quote:Dit is echt belachelijk!
'Pil en tandarts uit ziekenfonds'
AMSTERDAM - De pil en de tandartskosten voor volwassenen verdwijnen mogelijk uit het ziekenfondspakket, zo meldt het Algemeen Dagblad. Minister Hoogervorst van Volksgezondheid zou deze harde maatregelen overwegen om de benodigde bezuinigingen binnen te halen.In het regeerakkoord was al afgesproken om de halfjaarlijkse tandartscontrole voor 18-plussers te schrappen. Maar in de nieuwe plannen gaat Hoogervorst nog een stapje verder, door volwassenen voor ąlle tandartskosten te laten opdraaien.
De pilvergoeding verdwijnt omdat de minister anticonceptie rekent tot de eigen verantwoordelijkheid van vrouwen.
Dat bezuinigen gaat nu echt te ver!
[edit] Bron: de Telegraaf [/edit]
Nah, belachelijk natuurlijk.
Waardeloos.
Gewoon een dom idee meer tienerzwangerschappen inderdaad zoals TS als zei en ook minder mensen die naar de tandarts gaan. Ik ga nu nog elk half jaar. Maar dan ga ik wel om de 2 jaar of zo of als het echt moet.
quote:Maar dat kunnen volwassenen zelf beslissen, die zijn ook meestal wat "koopkrachtiger" waardoor ze dat sneller zullen doen. Zo'n 15-jarig breezah-wijffie zal over een hoop dingen toch anders denken dan een volwassene...
Op dinsdag 19 augustus 2003 10:03 schreef Tijn het volgende:
Kvind persoonlijk het schrappen van de tandarts een stuk erger.
Dit slaat dus echt nergens op. Ik heb dan wel een baan, maar stel je moet een kroon laten plaatsen omdat je met de fiets bent gevallen !!!
Mensen met een uitkering kunnen dit dus echt niet betalen !!! Wij krijgen hier straks oosteuropese toestanden. Echt niet meer normaal dit
En de heren van de ING willen 60% Salaris erbij.
Als dit zo door gaat dan zullen de oostblok landen zich ontwikkelen tot bloeiende landen, door hun nu nog lage lonen. Zij zullen hun land opbouwen en kijken naar hoe het niet moet.
Wij zullen het " oostblok" van de toekomst worden.
Terug naar af ....zo zul je aan het gebit iemands inkomen en afkomst kunnen bepalen.
quote:Aan je icoon te zien poets je in ieder geval wel goed
Op dinsdag 19 augustus 2003 10:05 schreef Gijsje het volgende:
En van wie komt dit idee van een Minister met een dikke Mercedes/BMW/Bentley die zich hier niet druk om hoeft te maken omdat meneertje genoeg verdient.Gewoon een dom idee meer tienerzwangerschappen inderdaad zoals TS als zei en ook minder mensen die naar de tandarts gaan. Ik ga nu nog elk half jaar. Maar dan ga ik wel om de 2 jaar of zo of als het echt moet.
quote:
Op dinsdag 19 augustus 2003 10:06 schreef ray_nl het volgende:[..]
Aan je icoon te zien poets je in ieder geval wel goed
Het plan van om geen tandartskosten meer te vergoeden vind ik ronduit asociaal. Tandartskosten kunnen heel hoog oplopen en iemand met een laag inkomen kan dan dus geen behandeling meer betalen.
quote:Als dat gebeurt staat de overheid straks alleen maar voor hogere kosten. Want kraamverzorging, bevallen in het ziekenhuis e.d. zitten naar mijn weten nog wel in het ziekenfonds en abortus misschien ook wel.
Op dinsdag 19 augustus 2003 10:02 schreef ray_nl het volgende:
Dalijk zitten we hier met een flinke stijging in tienerzwangerschappen
quote:Jaja, die zijn koopkrachtiger en kunnen zelf beslissen. Ik geloof dat een betaald tandartsbezoekje niet hoog op de prioriteitenlijstje van menig volwassene staat. Een aantal jaren geleden meende de regering in al haar wijsheid ook al te kunnen beslissen om de tandarts uit het pakket te gooien. Een paar jaar later moest dat weer teruggedraaid worden omdat de mondhygiene van menig volwassene een heel laag niveau bereikt had. Met andere woorden het was een ramp. Blij dat de huidige regering zo veel geleerd heeft van fouten in het verleden.
Op dinsdag 19 augustus 2003 10:05 schreef ray_nl het volgende:[..]
Maar dat kunnen volwassenen zelf beslissen, die zijn ook meestal wat "koopkrachtiger" waardoor ze dat sneller zullen doen. Zo'n 15-jarig breezah-wijffie zal over een hoop dingen toch anders denken dan een volwassene...
Er is veel meer te besparen door gezondheidszorg goed te organiseren, te besparen op overheadkosten en onzinnige dingen en dergelijke.
quote:Da's een principiele redenering, de overheid redeneert niet op basis van principes, maar gaat uit van financien. Het zal er voor de overheid dus om gaan of de uitgespaarde kosten van al die pilrecepten bij elkaar hoger zijn dan de kosten voor kraamhulp, bevalling, abortus die er nu bijkomen. Zo niet, draaien ze de bezuiniging weer terug. Het gaat niet om principes.
Op dinsdag 19 augustus 2003 10:11 schreef Halinalle het volgende:
Met de pil uit het ziekenfonds ben ik het helemaal eens. Het ziekenfonds is bedoeld voor medische zaken, niet om mensen gratis te laten neuken zonder risico op zwangerschap.
quote:Weer wat geleeerd, dat wist ik helemaal niet joh.
Op dinsdag 19 augustus 2003 10:11 schreef fuct het volgende:[..]
Jaja, die zijn koopkrachtiger en kunnen zelf beslissen. Ik geloof dat een betaald tandartsbezoekje niet hoog op de prioriteitenlijstje van menig volwassene staat. Een aantal jaren geleden meende de regering in al haar wijsheid ook al te kunnen beslissen om de tandarts uit het pakket te gooien. Een paar jaar later moest dat weer teruggedraaid worden omdat de mondhygiene van menig volwassene een heel laag niveau bereikt had. Met andere woorden het was een ramp. Blij dat de huidige regering zo veel geleerd heeft van fouten in het verleden.
Zou het zoiets kunnen zijn?
quote:wat moeten ze dan? niet neuken?? je weet zelf hoe belachelijk duur de condooms zijn, en doordat de pil vergoed wordt gebruiken meer mensen een voorbehoedsmiddel. Dus voortaan ga jij de pil en / of condooms voor je meisje betalen?? of ben je er al aan toe om papa te worden
Met de pil uit het ziekenfonds ben ik het helemaal eens. Het ziekenfonds is bedoeld voor medische zaken, niet om mensen gratis te laten neuken zonder risico op zwangerschap.Het plan van om geen tandartskosten meer te vergoeden vind ik ronduit asociaal. Tandartskosten kunnen heel hoog oplopen en iemand met een laag inkomen kan dan dus geen behandeling meer betalen.
quote:For your info: veel vrouwen nemen de pil niet om zwangerschap te voorkomen, maar om bepaalde dingen te reguleren of medische klachten tegen te gaan.
Met de pil uit het ziekenfonds ben ik het helemaal eens. Het ziekenfonds is bedoeld voor medische zaken, niet om mensen gratis te laten neuken zonder risico op zwangerschap.
|
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |