Gaat nog allemaal goed, enige moment wanneer het lastig wordt is als ik wat gedronken heb, dan wordt de verleiding altijd wel hevig maar ik heb het weerstaan tot nu toe en ik ga het volhouden tjakkaakakakkaka ;-)
Lekker hardlopen, merk aan mijn conditie dat het stoppen toch wel een goed idee is geweest, niet meer zo kortademig na 2 keer de trap op en neer en vooral niet meer die vieze smaak in me mond en geen sigarettenwalm op me heen.
En je moet het gewoon doen het stoppen, niet bij nadenken
[alan carr mode on] Voordat je begon met roken had je het niet nodig dus waarom zou je het missen, en je moet het niet zien als een gemis dat je iets opgeeft maar voel je bevrijd uit de klauwen van dat kleine monstertje[/alan carr mode off]
Suc6 iedereen die nog steeds gestopt, may the force be with you
Vandaag weer 4 pakjes marlboro gekocht. Zonder enig schuldgevoel of wat dan ook. Alsof het normaal is en erbij hoort.
Die 14 euro boeit me ook al niet.
Vraag me af wanneer ik echt inzie dat ik moet stoppen. Het erge is hier dat ik nog niet wil stoppen
quote:Stiekem wil ik ook niet stoppen. Ik vind het veel telekker. Maar goed. Ik zie ookwel in dat het gewoon a; ongezond is en b; dat het eigelijk tegelijk ook weer smerig is.
Op zaterdag 21 juni 2003 18:00 schreef Levensgenieter het volgende:
Vraag me af wanneer ik echt inzie dat ik moet stoppen. Het erge is hier dat ik nog niet wil stoppen
En het ging bij mij een beetje de verkeerde kant op eerst alleen in het weekend of bij een biertje. En op het laatst.. 1 pakje per dag zo niet meer.. En toen vond ik het zelf wel genoeg.
Het is best moeilijk merk ik nu om echt testoppen maar het komt wel goed. Misschien moet ik eerst maar eens gaan minderen. Voor dat ik echt stop?
Ben vandaag stukje gaan lopen, normaal loop ik te hijgen dan, niet te zuinig, en dan nog het liefst een peuk roken tijdens het lopen he. Stomme is dat ik gewoon niet besefte dat ik nog benauwder werd, en het heel normaal vond om maar rook in te ademen ipv zuurstof.
Tsja, waar gaat dat nou over?
Nu liep ik door het winkelcentrum heen en rook allerlei dingen, ik rook zelfs het asfalt waar ik overheen liep! De bakker, slager, gras, steeds meer geuren, en wat is dat heeerlijk
(Ik blies standaard rook door mn neus uit)
Gisteren had ik een mindere dag hoor, het voelt een beetje wel als een kameraad of een troostmakkertje wat weg is.. kweet het dat klinkt stom maar thats the feeling.
Vandaag heb ik een goeie dag, ben fris, energiek, en positief... en dat blijft ook zo.
Dat klopt helemaal .....tijdens een stop poging van mij 4 jaar geleden rook ik ook alle geuren. Alsof mijn reuk en smaak 500 procent vooruit ging.
Ik proefde weer wat ik at. Ik rook mensen koken in hun huizen.
quote:Ik weet nu weer een klein beetje wat ik 10 jaar heb gemist.
Op zaterdag 21 juni 2003 20:53 schreef Levensgenieter het volgende:Ik proefde weer wat ik at. Ik rook mensen koken in hun huizen.
quote:10 jaar.. wow.. zo ver was ik nog niet.. Ik heb nu trouwens wel vet trek in een peuk... Volhouden. Maar goed ik heb echt nooit gehad dat ik minder rook op straat ofzo. Ik vond/vind het eigelijk gewoon vies. Me handen stinken nu ook niet meer naar siggaret da's wel lekker...
Op zaterdag 21 juni 2003 20:56 schreef Bastard het volgende:[..]
Ik weet nu weer een klein beetje wat ik 10 jaar heb gemist.
quote:Hou het 4 dagen vol.. dan is de nicotine uit je lichaam en heb je eigenlijk al een heel zwaar stuk gehad. Daarna is het een gevecht tegen je eigen, de gewoonte.
Op zaterdag 21 juni 2003 21:02 schreef Artful het volgende:[..]
10 jaar.. wow.. zo ver was ik nog niet.. Ik heb nu trouwens wel vet trek in een peuk... Volhouden. Maar goed ik heb echt nooit gehad dat ik minder rook op straat ofzo. Ik vond/vind het eigelijk gewoon vies. Me handen stinken nu ook niet meer naar siggaret da's wel lekker...
Het grootste probleem van niet kunnen stoppen is het feit dat je het niet ECHT wilt. Als je het nu al hebt over "eerst minderen" en dan stoppen dan moet je gewoon lekker door blijven paffen want het lukt je nooit.
Gewoon cold turkey; die dingen laten liggen en gewoon doorgaan met je leven. Ik merk heel goed dat ik een stuk gezonder leef nu. Ik ga 3 keer per week hardlopen en dat had ik niet gekund toen ik nog rookte.
Ik heb sinds een jaar ook erg last van mijn hart, veel hartkloppingen, soms overslaan en toen ik gestopt was met roken, was dat nagenoeg weg. Na het beginnen is het weer allemaal teruggekomen, en toch blijf ik het lekker vinden. Het verslavingsmechanisme is een venijnig fenomeen...
Ik durf het bijna niet te zeggen, maar big deal, ik heb er nog weinig problemen mee gehad, alleen de eerste week een beetje (veel pepermunt vreten enzo).
Als ik in gezelschap van rokers ben mis ik het wel eens, maar ik mis dit niet:
-De lekkere ochtendhoest;
-Het geplan en geren om weer nieuwe shag te halen als je weer eens sneller door je shag heen bent dan gepland;
- +- 20 euro per week in de fik;
Dit even voor de mensen die erover nadenken om te stoppen maar er tegenop zien door al die verhalen van mensen die al -tig keer gestopt zijn. Het kan dus ook meevallen.
Ik zat overigens op 1 pakje shag per 2 dagen.
quote:Tis een beest wat steeds maar weer aan je trekt.
Op zondag 22 juni 2003 17:45 schreef LuQas het volgende:
Het verslavingsmechanisme is een venijnig fenomeen...
quote:Het vervelende is ook dat hij nooit helemaal weg gaat. Ik was de laatste keer 4 maanden lang zonder heel veel moeite gestopt, en ineens begon ik weer zin te krijgen en er veel over na te denken.... toen heeft het nog maar een maand geduurd.
Op zondag 22 juni 2003 18:16 schreef Bastard het volgende:[..]
Tis een beest wat steeds maar weer aan je trekt.
Hiervoor hetzelfde gehad, toen was ik 4,5 maanden gestopt... vreselijk!
Je moet blijven roken totdat het boek uit is
Dat boek is btw echt Je raakt ervan doordrongen dat roken eigenlijk heel gek is en dat lichamelijke ontwenningsverschijnselen niet bestaan (de afkickverschijnselen van nicotine zijn voor een mens nauwelijks te merken), het zit allemaal in het koppie.
Ik ben ervan overtuigd dat ik echt ga stoppen en nooit meer een peuk aanraak, het boek laat je anders denken.
Zodra ik het hoofdstuk "de laatste sigaret" heb gelezen horen jullie weer van mij
p.s. Riann, gelegenheidsrokers zijn net zo verslaafd als mensen die 3 pakjes per dag roken, tis maar ff dat je het weet
quote:Waarom kwel je jezelf? Steeds opnieuw je versalving voeden maakt het alleen maar zwaar. Als je nu al denkt dat je vanavond gaat roken, hoe sterk ben je vanavond dan nog? Wees op zijn minst zo sterk om je heilig voor te nemen vanavond niet te roken. Je kan het. Echt.
Op maandag 23 juni 2003 15:19 schreef Artful het volgende:
Dag 4...
*Zucht....* Zaterdag toch weer gerookt.. Maar niet zo veel als anders...
Zondag niets... Nu ook nog helemaal niet.. Maar misschien komt het omdat ik geen siggaretten heb en ik net 1 uurtje uit me nest ben gekropen..
Maar tot nu toe nog geen zin in een sigie.
Waarschijnlijk vanavond wel.. Feestje.....
[cup-a-soup-sportschool-mode] kommoppeh [/cup-a-soup-sportschool-mode]
De SilkQuit meter is leuk. Ik heb al 433 sigaretten NIET gerookt
en leef inmiddels 1 dag en 12 uur langer.
Downloaden op www.silkquit.org
Alle stoppers suc6
Eb
quote:Dat gaat niet werken zo hoor
Op maandag 23 juni 2003 15:19 schreef Artful het volgende:
Dag 4...
*Zucht....* Zaterdag toch weer gerookt.. Maar niet zo veel als anders...
Zondag niets... Nu ook nog helemaal niet.. Maar misschien komt het omdat ik geen siggaretten heb en ik net 1 uurtje uit me nest ben gekropen..
Maar tot nu toe nog geen zin in een sigie.
Waarschijnlijk vanavond wel.. Feestje.....
Denk er nog eens over na, WIL je echt stoppen, bedenk de voordelen.. nadelen van stoppen heb ik namelijk nog niet gehoord.
quote:That's the spirit
Op maandag 23 juni 2003 16:01 schreef Artful het volgende:
Jah ik wil echt stoppen.....
Jullie hebben idd wel gelijk als je nu al gaat zitten zeggen dat je vanavond wel gaat roken. Dat je wilskracht niet echt sterk is.
Maar ik zal me zelf eens even het tegen deel gaan bewijzen en vanavond niet tegaan roken. Echt niet. sinds dat ik niet meer tot veeeeel minder rook. Vind ik het wel lekkerder. Voordeel: Kamerruikt lekker fris. Handen ruiken ook lekker fris. Adem zelfs ook
Sterkte vanavond!
quote:Schitterend!
Op maandag 23 juni 2003 15:39 schreef Eb het volgende:
Eindelijk dit topic gevonden. Mag ik meedoen?
Ben gestopt sinds 2 juni en still going strong.
Overtuigd dat ik nooooit meer zal roken.De SilkQuit meter is leuk. Ik heb al 433 sigaretten NIET gerookt
en leef inmiddels 1 dag en 12 uur langer.Downloaden op www.silkquit.org
Alle stoppers suc6
Eb
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |