abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
pi_11406326
Hier is het vervolg op nr 1.
  vrijdag 27 juni 2003 @ 08:36:12 #2
13250 Lod
Sapere aude!
pi_11406457
Er zijn nog niet echt veel spoilers genoemd he . Alleen wie er dood gaat natuurlijk.
Ik las dat volgens Rowling het niet eens zo zeker is dat Harry in leven blijft? Volgens mij is dat alleen maar een verkoop truc. Wie wil er nou een boek lezen waarin Harry doodgaat.
GNU Terry Pratchett
pi_11406475
quote:
Op vrijdag 27 juni 2003 08:36 schreef Lod het volgende:
Er zijn nog niet echt veel spoilers genoemd he . Alleen wie er dood gaat natuurlijk.
Ik las dat volgens Rowling het niet eens zo zeker is dat Harry in leven blijft? Volgens mij is dat alleen maar een verkoop truc. Wie wil er nou een boek lezen waarin Harry doodgaat.
Een moderator heeft het een spoiler gemaakt.
Er zijn genoeg lui die zo'n boek willen lezen, hij gaat toch niet meteen in het begin dood, dus er zit nog wel een verhaal in, maar ik denk dat hij niet dood gaat, want zo maak je alleen maar de kans om minder te verdienen!
  vrijdag 27 juni 2003 @ 08:42:10 #4
13250 Lod
Sapere aude!
pi_11406492
quote:
Op vrijdag 27 juni 2003 08:39 schreef TheRoach het volgende:

[..]

Een moderator heeft het een spoiler gemaakt.
Er zijn genoeg lui die zo'n boek willen lezen, hij gaat toch niet meteen in het begin dood, dus er zit nog wel een verhaal in, maar ik denk dat hij niet dood gaat, want zo maak je alleen maar de kans om minder te verdienen!

Misschien blijft hij wel 'leven' in een schilderij, zoals al die oud-headmasters/mistresses in Dumbledore's kamer.
GNU Terry Pratchett
pi_11406524
quote:
--------------------------------------------------------------------------------
Op vrijdag 27 juni 2003 08:23 schreef Legolas_Greenleaf het volgende:
Op het einde van boek 5 staat er ook iets. Iets met de toekomst van Harry. Dus het kan best dat Harry doodgaat.
En wat speelt Umbridge een vuil spelletje. Het enige wat ze (lees Fudge) wil is alles dar met Perkamentus te maken heeft van de school afkicken.

--------------------------------------------------------------------------------

En het mooie is dat ze een vuil spelletje speelt terwijl ze denkt dat ze goed bezig is in belang van de tovenaarswereld.

vrijdag 27 juni 2003 @ 08:47:12 #6
17137 Sander
Nerds do it rarely
pi_11406540
Vannacht helemaal uitgelezen, en wat een geweldig boek! Ik kan nu al niet wachten op nr 6.
pi_11406555
Ik had hem al een tijdje uit. (Eerste avond, in 8 1/2 uur) Het boek is zo goed!
Some say the world will end in fire
Some say in ice
Times went by, many memories died
Imagination is more important than knowledge.
  vrijdag 27 juni 2003 @ 11:49:45 #8
13743 Baka_neko
Mjaaaaaaaaw....!
pi_11409626
Het zou me niet eens verbazen als Harry dood gaat, hoor. Als ie Voldemort heeft afgemaakt en er dan zelf het loodje bij inschiet.... Als je interviews met Rowling leest van over de afgelopen paar jaar dan laat ze toch wel doorschemeren dat dat best zou kunnen gebeuren.
Of het ook echt gaat gebeuren is een tweede, maar onwaarschijnlijk vind ik het niet.
Zou het natuurlijk wel jammer vinden, dan is er definitief geen vervolg meer mogelijk na deel 7 (misschien stapt ze dan over op de Avonturen van Fred en George, ofzo...?)

Nouja ik wacht in ieder geval wel al met smart op boek 6

Maar ja, ik heb geen bananen! Ik heb géén bananen vandaag!
  vrijdag 27 juni 2003 @ 12:52:32 #9
30083 IP
Same thing we do every night
pi_11410913
Ik hoop dat ze na boek 7 een soort Simarallion (ofzo) uitbrengt zoals Tolkien.
They're Pinky & the brain, yes Pinky & the Brain
One is a genius, the other's insane
  vrijdag 27 juni 2003 @ 12:54:59 #10
14376 BlaatschaaP
Elephant of joy.
pi_11410959
In haar laatste interview kwam toch wel heel duidelijk naar voren dat ze echt absoluut niet verder ging met de Harry Potter reeks hoor, ik zou er iig echt niet op rekenen . Wel vertelde ze dat ze (in deze 'rustperiode') begonnen was aan een soort volwassenroman. Die wou ze misschien nog uit gaan brengen.

En Harry kan trouwens best doodgaan ergens in deel 7.

pi_11428948
Dit boek is echt nergens te verkrijgen meer he. Ik heb in de stad gezocht, maar nee, nergens
pi_11429013
NEE!

[Dit bericht is gewijzigd door Strolie75 op 28-06-2003 22:39]

"Wat een gezeik over het pre-pensioen... je kan ook gewoon op je 50ste stoppen.... zoals Willem Endstra"
  zaterdag 28 juni 2003 @ 17:32:31 #13
28375 MrSubtle
Toe aan vakantie!
pi_11432372
Er is zojuist een review van het nieuwe boek op de Frontpage geplaatst. Wellicht leuk voor de mensen die het boek nog niet hebben gelezen.

http://frontpage.fok.nl/review.fok?doc=1062

Let wel op, spoilen is daar niet toegestaan en er wordt actief gemodereerd, maar het kan altijd gebeuren dat iemand een spoiler plaatst.

Veel plezier

Op woensdag 11 november 2009 18:10 schreef ElisaB het volgende: Ik ben ElisaB en stiekem verliefd op MrS O+
China verslagje: [sc] 611 Waar Geer een lijk probeert te verbergen...
pi_11442631
quote:
Dit boek is echt nergens te verkrijgen meer he. Ik heb in de stad gezocht, maar nee, nergens
Ik heb ze zaterdagochtend nog zien staan in de Makro in Delft. Ik weet niet waar je woont en of je een Makropas hebt, maar misschien het proberen waard.

Ikzelf heb hem afgelopen donderdag nog gekocht bij het Kruidvat. Voor nog geen 20 euro ofzow...

zondag 29 juni 2003 @ 11:54:47 #15
31918 Tizmo
Jerruh-Tizmo
pi_11442668
Wat bedoelt Dumblemore nou op het eind met die kracht die harry "in such vast quantities" heeft? Welke kracht is dat?
En werd er nou met die profecy bedoelt dat ze beiden moeten doodgaan om van Voldermort af te zijn? Of was het nou dat een van hun de ander moet doden?
Endless, Forever More....
  zondag 29 juni 2003 @ 11:58:15 #16
41223 Wile_E_Coyote
Thank God I'm an atheist
pi_11442720
quote:
Op zondag 29 juni 2003 11:54 schreef Tizmo het volgende:
Wat bedoelt Dumblemore nou op het eind met die kracht die harry "in such vast quantities" heeft? Welke kracht is dat?
En werd er nou met die profecy bedoelt dat ze beiden moeten doodgaan om van Voldermort af te zijn? Of was het nou dat een van hun de ander moet doden?
De kracht is de bescherming van de liefde. Die geeft hem kracht. En Harry zelf concludeert (en Dumbledore geeft m gelijk) dat één van de twee de ander moet doden.
Art is long and time is fleeting
And our hearts, though stout and brave
Still, like muffled drums are beating
Funeral marches to the grave
  zondag 29 juni 2003 @ 12:06:54 #17
31918 Tizmo
Jerruh-Tizmo
pi_11442823
quote:
Op zondag 29 juni 2003 11:58 schreef Wile_E_Coyote het volgende:

[..]

De kracht is de bescherming van de liefde. Die geeft hem kracht. En Harry zelf concludeert (en Dumbledore geeft m gelijk) dat één van de twee de ander moet doden.

Ja dat dacht ik al van die kracht, maar het werd nooit echt duidelijk ,
bedankt voor deze opheldering .
Endless, Forever More....
  maandag 30 juni 2003 @ 12:08:01 #18
46710 Raenius
Your Online Magician ;-)
pi_11460745
Enom goed boek...giateren uitgelezen... alleen vind ik het jammer dat er niet zo'n cliffhanger einde is...

Aan het einde van boek 4 toen was Lord Voldemort net herrezen en er stond vanalles op het punt van beginnen...nu is de oorlog uitgebroken maar ik vind niet dat er echt duidelijke hints werden gegeven van toekomstige acties...voor de rest prachtig boek!

Ook ik ben een fan van de slechtheid Umbridge, eng gewoon! En de link tussen Neville en Harry is ook leuk gevonden..

Toppertje!

Greetz,

Raenius...

maandag 30 juni 2003 @ 20:41:45 #19
55153 MOSA
In Mestreech
pi_11471530
De uitslagen van de OWL's zijn nog niet bekend, ik denk dat ze dat als cliffhanger ziet...
Hoompeetsj
Ob Sonnenschein, ob Sterngefunkel, Im Tunnel bleibt es immer dunkel - Erich Kästner
  dinsdag 1 juli 2003 @ 10:08:08 #20
17309 Stonehead
niet jarig
pi_11481349
Dumbledore vertelt eigenlijk helemaal niks over die archway in het Ministry of Magic, of waarom dat gordijn zo dodelijk is. Luna Lovegood geeft op het einde prijs dat de doden achter die archway voortleven, maar dat maakt me eigenlijk alleen maar nieuwsgieriger...
  dinsdag 1 juli 2003 @ 10:18:09 #21
46710 Raenius
Your Online Magician ;-)
pi_11481511
True en waarschijnlijk zit er meer achter die Luna dan we verwachten... ook de enigste die niet gewond was na een gevecht me de Death Eaters...
  dinsdag 1 juli 2003 @ 12:07:20 #22
430 Hallahan
...tot je er groen van ziet...
pi_11483859
Wat ik me eigenlijk afvraag:

de huiselven: hebben die nu meer toverkracht dan de tovenaars en heksen?

Ze kunnen bv WEL verdwijnselen en verschijnselen op Hogwarts terwijl de rest dat niet kan...

ze kunnen toveren ZONDER toverstok (denk maar aan Dobbey die Lucius Malfoy tegen de grond tovert op het moment dat Lucius Harry bedreigt..)

If so, waarom laten ze zich dan zo slecht behandelen door sommige tovenaars/heksen? Volgens Dobbey was Harry een uitzondering op het gebied van 'met respect een huiself behandelen'...

Ik ben niet gek, ik ben een vliegtuig!
  dinsdag 1 juli 2003 @ 15:24:04 #23
23844 thorgal
Goeie Bak !
pi_11488109
quote:
Op dinsdag 1 juli 2003 10:08 schreef Stonehead het volgende:
Dumbledore vertelt eigenlijk helemaal niks over die archway in het Ministry of Magic, of waarom dat gordijn zo dodelijk is. Luna Lovegood geeft op het einde prijs dat de doden achter die archway voortleven, maar dat maakt me eigenlijk alleen maar nieuwsgieriger...
The department of mysteries is een verzamelplaats voor allerlei "vreemde" zaken. Zoals inmiddels bekend mag worden geacht gebruikt JKR veel elementen uit de mythologie e.d. in haar boeken. IMHO is de boog met het gordijn de aloude ingang naar het dodenrijk dan wel de onderwereld zoals die ook in de Griekse mythology te vinden is. In JKRs versie hiervan kan iemand waarschijnlijk niet terugkeren. In de Griekse mythology kan dit wel, maar alleen door het gebruik van allerlei slinkse truukjes.
"We need not fear the expression of ideas --- we do need to fear their suppression."
  dinsdag 1 juli 2003 @ 15:58:25 #24
13250 Lod
Sapere aude!
pi_11488992
quote:
Op dinsdag 1 juli 2003 15:24 schreef thorgal het volgende:

[..]
. In JKRs versie hiervan kan iemand waarschijnlijk niet terugkeren. In de Griekse mythology kan dit wel, maar alleen door het gebruik van allerlei slinkse truukjes.

Je weet het niet he. Misschien in het laatste deel dat Sirius toch terug komt, op het moment supreme in de final battle met de laatste hoofdbaas. Want echt dood is hij niet gegaan vind ik (show me the body!).
Maar dat het de poort is naar het Griekse dodenrijk had ik er niet uitgehaald.
GNU Terry Pratchett
  dinsdag 1 juli 2003 @ 23:46:04 #25
23325 percy
the percy
pi_11499819
Ik weet niet of het al genoemd is hor, maar ik had geen zin om te zoeken.

The prophecy zegt: neither can live, while the other survives.

Dan zegt Harry dat hij Voldemort moet vermoorden en Dumbledore beaamt dat. Ik vind dat raar. Mijn vertaling hiervan is nog altijd dat geen van beide kan overleven als er maar eentje leeft. Ze zullen allebei dus wel doodgaan als het geen fout is...

billie?
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')