abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
pi_759877
Vriendje en ik willen in oktober een dag of negen naar New York. De vlucht is makkelijk te boeken, maar we zitten een beetje met het hotel. Heeft iemand tips voor ons, waar wel te logeren en waar absoluut niet? En wat zijn de prijzen van een beetje goed hotel in de buurt van het centrum?
pi_760014
Wij zijn afgelopen november naar New York geweest, en we zaten in het hotel "The New Yorker". Het is vlakbij het Empire State Building, wij konden het zelfs zien vanuit ons raam.
M'n ouders hebben het wel betaald, dus ik weet niet echt hoe duur het was. Maar aangezien ze niet heeel veel geld hebben, zal het ook wel niet heeel duur zijn.
Ik was er wel tevreden over.

[Dit bericht is gewijzigd door texelonia op 21-02-2001 11:47]

Rest your head close to my heart
Never to part, baby of mine
©Dumbo
While we try to teach our children all about life, our children teach us what life is all about.
pi_760027
Hier kun je ook wel wat vinden, denk ik...
New York
Rest your head close to my heart
Never to part, baby of mine
©Dumbo
While we try to teach our children all about life, our children teach us what life is all about.
  FOK!-Schrikkelbaas woensdag 21 februari 2001 @ 13:02:30 #4
1012 Doc
Loves C, M & R
pi_760187
quote:
Op 21 februari 2001 11:46 schreef texelonia het volgende:
Wij zijn afgelopen november naar New York geweest, en we zaten in het hotel "The New Yorker". Het is vlakbij het Empire State Building, wij konden het zelfs zien vanuit ons raam.
M'n ouders hebben het wel betaald, dus ik weet niet echt hoe duur het was. Maar aangezien ze niet heeel veel geld hebben, zal het ook wel niet heeel duur zijn.
Ik was er wel tevreden over.
Als dat een hotel van de 'Best Western'-keten was heb ik daar ook gelogeerd. Prima plek, prima hotel, niet goedkoop, maar zeker ook niet belachelijk duur. Als ik het goed onthouden heb tussen de 200 en 300 per nacht. Geregeld via de NBBS (sowieso handig om via de NBBS iets te regelen, want die hebben redelijk goede kwaliteit hotels, en zijn niet duurder dan ter plekke wat regelen). Goedkoopste waar ik ooit (toen ik minder te spenderen had) in NewYork gezeten heb was YMCA VanderBilt. Prima plek, maar niet 'romantisch'of zo. Zou er niet met mijn vrouw naar to gaan.
OG X BC - Orange Goblin Beer Core: Straight Edge - 'til the bar opens
Liverpool - JFT 96 - Never forgotten
  FOK!fossiel woensdag 21 februari 2001 @ 17:05:19 #5
8443 cptmarco
it's captain...
pi_761068
Ik ben anderhalf jaar geleden naar new york geweest, heb geen info over hotels (wij zaten tegenover madison square garden), maar misschien wel een leuke tip voor in new york. Je zou eens moeten gaan kijken bij Big Apple Tours. Kost geloof ik niet al te veel. Zijn rondritten door new york, waarbij je door heel new york kan opstappen. Zeer voordelig en leerzaam/leuk alternatief voor de taxi's. Krijg je meteen wat inside info van echte new yorkers. Zeer aan te raden.
pi_781432
quote:
Op 21 februari 2001 11:46 schreef texelonia het volgende:
M'n ouders hebben het wel betaald, dus ik weet niet echt hoe duur het was.
2 jaar geleden in hetzelfde hotel verbleven. Toen was het 110 gulden per persoon per nacht (2 persoonskamer). Je zit dan wel in Manhatan, ongeveer naast Madison Square Garden, dus niet het minste stukje New York.
Het hotel heeft een hele leuke bar, en er komen heel veel Britten, dus er zijn super drinkavonden te beleven

Als stad is New York ge-wel-dig!
Burgemeester Giuliani heeft er met zijn 0-tolerance beleid een soort geregiseerde show van proberen te maken, maar ik voelde me veiliger in New York (en dan bedoel ik eigenlijk Manhatan) dan dat ik me soms in bijv. Rotterdam voel. Je moet dan natuurlijk niet naar wijken als The Bronx ofzo gaan.....

Do you lead, or are you led?
Are you sure that you don't care?
  FOK!-Schrikkelbaas woensdag 28 februari 2001 @ 21:49:58 #8
862 Arcee
Look closer
pi_781574
quote:
Op 28 februari 2001 21:13 schreef Elegantly Wasted het volgende:
Als stad is New York ge-wel-dig!
In-der-daad! Gaafste stad ter wereld.
quote:
ik voelde me veiliger in New York (en dan bedoel ik eigenlijk Manhatan) dan dat ik me soms in bijv. Rotterdam voel.
Pcies, zeker als je er overdag bent. Prettige sfeer.
Never in the entire history of calming down did anyone ever calm down after being told to calm down.
pi_788390
Een goedkoop hotel in Manhatten bestaat niet. Tenminste niet als je bij goedkoop denkt aan f 150,- per nacht.
Het YMCA komt daar nog het dichtst bij in de buurt.
Je hoeft echter niet perse in het centrum te zitten je kunt overal naartoe een taxi nemen en voor 10 dollar kom je echt een heel eind.
> Nederland: het cirus is open <
  maandag 5 maart 2001 @ 02:22:18 #10
9426 V-man
whassup?
pi_792311
quote:
Op 03 maart 2001 10:27 schreef Tremor het volgende:
Een goedkoop hotel in Manhatten bestaat niet. Tenminste niet als je bij goedkoop denkt aan f 150,- per nacht.
Klopt ... is vaak gewoon echt duur ... weet niet wat je te besteden hebt maar ter vergelijk, jeugdherberg kostte al iets van 50 dollar, dus das 110-120 piek per nacht .... en dan is er ook vaak nog geen plek ook ...

Goed zoeken, nog meer surfen en meer geluk hebben alsdat ik had denk ik

hmm .....
pi_796588
Als je goedkoop wil overnachten moet je bijvoorbeeld in New Jersey overnachten, aan de andere kant van de Hudson rivier. Het lijkt me echter niet dat je dat wilt. Als je dan toch naar New York gaat, zal ik maar wat minder op de centen letten, zeker met de huidige dollarkoers. Goedkoop zal het niet worden, maar ongetwijfeld wel erg leuk!
O+. Ripley. O+.
pi_796625
Ik ben al meerder keren in new york geweest... In chelsea een wijk in manhatten heb je een jeugdherberg waar je voor 24 dollar of zo kan slapen.. Met zijn 8 op een kamer.. Veel goedkoper lukt je denk ik niet. Ik heb ook het Habitat hotel gezeten. Zit op 7th en 54th ofzo.. 5 minuten van times square. Was 100 dollar de nacht.. Voor twee bedden. Was schoon en netjes. Maar je moet niet verwachten dan je daar de hele dag op de kamer moet gaan zitten. Daar is het niet echt geschikt voor. Maar wie wil ook binnen blijven in new york!! Het is echt geweldig. Lekker shoppen in china town om 11 uur s'avonds op een zondag. Boodschappen doen om 4 uur s'nacht. The city that never sleeps! Met je knieen in de lucht heerlijk japans eten op madison en 44th Ik wil nog een keer...hehe
  woensdag 7 maart 2001 @ 12:32:02 #13
2165 Sanseveria
Op de uitkijk
pi_799393
(Nog) Geen ervaring mee, maar heb wel een site voor je met allerlei hostels.
http://www.hostels.com/us.ny.ny.html
Zitten wel wat aardige adressen tussen.
Fijne vakantie!
  woensdag 14 maart 2001 @ 23:37:31 #14
10767 Beethoven
roll over...
pi_825021
quote:
Op 21 februari 2001 11:02 schreef bibi het volgende:
Vriendje en ik willen in oktober een dag of negen naar New York. De vlucht is makkelijk te boeken, maar we zitten een beetje met het hotel. Heeft iemand tips voor ons, waar wel te logeren en waar absoluut niet? En wat zijn de prijzen van een beetje goed hotel in de buurt van het centrum?
Met de huidige stand van de dollar zijn hotels niet echt te betalen. Afgelopen jaar heb ik in het Chelsea Hostel gezeten. Volgens mij zo'n 24 dollar per nacht en er hangt voor Amerikaanse begrippen een zeer goede sfeer
  woensdag 14 maart 2001 @ 23:48:48 #15
8369 speknek
Another day another slay
pi_825049
goh, afgelopen jaar zat ik op een camping (rv park) in new jersey en dat was vijftig dollar per nacht. En het enige wat het eigenlijk was, was een parkeerplaats.
Verwacht idd niet goedkoop uit te komen, de prijzen die ik hier lees vallen me heel erg mee en zullen dan wel de goedkoopste zijn.
Voor de rest idd de gaafste stad waar ik geweest ben, maar eigenlijk alleen Manhatten. En echt veilig voelde ik me ook niet 's nachts, maar het was idd beter dan Rotterdam (lekker moeilijk).

