quote:Nou, de maatschappelijke acceptatie waarover bepaalde pedo\'s het in deze topics hebben is letterlijk het aanvaarden dat pedo\'s niet allemaal kinderverkrachters zijn, en DUS (en met die dus heb ik dus de grote problemen, dus) net zo goed nolens volens omgang met kinderen moeten kunnen hebben omdat je nou eenmaal mensen (lees: kinderen) toch niet 100% kunt behoeden voor onheil.
Op zondag 22 juni 2003 02:57 schreef Gil-galad het volgende:[..]
Dat begrijp ik ook wel.
Je zegt echter zelf dat pedofielen niet door de maatschappij hoeven te worden geaccepteerd. Dan wil ik wel graag weten wat jij daar precies mee bedoelt, anders kan ik er natuurlijk geen commentaar op geven.
Die maatschappelijke acceptatie (Ja, Hendrik is een pedo, maar wel een goeie DUS mag hij op de kinderen passen / onderwijsassistent worden / trainer zijn op de voetbalclub) zie ik niet.
Natuurlijk kan Hendrik zonder dat men weet dat hij pedo is trainer worden. Ook onacceptabel.
Nogmaals: in het hulpverlenerscircuit moet er openheid zijn naar en voor pedo\'s.
In de vrije natuur, waar men politiek correct (sorry, heb effe geen andere term dan deze jeukvariant) de pedofilie accepteert en willens en wetens risico\'s neemt: NEE.
Die risico\'s -nogmaals- zijn het AB-SO-LUUT niet waard.
Punt.
V.
quote:
bedenkelijke bron maar toch..Pedofilie behoort tot de zogenoemde 'parafilia': er is dus sprake van een afwijking (para) in datgene waartoe men zich aangetrokken voelt (filia). De kenmerken hiervan zijn een intense en terugkerende seksuele drang, seksuele fantasieën of handelingen gericht op kinderen tot de leeftijd van ongeveer dertien jaar. De pedofiel is zelf boven de zestien, of minstens vijf jaar ouder dan het kind en veelal van hetzelfde geslacht. Volgens een Amerikaans wetenschappelijk blad, het NARTH-bulletin, zijn er in verhouding drie keer zoveel homoseksuele als heteroseksuele pedofielen.1
Het onderscheid tussen homo- en heteroseksuele pedofielen heeft waarschijnlijk met het volgende te maken: homoseksuele pedofielen zijn in een vroeg stadium van hun seksuele ontwikkeling 'gefixeerd' geraakt op kinderen van hetzelfde geslacht, er is sprake van een stilstand in de psychoseksuele ontwikkeling. Het onderliggende mechanisme is narcisme, een soort ziekelijke zelfliefde. Hun gedachten worden vaak beheerst door wat hen kan bevredigen; er is sprake van een dwangmatig denkpatroon. Heteroseksuele pedofielen hebben echter een min of meer normale psychoseksuele ontwikkeling gehad. Hun voorkeur gaat meestal uit naar volwassenen, maar ze zijn niet in staat om echte, intieme relaties te vormen. Als ze onder stress staan, gaan zij op zoek naar een seksueel surrogaat, en hebben zij de drang om over een ander te heersen. Er is nog een derde categorie, waarbij sprake is van een mengvorm waarbij de voorkeur uitgaat naar zowel jongens als meisjes. Ook moet niet uit het oog verloren worden dat pedofilie zich soms in de vorm van incest manifesteert. Dus in een aantal gevallen waarin wij spreken over incest (seksueel contact met verwanten), is er eigenlijk sprake van pedofilie.
AandachtEr is een duidelijk verschil tussen normale liefde voor kinderen en de hunkering die voortkomt vanuit pedofiele gevoelens. De pedofiel gebruikt het kind voor zichzelf. Behalve de seksuele daad is het ook het emotioneel contact met het kind schadelijk, omdat deze liefde voortkomt uit emotionele afhankelijkheidsgevoelens. Hij heeft het kind nodig om zich geaccepteerd en geliefd te weten. Hij is gevoelsmatig 'gebonden' aan het kind en is gevoelig voor bevestiging door het kind. Zowel bewust als onbewust zoekt hij naar die bevestiging, hij lokt het uit. Hij probeert de aandacht van het kind te trekken. Aangezien kinderen gevoelig zijn voor aandacht, zullen ze, zeker wanneer kinderen die aandacht thuis of op school missen, gehoor geven aan dit appèl. Dit zoeken naar bevestiging door het kind uit zich onder meer in het maken van oogcontact, het kind hulp bieden, het kind aanraken, enz. Kinderen zullen dit vaak als prettig ervaren, en gaan die aandacht op den duur ook zelf zoeken. Dit geeft de persoon met pedofiele gevoelens de bevestiging waar hij naar verlangt. Wat we echter zien is dat deze hang naar bevestiging steeds sterker wordt.
De leegte die hij in zijn leven ervaart blijkt een bodemloze put te zijn. Ook de dromen en fantasieën over kinderen kunnen deze leegte niet vullen. Zo ontstaat er een dwangmatig zoeken naar contact met kinderen. Vooral kinderen die hij erg mooi vindt, of door bepaalde karaktertrekken mooi is gaan vinden, maken grote indruk op hem. Het uiterlijk speelt een heel belangrijke rol. Het is een verlangen om te willen zijn als het kind, gaaf en mooi; het is een gevoel van heimwee naar wat niet geweest is. Hij bewondert en idealiseert het kind, hij zou het zich willen toeëigenen. Het wordt dan ook als emotionele klap ervaren als dat kind (waar hij zo op gesteld is) plotseling uit zijn wereld verdwijnt. Het voelt alsof een dierbaar stukje van hem wordt afgenomen. In het algemeen wil de pedofiel wel graag liefdevol en opvoedkundig met het kind omgaan, maar de grens tussen normaal liefhebben en liefhebben vanuit zijn pedofiele gevoelens is daarin moeilijk aan te geven. De volwassene die pedoseksuele belangstelling heeft voor het kind legt over het algemeen gemakkelijk contact met kinderen en zal soms ook merken dat er vanuit het kind nieuwsgierigheid bestaat naar seksualiteit waar hij op in kan spelen.
Is het schadelijk voor het kind?In bepaalde kringen wordt gezegd dat pedoseksuele contacten niet schadelijk zijn voor het kind, mits het kind er natuurlijk vrijwillig aan meedoet. Men beweert ook dat pedoseksuele contacten niet van invloed zijn op een eventuele latere homoseksuele ontwikkeling. Het is echter vanuit de literatuur bekend dat het eerste seksuele contact veel indruk maakt op een kind en dat hij later geneigd is om dit na te bootsen. Het is aannemelijk dat pedoseksuele contacten schadelijk zijn voor het kind, omdat zijn seksualiteit te vroeg wordt geprikkeld. Daardoor gaat deze in zijn ontwikkeling een te centrale plaats innemen. De waarde van het leven wordt dan al snel afgemeten aan de kwaliteit van de seksuele relatie. De seksuele gevoelens raken uit balans en dat kan later zelfs tot seksverslaving leiden.
Ook blijkt dat meer dan de helft van de pedoseksuelen in hun kindertijd zelf slachtoffer is geweest van seksueel misbruik. Een ander schadelijk gevolg van vroeg seksueel contact, is dat kinderen ten opzichte van hun leeftijdsgenoten, ouders en omge-ving in een isolement terechtkomen. Er moet over het pedofiele contact gezwegen worden; het moet geheim blijven en 'niets weegt zo zwaar als een geheim'. Het te vroeg opwekken van seksuele begeerten en prikkels heeft mogelijk ook een remmende werking op de geestelijke en emotionele ontwikkeling van het kind en het heeft ook niet zelden een negatieve invloed op zijn schoolprestaties. In uitzonderlijke gevallen worden de schoolprestaties beter, door de 'positieve' aandacht die het kind ontvangt.
In de pedofiele relatie worden de normale grenzen tussen kind en volwassene doorbroken. Het respect voor de volwassene vervaagt en het kind zal hem gaan manipuleren. Ten slotte zal hij wantrouwen gaan koesteren jegens allen die in zijn leven gezag over hem uitoefenen. Bij het volwassen worden van het kind zal de belangstelling van de pedofiele partner voor hem afnemen. Dit afstand nemen brengt het kind in grote verwarring.
Wat zijn mogelijke oorzaken?
Pedofilie ontstaat door een combinatie van factoren. Opvoeding, karakter, omstandigheden, omgeving, en ook, zoals al eerder genoemd, een storing in de psychoseksuele ontwikkeling spelen een grote rol hierbij. De pedofiel heeft zich vaak op jonge leeftijd te weinig kunnen identificeren met zijn ouders en zich niet voldoende kunnen ontwikkelen in het omgaan met andere kinderen. Meestal voelde hij een gebrek aan acceptatie en hierdoor ontwikkelde zich een hunkering om er hoe dan ook bij te horen. Deze hunkering gaat ten slotte een eigen leven leiden. In de meeste gevallen klemt de pedofiel zich wanhopig vast aan een kind, want zonder hem heeft hij het gevoel te vervallen in eenzaamheid, zinloosheid en de pijn van het volwassen worden. In de wereld van volwassenen voelt hij zich niet op zijn gemak. Hij voelt zich overbodig en minder geaccepteerd, en leeft daardoor geïsoleerd. Dit heeft als gevolg dat hij steeds weer vlucht in de door hem geïdealiseerde (droom)wereld met kinderen. Juist doordat er op pedofilie in de maatschappij zo'n groot taboe ligt, zal hij niet snel en gemakkelijk over zijn gevoelens praten.Andere oorzaken voor zijn isolement zijn het feit dat hij vaak geen hechte vriendschappen heeft met volwassenen, diepe schaamte voor deze scheve gevoelens en de angst afgewezen te worden. Hij koestert een geheim leven waarin hij troost en bevrediging zoekt. Een groot deel van zijn welbevinden is gebouwd op het contact met kinderen, die als het ware zijn identiteit bepalen. Hij is emotioneel afhankelijk van hen geworden.
quote:Nah, oké, maar als ik de replies van Yogibear e.a. lees willen ze in de eerste plaats af van de heimelijke sfeer waarin zij bij elkaar moeten komen, dan lijkt me dit toch een redelijke tussenoplossing.
Op zondag 22 juni 2003 11:38 schreef milagro het volgende:
Dat willen ze niet, ze willen vrijuit kunnen praten en geen controle over de inhoud van hun happy hour..
Ze willen hun liefde voor kinderen vieren in een ontspannen sfeer en niet praten over het feit dat ze er maar beter vanaf kunnen zijn.
quote:Wat verder je goed recht is en niet meer dan normaal.
Waar ze vanaf willen is mensen zoals ik, die hun niet in de buurt van kinderen willen zien.
quote:Uit de buurt houden van kinderen dus... en als je het van jezelf weet, uit de buurt blijven.
Behalve de seksuele daad is het ook het emotioneel contact met het kind schadelijk, omdat deze liefde voortkomt uit emotionele afhankelijkheidsgevoelens. Hij heeft het kind nodig om zich geaccepteerd en geliefd te weten. Hij is gevoelsmatig 'gebonden' aan het kind en is gevoelig voor bevestiging door het kind. Zowel bewust als onbewust zoekt hij naar die bevestiging, hij lokt het uit. Hij probeert de aandacht van het kind te trekken. Aangezien kinderen gevoelig zijn voor aandacht, zullen ze, zeker wanneer kinderen die aandacht thuis of op school missen, gehoor geven aan dit appèl. Dit zoeken naar bevestiging door het kind uit zich onder meer in het maken van oogcontact, het kind hulp bieden, het kind aanraken, enz. Kinderen zullen dit vaak als prettig ervaren, en gaan die aandacht op den duur ook zelf zoeken. Dit geeft de persoon met pedofiele gevoelens de bevestiging waar hij naar verlangt. Wat we echter zien is dat deze hang naar bevestiging steeds sterker wordt.
[Dit bericht is gewijzigd door Ernst op 22-06-2003 11:44]
quote:Is een oplossing maar ik geloof dat een groot aantal helemaal niet baalt van die geaardheid omdat het een fout gevoel is, maar omdat de acceptatie er niet is en ze de daad niet bij het woord of gedachte kunnen voegen.
Op zondag 22 juni 2003 11:40 schreef Ernst het volgende:[..]
Nah, oké, maar als ik de replies van Yogibear e.a. lees willen ze in de eerste plaats af van de heimelijke sfeer waarin zij bij elkaar moeten komen, dan lijkt me dit toch een redelijke tussenoplossing.
[..]Wat verder je goed recht is en niet meer dan normaal.
quote:Klinkt niet eens echt onredelijk hoor.
Op zondag 22 juni 2003 11:36 schreef Ernst het volgende:
Ik vraag me nog steeds af waarom er geen professionele begeleiding was bij die ILBD ontmoeting, al was het maar om toezicht te houden. Zo iemand hoeft zich verder niet in de gesprekken te mengen, maar alleen er voor te zorgen dat men niet over de schreef gaat of dat er dingen gebeuren die het daglicht niet kunnen verdragen. Die mensen die naar die meeting zijn gegaan zeggen steeds dat ze het niet in de openheid kunnen doen, omdat ze dan bedreigd zouden worden, maar dit is dan toch een goed alternatief? Sowieso lijkt het me verstandig dat deze mensen zo'n beetje ten alle tijden een stok achter de deur hebben die ingrijpt als het mis dreigt te gaan.
Maar ja...het idee achter zo'n meeting is nou juist dat je VRIJ kan spreken over zaken, waarover je normaal niet kan praten. Over die leuke jongen die je zag in de trein, Dat leuke klantje in de zaak...etc.
Wat ik van je lees, is dat je pedo's niet vertrouwd, er een slecht gevoel bij hebt en er dan maar al te graag controle op wil hebben. Kan ik begrijpen....maar om mezelf nou daar aan te onderwerpen, als ik niks gedaan heb?
Ik zit liever gezellig te praten met vrienden, zondar dat ik constant herinnerd wordt aan het feit, dat ik gezien word als crimineel.
Hoe zou jij het vinden, als iemand jou gaat volgen...alleen maar om te zien of jij geen stoute dingen doet? Ik bedoel...als jij niks stout doet...dan heb je daar toch niks tegen?
Innocent till proven guilty...is dat niet een van je burgerrechten?
quote:Geen geaardheid dus, maar een gestoorde sexuele ontwikkeling.
Pedofilie ontstaat door een combinatie van factoren. Opvoeding, karakter, omstandigheden, omgeving, en ook, zoals al eerder genoemd, een storing in de psychoseksuele ontwikkeling spelen een grote rol hierbij. De pedofiel heeft zich vaak op jonge leeftijd te weinig kunnen identificeren met zijn ouders en zich niet voldoende kunnen ontwikkelen in het omgaan met andere kinderen. Meestal voelde hij een gebrek aan acceptatie en hierdoor ontwikkelde zich een hunkering om er hoe dan ook bij te horen. Deze hunkering gaat ten slotte een eigen leven leiden. In de meeste gevallen klemt de pedofiel zich wanhopig vast aan een kind, want zonder hem heeft hij het gevoel te vervallen in eenzaamheid, zinloosheid en de pijn van het volwassen worden. In de wereld van volwassenen voelt hij zich niet op zijn gemak. Hij voelt zich overbodig en minder geaccepteerd, en leeft daardoor geïsoleerd. Dit heeft als gevolg dat hij steeds weer vlucht in de door hem geïdealiseerde (droom)wereld met kinderen. Juist doordat er op pedofilie in de maatschappij zo'n groot taboe ligt, zal hij niet snel en gemakkelijk over zijn gevoelens praten.Andere oorzaken voor zijn isolement zijn het feit dat hij vaak geen hechte vriendschappen heeft met volwassenen, diepe schaamte voor deze scheve gevoelens en de angst afgewezen te worden. Hij koestert een geheim leven waarin hij troost en bevrediging zoekt. Een groot deel van zijn welbevinden is gebouwd op het contact met kinderen, die als het ware zijn identiteit bepalen. Hij is emotioneel afhankelijk van hen geworden.
Tasher zei ook dat hij als kind/jonge puber gewoon op kinderen van zijn eigen leeftijd viel , alleen nu hij ouder is, is de leeftijd van zijn object of desire niet met hem meegegroeid.
Hij is stilblijven staan dus op dat punt.
quote:Hmmja, dat geloof ik ook wel, maar kun je van iemand wiens wereldbeeld er nu eenmaal zo uitziet anders verwachten? Je kunt proberen dat wereldbeeld te veranderen, maar dat doe je ook niet zo 1,2,3. Een neo-nazi sluit zich ook helemaal af van de gedachte dat er best goed samen valt te leven met Joden en dat krijg je er ook niet zomaar uitgestampt.
Op zondag 22 juni 2003 11:43 schreef milagro het volgende:
Is een oplossing maar ik geloof dat een groot aantal helemaal niet baalt van die geaardheid omdat het een fout gevoel is, maar omdat de acceptatie er niet is en ze de daad niet bij het woord of gedachte kunnen voegen.
quote:Nou, dat je onder meer de situatie voorkomt dat er weer iemand één of ander jongetje meebrengt.
Waarom zou je dan zo'n controle willen?
quote:Interessant stuk, aannemelijk verhaal. Helaas blijkt er niet uit dat het te genezen zou zijn - vooralsnog neem ik aan dat dat niet mogelijk is.
Op zondag 22 juni 2003 11:38 schreef Loedertje het volgende:[..]
quote:En dat laatste willen ze denk ik niet echt voorkomen.
Op zondag 22 juni 2003 11:48 schreef Ernst het volgende:[..]
Hmmja, dat geloof ik ook wel, maar kun je van iemand wiens wereldbeeld er nu eenmaal zo uitziet anders verwachten? Je kunt proberen dat wereldbeeld te veranderen, maar dat doe je ook niet zo 1,2,3. Een neo-nazi sluit zich ook helemaal af van de gedachte dat er best goed samen valt te leven met Joden en dat krijg je er ook niet zomaar uitgestampt.
[..]Nou, dat je onder meer de situatie voorkomt dat er weer iemand één of ander jongetje meebrengt.
quote:Is misschien wel heel veilig voor jezelf maar of het verstandig is ..
Op zondag 22 juni 2003 11:44 schreef achilles het volgende:Ik zit liever gezellig te praten met vrienden, zondar dat ik constant herinnerd wordt
quote:Hoe je het ook bekijkt, pedo's zorgen ervoor dat het kind een geheime vriendschap heeft, want als pedo hoef je niet bij de ouders aan de deur te komen met het verhaal dat je dus pedo bent en graag met hun kindje wil spelen.
Op zondag 22 juni 2003 01:49 schreef Tichelaar het volgende:[..]
Geheimhouding? Waarom dat, vriendschappen hou je juist niet geheim.
quote:En dat kan niet met een buitenstaander erbij die een geheimhoudingsplicht heeft bovendien?
Op zondag 22 juni 2003 11:44 schreef achilles het volgende:
Maar ja...het idee achter zo'n meeting is nou juist dat je VRIJ kan spreken over zaken, waarover je normaal niet kan praten. Over die leuke jongen die je zag in de trein, Dat leuke klantje in de zaak...etc.
quote:Dat doe ik inderdaad niet. Als ik lees dat er bij een dergelijke meeting ooit iemand een kind heeft meegenomen en gezien de kans die in feite altijd aanwezig is dat iemand een keer over de grens gaat, vind ik dat ik alle reden heb om pedofielen te wantrouwen. Iemand die al veroordeeld is voor het stelen uit de bedrijfskas zal ik ook niet zomaar de kastelling op zich laten nemen.
Wat ik van je lees, is dat je pedo's niet vertrouwd
quote:Je wil je niet tegen jezelf beschermen? Als ik een neiging zou hebben om iets verschrikkelijks te doen zou ik juist maar al te graag willen dat ik een extra stok achter de deur heb die mij alsnog tegenhoudt als mijn geweten het af laat weten.
Kan ik begrijpen....maar om mezelf nou daar aan te onderwerpen, als ik niks gedaan heb?
quote:Ik weet het niet, ik heb alleen niet het idee dat pedo's er vanaf willen.
Op zondag 22 juni 2003 11:49 schreef Kwark het volgende:[..]
Interessant stuk, aannemelijk verhaal. Helaas blijkt er niet uit dat het te genezen zou zijn - vooralsnog neem ik aan dat dat niet mogelijk is.
quote:Dat is volstrekt rechtvaardig.
Op zondag 22 juni 2003 01:50 schreef Gil-galad het volgende:[..]
De discussie gaat nu (volgens mij) over of het gerechtvaardigd is om ter bescherming van je kinderen pedofielen te mijden.
quote:Inderdaad en bovendien zadel je hem met de geestelijke last op van de geheimhouding an sich.
Op zondag 22 juni 2003 11:52 schreef schatje het volgende:
Het kind zelf heeft dus iets geheim te houden.In feite ontneem je het kind zo een stukje kind zijn, namelijk het open kunnen zijn tegen ouders.
quote:Dat is inderdaad erg verontrustend imo.
Op zondag 22 juni 2003 11:50 schreef milagro het volgende:
En dat laatste willen ze denk ik niet echt voorkomen.
Dat knulletje wat er toen bij was is ook niet weggestuurd, de man die hem meebracht is niet de toegang geweigerd, dat zeg toch genoeg?
quote:Tis wel erg kort door de bocht maar begrijp je idee wel.
Op zondag 22 juni 2003 11:54 schreef apennootjes het volgende:
ongelooflijk dat er gewoon een pedotopic is. Het moge toch duidelijk zijn dat pedofielen ziek zijn. Ze moeten dan ook preventief worden opgesloten. En als ze ook maar aan 1 kind zitten dan horen ze gecastreerd te worden en voor lange tijd de bak in.
quote:Iets zegt me dat het geen prioriteit heeft in de medische wereld.
Op zondag 22 juni 2003 11:49 schreef Kwark het volgende:[..]
Interessant stuk, aannemelijk verhaal. Helaas blijkt er niet uit dat het te genezen zou zijn - vooralsnog neem ik aan dat dat niet mogelijk is.
quote:en daar heb ik geen van de pedo's of verdedigers hier over gehoord, enkel in de trant van "ja dat was 1 keer en ja natuurlijk kreeg dat kind veel aandacht, maar wat is daar mis mee , er is verder niets gebeurd".
Op zondag 22 juni 2003 11:54 schreef Ernst het volgende:[..]
Dat is inderdaad erg verontrustend imo.
Die man had de toegang geweigerd moeten worden, dán hadden ze laten zien dat ze werkelijk goede bedoelingen hebben en dat ze werkelijk over hun probleem willen praten ipv het koesteren.
quote:Pas op, want zo'n opmerking word tegen je gebruikt straks.. "dan zal het dus allemaal wel meevallen met het gevaar voor kinderen"...
Op zondag 22 juni 2003 11:57 schreef yvonne het volgende:[..]
Iets zegt me dat het geen prioriteit heeft in de medische wereld.
quote:Precies, lekker tegenstrijdig, hè, als ze zeggen dat het niet enkel sex is waar het hun omgaat...
Op zondag 22 juni 2003 11:57 schreef schatje het volgende:
En als het kind niet meer kinds genoeg is wordt het natuurlijk aan de kant gezet.Wat een vriendschap.
De enige aantrekkingskracht is de fysieke.
Met een kind van 6 kun je geen volwassen gesprek voeren, kun je geen gelijkwaardige vriendschappelijke band hebben, er is altijd sprake van overwicht.
quote:Ik zie het liever anders, wetenschappers wagen zich liever aan snel scorende successen, staat veel beter in de Medical Journals,
Op zondag 22 juni 2003 11:58 schreef milagro het volgende:[..]
Pas op, want zo'n opmerking word tegen je gebruikt straks.. "dan zal het dus allemaal wel meevallen met het gevaar voor kinderen"...
quote:Ik zat ook niet direct te denken aan een antipedo-injectie, eerder aan psychotherapie.
Op zondag 22 juni 2003 11:57 schreef yvonne het volgende:[..]
Iets zegt me dat het geen prioriteit heeft in de medische wereld.
Ik kan me niet voorstellen dat de psychologie deze vraag laat liggen.
Een ritje in een auto heeft een bepaalde functionaliteit, dat voegt waarde toe voor dat kind. Door dat autoritje naar Pianoles, een vriendje of wat dan ook, kan dat kind zich ontwikkelen en dat zijn alleen maar positieve ontwikkelingen. Dat de kans bestaat dat je een ongeluk krijgt, daar is iedereen zich wel van bewust, maar bovendien is het zo dat je zelf ook invloed hebt op die kans middels je rijstijl (niet zeldzaam gaan mensen veel rustiger rijden als ze eenmaal kinderen hebben).
Een pedo in de buurt van je kind laten en die een innige band met dat kind op laten bouwen is een ontwikkeling die voor dat kind geen enkele toegevoegde waarde heeft. Een onbekend ouder iemand heeft een kind niets extra's te bieden dan leeftijdsgenootjes en zeker met het oog op geheimhouding e.d. zal het alleen maar voor extra ballast voor dat kind zorgen. Neem daarbij nog dat je zelf totaal geen invloed hebt op de kans dát het eens mis kan gaan met die pedo en dan zie je dat die vergelijking het autoverkeer compleet nergens op slaat.
quote:Ik bedoelde ook de medische wereld in brede zin
Op zondag 22 juni 2003 12:03 schreef Kwark het volgende:[..]
Ik zat ook niet direct te denken aan een antipedo-injectie, eerder aan psychotherapie.
Ik kan me niet voorstellen dat de psychologie deze vraag laat liggen.
quote:Ik weiger me nu eenmaal neer te leggen bij de opmerkingen dat ze nu eenmaal zo zijn en DUS niet kunnen/hoeven te veranderen.
Op zondag 22 juni 2003 12:06 schreef milagro het volgende:
Ach al die vergelijkingen worden alleen maar gemaakt als excuus en vergoeilijking.
Al dat misplaatst medelijden opwekken maakt me misselijk.
er is dus ook een werkelijk verschil tussen een homofiel en een homoseksueel. Een homoseksueel heeft bijvoorbeeld wel seks met mannen maar hoeft niet per defenitie van ze te houden. Een homofiel valt daarentegen wel op mannen.
Veel mensen zien een pedofiel in principe als iemand die hun kinderen kwaad willen doen, maar dat zijn juist die pedoseksuelen die seks willen hebben met kinderen.
quote:Ow dan wil ik er nog wel een slinger aan geven, misschien zijn er minder slachtoffers als je het gaat onderzoeken én behandelen en verdienen de heren uiteindelijk minder omdat er minder slachtoffers zijn die hulp zoeken..
Op zondag 22 juni 2003 12:01 schreef yvonne het volgende:[..]
Ik zie het liever anders, wetenschappers wagen zich liever aan snel scorende successen, staat veel beter in de Medical Journals,
kinderen, en ik kan het niet vaak genoeg zeggen, zijn in weze erger bedreigd dan welke diersoort dan ook, maar ach, er zijn er blijkbaar genoeg.
Voor de hutseflutsmutsjegerbil kun je actie commitees oprichten, maar kinderen.....
quote:Elke pedoseksueel is eens alleen maar pedofiel geweest.
Op zondag 22 juni 2003 12:07 schreef MikeyMo het volgende:
Veel mensen zien een pedofiel in principe als iemand die hun kinderen kwaad willen doen, maar dat zijn juist die pedoseksuelen die seks willen hebben met kinderen.
quote:hoeft niet perse...
Op zondag 22 juni 2003 12:08 schreef Ernst het volgende:[..]
Elke pedoseksueel is eens alleen maar pedofiel geweest.
quote:Ze zouden jou preventief moeten verwijderen, kneus.
Op zondag 22 juni 2003 11:54 schreef apennootjes het volgende:
ongelooflijk dat er gewoon een pedotopic is. Het moge toch duidelijk zijn dat pedofielen ziek zijn. Ze moeten dan ook preventief worden opgesloten. En als ze ook maar aan 1 kind zitten dan horen ze gecastreerd te worden en voor lange tijd de bak in.
quote:Het begint met erotische gedachtes en gevoelens jegens kinderen (pedofilie) totdat je daaraan toegeeft (pedoseksualiteit).
Op zondag 22 juni 2003 12:10 schreef MikeyMo het volgende:
hoeft niet perse...
quote:Tja...ik heb er nog wel een keer iets over gezegd ergens:)
Op zondag 22 juni 2003 11:57 schreef milagro het volgende:[..]
en daar heb ik geen van de pedo's of verdedigers hier over gehoord, enkel in de trant van "ja dat was 1 keer en ja natuurlijk kreeg dat kind veel aandacht, maar wat is daar mis mee , er is verder niets gebeurd".
Die man had de toegang geweigerd moeten worden, dán hadden ze laten zien dat ze werkelijk goede bedoelingen hebben en dat ze werkelijk over hun probleem willen praten ipv het koesteren.
Achteraf gezien was het misschien niet zo slim van die kerel om die jongen mee te nemen. Maar ik ken die kerel voor de rest goed en hij absoluut geen kwaad in de zin met het meenemen van die jongen.
IBLD is niet bedoeld om alleen maar over pedofilie als probleem te praten.....het is voor erkenning en emotionele steun voor je pedofiele medemens. En dat mag ook, want er is niks mis met pedofiele gevoelens.
quote:
Op zondag 22 juni 2003 12:08 schreef Ernst het volgende:Elke pedoseksueel is eens alleen maar pedofiel geweest.
quote:bron
Wat men van de pedofiele mens heden ten dage vraagt (namelijk de aanpassing aan voor hem onmogelijke en ongewenste normen) is geen haalbare kaart zonder psychisch en/of lichamelijk uit het evenwicht te raken. Deze stelling bevat een duidelijke waarschuwing
Uiteraard kunnen de meeste pedofielen die in de threads posten zich niet vinden in de text en bevindingen van Dr Frits Bernard, zij zijn namelijk allemaal nog zeer jong..
quote:Waarom hebben jullie hem dan niet gezegd die jongen weg te sturen en dán pas terug te komen... of die man helemaal weg te sturen?
Op zondag 22 juni 2003 12:13 schreef achilles het volgende:
Achteraf gezien was het misschien niet zo slim van die kerel om die jongen mee te nemen.
quote:Als ze dat niet kunnen of willen is de consequentie dat ze uit de directe buurt van kinderen blijven, hoeven wij ons ook niet af te vragen of de schoolmeester er 1 is.
Op zondag 22 juni 2003 12:07 schreef yvonne het volgende:[..]
Ik weiger me nu eenmaal neer te leggen bij de opmerkingen dat ze nu eenmaal zo zijn en DUS niet kunnen/hoeven te veranderen.
[Dit bericht is gewijzigd door milagro op 22-06-2003 12:18]
quote:Die vergelijkingen staan ook op de eerder genoemde site:
Op zondag 22 juni 2003 12:06 schreef milagro het volgende:
Ach al die vergelijkingen worden alleen maar gemaakt als excuus en vergoeilijking.
Al dat misplaatst medelijden opwekken maakt me misselijk.
De oplossing voor criminaliteit onder jongeren?
Ik vermoed dat de schrijver dus nu ook op Fok! post.
quote:Het gebeurd helaas maar al te vaak dat een niet-pedofiel zich toch vergrijpt aan een kind - zie verkrachtingen in het algemeen, die doorgaans niet zozeer sexueel gemotiveerd zijn, maar gedreven door haat, de wil te vernederen, machtsdrang, etc.
Op zondag 22 juni 2003 12:13 schreef Ernst het volgende:[..]
Het begint met erotische gedachtes en gevoelens jegens kinderen (pedofilie) totdat je daaraan toegeeft (pedoseksualiteit).
quote:Over die groep hebben we het hier dus niet..
Op zondag 22 juni 2003 12:18 schreef Kwark het volgende:Het gebeurd helaas maar al te vaak dat een niet-pedofiel zich toch vergrijpt aan een kind - zie verkrachtingen in het algemeen, die doorgaans niet zozeer sexueel gemotiveerd zijn, maar gedreven door haat, de wil te vernederen, machtsdrang, etc.
quote:Klopt, 't is verder ook offtopic, maar die nuance wilde ik wel even aanbrengen n.a.v. Ernst z'n opmerking.
Op zondag 22 juni 2003 12:19 schreef Loedertje het volgende:[..]
Over die groep hebben we het hier dus niet..
Dutroux en co zijn volgens hem dan ook geen pedofielen.
quote:Die zullen doorgaans ook niet als pedoseksueel aangeduid worden. Het gaat om de aard van de structurele gedragsafwijking en bij dit soort mensen zal dat eerder een psychose zijn of paranoïde schizofrenie, niet pedoseksualiteit.
Op zondag 22 juni 2003 12:18 schreef Kwark het volgende:
Het gebeurd helaas maar al te vaak dat een niet-pedofiel zich toch vergrijpt aan een kind - zie verkrachtingen in het algemeen, die doorgaans niet zozeer sexueel gemotiveerd zijn, maar gedreven door haat, de wil te vernederen, machtsdrang, etc.
Ik heb Milagro verschillende keren beweren dat pedofielen niet verlost willen zijn van hun geaardheid, en dus naar acceptatie streven. Nu, Milagro, of je een slecht geheugen hebt, een selectief geheugen, of dat het je gewoon niet genoeg interesseert om objectief te blijven, kweet niet, maar dat klopt niet wat je zegt.
De overgrote merendeel van de pedo's zou graag van zijn geaardheid af zijn! Niet meer dan logisch, toch? En de arrogantie die je ons probeert toe te schrijven is onterecht, omdat er gewoonweg geen middelen bestaan om er vanaf te geraken. Zoals al eerder aangehaald, chemisch castratie is niet volledig effectief. En voor de rest zijn het gewoon de technieken die ze vroeger bij de homo's toepasten die onder de term "behandeling" vallen. En als behandeling niet werkt, welke andere keus heb je dan, dan acceptatie van pedofiele gevoelens (disclaimer: niet pedofiele relaties) of massa-uitroeiing?
Bij pedo's zal er zeker wel een verhoogd risico tot ongewenste intimiteit bestaan, niet uit een dergelijke kwaadaardigheid maar gewoon door een vervagen van grenzen door constante strain, menselijke zwakte, jezelf voor de gek houden (het jongetje begon) etc.
quote:bron
Uit onderzoeken onder misbruikers blijkt het volgende. Volgens de misbruikers zijn kinderen het meest kwetsbaar voor misbruik als ze zich ergens alleen ophouden, nieuwsgierig en/of goedgelovig, problemen in het eigen gezin hebben, weinig zelfvertrouwen en assertiviteit bezitten, knap en/of uitdagend gekleed zijn.Misbruikers van kinderen buiten het gezin zoeken contact met kinderen bij scholen, speelplaatsen, amusementsparken, winkelcentras, sportvelden, strand, zwembaden, kermissen etc. Anderen zorgen ervoor welkom te zijn bij het kind thuis. Vaak gaan pedofielen eerst een vriendschappelijke relatie aan met het kind. Zelf gaan ze er dan vanuit dat een kind het contact (ook het seksuele contact) zelf wil: er is toch immers geen sprake van dwang?
Die gedachte is per definitie onjuist. Een kind is nog niet in staat te overzien wat er gebeurt. Het kind kan gemakkelijk gemanipuleerd worden. Het kind rolt er langzaam in en wil dan een vriend niet teleurstellen. Een pedofiele relatie is altijd ongelijkwaardig. De volwassene overtreft het kind in kennis en ervaring en heeft daarom altijd de overhand. Pedofielen die seksueel contact hebben met kinderen, overzien de gevolgen voor het kind doorgaans niet.
Misbruik vindt het meest plaats in het huis van de misbruiker of bij het kind thuis. Minder vaak worden openbare plekken gebruikt. Misbruikers hanteren meerdere strategieën om de kinderen of hun gezinnen te benaderen. Vaak bieden zij het kind aan met hem of haar spelletjes te spelen of leren zij het kind kennen via bijvoorbeeld de jeugdsporttaining. Velen geven het kind cadeautjes, nemen het mee uit of bieden het een lift aan naar huis.
