quote:Goed, iedereen blert altijd over de aanslagen op moskees, maar ik kan er geen 1 herinneren waarbij met die op probeerde te blazen, hoogstens een fles tegen de muur. Helaas gaat de haat die sommige moslims blijkbaar tegen joden hebben wat verder, zo ver zelfs dat er pogingen tot het opblazen ervan gedaan worden, 5 meter van NL. Het is wachten tot het hier gebeurt
De politie heeft de man kunnen oppakken die vrijdag rond 11 uur geprobeerd heeft om vijf gasflessen tot ontploffing te brengen voor de synagoge in een buitenwijk van Charleroi. Het gaat om een 32-jarige man uit Brussel van Marokkaanse nationaliteit die volgens zijn broer "ernstige psychische problemen heeft."
Getuigen zagen rond 11 uur een man uit de rue de la Broucheterre lopen die riep dat alles in de lucht zou vliegen. Hij had voor de synagoge een auto geparkeerd met daarin vijf gasflessen, waarvan er twee open stonden. Hij had de auto ook met benzine overgoten en met die vloeistof ook een spoor getrokken, opdat hij de boel vanop afstand zou kunnen in brand steken.
De man was al begonnen met de benzine in brand te steken toen een brandweerman, die toevallig in de buurt was, meerdere van zijn collega's had opgetrommeld en samen met hen de gasflessen uit de auto had gehaald. De brandweerkazerne is vlakbij.
Er is voor zover bekend geen schade aan het gebouw van de synagoge. De auto is wel grotendeels uitgebrand. Omdat de dader eerst de omwonenden had verwittigd, kon hij ook vrij snel door de politie worden opgepakt. Hij bekende de feiten. Over zijn exact motief bestaat nog onduidelijkheid, maar volgens zijn broer, die op de Franstalige zender RTL-TVI werd geïnterviewd, heeft de man zware psychische problemen.
Je bedoelde zeker "5 meter van de franse grens".
Maar zo te zien was het het werk van 1 gestoorde prutser.
Als sommige "moslims" echt een aanslag hadden willen plegen was die synagoge er nu al niet meer geweest en had die brandweerman geen tijd gehad om zijn collega's te halen.
quote:Als je je al bang moet worden van zulke gekken, dan kun je je maar beter in een zwaarbewaakte, geheime bunker opsluiten.
Op zaterdag 14 juni 2003 10:10 schreef Disorder het volgende:
Een amateuristische aanslag, maar wel verontrustend.
quote:Je kunt hem als een psychisch wrak afschilderen, maar wie zegt dat hij niet gewoon Joden extreem veel haat?
Op zaterdag 14 juni 2003 10:13 schreef calvobbes het volgende:[..]
Als je je al bang moet worden van zulke gekken, dan kun je je maar beter in een zwaarbewaakte, geheime bunker opsluiten.
quote:nu ja, zijn broer zegt dat..of dat werkelijk als excuus te gebruiken is moet nog maar blijken.
Op zaterdag 14 juni 2003 10:03 schreef -Pepe- het volgende:
schande natuurlijk, maar dit zijn niet dingen die je kunt vergelijken(op moskeen of synagoges). Vooral gezien het feit dat deze gast gewoon gestoord is zegt nog niet veel over de haat van moslims tegenover joden
quote:Zou best kunnen. En zo lopen er nog wel ikweetniethoeveel mensen rond die iemand anders of een groepering extreem veel haten.
Op zaterdag 14 juni 2003 10:18 schreef Disorder het volgende:Je kunt hem als een psychisch wrak afschilderen, maar wie zegt dat hij niet gewoon Joden extreem veel haat?
Als je daar dan bang voor moet worden en je leven voor moet aanpassen, dan is er ook geen lol meer aan.
quote:En wat voor een discussie wil je op deze manier beginnen? Dat mensen met psychische problemen beter in de gaten gehouden moeten worden?
Op zaterdag 14 juni 2003 09:59 schreef Jeukaanmenaat het volgende:
Goed, iedereen blert altijd over de aanslagen op moskees, maar ik kan er geen 1 herinneren waarbij met die op probeerde te blazen, hoogstens een fles tegen de muur. Helaas gaat de haat die sommige moslims blijkbaar tegen joden hebben wat verder, zo ver zelfs dat er pogingen tot het opblazen ervan gedaan worden, 5 meter van NL. Het is wachten tot het hier gebeurt
quote:En dat de aardrijskunde boeken niet goed zijn
Op zaterdag 14 juni 2003 10:21 schreef Jernau.Morat.Gurgeh het volgende:En wat voor een discussie wil je op deze manier beginnen? Dat mensen met psychische problemen beter in de gaten gehouden moeten worden?
quote:Geef eens een voorzet dan zou ik zeggen.
Op zaterdag 14 juni 2003 10:21 schreef Jernau.Morat.Gurgeh het volgende:[..]
