin hier meditatie" effe lezen.

Snijden maar
pi_12735874
quote:
Op dinsdag 26 augustus 2003 18:03 schreef RodrigodiazdeVivar het volgende:

[..]

Ja maar dat bedoelde ik dus niet ?? Waarom wilde ik dus weten ??? Wat brengt jou ertoe , dat degeen jou moedwillig pijn wil doen en juist daarom dat wil doen . Wat geeft voor jou het besluit van nou laat ik .................... nou maar eens bombarderen met liefde . En wat voor reactie verwacht je er voor terug , want het kan zijn dat die persoon dus helemaal naar jou toe omslaat in het extreme positieve , terwijl zelf misschien die ommegang van voorheen in je hoofd hebt.
pi_12735933
quote:
Op dinsdag 26 augustus 2003 18:19 schreef addicted_to_jellybeans het volgende:

[..]

Ja maar dat bedoelde ik dus niet ?? Waarom wilde ik dus weten ??? Wat brengt jou ertoe , dat degeen jou moedwillig pijn wil doen en juist daarom dat wil doen . Wat geeft voor jou het besluit van nou laat ik .................... nou maar eens bombarderen met liefde . En wat voor reactie verwacht je er voor terug , want het kan zijn dat die persoon dus helemaal naar jou toe omslaat in het extreme positieve , terwijl zelf misschien die ommegang van voorheen in je hoofd hebt.

Jij moet effe het boek van Thomas J. Chalko lezen, het is gratis te downloaden via: http://bioresonant.com/cgi-bin/start.cgi/free.html

Je kan het openen met adobe acrobat en de password is: free.

Je moet echt het boek gelezen hebben als je er wat van wil begrijpen.

Snijden maar
pi_12736340
quote:
Op dinsdag 26 augustus 2003 18:19 schreef addicted_to_jellybeans het volgende:
Als ik op hetzelfde niveau blijf als mijn kwelgeest, dan kan ik die persoon enkel terugpakken door ook te kwellen. Dat genereert een lading negativiteit waar je U tegen zegt. Daar zit ik niet op te wachten, er is al genoeg ellende in de wereld.
Ik wil die vicieuze cirkel van meppen en sarren doorbreken. Als ik onvoorwaardelijke liefde naar die persoon kan sturen, dan wordt die daar door beïnvloed. Of hij/zij nou wil of niet, het komt aan. (Kan effe duren, maar dan heb je ook wat.)
Op die manier ontneem ik die persoon alle reden om te sarren en te kwellen. Die maakt zichzelf dan hooguit belachelijk in zijn/haar pogingen. En dat vindt niemand leuk.
Zo kan ik dit veel makkelijker en liefdevoller oplossen dan een kanon op iemand leeg te schieten. Agressie lokt agressie uit. Waarom zou liefde dan geen liefde kunnen uitlokken?
  dinsdag 26 augustus 2003 @ 18:42:38 #13
46906 Brave_Sir_Robin
He bravely ran away
pi_12736416
quote:
Op dinsdag 26 augustus 2003 18:39 schreef paganpaul het volgende:
Agressie lokt agressie uit. Waarom zou liefde dan geen liefde kunnen uitlokken?
Dat is een mooie gedachte, maar het negatieve blijft veel makkelijker en langer hangen. Daardoor is het zo ontzettend moeilijk om bovenstaande te bereiken.

Liefde kan makkelijk omslaan in haat, maar andersom zie ik het nog niet zo snel gebeuren. Of ben ik nu te negatief?

Galantly he chickened out...
The tale of Sir Robin: http://www.youtube.com/watch?v=BZwuTo7zKM8
pi_12736527
quote:
Op dinsdag 26 augustus 2003 18:42 schreef Brave_Sir_Robin het volgende:
Dat is een mooie gedachte, maar het negatieve blijft veel makkelijker en langer hangen. Daardoor is het zo ontzettend moeilijk om bovenstaande te bereiken.

Liefde kan makkelijk omslaan in haat, maar andersom zie ik het nog niet zo snel gebeuren. Of ben ik nu te negatief?

Nee, je slaat de spijker op zijn kop. Niet voor niets gebruikte ik de woorden overstijgen en onvoorwaardelijk. Als je minder sterk in je schoenen staat dan op dat niveau heb je minder kans om hiermee te slagen.
Het is niet altijd zo dat haat omslaat in liefde, maar wat je wel kunt bereiken is dat je bij de ander de brandstof ontzegt voor het vuur van de haat. De ander moet iets hebben om kwaad op te zijn. Als daar geen reden meer voor is dan kan die haat enkel wegebben... En dan is het doel ook bereikt. Er is geen haat meer.

Een stap terug op de verkeerde weg is ook een stap in de goede richting...

pi_12736571
quote:
Op dinsdag 26 augustus 2003 18:39 schreef paganpaul het volgende:

[..]

Als ik op hetzelfde niveau blijf als mijn kwelgeest, dan kan ik die persoon enkel terugpakken door ook te kwellen. Dat genereert een lading negativiteit waar je U tegen zegt. Daar zit ik niet op te wachten, er is al genoeg ellende in de wereld.
Ik wil die vicieuze cirkel van meppen en sarren doorbreken. Als ik onvoorwaardelijke liefde naar die persoon kan sturen, dan wordt die daar door beïnvloed. Of hij/zij nou wil of niet, het komt aan. (Kan effe duren, maar dan heb je ook wat.)
Op die manier ontneem ik die persoon alle reden om te sarren en te kwellen. Die maakt zichzelf dan hooguit belachelijk in zijn/haar pogingen. En dat vindt niemand leuk.
Zo kan ik dit veel makkelijker en liefdevoller oplossen dan een kanon op iemand leeg te schieten. Agressie lokt agressie uit. Waarom zou liefde dan geen liefde kunnen uitlokken?

Lol je begint zelfs dik gedrukt te schrijven, net als die auteur.

Laatste zin = goed gezegd.

Snijden maar
pi_12736640
quote:
Op dinsdag 26 augustus 2003 18:48 schreef RodrigodiazdeVivar het volgende:
Lol je begint zelfs dik gedrukt te schrijven, net als die auteur.
Hehehehe. Dat is enkel om dat woord te benadrukken. Liefde is de ultieme kracht. Er zijn veel spreekwoorden over. Bedek maar eens iets met de mantel der liefde. Toch?
pi_12736980
quote:
Op dinsdag 26 augustus 2003 18:50 schreef paganpaul het volgende:

[..]

Hehehehe. Dat is enkel om dat woord te benadrukken. Liefde is de ultieme kracht. Er zijn veel spreekwoorden over. Bedek maar eens iets met de mantel der liefde. Toch?

yep
Snijden maar
pi_12737000
ik heb zo'n grote mantel, dat jullie hem niet meer kunnen waarnemen
pi_12737024
quote:
Op dinsdag 26 augustus 2003 19:05 schreef The_Shining het volgende:
ik heb zo'n grote mantel, dat jullie hem niet meer kunnen waarnemen
Waarom heb ik altijd het gevoel dat jij de hele tijd zit te lachen.
Snijden maar
pi_12737112
quote:
Op dinsdag 26 augustus 2003 19:06 schreef RodrigodiazdeVivar het volgende:
Waarom heb ik altijd het gevoel dat jij de hele tijd zit te lachen.
* paganpaul grinnikt

Zo'n mantel is lekker warm. Niet aan twijfelen, gewoon gebruik van maken en blij mee zijn. Op een gegeven moment heb jij ook zo'n mantel.

Namaskara... (sanskriet: Ik groet de goddelijke vonk in je...)

pi_12737148
Vraagje hebben jullie dan ook die ommeslag meegemaakt met zo'n persoon en hoe reageerden jullie daarop , want het lijkt mij heel bizar dat iemand waar je eerst veel ruzie mee had ineens heel anders op je reageert ???
pi_12737193
quote:
Op dinsdag 26 augustus 2003 19:12 schreef addicted_to_jellybeans het volgende:
Vraagje hebben jullie dan ook die ommeslag meegemaakt met zo'n persoon en hoe reageerden jullie daarop , want het lijkt mij heel bizar dat iemand waar je eerst veel ruzie mee had ineens heel anders op je reageert ???
Ik moet je teleurstellen, ik heb het nog niet gedaan.
Snijden maar
pi_12737220
quote:
Op dinsdag 26 augustus 2003 17:41 schreef paganpaul het volgende:
Rodrigo etc. etc. vroeg zich in Begin hier met meditatie Deel 2 af hoe je iemand kunt bombarderen met liefde, als die ander je kwaad probeert te doen..

Dat is moeilijk in het begin. Je moet daarvoor een hele hoop kunnen incasseren aan onvriendelijkheid. Daarnaast moet je overtuigd zijn dat diegene in de grond toch een goed persoon is. Overtuigd zijn van de grote liefde, de grote inspiratiebron die er is voor iedereen, die iedereen met elkaar verbindt.

Je moet hiervoor gevestigd zijn in het besef dat deze persoon zijn/haar leven leidt op de manier zoals die het op dat moment juist acht. Besef voor jezelf dat jij mogelijk een ander ook eens kwaad hebt gedaan, opdat je begrijpt wat de drijfveren achter de acties van die ander kunnen zijn.

Dit soort dingen enkel logisch weten is hiervoor niet genoeg. Je moet ervan doordrongen zijn...

Dat klopt
Issermeedan?
zucht
pi_12737301
quote:
Op dinsdag 26 augustus 2003 19:12 schreef addicted_to_jellybeans het volgende:
Ik heb het 2 keer meegemaakt.
De kracht in deze methode van denken en zijn is dat je niet alleen maar liefde stuurt naar die persoon, maar ook echt die liefde voor die persoon voelt. Je houdt echt van die persoon. Als van een favoriete broer of zus die op dat moment gewoon even een takkebui heeft. Op het moment dat die persoon omslaat is het een opluchting dat eindelijk je liefde beantwoord wordt, of in elk geval niet meer afgewezen. Je legt zelf de grondslag, daardoor ben je vanaf het eerste moment klaar voor de verandering in die persoon.
pi_12737324
quote:
Op dinsdag 26 augustus 2003 19:18 schreef paganpaul het volgende:

[..]

Ik heb het 2 keer meegemaakt.
De kracht in deze methode van denken en zijn is dat je niet alleen maar liefde stuurt naar die persoon, maar ook echt die liefde voor die persoon voelt. Je houdt echt van die persoon. Als van een favoriete broer of zus die op dat moment gewoon even een takkebui heeft. Op het moment dat die persoon omslaat is het een opluchting dat eindelijk je liefde beantwoord wordt, of in elk geval niet meer afgewezen. Je legt zelf de grondslag, daardoor ben je vanaf het eerste moment klaar voor de verandering in die persoon.

Ik moet dit toch erbij zeggen, je manipuleert iemands Freedom of choice.
Snijden maar
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')