Sommigen gebruiken het geven van aandacht en genegenheid of een voorkeursbehandeling om bij het kind in het gevlei te komen, terwijl anderen een vertrouwensrelatie opbouwen met het gezin van het slachtoffer teneinde later bijvoorbeeld als oppas te mogen optreden als de ouders van huis zijn. Direct voorafgaand aan het misbruik, gebruiken sommigen alcohol of bekijken pornografie terwijl anderen fantasieën koesteren over seksuele contacten met voorafgaande slachtoffers om zichzelf te ontremmen. Velen geven aan, dat een of andere vorm van moeilijk voor hen te hanteren stress vooraf gaat aan hun misbruikgedrag: het gaat dan om stress op het werk, seksuele of relatiemoeilijkheden of andere psychische problemen. Bij anderen speelt stress geen rol.
De eerste misbruikhandeling betreft vaak seksuele betasting, anderen praten het kind geleidelijk naar seksuele activiteiten toe of vragen het kind hem érgens mee te helpen, bijvoorbeeld hem uit te kleden. Gedurende het eerste seksuele contact gebruiken andere mannen een combinatie van methoden om de meegaandheid van het kind te bewerkstelligen; het omkopen van kinderen in ruil voor seksuele aanraking, toevallige seksuele aanrakingen als truc, praten over seksuele zaken, dwang en overreding of lichamelijk geweld, maar dat laatste komt maar weinig voor.
In situaties waarin de misbruiker als oppas voor het kind fungeert, begint het met praten over seks, wordt het kind aangeboden het in bad te doen of wordt het kind gemanipuleerd door voor te wenden dat het seksuele contact een ander doel heeft (voorlichting of liefde). Als het kind weerstand biedt of angstig is, gebruikt slechts een kleine minderheid bedreiging met geweld om het kind tot instemming te bewegen. De overgrote meerderheid gebruikt passieve controlemethoden, zoals eerst ophouden en pas later opnieuw overreden en manipuleren.
Kortom, de meerderheid beweegt het kind tot seksuele contacten door voorzichtig zijn of haar reactie op seks te testen, door seksuele praat of pornografie in te brengen en zo op subtiele wijze de seksuele aanrakingen op te voeren. De seksuele handelingen betreffen altijd het aanraken van de geslachtorganen van het kind.
Zeer vaak omvat dit het masturberen van het kind en het gemasturbeerd worden door het kind. In meer dan de helft van de gevallen in de genoemde onderzoeken, is sprake van (poging tot) geslachtsgemeenschap, vaginaal of anaal en bij een derde van de gevallen betreft het wederzijdse orale seksualiteit.
Een minderheid van de mannen misbruikt het kind één keer en wendt zich vervolgens tot een ander kind. De meerderheid van de misbruikers houdt contacten in stand door een combinatie van methoden: ze bieden het kind vriendschap, ze binden het kind op het hart er niet met anderen over te praten, ze stellen het misbruik voor als spel of voorlichting, ze maken het kind bang om te voorkomen dat het ermee naar buiten komt, dreigen hun affectie voor het kind in te houden of zeggen dat het kind nu medeplichtig is.
De meerderheid van de misbruikers vertelden de onderzoekers dat ze zich zorgen hebben gemaakt over het uitkomen van het misbruik en dat ze zich ongemakkelijk hebben gevoeld doordat het kind angstig werd, ging huilen, bedroefd was, pijn had of overstuur was. Toch ging de helft van de misbruikers door met het misbruiken van het kind, de andere helft stopte ermee. De minderheid maakte zich geen zorgen over het naar buiten komen van het misbruik, claimde dat het kind niet angstig was geweest, rechtvaardigde het eigen gedrag en ging ermee door.
Enkele oorzaken van de psychische ziekte waaruit deze seksuele agressie voorkomt zijn bijvoorbeeld de gebrekkige hechting in het gezin van oorsprong, onveiligheid, verwerping, gebrek aan warmte, mishandeling door de moeder, een gebrek aan samenhang in de opvoeding en perioden van verlating. Zij kunnen op volwassen leeftijd weinig intimiteit met andere volwassenen ontwikkelen.
Mannen die seksuele contacten zoeken met jonge kinderen (6-8 jaar) hebben meer ernstige persoonlijkheidstekorten dan zij die zich richten op 13-15 jarige pubers. Pedoseksuele plegers zijn bang voor verwerping door volwassenen en zoeken naar goedkeuring in veilige relaties. Een ander vaak genoemd kenmerk in de achtergrond van plegers van seksueel misbruik van kinderen is het zelf in de jeugd seksueel misbruikt zijn.
Uit onderzoeken blijkt dat 40 tot 50 procent van de plegers in hun jeugd enigerlei vorm van seksueel misbruik heeft ervaren, maar tegelijkertijd betekent dit dat tenminste de helft niet misbruikt is. De meeste slachtoffers van seksueel misbruik in de kindertijd worden later geen misbruikers.
Misbruikt zijn wordt pas doorslaggevend als meerdere andere factoren een rol spelen zoals misbruik reeds in de vroege jeugd, of langdurig en zeer ingrijpend misbruik dat gepaard gaat met mishandeling, emotionele verwaarlozing en de afwezigheid van sociale steun door de verzorgers en hulpverlening.
quote:Ik denk dat je hier wel de fout ingaat. Maatschappelijke acceptatie gebeurt niet, kan ook niet, zoals in de openingspost beschreven. Persoonlijke acceptatie; ja. Dat moet ook denk ik, immers; gevoelens (welke dan ook) die je probeert te negeren komen er vaak driedubbel zo sterk weer naar boven, da's pas eng. Maar dat wil niet zeggen volgens mij dat je dus deze gevoelens kan koesteren, je kan en moet slechts accepteren. Hoe je daar mee omgaat is echter voor jezelf, zolang misbruik in al z'n facetten (welke ook discutabel is mgoed) achterwege blijft uiteraart.
Op zondag 22 juni 2003 12:13 schreef achilles het volgende:
En dat mag ook, want er is niks mis met pedofiele gevoelens.
quote:Nee, maar als je dan een hoop posts hier leest handelen velen daar gewoon totaal niet naar en dát is juist waar milagro op doelt.
Op zondag 22 juni 2003 12:24 schreef Tasher het volgende:
De overgrote merendeel van de pedo's zou graag van zijn geaardheid af zijn! Niet meer dan logisch, toch?
Iets zeggen is één, iets daadwerkelijk doen...
quote:Het kind was daar dus als een schaap tussen de wolven.
Op zondag 22 juni 2003 12:13 schreef achilles het volgende:[..]
Tja...ik heb er nog wel een keer iets over gezegd ergens:)
En ja.....het kind kreeg wel wat aandacht, niet eens overdreven ofzo. Hij heeft nooit doorgehad, dat ie in een groep pedo's zat. Zegt dat genoeg?
Maar wat je zegt is dus net zoals die foto op de OK magazine, kind weet er toch niet van, wat maakt het dus uit??
Zo is het toch eigenlijk??
Sorry, maar dat getuigt van weinig respect naar het kind toe.Het is en blijft misbruik.
quote:Als dat zo is, waarom wordt eenkind dan niet weggestuurd van zo'n bijeenkomst????
'k Had me voorgenomen niet meer terug te komen (ik heb al een ganse dag besteed aan dit onderwerp), maar d'er moet mij toch even iets van het hart.Ik heb Milagro verschillende keren beweren dat pedofielen niet verlost willen zijn van hun geaardheid, en dus naar acceptatie streven. Nu, Milagro, of je een slecht geheugen hebt, een selectief geheugen, of dat het je gewoon niet genoeg interesseert om objectief te blijven, kweet niet, maar dat klopt niet wat je zegt.
De overgrote merendeel van de pedo's zou graag van zijn geaardheid af zijn! Niet meer dan logisch, toch? En de arrogantie die je ons probeert toe te schrijven is onterecht, omdat er gewoonweg geen middelen bestaan om er vanaf te geraken. Zoals al eerder aangehaald, chemisch castratie is niet volledig effectief. En voor de rest zijn het gewoon de technieken die ze vroeger bij de homo's toepasten die onder de term "behandeling" vallen. En als behandeling niet werkt, welke andere keus heb je dan, dan acceptatie van pedofiele gevoelens (disclaimer: niet pedofiele relaties) of massa-uitroeiing?
Als je daadwerkelijk serieus wilt praten over de problematiek neem je niet zo'n kinde mee en laten anderen het niet toe dat het kind er is.
Sorry hoor, maar ik zie daarin geen bevestiging van wat jij zegt.
Als we allemaal nou eens niet direct beginnnen te oordelen en te smijten met krachttermen dan kunnen we een gunstiger leefklimaat voor een pedofiel kweken zodat die zich makkelijker kunnen uitten. Nu dwingen we ze om in de anonimiteit te laten verkeren waardoor ze in een isolement kunnen komen en evt juist hun frustraties botvieren op kinderen. En dat is nou het laatste wat we willen...
quote:Waarom zou je ernaar handelen, als het toch niet gaat?
Op zondag 22 juni 2003 12:26 schreef Ernst het volgende:[..]
Nee, maar als je dan een hoop posts hier leest handelen velen daar gewoon totaal niet naar en dát is juist waar milagro op doelt.
Iets zeggen is één, iets daadwerkelijk doen...
quote:Je schreef eerder dat je 18 bent toch?
.De overgrote merendeel van de pedo's zou graag van zijn geaardheid af zijn! Niet meer dan logisch, toch? En de arrogantie die je ons probeert toe te schrijven is onterecht, omdat er gewoonweg geen middelen bestaan om er vanaf te geraken. Zoals al eerder aangehaald, chemisch castratie is niet volledig effectief. En voor de rest zijn het gewoon de technieken die ze vroeger bij de homo's toepasten die onder de term "behandeling" vallen. En als behandeling niet werkt, welke andere keus heb je dan, dan acceptatie van pedofiele gevoelens (disclaimer: niet pedofiele relaties) of massa-uitroeiing?
Hoe weet jij dat een behandeling niet zal werken?
Door de verhalen van soulmates?
Uit eigen ervaring lijkt mij( gezien je leeftijd) onmogelijk omdat een behandeling zeker niet gestopt zou mogen worden na een korte periode en eigenlijk levenslang zou moeten...
quote:Hoezo niet gaat? Ontzeg die man die dat kind meenam de toegang, blijf uit de buurt van kinderen, zoek een vertrouweling in je omgeving... voorbeelden genoeg van wat je kunt doen en zou móeten doen imo.
Op zondag 22 juni 2003 12:30 schreef Tasher het volgende:
Waarom zou je ernaar handelen, als het toch niet gaat?
quote:Het is net alsof je Michael Jackson omschrijft.
Deze hunkering gaat ten slotte een eigen leven leiden. In de meeste gevallen klemt de pedofiel zich wanhopig vast aan een kind, want zonder hem heeft hij het gevoel te vervallen in eenzaamheid, zinloosheid en de pijn van het volwassen worden. In de wereld van volwassenen voelt hij zich niet op zijn gemak. Hij voelt zich overbodig en minder geaccepteerd, en leeft daardoor geïsoleerd. Dit heeft als gevolg dat hij steeds weer vlucht in de door hem geïdealiseerde (droom)wereld met kinderen. Juist doordat er op pedofilie in de maatschappij zo'n groot taboe ligt, zal hij niet snel en gemakkelijk over zijn gevoelens praten.
quote:Tenenkrommende uitspraak zeg
Op zondag 22 juni 2003 12:13 schreef achilles het volgende:[..]
IBLD is niet bedoeld om alleen maar over pedofilie als probleem te praten.....het is voor erkenning en emotionele steun voor je pedofiele medemens. En dat mag ook, want er is niks mis met pedofiele gevoelens.
Die hele IBLD is al te belachelijk voor woorden.. net zoals je een bijeenkomst zou hebben voor tasjesrovers. Lekker praten over welke scoren ze hebben gehad, en hoe ze tactieken kunnen bespreken.
En dan zeggen dat er niks mis is met pedofilie
Ze zouden eens moeten bedenken welke traumas ze voor het leven kunnen veroorzaken bij een klein kind en dat allemaal vergoeilijken voor eigen genot.
Pedofielen horen achter de tralies, in mijn ogen een (potentieel) gevaar voor de samenleving.
quote:Wat heb JIJ dan allemaal al geprobeerd?
Op zondag 22 juni 2003 12:30 schreef Tasher het volgende:[..]
Dat is zoiets als ons verwijten dat we niet triest in een hoekje wegkwijnen, nee?
quote:Euh, ik zie het verband niet tussen dat voorval en waarover ik het had.
Op zondag 22 juni 2003 12:27 schreef milagro het volgende:[..]
Als dat zo is, waarom wordt eenkind dan niet weggestuurd van zo'n bijeenkomst????
Waarom wordt zo'n vent die dat kind meebracht de toegang niet geweigerd????Als je daadwerkelijk serieus wilt praten over de problematiek neem je niet zo'n kinde mee en laten anderen het niet toe dat het kind er is.
Sorry hoor, maar ik zie daarin geen bevestiging van wat jij zegt.
quote:Hoe weet je dat nou?
Op zondag 22 juni 2003 12:30 schreef Tasher het volgende:[..]
Dat is zoiets als ons verwijten dat we niet triest in een hoekje wegkwijnen, nee?
Dat is wat ik bedoel, jullie doen niets en alles moet van "ons" uitgaan, als wij nu maar niet zo achterlijk zouden doen, zouden jullie het makkelijker hebben?
quote:JIJ bent in wezen ook een potentieel gevaar voor de samenleving met je kortzichtige en conservatieve geleuter.
Op zondag 22 juni 2003 12:32 schreef Bastard het volgende:
Pedofielen horen achter de tralies, in mijn ogen een (potentieel) gevaar voor de samenleving.
quote:Dat de goede bedoelingen er dus helemaal niet zijn bij die club en naar mijn idee bij het gros niet.
Op zondag 22 juni 2003 12:34 schreef Tasher het volgende:[..]
Euh, ik zie het verband niet tussen dat voorval en waarover ik het had.
Ik ben wel akkoord dat een kind daar niks te zoeken heeft, maar wat heeft dat te maken met het aanvaarden van pedofilie voor jezelf?
Dat kind wist ms niet waarom het daar was, maar alle volwassenen wel degelijk en ze genoten van zijn aanwezigheid! Hoe ziek is dat!
quote:
Op zondag 22 juni 2003 12:36 schreef Dinalfos het volgende:[..]
JIJ bent in wezen ook een potentieel gevaar voor de samenleving met je kortzichtige en conservatieve geleuter.
Ja alles moet maar kunnen anno 2003 natuurlijk.
quote:Welke hulp ik heb? Vrienden die mij steunen en accepteren om wie ik ben.
Op zondag 22 juni 2003 12:30 schreef Loedertje het volgende:[..]
Je schreef eerder dat je 18 bent toch?
Welke hulp heb jij dan?
Ga je wekelijks naar een psycholoog/psychiater?
Voor welke behandeling kies jij?Hoe weet jij dat een behandeling niet zal werken?
Door de verhalen van soulmates?
Uit eigen ervaring lijkt mij( gezien je leeftijd) onmogelijk omdat een behandeling zeker niet gestopt zou mogen worden na een korte periode en eigenlijk levenslang zou moeten...
Hoe ik weet dat behandeling niet werkt? Wetenschappelijke sites, niet uit eigen ervaring, dus.
Edit: ik maak hier dus het verschil tussen medische en psychologische behandeling.
Het is dus enkel aan ons om jullie je beter te doen voelen
quote:Met alle respect, het lijkt me toch beter als je eerst zelf echt professionele hulp gaat zoeken.
Op zondag 22 juni 2003 12:39 schreef Tasher het volgende:[..]
Welke hulp ik heb? Vrienden die mij steunen en accepteren om wie ik ben.
Ik zie geen psycholoog of zoiets, hoewel ik me wel zeer goed kan voorstellen dat sommige pedo's dat zeer goed kunnen gebruiken. Als ik dan een behandeling moet voorstellen, dan is het dat wel, maar dan wel eerder om van het negatief zelfbeeld af te geraken en frustraties weg te werken. Want een gefrustreerde pedofiel is het gevaarlijkst.Hoe ik weet dat behandeling niet werkt? Wetenschappelijke sites, niet uit eigen ervaring, dus.
quote:En toch lieve Tasher, zou het geen kwaad kunnen om wel hulp te zoeken om iig met mensen buiten je veilige wereldje te gaan praten over je gevoelens.
Op zondag 22 juni 2003 12:39 schreef Tasher het volgende:[..]
Welke hulp ik heb? Vrienden die mij steunen en accepteren om wie ik ben.
Ik zie geen psycholoog of zoiets, hoewel ik me wel zeer goed kan voorstellen dat sommige pedo's dat zeer goed kunnen gebruiken. Als ik dan een behandeling moet voorstellen, dan is het dat wel, maar dan wel eerder om van het negatief zelfbeeld af te geraken en frustraties weg te werken. Want een gefrustreerde pedofiel is het gevaarlijkst.Hoe ik weet dat behandeling niet werkt? Wetenschappelijke sites, niet uit eigen ervaring, dus.
quote:Dus vanwege dat ene jongetje op die ene bijeenkomst, willen alle pedo's ter wereld hun geaardheid behouden?
Op zondag 22 juni 2003 12:36 schreef milagro het volgende:[..]
Dat de goede bedoelingen er dus helemaal niet zijn bij die club en naar mijn idee bij het gros niet.
Het feit dat de man de toegang niet geweigerd is, spreekt boekdelen!Dat kind wist ms niet waarom het daar was, maar alle volwassenen wel degelijk en ze genoten van zijn aanwezigheid! Hoe ziek is dat!
Weer blijkt dat je weer excuses zoekt om je afkeer t.o.v. pedo's - al dan niet met goede bedoelingen - te rechtvaardigen. Ik zal je maar met rust laten, zeker. Jij je eigen waarheid.
quote:Tunnelvisie in feite.
Op zondag 22 juni 2003 12:42 schreef milagro het volgende:
Mooi alle pedo;'s lezen dus die sites die hun lekker bevestigen in wat ze al hoopten.
Wel eens bedacht dat er nieuwe ontwikkelingen zijn ms of wel eens gedacht "ik leg me daar niet bij neer, ik ga zelf kijken of ik verbetering kan bewerkstelligen"?Het is dus enkel aan ons om jullie je beter te doen voelen
.
quote:Tasjesrovers zijn criminelen...die hebben iets gedaan wat niet mag. Pedofielen hebben gevoelens die moeilijk zijn.
Op zondag 22 juni 2003 12:32 schreef Bastard het volgende:[..]
Tenenkrommende uitspraak zeg
Die hele IBLD is al te belachelijk voor woorden.. net zoals je een bijeenkomst zou hebben voor tasjesrovers. Lekker praten over welke scoren ze hebben gehad, en hoe ze tactieken kunnen bespreken.
En dan zeggen dat er niks mis is met pedofilie
Ze zouden eens moeten bedenken welke traumas ze voor het leven kunnen veroorzaken bij een klein kind en dat allemaal vergoeilijken voor eigen genot.
IBLD is voor pedofielen om over hun gevoelens te kunnen praten met lotgenoten.
Wat is hier nou zo moeilijk aan om te begrijpen?
quote:Het zou kunnen dat ik dat in de toekomst nodig heb, maar op dit moment voel ik daar nog geen behoefte toe.
Op zondag 22 juni 2003 12:43 schreef Loedertje het volgende:[..]
En toch lieve Tasher, zou het geen kwaad kunnen om wel hulp te zoeken om iig met mensen buiten je veilige wereldje te gaan praten over je gevoelens.
Zie het dan niet als een behandeling maar als begeleiding...
quote:Ik zie jullie er veels te lakoniek op reageren dat geval met dat knulletje, vandaar dat ik jullie goede bedoelingen niet vertrouw..
Op zondag 22 juni 2003 12:46 schreef Tasher het volgende:[..]
Dus vanwege dat ene jongetje op die ene bijeenkomst, willen alle pedo's ter wereld hun geaardheid behouden?
Weer blijkt dat je weer excuses zoekt om je afkeer t.o.v. pedo's - al dan niet met goede bedoelingen - te rechtvaardigen. Ik zal je maar met rust laten, zeker. Jij je eigen waarheid.
Jij zoekt weer excuses om niet in therapie of wat dan ook te gaan
Je wilt enkel acceptatie van ons en zelf niets eraan doen.
Als je er echt vanaf wilt, grijp je toch alles aan of niet?
Dan ga je niet a priori al zeggen "het lukt toch niet"..zeker niet als je er al zo vroeg bij bent als jij!
quote:Het feit, dat hem de toegang niet is ontzegt zegt niks.
Op zondag 22 juni 2003 12:36 schreef milagro het volgende:[..]
Dat de goede bedoelingen er dus helemaal niet zijn bij die club en naar mijn idee bij het gros niet.
Het feit dat de man de toegang niet geweigerd is, spreekt boekdelen!Dat kind wist ms niet waarom het daar was, maar alle volwassenen wel degelijk en ze genoten van zijn aanwezigheid! Hoe ziek is dat!
"Dat kind wist ms niet waarom het daar was, maar alle volwassenen wel degelijk en ze genoten van zijn aanwezigheid! Hoe ziek is dat!"
Dat is het niet.
quote:Je wilt er toch vanaf of niet?
Op zondag 22 juni 2003 12:49 schreef Tasher het volgende:[..]
Het zou kunnen dat ik dat in de toekomst nodig heb, maar op dit moment voel ik daar nog geen behoefte toe.
quote:Mwoah, ik vind het toch hoogst dubieus. Overigens vraag ik me af waar dat jochie vandaan kwam - ik kan me toch niet voorstellen dat zijn ouders hem vrolijk meesturen met die aardige buurman om gezellig mee te gaan naar een pedofielendagje.
Op zondag 22 juni 2003 12:50 schreef achilles het volgende:[..]
Het feit, dat hem de toegang niet is ontzegt zegt niks.
"Dat kind wist ms niet waarom het daar was, maar alle volwassenen wel degelijk en ze genoten van zijn aanwezigheid! Hoe ziek is dat!"
Dat is het niet.
IBLD is niet bedoeld voor anti-pedo's met honkbalknuppels, schijnbaar ook niet voor hulpverleners, dan lijkt het me al helemáál niet bedoeld voor kinderen. Dat joch had daar gewoon niet moeten zijn, klaar.
quote:Ik ben niet ziek...dus ik zoek zeker niet naar behandelingen.
Op zondag 22 juni 2003 12:42 schreef milagro het volgende:
Mooi alle pedo;'s lezen dus die sites die hun lekker bevestigen in wat ze al hoopten.
Wel eens bedacht dat er nieuwe ontwikkelingen zijn ms of wel eens gedacht "ik leg me daar niet bij neer, ik ga zelf kijken of ik verbetering kan bewerkstelligen"?Het is dus enkel aan ons om jullie je beter te doen voelen
"Het is dus enkel aan ons om jullie je beter te doen voelen "
poeh hee
quote:Dus je raadt me aan om tegen het advies van die wetenschappelijke sites in, toch die behandelingen te proberen? Nee bedankt.
Op zondag 22 juni 2003 12:50 schreef milagro het volgende:[..]
Ik zie jullie er veels te lakoniek op reageren dat geval met dat knulletje, vandaar dat ik jullie goede bedoelingen niet vertrouw..
Dan ga je niet a priori al zeggen "het lukt toch niet"..zeker niet als je er al zo vroeg bij bent als jij!
Ik zoek trouwens geen excuses om niet in therapie te gaan. De eerste keer dat ik op het internet ging surfen was dat omdat ik een geneesmiddel wou vinden. Maar het bestaat gewoonweg niet!
quote:"Ik zie jullie er veels te lakoniek op reageren dat geval met dat knulletje, vandaar dat ik jullie goede bedoelingen niet vertrouw.."
Op zondag 22 juni 2003 12:50 schreef milagro het volgende:[..]
Ik zie jullie er veels te lakoniek op reageren dat geval met dat knulletje, vandaar dat ik jullie goede bedoelingen niet vertrouw..
OMG...er was een knulletje bij.....EEN KNULLETJE!!!
Zo beter?
En misschien nog het meest voor Tasher....nee, therapie helpt niet nee.
Ik ben dan ook niet ziek....ik heb een moeilijke, maatschappelijke niet geaccepteerde sexuele geaardheid.
quote:Dat moet de wetenschap eerst maar eens uitwijzen.
Op zondag 22 juni 2003 12:57 schreef achilles het volgende:[..]
Ik ben dan ook niet ziek....ik heb een moeilijke, maatschappelijke niet geaccepteerde sexuele geaardheid.
quote:Heb je ook op de links in deze thread geklikt?
Op zondag 22 juni 2003 12:54 schreef Tasher het volgende:Dus je raadt me aan om tegen het advies van die wetenschappelijke sites in, toch die behandelingen te proberen? Nee bedankt.
Ik probeer alle kanten te bekijken én alle sites, ook de dingen die voor mij minder leuk zijn om te lezen, doe jij dat ook?
Dat er geen pilletjes zijn en dat je je gevoel niet kunt laten verwijderen door een chrirurg, zóver was ik inmiddels ook al hoor
quote:Tsja, meningen verschillen daarover dan.
Op zondag 22 juni 2003 12:57 schreef achilles het volgende:[..]
quote:Recentelijk nog was er in Amerika het voorstel gerezen om pedofilie van de lijst van "Mental Disorders" te verwijderen, gewoon omdat het alle kenmerken heeft van een geaardheid. Maar het is niet gebeurd, 'voor het welzijn van de kinderen'. Dus het is een vicieuze cirkel, eigenlijk. Doordat het zo maatschappelijke tegenstand heeft, bemoeilijkt het het onderzoek. En zonder wetenschap wordt de maatschappelijke acceptatie natuurlijk bemoeilijkt omdat niemand weet waarover ie spreekt.
Op zondag 22 juni 2003 12:59 schreef Disorder het volgende:[..]
Dat moet de wetenschap eerst maar eens uitwijzen.
quote:De jongen werd meegegeven aan die kerel door zijn moeder, aangezien hij een goede huisvriend was en veel voor hun gedaan had. Nee, zij wist van niks. De jongen ook niet...en hij heeft een fantastische leuke dag voor de rest gehad (niet alleen IBLD...zo lang duurde die nou ook weer niet:) )
Op zondag 22 juni 2003 12:53 schreef Kwark het volgende:[..]
Mwoah, ik vind het toch hoogst dubieus. Overigens vraag ik me af waar dat jochie vandaan kwam - ik kan me toch niet voorstellen dat zijn ouders hem vrolijk meesturen met die aardige buurman om gezellig mee te gaan naar een pedofielendagje.
IBLD is niet bedoeld voor anti-pedo's met honkbalknuppels, schijnbaar ook niet voor hulpverleners, dan lijkt het me al helemáál niet bedoeld voor kinderen. Dat joch had daar gewoon niet moeten zijn, klaar.
Sterker nog......ik heb hem zelfs een eindje op mijn rug gedragen. Nee echt...hij vroeg erom:) Wel vervelend van die lamme armen, maar ja:)
En nee.....hij had er niet moeten zijn. Het is dan ook nooit meer voorgekomen, dat er een jongen aanwezig was op IBLD.
En wat mij betreft heb je zelfs het tegenovergestelde bereikt van wat de heren pedos voor oog hadden met deze topic. Mij zijn de schellen van de ogen gevallen, jullie zijn een stelletje wandelende tijdbommen die vooral niet in de buurt van kinderen horen te komen en al zeker niet de mijne
en mocht er toch een in m`n buurt komen wonen, voortaan sta ik naast de rest van de buurtbewoners voor zn huis
zum kotzen dit allemaal
quote:Dat kan de wetenschap niet. En al kon die het wel....waar denk je dat het geld voor wetenschap vandaan komt?
Op zondag 22 juni 2003 12:59 schreef Disorder het volgende:[..]
Dat moet de wetenschap eerst maar eens uitwijzen.
quote:Waarom eigenlijk ?
Op zondag 22 juni 2003 13:04 schreef speedcore het volgende:
en mocht er toch een in m`n buurt komen wonen, voortaan sta ik naast de rest van de buurtbewoners voor zn huis
quote:ter bescherming van m`n eigen kinderen. better safe than sorry.
Op zondag 22 juni 2003 13:05 schreef Gil-galad het volgende:[..]
Waarom eigenlijk ?
quote:Ik heb dit topic anders niet geopend hoor....leek me eerder iemand die ff leuk over IBLD wou gaan klagen.
Op zondag 22 juni 2003 13:04 schreef speedcore het volgende:
de grote pedo propaganda show begint een beetje zinloos te worden hoorEn wat mij betreft heb je zelfs het tegenovergestelde bereikt van wat de heren pedos voor oog hadden met deze topic. Mij zijn de schellen van de ogen gevallen, jullie zijn een stelletje wandelende tijdbommen die vooral niet in de buurt van kinderen horen te komen en al zeker niet de mijne
zum kotzen dit allemaal
btw...je zal niet eens weten of er eentje in je buurt komt. Mocht je dat wel weten en daadwerkelijk geweld gebruiken, alleen maar omdat er iemand met pedofiele gevoelens in je buurt komt, dan hoop ik dat ze je voor een lange tijd opsluiten.
quote:Best wel ziek, eigenlijk. Je gaat mensen die jou niets misdaan hebben niet aanvallen of hun huis bestormen.
Op zondag 22 juni 2003 13:06 schreef speedcore het volgende:
ter bescherming van m`n eigen kinderen. better safe than sorry.
quote:Fijn dat tenminste iemand beseft dat er geen pilletjes voor bestaan.
Op zondag 22 juni 2003 13:00 schreef Loedertje het volgende:[..]
Heb je ook op de links in deze thread geklikt?
o.a. deze?Ik probeer alle kanten te bekijken én alle sites, ook de dingen die voor mij minder leuk zijn om te lezen, doe jij dat ook?
Dat er geen pilletjes zijn en dat je je gevoel niet kunt laten verwijderen door een chrirurg, zóver was ik inmiddels ook al hoor
Nu ja, ik heb je site gelezen. Ik snap niet echt waarom je een site aanhaalt die zich uitwijdt hoe de afkeer van pedofiele gevoelens door de maatschappij de pedofiel tot een neuroticus kunnen omvormen, maar het is een interessant linkje.
quote:dahaag troll
Op zondag 22 juni 2003 13:11 schreef Gil-galad het volgende:[..]
Best wel ziek, eigenlijk. Je gaat mensen die jou niets misdaan hebben niet aanvallen of hun huis bestormen.
Kwark out
quote:Farzin, je zou daar totaal geen moeite mee hebben, een pedo bij jouw in de buurt??
Op zondag 22 juni 2003 13:05 schreef Gil-galad het volgende:[..]
Waarom eigenlijk ?
quote:ah farzin dus
Op zondag 22 juni 2003 13:13 schreef schatje het volgende:[..]
Farzin, je zou daar totaal geen moeite mee hebben, een pedo bij jouw in de buurt??
quote:Misschien zou ik er wel moeite mee hebben, Kozzmic, maar dat is geen reden om iemand aan te vallen of zijn huis te bestormen.
Op zondag 22 juni 2003 13:13 schreef schatje het volgende:
Farzin, je zou daar totaal geen moeite mee hebben, een pedo bij jouw in de buurt??
quote:Zie het meer als een maatschappelijk intolerantie tegen het feit dat die mensen vrij mogen rond lopen als wandelende tijdbommen.
Op zondag 22 juni 2003 13:11 schreef Gil-galad het volgende:[..]
Best wel ziek, eigenlijk. Je gaat mensen die jou niets misdaan hebben niet aanvallen of hun huis bestormen.
quote:Aha....omdat ik niet door het stof voor je kruip, al zeggende hoe slecht en ziek ik wel niet ben en me niet gelijk laat castreren....daarom ben ik een sick fuck? ofzo?
Op zondag 22 juni 2003 13:11 schreef speedcore het volgende:
overigens, voordat ik weer van flamen wordt beschuldigd, ik heb dat stelletje sick fuck ooit nog eens zitten verdedigen in oog ( de niet praktizerende pedo`s zeg maar), maar dat nooit meer, hun krediet is verpild wat mij betreft, totaal.( ga maar vast op zoek naar dat topic ,yoghibear )
het zal wel hoor.....
quote:Wandelende tijdbommen ? Onderbouw dat deel eens.
Op zondag 22 juni 2003 13:14 schreef Bastard het volgende:
Zie het meer als een maatschappelijk intolerantie tegen het feit dat die mensen vrij mogen rond lopen als wandelende tijdbommen.
quote:Ik denk dat nog niet eens een onderbouwing behoeft knul. Common sence
Op zondag 22 juni 2003 13:17 schreef Gil-galad het volgende:[..]
Wandelende tijdbommen ? Onderbouw dat deel eens.
quote:Da's nou niet bepaald een antwoord....
Op zondag 22 juni 2003 13:12 schreef speedcore het volgende:[..]
dahaag troll
quote:hoe jij je voelt zal me aan m`n anus oxideren. eerst komen de kinderen, dan een hele tijd niks, en dan ben je nog niet aan de beurt.
Op zondag 22 juni 2003 13:16 schreef achilles het volgende:[..]
Aha....omdat ik niet door het stof voor je kruip, al zeggende hoe slecht en ziek ik wel niet ben en me niet gelijk laat castreren....daarom ben ik een sick fuck? ofzo?
het zal wel hoor.....
* speedcore is maar eens weg, dat geherkauw van die kulargumenten gaat vervelen
quote:Jawel, ook dat moet je kunnen onderbouwen. Jij schijnt er namelijk van uit te gaan dat iedere pedofiel wel een kind zal verkrachten in zijn leven.
Op zondag 22 juni 2003 13:17 schreef Bastard het volgende:
Ik denk dat nog niet eens een onderbouwing behoeft knul. Common sence
Het is trouwens common sense.
quote:nope....niks te maken met common sense.
Op zondag 22 juni 2003 13:17 schreef Bastard het volgende:[..]
Ik denk dat nog niet eens een onderbouwing behoeft knul. Common sence
Prima als je een bewering doet.....maar die moet je dan wel beargumenteren. Anders is die menign gewoon niks waard namelijk.
quote:Dan zijn we het eens eens.
Op zondag 22 juni 2003 13:19 schreef speedcore het volgende:* speedcore is maar eens weg, dat geherkauw van die kulargumenten gaat vervelen
quote:Inderdaad. Mensen die hun mening niet kunnen onderbouwen zeggen echter vaak dat andersdenkenden oogkleppen op hebben, dat ze niet nadenken, etc.
Op zondag 22 juni 2003 13:21 schreef achilles het volgende:
nope....niks te maken met common sense.Prima als je een bewering doet.....maar die moet je dan wel beargumenteren. Anders is die menign gewoon niks waard namelijk.
quote:
Op zondag 22 juni 2003 13:21 schreef Tasher het volgende:
Dan zijn we het eens eens.![]()
Ciao, luitjes.
quote:Waarom? Omdat het topic jou niet aanstaat?
Op zondag 22 juni 2003 13:20 schreef yvonne het volgende:
We gaan er langzaam een eind aan breien maar, herhaling van zetten.
quote:Wat is dit voor kulargument?
Op zondag 22 juni 2003 13:25 schreef Disorder het volgende:[..]
Waarom? Omdat het topic jou niet aanstaat?
alles is gezegd, alles is aangehoord en gelezen en beluisterd,
bij veel mensen heeft het wonden open gemaakt die nooit heropend hadden mogen worden.
Herhaling van zetten all over, er staat nu echt niets nieuws meer bij.
Ze horen in therapie te zitten en niet aan het fokken te zijn.
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |