Het gaat over een blind meisje dat een hoornvliestransplantatie krijgt en daardoor weer kan zien. Alleen ze ziet meer dingen dan dat ze zou willen zien.
Het is een Thaiwanese film en ik heb ooit ergens gehoord dat dit een soort van vervolg, of in dezelfde klasse, als Ringu (de Japanse versie van The Ring) hoort.
Mijn vragen:
Heeft iemand wat meer info want op www.imdb.com is er niets over te vinden.
Wat is je mening mocht je hem al gezien hebben etc etc.
Originele Hong-Kongse titel is namelijk Jian gui.
Is wel een leuke creepy film een beetje in dezelfde stijl qua tempo e.d. als Ringu.
Hmm .. wil ik ook wel zien
maareuh.. ff beter zoeken : http://us.imdb.com/Title?0325655
http://dir.yahoo.com/Entertainment/Movies_and_Film/Titles/Drama/Suspense/Eye__The__Jian_gui_/
[Dit bericht is gewijzigd door ManTra op 23-06-2003 12:27]
quote:dank u allen voor de info... verder al (meerdere) mensen die hem gezien hebben?
Op maandag 23 juni 2003 12:25 schreef ManTra het volgende:
Klinkt als "My left eye sees ghost" ..maareuh.. ff beter zoeken : http://us.imdb.com/Title?0325655
Hij is al een tijdje op regio 3 dvd te krijgen.
Heb hem gezien, en ik zou hem zeker aanraden
Spannend, en met een paar fijne schrikmomenten.
(nou ja de vriend die op de UT zit )
quote:Kazaa is nu bezig de film 'te huren', met avi preview even gekeken en het is em ook echt alleen hij is pas op de helft. Maar aan de reacties te merken is het het dus waard.
Op maandag 23 juni 2003 12:33 schreef Flaman het volgende:
paar maanden geleden geprobeerd de japanse versie binnen te halen maar nergens te krijgen.
zeldzaam filmpje (althans mij is het niet gelukt)(nou ja de vriend die op de UT zit
)
quote:Het is heel makkelijk hoor, gewoon ff naar www.dddhouse.com of www.coolashop.com surfen en daar je creditcard gegevens doorgeven, et voila, tijdje later ligt the eye dvd op je deurmat
paar maanden geleden geprobeerd de japanse versie binnen te halen maar nergens te krijgen.
zeldzaam filmpje (althans mij is het niet gelukt)(nou ja de vriend die op de UT zit
)
quote:
Op maandag 23 juni 2003 12:37 schreef StrayDog het volgende:[..]
Het is heel makkelijk hoor, gewoon ff naar www.dddhouse.com of www.coolashop.com surfen en daar je creditcard gegevens doorgeven, et voila, tijdje later ligt the eye dvd op je deurmat
quote:lezen
quote:Wat bedoel je met Japanse versie?
Op maandag 23 juni 2003 13:10 schreef Flaman het volgende:[..]
[..]
quote:dat ik die Aziatische (of ie nou japans cantanees of thai's is) niet kan vinden
Op maandag 23 juni 2003 13:34 schreef StrayDog het volgende:[..]
Wat bedoel je met Japanse versie?
quote:
Op maandag 23 juni 2003 13:43 schreef Flaman het volgende:[..]
dat ik die Aziatische (of ie nou japans cantanees of thai's is) niet kan vinden
quote:lezen
Op maandag 23 juni 2003 12:37 schreef StrayDog het volgende:[..]
Het is heel makkelijk hoor, gewoon ff naar www.dddhouse.com of www.coolashop.com surfen en daar je creditcard gegevens doorgeven, et voila, tijdje later ligt the eye dvd op je deurmat
Film komt uit Taiwan btw
quote:Tom Cruise schijnt er al mee bezig te zijn..
Op maandag 23 juni 2003 17:44 schreef pazuzu het volgende:
Heb 'm ondertussen alweer een jaartje liggen. Prachtige film. Verwacht een amerikaans herkauwsel binnen nu en 14 maanden.
Ik vond The Eye een ijzersterke, zelfs dóódenge film. De kaligrafeer- en liftscène zijn inmiddels bijna klassiek te noemen Verhaal is wat ver te zoeken, maar sfeer en stijl van filmen zijn top of the bill.
quote:Had 'blink' niet hetzelfde thema?
Op maandag 23 juni 2003 17:44 schreef pazuzu het volgende:
Heb 'm ondertussen alweer een jaartje liggen. Prachtige film. Verwacht een amerikaans herkauwsel binnen nu en 14 maanden.
quote:Heb Blink niet gezien, maar wat ik zo snel erover lees, is het uitgangspunt min of meer hetzelfde ja, Jonge Vrouw Kan Na Operatie Weer Zien. Vanaf daar lijken beide films behoorlijk te verschillen. The Eye is in ieder geval niet te missen, zeker niet door jouw!
Op dinsdag 24 juni 2003 01:10 schreef kamagurka het volgende:
Had 'blink' niet hetzelfde thema?
quote:Toffe film... Ik heb hem gedownload en al gezien
Op maandag 23 juni 2003 12:21 schreef Haanibal het volgende:
Gister las ik in de uitloper van de Pathe (krantje van de bioscoop)
over de film The Eye (niet verwarren met My little Eye).Het gaat over een blind meisje dat een hoornvliestransplantatie krijgt en daardoor weer kan zien. Alleen ze ziet meer dingen dan dat ze zou willen zien.
Het is een Thaiwanese film en ik heb ooit ergens gehoord dat dit een soort van vervolg, of in dezelfde klasse, als Ringu (de Japanse versie van The Ring) hoort.
Mijn vragen:
Heeft iemand wat meer info want op www.imdb.com is er niets over te vinden.
Wat is je mening mocht je hem al gezien hebben etc etc.
Erg leuk ook dat er een Amerikaanse remake van komt, wat zijn ze daar toch creatief
quote:Hoornvliezen afkomstig van serial killers.. owel, blink was niet geweldig, runofthemill hollywood zijspoortje.
Op dinsdag 24 juni 2003 14:48 schreef pazuzu het volgende:[..]
Heb Blink niet gezien, maar wat ik zo snel erover lees, is het uitgangspunt min of meer hetzelfde ja, Jonge Vrouw Kan Na Operatie Weer Zien. Vanaf daar lijken beide films behoorlijk te verschillen. The Eye is in ieder geval niet te missen, zeker niet door jouw!
Ben benieuwd. Ik gaat het zien.
Wat de film zo sterk maakt is het geluids-design en het montagewerk. Het verhaal en een aantal acteerprestaties zijn nogal zwak, vooral het einde vond ik een afknapper.
|
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |