quote:bron: Gazet van Antwerpen.
Populariteit Bush daalt sterkDe populariteit van de Amerikaanse president George Bush is sinds april gevoelig gedaald. Volgens een woensdag gepubliceerde peiling geniet hij niet langer bij 73 %, maar nog slechts bij 57 % van de kiezers de voorkeur.
Volgens de peiling van de Universiteit van Quinnipiac (Connecticut) is 57 % van de Amerikanen tevreden over de wijze waarop Bush zich van zijn taak kwijt, terwijl 35 % ontevreden is. Volgens een vergelijkbare peiling in april was 73 % van de Amerikanen tevreden over zijn beleid.De Amerikanen zijn te spreken over de wijze waarop Bush het terrorisme aanpakt, zowel in binnen- als buitenland (respectievelijk 63 et 69 % positieve stemmen tegenover 31 et 25 % negatieve stemmen). Maar slechts een minderheid is ingenomen met de wijze waarop hij de economie bestuurt (45 % positieve stemmen, 50 % negatieve stemmen), terwijl dit het belangrijkste onderwerp is voor de ondervraagde personen: 61 % bevestigt dat de toestand van de economie hen meer bezighoudt dan het risico van aanslagen (32 % wordt meer door aanslagen in beslag genomen).
Bush zou de verkiezingen evenwel nog winnen als de verkiezingen vandaag gehouden zouden worden, ongeacht welke democratische kandidaat hij tegenover zich zou hebben.
Ik ben benieuwd wat de spindoctors van Bush nu weer gaan verzinnen.
quote:Hey je loopt achter de dollar staat op het punt om de euro er helemaal uit te concureren ... et voila de economie gaat weer beter, et voila daar is de economische groei van 4% in 2003. Welk europees land kan dat zeggen ?
Op donderdag 12 juni 2003 20:08 schreef Cosma-Shiva het volgende:
Ik ben benieuwd wat de spindoctors van Bush nu weer gaan verzinnen.
quote:De dollar beter dan de euro? En waar haal je die 4% vandaan?
Op donderdag 12 juni 2003 20:16 schreef battlesickloner het volgende:[..]
Hey je loopt achter de dollar staat op het punt om de euro er helemaal uit te concureren ... et voila de economie gaat weer beter, et voila daar is de economische groei van 4% in 2003. Welk europees land kan dat zeggen ?
quote:Qua concurentie-positie absoluut. Of denk jij dat er voor de lol constant aan de rente rtc. gemorreld wordt ?
Op donderdag 12 juni 2003 20:25 schreef Sidekick het volgende:
De dollar beter dan de euro?
quote:
Dat de dollar zo zwak is, zal vooral op de Europese economie een negatief effect hebben, maar ook op de winsten van het Europese bedrijfsleven, al gaat het alleen om de vertaling van de winsten in dollars naar euros. Dat gebeurt juist nu de Europese economie voor haar herstel afhankelijk is van de Verenigde Staten.
quote:De OESO, en ook wel hier
En waar haal je die 4% vandaan?
quote:Of hoopte je dat er niets onderbouwd kon worden ?
De 12 landen in de eurozone groeien dit jaar 1 procent in plaats van de eerder geraamde 1,8 procent.[b] Volgend jaar bedraagt de groei 2,4 procent tegen de 2,7 procent.Slechte tijden
De zwakke groei van de economie die al wel werd voorzien, duurt langer dan werd aangenomen. Door de aanhoudende daling van de aandelenkoersen en de sterke schommelingen van de olieprijzen en de wisselkoersen zal er niet eerder dan in de tweede helft van dit jaar sprake zijn van een kleine opleving. Dit schrijft de OESO, de Organisatie voor Economische Samenwerking en Ontwikkeling, in zijn halfjaarlijkse economische vooruitzichten.
...
VS
De OESO mag dan voor de eurozone de ramingen hebben verlaagd, voor de Verenigde Staten is het percentage voor volgend jaar verhoogd. Ging de OESO eerder uit van een groei van de Amerikaanse economie met 3,6 procent, nu houdt de organisatie het op 4 procent. Dit jaar valt de groei met 2,5 procent nog wel een fractie kleiner uit dan de 2,6 procent die in de vorige ramingen stond.
alhoewel ik liever McCain van de Republikeinen zou willen zien winnen
quote:MAW de Euro is dus wel sterker dan de Dollar?
Op donderdag 12 juni 2003 20:57 schreef battlesickloner het volgende:
quote:
Op donderdag 12 juni 2003 21:43 schreef Thundertje het volgende:
MAW de Euro is dus wel sterker dan de Dollar?
Leuk hoe mensen hun eigen punt onderuit kunnen schoppen altijd
quote:Hilary Clinton.
Op zondag 15 juni 2003 21:32 schreef Maerycke het volgende:
Het blijft wachten op een goede tegenkandidaat van de Democraten.. maar ik zou niet weten wie dat zou moeten worden..
Boes wordt niet meer herkozen denk ik. Stelt Ralph Nader zich verkiesbaar ?
quote:Niet dat ik iets tegen vrouwen op hoge posities heb, maar het probleem is denk dat andere landen dat wel hebben. Word leuk met staatsbezoeken dan.
Op zondag 15 juni 2003 21:39 schreef schatje het volgende:[..]
Hilary Clinton.
quote:Nee, dat was gisteren
Op zondag 15 juni 2003 21:59 schreef Disorder het volgende:
Hillary liet vandaag nog weten in een interview op CNN dat ze voorlopig geen ambitie heeft om president te worden. Ik zou het wel leuk vinden trouwens.
quote:Ik zag het vandaag
Op zondag 15 juni 2003 22:02 schreef dennisdotcom het volgende:[..]
Nee, dat was gisteren
.
quote:Met Bea gaat dat toch ook goed?
Op zondag 15 juni 2003 21:47 schreef ondersoeker het volgende:Niet dat ik iets tegen vrouwen op hoge posities heb, maar het probleem is denk dat andere landen dat wel hebben. Word leuk met staatsbezoeken dan.
ZEGT HET VOORT
SLOTJE
wat een bullshittopic zeg
|
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |