abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
  Moderator dinsdag 12 augustus 2003 @ 11:17:49 #151
14679 crew  sp3c
Geef me die goud!!!
pi_12375623
quote:
Op dinsdag 12 augustus 2003 11:12 schreef oheng het volgende:

[..]

Het zijn toch echt de Molukkers die de beslissing hebben genomen om in dienst te treden van een kolonisator. Dat is de keuze die ze hebben gemaakt. Of wil je beweren dat we ze massaal gedwongen hebben?

nee dat zeg ik niet, ik zeg alleen dat het geen bewuste keuze is geweest.

Als je als Mollukker militair wilde worden had je gewoonweg geen keuze waar je dat nu eigenlijk moest doen net zoals de rest van de Nederlanders.

Ze zijn niet in het leger gegaan om tegen hun eigen landsgenoten op te moeten treden maar tegen de japanners

Op zondag 8 december 2013 00:01 schreef Karina het volgende:
Dat gaat me te diep sp3c, daar is het te laat voor.
pi_12378615
-edit-

offtopic.

[Dit bericht is gewijzigd door robh op 13-08-2003 10:16]

pi_12381985
quote:
Op dinsdag 12 augustus 2003 11:17 schreef sp3c het volgende:

[..]

nee dat zeg ik niet, ik zeg alleen dat het geen bewuste keuze is geweest.

Als je als Mollukker militair wilde worden had je gewoonweg geen keuze waar je dat nu eigenlijk moest doen net zoals de rest van de Nederlanders.

Ze zijn niet in het leger gegaan om tegen hun eigen landsgenoten op te moeten treden maar tegen de japanners

Ik weet niet of de Molukse KNIL militairen dienstplichtig waren. Het is natuurlijk wel zo dat Soekarno illegaal bezig was door de Molukken in te lijven. En dat Nederland onder druk van de VN uit Oost-Indië is vertrokken.
  Moderator dinsdag 12 augustus 2003 @ 15:38:15 #154
14679 crew  sp3c
Geef me die goud!!!
pi_12382040
quote:
Op dinsdag 12 augustus 2003 15:36 schreef oheng het volgende:

[..]

Ik weet niet of de Molukse KNIL militairen dienstplichtig waren. Het is natuurlijk wel zo dat Soekarno illegaal bezig was door de Molukken in te lijven. En dat Nederland onder druk van de VN uit Oost-Indië is vertrokken.

nee er gold geen dienstplicht (althans een hele beperkte die alleen gold voor 'echte Nederlanders in den oost' en zelden werd toegepast).
Op zondag 8 december 2013 00:01 schreef Karina het volgende:
Dat gaat me te diep sp3c, daar is het te laat voor.
pi_12395319
Robh,

Ik ben nieuw hier en ik ken de regels niet goed.
Ik heb de verwijderde posting in een ander topic gezet waar die eg wel op zijn plaats is.
Zal extreem-rechts groeien ? (deel 2)
Ook dit bericht is offtopic letterlijk gezien, maar dit mag wel , neem ik aan ?

[Dit bericht is gewijzigd door Waringin op 13-08-2003 15:05]

abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')