quote:Gertje
Op woensdag 13 augustus 2003 17:24 schreef Rewimo het volgende:[..]
Ja maar zo heet meneer Toot toch al
Gut, hoe heet dat nakomertje nou toch ook alweer in de strip? Dat was een jongetje
quote:Jaaa, Gertje, dat is 'm!
Op woensdag 13 augustus 2003 17:51 schreef pluisje het volgende:[..]
Gertje
Toot, hij heet vanaf nu Gertje
quote:Ach jij arme!
Op woensdag 13 augustus 2003 09:54 schreef Eska het volgende:![]()
![]()
*slaat arm om Eska heen en geeft een kusje op de neus*
Meid, je zit jezelf in de weg, alleen maar wachten op de dingen die komen gaan. Heel veel succes hetzij vannacht, hetzij morgen bij de gyn.
Is strippen tegenwoordig 'not done' ofzo?
En Bugs, jij ook sterkte, nog even volhouden.
*klopt op buik: Gertje!*
quote:Ow, moeilijk... wat vind je van Tegenvoetertje?
Op woensdag 13 augustus 2003 19:34 schreef Catootje het volgende:
SweETy en Gertje: een gouden duo...en hoe heet 'die van Gaoxing' ?*klopt op buik: Gertje!*
Foto´s van beeb!
Beeb heeft mijn wipneusje!
Verloskundige.. sja, alles was goed
Bloeddruk was goed.. (vond zelf de bovendruk van 140 wat hoog en m'n onderdruk van 60 wat laag.. maar 't zal wel).. Kindje had gymuurtje op de echo Het lag echt geen seconde stil.. De nekplooimeting was perfect, de lengte was hartstikke goed.. aan de knuistjes zagen we 2x vier vingertjes (de duimpjes zitten onder de vingertjes en zijn nog niet te zien) De kaakjes krijgen vorm, ruggengraatje lag er mooi bij, navelstrengetje..
Ik zag een heel lief wipneusje (dat moet ie van mij hebben ) en toen ie het genoeg vond en ging uitrusten van z'n uitsloverij, ging ie liggen met z'n armpje over z'n ogen.. Laat Jeroen dat nou ook altijd doen als ie gaat slapen!
Toeval? We zullen zien over een maand of zes.
Thuisbevalling gaat toch misschien niet door hier. De verloskundige was bekend met ons huis en ik mag zowieso niet boven in een slaapkamer bevallen omdat een eventuele brancard de draai van de trap niet kan maken.
Dan zou je dus met een bed in de huiskamer moeten gaan klooien.. Daarbij blijkt dat 50% van de vrouwen met een eerste bevalling toch uiteindelijk in het ziekenhuis terechtkomen.. (laat in de zwangerschap naar de gyn. doorverwezen of toch complicaties bij de bevalling).. Nog even over nadenken.
Heb me wel meteen vanmiddag aangemeld voor kraamhulp, dat moest ik nu wel doen..
Kaartte nog even het 'gevalletje werkgever' aan.. Eigenlijk was ze alleen maar verontwaardigd dat er zo moeilijk over gedaan werd. Ze leek zich te verheugen op een telefoontje
En verder gewoon over vier weken terugkomen. Dan lekker op zaterdag (geen gedoe met werkgevers enzo) en hier lekker om de hoek (is echt tien minuten lopen)..
Ik ben nu echt gewoon zwanger als ieder ander en mag nu van mezelf gaan genieten.. Moet 't nog wel regelmatig tegen mezelf zeggen "genieten en niet meer zoveel zorgen maken" maar dat zal vast binnenkort wel beter gaan.
Gelukkig is de temperatuur nu ook wat beter uit te houden.. kunnen we nu babyspullen gaan kijken/shoppen en babykamertje klussen Heb er zin in!
quote:Hermientje.
Op woensdag 13 augustus 2003 19:34 schreef Catootje het volgende:
SweETy en Gertje: een gouden duo...en hoe heet 'die van Gaoxing' ?*klopt op buik: Gertje!*
quote:Wat een lieffie!!!!
Op woensdag 13 augustus 2003 21:41 schreef Luckepuk het volgende:
(is het nu de bedoeling dat hier de echo´s ook kunnen? of is daar weer een apart topic voor? Ik kan hem niet vinden in dat geval dus daarom maar hier!)Foto´s van beeb!
Beeb heeft mijn wipneusje!
ET wat fijn dat je nu lekker bij de verloskundige loopt. En fijn dat alles goed was op de echo! Moeilijk hoor beslissen voor prenataal onderzoek. Ik was altijd heel stellig voor ik zwanger was, als er wat ernstig mis is dan denk ik dat we waarschijnlijk de zwangerschap af zullen breken. Maar toen ik eenmaal zwanger was was dat helemaal anders. Ik mocht nog een echo in het ziekenhuis laten maken met 20 weken maar dat wou ik helemaal niet meer. Ik wou niet weten of er iets mis was aan mijn kindje. Kindje zou hoe dan ook toch komen. Ik had natuurlijk ook een pretecho om die tijd dus ik kon toch al even gluren.
Eska gooi dat kind eruit! We zijn allemaal hartstikke nieuwsgierig (en jij voorop natuurlijk). Lijkt me echt geen pretje met dit weer zo overtijd te zijn. Sterkte nog eventjes.
Heb vanmiddag nog even de topics rond mijn bevalling gelezen. Jeutje wat een belangstelling toen. Toen ging er best wat langs me heen want het was allemaal al druk zat maar als ik het nu teruglees krijg ik weer tranen in mijn ogen. Wat een lieve reacties allemaal!
ik heb een zere kont van het fietsen, zere rug van het weet-ik-veel-wattus en heb steeds het gevoel dat ik in mn broek heb gepiest, maar dat komt van het gezweet, mn buik ligt ondertussen op schoot en alles plakt en zweet Ik heb weer genoeg warm weer gehad, doe mij maar een portie herfst.
Luckepuck, mooi beepje, zeg je het écht nog steeds niet? Ahhhhhhhh, toehoeeeeeeoeoeoeoeoe?
quote:Daar heb ik nog nooit eerder van gehoord! Hebben jullie zo'n smalle trap dan?
Op woensdag 13 augustus 2003 22:05 schreef E.T. het volgende:
(..)
Thuisbevalling gaat toch misschien niet door hier.De verloskundige was bekend met ons huis en ik mag zowieso niet boven in een slaapkamer bevallen omdat een eventuele brancard de draai van de trap niet kan maken.
![]()
(..)
quote:het is meer de draai van de trap naar de gang. Beetje moeilijk uitleggen, maar links de trap zit muur met deur, tegenover de trap muur (die deur is de breedte van de gang op dat stuk) en rechts zit een traphekje.. Ik denk idd dat alleen een geheel verticale stand zou lukken om de draai te maken en zelfs dat wordt moeilijk... 't is echt een hele kleine klote draai..
Op woensdag 13 augustus 2003 22:36 schreef Grijs het volgende:[..]
Daar heb ik nog nooit eerder van gehoord! Hebben jullie zo'n smalle trap dan?
Bij Daan ben ik thuisbevallen in een bovenwoning. De eerste trap had 3 bochten en de tweede trap had 2 bochten (de slaapkamer was op de 2e verdieping). Ik heb geen idee of dat problemen met de brancard had opgeleverd, want alles is goed gegaan.
Luckepuck, wat een heerlijke echo. Dat neusje is echt ontzettend schattig!
Genuivere en Bastardhost, jullie zijn toch niet al stiekum bevallen he
Karin: beeb heeft mijn wipneus en oortjes van papa(hopenlijk blijven die tijdens de bevalling onderweg niet ergens achter hangen....) En ja, we weten wat het wordt! Het was door het echobureau al bevestigd en nu ook nog eens door 2 onafhnakelijk echoscopisten! Dus we kunnen we redelijk vanuit gaan dat het klopt!
Moussy: Nope!
Vergeet is helemaal logician te feliciteren: prachtige fotoos, een heerlijke baby. Geniet ervan! Kom je snel naar het babietjes-topic, nu mogen WIJ je hebben!
quote:Je moet ook een werknaam hebben die op allebei kan slaan, iets als Kees (maar die is al door ons 'ingepikt'
Op woensdag 13 augustus 2003 17:22 schreef berney het volgende:[..]
Lotje vind ik wel leuk.
.Maar ze had het over blauwe sokjes laatst.
.
Dan is jeroentje misschien wel wat..
Swets, mooie verhalen! Zeg maar dat ze haar best moet blijven doen
Mooi gezicht he, als de kleine met de gymnastiek bezig is
quote:En 'Opneukertje' kan zeker ook niet
Op woensdag 13 augustus 2003 22:05 schreef E.T. het volgende:
sweETy.. bekt nog niet echt lekker .. (oma rolt van d'r stoel af als ik 't over sweETy heb..)
quote:Ik hoor het al - je bent weer verliefd
Verloskundige.. sja, alles was goed
Bloeddruk was goed.. (vond zelf de bovendruk van 140 wat hoog en m'n onderdruk van 60 wat laag.. maar 't zal wel).. Kindje had gymuurtje op de echoHet lag echt geen seconde stil.. De nekplooimeting was perfect, de lengte was hartstikke goed.. aan de knuistjes zagen we 2x vier vingertjes (de duimpjes zitten onder de vingertjes en zijn nog niet te zien) De kaakjes krijgen vorm, ruggengraatje lag er mooi bij, navelstrengetje..
Ik zag een heel lief wipneusje (dat moet ie van mij hebben) en toen ie het genoeg vond en ging uitrusten van z'n uitsloverij, ging ie liggen met z'n armpje over z'n ogen.. Laat Jeroen dat nou ook altijd doen als ie gaat slapen!
Toeval? We zullen zien over een maand of zes.
quote:Bij die 50% zitten ook de mensen met een smalle trap hoor
Thuisbevalling gaat toch misschien niet door hier.De verloskundige was bekend met ons huis en ik mag zowieso niet boven in een slaapkamer bevallen omdat een eventuele brancard de draai van de trap niet kan maken.
Dan zou je dus met een bed in de huiskamer moeten gaan klooien.. Daarbij blijkt dat 50% van de vrouwen met een eerste bevalling toch uiteindelijk in het ziekenhuis terechtkomen.. (laat in de zwangerschap naar de gyn. doorverwezen of toch complicaties bij de bevalling).. Nog even over nadenken.
quote:Is dat niet al wat laat?
Heb me wel meteen vanmiddag aangemeld voor kraamhulp, dat moest ik nu wel doen..
quote:Top
Kaartte nog even het 'gevalletje werkgever' aan.. Eigenlijk was ze alleen maar verontwaardigd dat er zo moeilijk over gedaan werd. Ze leek zich te verheugen op een telefoontje
quote:Dat geeft je (en ons!) een heel fijn gevoel! Genietze van deze heerlijke tijd (totdat de kleine pijntjes (schaambeen, banden, rug, ...) komen
En verder gewoon over vier weken terugkomen. Dan lekker op zaterdag (geen gedoe met werkgevers enzo) en hier lekker om de hoek (is echt tien minuten lopen)..Ik ben nu echt gewoon zwanger als ieder ander en mag nu van mezelf gaan genieten.. Moet 't nog wel regelmatig tegen mezelf zeggen "genieten en niet meer zoveel zorgen maken" maar dat zal vast binnenkort wel beter gaan.
Gelukkig is de temperatuur nu ook wat beter uit te houden.. kunnen we nu babyspullen gaan kijken/shoppen en babykamertje klussenHeb er zin in!
quote:
Op woensdag 13 augustus 2003 22:43 schreef E.T. het volgende:[..]
het is meer de draai van de trap naar de gang. Beetje moeilijk uitleggen, maar links de trap zit muur met deur, tegenover de trap muur (die deur is de breedte van de gang op dat stuk) en rechts zit een traphekje.. Ik denk idd dat alleen een geheel verticale stand zou lukken om de draai te maken en zelfs dat wordt moeilijk... 't is echt een hele kleine klote draai..
quote:* Bright gaat na wanneer de volle maan rond 29 september is
Op woensdag 13 augustus 2003 23:25 schreef phileine het volgende:
Isa is ook geboren met volle maan, en toen was het enorm druk in het ziekenhuis. Ik had de laatste verloskamer en ze liepen het hele weekend al op hun tandvlees.Vergeet is helemaal logician te feliciteren: prachtige fotoos, een heerlijke baby. Geniet ervan! Kom je snel naar het babietjes-topic, nu mogen WIJ je hebben!
De bevalling viel mee: Eerst braken Mama-bola's vliezen en een paar uur later begonnen de wee-en. Zo'n zes uur daarna trok Baby-bola voor het eerst haar grote scheur open.
Moeder en dochter maken het prima. Helaas heeft Mama-Bola wel een boel hechtingen, maar gelukkig alleen oppervlakkige scheuringen. Gisterenavond hebben we al weer samen in de tuin gegeten. Papa-Bola is een beetje moe, omdat Baby-bola het uitzonderzlijke talent heeft om precies te gaan huilen als haar vader net in slaap gevallen is.
Wrijft de slaap uit haar ogen...
[Dit bericht is gewijzigd door Brighteyes op 14-08-2003 09:26]
Gefeliciteerd Papa-Bola en Mama-Bola
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |