quote:Dergelijke initiatieven zijn altijd goed.
Het Rotterdamse gemeenteraadslid Michiel Smit van Nieuw Rechts (een afsplitsing van Leefbaar R'dam) wil komende week een burgerwacht starten tegen de overlast door criminele jongeren.Directe aanleiding is een beroving gisteravond, waarvan Smit zelf het slachtoffer werd. Volgens Smit was hij met collega raadslid Reijkersz (Leefbaar Rotterdam) op weg naar een pinautomaat, toen hij op het Binnenwegplein beroofd werd door twee straatrovers van Marokkaanse afkomst. Smit incasseerde ook nog een aantal klappen op zijn hoofd bij de achtervolging van de daders.
Smit: ''Het wordt nu eens tijd dat we harde maatregelen nemen, vandaar dat onze organisatie met burgerwachten start in het centrum van Rotterdam. Vanaf volgende week zal op onregelmatige tijden pinautomaten, winkelcentra en centrale plaatsen in de gaten worden gehouden''.
quote:I dat niet een vraag die je aan de complete bevolking van deze aarde kan stellen? Ben je donor, geef je aan goede doelen, waarvoor zit die gordel nou in m'n auto...
Op zaterdag 23 augustus 2003 16:02 schreef Redux het volgende:
Bij mij komt de vraag op: hebben bestuursleden / politicie nog wel connectie met de realiteit?
Het is bijna een algemeen feit geworden dat er eerst iets moet gebeuren voordat er maatregelen genomen worden.
quote:Het is ook niet allemaal zo simpel als men soms denkt.
Op zaterdag 23 augustus 2003 16:06 schreef Fantus het volgende:Het is bijna een algemeen feit geworden dat er eerst iets moet gebeuren voordat er maatregelen genomen worden.
quote:...van straatterreur in R'dam. Laten we het hopen ja
Het begin van het einde
Het lijkt mij alleen niet echt de taak van een politieke partij om zoiets te organiseren...
quote:De rest mag gewoon in elkaar geslagen worden
Op zaterdag 23 augustus 2003 16:44 schreef Tikorev het volgende:
De politie in de grote steden lijkt de greep op de multikul compleet kwijt te raken. Burgerpatouilles vind ik daarom ook een goed initiatief om de Nederlanders daar te beschermen.
quote:De rest heeft er niet zo last van omdat het meestal de ongelovige Nederlanders zijn die ten prooi vallen aan criminele bendes.
Op zaterdag 23 augustus 2003 16:46 schreef SCH het volgende:[..]
De rest mag gewoon in elkaar geslagen worden
quote:Gereformeerden blijven ook buiten schot?
Op zaterdag 23 augustus 2003 16:48 schreef Tikorev het volgende:[..]
De rest heeft er niet zo last van omdat het meestal de ongelovige Nederlanders zijn die ten prooi vallen aan criminele bendes.
quote:
Op zaterdag 23 augustus 2003 16:47 schreef Jeukaanmenaat het volgende:
Prima initiatief.
quote:
Op donderdag 6 maart 2003 08:54 schreef .... het volgende:
Belachelijk en bij mijn weten verboden.
Politieke partijen mogen geen burgerwachten oprichten. Dit verbod is ingesteld na de NSB zijn geintjes met SA-troepen naar NSDAP voorbeeld.Mensen die met het lachwekkende Tuftuf-club voorbeeld komen die kan ik niet serieus nemen. Of gaan we de ETA vergelijken met de Friese onafhankelijkheidsvereniging in Tjietjerkstradeel? Juist.
Deze mannetjes liepen in Antwerpen geuniformd, allen in geheel zwarte kleding met mutsen. Een uniform is al helemaal een teken van milities en daarom NADRUKKELIJK verboden.
Als er hier op straat dit soort gasten rond gaan lopen, dan ga ik dus ook voortaan gewapend de straat op.
quote:Nee hoor. De AEL "controleert" de politie, NR de criminelen...het tegenovergestelde dus.
Heeft ie toch van de AEL afgekeken??
quote:Die gingen in hun debieliteit de politie controleren, geuniformd en al.
Op zaterdag 23 augustus 2003 16:51 schreef Kozzmic het volgende:[..]
[..]
Dit gaat juist de andere kant op. Burgerarrestaties zijn gewoon toegestaan.
quote:die hadden Mercatorpleinmotieven..
Op zaterdag 23 augustus 2003 16:50 schreef schatje het volgende:
Heeft ie toch van de AEL afgekeken??
burgerewachten als de Marokkaanse vaders en dan eventueel deze (al vind ik MS zelf een griezel) zijn toch met een andere inslag.
quote:Ja, alleen jij mag als burger niemand staande houden, alleen bij heterdaad mag jij als burger arresteren en dat is altijd al zo geweest.
Op zaterdag 23 augustus 2003 16:54 schreef Jeukaanmenaat het volgende:Die gingen in hun debieliteit de politie controleren, geuniformd en al.
Dit gaat juist de andere kant op. Burgerarrestaties zijn gewoon toegestaan.
quote:Ik bedoel dat Fatima niet bang hoeft te zijn dat een Marokkaanse bende haar verkracht of vermoordt. Daar pakken ze wel zo'n ongelovige blanke christenhond voor...
Op zaterdag 23 augustus 2003 16:50 schreef SCH het volgende:[..]
Gereformeerden blijven ook buiten schot?
quote:Dat is toch ook de bedoeling hier?
Op zaterdag 23 augustus 2003 16:57 schreef Tijger_m het volgende:[..]
Ja, alleen jij mag als burger niemand staande houden, alleen bij heterdaad mag jij als burger arresteren en dat is altijd al zo geweest.
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |