abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
pi_11576725
quote:
ZANDVOORT In Zandvoort mag op openbare
feesten geen hardcore dansmuziek meer
worden gedraaid. Burgemeester van der
Heijden vindt dat dergelijke muziek tot
agressiviteit leidt. Hij zegt met eigen
ogen te hebben gezien hoe de sfeer tot
vechtpartijen en drugshandel leidde.
Niet dat ik het zal missen, maar die burgemeester loopt wel een eeuw achter als hij denkt hiermee vechtpartijen te voorkomen.
Wil iedereen die in telekinese gelooft nu mijn hand op steken?
| Foto's van toen en nu | Icons | Whatpulse keyboard | .NET developer? |
pi_11576733
Inderdaad. Dat oubollige gezeur over allerlei dingen die aan zouden zetten tot haat ben ik zat.
  zaterdag 5 juli 2003 @ 11:20:59 #3
55086 Phenomenom
Met spelvout :{
pi_11576736
Vind ik ook.

Alleen nog maar jaren 70 muziek op beach party's

pi_11576740
My god, in en in triest.
Wordt druk op zandvoort
  Moderator zaterdag 5 juli 2003 @ 11:24:01 #5
14679 crew  sp3c
Geef me die goud!!!
pi_11576766
quote:
Op zaterdag 5 juli 2003 11:21 schreef livors het volgende:
My god, in en in triest.
Wordt druk op zandvoort
als jij denkt dat het er hierdoor ook maar iets minder druk op gaat worden ...

anyways, zielig standpunt natuurlijk ik houd verder niet van de muziek maar als je die feesten gaat verbieden dan worden die gasten er echt niet minder agressief op

Op zondag 8 december 2013 00:01 schreef Karina het volgende:
Dat gaat me te diep sp3c, daar is het te laat voor.
pi_11576788
Het lig niet aan de muziek, het ligt aan de mensen die er op af komen.
We gaan ook geen auto's verbieden omdat die ongelukken veroorzaken.

Wat is trouwens de bron ?

Band of Fok!kers Battlefield 2 Clan
84.244.162.88:16567 - Band of Fok!kkers Battlefield 2 Ranked Public Server
  Moderator zaterdag 5 juli 2003 @ 11:27:54 #7
42184 crew  DaMart
pi_11576791
De muziek die ze op het kerkplein (waar het in dat artikel over gaat) draaiden was inderdaad lekker hard... hardhouse, hardtrance en weet ik veel wat voor muziekstylen met hard ervoor... maar het klonk best goed. Het was ook de drukst bezochte locatie volgens mij (er waren er 5). Maar ja, ik heb de vechtpartijen gemist geloof ik... stond ik weer ergens anders te luisteren.

Maar ik vind het wel overdreven om meteen die muziek te verbannen. Het is trouwens zo erg, dat als de organisatie niet belooft dat er de volgende keer op het dance evenement (26 juli a.s) minder harde muziek wordt gedraaid, het hele feest verboden wordt....

Sterrenstof (een kerstverhaal)
Forumsmileys | Het is patat!
pi_11576810
quote:
Op zaterdag 5 juli 2003 11:24 schreef sp3c het volgende:

[..]

als jij denkt dat het er hierdoor ook maar iets minder druk op gaat worden ...

anyways, zielig standpunt natuurlijk ik houd verder niet van de muziek maar als je die feesten gaat verbieden door laat gaan dan worden die gasten er echt niet minder agressiefer op

Je laat het zo net klinken alsof mensen die graag hardcore luisteren altijd agressief zijn
Vroegah was alles beter, zelfs fok O-)
pi_11576813
en toch is het wel waar dat sommige mensen agressief worden van die soort muziek, eveneens als bij metal en hardrock enzo...beginnen er een paar te POGO'en en iemand krijgt per ongeluk een elleboog oid in z'n gezicht en dan begint de ruzie

en vooral voor mensen die zin hebben in ruzie is dit een makkelijke aanleiding om ruzie te krijgen, gewoon een keer tegen iemand aanvliegen, de andere beukt terug en dan is het "feest"

btw ik heb zelf niks tegen die muziek hoor...

[Dit bericht is gewijzigd door Poogie op 05-07-2003 11:35]

Moderator zaterdag 5 juli 2003 @ 11:30:35 #10
42184 crew  DaMart
pi_11576814
Een wat uitgebreider artikel:
quote:
Dancevoort bedreigd
ZANDVOORT - De Zandvoortse burgemeester Van der Heijden dreigt het tweewekelijkse muziekfestival Dancevoort stop te zetten. Dit nadat de laatste editie van het openluchtfestival afgelopen zaterdag ontaardde in harddrugshandel en -gebruik. Ook gingen diverse bezoekers met elkaar op de vuist.

Van der Heijden besloot tot maatregelen nadat hij met eigen ogen zag hoe het tijdens Dancevoort uit de hand liep. ,,De sfeer ter plekke was grimmig. Totaal anders dan het zou moeten zijn bij een dergelijk festival. Ik ben erg geschrokken van wat ik om me heen zag gebeuren. In verschillende straten en stegen in het centrum werd in harddrugs gedeald. Her en der werd ook gevochten. Bovendien stond de muziek op het podium aan het Kerkplein veel te hard.'' Niet alleen het aantal decibels, ook de tijdens Dancevoort gedraaide muziekstijl - hard style - is voor de Zandvoortse burgemeester volstrekt onaanvaardbaar. ,,Dit soort muziek trekt een bepaald publiek aan. Dat is voor Zandvoort uitermate onwenselijk.''

Van der Heijden heeft daarom - vooruitlopend op een eventueel definitief festivalverbod - de muziekvergunning voor het Dancevoort-podium aan het Kerkplein ingetrokken. De festivalorganisatoren kregen dat gisterochtend te horen. Alleen als zij toezeggen tijdens de op 12 en 26 juli en 9 en 23 augustus te houden festivals geen 'agressie opwekkende' muziek te draaien, kunnen zij een totaal verbod voorkomen, aldus Van der Heijden.

Tijdens het afgelopen zaterdag gehouden Dancevoort-festival zijn onder anderen twee Haarlemmers en een IJmuidenaar aangehouden die betrokken zouden zijn geweest bij een vechtpartij op het Kerkplein. Dancevoort-organisator S. van Lent erkent dat de situatie op het Kerkplein uit de hand is gelopen. ,,Dat kwam inderdaad vooral door een verkeerde muziekkeuze. Met die muziek kun je erop wachten totdat het mis gaat. Maar verder is het festival goed verlopen. Ja, er waren wel wat vechtpartijtjes. Maar dat kun je verwachten tijdens een evenement met 15.000 bezoekers.''

Carlo Nijveen
vrijdag 04 juli 2003

bron

pi_11576817
En kan een burgemeester dit zomaar beslissen, of heeft iets triviaals als een gemeenteraad er nog iets over te zeggen?
  Moderator zaterdag 5 juli 2003 @ 11:38:07 #12
14679 crew  sp3c
Geef me die goud!!!
pi_11576883
quote:
Op zaterdag 5 juli 2003 11:30 schreef Realzm het volgende:

[..]

Je laat het zo net klinken alsof mensen die graag hardcore luisteren altijd agressief zijn

je hebt gelijk

mwah zo komt het artikel mij over, diegenen die agressiever van die muziek worden (als dat uberhaupt al mogenlijk is) die zullen er niet ineens rustig van worden als je het verbied.

Net zoals hooligans niet rustig de wedstrijd op tv gaan zitten kijken als je toeschouwers in stadions gaat verbieden.

maja je hebt wel gelijk verder

pi_11576895
quote:
Op zaterdag 5 juli 2003 11:27 schreef UnleashMitch het volgende:
Wat is trouwens de bron ?
Bron was (te beknopte samenvatting van) NOS Teletekst.
Wil iedereen die in telekinese gelooft nu mijn hand op steken?
| Foto's van toen en nu | Icons | Whatpulse keyboard | .NET developer? |
pi_11576898
Lekker kortzichtig om het af te schuiven op de muziek, het is toch een gratis feest? dan komen er ook van die figuren die je normaal nooit zie op zulk soort feesten, en die komen alleen om rotzooi te trappen.
op defcon had je ook geen gezeik.
pi_11576901
quote:
Op zaterdag 5 juli 2003 11:30 schreef Realzm het volgende:

[..]

Wou jij ons soms wijsmaken dat dat niet zo is? Ik vind hardcore geen muziek en als ik verplicht van dit soort mileuvervuiling moet meegenieten (auto's met alle ramen open, zelfs 's winters bij 0 graden Celcius of minder) krijg ik moordneigingen en moet ik me inhouden om niet net zo agressief te gaan rijdens als degene die mij en andere weggebruikers verplicht mee te luisteren. Iemand die dit soort ritmisch vergif in z'n auto draait zit met een verwilderde blik achter het stuur, trekt bij een verkeerslicht weg als door de duivel bezeten, en houdt er een MINIMUM-snelheid op na van 70 in de stad. Maar het maakt je dus niet agressief? Let 's goed op je gedragingen als je hardcore draait of hoort!!!!! Ik ben het nog nooit met een burgemeester eens geweest waar dan ook over, maar dit is de eerste keer.
pi_11576909
mwah wat triest heb je ooit wel een ffs gehoord wat ze in rap douwen in en R&B dus uh.... van elk muziek soort kan je aggressief worden.
Dus oplossing waar is de Terror.
Ooit ged8 dat we niet Boven aan de voedselketen staan?????
pi_11576912
quote:
Op zaterdag 5 juli 2003 11:20 schreef Phenomenom het volgende:
Vind ik ook.

Alleen nog maar jaren 70 muziek op beach party's

Dat zou lekker zijn. Alleen muziek van tussen half jaren '50 t/m eind jaren '70. Moet je kijken hoe de agressie vermindert.
pi_11576918
quote:
Op zaterdag 5 juli 2003 11:41 schreef luked45 het volgende:

[..]

Dat zou lekker zijn. Alleen muziek van tussen half jaren '50 t/m eind jaren '70. Moet je kijken hoe de agressie vermindert.

En de toestroom op die feesten. .
pi_11576927
quote:
Op zaterdag 5 juli 2003 11:40 schreef luked45 het volgende:

[..]

Wou jij ons soms wijsmaken dat dat niet zo is? Ik vind hardcore geen muziek en als ik verplicht van dit soort mileuvervuiling moet meegenieten (auto's met alle ramen open, zelfs 's winters bij 0 graden Celcius of minder) krijg ik moordneigingen en moet ik me inhouden om niet net zo agressief te gaan rijdens als degene die mij en andere weggebruikers verplicht mee te luisteren. Iemand die dit soort ritmisch vergif in z'n auto draait zit met een verwilderde blik achter het stuur, trekt bij een verkeerslicht weg als door de duivel bezeten, en houdt er een MINIMUM-snelheid op na van 70 in de stad. Maar het maakt je dus niet agressief? Let 's goed op je gedragingen als je hardcore draait of hoort!!!!! Ik ben het nog nooit met een burgemeester eens geweest waar dan ook over, maar dit is de eerste keer.

Eén woord voor je:

BULLSHIT

Ik luister al tien jaar hardcore en ben er nog nooit agressief ofzo door geworden. In tegendeel: als ik ff hardcore luister, ben ik juist al m'n stress kwijt. Bovendien vind ik het een erg kromme opmerking om hardcore ritmisch vergif of iets dergelijks te noemen. Die discussie hebben we al vaak genoeg gehad. Dat je hardcore niet cool vind ok, maar ga het niet afsnauwen als ritmisch vergif of iets dergelijks, want hardcore telt gewoon mee in de muziekindustrie net als iedere andere muziektak.

pi_11576931
Stond ook in de Telegraaf. Die kerel was zelf meer een fan van Abba.

Moet je mij eens agressief zien worden als dat soort muziek gedraaid wordt

(Maar moet toch toegeven dat al die gabbers die zo uber-fanatiek staan te hakken, wel agressief _lijken_)

pi_11576948
quote:
Op zaterdag 5 juli 2003 11:41 schreef DaRkOhM het volgende:
mwah wat triest heb je ooit wel een ffs gehoord wat ze in rap douwen in en R&B dus uh.... van elk muziek soort kan je aggressief worden.
Dus oplossing waar is de Terror.
R&B en rap kunnen net zo agressie-opwekkend zijn als hardcore en trance. Wie verzint er eens een ambient-feest? Alleen maar Orb, FSOL, Aphex Twin etc.
  Moderator zaterdag 5 juli 2003 @ 11:46:31 #22
14679 crew  sp3c
Geef me die goud!!!
pi_11576958
quote:
Op zaterdag 5 juli 2003 11:40 schreef luked45 het volgende:

[..]

zo denk ik ook over rap en britny spears ... daarom ga ik dan ook niet naar die concerten van ze
en fans van die muziek vinden het wel mooi dus worden zij er niet agressief van, geld ongetwijfeld ook voor hardcore enzo
pi_11576964
quote:
Op zaterdag 5 juli 2003 11:20 schreef Disorder het volgende:
Inderdaad. Dat oubollige gezeur over allerlei dingen die aan zouden zetten tot haat ben ik zat.
Zie je wel? Je bent NU al pissig! Dus die oubollige zeikerds hebben toch gelijk.
pi_11576975
quote:
Op zaterdag 5 juli 2003 11:43 schreef GoodspeeD het volgende:
Dat je hardcore niet cool vind ok, maar ga het niet afsnauwen als ritmisch vergif of iets dergelijks, want hardcore telt gewoon mee in de muziekindustrie net als iedere andere muziektak.
Het is wel zo, dat het makkelijk is om Hardcore te maken. In tegenstelling tot bijvoorbeeld techno.
lollig
  Moderator zaterdag 5 juli 2003 @ 11:48:57 #25
42184 crew  DaMart
pi_11576984
quote:
Op zaterdag 5 juli 2003 11:40 schreef sieb het volgende:
Lekker kortzichtig om het af te schuiven op de muziek, het is toch een gratis feest? dan komen er ook van die figuren die je normaal nooit zie op zulk soort feesten, en die komen alleen om rotzooi te trappen.
op defcon had je ook geen gezeik.
Inderdaad. En als hij zoveel last had van de drugsdeals, dan moet hij zijn eigen personeel maar eens aanspreken. Er was een enorme politiemacht op de been die zich tussen het publiek begaf. En als het hem op viel, dan vraag ik me af waarom de politie niet in heeft gegrepen. Ik vind het vaag dat de burgemeester het wel ziet, en de surveillerende agenten, die dus aanwezig zijn om op dat soort praktijken te letten, niet.

Op nu.nl staat trouwens ook een berichtje hierover:

quote:
Hardcore muziek verboden door burgemeester Zandvoort

Uitgegeven: 5 juli 2003 11:19
Laatst gewijzigd: 5 juli 2003 11:20

ZANDVOORT - In Zandvoort mogen in het openbaar geen feesten meer worden gegeven waar hardcore dancemuziek wordt gedraaid. Volgens burgemeester M. van der Heijden van de badplaats leidt deze harde muziek tot agressief gedrag.

Van der Heijden zegt kort geleden tijdens een straatfestival in Zandvoort met eigen ogen te hebben gezien waartoe hardcore dance kan leiden. "Daar word je bepaald niet vrolijk van. Er ontstonden vechtpartijtjes en er werd in drugs gedeald. Dan heb je het over een gevaar voor de openbare orde."

De burgemeester besloot daarom een algeheel verbod op het draaien van hardcore in te voeren. Dat verbod wordt voortaan opgenomen in vergunningen voor muziekfeesten en festivals. an der Heijden wil op die manier de door hem zo gehate muziek uitbannen in Zandvoort.

Link

Als ik dit zo lees, zou je bijna zeggen dat het zijn eigen muzieksmaak is die hem er toe doet over gaan om die muziek te verbieden.

Ik vraag me ook af, welke muziek geen agressie op wekt. Op wat klassiek pianowerk van Mozart of zo na (wat eerder slaapverwekkend werkt ) kan ik niets bedenken. Als je bijvoorbeeld Frans Bauer zou draaien zou iedereen kwaad worden omdat ze willen dat hij zijn kop houdt. R&B kan weer tot agressie leiden omdat er in die liedjes vooral gejankt wordt over negers... tja... misschien dat ze K3 dan maar moeten inhuren de volgende keer

abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')