Ik heb de film (met Michael Douglas, Catherina Zeta-Jones, Dennis Quaid e.a.) gisteravond in de Sneak Preview gezien.
De film is genomineerd voor vijf Oscars (waaronder voor Best Picture) en krijgt van de IMDB-bezoekers maar liefst een 8,5 als cijfer.
Ik vond de film vrij goed, maar geen topper. De stijl deed me erg aan 'The Insider' denken. Wat warrige filmbeelden die je een beetje de indruk van een documentaire geven.
Beelden van Mexico worden vertoond met een geel/oranje-achtige filter die uitstekende invloed heeft op de sfeerwerking, maar de duidelijkheid vanzelfsprekend niet ten goede komt.
Het onderwerp drugs(bestrijding) sprak me erg aan en ik vond een groot pluspunt dat verschillende facetten van het drugsproces belicht werden: van DEA-agenten, politieke anti-drugscampage vertegenwoordigers en Mexicaanse agenten tot drugssmokkelaars, drugsgebruikers en drugshandelaren.
De karakter van Zeta-Jones vond ik echter minstens dubieus te noemen. Ene dag lieve huisvrouw, volgende dag drugsbaron die hitmans inhuurt.
Meer informatie over de film:
IMDB: http://us.imdb.com/Details?0181865
officiële site: http://www.traffic-movie.com/
GAAAAAAAAAAP
Okay, verhaal is wel aardig, maar jongens, get on with it! Ik hoop niet dat dit een trend wordt zeg!
Maw, niet superslecht, maar gewoon niet boeiend genoeg om me aan het beeld gekluistert te houden. (Velen in de zaal waren het hiermee eens en kwamen dus na de pause ook niet meer terug)
quote:The Way of the Gun al gezien?
Op 06 maart 2001 16:09 schreef Ripley het volgende:
Ben erg benieuwd naar deze film, vooral naar oscarnominee en persoonlijke favoriet Benicio del Toro.
Speel t'ie ook een hele goede rol in
<--
The Way of the Gun
Directed by
Christopher McQuarrie
Writing credits
Christopher McQuarrie
Genre: Crime / Thriller (more)
Two petty if violent criminals kidnap a girl being paid $1m to be a surrogate mother. As the baby is for a gangster the pair's demand for money sees several henchmen and assorted other ruthless characters head after them to Mexico. Bullets rather than talking are always going to settle this one.
Cast overview:
Ryan Phillippe .... Parker
Benicio Del Toro .... Longbaugh
James Caan .... Joe Sarno
Juliette Lewis .... Robin
Taye Diggs .... Jeffers
[Dit bericht is gewijzigd door Strolie75 op 06-03-2001 16:54]
Lijkt beetje op Reservoir Dogs/Wild Bunch/Usual Suspects mengsel...En zelf Ryan Phillipe (normaal een acteur om te ) is er vrij goed in.
Schrijver/Regisseur heeft ook Usual Suspects geschreven
quote:Ja, het kan natuurlijk helaas niet elke week Jean-Claude van Damme zijn he....
Op 09 maart 2001 14:29 schreef Fleppie het volgende:
Bij ons lag geloof ik de hele zaal tijdens de sneak te slapen.. die film is gewoon veel te langdradig..
quote:Hoeft ook niet, maar ik denk dat het grote publiek gewoon niet warm zal lopen voor deze film.. tis gewoon te traag. en er zit gewoon niet echt spanning in... tis een verhaal.. een verhaal van meer dan 2 uur, zonder echte spanning of opbouw naar iets... tis allemaal redelijk vlak. Maar ja.. dat is mijn mening... Van Damme films vind ik ook niets.. dat is veel actie, en weinig inhoud.. ik zoek mijn verhalen liever een beetje tussen vanDamme en Traffic in.
Op 09 maart 2001 14:39 schreef Strolie75 het volgende:
Ja, het kan natuurlijk helaas niet elke week Jean-Claude van Damme zijn he....
In ieder geval een stuk beter dan de sneak van vorige week (Quills met Kate Winslet over Markies de Sade, hele vage en vreemde film!!!), maar een beetje warrig!
Ik vond de verschillende verhaallijnen wel interessant, maar het was allemaal zo traag dat ik bijna in slaap sukkelde (zwaar weekend gehad enzo! ).
Kortom: ik weet het nog niet!
Maar goed, ontopic weer, Traffic heeft 2 verhaallijnen die op het einde weer bij elkaar komen. De ene verhaallijn (met Michael Douglas, en die dochter en zo) vond ik nog wel redelijk om naar te kijken (er gebeurde tenminste iets) maar die andere, nee. Al die mensen leken ook op elkaar zodat ik de personages door elkaar haalde, etc.
Het duurde veeeeeeeeeeeeeeeeeeels te lang en het was veeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeels te saai!!
Ik zie het wel.
quote:Er vielen maar liefst drie verhaallijnnen naast elkaar te bespeuren vriend...
Op 11 maart 2001 16:56 schreef texelonia het volgende:
Ik vond het echt 1 van de saaaiste films die ik heb gezien!!Traffic heeft 2 verhaallijnen die op het einde weer bij elkaar komen. De ene verhaallijn (met Michael Douglas, en die dochter en zo) vond ik nog wel redelijk om naar te kijken (er gebeurde tenminste iets) maar die andere, nee. Al die mensen leken ook op elkaar zodat ik de personages door elkaar haalde, etc.
1. Degene met Michael Douglas als rechter met aan crack verslaafde dochter
2. Catherina Zeta Jones als vrouw van drugsbaron.
3. Benicio del Torro in Mexico
Daarnaast was deze film verre van saai... Hij was misschien op momenten wat traag... maar het fantastische acteerwerk en vooral ook camerawerk ( iedere verhaallijn met andere soort film gemaakt...kleurverschil en herkenning daardoor) was fantastisch....
Dit is dus gewoon een goeie film die misschien nog wel eens op Oscarnight hoge ogen zou kunnen gaan scoren...Maar dat zal wel niet gebeuren want GLADIOTOR zal wel alle beeldjes mee naar huis mogen nemen,,,
ANYWAYSS>>>>>> GOOD MOVIE.. go and see it
quote:En misschien nog een 4e in de vorm van Montel en Ray die de grappigste zinnen van de film hebben ("Did he treat you nice?").
Op 24 maart 2001 19:40 schreef Biglebowski het volgende:
Er vielen maar liefst drie verhaallijnnen naast elkaar te bespeuren vriend...1. Degene met Michael Douglas als rechter met aan crack verslaafde dochter
2. Catherina Zeta Jones als vrouw van drugsbaron.
3. Benicio del Torro in Mexico
quote:Ik vind het eerder flets dan fantastisch. Ook zonder die kleuren waren de verhaallijnen wel duidelijk.
vooral ook camerawerk ( iedere verhaallijn met andere soort film gemaakt...kleurverschil en herkenning daardoor) was fantastisch....
quote:Van mij hoeven ze allebei niet te winnen, maar wie wel weet ik ook niet. Traffic vond ik iig aanzienlijk beter dan Gladiator, dat wel.
Dit is dus gewoon een goeie film die misschien nog wel eens op Oscarnight hoge ogen zou kunnen gaan scoren...Maar dat zal wel niet gebeuren want GLADIOTOR zal wel alle beeldjes mee naar huis mogen nemen,,,
Leuke film wel maar niet echt een topper! en een beetje beetje beetje erg lang
Beetje documentaire-stijl net als The Insider. Goed verhaal en prima acteerprestaties!
Hij had van mij toch Beste film Oscar mogen winnen net voor Gladiator, maar alleen omdat Requiem for a Dream niet genomineerd was daarvoor ()
quote:
Op dinsdag 06 maart 2001 15:52 schreef aa het volgende:
De stijl deed me erg aan 'The Insider' denken. Wat warrige filmbeelden die je een beetje de indruk van een documentaire geven.
quote:Bedenk je eigen teksten man
Op zaterdag 15 september 2001 11:42 schreef Strolie75 het volgende:
Beetje documentaire-stijl net als The Insider.
Zaten er nog interessante extra's ofzo op die DVD?
|
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |