abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
  donderdag 19 juni 2003 @ 11:43:36 #1
25301 Gorro
Reject False Icons
pi_11215062
* 8 1/2

De film gaat over een regisseur, Guido. Hij heeft afgesproken dat hij binnen afzienbare tijd met een nieuwe film zal komen. Hij heeft echter totaal geen inspiratie en bovendien wordt hij door zijn vrouw, meesteres en vrienden constant aan zijn kop gezeurd over van alles en nog wat. Om zich hiervan los te maken, trekt hij zich terug in zijn dromen en fantasiën, waarin hij langzaam inspiratie vind voor een nieuwe film.

Deze semi-auto-biografische film van Federico Fellini zelf, wordt door veel mensen gezien als een van de beste films allertijden. Iets waar ik helemaal in kan komen. Het acteerwerk van met name Marcello Mastroianni is van de bovenste plank.

Het zal niet een film naar ieders smaak zijn. Ik ga hem zeker nog een keer kijken. De vorige keer heb ik niet alles meegekregen, omdat de scheidingslijn tussen fantasie en realiteit soms moeilijk te herkennen is.

De film was trouwes ook de inspiratie voor die zwart/wit Martini-reclames

Deze film van Federico Fellini komt vrijdag op tv. Canvas 23:55 uur. Mis deze unieke kans niet

IMDb

pi_11215959
top hier heb ik naar uit zitten kijken
  donderdag 19 juni 2003 @ 14:15:20 #3
27648 Weakling
available in strong mint
pi_11219013
Dank je voor de tip! Ik denk dat ik er anders niet achter gekomen zou zijn. Ondanks dat ik mezelf een redelijke filmfreak vindt, ben ik een ontzettende newbie als het op Fellini aankomt, dus ik ben zeer benieuwd! Thnx
There he goes. One of God's own prototypes. Some kind of high powered mutant never even considered for mass production. Too weird to live, and too rare to die.
pi_11219193
Tapen + kijken, dat is een ding wat zeker is. Ben erg benieuwd.
  donderdag 19 juni 2003 @ 21:00:30 #5
16049 BJB
cluods in the haed
pi_11229884
Je moet er van houden, maar ik vind het gewéldig. Prachtige zwart-wit beelden, mooie muziek en leuke rollen. De openingsscène met de muziek van Wagner (Ride of the Valkyries, net als in Apocalypse Now) is werkelijk fenomenaal! Ook kan ik volop genieten van die scènes waarin een paar personages op een terrasje of tijdens een feestje een beetje zitten te filosoferen of wat over koetjes en kalfjes praten, lekker muziekje d'r bij... beetje surrealistisch sausje er overheen... Héérlijk!

Cijfer: 9

La Dolce Vita is trouwens ook zeker de moeite

donderdag 19 juni 2003 @ 21:21:33 #6
46375 Sai
vindt je een kutwijf.
pi_11230431
Supergoeie film! Schitterende beelden, geweldig script en acteerwerk, alleen duurt de film (zoals vrijwel alles van Fellini naar mijn smaak) wat te lang. Ik zou hem zeker weer gaan kijken, als ik niet de R1 2-disc DVD in mijn collectie had.
O+ Audrey O+ (en, in iets mindere mate, O+ Gene Tierney O+)
pi_11230696
quote:
Op donderdag 19 juni 2003 21:21 schreef Sai het volgende:
Supergoeie film! Schitterende beelden, geweldig script en acteerwerk, alleen duurt de film (zoals vrijwel alles van Fellini naar mijn smaak) wat te lang. Ik zou hem zeker weer gaan kijken, als ik niet de R1 2-disc DVD in mijn collectie had.
Voor iedereen die hem wil hebben:

De "R1 2 disc DVD" is in feite R0 gecodeerd, waardoor iedereen deze DVD* gewoon af kan spelen.

* Natuurlijk wel met Engelse subs en NTSC videosignaal

"Patriotism is the last refuge of a scoundrel"
  vrijdag 20 juni 2003 @ 23:42:04 #8
25301 Gorro
Reject False Icons
pi_11259398
Over ongeveer een kwartier begint de film.
  zaterdag 21 juni 2003 @ 12:19:27 #9
25301 Gorro
Reject False Icons
pi_11265754
Ik heb wederom enorm genoten. Gelukkig kreeg ik nu een stuk meer van de structuur van de film mee, zodat ik er wat meer van begreep

Nog meer mensen die hem gezien hebben?

zaterdag 21 juni 2003 @ 16:17:32 #10
23107 dolle_hond
topicverkoper
pi_11270789
quote:
Op zaterdag 21 juni 2003 12:19 schreef Gorro het volgende:
Ik heb wederom enorm genoten. Gelukkig kreeg ik nu een stuk meer van de structuur van de film mee, zodat ik er wat meer van begreep

Nog meer mensen die hem gezien hebben?

heb m getaped

kijk m vanavond of morgen

zondag 22 juni 2003 @ 09:08:47 #11
23107 dolle_hond
topicverkoper
pi_11285749
gister gezien(ja dat deed ik)

enerzijds rommelig, anderzijds uitermate gestructureerd.

film moet het vooral hebben van de vorm. ik vond het wel een lange zit (lig in mijn geval), maar bleef boeien.

maar andere fellini's bevallen me beter: vooral le notte di cabiria en la dolce vita

zondag 22 juni 2003 @ 12:46:58 #12
27648 Weakling
available in strong mint
pi_11288123
Baler de baal baal ... ik wist dat ie kwam, maar kwam iets tussen waardoor ik hem niet kon zien ... snetver ... blijf een Fellini leek vrees ik ...
There he goes. One of God's own prototypes. Some kind of high powered mutant never even considered for mass production. Too weird to live, and too rare to die.
pi_12225496
Ik had hem laten opnemen en heb vandaag gekeken (en gisteren ook al een stukje), en ik vind hem redelijk... goed acteerwerk dat zeker, maar het verhaal weet me niet echt te boeien... en de manier waarop het verteld wordt nog minder.

M'n aandacht begon iedere keer af te dwalen van de film daardoor...

Een auto en een man en een rivier
Vanaf hier
Is alles wat het lijkt.
  maandag 4 augustus 2003 @ 23:36:47 #14
13973 ranja
image means nothing
pi_12226255
ik heb 'm destijds ook opgenomen en bekeken, snapte er niks van... heb echt m'n best gedaan maar had nooit het gevoel dat het ergens over ging... sorry, niet aan mij besteed duidelijk.
pi_12226298
quote:
Op maandag 4 augustus 2003 23:36 schreef ranja het volgende:
ik heb 'm destijds ook opgenomen en bekeken, snapte er niks van... heb echt m'n best gedaan maar had nooit het gevoel dat het ergens over ging... sorry, niet aan mij besteed duidelijk.
Dat gevoel had ik dus ook eigenlijk, het gaat nergens over... of in ieder geval, waar het over gaat is maar ontzettend weinig. Eigenlijk is de openingspost de hele van dit topic de hele film...
Een auto en een man en een rivier
Vanaf hier
Is alles wat het lijkt.
pi_17258994
SCHITTERENDE FILM!

Mijn lievelingsfilm van Fellini, da's zeker. Zo heerlijk gepassioneerd, surrealistisch, vol joi de vivre.

Meesterlijke beelden, sferen en sublieme scene's: de rumba van het vrouwtje op het strand, en hoe die knulletjes mee gaan wippen (springen en dansen bedoel ik dus, he)!
De vrouwen in de film zijn geweldig, Claudia Cardinale, Anouk Aimee met dat rare stemmetje van haar, en zeker die donkerharige dame.

Beste scene, en de leukste in een Fellini-film denk ik, als Mastroianni zijn acht en een half vrouwen (een halfje, omdat je een maitresse-Aimee- nooit alleen hebt, volgens Fellini zelf dus) temt met de zweep, en als die donkerharige bekoorlijke deerne recht in de camera kijkt en "ahh..delicioso!" zegt (zwijmel).

Prachtige film.

dinsdag 17 februari 2004 @ 19:43:46 #17
21510 dr.Tesla
Gnothe seauton
pi_17264631
Prachtige film!!!

Alles is één
  dinsdag 9 maart 2004 @ 23:40:37 #18
56685 kinky_queen
B Movie Snob
pi_17612099
fantastische film