Hij ziet heil in goede relaties met de VS. Toch essentiele zaken waar goed beleid alles bepalend is.
Hij zal wel fout zitten soms , maar ik heb liever iemand die het niet zo nauw neemt, maar de grote lijnen goed speelt, dan andersom
[Dit bericht is gewijzigd door ondersoeker op 31-07-2003 01:13]
quote:Goede relaties met twee machtige landen zijn zeer belangrijk. Hoewel Rusland door de transformatie naar een markteconomie in een dip is geraakt, heeft het land veeel potentie gezien zijn omvang, bevolkingsomvang en natuurlijke hulpbronnen. Macht van de VS lijkt me duidelijk. Berlusconi probeert tijdens het voorzitterschap van Italie de banden met beide landen te versterken. Erg goede zaak ! (Vandaag was hij bij Putin, een tijdje geleden bij Bush)
Op donderdag 31 juli 2003 01:11 schreef Bridell het volgende:
Bedankt voor deze uiterst objectieve en informatieve bijdrage!
Wat betreft de VS:
Nu Europa aarzelt tussen nauwe banden met VS en rivaliteit is zijn toenaderingspoging (zijnde een persoonlijke vriend van Bush) van groot belang. Enerszijds omdat anders Europa verscheurt tussen de Atlantici (pro-Amerikaanse landen) en Continentalen (minder pro-Amerika).
Anderszijds omdat samenwerking een win-win situatie oplevert.
Bedenk ook dat de VS weer andere regeringen gaat krijgen. Het vergooien van vriendschap, daar zou men later veel/heel veel spijt van krijgen.
[Dit bericht is gewijzigd door ondersoeker op 31-07-2003 01:23]
quote:Zonder Berlusconi hiermee te willen vergelijken. Wie zou je liever als president willen.
Op donderdag 31 juli 2003 01:21 schreef Harry2ic het volgende:
[afbeelding]Berlusconi, heb laatst een artikel in de Elservie over hem gelezen. Het is toch een apart mannetje.
1. een arrogante, onsympathieke, vrouwenverslinde, sluwe klootzak, die desondanks vele goede dingen voor het land doet.
2. Een vriendelijke, eerlijke, sociale man die echter slecht beleid voert waar het land grote nadelen van ondervindt.
Ik wil niet zeggen dat Berlusconi altijd goed beleid voert. Nee, maar op het punt van de relatie met de VS en Rusland ben ik blij met hem op dit moment. Verder is hij best wel dubieus
quote:Waar doel je precies op?? Welke argumenten?? Waaroom kloppen die niet. onderbouw maar.
Op donderdag 31 juli 2003 01:41 schreef TaoOfDarkness het volgende:
wat een ***argumenten, jou zou het zeker ook met hitler goedvinden
Wat betreft Hitler. Daar zou ik het bijzonder slecht mee kunnen vinden. Maar eigenlijk, moet ik hier niet op in gaan
quote:In ww2 was kuilen graven op het strand ook heel normaal, zelfs een noodzaak. Toen konden die Duitsers en Italianen veel beter door 1 deur.
Op donderdag 31 juli 2003 02:44 schreef Vampier het volgende:
tijdens de 2de wereld oorlog wat er ook een politicus die het goed kon vinden met Hitler... dat was ook een Italiaan... inderdaad.
quote:Die grijze, correcte en slappe politici voeren anders meer uit dan je denkt. Bezoek maar eens een keer de Tweede Kamer.
Op donderdag 31 juli 2003 02:48 schreef CandyCan het volgende:
ach hij mag dan wel corrupt zijn, maar soms vind ik hem wel een opluchting in vergelijking met al die andere grijze, correcte en slappe politici die geen zak uitvoeren,
quote:Dat is geen argument. Misschien zei Hitler ook wel voor veel Duitsers waar het op stond, dat is geen reden om hem de hemel in te prijzen.
hij durft te zeggen waar het op staat
quote:Inderdaad, zoals het verbieden van de import van spinnen, vanwege zijn eigen angst voor spinnnen.
en hakt tenminste knopen door
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |