Naar 't schijnt doen ze dit (aankomende koninginnemieren) om te paren en daarna hun eigen kolonie te stichten, maar ik vind 't echt heel maf dat al die verschillende mierennesten 't allemaal op dezelfde dag (een warme dag zoals vandaag) en 't zelfde moment doen! Hoe zou dat toch komen? En wie had er nog meer last van in Nederland/België?? Ik vraag me af of dit alleen in mijn regio 't geval was of dat dit overal gebeurde...
Ik ging overigens ook naar de kapper vandaag, maar daar zijn ze ze gelukkig niet tegengekomen.
gratis diner
De mannetjesmieren (de kleine met vleugels) zie je bijna nergens meer nu. Deze schijnen vrijwel meteen te sterven na het vervullen van hun enige levensdoel: een vrouwtje bevruchten! Ben blij dat ik geen mier ben dus .. Zo te zien was i.d.d. heel Nederland vandaag het decor van wat ze noemen de 'bruidsvlucht' (heb ik even snel opgezocht)...
Dat "dat" allemaal op 1 dag gebeurt/opstaat apart.
Het zijn ook van die kamikazebeestjes.... grrr
Ze kunnen gewoon echt niet vliegen en vliegen dus de hele tijd tegen je op...
[Dit bericht is gewijzigd door Tranceptor op 11-07-2003 12:40]
quote:vertel...
Op vrijdag 11 juli 2003 11:30 schreef Tranceptor het volgende:Het zijn ook van die kamikazebeestjes.... grrr
Wat ik me nu afvroeg, zijn het echt vliegende mieren ( koninginne, whatever) of zijn het andere insecten??
quote:Aha, de kroonprinsen en prinsessen dus
Op vrijdag 11 juli 2003 12:45 schreef Chen het volgende:
Het zijn mieren maar het zijn koninginen of ze zijn kinderen van de koninginen
|
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |