abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
  zondag 3 augustus 2003 @ 11:31:51 #176
50671 Strijder
In Extremis
pi_12194728
quote:
Op zaterdag 2 augustus 2003 21:07 schreef sp3c het volgende:

[..]

de kroaten ook wat is je point?

Dat iedereen dus fout was.
Untill I awake - / - Elu Elensar
  Moderator zondag 3 augustus 2003 @ 17:13:42 #177
14679 crew  sp3c
Geef me die goud!!!
pi_12198896
quote:
Op zondag 3 augustus 2003 11:31 schreef Strijder het volgende:

[..]

Dat iedereen dus fout was.

vandaar dat de VN neutraal was in het conflict
Op zondag 8 december 2013 00:01 schreef Karina het volgende:
Dat gaat me te diep sp3c, daar is het te laat voor.
  zondag 3 augustus 2003 @ 17:16:19 #178
21551 tvlxd
kerngeleerde
pi_12198948
quote:
Op zondag 3 augustus 2003 17:13 schreef sp3c het volgende:

[..]

vandaar dat de VN neutraal was in het conflict

De NAVO had gewoon een tank-divisie er in moeten laten rollen, in 1992. Ik ben natuurlijk maar een klein zielig internettende jongetje van 19 jaar, dus ik kan het fout hebben.
kern·ge·leer·de (de ~ (m.))
1 kernfysicus
  Moderator zondag 3 augustus 2003 @ 17:22:51 #179
14679 crew  sp3c
Geef me die goud!!!
pi_12199051
quote:
Op zondag 3 augustus 2003 17:16 schreef tvlxd het volgende:

[..]

De NAVO had gewoon een tank-divisie er in moeten laten rollen, in 1992. Ik ben natuurlijk maar een klein zielig internettende jongetje van 19 jaar, dus ik kan het fout hebben.

dat was dan ook de bedoeling ... althans dat wilde de VN

UNPROFOR zou tussen de 15000 en 23.000 man pantserinfanterie moeten bevatten die de bosnische serviers uit Srebrenica, Zepa en Bihac, de Kroaten uit Gorazde en alle strijdende partijen uit Sarajevo moest schieten.

probleem was alleen dat niemand bereid was om troepen offensief in te zetten in VN verband behalve NL, UK, FR en nog wat landen en het uiteindelijke aantal rond de 8000 bleef hangen (de lichte optie) met als resultaat dat Zepa en Srebrenica zijn veroverd door de Serven, Gorazde door de Kroaten ... dat Bihac is verlaten door de Britten en dat Sarajevo 5 jaar lang onder vuur heeft gelegen.

zondag 3 augustus 2003 @ 18:03:25 #180
8502 BAZZA
Was de dader een Marokkaan?
pi_12199559
Men had nooit kunnen verwachten dat de EU landen "eerlijk" hadden kunnen ingrijpen, de meeste landen hadden gewoon allang een kant gekozen en steunden die ook aktief.
Dan had je de situatie gehad dat bv de Duitsers en Fransen gewoon indirekt tegen elkaar zouden gaan vechten wat ze eigenlijk al deden in de FYR.
"Arabs: apart from oil - which was discovered, is produced and is paid for by the West - what do they contribute?" "Can you think of anything? Anything really useful?... No, nor can I..."
  Moderator zondag 3 augustus 2003 @ 18:15:57 #181
14679 crew  sp3c
Geef me die goud!!!
pi_12199762
sterker nog de Fransen vochten op een gegeven moment tegen zichzelf daar. Franse VN troepen aan de ene kant en Franse vreemdelingenlegionairs aan de andere kant.

Die hele crisis op de Balkan was een fucking mess maar dat zul je nooit horen bij Nova of Netwerk daarom zijn er nog steeds ruim 6000 mensen uit Srebrenica vermist ... die liggen namelijk niet in massagraven maar in de bossen tussen Srebrenica en Tuzla.

daar wordt niet gezocht omdat dan zou blijken dat de moslims helemaal niet zo onschuldig waren als over het algemeen wordt aangenomen (een dag voor de val is er een colonne van 10000+ mannen waarvan 1/3 ongeveer gewapend te voet naar Tuzla vertrokken en die groep is toen vernietigd door de Serven (legitiem doelwit)).

zondag 3 augustus 2003 @ 18:46:29 #182
8502 BAZZA
pi_12200193
Niet die hele groep is weggevaagt, voor zover ik weet waren alle hoge Moslim figuren met hun families allemaal veilig elders aangekomen voordat de enclave viel.
"Arabs: apart from oil - which was discovered, is produced and is paid for by the West - what do they contribute?" "Can you think of anything? Anything really useful?... No, nor can I..."
  Moderator zondag 3 augustus 2003 @ 18:58:27 #183
14679 crew  sp3c
Geef me die goud!!!
pi_12200371
quote:
Op zondag 3 augustus 2003 18:46 schreef BAZZA het volgende:
Niet die hele groep is weggevaagt, voor zover ik weet waren alle hoge Moslim figuren met hun families allemaal veilig elders aangekomen voordat de enclave viel.
omdat die vooraan liepen ja die hebben de serven weten te verrassen

er liggen daar in de bossen meer dan 6000 lijken, waarom het joegoslavië tribunaal zich concentreert op massagraven met hoogstens 200 slachtoffers in en om srebrenica zelf is mij een raadsel

zondag 3 augustus 2003 @ 19:00:20 #184
21551 tvlxd
kerngeleerde
pi_12200407
quote:
Op zondag 3 augustus 2003 18:58 schreef sp3c het volgende:

[..]

omdat die vooraan liepen ja die hebben de serven weten te verrassen

er liggen daar in de bossen meer dan 6000 lijken, waarom het joegoslavië tribunaal zich concentreert op massagraven met hoogstens 200 slachtoffers in en om srebrenica zelf is mij een raadsel

Gemakzucht en PR.
kern·ge·leer·de (de ~ (m.))
1 kernfysicus
pi_12204897
quote:
Op zondag 3 augustus 2003 18:15 schreef sp3c het volgende:

daar wordt niet gezocht omdat dan zou blijken dat de moslims helemaal niet zo onschuldig waren als over het algemeen wordt aangenomen (een dag voor de val is er een colonne van 10000+ mannen waarvan 1/3 ongeveer gewapend te voet naar Tuzla vertrokken en die groep is toen vernietigd door de Serven (legitiem doelwit)).

Klopt. Ik begrijp er ook geen reet van dat alleen de Serven worden aangepakt en de moslims en kroaten die net zo erg waren als slachtoffer worden bestempeld. Ze deden allen net zo hard mee alleen de Serven waren gewoon beter en wonnen.
[b]Op donderdag 25 september 2003 00:13 schreef beertje_ het volgende:[/b][br]Of het valt me pas de laatste weken op of het was altijd al zo, gelly je bent een nerd die ik nog nooit wat interessants heb horen zeggen.
  † In Memoriam † zondag 3 augustus 2003 @ 22:48:26 #186
21290 NorthernStar
Insurgent
pi_12204983
quote:
Op zondag 3 augustus 2003 22:45 schreef Jeukaanmenaat het volgende:

[..]

Klopt. Ik begrijp er ook geen reet van dat alleen de Serven worden aangepakt en de moslims en kroaten die net zo erg waren als slachtoffer worden bestempeld. Ze deden allen net zo hard mee alleen de Serven waren gewoon beter en wonnen.

Yougoslavie ligt aan puin, bestaat niet meer, en dat kwam een hoop landen wel goed uit. En Servië probeerde het zaakje bij elkaar te houden.
pi_12217334
quote:
Op zondag 3 augustus 2003 18:58 schreef sp3c het volgende:

[..]

Dit tribunaal lijkt dan wel onafhankelijk, maar toen ik bij een zitting in de zaak Milosovic zat te kijken, kreeg ik toch best het gevoel dat die rechters hem gewoon niet willen horen. Zelfs als hij wel wat zinnigs te melden had. Dat hij terecht vast zit is voor mij een afgedane zaak, maar een rechter hoort onpartijdig te blijven en dat is in dit gevel helemaal niet het geval. Wat de geloofwaarsigheid van het tribunaal nu niet ten goede komt. (En dat speelt de Amerikanen weer in de kaart en dat bevalt me al helemaal niet.)
  dinsdag 5 augustus 2003 @ 20:21:52 #188
28640 Sidekick
Ban the fucker
pi_12242673
quote:
Amerikaanse burger komt om door landmijn in Irak

TIKRIT - Een Amerikaanse burger is dinsdag in Irak om het leven gekomen toen hij in de omgeving van Tikrit met zijn vrachtwagen op een landmijn reed. Dat heeft een woordvoerder van het Amerikaanse leger gemeld.

Het slachtoffer was een aannemer die voor het Amerikaanse leger werkte. Zijn bedrijf assisteert technici van het leger bij het operationeel maken van de oliepijpleiding tussen Irak en Turkije.

Eerder werd gemeld dat er sprake zou zijn geweest van een aanslag. Door Iraaks verzet zijn sinds 1 mei 53 Amerikaanse militairen om het leven gekomen. De dood van een Amerikaanse burger was nog niet eerder gemeld.

ANP

Bron: LC

A single death is a tragedy, a million deaths is a statistic - Joseph Stalin
Political power grows out of the barrel of a gun - Mao Zedong
I will eat the headdoekjes rauw - Geert Wilders
  Moderator dinsdag 5 augustus 2003 @ 20:42:46 #189
14679 crew  sp3c
Geef me die goud!!!
pi_12243065
quote:
Op zondag 3 augustus 2003 22:48 schreef NorthernStar het volgende:

[..]

Yougoslavie ligt aan puin, bestaat niet meer, en dat kwam een hoop landen wel goed uit. En Servië probeerde het zaakje bij elkaar te houden.

onzin, Servië probeerde zoveel mogelijk land voor de Serven te claimen netzoals de kroaten dat voor Kroatië en de moslims dat voor Bosnië deden

die hadden echt geen multiculturele samenleving voor ogen

dinsdag 5 augustus 2003 @ 22:15:44 #190
8502 BAZZA
pi_12245147
quote:
Op maandag 4 augustus 2003 15:57 schreef en_door_slecht het volgende:

Dit tribunaal lijkt dan wel onafhankelijk, maar toen ik bij een zitting in de zaak Milosovic zat te kijken, kreeg ik toch best het gevoel dat die rechters hem gewoon niet willen horen. Zelfs als hij wel wat zinnigs te melden had.

Dat idee had ik ook, jammer is dat.
pi_12249566
Kan iemand mij zeggen of de olie in Irak nog steeds wordt afgerekend in Euro's?
Vanwaar komen wij dan, dat wij ergens heen willen?
  woensdag 6 augustus 2003 @ 02:27:05 #192
8502 BAZZA
pi_12249629
quote:
Op woensdag 6 augustus 2003 02:16 schreef Cosma-Shiva het volgende:
Kan iemand mij zeggen of de olie in Irak nog steeds wordt afgerekend in Euro's?
Nee dat gaat nog altijd gewoon in Dollars, Saddam kreeg ook gewoon in Dollars de centen van zijn olie ondanks zijn leugens over de euro.
Wel grappig dat dat bleek toen Baghdad net was gevallen en de bedragen van de Jordaniers voor de olie gewoon nog in zakken van de staatsbank zaten en volledig uit nieuwe 100 dollar biljetten bestond
pi_12249710
quote:
Op woensdag 6 augustus 2003 02:27 schreef BAZZA het volgende:

[..]

Nee dat gaat nog altijd gewoon in Dollars, Saddam kreeg ook gewoon in Dollars de centen van zijn olie ondanks zijn leugens over de euro.
Wel grappig dat dat bleek toen Baghdad net was gevallen en de bedragen van de Jordaniers voor de olie gewoon nog in zakken van de staatsbank zaten en volledig uit nieuwe 100 dollar biljetten bestond

Hoe zit dat dan met dat besluit uit 2000 om de olie voortaan af te rekenen in Euro's (als enige land)?
Er was toch ook goedkeuring mbt het olie voor voedsel enzo inzake de euro's? (dat is uiteindelijk toch goedgekeurd door de VN?)
pi_12249724
quote:
Op woensdag 6 augustus 2003 02:41 schreef Cosma-Shiva het volgende:

[..]

Hoe zit dat dan met dat besluit uit 2000 om de olie voortaan af te rekenen in Euro's (als enige land)?
Er was toch ook goedkeuring mbt het olie voor voedsel enzo inzake de euro's? (dat is uiteindelijk toch goedgekeurd door de VN?)

sorry ben ik weer : zo weg hoor alleen hoi, doei
alles kits
bel je to morrow!
  woensdag 6 augustus 2003 @ 03:13:57 #195
8502 BAZZA
pi_12249895
quote:
Op woensdag 6 augustus 2003 02:41 schreef Cosma-Shiva het volgende:

Dat ging in euro's, maar dat was slechts een deel van alle olie verkopen en de Iraki's wisselden die Euro's vervolgens meteen weer om in dollars.
Het was dus eigenlijk een volledig nutteloos gebaar.
pi_12249947
quote:
Op woensdag 6 augustus 2003 03:13 schreef BAZZA het volgende:

Dat ging in euro's, maar dat was slechts een deel van alle olie verkopen en de Iraki's wisselden die Euro's vervolgens meteen weer om in dollars.

Ok thanks.
pi_12262332
quote:
Op woensdag 6 augustus 2003 03:13 schreef BAZZA het volgende:

Als ze gewacht hadden met wisselen tot nu toe zouden ze wel zo'n 20% koerswinst hebben gemaakt.

Waarom zouden ze trouwens al die euros meteen weer in dollars omwisselen, als ze zaken deden met frankrijk en duitsland wilden die toch zeker liever in euro's dan in dollars betaald worden.

Heb jij voor je beweringen trouwens nog enige bronnen?

woensdag 6 augustus 2003 @ 19:03:56 #198
8502 BAZZA
pi_12263070
quote:
Op woensdag 6 augustus 2003 18:18 schreef Basp1 het volgende:

Als ze gewacht hadden met wisselen tot nu toe zouden ze wel zo'n 20% koerswinst hebben gemaakt.

Ja da's waar
quote:
Waarom zouden ze trouwens al die euros meteen weer in dollars omwisselen, als ze zaken deden met frankrijk en duitsland
Omdat Irak het meeste van zijn geld niet op bankaccounts (meer) had in het buitenland ivm inbeslagnemingen in de laatste golfoorlog, en men dus liever dollars had.
Zoveel kochten ze niet in Fr en Dld meer, en veel van die firma's willen altijd gewoon nog in dollars de betaling krijgen, dat is overzichtelijker en zo loop je minder risico.
quote:
Heb jij voor je beweringen trouwens nog enige bronnen?
Heeft eens een stuk over in Het Parool gestaan, dat al het geld dat men in Irak heeft kunnen opduikelen in de kluizen en op andere verstopplaatsen allemaal dollars waren zou je opzich ook een hint moeten geven
pi_12263392
Ligt het aan mij of zijn de Jihaad-strijders in Irak met vakantie. Ik lees niks meer over Amerikaanse doden.
  woensdag 6 augustus 2003 @ 19:28:27 #200
28640 Sidekick
Ban the fucker
pi_12263435
quote:
Op woensdag 6 augustus 2003 19:25 schreef Disorder het volgende:
Ligt het aan mij of zijn de Jihaad-strijders in Irak met vakantie. Ik lees niks meer over Amerikaanse doden.
Oke, het komt niet door strijders, maar gister was er nog een dode: [centraal] Irak na de oorlog, deel 8

En wanneer jij een week niets hoort over doden, is dat gelijk goed nieuws? Is dat niet een beetje kort?

A single death is a tragedy, a million deaths is a statistic - Joseph Stalin
Political power grows out of the barrel of a gun - Mao Zedong
I will eat the headdoekjes rauw - Geert Wilders
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')