abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
pi_12398687
Om die demonstratie zaterdag in Amsterdam tegen politiegeweld op Marrokanen te verbieden?
pi_12398734
Misschien moeten ze die demonstratie juist gewoon door laten gaan, en dan hardhandig de kop in laten drukken door de ME
  woensdag 13 augustus 2003 @ 09:17:26 #3
38042 Maerycke
Ja, wat nou weer?
pi_12398737
Demonsteren is in dit land nog altijd een uiting van een mening.. dat is in dit land nog steeds toegestaan.. Dus waarom zou deze demonstratie verboden moeten worden?

Zolang men zich goed gedraagt en er geen rellen ontstaan over wat dan ook zou geen enkele demonstratie verboden moeten worden.

pi_12398744
Als die doorgaang kan vinden is het einde toch zoek?
pi_12398750
Dit is een rascistische en ondermijnende demonstratie!
  woensdag 13 augustus 2003 @ 09:18:58 #6
49006 Glatze
The world is flat!
pi_12398757
Nee, want dan zal hem verweten worden dat ie ook stigmatiserend bezig is. Van mij mag het verboden worden., graag zelfs. Worden toch rellen.

Ideetje voor een flahsmob: met een paar honderd man gaan moonen tijdens die demonstratie en dan hard wegrennen

pi_12398765
dat kan wel zo zijn maar daarom is het nog wel toegestaan. VRIJHEID VAN MENINGSUITING. zodra je vind dat iemand daar geen recht meer op heeft ben je net zo erg.
pi_12398783
Daar heb je gelijk in. Maar deze demonstratie is duidelijk een uitdaging tegen de politie. Daarbij ook vrijwel uitlopend op rellen. Kun je gerust stellen!
pi_12398791
quote:
Op woensdag 13 augustus 2003 09:12 schreef zoishet het volgende:
Om die demonstratie zaterdag in Amsterdam tegen politiegeweld op Marrokanen te verbieden?
Waarom zou hij een demonstratie verbieden? We hebben in Nederland het recht op demonstratie. Het zou natuurlijk kunnen dat er mensen een tegendemonstratie gaan organiseren tegen verspreiding van gekleurde informatie en opruiing.

Cohen mag dan kiezen of hij twee demonstraties wil gaan verbieden omdat zij mogelijk gevaar voor de openbare orde opleveren of dat hij twee demonstraties wil laten doorgaan.

Het kan echter geen kwaad het fototoestel mee te nemen om op de gevoelige plaat vast te leggen wie mensem opjutten en wie de openbare orde bewust schendt. Misschien helpt het de deelnemers en omstanders zich beschaafd te gedragen.

salva cum reverentia
  woensdag 13 augustus 2003 @ 09:23:34 #10
38042 Maerycke
Ja, wat nou weer?
pi_12398799
Maar voorlopig is het in dit land gewoon toegestaan om te demonsteren. Of je het nu wel of niet eens bent met hun denkbeelden.. het is gewoon een verworven recht. Vervelend he dat dit ook voor (Nederlandse) Marokkanen opgaat?
  woensdag 13 augustus 2003 @ 09:24:24 #11
43959 MetalMessiah
Messiahs die young
pi_12398803
Gewoon filmcamera's erbij en wachten totdat de demonstranten doen waar ze goed in zijn: stenen gooien en winkels plunderen.
Je kunt niet alles hebben, maar wel niets...
  woensdag 13 augustus 2003 @ 09:24:27 #12
11875 beany
Qui ni fucis est, penis est
pi_12398804
quote:
Op woensdag 13 augustus 2003 09:19 schreef Retuobak het volgende:
dat kan wel zo zijn maar daarom is het nog wel toegestaan. VRIJHEID VAN MENINGSUITING. zodra je vind dat iemand daar geen recht meer op heeft ben je net zo erg.
Allemaal leuk en aardig. Maar de mensen die willen gaan demonstreren gaan er van uit dat er een racistische daad is gepleegd. Kortom, ze hebben zelf al hun mening gevormd zonder onderzoeken af te wachten. Sterker nog, de meeste waren er niet eens bij. Grappig dat deze mensen op deze manier hun mening kunnen vormen En juist DIE mensen moeten dan maar gebruik kunnen maken van hun recht tot meningsuiting???

Ik vind toch echt dat die demonstratie verboden moet worden. Laat ze eerst maar eens afwachten hoe het precies zit. Vrijheid van meningsuiting is iets wat je niet mag misbruiken, en dat doen hun dus momenteel wel.

Wees niet kritisch, praat met de menigte mee en val vooral niet op, alleen dan ben je welkom...
pi_12398805
Ik zou toch niet graag in zijn schoenen staan. Een netelige kwestie. En wat voor beslissing Cohen ook neemt, het loopt op rotzooi uit.
  woensdag 13 augustus 2003 @ 09:28:52 #14
26982 Wooly_Mammoth
More than just Wooly..
pi_12398872
Politiegeweld? volgens mij werd die agent aangevallen door een gozer met een mes van 20 cm? Die moet zich maar laten afslachten dan?

Wie heeft er nu eigenlijk de leiding in het land hier, de criminelen of de politie?

Laat die gedachte maar even marineren...
pi_12398894
Maar moet Cohen die demonstratie verbieden? En wat krijg je dan?
Van de andere kant is deze demonstratie tegen de politie, dus rellen komen er toch!
pi_12398895
quote:
Op woensdag 13 augustus 2003 09:28 schreef Wooly_Mammoth het volgende:

Wie heeft er nu eigenlijk de leiding in het land hier, de criminelen of de politie?

Vraag het die Marokkanen die zaterdag een demonstratie willen houden...

[Dit bericht is gewijzigd door Sitting_Duck op 13-08-2003 09:31]

woensdag 13 augustus 2003 @ 09:31:36 #17
38042 Maerycke
Ja, wat nou weer?
pi_12398909
quote:
Op woensdag 13 augustus 2003 09:30 schreef Sitting_Duck het volgende:

[..]

Vraag het die Marokkanen die zaterdag een demonstratie willen houden... :s

Want dat zijn natuurlijk allemaal criminelen...
  woensdag 13 augustus 2003 @ 09:33:49 #18
52589 sjun
uit solidariteit
pi_12398937
quote:
Op woensdag 13 augustus 2003 09:23 schreef Maerycke het volgende:
Maar voorlopig is het in dit land gewoon toegestaan om te demonsteren. Of je het nu wel of niet eens bent met hun denkbeelden.. het is gewoon een verworven recht. Vervelend he dat dit ook voor (Nederlandse) Marokkanen opgaat?
Ik vind dat deze mensen evenveel recht hebben hun overgesimplificeerde werkelijkheid uit te dragen in een demonstratie als ieder ander.
Niets is dommer te censureren dan hetgeen men niet begrijpt.
pi_12398951
quote:
Op woensdag 13 augustus 2003 09:31 schreef Maerycke het volgende:

[..]

Ja, tuurlijk

Nee, maar er zijn blijkbaar wel genoeg die vinden dat de politie ze niets mag maken, wat er ook gebeurt.

woensdag 13 augustus 2003 @ 09:35:29 #20
26928 Aequitas
Boondock Saint
pi_12398964
quote:
Op woensdag 13 augustus 2003 09:17 schreef Maerycke het volgende:
Demonsteren is in dit land nog altijd een uiting van een mening.. dat is in dit land nog steeds toegestaan.. Dus waarom zou deze demonstratie verboden moeten worden?

Zolang men zich goed gedraagt en er geen rellen ontstaan over wat dan ook zou geen enkele demonstratie verboden moeten worden.

Sorry hoor maar ik noem je naief als je denkt dat een combinatie van marokkanen in een demonstratie en een politiemacht die altijd bij een demonstratie op de been is geen conflicten zal opleveren.

Dus wel kans op rellen, dus wel een risico, dus wel een gegronde reden om deze demonstratie te verbieden.

Verder over meningsuiting, het lijkt wel het moderne sleutelwoord waarbij opeens alles mag. Als je aankondigt dat je met je nazi-vriendjes morgen je mening gaat uiten(meningsuiting) dan moet je niet gek opkijken dat je op het bureau terecht komt. Kan het nog zo'n verworven recht zijn.

Catch You On The Flip Side
  woensdag 13 augustus 2003 @ 09:35:59 #21
26982 Wooly_Mammoth
More than just Wooly..
pi_12398965
Het zullen niet allemaal criminelen zijn nee..

Het valt me alleen wel op dat steeds minder mensen, vooral bejaarden niet eens meer de straat op durven, dat steeds meer mensen zich onveilig voelen en dat er steeds meer no-go zones komen in de grote steden waar een normale nederlandse jongen zich niet meer durft te vertonen en er nog steeds mensen zijn die het allemaal niet zo heel erg vinden wat er allemaal gebeurd in dit land, en ze zelfs die mafkezen soms nog gaan verdedigen ook..

Laat die gedachte maar even marineren...
  woensdag 13 augustus 2003 @ 09:37:19 #22
52589 sjun
uit solidariteit
pi_12398986
quote:
Op woensdag 13 augustus 2003 09:31 schreef Maerycke het volgende:

[..]

Nee hoor, sommige deelnemers hebben gewoon geen vrienden en/of geen eigen mening, anderen vervelen zich, weer anderen gebruiken de demonstratie voor uitbreiding van hun vriendenkring. Sommigen hebben de demonstratie nodig ter bevestiging van hun (groeps)identiteit,...

Dan zijn er nog mensen die een aanleiding nog hebbben voor een uitstapje naar Amsterdam.

Al die mensen zijn heus geen criminelen.

Niets is dommer te censureren dan hetgeen men niet begrijpt.
  woensdag 13 augustus 2003 @ 09:38:32 #23
38042 Maerycke
Ja, wat nou weer?
pi_12399011
quote:
Op woensdag 13 augustus 2003 09:33 schreef sjun het volgende:

[..]

Ik vind dat deze mensen evenveel recht hebben hun overgesimplificeerde werkelijkheid uit te dragen in een demonstratie als ieder ander.

Precies..
quote:
Op woensdag 13 augustus 2003 09:35 schreef Aequitas het volgende:

[..]

Sorry hoor maar ik noem je naief als je denkt dat een combinatie van marokkanen in een demonstratie en een politiemacht die altijd bij een demonstratie op de been is geen conflicten zal opleveren.

Dus wel kans op rellen, dus wel een risico, dus wel een gegronde reden om deze demonstratie te verbieden.

Verder over meningsuiting, het lijkt wel het moderne sleutelwoord waarbij opeens alles mag. Als je aankondigt dat je met je nazi-vriendjes morgen je mening gaat uiten(meningsuiting) dan moet je niet gek opkijken dat je op het bureau terecht komt. Kan het nog zo'n verworven recht zijn.

En zodra er rellen uitbreken, kun je ze oppakken.. heel simpel.

Desalniettemin kun je geen demonstratie verbieden omdat het gedachtengoed je ineens niet aanstaat. De extremistische partijen mogen ook demonstreren en daar ben ik het niet mee eens. Ook maar verbieden dan? Lijkt me niet.. ook die simpele zielen hebben gewoon het recht om te demonsteren, ook al is de kans op rellen net zo groot.

Vrijheid van meningsuiting is inderdaad een groot goed in Nederland.. en die geldt voor iedereen..

pi_12399012
quote:
Op woensdag 13 augustus 2003 09:33 schreef sjun het volgende:

[..]

Mee eens. Alleen moeten ze dan wel even van te voren melden waar precies, zodat de politie beveiligingscamera's kan ophangen, en direct iedereen oppakt die de openbare orde verstoord of rellen veroorzaakt.

En laat de ME maar stand-by staan, want dit gaat geheid fout natuurlijk.

pi_12399053
Als de politie voor moordenaars wordt uitgemaakt heb je volgens mij je recht op meningsuiting verspeeld. Dat bepaald in Nederland de rechter nog altijd. En die Marrokanen worden opgejut door een aantal idioten die niets, maar dan ook niets, van de Nederlandse samenleving snappen.

[Dit bericht is gewijzigd door zoishet op 13-08-2003 09:44]

abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')