quote:In de middeleeuwen had men in sommige steden daar een oplossing voor. Voor het raadhuis was er dan een grote cirkel in het plaveisel en hoeveel joden daar in pasten zoveel joden mochten er in de stad zijn.
De Nederlandse bevolking is in grote meerderheid voor een limiet aan het aantal allochtonen dat in Nederland moet worden toegelaten, zo blijkt uit gegevens van het SBS 6-programma De Stem van Nederland. Ook is een grote meerderheid voor spreiding van zwakke groepen.Zo blijkt uit onderzoek van Maurice de Hond dat 67% vindt dat er een limiet gesteld kan worden aan de grote van een bepaalde bevolksgroepering in een stad of dorp. 73% is van mening dat zwakke groepen zoals bijvoorbeeld allochtonen verspreid moeten worden over Nederland.
Een zeer grote meederheid van de ondervraagde Nederlanders, 83%, vindt dat er een spreiding van allochtonen moet komen over Europese landen. Dit omdat Nederland internationaal bekend staat om haar multiculturele samenleving en er in vergelijking met andere Europese landen veel allochtonen wonen in ons land. 70% van de Nederlanders is voorstander van een limiet aan het aantal allochtonen dat hier zou mogen wonen.
In het idee dat er in een stad of dorp maximaal 50% van de inwoners allochtoon mag zijn, kan een kwart van de Nederlanders zich vinden; 72% daarentegen meent dat het er wel minder mogen zijn.
Verder vindt 61% van de ondervraagde Nederlanders dat er een grens moet worden gesteld aan het aantal allochtonen dat in Europa zou moeten worden toegelaten. Slechts 17% meent dat de helft van Europa uit allochtonen zou mogen bestaan; 76% vindt dat veel te veel
Wil men allochtonen begrenzen moet je ten eerste weten wat een allochtoon is.
Een allochtoon is iemand van wie ten minste een van zijn ouders niet in Nederland is geboren.
Zijn dus niet mensen met een kleurtje of ander geloof.
Willen we dit echt?
Zal dan volgens mij een ernstige belemmering zijn voor onze economie.
Geen expats
Geen buitenlandse voetballers
geen buitenlandse artsen.
of geld het alleen voor een bepaalt soort migrant?
[Dit bericht is gewijzigd door Pietverdriet op 25-08-2003 20:37]
quote:SBS6/Stem van Nederland en Maurice de Hond. Lekker betrouwbaar
Op maandag 25 augustus 2003 20:34 schreef Pietverdriet het volgende:
Topic: Nederlanders willen limiet allochtonen
quote:Ik denk dat de Nederlanders die geenqueteerd zijn daar helemaal niet zo diep over na hebben gedacht.
Wil men allochtonen begrenzen moet je ten eerste weten wat een allochtoon is.
Een allochtoon is iemand van wie ten minste een van zijn ouders niet in Nederland is geboren.Zijn dus niet mensen met een kleurtje of ander geloof.
Willen we dit echt?
Zal dan volgens mij een ernstige belemmiring zijn voor onze economie.
Geen expats
geen buitenlandse artsen.
quote:o god , is die maurice alweer bezig
Op maandag 25 augustus 2003 20:35 schreef SunChaser het volgende:[..]
SBS6/Stem van Nederland en Maurice de Hond. Lekker betrouwbaar
quote:zoals al die dorpsbewoner die tegen een AZC waren en nu tegen de verwijdering van het AZC zijn...
Op maandag 25 augustus 2003 20:36 schreef Kozzmic het volgende:[..]
Ik denk dat de Nederlanders die geenqueteerd zijn daar helemaal niet zo diep over na hebben gedacht.
quote:Ze willen alleen geen kutmarokkanen/kutantillianen etc. Getalenteerde voetballers, intellectuelen, oliesjeiks zijn uiteraard van harte welkom, ze hebben alleen geen zin in nog meer allochtonen die de taal niet spreken, geen werk hebben en overlast veroorzaken op straat.
Geen expats
geen buitenlandse artsen.of geld het alleen voor een bepaalt soort migrant?
Maarja, ik heb persoonlijk ook geen zin in nog meer autochtonen die OOK nauwelijks fatsoenlijk Nederlands spreken, geen werk hebben en overlast veroorzaken op straat. Het soort dat je ziet bij 'de mening van de man op straat' in reportages van SBS6, en het soort dat ik afgelopen weekend in te groten getale tegenkwam in de Efteling. Kutnederlanders. Die zijn er ook veel teveel, en daar wordt ook niks aan gedaan.
quote:dus jij vind het alleen gelden voor een bepaalt soort allochtoon?
Op maandag 25 augustus 2003 20:37 schreef Tikorev het volgende:
Voor de economie hoef je het niet te laten:
quote:Zulke uitslagen gaan altijd maar over 1 soort allochtoon. Als je hetzelfde zou vragen over Chinezen zal de uitslag anders zijn.
Op maandag 25 augustus 2003 20:40 schreef Pietverdriet het volgende:[..]
dus jij vind het alleen gelden voor een bepaalt soort allochtoon?
quote:dus liever er een paar hardwerkende ondernemende buitenlanders in en wat nederlandse asocialen met lang haar in hun nek er uit bedoel je?
Op maandag 25 augustus 2003 20:40 schreef Henk_Glimlach het volgende:[..]
Ze willen alleen geen kutmarokkanen/kutantillianen etc. Getalenteerde voetballers, intellectuelen, oliesjeiks zijn uiteraard van harte welkom, ze hebben alleen geen zin in nog meer allochtonen die de taal niet spreken, geen werk hebben en overlast veroorzaken op straat.
Maarja, ik heb persoonlijk ook geen zin in nog meer autochtonen die OOK nauwelijks fatsoenlijk Nederlands spreken, geen werk hebben en overlast veroorzaken op straat. Het soort dat je ziet bij 'de mening van de man op straat' in reportages van SBS6, en het soort dat ik afgelopen weekend in te groten getale tegenkwam in de Efteling. Kutnederlanders. Die zijn er ook veel teveel, en daar wordt ook niks aan gedaan.
quote:dat is ongeveer wat ik bedoel.
Op maandag 25 augustus 2003 20:41 schreef SunChaser het volgende:[..]
Zulke uitslagen gaan altijd maar over 1 soort allochtoon. Als je hetzelfde zou vragen over Chinezen zal de uitslag anders zijn.
quote:Tsja, allochtonen krijgen gemiddeld een stuk minder betaald. Dus betalen gemiddeld een stuk minder belasting. En met name de eerste generatie Turken en Marokkanen (de gastarbeiders) hadden in de jaren 70 en 80 de klotebaantjes waardoor de 50+-ers nu massaal in de WAO zitten.
quote:nederland had er beter aan gedaan zijn eigen laagopgeleiden het vuilde werk te laten doen en actief brains uit het buitenland te halen, zoals de USA dat doet?
Op maandag 25 augustus 2003 20:44 schreef Kozzmic het volgende:[..]
Tsja, allochtonen krijgen gemiddeld een stuk minder betaald. Dus betalen gemiddeld een stuk minder belasting. En met name de eerste generatie Turken en Marokkanen (de gastarbeiders) hadden in de jaren 70 en 80 de klotebaantjes waardoor de 50+-ers nu massaal in de WAO zitten.
quote:Mensen met een uitkering zorgen toch ook voor een geldstroom? Eigenlijk is ieder persoon die vertrekt dan nadelig voor de economie.
quote:Ja. Maar dat is achteraf gelul.
Op maandag 25 augustus 2003 20:45 schreef Pietverdriet het volgende:[..]
nederland had er beter aan gedaan zijn eigen laagopgeleiden het vuilde werk te laten doen en actief brains uit het buitenland te halen, zoals de USA dat doet?
Het is zo jammer dat er naar cijfers worden gekeken. 50% is te veel. Ik vind het erg vreemd.
Geluukig gaat dit niet gelden voor het koningshuis. Anders krijgen we een republiek.
quote:Het is anders wel geld vd overheid. Als zij dat geld zelf investeert in iets nuttigs (onderwijs bijv) dan is het veel nuttiger.
Op maandag 25 augustus 2003 20:47 schreef Jernau.Morat.Gurgeh het volgende:[..]
Mensen met een uitkering zorgen toch ook voor een geldstroom?
quote:Tuurlijk niet, anders kan dat geld weer geïnvesteerd worden in zorg, onderwijs of de economie zelf.
Op maandag 25 augustus 2003 20:47 schreef Jernau.Morat.Gurgeh het volgende:[..]
Mensen met een uitkering zorgen toch ook voor een geldstroom? Eigenlijk is ieder persoon die vertrekt dan nadelig voor de economie.
quote:een uitermate allochtone familie, die bovendien aan gezinshereniging doet met bruidjes uit het buitenland te halen...
Op maandag 25 augustus 2003 20:48 schreef Sidekick het volgende:[..]
Ja. Maar dat is achteraf gelul.
Het is zo jammer dat er naar cijfers worden gekeken. 50% is te veel. Ik vind het erg vreemd.
Geluukig gaat dit niet gelden voor het koningshuis. Anders krijgen we een republiek.
Ik bedoel maar
quote:Top onderwijs van allochtonen in hun eigen taal
Op maandag 25 augustus 2003 20:49 schreef Gil-galad het volgende:[..]
Het is anders wel geld vd overheid. Als zij dat geld zelf investeert in iets nuttigs (onderwijs bijv) dan is het veel nuttiger.
quote:Tenzij half R'dam Chinees is
Op maandag 25 augustus 2003 20:41 schreef SunChaser het volgende:[..]
Zulke uitslagen gaan altijd maar over 1 soort allochtoon. Als je hetzelfde zou vragen over Chinezen zal de uitslag anders zijn.
Op zich kan ik me het wel voorstellen, economische nadelen of niet buiten beschouwing gelaten.
Ik mag aannemen dat ze in bijvoorbeeld Marokko het ook niet prettig zouden vinden als in de op 1 na grootste stad daar de meerderheid uit Nederlanders, Duitsers en Engelsen zou bestaan.
De verhouding raakt zoek op deze manier, en ik denk dat allochtonen daar zelf ook niet op zitten te wachten.
Althans degene die ik erover spreek niet.
quote:Alleen voor Duitsers
Op maandag 25 augustus 2003 20:52 schreef du_ke het volgende:[..]
Top onderwijs van allochtonen in hun eigen taal
!
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |