quote:Een moderator heeft het een spoiler gemaakt.
Op vrijdag 27 juni 2003 08:36 schreef Lod het volgende:
Er zijn nog niet echt veel spoilers genoemd he. Alleen wie er dood gaat natuurlijk.
Ik las dat volgens Rowling het niet eens zo zeker is dat Harry in leven blijft? Volgens mij is dat alleen maar een verkoop truc. Wie wil er nou een boek lezen waarin Harry doodgaat.
quote:Misschien blijft hij wel 'leven' in een schilderij, zoals al die oud-headmasters/mistresses in Dumbledore's kamer.
Op vrijdag 27 juni 2003 08:39 schreef TheRoach het volgende:[..]
Een moderator heeft het een spoiler gemaakt.
Er zijn genoeg lui die zo'n boek willen lezen, hij gaat toch niet meteen in het begin dood, dus er zit nog wel een verhaal in, maar ik denk dat hij niet dood gaat, want zo maak je alleen maar de kans om minder te verdienen!
--------------------------------------------------------------------------------
En het mooie is dat ze een vuil spelletje speelt terwijl ze denkt dat ze goed bezig is in belang van de tovenaarswereld.
[Dit bericht is gewijzigd door Strolie75 op 28-06-2003 22:39]
http://frontpage.fok.nl/review.fok?doc=1062
Let wel op, spoilen is daar niet toegestaan en er wordt actief gemodereerd, maar het kan altijd gebeuren dat iemand een spoiler plaatst.
Veel plezier
quote:Ik heb ze zaterdagochtend nog zien staan in de Makro in Delft. Ik weet niet waar je woont en of je een Makropas hebt, maar misschien het proberen waard.
Dit boek is echt nergens te verkrijgen meer he. Ik heb in de stad gezocht, maar nee, nergens
Ikzelf heb hem afgelopen donderdag nog gekocht bij het Kruidvat. Voor nog geen 20 euro ofzow...
quote:De kracht is de bescherming van de liefde. Die geeft hem kracht. En Harry zelf concludeert (en Dumbledore geeft m gelijk) dat één van de twee de ander moet doden.
Op zondag 29 juni 2003 11:54 schreef Tizmo het volgende:
Wat bedoelt Dumblemore nou op het eind met die kracht die harry "in such vast quantities" heeft? Welke kracht is dat?
En werd er nou met die profecy bedoelt dat ze beiden moeten doodgaan om van Voldermort af te zijn? Of was het nou dat een van hun de ander moet doden?
quote:Ja dat dacht ik al van die kracht, maar het werd nooit echt duidelijk
Op zondag 29 juni 2003 11:58 schreef Wile_E_Coyote het volgende:[..]
De kracht is de bescherming van de liefde. Die geeft hem kracht. En Harry zelf concludeert (en Dumbledore geeft m gelijk) dat één van de twee de ander moet doden.
Aan het einde van boek 4 toen was Lord Voldemort net herrezen en er stond vanalles op het punt van beginnen...nu is de oorlog uitgebroken maar ik vind niet dat er echt duidelijke hints werden gegeven van toekomstige acties...voor de rest prachtig boek!
Ook ik ben een fan van de slechtheid Umbridge, eng gewoon! En de link tussen Neville en Harry is ook leuk gevonden..
Toppertje!
Greetz,
Raenius...
de huiselven: hebben die nu meer toverkracht dan de tovenaars en heksen?
Ze kunnen bv WEL verdwijnselen en verschijnselen op Hogwarts terwijl de rest dat niet kan...
ze kunnen toveren ZONDER toverstok (denk maar aan Dobbey die Lucius Malfoy tegen de grond tovert op het moment dat Lucius Harry bedreigt..)
If so, waarom laten ze zich dan zo slecht behandelen door sommige tovenaars/heksen? Volgens Dobbey was Harry een uitzondering op het gebied van 'met respect een huiself behandelen'...
quote:The department of mysteries is een verzamelplaats voor allerlei "vreemde" zaken. Zoals inmiddels bekend mag worden geacht gebruikt JKR veel elementen uit de mythologie e.d. in haar boeken. IMHO is de boog met het gordijn de aloude ingang naar het dodenrijk dan wel de onderwereld zoals die ook in de Griekse mythology te vinden is. In JKRs versie hiervan kan iemand waarschijnlijk niet terugkeren. In de Griekse mythology kan dit wel, maar alleen door het gebruik van allerlei slinkse truukjes.
Op dinsdag 1 juli 2003 10:08 schreef Stonehead het volgende:
Dumbledore vertelt eigenlijk helemaal niks over die archway in het Ministry of Magic, of waarom dat gordijn zo dodelijk is. Luna Lovegood geeft op het einde prijs dat de doden achter die archway voortleven, maar dat maakt me eigenlijk alleen maar nieuwsgieriger...
quote:Je weet het niet he. Misschien in het laatste deel dat Sirius toch terug komt, op het moment supreme in de final battle met de laatste hoofdbaas. Want echt dood is hij niet gegaan vind ik (show me the body!).
Op dinsdag 1 juli 2003 15:24 schreef thorgal het volgende:[..]
. In JKRs versie hiervan kan iemand waarschijnlijk niet terugkeren. In de Griekse mythology kan dit wel, maar alleen door het gebruik van allerlei slinkse truukjes.
The prophecy zegt: neither can live, while the other survives.
Dan zegt Harry dat hij Voldemort moet vermoorden en Dumbledore beaamt dat. Ik vind dat raar. Mijn vertaling hiervan is nog altijd dat geen van beide kan overleven als er maar eentje leeft. Ze zullen allebei dus wel doodgaan als het geen fout is...
|
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |