quote:Ik vind het juist geweldig, dat ze al die tijd gewoon telkens hebben gedaan waar ze zin in hebben en niet voor de 'veilige' weg gekozen hebben om door te gaan met het maken van die nummers waarvan ze al zeker wisten dat die het goed zouden doen bij de fans en in de verkoop. Gewoon, lekker je gang gaan, nieuwe dingen uitproberen, experimenteren, blijven vernieuwen. Van mij mag het volgende album best weer compleet anders zijn, als het maar wel weer net zo goed is als altijd
Op donderdag 28 augustus 2003 01:35 schreef Brett-Anderson het volgende:
[verhaal]
quote:Inderdaad. Ik vind het een beetje vreemd dat Brett-Anderson vindt dat je de Pablo Honey nummers goed moet vinden om fan te zijn. Als fan vind ik dat Pablo Honey buiten de boot valt tussen de andere albums, qua kwaliteit.
Op vrijdag 29 augustus 2003 20:25 schreef Henk_Glimlach het volgende:[..]
Ik vind het juist geweldig, dat ze al die tijd gewoon telkens hebben gedaan waar ze zin in hebben en niet voor de 'veilige' weg gekozen hebben om door te gaan met het maken van die nummers waarvan ze al zeker wisten dat die het goed zouden doen bij de fans en in de verkoop. Gewoon, lekker je gang gaan, nieuwe dingen uitproberen, experimenteren, blijven vernieuwen. Van mij mag het volgende album best weer compleet anders zijn, als het maar wel weer net zo goed is als altijd
En over Pop Is Dead, dat je van dat nummer fan bent geworden....Is m.i. het slechtste nummer dat Radiohead heeft gemaakt, een beetje raggen op de drums en gitaar. Pam pam pam pam enz.... En dann zo'n videoclip met een levend lijk en Jonny met Phil in een grot. Nee, geef mij dan maar There There
eigenlijk zijn er 2 Radioheads, namelijk het 'oude' en het 'nieuwe'... en volgens mij vindt het meerendeel van de RH-fans juist het werk van Amnesiac, Kid A en Hail to the thief het best. Ik persoonlijk ook, maar ik vind de oude nummers ook geweldig.
Alleen je uitspraak dat je persé van het 'oude' Radiohead (Pablo Honey, Ok Computer?) moet houden om jezelf Radiohead-fan te noemen vind ik een beetje uit de lucht gegrepen. Tuurlijk niet!! Ook de muziek van 'na de eeuwwisseling' IS Radiohead. Ze zijn iets nieuws gaan doen, en dat is ze goed gelukt want het slaat aan en ze houden toch een eigen Radiohead-sound.
Dus dat jij er niks aan vindt en alleen van het 'oude' Radiohead houdt, tja is je goed recht maar laat iedereen dat zelf uitmaken. je kan ook meegaan met Radiohead... maar dat moet je liggen I guess.
Respect voor ieders mening maar ik vind het verhaal van Brett Anderson toch een beetje het stereotiepe verhaal van iemand die het moeilijk kan verkroppen 'dat het bandje wat ie al vanaf album 1 kent nu 'commercieel' groot is en er veel nieuwe fans zijn'. Eerlijk gezegd heb ik dat gevoel zelf ook wel eens. Ik moet je zeggen dat ik Radiohead ten tijde van Creep echt waardeloos vond. Heb ze op MTV dat nog wel eens zien spelen op een beachparty ofzo. Ik vond het destijds 'weer zo'n engels zeikbadje
wat overigens alleen op dat nummer gebaseerd was, het album kende ik niet. Gelukkig hebben ze mijn mening met The Bends helemaal doen omdraaien. Geniaal. Tja, Kid A en Amnesiac waren voor mij ook even wennen. Maar op enkele nummers na kan ik ook bij deze albums de muziekale schoonheid erin horen. Ik zie die albums echt niet als een poging nieuwe fans te winnen hoor. Meer een poging zichzelf te vernieuwen.
Ik heb ze ook in de kleine zaaltjes nog kunnen bewonderen, tja dat zijn mooie herinneringen. En het Gelredome, tja.... Maar ik weet zeker dat ik er (in Brussel dan) toch weer ongeloofelijk van ga genieten
tja weet niet of het uitverkocht raakt...
om heel eerlijk te zijn: liever niet is er wat ruimte tenminste
Even voor degenen die het niet weten:
MTV
Woensdag 00:00-01:00
MTV Live Radiohead
Vanavond hebben we een super vet concert van Radiohead voor je.
R.E.M. op bezoek bij Radiohead:
quote:bron: www.ateaseweb.com
R.E.M.'s Michael Stipe joined Radiohead on stage doing vocals on 'Karma Police'. Radiohead's show had far more people attending at the Vancouver Thunderbird Stadium than the night before with R.E.M. Here's the setlist:01 2+2=5
02 sit down. stand up
03 where i end and you begin
04 kid a ("This is a happy song about heads on sticks")
05 backdrifts
06 myxomatosis
07 lucky (humbly dedicated to r.e.m.)
08 paranoid android
09 sail to the moon
10 you and whose army
11 go to sleep
12 i might be wrong (with some acapella at the end)
13 like spinning plates
14 the gloaming (Thom sang the name of Alistair Campbell a couple of times just before the start of the song, which got sampled later on the song, while thom was marching on the beat.)
15 idioteque
16 no surprises
17 there thereEncore #1:
18 the national anthem
19 a wolf at the door
20 airbag
21 street spiritEncore #2:
22 karma police
23 just
24 everything in its right place
quote:Eating well, no more microwave dinners....
Op dinsdag 2 september 2003 15:27 schreef OldJeller het volgende:
Radiohead rocks!
At EZ
quote:Klopt, 1x is mooi zat
Op zaterdag 6 september 2003 16:34 schreef thevomit het volgende:
ahh het is ook niet minder goed ofzo hoormaar ik denk alleen dat het enthousiasme op een gegeven moment wel weg is, als ze weer hetzeflde concert gaan uitzenden. savvy?
Ik kon er niet bijzijn
Maar goed, dit is natuurlijk wel altijd leuk om te zien:
quote:ha, daar was ik wel. lijkt me erg fijn als ze dat uitzenden.
Op zaterdag 6 september 2003 16:39 schreef theofiel172 het volgende:[..]
Klopt, 1x is mooi zat
Maar dan wel 3x een ander....Ik dacht dat ze op de Belgische TMF binnenkort het Rock Werchter concert zouden uitzenden. En dan misschien ook wel MTV hier.
Ik kon er niet bijzijn
quote:Ja, ik heb 'm ook en ik ben het met je eens. Maar het concert op zich vond ik goed klinken
Op zaterdag 6 september 2003 16:42 schreef thevomit het volgende:
trouwens, ik heb E-bow the letter van R.E.M.gehoord, met Thom op de bewuste avond die meezingt. Het zal live allemaal wel indrukwekkend geweest zijn (daar twijfel ik eigenlijk niet aan) maar als ik het zo terughoor heb ik bijna zoiets van oehh, doe maar niet. Op het begin lijkt Thom wel Bono.Maar goed, dit is natuurlijk wel altijd leuk om te zien:
Weet jij wat de aanleiding is van al dat gekwijl tussen R.E.M. en Radiohead? Volgens mij is dat al sinds Glastonbury gaande.
ik heb ook een mp3'tje van Radiohead & Michael Stipe op het Tibetan Freedom Concert 1997, spelen ze Lucky met Michael Stipe op zang. Wat wel weer goed is, vind ik.
Volgens mij zijn het al sinds het begin wederzijdse fans. ofzo.
Er is overigens een demo van Where I End And You Begin uitgebracht in Engeland....Kijk op het Atease board voor 'info'
quote:
Tot en met OK computer kon ik niet zonder ze, sinds ze bij Kid A een andere weg zijn ingeslagen, hou ik er niet meer van. Van mij hoef je geen andere stijl te nemen om zieltjes te winnen.
ze zijn niet een andere stijl gaan nemen om zieltjes te winnen, ze zijn dat gaan doen, omdat ze met ok computer zijn gaan experimenteren en dat beviel ze wel. Ze hebben daarna kid A en Amnesiac in die nieuwe stijl gemaakt.... Een echte radiohead fan slikt alles...
quote:Dit vind ik helemaal onzin, want ze voelen nog steeds de behoefte om goede muziek te maken, maar zoals ik al zei, ze wilden eens wat anders dan die oude sound dus daarom kid a en amnesiac. Ik geef toe, de teksten zijn niet meer zo diep en zo als bij de eerste cd's maar de nummers zijn wel goed!
Mijn vriendin zei ook: als je rijk en beroemd bent, vervalt de behoefte om goede muziek te maken.
Trouwen, met die diepgang van de teksten valt het volgens mij ook wel mee. Ik heb ooit een interview gelezen met een actrice, die beweerde dat ze in die tekst 'I woke up sucking a lemon' precies vond wat zij ook voelde. Het vergt misschien iets meer inlevingsvermogen...
quote:Oh, diepgang.
Op maandag 8 september 2003 12:57 schreef EvilMinion het volgende:
Ik geef toe, de teksten zijn niet meer zo diep en zo als bij de eerste cd's maar de nummers zijn wel goed!
quote:
You are the sun and moon and stars are you,
and I could never run away from you.Radiohead - You
quote:
Op maandag 8 september 2003 19:03 schreef keeper het volgende:[..]
Oh, diepgang.
[..]
Inderdaad....Petje af voor de gene die Hail To The Thief kan ontrafelen....
A Punchup At A Wedding schijnt een ode aan John Lennon te zijn (Oor).....ik zie het niet....
Edit:
quote:Ik zal eens kijken of we dat kunnen streamen
BBC 6 Music will be rebroadcasting Radiohead's performance at the Glastonbury Festival from 1997 on the following dates:Monday 08/09/03 23.00-24.00
Saturday 13/09/03 07.00-08.00
[Dit bericht is gewijzigd door theofiel172 op 08-09-2003 19:42]
quote:Misschien is het meer de manier waarop het is gedaan. Het zijn allemala zinsneden, die Yorke van de radio en tv heeft geplukt, en daar heeft hij een nummer van gesmeed. Dit is wel een beetje te vergelijken met bijv. I am the Walrus van de Beatles (een Lennon nummer voornamelijk). Ik denk dat dat de ode is.
Op maandag 8 september 2003 19:39 schreef theofiel172 het volgende:[..]
Inderdaad....Petje af voor de gene die Hail To The Thief kan ontrafelen....
A Punchup At A Wedding schijnt een ode aan John Lennon te zijn (Oor).....ik zie het niet....
voor de mensen die dat er wel (met liefde) voor over hadden, wat hoop je dat ze gaan spelen? rarities? die ook echt wel eens gespeeld worden?
quote:hm ja... jammer dat bijna iedereen zo negatief is over het gelredome en dus in feite ook over het radiohead-concert.
Op dinsdag 9 september 2003 22:58 schreef thevomit het volgende:
ik denk gewoon niet dat er 34000 mensen zijn die 40 euro willen betalen voor radiohead in het gelredome, met de kans dat je eventueel alleen een zitplaats kunt krijgen. logisch wel, op zich, toch?voor de mensen die dat er wel (met liefde) voor over hadden, wat hoop je dat ze gaan spelen? rarities? die ook echt wel eens gespeeld worden?
quote:Rang is veldkaarten en dus staanplaatsen. Rang twee is zitplaatsen aan de zijkant.
Op woensdag 10 september 2003 12:04 schreef HelloBye het volgende:
Ik wil graag nog 2 kaartjes bestellen, nu zie ik bij ticketservice.nl dat de rangen 1 en 2 nog over zijn, welke kan ik het beste kiezen, of maakt dat niet zoveel uit?
quote:http://www.ateaseweb.com/discography/CDstreetspirit.php
Op woensdag 10 september 2003 15:49 schreef spacemangraig het volgende:
Op welk album staat Talkshow Host?! Ik heb ze allemaal, maar geen Takshow Host
(en zit ook in de film, yup )
quote:Ik hoop ook Talk Show Host, die hadden ze dacht ik op Pinkpop gespeeld
voor de mensen die dat er wel (met liefde) voor over hadden, wat hoop je dat ze gaan spelen? rarities? die ook echt wel eens gespeeld worden?
En, True Love Waits, Idioteque, Karma Police (Heel Gelredome meezingen), My Iron Lung, Pyramid Song, Dollars & Cents
Eigenlijk kan ik niet kiezen
quote:Idioteque, Street Spirit, Karma Police, Everything In It's Right Place oa.
Zou mooi zijn iig .
quote:iig Idioteque, The National Anthem, There There, Karma Police, Paranoid Android, Fake Plastic Trees (speelden ze ook @ Werchter
zou mooi zijn en komt vast wel goed
ow laat ze nou ook voor 1 keertje Creep doen
quote:Frits Spits in de mix
Op woensdag 10 september 2003 23:51 schreef ImPrEzA het volgende:[..]
The National Anthem,
* gebruikersnaam hoopt vurig dat niet iedereen in zijn/haar oranje outfit komt, dat staat zo zielig.
quote:Niet dat het zo'n geweldig nummer is, maar het zou prachtig zijn al het hele stadion meezingt "For a minute there, I lost myself".....
Op donderdag 11 september 2003 11:30 schreef Playah het volgende:
Waarom is iedereen toch eigenlijk zo fan van Karma Police? Ik vind het eigenlijk steeds meer een kutnummer worden, begin me zelfs een beetje te ergeren aan dat nummer, met dat stomme pianomelodietje erin.... waarom?
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |