abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
  dinsdag 19 augustus 2003 @ 10:02:13 #1
20999 ray_nl
Ja / Nee / Geen Mening
pi_12543912
quote:
'Pil en tandarts uit ziekenfonds'

AMSTERDAM - De pil en de tandartskosten voor volwassenen verdwijnen mogelijk uit het ziekenfondspakket, zo meldt het Algemeen Dagblad. Minister Hoogervorst van Volksgezondheid zou deze harde maatregelen overwegen om de benodigde bezuinigingen binnen te halen.

In het regeerakkoord was al afgesproken om de halfjaarlijkse tandartscontrole voor 18-plussers te schrappen. Maar in de nieuwe plannen gaat Hoogervorst nog een stapje verder, door volwassenen voor ąlle tandartskosten te laten opdraaien.

De pilvergoeding verdwijnt omdat de minister anticonceptie rekent tot de eigen verantwoordelijkheid van vrouwen.

Dit is echt belachelijk!
Dalijk zitten we hier met een flinke stijging in tienerzwangerschappen omdat die jonge vrouwtjes liever een breezertje kopen dan de pil. Dan wordt het helemaal zoals Amerika hier...

Dat bezuinigen gaat nu echt te ver!

[edit] Bron: de Telegraaf [/edit]

pi_12543935
Ach, door de breezer heb je de tandarts toch ook hard nodig, dus dat komt wel goed .

Nah, belachelijk natuurlijk.

dinsdag 19 augustus 2003 @ 10:03:34 #3
12221 Tijn
Powered by MS Paint
pi_12543937
Kvind persoonlijk het schrappen van de tandarts een stuk erger.
  dinsdag 19 augustus 2003 @ 10:04:06 #4
55647 XcUZ_Me
Vileine vrouw
pi_12543943
Ik maak me meer zorgen om de tandartskosten... die lopen snel op. Straks lopen we hier allemaal net als in Belgiė: De rijkelui hebben een keurig bekkie en de mensen met minder tot geen geld hebben een kerkhof

Waardeloos.

[b]Op dinsdag 4 maart 2008 13:44 schreef Zhenar het volgende:[/b]
Spelletjeshater! :( Prinses der Duisternis! :r Eter van kinderen en puppies!!!!! :'( !!!!!
pi_12543948
Aan die baby-boom is wel gedacht; de tandartskosten worden niet vergoed vanaf 18 jaar...
...een helaas veel te vroeg in onbruik geraakte term...
  dinsdag 19 augustus 2003 @ 10:05:06 #6
46275 Castor
Obey the rules, miss the fun
pi_12543960
Deze bezuinigingen gaan te ver! Dit soort "basis voorzieningen" zouden beschikbaar moeten zijn voor iedereen.
pi_12543961
En van wie komt dit idee van een Minister met een dikke Mercedes/BMW/Bentley die zich hier niet druk om hoeft te maken omdat meneertje genoeg verdient.

Gewoon een dom idee meer tienerzwangerschappen inderdaad zoals TS als zei en ook minder mensen die naar de tandarts gaan. Ik ga nu nog elk half jaar. Maar dan ga ik wel om de 2 jaar of zo of als het echt moet.

-
pi_12543968
Both sucks !
  dinsdag 19 augustus 2003 @ 10:05:41 #9
20999 ray_nl
Ja / Nee / Geen Mening
pi_12543972
quote:
Op dinsdag 19 augustus 2003 10:03 schreef Tijn het volgende:
Kvind persoonlijk het schrappen van de tandarts een stuk erger.
Maar dat kunnen volwassenen zelf beslissen, die zijn ook meestal wat "koopkrachtiger" waardoor ze dat sneller zullen doen. Zo'n 15-jarig breezah-wijffie zal over een hoop dingen toch anders denken dan een volwassene...
  dinsdag 19 augustus 2003 @ 10:05:59 #10
43017 _asterix_
www.koervers.nl
pi_12543980
Je was me net voor, ik wilde dit ook al posten.

Dit slaat dus echt nergens op. Ik heb dan wel een baan, maar stel je moet een kroon laten plaatsen omdat je met de fiets bent gevallen !!!

Mensen met een uitkering kunnen dit dus echt niet betalen !!! Wij krijgen hier straks oosteuropese toestanden. Echt niet meer normaal dit

En de heren van de ING willen 60% Salaris erbij.

Als dit zo door gaat dan zullen de oostblok landen zich ontwikkelen tot bloeiende landen, door hun nu nog lage lonen. Zij zullen hun land opbouwen en kijken naar hoe het niet moet.

Wij zullen het " oostblok" van de toekomst worden.

Terug naar af ....zo zul je aan het gebit iemands inkomen en afkomst kunnen bepalen.

dinsdag 19 augustus 2003 @ 10:06:20 #11
20999 ray_nl
Ja / Nee / Geen Mening
pi_12543990
quote:
Op dinsdag 19 augustus 2003 10:05 schreef Gijsje het volgende:
En van wie komt dit idee van een Minister met een dikke Mercedes/BMW/Bentley die zich hier niet druk om hoeft te maken omdat meneertje genoeg verdient.

Gewoon een dom idee meer tienerzwangerschappen inderdaad zoals TS als zei en ook minder mensen die naar de tandarts gaan. Ik ga nu nog elk half jaar. Maar dan ga ik wel om de 2 jaar of zo of als het echt moet.

Aan je icoon te zien poets je in ieder geval wel goed
  dinsdag 19 augustus 2003 @ 10:06:53 #12
22713 maple-leaf
Terug van weggeweest...
pi_12544001
Het gaat nu echt te ver met die eikels daar in Den Haag! wij moeten opdraaien voor hun fouten, echt schandalig, ook bij medicijnen komt er straks een toeslag op, ook al zoiets belachelijks.... BAH
*Leve het hierNUmaals....Loesje©*
*Leven is het meervoud van lef....Loesje©*
pi_12544011
OOG -> POL
pi_12544030
quote:
Op dinsdag 19 augustus 2003 10:06 schreef ray_nl het volgende:

[..]

Aan je icoon te zien poets je in ieder geval wel goed

heb nog geen gaatjes maar effe serieus tis gewoon een raar voorstel en zal volgens mijn op veel maatschapelijk verzet stuiten. Ik zie het niet 1 2 3 verandere dit gaan net iets te ver.
-
pi_12544037
Is er eindelijk wat goed geregeld in NL, gaan ze dat juist veranderen...Als ze nu eens op andere dingen gaan bezuinigen en andere zaken gaan aanpakken...Maar nee hoor, juist andersom
pi_12544042
Tja...dat wordt gewoon bijverzekeren. Zullen nu (momenteel wordt van de tandartskosten maar de helft vergoed geloof ik?) ook al wel veel mensen doen. Iemand cijfers over het percentage mensen met een aanvullende verzekering? Ik vermoed dat nu al heel veel mensen die hebben, en straks zowat iedereen. Zo komt het eigenlijk dus gewoon neer op een extra premie-verhoging, behalve voor diegenen die bereid zijn het risico te nemen.
  dinsdag 19 augustus 2003 @ 10:10:28 #17
54034 CoReTeX
Per Undas Adversas
pi_12544077
Dit is echt belachelijk, die paar honderd miljoen bezuinigingen wegen echt niet op tegen de negatieve effecten die deze schrappingen mogelijk veroorzaken.
[url=http://213.200.64.229/freestream/download/sunshine-live/#]German dance stream![/url] [url=http://www.discoradio.it/]Italian danc stream![/url] [br] Skype me callto://vortexz
pi_12544092
Met de pil uit het ziekenfonds ben ik het helemaal eens. Het ziekenfonds is bedoeld voor medische zaken, niet om mensen gratis te laten neuken zonder risico op zwangerschap.

Het plan van om geen tandartskosten meer te vergoeden vind ik ronduit asociaal. Tandartskosten kunnen heel hoog oplopen en iemand met een laag inkomen kan dan dus geen behandeling meer betalen.

pi_12544106
quote:
Op dinsdag 19 augustus 2003 10:02 schreef ray_nl het volgende:
Dalijk zitten we hier met een flinke stijging in tienerzwangerschappen
Als dat gebeurt staat de overheid straks alleen maar voor hogere kosten. Want kraamverzorging, bevallen in het ziekenhuis e.d. zitten naar mijn weten nog wel in het ziekenfonds en abortus misschien ook wel.
  dinsdag 19 augustus 2003 @ 10:11:42 #20
46673 fuct
I'm a beautiful place
pi_12544108
quote:
Op dinsdag 19 augustus 2003 10:05 schreef ray_nl het volgende:

[..]

Maar dat kunnen volwassenen zelf beslissen, die zijn ook meestal wat "koopkrachtiger" waardoor ze dat sneller zullen doen. Zo'n 15-jarig breezah-wijffie zal over een hoop dingen toch anders denken dan een volwassene...

Jaja, die zijn koopkrachtiger en kunnen zelf beslissen. Ik geloof dat een betaald tandartsbezoekje niet hoog op de prioriteitenlijstje van menig volwassene staat. Een aantal jaren geleden meende de regering in al haar wijsheid ook al te kunnen beslissen om de tandarts uit het pakket te gooien. Een paar jaar later moest dat weer teruggedraaid worden omdat de mondhygiene van menig volwassene een heel laag niveau bereikt had. Met andere woorden het was een ramp. Blij dat de huidige regering zo veel geleerd heeft van fouten in het verleden.
Whatever happens, happens.
  Moderator / FOK!Fotograaf dinsdag 19 augustus 2003 @ 10:13:14 #21
11389 crew  qltel
Meneer Rewimo
pi_12544144
Domme plannen die getuigen van een kruideniersboekhoudersmentaliteit. 1 ongewenst kind is voor de staat veel duurder dan 1 jaar pillen vergoeden voor heel Nederland. 1 als de tandarts vervalt dan zullen erg veel mensen op een gegeven moment met een fietsenrek rondlopen.

Er is veel meer te besparen door gezondheidszorg goed te organiseren, te besparen op overheadkosten en onzinnige dingen en dergelijke.

pi_12544215
quote:
Op dinsdag 19 augustus 2003 10:11 schreef Halinalle het volgende:
Met de pil uit het ziekenfonds ben ik het helemaal eens. Het ziekenfonds is bedoeld voor medische zaken, niet om mensen gratis te laten neuken zonder risico op zwangerschap.
Da's een principiele redenering, de overheid redeneert niet op basis van principes, maar gaat uit van financien. Het zal er voor de overheid dus om gaan of de uitgespaarde kosten van al die pilrecepten bij elkaar hoger zijn dan de kosten voor kraamhulp, bevalling, abortus die er nu bijkomen. Zo niet, draaien ze de bezuiniging weer terug. Het gaat niet om principes.
  dinsdag 19 augustus 2003 @ 10:16:26 #23
20999 ray_nl
Ja / Nee / Geen Mening
pi_12544219
quote:
Op dinsdag 19 augustus 2003 10:11 schreef fuct het volgende:

[..]

Jaja, die zijn koopkrachtiger en kunnen zelf beslissen. Ik geloof dat een betaald tandartsbezoekje niet hoog op de prioriteitenlijstje van menig volwassene staat. Een aantal jaren geleden meende de regering in al haar wijsheid ook al te kunnen beslissen om de tandarts uit het pakket te gooien. Een paar jaar later moest dat weer teruggedraaid worden omdat de mondhygiene van menig volwassene een heel laag niveau bereikt had. Met andere woorden het was een ramp. Blij dat de huidige regering zo veel geleerd heeft van fouten in het verleden.

Weer wat geleeerd, dat wist ik helemaal niet joh.
Misschien gokken ze het er gewoon op..
Nu alles er uit gooien en als het uit de hand loopt terugdraaien in de hoop dat het dan misschien beter gaat met de economie.

Zou het zoiets kunnen zijn?

dinsdag 19 augustus 2003 @ 10:17:53 #24
22713 maple-leaf
Terug van weggeweest...
pi_12544246
quote:
Op dinsdag 19 augustus 2003 10:11 schreef Halinalle het volgende:

Het plan van om geen tandartskosten meer te vergoeden vind ik ronduit asociaal. Tandartskosten kunnen heel hoog oplopen en iemand met een laag inkomen kan dan dus geen behandeling meer betalen.

wat moeten ze dan? niet neuken?? je weet zelf hoe belachelijk duur de condooms zijn, en doordat de pil vergoed wordt gebruiken meer mensen een voorbehoedsmiddel. Dus voortaan ga jij de pil en / of condooms voor je meisje betalen?? of ben je er al aan toe om papa te worden
*Leve het hierNUmaals....Loesje©*
*Leven is het meervoud van lef....Loesje©*
  dinsdag 19 augustus 2003 @ 10:18:18 #25
12221 Tijn