[edit] en wat je dan zeker in New York moet doen is vlak voor middernacht (dus als het goed donker is), de top of the world observatory doen, dat is dus op het dak van het WTC staan, dat is goedkoper dan the Empire State Building en veel mooier. Je staat geheid een uur lang met je bek wagenweid open. [/edit]

[Dit bericht is gewijzigd door speknek op 14-03-2001 23:51]

They told me all of my cages were mental, so I got wasted like all my potential.
pi_7588707
Om maar geen nieuw topic te openen...dus stel mijn vraag hier wel even Wil dus in zomer 2003 naar the Big Apple.

Anyway, wat is één van de betere dierentuinen in NY? Ik ben nu een beetje wat info aan het zoeken over The Bronx Zoo, maar heb het niet helemaal met die omgeving

pi_7589443
newyork.pagina.nl staat alles op wat je maar wilt weten.....
Dezz, koning van Lechland, opperbevelhebber van de Lechlandse Strijdkrachten groet U!
pi_7589543
quote:
Op zaterdag 28 december 2002 23:46 schreef Dezz het volgende:
newyork.pagina.nl staat alles op wat je maar wilt weten.....
I know, maar ik was eigenlijk meer op zoek naar persoonlijke ervaringen
pi_7720177
Wil graag een city-trip naar New York maken rond juni/juli 2003. Als totale newbie op het gebied van reizen hoop ik met jullie hulp wat verder te komen. Ik heb al veel informatie kunnen verzamelen (ook wat betreft reisbureau's en eerdere topics hier), maar ben nog niet helemaal tevreden. Hier wat informatie:

Periode: Juni/juli 2003 - Tussen de 7-14 dagen (dus voldoende tijd)
Plaats: New York (Aankomst en vertrek op JFK)
Budget: 1500-1800 euro (eronder mag natuurlijk altijd)
Absolute musts: Ik heb geen zin om me aan een 'planning' vast te houden en wil liever zelf bepalen wat ik ga bezoeken en wanneer. Dus niet van die arrangementen waarbij je verplicht op de bus moet stappen om die locatie te bezoeken en dan binnen een bepaalde periode weer verder moet om iets anders te bekijken. Ik wil het liefste zelf reizen met metro / taxi.

Nu heb ik daarvoor een paar vragen (vooral aan de mensen die NY al hebben bezocht en ervaringen willen delen):

-Welk reisbureau heeft alle zaakjes netjes op orde en is wat betreft prijs/kwaliteit verhouding oké?
-Zijn er onder de users voorkeuren voor wat betreft vliegmaatschappij?
-Hotels? Zelf heb ik al gekeken naar hotels zoals Skyline en Hotel Pennsylvania. Het gaat overigens om een één persoonskamer (voor mij alleen), maar schijnbaar zijn tweepersoonskamers meestal voordeliger?!
-Tot slot, wat is één van de betere dierentuinen om te bezoeken. Heb wel wat info gevonden over The Bronx Zoo, maar die omgeving ligt mij niet helemaal

Ben tot nu toe redelijk geďnteresseerd in Jan Doets America Tours (tot nu toe mijn voorkeur), Special Traffic en exit-reizen.nl (in mindere mate).

Las dat er al meerdere users zijn die NY vaak bezocht hebben, ik zou stukken verder komen met jullie tips en ervaringen, dus hopelijk hebben jullie wat antwoorden op mijn vragen...

zondag 5 januari 2003 @ 17:16:17 #20
1316 PLAE@
Founded by fuckers
pi_7721891
Als ik de reacties hierboven lees heb ik het idee dat je budget wat laag is(tenminste voor de tijd dat jij wil gaan)
pi_7722514
probeer eens te kijken naar reisbureau Jan Doets,
ik ben afgelopen zomer ook oa naar new york geweest en alles was netjes geregeld, wij zaten in het skyline hotel. Aangezien ik met m'n ouders was weet ik de prijs niet.

http://www.jandoets.nl

ps ik ben best wel jaloers, ik zou zo terug gaan. Ben ook van plan na m'n studie daar een tijdje te gaan wonen

veel plezier

pi_7722609
In deze heb ik overnacht voor een week en geloof me hij is goedkoop, Bowery's Whitehouse Hotel of NY. Maar je moet je niet teveel verwachten van de slaapgedeeltes, het zijn namelijk iets van 40 hokken op 1 verdieping 3mx3m ofzo. Je hebt soms wat last van mensen in andere hokken, snurken bv, maar dat overleef je vast wel.

Succes

daarnaast nog ff je zit in Greenwich Village en das een perfecte plaats om overal heen te gaan met metro of lopend.

maandag 6 januari 2003 @ 17:03:54 #23
5590 Robino
Has left the Fok!-building
pi_7741223
Ik heb het idee dat er best goedkoop overnacht kan worden in New York. Kijk eens bij die site die eerder genoemd werd, over hostels in NY. Staan al aardige bij (ook dat Whitehouse gedoe van de post hierboven) voor 25 dollar per nacht. Daar moet je uiteraard helemaal niets luxe van verwachten, maar who gives a ***. Je zit toch meer buiten dan binnen.
pi_7743751
quote:
Op zondag 5 januari 2003 17:16 schreef PLAE@ het volgende:
Als ik de reacties hierboven lees heb ik het idee dat je budget wat laag is(tenminste voor de tijd dat jij wil gaan)
Voor 1000-1100 euro zit je in NY met hotel erbij. De rest gebruik ik om de dagen mee door te komen. Zal waarschijnlijk rond de 6-8 dagen worden (mocht ik het naar me zin hebben dan plak ik er nog een dagje extra aan vast).
quote:
Op zondag 5 januari 2003 18:01 schreef bolus het volgende:
probeer eens te kijken naar reisbureau Jan Doets,
ik ben afgelopen zomer ook oa naar new york geweest en alles was netjes geregeld, wij zaten in het skyline hotel. Aangezien ik met m'n ouders was weet ik de prijs niet.
Was al mijn voorkeur, hoor wel goeie verhalen over Jan Doets. Skyline hotel lijkt mij overigens wel goed genoeg, en inderdaad ben je meer buiten dan binnen.

Nog aanraders of tips wat betreft vliegmaatschappijen? Heb nu KLM/Northwest in het oog, maar kan eventueel ook nog met Delta Airlines, Singapore Airlines of British Airways.

FOK!fossiel maandag 6 januari 2003 @ 18:58:18 #25
8443 cptmarco
it's captain...
pi_7743851
Ik heb zelf een paar jaar geleden ook een paar nachten in het Skyline Hotel gezeten en daar is absoluut niets mis mee.

Iedereen beweert dat Singapore Airlines de goedkoopste tickets heeft op New York, dus misschien is dat nog de moeite waard om dat te controleren.

pi_7744095
Ik ben afgelopen oktober een aantal dagen in NY geweest, we hebben geslapen in een hostel, dat voorzover wij konden vinden het goedkoopst http://www.hinewyork.org/, we betaalden ongeveer 40 dollar per nacht.

Verder werd ons door een aantal mensen in NY afgeraden om na 11 uur met de metro te gaan maar gewoon een taxi te pakken die ook bijna nix kost.

Ik ben in de zoo geweest bij central park, dat stelde niet heel veel voor, de zoo in Washington was wel erg stoer.

Het is ook een aanrader om naar een sportwedstrijd te gaan, wij zijn naar een ijshockey wedstrijd van de Rangers geweest, erg leuk.

[Dit bericht is gewijzigd door Fluxi op 06-01-2003 19:12]

www.narf.nl
I think, therefor i Mac.
pi_7744097
quote:
Op maandag 6 januari 2003 18:58 schreef cptmarco het volgende:
Iedereen beweert dat Singapore Airlines de goedkoopste tickets heeft op New York, dus misschien is dat nog de moeite waard om dat te controleren.
Singapore Airlines is inderdaad iets goedkoper dan KLM, maar dan kom je wel aan op Newark. Zit toch liever op JFK
pi_7744158
Vliegen was trouwens het goedkoopst met portugal air oid maar dan vlieg je wel via Lisabon en dat kost je 2 uur, wij hebben met air france gevlogen via Parijs, is een stuk goedkoper dan klm en je land gewoon op jfk.
www.narf.nl
I think, therefor i Mac.
  maandag 6 januari 2003 @ 20:35:31 #29
1316 PLAE@
Founded by fuckers
pi_7746058
En lang van te voren je vliegtickets reserveren kan ook veel schelen

succes

pi_7746303
quote:
Op maandag 6 januari 2003 19:08 schreef Klingon het volgende:

[..]

Singapore Airlines is inderdaad iets goedkoper dan KLM, maar dan kom je wel aan op Newark. Zit toch liever op JFK

Singapore Airlines is toch meestal iets meer goedkoper dan KLM, en bovendien hebben die ook een betere service, o.a. personal video system met Nintendo.Voordeel bij hun is ook dat je in de ochtend aankomt en laat in de avond daar vandaan vertrekt.
Newark is bovendien veel minder druk dan JFK, afhandeling verloopt dus veel sneller.En je bent zo in het centrum met de bus, $12,50 voor een ticket.
pi_7788031
Vliegt singapoor airlines via schiphol of moet je dan naar een andere europese luchthaven?
doe waar je angst voor hebt en de angst sterft een zekere dood
pi_7788077
quote:
Op woensdag 8 januari 2003 22:35 schreef Cervix het volgende:
Vliegt singapoor airlines via schiphol of moet je dan naar een andere europese luchthaven?
Schiphol, en ze vliegen ook rechtstreeks naar Chicago.
pi_7789538
En ook vanaf Brussel trouwens.
pi_7794811
quote:
Op woensdag 8 januari 2003 22:37 schreef schatje het volgende:

[..]

Schiphol, en ze vliegen ook rechtstreeks naar Chicago.

Kijk dat is wel beter zeker als ze ook nog is goedkoper zijn.
Nou alleen nog wat goede goedkope hotels vinden............
doe waar je angst voor hebt en de angst sterft een zekere dood
pi_7794911
Neem in ieder geval voldoende geld mee, NY is heel erg duur
En de hotels waar ik heb geslapen daar heb je niet veel aan, die waren errug duur (roomservice met verse aardbeien terwijl je in het bubbelbad ligt, mmmm).
"Dear life, When I said "can my day get any worse?" it was a rhetorical question, not a challenge."
  donderdag 9 januari 2003 @ 12:25:09 #36
27908 DrPurno
Ich bin ein Fok!ker
pi_7795000
Twee keer in YMCA gezeten. De eerste keer dicht bij UN gebouw, 2e keer aan Central park. Super eenvoudig, geen luxe, maar ja, wie gaat er nou op z'n hotelkamer zitten als ie in NEW YORK is?
[url=http://www.dennie-christian.de][b]De enige echte! [/b][/url] /[i] "Er zijn drie soorten leugens: leugens, verdomde leugens en statistieken", wist de Britse politicus Benjamin Disraeli (1804 - 1881) [/i]
pi_7795494
quote:
Op donderdag 9 januari 2003 12:19 schreef Isabeau het volgende:
Neem in ieder geval voldoende geld mee, NY is heel erg duur
En de hotels waar ik heb geslapen daar heb je niet veel aan, die waren errug duur (roomservice met verse aardbeien terwijl je in het bubbelbad ligt, mmmm).
Mijn zus woont er, geen last van dure hotels.
  donderdag 16 januari 2003 @ 12:06:37 #38
5590 Robino
pi_7927381
Zo, de kogel is bijna door de kerk. Waarschijnlijk gaan we in mei een week naar New York voor 600 euro. Daar zit alles bij (belasting, calamiteiten, etc.) behalve de transfer luchthaven-hotel en v.v.
6 dagen, 4 nachten in hotel.

Beoogde hotels:
- Belleclare hotel aan Broadway
- Quality hotel aan Broadway

Iemand ervaring mee?

[Dit bericht is gewijzigd door Robino op 16-01-2003 12:34]

pi_8020860
Was in november nog in New York voor zaken en wij verblijvn altijd in Hotel Pennsylvania, het zit recht tegenover Madison Square Garden en Penn Station. Je kan zo vanaf JFK met de metro naar Penn Station (USD 1,50 enkeltje) straat oversteken en je bent in het hotel. Sommige kamers zien er nog oud uit, maar je bent er toch alleen maar om te slapen voor de rest van de dag ben je toch "buiten". Ontbijt kennen ze niet maar er zit een lekkere verse bakker op een paar honderd meter. Wij boeken het altijd via OAD, volgens mij de goedkoopste inclusief vlucht.

Veel plezier.

succes is een keuze
pi_9180109
Schopje ivm een paar vraagjes:

1) Hoe zit het met de elektriciteit in de VS? Moet ik nog een speciale adapter of iets dergelijks hebben om mijn mobiele telefoon te kunnen opladen?
2) Benieuwd naar de mening van de mede-fokkers: zou jij naar New York gaan wanneer er een oorlog in Irak gaande zou zijn?
3) Hoorde laatst dat het goedkoper was om te vliegen van Dusseldorf - JFK, dan Schiphol - JFK. Weet iemand hier meer van?
4) Hoe zit het met de zogenaamde Maestro pinautomaten in New York? Zijn die een beetje te vinden of is het handiger geld op te nemen met een creditcard? (Heb er al wel één trouwens).

Volgens mij had ik nu wel alles Ben iig benieuwd.

maandag 17 maart 2003 @ 16:27:27 #41
17114 Pistol_Pete
Hard to be a saint in the city
pi_9182787
quote:
Op maandag 17 maart 2003 14:52 schreef Klingon het volgende:

1) Hoe zit het met de elektriciteit in de VS? Moet ik nog een speciale adapter of iets dergelijks hebben om mijn mobiele telefoon te kunnen opladen?
2) Benieuwd naar de mening van de mede-fokkers: zou jij naar New York gaan wanneer er een oorlog in Irak gaande zou zijn?
3) Hoorde laatst dat het goedkoper was om te vliegen van Dusseldorf - JFK, dan Schiphol - JFK. Weet iemand hier meer van?
4) Hoe zit het met de zogenaamde Maestro pinautomaten in New York? Zijn die een beetje te vinden of is het handiger geld op te nemen met een creditcard? (Heb er al wel één trouwens).

1. Ja, koop een wereldstekker...dan zit je goed. Check ff of je mobiel ook op GSM 1900 netwerken werkt...anders heb je er niet veel aan.

2. Ja, ik ga zelf eind augustus...tickets heb ik al geboekt.

3. Naar New York zijn altijd wel cheape tickets te vinden, ook vanaf Schiphol als je maar vroeg genoeg boekt. BTW het is handiger om op Newark (EWR) te vliegen. Even ver van Manhattan als JFK, maar met betere verbinding naar Manhattan.

4. Er zijn genoeg pinautomaten met Maestro functie. Dus pinnen kan gewoon, worden wel transactiekosten voor berekend door de bank...maar gelp opnemen met cc is duurder.

[b]Stay Hard, Stay Hungry, Stay Alive[/b]
pi_9189495
New York is echt geweldig! Ik zou niet weten in welk hotel je moet zitten, maar ik kan je wel vertellen dat je toch wel een geweldige tijd gaat beleven.

Mijn ouders hebben een appartement in New York, dus ik zit er regelmatig. Ik ben gewoon verslaafd aan die stad. Het is ook gewoon precies als in films, de mensen, de gebouwen, de sfeer, de drukte etc.

pi_9203155
Als je New York wil gaan bekijken (musea, gebouwen, central park) moet je dan een hotel hebben in Manhattan of zijn andere wijken met openbaar vervoer ook goed te doen en zo, ja welke wijken?
  dinsdag 18 maart 2003 @ 13:45:45 #44
5590 Robino
pi_9203995
Joechei, vanaf 2 juni zit ik ook in New York
We zitten wel bovenaan de Upper West Side, dus wel een end weg van de hot spots, maar met de metro ben je er zo.
Echt gaaf
We zitten in Quality Hotel on Broadway, en gaan met Singapore Airlines naar Newark (=sneller en goedkopere transfer dan JFK).

En we komen 's ochtends aan, en gaan 's avonds pas weg.
Dat kan alleen met Singapore airlines, ook iets om rekening mee te houden! Anders gaan er al 2 dagen van je reistijd af.

En hoe zijn je ouders aan woonruimte gekomen, Ramses?

dinsdag 18 maart 2003 @ 13:50:00 #45
34586 kepler
No bounce, no play
pi_9204135
quote:
Op maandag 17 maart 2003 14:52 schreef Klingon het volgende:

1- zoals gezegd heb je een adapter nodig
2- jazeker, de kans dat bv de rotterdams haven wordt getroffen door een aanslag is volgens mij evengroot. Oftewel je bent nergens veilig. Aangezien NY goed wordt bewaakt wijken de terroristen eerder uit naar onwaarschijnlijke doelen.
3- geen idee
4- genoeg, maar kost wel 10 gulden (5 euro ofzo) per opname. Verstandiger zijn travellers cheques, die zijn en verzekerd en kan je bijna overal gebruiken en kosten minder geld.

Veel plezier, voor mij duurt het nog 4,5 maanden

The line is a dot to you!
pi_9242006
quote:
Op dinsdag 18 maart 2003 13:15 schreef mbn het volgende:
Als je New York wil gaan bekijken (musea, gebouwen, central park) moet je dan een hotel hebben in Manhattan of zijn andere wijken met openbaar vervoer ook goed te doen en zo, ja welke wijken?
Manhattan ligt het meest voor de hand. Je kunt met de metro ook in de andere wijken komen, maar dan zit je ten eerste veel verder van alle belangrijke attracties af en ten tweede weet ik niet of het zo verstandig is om je als toerist in die buurten te vertonen. Zeker 's avonds en 's nachts.

Er zijn natuurlijk in Queens, Brooklyn en Harlem best fatsoenlijke buurten, maar verdiep je daar wel even goed in voordat je daar iets uitkiest! Er zijn daar namelijk ook heeeele slechte buurten.

woensdag 19 maart 2003 @ 21:48:14 #47
1316 PLAE@
Founded by fuckers
pi_9243681
quote:
Op maandag 17 maart 2003 20:55 schreef ramses het volgende:

Mijn ouders hebben een appartement in New York, dus ik zit er regelmatig. Ik ben gewoon verslaafd aan die stad. Het is ook gewoon precies als in films, de mensen, de gebouwen, de sfeer, de drukte etc.

mevrouw van den Vollaerde

hobby's: hockey, paardrijden en wil advocate worden.........toe maar.

zit vast flink in de slappe was

trouwen?

woensdag 19 maart 2003 @ 23:20:38 #48
43844 Yankee
Is tegenwoordig Drent
pi_9246545
Als m'n college de reis niet canceled dan zit ik in NY vanaf 24 mei. Heb d'r nu al zin in! Lijkt me echt een geweldige stad!
.
  donderdag 20 maart 2003 @ 17:02:36 #49
25523 Courage
The cowardly dog...
pi_9262809
Ik vlieg 6 april naar New York. Aangezien Hotels in New York erg duur zijn, huur ik een appartement voor de tijd dat ik er ben.. Wanneer je met z'n 2en bent ben je voordeliger uit. Kijk maar eens op http://www.radiocityapartments.com. Dit is het appartementencomplex waar ik verblijf. Dan heb je een aparte woonkamer/slaapkamer/keuken/badkamer voor maar ongeveer $75,- per persoon (inc tax) als je met z'n 2en bent.. kortom veel goedkoper dan een hotel en veel luxer..
Bovendien zit dit complex midden in Manhattan..
Zoals gezegd vlieg ik 6 april heen.. kan nu al niet wachten...
I don't want the world to see me cause I don't think that they'd understand,
When everything's made to be broken, I just want you to know who I am...
pi_9446154
IK wil binnenkort naar New York gaan en zeker een paar museums bezoeken. Welke museums zou ik absoluut naar toe moeten?
Ik heb al bedacht:
- Museum of Natural History
- Guggenheim
- Metropolitan museum of art
Meer?
pi_9452567
Museum of Modern Art: wordt op dit moment compleet verbouwd, maar heeft een tijdelijke dependance in Queens. Qua collectie iig zeer de moeite waard.

Whitney Museum of American Art: in de upper east side in een mooi pand van Marcel Breuer. Vooral moderne kunst van bijv Hopper, O'Keeffe, etc.

Guggenheim is iid echt niet te missen. Het bekende pand van Frank Lloyd Wright, maar ook de dependance in SoHo heeft soms aardige tentoonstellingen. Daar vlakbij is ook nog een museum voor hedendaagse kunst warvan de naam me even ontschoten is. En als je toch in SoHo en Tribeca komt, loop dan ook eens een gallerie binnen.

pi_9467527
quote:
Op zaterdag 29 maart 2003 09:50 schreef mbn het volgende:
IK wil binnenkort naar New York gaan en zeker een paar museums bezoeken. Welke museums zou ik absoluut naar toe moeten?
Ik heb al bedacht:
- Guggenheim
- Metropolitan museum of art
Meer?
The Cloisters, het Guggenheim vond ik trouwens erg tegenvallen, het enige wat ik er mooi van vond was het gebouw. Er was toen ik er was een tentoonstelling van wat zij 'Chinese Kunst' noemden en ik 'Chinese ambachten' zou hebben genoemd.
pi_9469415
quote:
Op zondag 30 maart 2003 18:04 schreef HiZ het volgende:
The Cloisters, het Guggenheim vond ik trouwens erg tegenvallen, het enige wat ik er mooi van vond was het gebouw. Er was toen ik er was een tentoonstelling van wat zij 'Chinese Kunst' noemden en ik 'Chinese ambachten' zou hebben genoemd.
De wisseltentoonstellingen in de spiraalvormige oudbouw moeten maar net naar je smaak zijn, maar uiteraard rechtvaardigt het gebouw alleen al een bezoek. De permanente collectie in de nieuwbouw is ook van een hele redelijke kwaliteit.
pi_9607593
Nog een New York vraagje.
Hoe kom je het makkelijkst (en niet te duur) van vliegveld (John F Kennedy of NewArk) naar Manhattan?
Las dat metro wel goedkoop en snel is, maar dat het in het begin zeer ingewikkeld is om uit te vogelen waarheen een metro gaat. Heb zowel in Amsterdam als in Barcelona met de metro gereisd en vond het toen erg makkelijk.
En hoe lang duurt het. ik las 90 minuten. Vindt dat nogal lang voor een afstand van maar 15 km.
pi_9616377
quote:
Op zaterdag 5 april 2003 22:03 schreef mbn het volgende:
Hoe kom je het makkelijkst (en niet te duur) van vliegveld (John F Kennedy of NewArk) naar Manhattan?
Las dat metro wel goedkoop en snel is, maar dat het in het begin zeer ingewikkeld is om uit te vogelen waarheen een metro gaat. Heb zowel in Amsterdam als in Barcelona met de metro gereisd en vond het toen erg makkelijk.
En hoe lang duurt het. ik las 90 minuten. Vindt dat nogal lang voor een afstand van maar 15 km.
Er rijdt ook een shuttlebus naar (o.a.) Grand Central Station. Dan kun je vanaf daar verder met metro of taxi.
pi_9718196
quote:
Op zaterdag 5 april 2003 22:03 schreef mbn het volgende:
Inderdaad is de shuttle bus het handigste. Stopt geloof ik bij de arrivals en op meerder plaatsen op t vliegveld. Op Grand central stap je uit en kun je verder reizen met metro of taxi.
Als je veel baggage hebt en je moet gewoon in manhattan zijn, neem een taxi. niet duur en relaxter als in een volle metro met al je zooi.

De metro werkt in ny net zo makkelijk als in elke andere stad. zorg wel dat je weet waar je heen gaat/moet, en stap niet zomaar in een express metro zonder dat je weet waar die uitkomt. voordat je het weet zit je in the bronx en das niet zo fijn.

pi_9759773
quote:
Op vrijdag 11 april 2003 14:00 schreef Babelicious het volgende:
Als je veel baggage hebt en je moet gewoon in manhattan zijn, neem een taxi. niet duur en relaxter als in een volle metro met al je zooi.
Wat ook wel aardig is om een keer te doen - en niet veel duurder dan een taxi: je van Manhattan per limo terug laten brengen naar het vliegveld. Ook nog hatstikke handig; je wordt opgehaald op de afgesproken tijd en je hoeft dus niet op zoek te gaan naar die ene beschikbare taxi.
  maandag 14 april 2003 @ 11:06:06 #58
9756 Dentist
Toept over...
pi_9765068
Beste manier om van vliegveld naar centrum te komen is met de shuttle. Relatief goedkoop en zeker als je de weg nog niet weet een goed alternatief.

Verder, musea. Ik zou de MOMAQns skippen, viel erg tegen. Guggenheim waren ze aan het verbouwen, maar zou best al voorbij kunnen zijn nu (denk het niet, was er in januari), maar heeft wel een mooie expositie van de winnaar van de Hugo Boss Award. Museum of Natural History is ook een aanrader (gratis toegang), evenals het Museum of American History (als je van indianen houdt). The Met is natuurlijk een must, maar kies vantevoren uit welke afdeling je wil zien en blijf daarbij, anders word je murw gemuseumd.

Verder, waar je absoluut heen moet (en niet zo van, ga daar maar heen, maar nee : DIT MAG JE NIET MISSEN), de Blue Man Group. Het kost wat, maar dan krijg je ook zeker de beste theaterervaring ooit. Deze show is van begin tot eind uniek en je zal er geen spijt van krijgen, gegarandeerd! (is een off-broadway show). Als je meer theater wil, moet je op Times Square naar de TKTS-stand gaan ('s ochtends vroeg), daar verkopen ze discount tickets voor broadway-shows.

Eten : Haal een Zagat's guide to NY, het is dé gids tot culinair NY en maakt goed onderscheid tussen goed/slecht in een stad met duizenden restaurants. Het is verstandig om vooral bij de wat betere eettenten vantevoren te reserveren, dat scheelt een hoop gezeur. Een tent waar je zeker heen moet is Carmine's. Supersfeer en echt lekker eten, tegen een goede prijs. Bestel niet teveel, want ze serveren 'family-sized'-porties (1 gerecht per 3/4 personen is meer dan genoeg). Verder moet je natuurlijk een burger gaan halen bij de Corner Bistro (W 4 and Hudson (West Village), de beste burger van NY (let wel : hier staat tot 's nachts een rij voor de burgers..) en tevens een gezellige kroeg.

En natuurlijk naar de Garden om een wedstrijd van de Lakers/Rangers te bekijken. Een must!

Ohja, als je naar het Empire State Building gaat, ga dan 's avonds (is volgens mij tot een uur of 11 open).. Het uitzicht is KILLER!

enjoy.

maandag 14 april 2003 @ 11:27:32 #59
9756 Dentist
Toept over...
pi_9765485

NY by Night vanaf het Empire State Building

Statue of liberty. Hoef je niet heen te gaan om het te bekijken, een boottochtje erlangs is genoeg (duurt 2 uur en je ziet de hele stad van de rivierenkant)

[Dit bericht is gewijzigd door Dentist op 14-04-2003 12:12]

maandag 14 april 2003 @ 15:07:02 #60
5590 Robino
pi_9770450
Jammer dat je die kranen op de achtergrond ziet bij het SOL (Jersey?).
  maandag 14 april 2003 @ 15:51:37 #61
9756 Dentist
Toept over...
pi_9771475
Overigens kan je tickets voor de Blue Man Group en The Garden via www.ticketmaster.com bestellen, da's wel zo handig, aangezien de BMG praktisch elke avond is uitverkocht.
pi_9783811
Bedankt Dentist. Ben helemaal enthousiast. Ga volgende week boeken en z na 8 mei vertrekken. Laat het hier nog wel even weten en laat de tips maar komen.
pi_9784241
quote:
Op maandag 14 april 2003 23:54 schreef mbn het volgende:
Bedankt Dentist. Ben helemaal enthousiast. Ga volgende week boeken en z na 8 mei vertrekken. Laat het hier nog wel even weten en laat de tips maar komen.
Ow je zult je toch sowieso niet vervelen. Nog een bepaald iets waar je tips over zou willen? En de oude NYC topics al doorgelezen?
  dinsdag 15 april 2003 @ 09:25:05 #64
5590 Robino
pi_9786596
Ik ga 6 dagen in juni.

Dingen die we absoluut willen zien:
- Empire State Building (liefst bij schemer)
- Central Park (picknick!)
- Rockefeller Center
- Times Square
- We willen Broadway helemaal aflopen
- Ground Zero
- Wall Street
- Vrijheidsbeeld
- Chrysler Building
- Cruisen met de metro
- en nog tig dingen meer.

Iemand nog tips?

pi_9787085
quote:
Op dinsdag 15 april 2003 00:21 schreef k_man het volgende:

[..]

Ow je zult je toch sowieso niet vervelen. Nog een bepaald iets waar je tips over zou willen? En de oude NYC topics al doorgelezen?

