abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
  dinsdag 30 september 2003 @ 20:26:32 #176
28640 Sidekick
Ban the fucker
pi_13553759
quote:
Op dinsdag 30 september 2003 18:06 schreef Parabola het volgende:

Benieuwd welke smoes Arnie straks gaat gebruiken

Ik gok: "slechte economie".

De demonisatie-campagne draait overigens op volle toeren:

quote:
Davis complains of 'dirty tricks'

SANTA MONICA, California (AP) -- The feud between Gov. Gray Davis and Arnold Schwarzenegger escalated Monday as the governor's campaign accused the actor's handlers of engaging in "dirty tricks" by plotting to disrupt a Davis event.

Davis spokesman Peter Ragone said the campaign had obtained an e-mail showing that the Schwarzenegger camp was trying to stack one of the governor's town-hall meetings "with shills for their campaign, Republicans who would disrupt and attack the governor."

[...]

He said the campaign obtained four seats for allies who would observe the event and offer a response afterward but they would not disrupt the meeting or ask the governor any questions.

[...]

Although more than 100 candidates are running in the historic recall election next Tuesday, Davis and Schwarzenegger have been casting the final days of the campaign as a two-man race, trading several barbs and airing attack ads.

Schwarzenegger struck first by launching a negative ad a week ago and Davis responded with his own attack ad and a challenge to Schwarzenegger to debate him.

Bron + volledig verhaal

En meer over de peilingen:
quote:
The poll showed Green Party candidate Peter Camejo with 5 percent and syndicated columnist and independent candidate Arianna Huffington with 2 percent of the respondents' support.

The poll of 787 registered voters has a margin of error of plus-or-minus 4 percentage points. It was conducted over three days from Thursday through Saturday, following Wednesday night's debate among the five leading replacement candidates. (Full story)

The poll used a model for probable voters that assumes about half the state's voting age population will vote on Election Day.

If the poll is an indication of what will happen in the October 7 election, Schwarzenegger could win even if his remaining major Republican rival, McClintock, stays in the race.

[...]

Earlier polls conducted by other organizations have shown a much closer race between Schwarzenegger and Bustamante and less support for the recall.

Bron + volledige verhaal

Hoewel het debat heeft meegeholpen aan de populariteit van Arnie, is het verschil te groot, en zal er dus 1 er flink naast zitten. Ik heb gevoelsmatig weinig vertrouwen in de laatste peiling. Maar misschien komt dat wel doordat ik het lieft geen Arnie zie winnen.
A single death is a tragedy, a million deaths is a statistic - Joseph Stalin
Political power grows out of the barrel of a gun - Mao Zedong
I will eat the headdoekjes rauw - Geert Wilders
  dinsdag 30 september 2003 @ 20:40:48 #177
28640 Sidekick
Ban the fucker
pi_13554226
Ik heb hier nog wat quotes van de diverse kandidaten. Hoewel ik niet een volledig beeld heb, lijken me dit wel representatieve quotes:

"Clearly, we spent too much ... We spent more as a government, spent more than was coming in. There's no rocket science to this. We clearly knew that there were certain incomes that were coming in, and we spent more than we had. But what I've decided to do is, I've decided to deal with this realistically ... We've done all the easy things, and now it's time to do the tough things."
-- Cruz Bustamante (D)

"It is amazing that you will never say that the wealthiest people should at least pay the same tax rate as the average person. You will never say those words. And in fact, you've been raising the taxes on the poorest people, who pay the highest tax rate. And I am the only candidate saying; cut taxes on 60 percent of our people that are overpaying. I'm the only one who says it. But I want the rich to pay their fair share. "
-- Peter Camejo (Green)

"What I find amazing is that Republicans really do not believe that morality applies to businesses. Morality for them is just sexual morality, and I think it's time -- you know, Arnold mentioned the three strikes and you're out law; I'd like a three-strike and you're out when it comes to corporate felons."
-- Arianna Huffington (I)

"What makes you think that $8 billion in tax increases is going to do anything differently than when Pete Wilson raised taxes $7 billion in 1991? Those taxes broke the back of the economy and turned recession into near depression, and we actually ended up collecting $1 billion less total revenue after those tax increases than we had been collecting before they had gone into effect."
-- Tom McClintock (R)

"I just think it is ridiculous for Cruz and for Arianna to say everything's fine and dandy and that everything is perfect. It's not ... You've got to be honest with the people. Remember one thing, in California we have a three-strike system. You guys pulled wool over the people's eyes twice, the third time now you are out. On October 7th you are out."
-- Arnold Schwarzenegger (R)

Is het echt waar dat de rijkeren procentueel minder belasting betalen?

pi_13559247
quote:
Op dinsdag 30 september 2003 20:26 schreef Sidekick het volgende:

[..]

Ik gok: "slechte economie".

De demonisatie-campagne draait overigens op volle toeren:
[..]

En meer over de peilingen:
[..]

Hoewel het debat heeft meegeholpen aan de populariteit van Arnie, is het verschil te groot, en zal er dus 1 er flink naast zitten. Ik heb gevoelsmatig weinig vertrouwen in de laatste peiling. Maar misschien komt dat wel doordat ik het lieft geen Arnie zie winnen.

Wat is er mis met Arnie?

Oh wacht, hij's rechts

Ik vond hem in het debat van een week geleden best goed.
De andere kandidaten draaiden vaak om de zaken heen zonder duidelijkheid.

Die cruz bijvoorbeeld had het er steeds over dat er teveel wordt uitgegeven en dat het moet worden teruggebracht... DUH!!! Tis zijn partij die zoveel heeft uitgegeven en waar het mis ging in de eerste plaats.

Hij vond de recall trouwens niet democraties
En dat noemt zich een democraat.

woensdag 1 oktober 2003 @ 11:34:09 #179
35279 Parabola
Sapere aude
pi_13566752
quote:
Op dinsdag 30 september 2003 22:42 schreef Refragmental het volgende:

[..]

Wat is er mis met Arnie?

Oh wacht, hij's rechts

Ik vond hem in het debat van een week geleden best goed.
De andere kandidaten draaiden vaak om de zaken heen zonder duidelijkheid.

Kun je een paar voorbeelden geven waar Arnie wel duidelijk was over inhoudelijke zaken?
quote:
Die cruz bijvoorbeeld had het er steeds over dat er teveel wordt uitgegeven en dat het moet worden teruggebracht... DUH!!! Tis zijn partij die zoveel heeft uitgegeven en waar het mis ging in de eerste plaats.
De aanleiding tot de financiële crisis ligt iets verder terug. De staat heeft de failliete energiebedrijven uit moeten kopen in 2000/2001en dat heeft ze erg veel geld gekost. Een Republiekeinse senator zou hetzelfde gedaan hebben. De uitiendelijke oorzaak ligt dus in de beroerde vormgeving van de liberalisering.Ik zou eerlijk gezegd niet weten welke partij dat op zijn geweten heeft.

Jouw "DUH" suggereert dat het belang van het op orde brengen van de financiën evident is. Kun je mij dan uitleggen hoe jouw favoriet denkt zijn beloofde belastingverlaging te financieren?

quote:
Dat is inderdaad een tikkie raar
Slaapt winter
en zomer
  woensdag 1 oktober 2003 @ 21:02:40 #180
28640 Sidekick
Ban the fucker
pi_13581374
quote:
Op dinsdag 30 september 2003 22:42 schreef Refragmental het volgende:

[..]

Wat is er mis met Arnie?

Oh wacht, hij's rechts

Ik heb niets tegen rechtse politici. Alleen Arnie is onervaren en de inhoudelijke punten die naar voren komen staan me niet aan.
quote:
Dat heeft ie geleerd van de VVD, die nu ook het beleid van Paars afzeiken in een roep op vermindering van de uitgaven.

Wist je dat Arnie de gigantische staatsschuld wil opschroeven om te investeren?

quote:
Door 1,3 miljoen handtekeningen is er nu een recall. De minderheid heeft dus aangegeven dat er een verkiezing moet komen. In dat opzicht niet democratisch dus.
  woensdag 1 oktober 2003 @ 21:16:09 #181
28640 Sidekick
Ban the fucker
pi_13581723
Er is weer een afvaller:
quote:
Huffington withdraws from recall race

LOS ANGELES, California (CNN) -- With her campaign support mired in the low single digits, independent candidate Arianna Huffington announced Tuesday evening that she is pulling out of the California gubernatorial recall race and will work to defeat it.

"I'm pulling out and I'm going to concentrate every ounce of time and energy for the next week fighting to defeat the recall because I realize that that's the only way now to defeat [Republican gubernatorial candidate] Arnold Schwarzenegger," the 53-year-old writer and media commentator said on CNN's "Larry King Live."

"I was against the recall in principle. I've always believed this is not the way to run a democracy. But I also saw the opportunity provided to elect with a simple plurality an independent progressive governor."

While she drew only 2 percent support in the latest CNN/USA Today/Gallup poll, Huffington's backing had been largely from liberal voters who could be crucial to Democratic Gov. Gray Davis' survival.

[...]

"Arnold Schwarzenegger is a charming man. He's a nice man. But really, he has no idea how to run a state, and he's going to be run by the very forces that basically have destroyed so much of California," she said.

Bron + volledig verhaal

Een "Independent" die ook tegen de recall is vanwege het lage democratie-gehalte.

Hoewel ze geen kanshebber was, zat ze wel ergens in de top5. Hopelijk wordt hierdoor de steun voor Davis of Bustamante groter.

donderdag 2 oktober 2003 @ 20:46:18 #182
28640 Sidekick
Ban the fucker
pi_13607059
De demonisatie-campagne gaat verder, hoewel demonisatie?
quote:
'Arnie' weer beschuldigd van seksuele intimidatie

LOS ANGELES - Arnold Schwarzenegger, in de race voor het gouverneurschap van de Amerikaanse staat Californië, is opnieuw beschuldigd van seksuele intimidatie van vrouwen. In The Los Angeles Times van donderdag zeggen zes vrouwen lastig te zijn gevallen door The Terminator.

Schwarzenegger bood kort na het verschijnen van het artikel zijn excuses aan. Hij erkende in een verklaring zich vroeger ,,soms'' slecht te hebben gedragen naar vrouwen. De nieuwbakken politicus kan zich ook voorstellen dat hij vrouwen geschoffeerd heeft. ,,Daarvoor bied ik mijn excuses aan. Dat was nooit mijn opzet.'' Schwarzenegger beloofde donderdag dat hij als gouverneur als geen ander voor het belang van de vrouwen zal opkomen. ,,Ik hoop dat jullie me de kans geven dat te bewijzen!''

De beschuldigingen hebben betrekking op incidenten die begonnen in de jaren zeventig tot het jaar 2000. Geen van de betrokken vrouwen, van wie er maar twee met naam worden genoemd. heeft ooit een aanklacht tegen de acteur ingediend.

Andere vrouwen en ook mannelijk ex-collega's uit de tijd dat Schwarzenegger nog professioneel aan bodybuilding deed, hebben eerder gezegd dat de Republikein geregeld vrouwen lastig viel.

Een woordvoerder van het campagneteam van 'Arnie' repte donderdag van een lastercampagne van de Democraten. De inwoners van Californië kiezen op 7 oktober een nieuwe gouverneur. Volgens de peilingen staat Schwarzenegger er goed voor en maakt hij een goede kans op het pluche te kunnen plaatsnemen.

ANP

Bron: LC

De originele quotes:
quote:
Schwarzenegger: 'I have behaved badly sometimes'

SAN DIEGO, California (CNN) -- Recall campaign front-runner Arnold Schwarzenegger -- following newly published allegations of sexual impropriety -- said Thursday that "wherever there is smoke, there is fire" and that he "behaved badly sometimes" on rowdy movie sets in the past.

[...]

Although "a lot of what you see in the stories is not true," he said, "at the same time, I have to tell you what I always have to say: wherever there is smoke, there is fire. That's true.

"What I want to say to you is that, yes, I have behaved badly sometimes. Yes it is true that I was on rowdy movie sets and I have done things that were not right that I thought were playful," Schwarzenegger said at a rally kicking off his bus tour in San Diego.

"I now recognize that I have offended people and to those people that I offended I want to say that I am deeply sorry and I apologize."

In the speech, Schwarzenegger vowed to be a "champion of women" if he is elected governor of California.

Bron + volledig verhaal

Schokkend.
  Redactie Frontpage vrijdag 3 oktober 2003 @ 09:07:56 #183
1150 crew  SunChaser
Leuker wordt het niet
pi_13615178
Voor meer niet inhoudelijk geneuzel over Arnie in de politiek is er nu ook: Het Grote Schwarzenegger in de politiek-topic
pi_13624704
quote:
Op donderdag 2 oktober 2003 20:46 schreef Sidekick het volgende:
De demonisatie-campagne gaat verder, hoewel demonisatie?
[..]

De originele quotes:
[..]

Schokkend.

Oh??

Jij hebt nooit een keer in een kont geknepen of lang naar borsten gestaard ofzo?
Ik vind er weinig schokkend aan, iedere kerel die vaker dan 1 keer in de maand uitgaat heeft ooit wel eens een kontje geknepen enzo.

pi_13624976
quote:
Op vrijdag 3 oktober 2003 09:07 schreef SunChaser het volgende:
Voor meer niet inhoudelijk geneuzel over Arnie in de politiek is er nu ook: Het Grote Schwarzenegger in de politiek-topic
Maar dat staat in een kut forum
Winnaar FOK! VBL Voor Rood-Wit Gezongen-Award
PSV, de logische kampioen
Proud To Be VBL User
Hiphop Purist
  vrijdag 3 oktober 2003 @ 16:20:20 #186
28640 Sidekick
Ban the fucker
pi_13625541
quote:
Op vrijdag 3 oktober 2003 15:47 schreef Refragmental het volgende:

[..]

Oh??

Jij hebt nooit een keer in een kont geknepen of lang naar borsten gestaard ofzo?
Ik vind er weinig schokkend aan, iedere kerel die vaker dan 1 keer in de maand uitgaat heeft ooit wel eens een kontje geknepen enzo.

Dat heb ik nog nooit gedaan nee, en als je het artikel leest dan zie je dat het wel wat verder gaat dan kontknijpen.
  vrijdag 3 oktober 2003 @ 18:49:36 #187
262 Re
Kiss & Swallow
pi_13629237
quote:
Op vrijdag 3 oktober 2003 16:20 schreef Sidekick het volgende:

[..]

Dat heb ik nog nooit gedaan nee, en als je het artikel leest dan zie je dat het wel wat verder gaat dan kontknijpen.

en er is nooit aangifte gedaan maar nu ineens.... dan zzullen het toen wel zeer ernstige vergrijpen zijn geweest. Klinkt meer als "My 15 minutes of fame" claimen
04-08-11, 02-02-12, 20-06-14, 13-08-15
  vrijdag 3 oktober 2003 @ 18:53:19 #188
8369 speknek
Another day another slay
pi_13629319
quote:
Op vrijdag 3 oktober 2003 18:49 schreef Re het volgende:
en er is nooit aangifte gedaan maar nu ineens.... dan zzullen het toen wel zeer ernstige vergrijpen zijn geweest. Klinkt meer als "My 15 minutes of fame" claimen
Ik denk meer nog het "zak met geld van de democratische campagne, als je het een beetje opblaast".
They told me all of my cages were mental, so I got wasted like all my potential.
  vrijdag 3 oktober 2003 @ 19:05:03 #189
28640 Sidekick
Ban the fucker
pi_13629537
quote:
Op vrijdag 3 oktober 2003 18:49 schreef Re het volgende:

[..]

Hoe verklaar je dan het excuus van Schwarzenegger? Natuurlijk is het niet eens relevant voor de keuze (dat zou het niet moeten zijn imho) voor het gouverneurschap.
  vrijdag 3 oktober 2003 @ 19:07:12 #190
262 Re
Kiss & Swallow
pi_13629588
quote:
Op vrijdag 3 oktober 2003 19:05 schreef Sidekick het volgende:

[..]

Hoe verklaar je dan het excuus van Schwarzenegger? Natuurlijk is het niet eens relevant voor de keuze (dat zou het niet moeten zijn imho) voor het gouverneurschap.

Die ziet het al gebeuren dat er meer aandacht is voor die "lastiggevallen" vrouwen en daarbij natuurlijk ook het "excuus" effect. Dat heeft Clinton ook geen windeieren gekost
04-08-11, 02-02-12, 20-06-14, 13-08-15
  vrijdag 3 oktober 2003 @ 19:08:18 #191
8369 speknek
Another day another slay
pi_13629607
quote:
Op vrijdag 3 oktober 2003 19:05 schreef Sidekick het volgende:
Hoe verklaar je dan het excuus van Schwarzenegger?
Europese mentaliteit. Een misdraging is geen doodzonde.
They told me all of my cages were mental, so I got wasted like all my potential.
  vrijdag 3 oktober 2003 @ 19:52:41 #192
28640 Sidekick
Ban the fucker
pi_13630634
quote:
Op vrijdag 3 oktober 2003 19:08 schreef speknek het volgende:

[..]

Europese mentaliteit. Een misdraging is geen doodzonde.

Maar excuses zijn in mijn ogen wel een teken van misdragingen. Als hij had gesteld dat het heel erg meeviel, was dat anders.

Maar dit is meer stof voor het topic in SHO.

zaterdag 4 oktober 2003 @ 13:59:37 #193
37401 M.ALTA
The Truth is Gold
pi_13644211
Arnold Swartzenegger wordt het dus.

Deze garantie krijgen jullie van mij: 100%

Een Florida-2000-variant-fraude ala Bush/Gore acht ik zeker niet uitgesloten.

Ik verwacht extreem veel heisa en trammelant de komende weken in Californie.

Morgen, dat beloof ik, gaat alles beter. Dan schijnt de zon, en dan zingen de vogels, dan waait er weer een frisse wind. [url]http://www.niburu.nl[/url] * [url]http://www.rense.com[/url] * [url]http://www.daanspeak.com[/url]
  zaterdag 4 oktober 2003 @ 14:08:15 #194
28640 Sidekick
Ban the fucker
pi_13644358
quote:
Op zaterdag 4 oktober 2003 13:59 schreef M.ALTA het volgende:
Arnold Swartzenegger wordt het dus.

Deze garantie krijgen jullie van mij: 100%

Arnie denkt er ook zo over:
quote:
Schwarzenegger confident of victory

ARCADIA, California (CNN) -- Republican Arnold Schwarzenegger expressed confidence Friday that he would become California's next governor, shaking off allegations about his character that have rocked his campaign in the last days of the wild and unprecedented recall race.

"I will stay focused," he told a crowd of supporters in Arcadia on the second day of a four-day bus trip that is taking the front-runner candidate, his entourage and a pack of reporters from San Diego to Sacramento. "I will stay focused, because the fight continues. ... It is time that we chase (Gov.) Gray Davis out of Sacramento."

[...]

The latest major poll shows voters are ready to recall Davis, and Schwarzenegger has opened up a 10-point lead over his nearest challenger.

However, the new Field Poll was conducted Monday through Wednesday -- before the controversy erupted.

The poll showed that 57 percent of likely voters would vote to recall Davis. On the question of a replacement, 36 percent supported Schwarzenegger, compared to 26 percent for Bustamante. If Davis is recalled, the replacement candidate only needs to win a plurality of votes -- as opposed to a majority.

Bron + volledig verhaal

Hoewel die sensatieverhalen een politicus niet goed over het algemeen in de VS, denk ik dat de populariteit van Schwarzenegger op het ogenblik te groot is. Dus naar alle waarschijnlijkheid gaat ie het toch worden. Ik had het niet verwacht, ook omdat andere peilingen lieten zien dat Bustamante een voorsprong had.

Maar we wachten nog maar 3 dagen af...

pi_13645431
edit

[Dit bericht is gewijzigd door sizzler op 04-10-2003 15:33]

"I reject your reality and substitute my own"- Adam Savage
pi_13645492
Beste sizzler, dat had je beter in showbizz kunnen plaatsen.

Namelijk: Het Grote Schwarzenegger in de politiek-topic

pi_13645694
quote:
Op zaterdag 4 oktober 2003 15:22 schreef schatje het volgende:
Beste sizzler, dat had je beter in showbizz kunnen plaatsen.

Namelijk: Het Grote Schwarzenegger in de politiek-topic

Oh, loopt er daar ook al een topic over...daar kom ik nooit eigenlijk maar daar staat hij idd beter!
"I reject your reality and substitute my own"- Adam Savage
pi_13645898
Aardig artikel over in de Volkskrant. Californië is onbestuurbaar geworden door de referenda, die ieder coherent beleid van welke gouverneur dan ook in het honderd laat lopen. Er is sprake van hyperdemocratie, volgens commentatoren. Bevolking wil én lagere belastingen én goede voorzieningen. Huidige democratische gouverneur maakte er hierdoor een puinhoop van, Schwarzeneggerd zal het ook niet redden.
I´m back.
  zaterdag 4 oktober 2003 @ 17:15:06 #199
28640 Sidekick
Ban the fucker
pi_13647332
quote:
Op zaterdag 4 oktober 2003 15:49 schreef Ryan3 het volgende:
Aardig artikel over in de Volkskrant. Californië is onbestuurbaar geworden door de referenda, die ieder coherent beleid van welke gouverneur dan ook in het honderd laat lopen. Er is sprake van hyperdemocratie, volgens commentatoren. Bevolking wil én lagere belastingen én goede voorzieningen. Huidige democratische gouverneur maakte er hierdoor een puinhoop van, Schwarzeneggerd zal het ook niet redden.
Californië wil gouverneur via referendum dumpen
Dit artikel?

En naast lagere belastingen en betere voorzieningen staat het begrotingstekort ook centraal. Dus ook nog zorgen voor een lager tekort.

De vergelijking van Parabola eerder dit topic zal wel een goede voorspelling zijn hoe het gaat lopen met Arnie.

pi_13648721
quote:
Op zaterdag 4 oktober 2003 17:15 schreef Sidekick het volgende:

[..]

Californië wil gouverneur via referendum dumpen
Dit artikel?

In de Volkskrant van vandaag.
quote:
En naast lagere belastingen en betere voorzieningen staat het begrotingstekort ook centraal. Dus ook nog zorgen voor een lager tekort.
Dat begrotingstekort gaat niet weg als de bevolking via referenda aangeeft om én de laagste belastingen in de VS te willen én het beste public onderwijssysteem.
quote:
De vergelijking van Parabola eerder dit topic zal wel een goede voorspelling zijn hoe het gaat lopen met Arnie.
Arnie krijgt het ook niet voor mekaar. Hij kan overigens een heel klein beetje vergeleken worden met Pim Fortuyn. Ook in Californië, iets van de vierde of vijfde economie van de wereld, is de collectieve sector ook een puinhoop.
I´m back.
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')