En wat voor een discussie wil je op deze manier beginnen? Dat mensen met psychische problemen beter in de gaten gehouden moeten worden?
quote:Ik denk dat als Gurgeh die discussie op gang had willen brengen, dat hij dit topic dan wel geopend had. TS moet een discussie idee hebben gehad toen hij dit topic opende en het is aan TS om de discussie op gang te brengen.
Op zaterdag 14 juni 2003 10:28 schreef milagro het volgende:[..]
Geef eens een voorzet dan zou ik zeggen.
quote:Want..?
Op zaterdag 14 juni 2003 10:30 schreef R-Style het volgende:
een echte aanslag zal zeker nog komen
dit is maar het begin.
Bron?
quote:Kozzmic doet dat anders met regelmaat, hoor, de discussie een andere wending geven
Op zaterdag 14 juni 2003 10:29 schreef Wile_E_Coyote het volgende:[..]
Ik denk dat als Gurgeh die discussie op gang had willen brengen, dat hij dit topic dan wel geopend had. TS moet een discussie idee hebben gehad toen hij dit topic opende en het is aan TS om de discussie op gang te brengen.
quote:'Dood aan de moslims', denk ik.
Op zaterdag 14 juni 2003 10:29 schreef Wile_E_Coyote het volgende:[..]
Ik denk dat als Gurgeh die discussie op gang had willen brengen, dat hij dit topic dan wel geopend had. TS moet een discussie idee hebben gehad toen hij dit topic opende en het is aan TS om de discussie op gang te brengen.
V.
right place, right time en dat soort dingen
quote:Omdat Al Qaeda dat aangekondigd heeft misschien en de eerste in een land waar je dat nooit verwacht had, nl. Marokko, al plaatsgevonden heeft misschien?
Op zaterdag 14 juni 2003 10:31 schreef Wile_E_Coyote het volgende:[..]
Want..?
Bron?
quote:Dat is een verschil, milagro. Er IS namelijk geen discussie op het moment. TS plant wat neer, blaat er iets onder, maar er zitten geen handvatten aan om er een zinnige discussie over te voeren. Dat kan ook niet, omdat er verder niks bekend is. De enige reden dat er een topic over bestaat is waarschijnlijk dat het woord 'synagoge' er in voorkomt.
Op zaterdag 14 juni 2003 10:32 schreef milagro het volgende:[..]
Kozzmic doet dat anders met regelmaat, hoor, de discussie een andere wending geven
Daar is een mod ook voor, weet je
quote:Wil je gewoon gelijk krijgen of zullen we proberen iets van dit topic te maken?
Op zaterdag 14 juni 2003 10:35 schreef Wile_E_Coyote het volgende:[..]
Dat is een verschil, milagro. Er IS namelijk geen discussie op het moment. TS plant wat neer, blaat er iets onder, maar er zitten geen handvatten aan om er een zinnige discussie over te voeren. Dat kan ook niet, omdat er verder niks bekend is. De enige reden dat er een topic over bestaat is waarschijnlijk dat het woord 'synagoge' er in voorkomt.
Maar goed, als ik van alle steden had moeten voorspellen in welke stad het eerst een aanslag gepleegd zou worden, had ik zonder twijfel Charleroi gezegd: Het is een industriestad met een enorme werkeloosheid onder de bewoners. Natuurlijk gaan er dan meteen vingers gestoken worden richting bepaalde groepen. Joden zijn altijd al een zondebok geweest. We kunnen er hopelijk van uit gaan dat het niets te maken heeft met het geloof van de aanslagpleger.
quote:Volgens mij bedoelt hij dat het "we kunnen wachten totdat het hier gebeurt" nogal een goedkoop inkoppertje is. Een inkoppertje dat vervolgens gebruikt wordt om 'aan te tonen' hoe ontzettend slecht die enge moslims wel niet zijn.
Op zaterdag 14 juni 2003 10:36 schreef milagro het volgende:[..]
Wil je gewoon gelijk krijgen of zullen we proberen iets van dit topic te maken?
Vreemd genoeg zie ik dergelijke gedachtensprongen niet wanneer een Amerikaan een pistool leegschiet op school. Terwijl dat nou net al wel is voorgekomen hier.
quote:Precies, bovendien zegt zijn broer dat enkel, het kan ook als excuus gebruikt worden.
Op zaterdag 14 juni 2003 10:35 schreef Halinalle het volgende:
Het verbaast me eigenlijk niets. Zoals het CIDI al meldde, heerst er kennelijk een grote aversie tegen Joden in de Marokkaanse gemeenschap. Dat er dan iemand, al dan niet labiel, de daad bij het woord voegt, is niet verrassend.
quote:Een amerikaan heeft in Nederland een pistool leeggeschoten op een school?
Op zaterdag 14 juni 2003 10:40 schreef Jernau.Morat.Gurgeh het volgende:[..]
Vreemd genoeg zie ik dergelijke gedachtensprongen niet wanneer een Amerikaan een pistool leegschiet op school. Terwijl dat nou net al wel is voorgekomen hier.
|
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |