quote:Maar niet erg realistisch.
Op zaterdag 28 juni 2003 19:38 schreef Gil-galad het volgende:[..]
Dat zou geweldig zijn.
quote:Het 'nut' is dat homo's en hetero's gelijke rechten hebben. Dat lijkt me toch wel belangrijk
Op maandag 30 juni 2003 03:14 schreef Kordotium het volgende:
Het homohuwelijk is idd niet op het conto van de vvd te schrijven (Bolkestein (en enkele anderen) stemde zelfs tegen), maar als geheel was de vvd wel voor. Dat je je hierbij je vraagtekens kan zetten snap ik echter zeker. Ik zie het nut ook niet zo in van een homohuwelijk (alhoewel ik ook niet tegen ben).
[Dit bericht is gewijzigd door Linkpagina op 30-06-2003 23:38]
quote:De VVD is nietconservatief!
Op maandag 30 juni 2003 13:13 schreef Nyrem het volgende:
Maar niet erg realistisch.
Een conservatieve partij, laten fuseren met een links liberale partij (program)?
quote:En mannen hebben ook evenveel recht op het baren van kinderen als vrouwen?
Op maandag 30 juni 2003 15:29 schreef Linkpagina het volgende:
Het 'nut' is dat homo's en hetero's gelijke rechten hebben. Dat lijkt me toch wel belangrijk.
Ik kan me heel goed voorstellen dat je de traditie van het huwelijk (dat iets is tussen man en vrouw) wilt voortzetten door dit alleen te laten gelden voor mensen met een verschillend geslacht (te weten een man en een vrouw).
*is verder nog benieuwd naar een reactie van Wile*
quote:
Op dinsdag 1 juli 2003 01:20 schreef Kordotium het volgende:*is verder nog benieuwd naar een reactie van Wile*
quote:Progressief zeker?
Op dinsdag 1 juli 2003 01:20 schreef Kordotium het volgende:[..]
De VVD is nietconservatief!
quote:Op mijn reactie van maandag 30 juni 2003 02:41
Op dinsdag 1 juli 2003 07:55 schreef Wile_E_Coyote het volgende:Waarop?
quote:Liberaal?
Op dinsdag 1 juli 2003 13:32 schreef Nyrem het volgende:
Progressief zeker?
quote:Dat is nu juist het punt. Dat zijn ze al tijden niet meer.
Op dinsdag 1 juli 2003 15:36 schreef Kordotium het volgende:
Liberaal?
quote:Dat hangt er vanaf hoe je liberaal definieert. Waarom zouden ze niet liberaal meer zijn?
Op dinsdag 1 juli 2003 15:38 schreef gelly het volgende:
Dat is nu juist het punt. Dat zijn ze al tijden niet meer.
quote:DNA-opslaan.
Op dinsdag 1 juli 2003 15:42 schreef Kordotium het volgende:[..]
Dat hangt er vanaf hoe je liberaal definieert. Waarom zouden ze niet liberaal meer zijn?
quote:
Op dinsdag 1 juli 2003 15:36 schreef Kordotium het volgende:[..]
Op mijn reactie van maandag 30 juni 2003 02:41
quote:Wile heeft een mening gegeven, jij hebt hier een mening gegeven (wat jullie het belangrijkste van de VVD vinden). Dan is er verder weinig discussiewaarde meer.
Op maandag 30 juni 2003 02:41 schreef Kordotium het volgende:[..]
Kijk, dat je democratisch vet drukt, daar kan ik me dan nog wat bij voorstellen. Daar had ik het immers over in mijn bericht. Maar waarom volks ook? Neem Vrijheid dan ook gelijk mee; wat mij betreft de belangrijkste waarde van de VVD.
[..]Ten eerste ben ik geen VVD-lid. Ten tweede is de VVD niet heilig voor mij. En ten derde, ik ben je vriend niet
![]()
[..]Ik neem aan dat je zelf ook wel snapt dat ik met democratisch geneuzel doel op alle zogenaamde democratische vernieuwingen zoals D66 die voor staat. Dat ik wel degelijk de vertegenwoordigende democratie voor sta die we op dit moment in Nederland hebben moge duidelijk zijn. Ik zie dus geen reden om naar Chili te verhuizen
Ow ja, volgens mij maken al die dikgedrukte stukjes een tekst niet leesbaarder
quote:Een zeer handige methode om criminaliteit te bestrijden en nadelen zijn er nauwelijks.
Op dinsdag 1 juli 2003 16:03 schreef Sidekick het volgende:
DNA-opslaan.
quote:Dat is idd niet echt liberaal; de sociaal-liberalen doen er nu echter ook aan mee, dus dat zegt ook al niets...
Legitimatie-plicht.
quote:Als tegenhanger van de huursubsidie is dat helemaal geen vreemd verschijnsel. Beiden afschaffen lijkt mij beter.
Behoud hypotheekrentesubsidie
quote:Uitleg?
Protectionistische economie.
quote:Ja, in de tweede kamer hebben ze laten weten in principe voor legalisatie van softdrugs te zijn!
Hoor jij ze over legalisatie van drugs?
quote:Had Wile zijn mening maar gegeven...verder dan VVD flamen komt ie niet.
Op dinsdag 1 juli 2003 16:05 schreef Sidekick het volgende:
Wile heeft een mening gegeven, jij hebt hier een mening gegeven (wat jullie het belangrijkste van de VVD vinden). Dan is er verder weinig discussiewaarde meer.
Verder verwacht ik nog een lesje liberale geschiedenis aangezien ik op dat gebied blijkbaar helemaal verkeerd zat.
quote:Allemaal voorbeelden van niet-liberale standpunten. De inhoudelijke discussie doet hier niet toe.
Op dinsdag 1 juli 2003 16:13 schreef Kordotium het volgende:[..]
Een zeer handige methode om criminaliteit te bestrijden en nadelen zijn er nauwelijks.
[..]
Dat is idd niet echt liberaal; de sociaal-liberalen doen er nu echter ook aan mee, dus dat zegt ook al niets...
[..]Als tegenhanger van de huursubsidie is dat helemaal geen vreemd verschijnsel. Beiden afschaffen lijkt mij beter.
quote:Ah, dat is positief. Alleen nu ze in de regering met het CDA zitten komt daar niets van.
[..]Ja, in de tweede kamer hebben ze laten weten in principe voor legalisatie van softdrugs te zijn!
quote:idd, over legalisatie van softdrugs heb ik ze nog nooit gehoord, terwijl dit juist een typisch liberaal standpunt is. raar dat ze zo pro-vs zijn trouwens, dit past niet echt bij liberaal.
Op dinsdag 1 juli 2003 16:03 schreef Sidekick het volgende:[..]
DNA-opslaan.
Legitimatie-plicht.
Behoud hypotheekrentesubsidie
Protectionistische economie.
Hoor jij ze over legalisatie van drugs?
...
VVD = zoals de VS.... en de VS is al tijden niet meer progressief en liberaal.
quote:De VS is meer een combi tussen VVD en SGP.
Op dinsdag 1 juli 2003 16:19 schreef Blaze85 het volgende:[..]
idd, over legalisatie van softdrugs heb ik ze nog nooit gehoord, terwijl dit juist een typisch liberaal standpunt is. raar dat ze zo pro-vs zijn trouwens, dit past niet echt bij liberaal.
VVD = zoals de VS.... en de VS is al tijden niet meer progressief en liberaal.
Hoewel een heel dicht zaten bij een kabinet van VVD en SGP.
quote:Dat is niet waar. Tuurlijk doet de inhoudelijke discussie er toe. Het liberalisme is niet dogmatisch!
Op dinsdag 1 juli 2003 16:18 schreef Sidekick het volgende:
Allemaal voorbeelden van niet-liberale standpunten. De inhoudelijke discussie doet hier niet toe.
quote:Jawel hoor. Er was sprake van een motie om tot legalisatie van softdrugs te komen. De problemen zitten voornamelijk op het Europese en internationale vlak.
Ah, dat is positief. Alleen nu ze in de regering met het CDA zitten komt daar niets van.
quote:Ah, dus ook wanneer iets niet strookt met de visie van liberalisme, dan kan je het nog steeds zo noemen?
Op dinsdag 1 juli 2003 16:22 schreef Kordotium het volgende:[..]
Dat is niet waar. Tuurlijk doet de inhoudelijke discussie er toe. Het liberalisme is niet dogmatisch!
Wel grappig, natuurlijk, wanmt dan kan Bush een pascifist zijn.
quote:Ok, het drugsbeleid van de VVD als conservatief bestempelen neem ik terug.
[..]Jawel hoor. Er was sprake van een motie om tot legalisatie van softdrugs te komen. De problemen zitten voornamelijk op het Europese en internationale vlak.
quote:De vraag hoe liberaal de VVD is, is van cruciaal belang voor een eventuele fusie, omdat het liberalisme het enige is wat deze 2 partijen bindt.
Op dinsdag 1 juli 2003 16:27 schreef Wile_E_Coyote het volgende:
Gaan we het ook nog eens over die voorgestelde fusie hebben, een dezer dagen?
quote:Ze zijn in principe voor het legaliseren van softdrugs als het internationaal kan. En dat kan het niet. Ze pleitten er niet echt voor.
[b]Op dinsdag 1 juli 2003 16:13 schreef Kordotium het volgendeJa, in de tweede kamer hebben ze laten weten in principe voor legalisatie van softdrugs te zijn!
quote:Don't fix what ain't broken.
Op dinsdag 1 juli 2003 16:27 schreef Wile_E_Coyote het volgende:
Gaan we het ook nog eens over die voorgestelde fusie hebben, een dezer dagen?
Zo geloofde hij niet dat er in Nederland mensen zijn die het zelf niet redden, die dus altijd de overheid nodig hebben voor een inkomen/werk etc.
Dan ben je in mijn optiek wel een beetje wereldvreemd!
quote:Sorry, maar dit is een nogal bizar standpunt. Nooit heb ik de VVD horen betogen dat de aftrek noodzakelijk is om de economische inefficiėntie van de huursubsidie op te heffen, en het geloof dat je zoiets met een andere subsidie weer op kunt heffen is trouwens al niet echt een liberale gedachte.
Op dinsdag 1 juli 2003 16:13 schreef Kordotium het volgende:Als tegenhanger van de huursubsidie is dat helemaal geen vreemd verschijnsel. Beiden afschaffen lijkt mij beter.
En hoewel jij er nu wel mee komt, heb ik de VVD er ook nooit voor zien pleiten dat de aftrek onder bepaalde voorwaarden (afschaffing huursubsidie) wel goed voor het land zou zijn.....
En natuurlijk kun je dat alles verdedigen, maar niet zo makkelijk als liberale partij......
[Dit bericht is gewijzigd door Dr_Strangelove op 02-07-2003 18:51]
|
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |