abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
pi_11470368
Ik heb een dilemma onze Diesel begint echt een maatje te missen, dus willen we er graag een kat bijhalen.

De kat van mijn moeder is een paar weken geleden (op vaderdag) waarschijnlijk gedekt (ze was krols en weggelopen) dus hoogstwaarschijnlijk krijgen die half/eind augustus kittens.

Nu heb ik op www.dierenopvang.com 2 poezen gezien waar ik spontaan verliefd op werd (het zijn zusjes die het asiel het liefst samen wegdoet). Nu zit ik zo te twijfelen, of 1 kitten van mijn ouders of 2 volwassen poezen die ik eigenlijk een beetje red op deze manier.

Ik zit ook nog een beetje te twijfelen welk geslacht we beter kunnen kiezen, Diesel is een vreselijk dominant katertje van 4 maanden. Zelf denk ik dat ik beter een vrouwtje bij hem kan zetten ipv een mannetje vanwege zijn dominante gedrag.

Aan de andere kant heeft Diesel een hartruis dus die durf ik eigenlijk niet te castereren zolang het niet nodig is, maar in dat asiel worden de poezen niet gesterriliseerd en als we een kitten zouden nemen is ze natuurlijk ook niet geholpen. Dus dan is een kater weer aantrekkelijker....

Help want ik weet het niet meer

;)
  maandag 30 juni 2003 @ 20:02:28 #2
59009 paullo
vini vidi vici
pi_11470457
Zou die uit het asiel nemen je weet nog niet of alle kittens het overleven en dieren uit het asiel is toch veel beter die beestjes hebben meestal wat meegemaakt en mogen toch wel hun laatste jaren verwend worden.
It's not the question how to make your first million, but how many times over.
  maandag 30 juni 2003 @ 20:11:06 #3
17628 Superann
als ik het niet kan, wie dan?
pi_11470702
Moeilijk. Een heel jong katje erbij nemen is misschien wat traumatisch voor dat beestje, aangezien zijn/haar oudere pleegbroer zo dominant is. Ik denk dat je het beste kan matchen met een even oude/ oudere poes. De twee zusjes lijkt mij niet zo slim, omdat je dan meteen twee katten erbij neemt die aan elkaar gewend zijn. Mijn tip: kijk gewoon in het asiel (hoeft natuurlijk niet die van de site te zijn) en kies een kat die jij ook leuk vind. Zelf vind ik zo'n beschrijving op een site veel te algemeen: het gaat erom of het klikt tussen jou en de kat.
De uitspraak 'vroeger was alles beter' duidt op geheugenverlies
pi_11496355
Verder nog iemand met tips?

[Dit bericht is gewijzigd door Ms_Furious op 02-07-2003 12:32]

;)
pi_11514213
Smokey en Snowy ?!?

Die zijn lief

(sorry hier heb je ook niets aan.. maar ik zou deze twee nemen als ik jou was)

woensdag 2 juli 2003 @ 17:59:51 #6
4756 Kyara
1 + 1 = 3
pi_11515915
Als je een maatje voor hem wil dan kan je beter een kitten nemen. Dan kunnen ze leuke spelen als dat je een oudere poes erbij zet.
  woensdag 2 juli 2003 @ 20:12:04 #7
45796 Offy
rooi'n bin kwooi'n
pi_11518853
quote:
Op maandag 30 juni 2003 19:59 schreef Ms_Furious het volgende:
Aan de andere kant heeft Diesel een hartruis dus die durf ik eigenlijk niet te castereren zolang het niet nodig is, maar in dat asiel worden de poezen niet gesterriliseerd en als we een kitten zouden nemen is ze natuurlijk ook niet geholpen. Dus dan is een kater weer aantrekkelijker....
Je kan de poezen toch zelf nog laten castreren? (Kost wel geld, maar als het asiel dat had gedaan, had je daar ook voor moeten betalen)
Op zaterdag 2 oktober 2004 19:35 schreef Ouwesok het volgende:
Je zit daar prinsheerlijk op een appel te kauwen terwijl ik mijn ouwe trouwe meetzoeker afvuur _O-
pi_11525067
quote:
Op woensdag 2 juli 2003 16:48 schreef Tania18 het volgende:
Smokey en Snowy ?!?

Die zijn lief

(sorry hier heb je ook niets aan.. maar ik zou deze twee nemen als ik jou was)

Ja die ja Ken je ze of zag je ze net op de site?
quote:
Op woensdag 2 juli 2003 17:59 schreef Kyara het volgende:
Als je een maatje voor hem wil dan kan je beter een kitten nemen. Dan kunnen ze leuke spelen als dat je een oudere poes erbij zet.
Ik ben zo bang dat het niet bij spelen blijft en dat hij zo'n beestje alle hoeken van het huis laat zien.

Die poezen die ik bedoel zijn ook pas 3 jaar dus ook nog redelijk jong, daarbij spelen oudere katten toch ook nog gewoon? Zeker met mijn kat, want hij gaat net zo lang op die staarten inhakken tot ie aandacht krijgt.

Ik heb inmiddels ook al een mailtje naar het asiel gestuurd om te kijken hoe hun de situatie inschatten met die 2 en die ene van mij

;)
pi_11525271
quote:
Op woensdag 2 juli 2003 20:12 schreef Offy het volgende:

[..]

Je kan de poezen toch zelf nog laten castreren? (Kost wel geld, maar als het asiel dat had gedaan, had je daar ook voor moeten betalen)

Die poezen kosten alsnog 83 euro stuk (Sjonge net of ik het over worst heb ) dus dat is al behoorlijk en daar nog een sterilisatie x2 bovenop... das een hoop geld. Aan de andere kant als het niet anders kan doe ik het wel natuurlijk, als zo'n dier ineens iets vreselijks heeft moet je toch ook de operatie betalen.
;)
  woensdag 2 juli 2003 @ 23:59:27 #10
37252 Miwe
Wat mot je?
pi_11525485
Ik zou voor een asielkat gaan. Die kittens van je moeder vinden toch wel een goed huis. Iedereen wil kittens, niemand wil oudere katten.

Bovendien zal een dominant katertje een wat oudere kat eerder accepteren dan een kitten die hij naar gelieve in elkaar kan trappen. Wij hadden hier in huis ook een behoorlijk dominante kater en toen mijn vriendin haar jonge katje een keer meenam voor een logeerpartijtje, was het de hele nacht oorlog tussen die 2.

pi_11525686
Daar ben ik dus idd bang voor, mijn ouders hebben namelijk 4 katten en af en toe een 5e op bezoek en mijn kat heeft ze dus met zijn kleine lijf allemaal waar hij ze hebben wilt.

Vorige week op bezoek geweest bij een kleine kitten en daar wilde die mee gaan voetballen, dus ja..... de voorkeur gaat uit naar die poezen, ben alleen een beetje bang dat mijn ouders dat stom vinden, "kittens zijn toch veel leuker" en "je weet nooit wat er met die katten gebeurd is".

;)
  donderdag 3 juli 2003 @ 00:12:07 #12
37252 Miwe
Wat mot je?
pi_11525830
quote:
Op donderdag 3 juli 2003 00:06 schreef Ms_Furious het volgende:
Daar ben ik dus idd bang voor, mijn ouders hebben namelijk 4 katten en af en toe een 5e op bezoek en mijn kat heeft ze dus met zijn kleine lijf allemaal waar hij ze hebben wilt.

Vorige week op bezoek geweest bij een kleine kitten en daar wilde die mee gaan voetballen, dus ja..... de voorkeur gaat uit naar die poezen, ben alleen een beetje bang dat mijn ouders dat stom vinden, "kittens zijn toch veel leuker" en "je weet nooit wat er met die katten gebeurd is".

Lekker belangrijk wat jouw ouders vinden. Het is toch jouw kat. En als je de reden uitlegt, zullen ze het toch wel begrijpen? Ik vraag me trouwens af of hij tegen poezen wel lief is. In principe zijn poezen voor katers alleen interessant als ze krols zijn, en als ze je sterilliseerd, worden ze dat nooit. Dan denk ik eerder dat hij die poezen nog makkelijker domineert dan katers.

Ik zou em trouwens zowiezo laten castreren. Het is wel een beetje link met die hartruis, maar als hij wat ouder is en gaat spuiten, ga je je echt wel bedenken.

pi_11526025
Uiteindelijk moet hij wel gecastreerd worden idd, maar daar wacht ik liever zo lang mogelijk mee.

Hij heeft nog niet echt een voorkeur hij speelt met alles, hij is nog maar jong, maar wel de baas zegmaar.

;)
pi_11528422
quote:
Op donderdag 3 juli 2003 00:06 schreef Ms_Furious het volgende:

Vorige week op bezoek geweest bij een kleine kitten en daar wilde die mee gaan voetballen, dus ja.....

Dat ligt uiteraard wel een beetje aan je poes die je al hebt. Wij kregen dit ook te horen bij een asiel, we hebben de gok toch genomen en het gaat erg goed. Onze poes is ERG voorzichtig met d'r nieuwe vriendje, af en toe krijgt ze een pootje op d'r kop maar dat gaat wel zo verschrikkelijk zachtjes! En kleine kittens worden snel groot natuurlijk.
"I'm interested in anything about revolt, disorder, chaos, especially activity that appears to have no meaning.
It seems to me to be the road toward freedom. - Jim Morrison"
pi_11533585
Als ik zie hoe mijn kat omgaat met de 4 of 5 volwassen katten van mijn ouders dan overleefd een kleintje het niet denk ik.
Zo'n kleintje is toch niet in staat zich te verdedigen, die 2 volwassenen die kunnen hem al sneller een tik geven om te laten weten dat hij de baas is.

Net ook contact gehad met het asiel en zij hebben het ook alleen over een ruzie die zowieso gaat komen, maar dat dat wel weer oplost en dat hooguit die kleine van ons nog vaak zal proberen wat hoger in de rangorde te komen.

Waarschijnlijk gaan we morgenochtend richting asiel ligt er aan hoe lat mijn vriend moet werken. Ben wel zenuwachtig.....

;)
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')