Ik ben nu zo'n beetje aan het kijken wanneer en hoe lanng. Ik ga denk ik 12 dagen, dat ik er dus 10 dagen echt ben. Die andere topics waren interessant. Bedoelde tips zoals de Blue Man Group. Dingen die bijzonder zijn, maar niet honderd keer worden genoemd in de reisgidsen.
Tot nu toe wil ik gaan bekijken:
- Empire State Building
- Central Park
- Rockefeller Center
- Times Square
- Wall Street
- Vrijheidsbeeld
- Chrysler Building
- Guggenheim
- Metropolitan
- een theater voorstelling (Blue Man Group?)
en zo heb ik nog wel een paar dingen, waar ik nu niet opkom. Moet eens een echt lijstje gaan aanleggen.
  dinsdag 15 april 2003 @ 11:39:00 #66
9756 Dentist
Toept over...
pi_9789288
Nog ff een andere tip.. Deel je dag goed in. Dwz, niet meer dan 2 musea op een dag, of andere intensieve dingen. NY is sowieso al een redelijk intense stad, die veel energie vraagt. De verleiding is vaak heel groot om te veel te doen.

Koop ook een handig kaartje van de subway en/of de stad (het liefst een beetje handzame waar beiden opstaan. Dat scheelt enorm veel loopwerk.

En laat me even weten wat je van de BMG vond

dinsdag 15 april 2003 @ 12:25:39 #67
5590 Robino
pi_9790427
Als jullie nog een leuk boekje zoeken, kijk dan bij bol.com naar deze:

"New York Metro city guide:
ISBN: 90-18-01447-8
Prijs: 9,95

Is een miniformaat reisboekje van de ANWB met allerlei tips op het gebied van attracties, eten, uitgaan en niet te missen spots.
Er staat bij elke attractie ook nog eens beschreven hoe je er met de metro kan komen, en er zit een uitvouwbare metrokaart in het boekje. Aanrader!

pi_9790731
quote:
Op dinsdag 15 april 2003 11:39 schreef Dentist het volgende:
En laat me even weten wat je van de BMG vond
Zijn de voorstellingen vaak uitverkocht, want ik zie dat ik niet online kan bestellen (heb zelf geen crefit card) en er staat een leuke aanbieding voor studenten, maar dan kan je je kaartje slechts 1 uur voor de voorstelling kopen op dinsdag en donderdag.
  dinsdag 15 april 2003 @ 12:50:26 #69
17114 Pistol_Pete
Hard to be a saint in the city
pi_9790873
quote:
Op dinsdag 15 april 2003 12:25 schreef Robino het volgende:
Als jullie nog een leuk boekje zoeken, kijk dan bij bol.com naar deze:

"New York Metro city guide:
ISBN: 90-18-01447-8
Prijs: 9,95

Is een miniformaat reisboekje van de ANWB met allerlei tips op het gebied van attracties, eten, uitgaan en niet te missen spots.
Er staat bij elke attractie ook nog eens beschreven hoe je er met de metro kan komen, en er zit een uitvouwbare metrokaart in het boekje. Aanrader!

ik heb net de Lonely Planet van NY ontvangen. En tis een full color edition . Ziet er hetzelfde uit als elke andere LP alleen met wat meer foto's en het is gedrukt op mooier papier.
[b]Stay Hard, Stay Hungry, Stay Alive[/b]
pi_9793263
quote:
Op dinsdag 15 april 2003 09:52 schreef mbn het volgende:
en zo heb ik nog wel een paar dingen, waar ik nu niet opkom. Moet eens een echt lijstje gaan aanleggen.
Standup comedy?
  dinsdag 15 april 2003 @ 15:29:27 #71
9756 Dentist
Toept over...
pi_9794868
quote:
Op dinsdag 15 april 2003 12:41 schreef mbn het volgende:

[..]

Zijn de voorstellingen vaak uitverkocht, want ik zie dat ik niet online kan bestellen (heb zelf geen crefit card) en er staat een leuke aanbieding voor studenten, maar dan kan je je kaartje slechts 1 uur voor de voorstelling kopen op dinsdag en donderdag.

Wij zijn 's ochtends langs het theater gelopen en hebben gewoon gevraagd of er nog kaarten waren. Die waren er nog. Ik hoorde later pas dat het bijna elke avond uitverkocht is.

Anders mail je ze gewoon even, ik neem aan dat ze vast wel iets met kaarten kunnen doen als je zegt dat je speciaal uit Nederland komt om ze te zien

Owja, nog een andere tip, die ik ooit kreeg, van iemand die het meegemaakt heeft. Als je geld op zak hebt, zorg ervoor dat je naast het geld in je portemonnee (in je binnenzak) ook een 20 dollar biljet los in je zak hebt. Mochten er problemen zijn, dan is 20 dollar net genoeg (niet teveel, niet te weinig) om niet echt in de problemen te komen en toch jou en het geld in je portemonnee te beschermen.

pi_9804638
quote:
Op dinsdag 15 april 2003 15:29 schreef Dentist het volgende:

Owja, nog een andere tip, die ik ooit kreeg, van iemand die het meegemaakt heeft. Als je geld op zak hebt, zorg ervoor dat je naast het geld in je portemonnee (in je binnenzak) ook een 20 dollar biljet los in je zak hebt. Mochten er problemen zijn, dan is 20 dollar net genoeg (niet teveel, niet te weinig) om niet echt in de problemen te komen en toch jou en het geld in je portemonnee te beschermen.

Bedoel je te zeggen dat je met die 20 dollar weer ergens terug kan komen of dat je met die 20 dollar een 'overvaller' kan afkopen?

Ga mijn reis pas echt volgende week plannen. Dit weekend eerst met mijn ouders praten. Ik wil alleen naar New York. Hun zienten eerste alleen reizen niet zitten en denk dat New York dit nog een tikkeltje erger maakt. Ondanks dat ik volwassen en zelfstandig ben, wil ik het niet hebben dat zij 2 weken in spanning zitten, omdat ik plezier ben gaan maken. Dan kies ik wel wat anders omte gaan doen. Maar ik denk dat ik ze er dit weekend wel van kan overtuigen dat het niks engs is. Dat gaat toch beter persoonlijk als over de telefoon. (plus dat mijn zus er even zal zijn, die een paar maanden naar Australie is geweest)

woensdag 16 april 2003 @ 00:08:39 #73
25523 Courage
The cowardly dog...
pi_9806118
Hey mensen,

Ik zit momenteel in New York (internetcafe op 42nd).. en geloof me.. 't is hier fantastisch!!
ben hier inmiddels 9 dagen, en morgen ga ik weer terug naar huis.. oko wel zin in, want ik mis m'n vriendin toch ook wel....
Als je je wilt vervoeren in New York, raadt ik aan om een metrocard te kopen, die kun je in ieder metrostation kopen, en de metro is hier echt wel veilig..
ook een aanrader is om hop on/off buskaartjes te kopen.. leuke manier om veel dingen te zien.. onderhandel dan wel ff met zo'n persoon, dan kun je d'r nog wel een extradag gratis bij krijgen..
Wat ook leuk is om te doen is de Manhattan TV tour.. je komt dan langs veel bekende tv locaties.. erg grappig om te zien waar Ross, monica en de rest van Friends hun gebouw staat..
Natuurlijk moet je ook ground zero, statue of liberty, wallstreet, greenwich village, chinatown, etc bekijken..
hmm.. mijn tijd is hier op.. :S

ga snel uitoggen hierzo...
had nog zoveel mer tips...

groeten vanuit New York!!!

I don't want the world to see me cause I don't think that they'd understand,
When everything's made to be broken, I just want you to know who I am...
  woensdag 16 april 2003 @ 10:43:42 #74
9756 Dentist
Toept over...
pi_9810869
quote:
Op dinsdag 15 april 2003 22:54 schreef mbn het volgende:

[..]

Bedoel je te zeggen dat je met die 20 dollar weer ergens terug kan komen of dat je met die 20 dollar een 'overvaller' kan afkopen?

Het tweede. Het is net genoeg voor een 'overvaller' om tevreden te zijn en niet verder te zoeken en net weinig genoeg om niet over in te zitten als je het kwijtraakt.
quote:
Ga mijn reis pas echt volgende week plannen. Dit weekend eerst met mijn ouders praten. Ik wil alleen naar New York. Hun zienten eerste alleen reizen niet zitten en denk dat New York dit nog een tikkeltje erger maakt. Ondanks dat ik volwassen en zelfstandig ben, wil ik het niet hebben dat zij 2 weken in spanning zitten, omdat ik plezier ben gaan maken. Dan kies ik wel wat anders omte gaan doen. Maar ik denk dat ik ze er dit weekend wel van kan overtuigen dat het niks engs is. Dat gaat toch beter persoonlijk als over de telefoon. (plus dat mijn zus er even zal zijn, die een paar maanden naar Australie is geweest)
NY is vrij veilig, zeker rond de grote plekken. Ik zat in een hotel 30m van Times Square en op elke hoek van de kruisingen stonden na 17.00u minimaal 2 agenten. De Zero-tolerance schijnt te werken en ik heb me dan ook geen moment onveilig gevoeld. Mocht je ergens afgelegen heengaan, neem dan na een uurtje of 8 gewoon een taxi. Die dingen zijn té goedkoop om je onveilig te voelen in de metro. Bovendien loop je de kans om een 65 jarige Italiaanse taxichauffeur te ontmoeten die je de hele verandering van de stad sinds WOII kan vertellen
pi_9817643
Ik ben net met mijn vader 2 dagen (effectief) geweest en dat was erg gaaf. Wij hadden een hotel in een zijstraat van Broadway. Was op zich wel duur maar voor new Yorkse maatstaven ook weer niet echt. Ben alleen de exacte prijs vergeten. (tussen de 125 en 160 dollar)
Vanaf nu weer zonder auto
  woensdag 16 april 2003 @ 16:11:29 #76
5590 Robino
pi_9818735
Hoeveelste straat zat je?
pi_10025299
Ticket is geboekt. Ik ga van 14 mei tot 23 mei naar New York.
Ik vlieg op New Ark en kom daar om 13.35 aan. Genoeg tijd om op bagage te wachtenm en vervoer naar Manhattan te zoeken dus.
Hotelreservering is onderweg en hoop dat die doorgaat. Dan zit ik in het YMCA Vanderbilt.
pi_10025746
quote:
Op zaterdag 26 april 2003 12:09 schreef mbn het volgende:
Ik vlieg op New Ark en kom daar om 13.35 aan. Genoeg tijd om op bagage te wachtenm en vervoer naar Manhattan te zoeken dus.
Hotelreservering is onderweg en hoop dat die doorgaat. Dan zit ik in het YMCA Vanderbilt.
Ha, volgens mij heb ik daar ook een keer geslapen.

Is Upper West side toch?

pi_10026243
quote:
Op zaterdag 26 april 2003 12:37 schreef k_man het volgende:

[..]

Ha, volgens mij heb ik daar ook een keer geslapen.

Is Upper West side toch?

Nee dat is een andere YMCA genaamd West Side. Vanderbilt zit Midtown, dicht bij de VN.
pi_10039342
quote:
Op zaterdag 26 april 2003 12:09 schreef mbn het volgende:
Fantastisch, neem een shuttle naar manhattan en heb een goede tijd in mijn favoriete stad. heb er jarenlang gewoond, is echt een superplaats.
have fun!!!!
I am an American.
pi_10041184
quote:
Op zondag 27 april 2003 02:21 schreef xerxesc het volgende:

[..]

Fantastisch, neem een shuttle naar manhattan en heb een goede tijd in mijn favoriete stad. heb er jarenlang gewoond, is echt een superplaats.
have fun!!!!

Nog tips over wat ik zeker moet zien (naast alle toeristische trekpleisters) en wat niet te doen?
pi_10041292
quote:
Op zaterdag 26 april 2003 13:06 schreef mbn het volgende:

[..]

Nee dat is een andere YMCA genaamd West Side. Vanderbilt zit Midtown, dicht bij de VN.

Ow ja, nou dat is ook al wel jaren geleden ondertussen.

De laatste keer sliep ik bij mn broertje in zijn appartement. Ideaal.

pi_10060852
quote:
Op zondag 27 april 2003 10:05 schreef mbn het volgende:

[..]

Nog tips over wat ik zeker moet zien (naast alle toeristische trekpleisters) en wat niet te doen?

www.timeoutny.com

dit is een website waar je veel info kunt vinden. Ik was altijd in de East Village. Laat me weten wat je wilt doen, wat voor clubs, restaurants (wat voor eten/cuisine). Wat je zeker moet zien is de wijk Williamsburg in Brooklyn, Lijn L, first stop Lorimer. Central Park, natuurlijk, WAshington Square by NYU (Greenwich Village en een paar avenues east ben je in de East Village). De Piers, Park Slope (Brooklyn - F train, get off at 7th Ave in Brooklyn). Naar AStoria in Queens = super grieks neighborhood. NYC is fantastisch wanneer je loopt, je ziet zoveel. draag lichte kleding want in Juni is het al heet...

Veel Plezier, and welcome to the USA!!!!

I am an American.
pi_10070105
quote:
Op woensdag 28 februari 2001 21:49 schreef Arcee het volgende:
<BLOCKQUOTE><font size=1 face=Verdana, Arial, Helvetica>quote:</font><HR>Op 28 februari 2001 21:13 schreef Elegantly Wasted het volgende:
Als stad is New York ge-wel-dig!<HR></BLOCKQUOTE>In-der-daad! Gaafste stad ter wereld.<BLOCKQUOTE><font size=1 face=Verdana, Arial, Helvetica>quote:</font><HR>ik voelde me veiliger in New York (en dan bedoel ik eigenlijk Manhatan) dan dat ik me soms in bijv. Rotterdam voel.<HR></BLOCKQUOTE>Pcies, zeker als je er overdag bent. Prettige sfeer.
nou ik heb er snacht's ook rond gelopen 0400 en ook toen was het erg rustig
"If you feel like you're in control, you're not going fast enough."
pi_10118411
Ik ben er 2 jaar terug geweest bij kennissen in New Jersey. Ideaal busje pakken en half uurtje later op 42nd street staan.

Ik wil eigenlijk deze zomer ook weer heen zeker nu ik dit topic heb doorgelezen. Ik ben helemaal op die stad

"Wie een kuil graaft voor een ander is geen egoďst"
pi_10650386
Dentist bedankt voor je tip over de Blue Man Group. Ben er naar toe geweest en vond ze geweldig. Echt een leuke voorstelling.

Ben net terug uit New York. Ik zal morgen eens kijken of ik een uitgebreid reisverslag kan tikken.

Ben 9 dagen in New York geweest en het was geweldig. Ik heb de meeste toeristische trekpleisters gedaan en ben zwaar onder de indruk van New York.

zondag 25 mei 2003 @ 17:26:15 #87
56409 xxsaskiaxx
Viva Italia!
pi_10669816
tip: ga naar een broadway show!! Ik vond het echt helemaal geweldig! Ben naar de lion king geweest, wil je geld besparen en het toch goed zien neem staanplaatsen. De mensen voor mij hadden $100 betaald en ik $20 enige verschil ik stond zij zaten. Heb geen last gehad van koppen voor mn hoofd en ook het staan van 2,5uur viel heel erg mee.

[Dit bericht is gewijzigd door xxsaskiaxx op 25-05-2003 18:52]

Ti voglio bene!
  vrijdag 30 mei 2003 @ 11:19:41 #88
9756 Dentist
Toept over...
pi_10769125
quote:
Op zaterdag 24 mei 2003 17:48 schreef mbn het volgende:
Dentist bedankt voor je tip over de Blue Man Group. Ben er naar toe geweest en vond ze geweldig. Echt een leuke voorstelling.
Fijn om te horen dat anderen er net zo enthousiast over zijn... Vond het van begin tot eind echt heel erg origineel en goed. Van de balletjes gooien (erg moeilijk) tot het einde met KLF knallend in een zee van papier.. Echt extreem cool
  donderdag 19 juni 2003 @ 13:36:39 #89
6290 Dr_Crouton
Uw advertentieruimte hier.
pi_11217900
Hmmm, New York lijkt me misschien wel wat.
Nu nog iemand vinden die ook mee wilt, in je eentje gaan is bijna 2x zo duur.
The Internets, I needs it..
pi_11227707
quote:
Op donderdag 19 juni 2003 13:36 schreef Dr_Crouton het volgende:
Hmmm, New York lijkt me misschien wel wat.
Nu nog iemand vinden die ook mee wilt, in je eentje gaan is bijna 2x zo duur.
wie wil er nou niet naar New York?
  donderdag 19 juni 2003 @ 23:40:41 #91
6290 Dr_Crouton
Uw advertentieruimte hier.
pi_11234953
quote:
Op donderdag 19 juni 2003 19:50 schreef k_man het volgende:

[..]

wie wil er nou niet naar New York?

Je kan beter vragen waarom zou iemand met mij naar NY willen
The Internets, I needs it..
  woensdag 9 juli 2003 @ 23:37:16 #92
22416 elcastel
Maggot Brain
pi_11675040
Ik wil binnenkort gaan en ik zie nu op jandoets z'n website twee hotels staan:
- Manhattan Express Habitat Hotel
- Washington Square Hotel in het hart van Green Village

De tweede is bijna 150€ duurder voor 6 dagen. Weet iemand iets van deze hotels toevallig ? Ik wil graag een beetje bereikbaar zitten (voor o.a. Manhattan).

The Hick from French Lick
The camera always points both ways. In expressing the subject, you also express yourself.
  woensdag 9 juli 2003 @ 23:40:40 #93
16715 Mylene
*schatje*
pi_11675104
quote:
Op woensdag 9 juli 2003 23:37 schreef elcastel het volgende:
Ik wil binnenkort gaan en ik zie nu op jandoets z'n website twee hotels staan:
- Manhattan Express Habitat Hotel
- Washington Square Hotel in het hart van Green Village

De tweede is bijna 150€ duurder voor 6 dagen. Weet iemand iets van deze hotels toevallig ? Ik wil graag een beetje bereikbaar zitten (voor o.a. Manhattan).

Eerste zit midtown en de tweede downtown.

Downtown Manhattan is het leukste, zitten de hipste winkels.

woensdag 9 juli 2003 @ 23:47:28 #94
22416 elcastel
Maggot Brain
pi_11675226
quote:
Op woensdag 9 juli 2003 23:40 schreef schatje het volgende:

[..]

Eerste zit midtown en de tweede downtown.

Downtown Manhattan is het leukste, zitten de hipste winkels.

Nog meer tips toevallig ? Wat voor hippe winkels en wat MOET ik even gaan bekijken (behalve Empire).
Ik heb dit idee opgedaan in de kroeg, ik ga met 1 vriend. Ik ben dus totaal niet voorbereid, leek me wel spontaan, maar ik vrees dat ik op deze manier dingen ga vergeten.
Ik moet even langs Wall Street ook, kan je daar naar binnen ?
The camera always points both ways. In expressing the subject, you also express yourself.
pi_11675521
quote:
Op woensdag 9 juli 2003 23:47 schreef elcastel het volgende:
Nee, tenzij de ongeveer 200 agenten allemaal met vakantie zijn en de anti-terreur bescherming totaal is verdwenen.

New York is echt heel leuk en als je wat zoekt hier op fok heb je belangrijkste dingen om te doen zo gevonden.
Ik zou nu zo weer een keer naar New York willen. (ben 2 maanden geleden geweest)

pi_11675648
quote:
Op woensdag 9 juli 2003 23:47 schreef elcastel het volgende:

[..]

Nog meer tips toevallig ? Wat voor hippe winkels en wat MOET ik even gaan bekijken (behalve Empire).
Ik heb dit idee opgedaan in de kroeg, ik ga met 1 vriend. Ik ben dus totaal niet voorbereid, leek me wel spontaan, maar ik vrees dat ik op deze manier dingen ga vergeten.

Downtown Broadway is de centrale straat zeg maar, daar heb je bijvoorbeeld Urban Outfitters, Ricky's, Canal Jeans, Victoria Secret's, Sephora en Dean & DeLuca.

Ik zou dan bij Union Square uitstappen (subway), daar zie je dan vervolgens aan de overkant Virgin MegaStore, en vervolgens helemaal uitlopen totdat je in ChinaTown terecht komt, ook erg leuk.

Een andere dag zou je zijstraatjes in kunnen lopen, kom je ook leuke winkels tegen, bijvoorbeeld Patricia Field te East 8th street.

donderdag 10 juli 2003 @ 00:12:35 #97
22416 elcastel
Maggot Brain
pi_11675748
Die winkels zeggen me stuk voor stuk niks, ik ga er morgen even mee googlen, bedankt voor de tips, weet je toevallig ook iets meer over Wall Street ? Ik wil die bel wel een keer horen 's morgens namelijk
Ik heb ook gehoord dat je de Statue Of Liberty niet in komt.

ik ga eerst wel even dat huiswerk maken

pi_11675832
quote:
Op donderdag 10 juli 2003 00:12 schreef elcastel het volgende:
Die winkels zeggen me stuk voor stuk niks, ik ga er morgen even mee googlen, bedankt voor de tips, weet je toevallig ook iets meer over Wall Street ? Ik wil die bel wel een keer horen 's morgens namelijk
Ik heb ook gehoord dat je de Statue Of Liberty niet in komt.

ik ga eerst wel even dat huiswerk maken

Wall Street kan ik je niet mee helpen.
pi_11675841
Ik vertrek overmorgen naar New York samen met mijn moeder. 7 dagen, we vliegen met Singapore Airlines en verblijven in het Pensylvania Hotel. Ik weet niet wat het heeft gekost, want mijn moeder heeft mij getrakteerd . Ik laat nog wel weten hoe ik het heb gehad, maar volgens mij wordt het fantastisch!
Verdedigt 's lands grenzen met een schattig hoedje en Jean-Paul Gaultier make-up.
  donderdag 10 juli 2003 @ 00:24:32 #100
16715 Mylene
*schatje*
pi_11675974
quote:
Op donderdag 10 juli 2003 00:17 schreef YabYum het volgende:
Ik vertrek overmorgen naar New York samen met mijn moeder. 7 dagen, we vliegen met Singapore Airlines en verblijven in het Pensylvania Hotel. Ik weet niet wat het heeft gekost, want mijn moeder heeft mij getrakteerd . Ik laat nog wel weten hoe ik het heb gehad, maar volgens mij wordt het fantastisch!
Singapore Airlines roeleert vet, heb je je eigen videoscherm waar je ook Nintendo op kunt spelen.

Als je op Newark aankomt kun je het beste met de bus naar het centrum gaan, kaartje kost 10 dollar, en vertrek bussen is bij de uitgang aan de rechtse kant.

abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')