abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
pi_11047883
Zo, ik zit net met yvonne op icq te praten over van alles en nog wat. Nou is het leuke dat we beide dezelfde interesse delen: namelijk oude (cultuurhistorische) gebouwen bezoeken. Hierbij moet je denken aan kloosters, abdijen, kastelen en kerken. Vaak heeft zo'n gebouw een lange geschiedenis, met vele boeiende verhalen, maar zijn ze ook zeer mooi om te zien/bezoeken.

Een beetje verder pratende kwamen we ineens op een geweldig idee! Zou het niet leuk zijn om een C & H meeting / uitstapje ergens in dit jaar te organiseren? Wat is nu mooier dan de combinatie van een gezellig, cultureel verantwoord uitje, met de meeting, waarbij we elkaar (beter) leren kennen?

Het eerste wat bijvoorbeeld in ons op kwam, is het volgende:

We huren een bus voor de deelnemers aan het uitje. Daarna gaan we in Noord-Brabant diverse zéér mooie kloosters en abdijen bezoeken, waar we ons laten rondleiden. We zouden bij de trappisten bijvoorbeeld bier kunnen proeven. We kunnen in en rondom de gebouwen genieten van de stilte, de mooie natuur, de sfeer, de mooie gebouwen. Heel intiem is dat:)
Het bezoeken van een paar van dit soort domeinen kost natuurlijk aardig wat tijd en energie, dus moet de dag natuurlijk met de nodige laven en spijzen afgesloten worden. Het zou dan een leuk idee kunnen zijn om te gaan dineren in het zeer bourgondische Breda, om de dag perfect af te sluiten. Dan heb je al met al een gezellige, intieme cultuurhistorische dag tezamen doorgebracht. Wat yvonne en mij betreft een puik plan .

Het bovenstaande was een opwelling in een gedachtenspinsel. Het zou natuurlijk ook iets compleet anders kunnen zijn, wat met C&H te maken heeft. Daarom deze draad. Zou er überhaubt animo zijn voor een C&H uitje/meeting? Zo ja, wat zouden de fokkers dan willen doen? Wat mag het kosten? Wanneer? Wat voor uitjes-tips hebben jullie? Etc..etc...:)

Aangezien voorpret al de helft van de uiteindelijke pret kan zijn, start ik deze draad. Wie weet bloeit er een fantastische C&H uitje/meeting uit.

Schroom je niet in te houden met ideeën, gedachtenspinsels, want zoals de topictitel zegt: het is nog maar brainstormen.

Ik ben benieuwd!

pi_11047928
Tjonge jonge alweer een meeting...?
I´m back.
pi_11047974
quote:
Op donderdag 12 juni 2003 00:07 schreef Ryan3 het volgende:
Op (lange) termijn, i.c.m. een cultuurhistorisch verantwoord uitstapje. Dit is maar een brainstormdraadje. Niets meer en niets minder
  Admin donderdag 12 juni 2003 @ 00:11:45 #4
2589 crew  yvonne
On(t)deugend
pi_11048012
quote:
Op donderdag 12 juni 2003 00:07 schreef Ryan3 het volgende:
Dit wordt een leuke Ryan

Meer een cultureel uitje

Yvonne riep ergens: Static is gewoon Static, je leeft met hem of niet.
Geen verborgen agenda's, trouw, grote muil, lief hartje, bang voor bloed, scheld FA's graag uit voor lul.

Op dinsdag 26 oktober 2021 16:46 schreef Elan het volgende:
Hier sta ik dan weer niet van te kijken Zelfs het virus is bang voor jou.
pi_11050907
Leuk idee!

En bus huren (zo'n grote) is wel erg duur! En dan moet je wel zo'n beetje 50 mensen hebben. Anders wordt het nog duurder per persoon. Verder zijn niet alle kloosters en abdijen toegankelijk voor het publiek. Ik weet wel dat die in Moergestel (bij Tilburg) soms open is en dat je daar dan bier kunt proberen.

"wat een heerlijke yppiaanse reactie! Vol begrip, nooit veroordelend en zeker niet stekelig! #hulde"
Hoe langer de weg naar de top, hoe mooier het uitzicht!
*OUD heilige*
  donderdag 12 juni 2003 @ 11:33:35 #6
17061 mvt
blame Canada
pi_11054100
*terugvind post*

Ik had al nav het C&H verhuistopic aangegeven dat dit soort uitjes een leuke impuls kunnen zijn voor C&H. En het lijkt me erg leuk.

We were to understand there would be pie and punch?
pi_11057210
Het lijkt me een leuk idee.
Zo'n bus huren is wel redelijk duur, maar anders is het haast onmogelijk om met een groep meerdere dingen te gaan bezoeken.
  Admin donderdag 12 juni 2003 @ 13:36:31 #8
2589 crew  yvonne
On(t)deugend
pi_11057244
quote:
Op donderdag 12 juni 2003 08:55 schreef YPPY het volgende:
Leuk idee!

En bus huren (zo'n grote) is wel erg duur! En dan moet je wel zo'n beetje 50 mensen hebben. Anders wordt het nog duurder per persoon. Verder zijn niet alle kloosters en abdijen toegankelijk voor het publiek. Ik weet wel dat die in Moergestel (bij Tilburg) soms open is en dat je daar dan bier kunt proberen.

Ik hoop dat veekeend z'n linkjes van de kloosters er nog bij plaatst, hij weet er zoveel van!!

Anders met de auto ? Je hebt maar een paar auto's nodig dan.

Geen verborgen agenda's, trouw, grote muil, lief hartje, bang voor bloed, scheld FA's graag uit voor lul.

pi_11057605
quote:
Op donderdag 12 juni 2003 13:36 schreef yvonne het volgende:

[..]

Ik hoop dat veekeend z'n linkjes van de kloosters er nog bij plaatst, hij weet er zoveel van!!

Anders met de auto ? Je hebt maar een paar auto's nodig dan.

Ik kan altijd tzt diverse links van kloosters-websites plaatsen, die van een ongekende schoonheid zijn in vele opzichten.

Maar natuurlijk hoeft het eventuele uitje niet langs de kloosters te voeren, want er is natuurlijk nog veel meer bewonderingswaardig: musea, kastelen, kerken, etc...
En over die bus: het hangt er natuurlijk vanaf hoeveel mensen aan het uitje zouden willen deelnemen, wat de af te leggen afstanden gaan worden, etc... De kosten zou je als groep in principe zelf in de hand hebben. Bovendien heb je bussen in allerlei soort en maten en in alle mogelijke prijsklassen. Dat kunnen we zo gek maken als we zelf willen Een bus is natuurlijk wel bevoordelijk voor de algehele sfeer, lijkt me.

donderdag 12 juni 2003 @ 14:07:15 #10
17061 mvt
blame Canada
pi_11058045
quote:
Op donderdag 12 juni 2003 13:49 schreef veekeend het volgende:

[..]

Ik kan altijd tzt diverse links van kloosters-websites plaatsen, die van een ongekende schoonheid zijn in vele opzichten.

KAn je (als er een paar plekken zijn uitgekozen) niet een paar topics openen over die plekken?? Als achtergrond info over die plek met een paar foto's (als je die hebt). Gewoon om mensen warm te maken voor het uitje.

En dan na afloop kunnen de mensen die meegingen in die topics over die specifieke plekken verder (na)praten

pi_11059077
Klinkt erg leuk!
Ik ga ook eens nadenken!
pi_11062950
Om een idee toe te voegen van mijn eigen geboorteplaats Bergen op Zoom is het Markiezenhof best leuk om te bezoeken. Een erg mooi gebouw met een leuk museum.

www.markiezenhof.nl

pi_11068302
Misschien dat dit bijdraagt aan de inspiratie

Een foto van een klooster dat we zouden kunnen bezoeken

donderdag 12 juni 2003 @ 21:13:36 #14
17061 mvt
blame Canada
pi_11069957
Ik zou heel misschien nog wel wat kunnen regelen bij het Kapucijnenklooster in Tilburg.
Het doet dienst als Fraterniteit, Missieprocuur en als Kloosterverzorgingshuis. Toevallig is een goede bekende van de familie (van mijn moeders kant) daar in het kloosterverzorgingshuis. Zijn benen zijn niet genoeg om een rondleiding te geven door het gebouw, maar hij kan wel vertellen over het kloosterleven, waaronder het leven als Pater in Amsterdam.

Indien interesse kan ik eens polsen bij hem.

pi_11094627
Om deze stormlooptopic wat leven in te blazen

De Sint-Jan te 's Hertogenbosch zou ook een fraai cultuurhistorisch monument kunnen zijn om te bezoeken. Verder heb je veel leuke eetgelegenheden in deze mooie stad.

De fraaie website van de Sint-Jan :

http://www.sint-jan.nl/

zaterdag 14 juni 2003 @ 10:33:58 #16
1762 YPPY
Yppiaans
pi_11102428
quote:
Op donderdag 12 juni 2003 21:13 schreef mvt het volgende:
Ik zou heel misschien nog wel wat kunnen regelen bij het Kapucijnenklooster in Tilburg.
Het doet dienst als Fraterniteit, Missieprocuur en als Kloosterverzorgingshuis. Toevallig is een goede bekende van de familie (van mijn moeders kant) daar in het kloosterverzorgingshuis. Zijn benen zijn niet genoeg om een rondleiding te geven door het gebouw, maar hij kan wel vertellen over het kloosterleven, waaronder het leven als Pater in Amsterdam.

Indien interesse kan ik eens polsen bij hem.

Gaaf! Dat is toch bij het Wilhelminapark? Daar heb ik ook nog een via-via-via kennis wonen.
Dit valt ook mooi te combineren met een bezoek aan het Pont museum als daar interesse voor is. Of juist het Textielmuseum voor de geschiedenis.
"wat een heerlijke yppiaanse reactie! Vol begrip, nooit veroordelend en zeker niet stekelig! #hulde"
*OUD heilige*
  Admin zaterdag 14 juni 2003 @ 14:00:35 #17
2589 crew  yvonne
On(t)deugend
pi_11105004
quote:
Op vrijdag 13 juni 2003 20:39 schreef veekeend het volgende:
Om deze stormlooptopic wat leven in te blazen

De Sint-Jan te 's Hertogenbosch zou ook een fraai cultuurhistorisch monument kunnen zijn om te bezoeken. Verder heb je veel leuke eetgelegenheden in deze mooie stad.

De fraaie website van de Sint-Jan :

http://www.sint-jan.nl/

Den Bosch is uitermate geschikt voor een uitje!
Zeker veel te bezichtigen en ook het goede leven is er goed vertegenwoordigd.

vrijdag 20 juni 2003 @ 14:19:36 #18
17061 mvt
blame Canada
pi_11246042
Aangezien het nog niet echt stormt in de hersenen blaas ik deze nog maar eens omhoog.

Ik zal dit weekend contact opnemen met de eerder door mij genoemde pater. Ondanks zijn gezondheid zal hij vast wel een rondleiding kunnen regelen. Maar hij kan ook wel verhalen vertellen over zijn ervaringen als pater. Hij kan enorm goed vertellen.
Nogmaals mijn vragen aan jullie :

• Is dit gewenst?
  • Willen we een rondleiding??
  • Willen we verhalen over het kloosterleven??
  • Willen we verhalen over het leven als pater in onze Hoofdstuk??
  • Willen we wat weten over Kloosterlingen na hun actieve leven als uitdrager van het geloof (er lopen daar erg veel ouderen van de orde rond

• Nog eenmaal de achtergrond. De Pater behoord tot de Orde der Kapucijnen, een afsplitsing van de Orde de Franciscanen. Hij zit nu in het klooster te Tilburg, wat tevens een verzorgingstehuis is, maar hij is vroeger Pater geweest in Amsterdam.

vrijdag 20 juni 2003 @ 16:30:22 #19
    49615 Bismarck
    Left on the sands of history
    pi_11249793
    Zelf lijkt het me bijzonder interessant om een tour te maken langs alle voormalige doorstroom- en concentratiekampen die Nazi-Duitsland rijk was. Dagje Westerbork, weekendje Auswitz. Of we stappen in een coachbus en rijden de hele Atlantikwall langs, bunkertje hier, monumentje daar.
    That's...Montgomery Clift, honey!
      zondag 6 juli 2003 @ 10:18:44 #20
    1348 Liejannuh
    MCCCXLVIII
    pi_11594320
    Ik geef nog ff en enorme rotschop. Want eigenlijk is dit idee veel te leuk om te laten liggen!
      maandag 28 juli 2003 @ 16:33:07 #21
    17061 mvt
    blame Canada
    pi_12070670
    quote:
    Op zondag 6 juli 2003 10:18 schreef Liejannuh het volgende:
    Ik geef nog ff en enorme rotschop. Want eigenlijk is dit idee veel te leuk om te laten liggen!
      dinsdag 26 augustus 2003 @ 09:43:25 #22
    28442 Natalie
    Borrelnootje
    pi_12722589
    *subtiel schopje*

Kloosters, kastelen, musea en kerken: het lijkt mij een erg goed idee!
    Een bus huren is misschien een beetje te duur. Mede omdat de meetinggangers waarschijnlijk uit heel het lang komen. Wie weet is een centraal afspreekpunt het beste.
    Het wordt in ieder geval behoorlijk wat geregel, maar dat komt wel goed. Daar twijfel ik niet aan.

Wel moeten we beslissen wat we precies willen bezoeken. Ideetjes genoeg, maar nog weining concreets. Wel vonden veel mensen het klooster-idee leuk.
    Zelf heb ik twee oudtantes die een klooster bewonen -'t zijn nonnen-, dus mij lijkt dat ook wel wat.

Hebben anderen nog suggesties?

(Un)masking for the greater good.
    pi_12735829
    quote:
    Op zondag 6 juli 2003 10:18 schreef Liejannuh het volgende:
    http://klooster.pagina.nl/

Veel kloosters zijn er hier te vinden

[Dit bericht is gewijzigd door veekeend op 26-08-2003 18:23]

pi_12740870
    quote:
    Op dinsdag 26 augustus 2003 09:43 schreef Natalie het volgende:
    Wel moeten we beslissen wat we precies willen bezoeken. Ideetjes genoeg, maar nog weining concreets. Wel vonden veel mensen het klooster-idee leuk.
    Zelf heb ik twee oudtantes die een klooster bewonen -'t zijn nonnen-, dus mij lijkt dat ook wel wat.

Hebben anderen nog suggesties?

Ja. Rome of Athene lijkt me erg mooi.

Ok, nu iets realistischer: Tongeren in België of Middelburg in Zeeland.
    Iig plaatsen die een relatie hebben met de Romeinen of de Gouden Eeuw. Dat is mijn voorkeur.

pi_12740946
    quote:
    Op dinsdag 26 augustus 2003 21:27 schreef Quasar_de_Duif het volgende:

[..]

Ja. Rome of Athene lijkt me erg mooi.

Ok, nu iets realistischer: Tongeren in België of Middelburg in Zeeland.
    Iig plaatsen die een relatie hebben met de Romeinen of de Gouden Eeuw. Dat is mijn voorkeur.

In Madrid is er in het Prado op dit moment een tentoonstelling over de burgeroorlog. Weekendje Madrid is in het naseizoen incl. hotel hoogstens 300 euro pp. Anyway, dit kan o.m. besproken worden op #c&h.
    I´m back.
    pi_12746455
    Ryan wil meteen een nieuwe standaard vestigen voor Fok! Meetings? .

Misschien kunnen we het voor het begin simpel houden? Iets centraals bijv. niet dat een klooster mij niet aanspreekt maar iets makkelijker bereikbaars bijvoorbeeld.

Of misschien eerst een thema? Een WOII meeting of een Gouden Eeuw meeting, kijken waar het meeste animo voor is?

pi_12746843
    quote:
    Op woensdag 27 augustus 2003 00:33 schreef Trence het volgende:
    Ryan wil meteen een nieuwe standaard vestigen voor Fok! Meetings? .

Misschien kunnen we het voor het begin simpel houden? Iets centraals bijv. niet dat een klooster mij niet aanspreekt maar iets makkelijker bereikbaars bijvoorbeeld.

Of misschien eerst een thema? Een WOII meeting of een Gouden Eeuw meeting, kijken waar het meeste animo voor is?

Jeez, zo duur is dat niet. Een beetje jongere jaagt zo'n bedrag er per maand in de kroeg ook door heen. Maar goed, ander idee, Verdun? Is te berijden in 1 dag heen en weer.
    I´m back.
    pi_12747628
    Hoewel ik het op dit moment niet echt voorhanden heb ben ik het met je eens dat het qua prijs voor een werkend persoon wel te doen moet zijn, laten we echter niet uit het oog verliezen dat er ook nog studenten onder ons bevinden
    pi_12750383
    Kunnen we niet gewoon een klooster en een kasteel bezoeken?

Ik vind iig de sfeer en de schilderijen die daar hangen altijd prachtig.
    Jullie dan?

[Dit bericht is gewijzigd door Natalie op 27-08-2003 10:47]

pi_12751014
    Iets in Nederland lijkt mij ook wel erg handig. Is dat klooster van die oudtantes toegankelijk Nathalie?
    Kastelen waar je heen kunt zijn er genoeg.
    *OUD heilige*
    pi_12751197
    quote:
    Op woensdag 27 augustus 2003 10:41 schreef YPPY het volgende:
    Iets in Nederland lijkt mij ook wel erg handig. Is dat klooster van die oudtantes toegankelijk Nathalie?
    Kastelen waar je heen kunt zijn er genoeg.
    Het Klooster waar mijn oudtantes wonen is inderdaad toegankelijk. Ik zal alleen wel even moeten informeren of we er zomaar mogen rondkijken. Mocht dat niet het geval zijn, dan heeft Nederland gelukkig nog andere kloosters.

Kastelen heb ik altijd erg mooi gevonden. Vooral Kasteel Amerongen is prachtig. Zo ontzettend veel schilderijen en informatie. Daarnaast is Paleis het Loo ook mooi.

woensdag 27 augustus 2003 @ 10:58:28 #32
    17061 mvt
    blame Canada
    pi_12751363
    Nog even leuk misschien om er een hoofdthema aan te geven.
  • Gouden eeuw
  • WOII
  • Uitingen en verzamelplaatsen geloof (door de eeuwen heen) (zoals de kloosters)
  • Kunnen de plaatsen die we bezoeken op aangepast worden.

pi_12751497
    Schilderijen vind ik niet echt boeiend. Spannende verhalen wel.

WO2 vind ik zelf een boeiend thema, maar ik weet niet of dat voor iedereen geld, anders vind ik iets echt héél ouds (prehistorisch dorp ofzo) of de middeleeuwen ook erg leuk.

*OUD heilige*
      vrijdag 29 augustus 2003 @ 15:50:47 #34
    28442 Natalie
    Borrelnootje
    pi_12810192
    quote:
    Op woensdag 27 augustus 2003 11:03 schreef YPPY het volgende:
    Schilderijen vind ik niet echt boeiend. Spannende verhalen wel.

WO2 vind ik zelf een boeiend thema, maar ik weet niet of dat voor iedereen geld, anders vind ik iets echt héél ouds (prehistorisch dorp ofzo) of de middeleeuwen ook erg leuk.

Dat is inderdaad ook een leuk idee. Maar dat kan inderdaad wel even wat centjes gaan kosten. Wie weet dat een poll een idee is. Daarin kan met aangeven welke richting de voorkeur heeft. Kloosters/Kerken, Kastelen of inderdaad zo'n oud dorp
      zondag 21 september 2003 @ 17:39:40 #35
    22914 Shark.Bait
    Deze zin geen werkwoord.
    pi_13338695
    Ideetje voor een meet: --ook voor hen die Egyptische spullen leuk vinden. Er zijn op dit moment ook andere tentoonstellingen, middeleeuwse schatten...
    quote:
    De kleine meesterwerken van Egypte
    De kleine meesterwerken van Egypte presenteert het mooiste uit de Egyptische collectie van het Myers Museum in Eton College, een gerenommeerde Britse jongensschool bij Windsor. De schoonheid van de kunstvoorwerpen en het vakmanschap van de Egyptische kunstenaars staan centraal in de tentoonstelling.

Een aantal van de 214 meesterwerkjes is eerder in het Metropolitan Museum in New York tentoongesteld, en komt nu voor het eerst naar Nederland, samen met objecten die nooit eerder buiten Engeland te zien waren.
    De meeste voorwerpen op de tentoonstelling zijn gemaakt van faience, een materiaal dat opvalt door zijn schitterende blauw-groene kleur. Blikvangers zijn waterschalen en lotuskelken, onder meer uit de tijd van de farao's Amenhotep III en Toetanchamon, amuletten en beschilderde mummiemaskers.

Het Myers Museum is vernoemd naar een oud-leerling van Eton College, de Britse legermajoor William Joseph Myers (1858-1899). Tijdens zijn stationering in Egypte ontwikkelde hij zich tot een passievolle kenner van de oude kunst van dat land. De verzameling die Myers aan Eton College naliet, vormt een van de fraaiste collecties oud-Egyptische kunst ter wereld.

Vanaf 7 november 2003

Museum van Oudheden te Leiden

[Dit bericht is gewijzigd door Shark.Bait op 21-09-2003 20:47]

Too many men / There's too many people / Making too many problems / And not much love to go round / Can't you see This is a land of confusion - Genesis
      zondag 21 september 2003 @ 18:16:18 #36
    28442 Natalie
    Borrelnootje
    pi_13339525
    Dat museum ken ik. Daar ben ik al eerder geweest. Zijn zeker boeiende dingen te zien

Wie weet inderdaad een goed idee.

pi_13420080
    De mummies van Leiden zijn leuk. Ik ben er nu drie keer geweest geloof ik.
    *OUD heilige*
      donderdag 25 september 2003 @ 11:02:44 #38
    22914 Shark.Bait
    Deze zin geen werkwoord.
    pi_13429221
    quote:
    Op woensdag 24 september 2003 20:37 schreef YPPY het volgende:
    De mummies van Leiden zijn leuk. Ik ben er nu drie keer geweest geloof ik.
    En de kleine tempel die ze daar hebben. Ik zag dat het stuk met romeinse rommel antiquiteiten opnieuw ingericht was, maar ik ben er nog niet naar toe geweest. En natuurlijk het penningenkabinet, ook heel leuk.

De syrie en "farao's van de Zon" exposities waren heel erg mooi en interessant.

maare...misschien een meet plannen voor november? Gezien eerdere exposities: hoe later je komt, hoe voller het is. Farao's van de zon was in het begin erg rustig, op het laatst stonden mensen er uren voor in de rij.... (en Achnaton beelden waren replica's, want de echte stonden in het Egyptisch museum te Cairo )

Too many men / There's too many people / Making too many problems / And not much love to go round / Can't you see This is a land of confusion - Genesis
    pi_13434074
    Op zich lijkt het me een goed idee. Maar 't moet natuurlijk niet zo zijn dat iedereen er al geweest is. Dan kunnen we wellicht beter een ander museum kiezen.
    Maar 't is waarschijnlijk wel een idee om een museum te zoeken dat een beetje centraal in Nederland ligt.
    pi_13519150
    * Natalie is benieuwd wie er eventueel mee zouden gaan naar een C&H-meeting
      Admin maandag 29 september 2003 @ 13:43:16 #41
    2589 crew  yvonne
    On(t)deugend
    pi_13519161
    quote:
    Op maandag 29 september 2003 13:42 schreef Natalie het volgende:
    * yvonne is benieuwd wie er eventueel mee zouden gaan naar een C&H-meeting
    Meldt

O, En Den-Bosch is hel centraal

maandag 29 september 2003 @ 13:50:54 #42
    17061 mvt
    blame Canada
    pi_13519335
    quote:
    * mvt is benieuwd wie er eventueel mee zouden gaan naar een C&H-meeting
    pi_13519492
    quote:
    Op maandag 29 september 2003 13:43 schreef yvonne het volgende:

Meldt

O, En Den-Bosch is hel centraal

Wow! Over snel reageren gesproken

Den Bosch is ligt inderdaad heel centraal. Redelijk goed bereikbaar van welke richting je ook komt.
    Natuurlijk moeten we wel iets gaan doen wat past bij ons forumpje. (C&H = C&H immers)

Misschien is dan de Sint Janskathedraal een idee?

Admin maandag 29 september 2003 @ 14:01:10 #44
    2589 crew  yvonne
    On(t)deugend
    pi_13519597
    quote:
    Op maandag 29 september 2003 13:57 schreef Natalie het volgende:

[..]

Den Bosch is ligt inderdaad heel centraal. Redelijk goed bereikbaar van welke richting je ook komt.
    Natuurlijk moeten we wel iets gaan doen wat past bij ons forumpje. (C&H = C&H immers)

Misschien is dan de Sint Janskathedraal een idee?

Kathedraal, Noord Brabants Museum, de stadswallen, een tochtje onder de stad door,
    er is ZO veel in Den_Bosch

pi_13519672
    Incl. een kroegje of twee waar ze leffe schenken?

*Topic nog steeds in de gaten houdt.

maandag 29 september 2003 @ 14:05:36 #46
    17061 mvt
    blame Canada
    pi_13519690
    quote:
    Op maandag 29 september 2003 14:01 schreef yvonne het volgende:

[..]

Kathedraal, Noord Brabants Museum, de stadswallen, een tochtje onder de stad door,

Dat lijkt me ook wel leuk, oude verdedingswerken.
      maandag 29 september 2003 @ 14:08:34 #47
    22914 Shark.Bait
    Deze zin geen werkwoord.
    pi_13519767
    quote:
    Op maandag 29 september 2003 13:57 schreef Natalie het volgende:
    Stalken heet dat in de media

NoFI

*ook meldt*

Admin maandag 29 september 2003 @ 14:10:29 #48
    2589 crew  yvonne
    On(t)deugend
    pi_13519813
    quote:
    Op maandag 29 september 2003 14:04 schreef Trence het volgende:
    Incl. een kroegje of twee waar ze leffe schenken?

*Topic nog steeds in de gaten houdt.

Wil je met me trouwen?

Ja, in Den-Bosch is zat Leffe op de tap

Trouwens, dat zou een leuk uitje in het voorjaar zijn.

Dinant en de Abdij van Leffe

[Dit bericht is gewijzigd door yvonne op 29-09-2003 23:57]

pi_13519836
    pi_13519942
    quote:
    * mbn is benieuwd wie er eventueel mee zouden gaan naar een C&H-meeting
    Ik zou eventueel ook wel meewillen.
      maandag 29 september 2003 @ 14:19:47 #51
    22914 Shark.Bait
    Deze zin geen werkwoord.
    pi_13520028
    quote:
    * Shark.Bait is benieuwd wie er eventueel mee zouden gaan naar een C&H-meeting
    ja, dat ben ik idd

* Shark.Bait maakt handig gebruik van Fok-bug

Ik zie dat enkelen geschiedenis en lyfestyle willen verenigen

Admin woensdag 1 oktober 2003 @ 09:41:13 #52
    2589 crew  yvonne
    On(t)deugend
    pi_13564374
    Dat gaat naar Den-Bosch toe, tralalalalala

pi_13583901
    Was er al iets van een datum geprikt?
      donderdag 2 oktober 2003 @ 08:13:14 #54
    28442 Natalie
    Borrelnootje
    pi_13589118
    Nog niet. Maar suggesties zijn welkom
    pi_13661726
    Ik wil ook mee
      zondag 5 oktober 2003 @ 15:13:55 #56
    28442 Natalie
    Borrelnootje
    pi_13664920
    quote:
    Op zondag 5 oktober 2003 13:01 schreef inkie1010 het volgende:
    Ik wil ook mee
    Natuurlijk ga je mee
    * Natalie sleept je gewoon mee!
    pi_13726297
    quote:
    Op maandag 29 september 2003 14:01 schreef yvonne het volgende:

[..]

Misschien dan naar een pontificale hoogmis?
      Admin dinsdag 7 oktober 2003 @ 21:50:26 #58
    2589 crew  yvonne
    On(t)deugend
    pi_13726332
    quote:
    Op dinsdag 7 oktober 2003 21:48 schreef veekeend het volgende:

[..]

Misschien dan naar een pontificale hoogmis?

Goed plan!!!!

donderdag 9 oktober 2003 @ 09:48:32 #59
    28442 Natalie
    Borrelnootje
    pi_13758250
    Maar nu is alleen de vraag: wanneer gaan we 'm houden?
    De winter komt eraan, dus misschien dat buiten slenteren niet zo'n goed plan is. (al ben ik gek op kou! Voor mij zou het geen probleem zijn)

We kunnen het ook verplaatsen naar het voorjaar. Maar dat is eigenlijk nog wel heel ver weg.

pi_13786898
    De mis zal wel op zondag zijn. Kou vind ik niet erg, dan is de warme chocolademelk in een café des te lekkerder.
    *OUD heilige*
      zaterdag 11 oktober 2003 @ 13:03:41 #61
    28442 Natalie
    Borrelnootje
    pi_13807445
    quote:
    Op vrijdag 10 oktober 2003 12:47 schreef YPPY het volgende:
    De mis zal wel op zondag zijn. Kou vind ik niet erg, dan is de warme chocolademelk in een café des te lekkerder.
    Mee eens.
    Van mij mag het best in het najaar/ winter.
    Hoe denken de anderen erover?
    pi_13811449
    Ja, lijkt me leuk... ook in de winter.
    pi_13843386
    quote:
    Op zaterdag 11 oktober 2003 13:03 schreef Natalie het volgende:

[..]

Mee eens.
    Van mij mag het best in het najaar/ winter.
    Hoe denken de anderen erover?

Cultureel Den Bosch lijkt me wel erg gezellig dan !
    It is a sad day, it is a red day. It is going to be a black day. When the sun rises........
    Some day you shall flee, Panted and weak - Master, Passion, Greed.
      Admin dinsdag 14 oktober 2003 @ 11:00:34 #64
    2589 crew  yvonne
    On(t)deugend
    pi_13869709
    Kou boeit niet

Leuk, ik heb er zin in

pi_13869741
    Kou is .

Daarbij is er altijd nog zoiets als Glühwein om mee op te warmen.

Admin dinsdag 14 oktober 2003 @ 11:22:54 #66
    2589 crew  yvonne
    On(t)deugend
    pi_13870231
    Tussendoortje:

Wij gaan 11-11 naar Ieper voor Wapenstilstanddag,
    iemand zin om zich bij ons aan te sluiten?
    We weten er een hoop van en maken een rondrit langs de loopgraven, de diverse begraafplaatsen, strijdvelden, savonds lekker eten en om 20 uur de Last post in de Menen poort.

[Dit bericht is gewijzigd door yvonne op 14-10-2003 11:27]

dinsdag 14 oktober 2003 @ 11:26:09 #67
    28442 Natalie
    Borrelnootje
    pi_13870318
    quote:
    Op dinsdag 14 oktober 2003 11:22 schreef yvonne het volgende:
    Tussendoortje:

Wij gaan 11-11 naar ieper voor Wapenstilstanddag,
    We weten er een hoop van en maken een rondrit langs de loopgraven, de diverse begraafplaatsen, strijdvelden, savonds lekker eten en om 20 uur de Last post in de Menen poort.

Oeehh!! Maar dat is een goed idee!
    Hoewel het wel op een dinsdag valt. Midden in de week. Al lijkt het mij leuk om mee te gaan
      Admin dinsdag 14 oktober 2003 @ 11:32:59 #68
    2589 crew  yvonne
    On(t)deugend
    pi_13870499

pi_13892057
    quote:
    Op dinsdag 14 oktober 2003 11:22 schreef yvonne het volgende:
    Tussendoortje:

Wij gaan 11-11 naar Ieper voor Wapenstilstanddag,

Ja wij gaan mee . We hebben 11 nov vrij .
    It is a sad day, it is a red day. It is going to be a black day. When the sun rises........
    pi_13892409
    Gaaf! Als ik vrij kan krijgen, lijkt dat me wel wat. Hoe gaan jullie erheen?
    *OUD heilige*
      Admin woensdag 15 oktober 2003 @ 10:18:03 #71
    2589 crew  yvonne
    On(t)deugend
    pi_13892570
    quote:
    Op woensdag 15 oktober 2003 10:07 schreef YPPY het volgende:
    Gaaf! Als ik vrij kan krijgen, lijkt dat me wel wat. Hoe gaan jullie erheen?
    Met de toetoet

pi_13892723
    Ik ga de 11de van de 11de graag mee en ik moet verplicht posten van yvonne, maar ik ga geheel vrijwillig en uit interesse mee.
      woensdag 15 oktober 2003 @ 10:35:13 #73
    28442 Natalie
    Borrelnootje
    pi_13892855
    Wordt nog gezellig

En dan 's avonds Sint Maarten. Tenminste, in Assen dan

pi_13892879
    quote:
    Op woensdag 15 oktober 2003 10:18 schreef yvonne het volgende:

[..]

Met de toetoet

Heb jij met phoentje gebabbeld , die heeft het ook altijd over de toetoet
      Admin woensdag 15 oktober 2003 @ 10:55:57 #75
    2589 crew  yvonne
    On(t)deugend
    pi_13893260
    quote:
    Op woensdag 15 oktober 2003 10:36 schreef Lord Dreamer het volgende:

[..]

Heb jij met phoentje gebabbeld , die heeft het ook altijd over de toetoet

, Mooi zo, maak je maar op voor een leerzame dag

pi_13893377
    quote:
    Op woensdag 15 oktober 2003 10:55 schreef yvonne het volgende:

[..]

, Mooi zo, maak je maar op voor een leerzame dag

Zorg jij maar voor koffie
      Admin woensdag 15 oktober 2003 @ 11:06:50 #77
    2589 crew  yvonne
    On(t)deugend
    pi_13893444
    Ik ga vast een lijstje maken met dingen die je gezien MOET hebben

maandag 20 oktober 2003 @ 19:02:31 #78
    33169 Magneet
    Magnetic Enhanced
    pi_14012907
    ik gaat proberen vrij te regelen.
      woensdag 22 oktober 2003 @ 11:22:29 #79
    28442 Natalie
    Borrelnootje
    pi_14047787
    quote:
    Op woensdag 15 oktober 2003 10:35 schreef Natalie het volgende:
    Wordt nog gezellig

En dan 's avonds Sint Maarten. Tenminste, in Assen dan

Daarnet even goed opgezocht waar dat plaatsje ligt en 't is me toch wel een behoorlijk eind. Zeker vanaf Assen, en ik heb geen auto.
    Moet er nog even over nadenken....
      dinsdag 4 november 2003 @ 23:58:11 #80
    36959 Furby
    Geile neuk Harrie
    pi_14391213
    Is dit het Ieper meeting topic

Ik ga mee (als jullie het goedvinden)

Op zaterdag 22 april 2006 21:20 schreef Zweefvliegje het volgende:
    Bij een stoplicht mag je gewoon achter elkaar staan, zonder 2 seconden afstand! :(
      Admin woensdag 5 november 2003 @ 08:39:43 #81
    2589 crew  yvonne
    On(t)deugend
    pi_14394034
    quote:
    Op dinsdag 4 november 2003 23:58 schreef Furby het volgende:
    Is dit het Ieper meeting topic

Ik ga mee (als jullie het goedvinden)

Ja, dit is het, en ja je gaat mee
    We vertrekken vroeg he,
    o, we rijden via antwerpen naar beneden,
    Shell bij de grensovergang meetingpoint van maken?

woensdag 5 november 2003 @ 09:50:46 #82
    28442 Natalie
    Borrelnootje
    pi_14395314
    Ik baal dat ik niet mee kan. Maar vanuit Assen (en zonder auto) ben ik afhankelijk van het openbaar vervoer.
    Daarnaast is m'n vader de volgende dag jarig, dus ergens overnachten is ook geen optie...

* Natalie baalt.

zondag 9 november 2003 @ 01:19:18 #83
    36959 Furby
    Geile neuk Harrie
    pi_14494568
    WTF ??? 11 nov is op dinsdag. Welke idioot gaat door de week ?

Ik dacht dat het komend weekeinde was. Ik kan dinsdag niet Ik behoor tot het werkende soort.

Ik zou heel graag mee gaan.

Bij een stoplicht mag je gewoon achter elkaar staan, zonder 2 seconden afstand! :(
      Admin zondag 9 november 2003 @ 01:22:57 #84
    2589 crew  yvonne
    On(t)deugend
    pi_14494645
    Omdat 11-11 dus de dag van de wapenstilstand is , de anderen hebben allemaal vrij genomen
    Je hebt nog 180 dagen tegoed, wissel er eens in

zondag 9 november 2003 @ 03:20:29 #85
    36959 Furby
    Geile neuk Harrie
    pi_14495754
    quote:
    Op zondag 9 november 2003 01:22 schreef yvonne het volgende:

Je hebt nog 180 dagen tegoed, wissel er eens in

68,5 maar ik dacht echt dat het komend weekeinde was. Ik zal maandag eens vragen maar ik vrees het ergste
      Admin zondag 9 november 2003 @ 11:25:52 #86
    2589 crew  yvonne
    On(t)deugend
    pi_14497724

Programma in Ieper,
    we gaan iig om 10.15 naar de poppy parade.

We blijven niet de hele dag in Ieper maar gaan zoveel mogelijk dingen doen die dag.
    We gaan zeer zeker naar Passchendale : "Tyne Cot"
    Grootste engelse begraaf[laats en nog steed een druk bezochte gedenkplek voor engelesen, een hele generatie ligt daar nl.

We gaan naar Langemark om de duitse begraafplaats te bezoeken,
    we gaan naar Boezinge om de Yorkshire trenches te bezoeken die recentelijk zijn opgegraven.
    Zie voor meer info www.diggers.be.

We gaan in Boezinge een zeer bijzonder cafeetje bezoeken
    We gaan naar Hill 62, vanaf deze plek werd Ieper belegerd, oa,
    daar is een kneuterig museumpje met bewaard gebleven trenches.
    De man die dat runt kan zeer boeiend vertellen over WW1, dit perceel is nl altijd in de familie gebleven en hij weet uit overlevering een heleboel interessants.
    Ook gaan we naar de bewaard gebleven bunkers waar John Mcrea zijn decicht in Flanders Field geschreven heeft.
    Mocht het nog ergens tussen te passen zijn gaan we nog naar Vladslo naar de duitse begraafplaats met de beelden van Kate Kollwitz.

Tegen de avond terug naar Ieper, eten en drinken, en om 20.00, liefst vroeger, naar de Menen Poort, om daar de ceremonie mee te maken.
    Einde dag.

maandag 10 november 2003 @ 09:58:06 #87
    33169 Magneet
    Magnetic Enhanced
    pi_14517560
    hoe wat en waar verzamelen we morgen?
      maandag 10 november 2003 @ 10:31:15 #88
    28442 Natalie
    Borrelnootje
    pi_14518226
    ToBe en ik hebben ook iets met begraafplaatsen.
    Afgelopen zomer hebben we in Ylivieska een begraafplaats bezocht. Er hangt daar altijd zo'n aparte sfeer. Sereen bijna. Ik zou er 's nachts niet naartoe durven, maar 't boeit me zeer.

(ik las yvonne iets over een begraafplaats zeggen en ik bedacht me dat ik dit even wilde melden)

maandag 10 november 2003 @ 18:57:46 #89
    33169 Magneet
    Magnetic Enhanced
    pi_14532356
    quote:
    Op maandag 10 november 2003 09:58 schreef Magneet het volgende:
      Admin maandag 10 november 2003 @ 21:32:15 #90
    2589 crew  yvonne
    On(t)deugend
    pi_14536846
    quote:
    Op maandag 10 november 2003 09:58 schreef Magneet het volgende:
    Magneet, ik ga sebbo en mike ophalen, zie topic in admin,
    rijd jij naar antwerpen, de kennedy tunnel door, 1e pomp NA de ttunnel, plusminus 7 km, is een Q8, daar staan we bij de snackshop om 8 uur op je te wachten.

maandag 10 november 2003 @ 22:13:48 #91
    33169 Magneet
    Magnetic Enhanced
    pi_14538234
    quote:
    Op maandag 10 november 2003 21:32 schreef yvonne het volgende:

[..]

Magneet, ik ga sebbo en mike ophalen, zie topic in admin,
    rijd jij naar antwerpen, de kennedy tunnel door, 1e pomp NA de ttunnel, plusminus 7 km, is een Q8, daar staan we bij de snackshop om 8 uur op je te wachten.

ok thanx
    pi_14567926
    Ik vond het erg interessant en vooral ook indrukwekkend, maar ook zeer gezellig. Mij spraken met name de twee Duitse begraafplaatsen erg aan en de naamloze graven op Passendale.
      dinsdag 11 november 2003 @ 23:34:57 #93
    36959 Furby
    Geile neuk Harrie
    pi_14568155
    quote:
    Op dinsdag 11 november 2003 23:24 schreef Seborik het volgende:
    Mij spraken met name de twee Duitse begraafplaatsen erg aan
    Ja dat heb ik ook altijd Mooi he ?
    pi_14569418
    De beeldhouwwerken vond ik geweldig, maar kan niet echt uitleggen hoe precies. Ze hebben beide iets heel aparts over zich.

Bedankt, Johan & Yvonne.

woensdag 12 november 2003 @ 06:10:06 #95
    33169 Magneet
    Magnetic Enhanced
    pi_14570367
    inderdaad een zeer aparte beleving die begraafplaatsen, de duitse omdat op de stenen dan weer 10 dan weer 15 dan weer eens 20 onbekende soldaten liggen en de geallieerde juist weer doordat alle gevonden soldaten een eigen begraafplaats hebben, sommige waar ze niks van weten andere alleen de datum van overlijden, de volgende alleen het regiment, ik denk dat zeker 75% van de gesneuvelden niet ge-identificeert is.
      donderdag 20 november 2003 @ 21:44:32 #96
    53283 Captain_Chaos
    Aláááááááárm.....
    pi_14800066
    quote:
    Op zondag 9 november 2003 11:25 schreef yvonne het volgende:
    [afbeelding]

Programma in Ieper,
    we gaan iig om 10.15 naar de poppy parade.

We blijven niet de hele dag in Ieper maar gaan zoveel mogelijk dingen doen die dag.
    We gaan zeer zeker naar Passchendale : "Tyne Cot"
    Grootste engelse begraaf[laats en nog steed een druk bezochte gedenkplek voor engelesen, een hele generatie ligt daar nl.

We gaan naar Langemark om de duitse begraafplaats te bezoeken,
    we gaan naar Boezinge om de Yorkshire trenches te bezoeken die recentelijk zijn opgegraven.
    Zie voor meer info www.diggers.be.

We gaan in Boezinge een zeer bijzonder cafeetje bezoeken
    We gaan naar Hill 62, vanaf deze plek werd Ieper belegerd, oa,
    daar is een kneuterig museumpje met bewaard gebleven trenches.
    De man die dat runt kan zeer boeiend vertellen over WW1, dit perceel is nl altijd in de familie gebleven en hij weet uit overlevering een heleboel interessants.
    Ook gaan we naar de bewaard gebleven bunkers waar John Mcrea zijn decicht in Flanders Field geschreven heeft.
    Mocht het nog ergens tussen te passen zijn gaan we nog naar Vladslo naar de duitse begraafplaats met de beelden van Kate Kollwitz.

Tegen de avond terug naar Ieper, eten en drinken, en om 20.00, liefst vroeger, naar de Menen Poort, om daar de ceremonie mee te maken.
    Einde dag.

Nah

Bij deze aanmeldt

al geweest natuurlijk

Jawohl Herr Kaloin!
      Admin donderdag 20 november 2003 @ 21:47:30 #97
    2589 crew  yvonne
    On(t)deugend
    pi_14800153
    quote:
    Op donderdag 20 november 2003 21:44 schreef Captain_Chaos het volgende:

[..]

Nah

Bij deze aanmeldt

al geweest natuurlijk

Opletten voortaan

Maar we gaan zeer regelmatig naar Ieper, als er weer mensen mee willen hoor ik het wel

abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
    Forum Opties
    Forumhop:
    Hop naar:
    (afkorting, bv 'KLB')