abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
  dinsdag 13 februari 2001 @ 14:06:31 #1
3878 Vork
Manisch creatief
pi_741698
Tijd om de gratis krantjes eens onder de loep te nemen. zal vast al wel eens een topic over zijn, maar da's dan jammer. Iig we hebben de keuze uit twee ochtend krantjes en een middagkrant als we elke dag heen en weer met het openbaar vervoer reizen. En dat zullen velen van ons doen..

Welk is je favoriet, waarom en welke krant heeft helemaal niets nieuws te melden. wat vind je nou leuk in een krant kortom, wat is je favoriete krant en waarom..

Als ik de drie krantjes vergelijk, moet ik zelf tot de conclusie komen da'k toch t liefst de Metro lees. Ten eerste hebben ze gewoon de leukste stripjes (belangrijk hoor), de brieven zijn soms wel grappig, zitten soms goeie columns in, betere vormgeving, overzichtelijk etc.

De spits vinnik daarom al een stuk minder. Minder duidelijk geen leuke stript (nahjah ronaldo is wel leuk) En ze hebben nietzoveel toe te voegen, Af en toe eens een stukje over internet ofzo wat echt nergens op slaat. worden soms erg domme fouten in gemaakt etc.

News.nl heeft helemaal niets toe te voegen. ik vraag me ook af trouwens wie dr allemaal zo'n Achterlijke pen hebben. het middagnieuws is bijna het zelfde als het ochtend nieuws en de krant suckt gewoon lichtelijk.

En toch probeer ik ze alle 3 te halen elke dag weer, omdat ik toch niets beters te doen heb in de trein..

en nou jullie...

pi_741726

Need I say more?

-edit- link aangepast -edit-

[Dit bericht is gewijzigd door Dixidito op 14-02-2001 20:29]

pi_741832
Vaak lees ik alleen de Metro, omdat die ook in de metro ligt en niet alleen op het station (waar ik lang niet elke dag kom). De strips en de brieven vind ik daar ook wel leuk aan. De puzzels in de Spits vind ik leuker, want dat zijn er meer en ook meer verschillende. News.nl lees ik heeel zelden, omdat ik haast nooit op de tijd op het station ben.
Het valt me op dat dezelfde informatie vaak meerdere keren in de krant staat. Soms staat een artikeltje er meerdere keren in, soms met een verschillende titel, soms is de zelfs hetzelfde. Dit vind ik niet bepaald een positief punt voor de eindredactie (of wie daar dan ook op moet letten). Het komt op mij over alsof ze niet genoeg nieuws hebben en dus maar 2 keer hetzelfde vertellen.
De Metro en de Spits zijn voor mij een beetje hetzelfde. Vaak lijken de artikeltjes over een bepaald onderwerp erg veel op elkaar, gewoon van de telex gehaald en overgetikt dus. De metro is uiteindelijk toch iets (heel klein beetje) leuker.

Owja: ik heb geen news pen en kijk ook nooit op hun site (geen id hoe die heet trouwens) voor achtergrond informatie over iets.

"wat een heerlijke yppiaanse reactie! Vol begrip, nooit veroordelend en zeker niet stekelig! #hulde"
Hoe langer de weg naar de top, hoe mooier het uitzicht!
*OUD heilige*
pi_741909
Als ik in de trein een krant lees, is dat altijd de Metro. Spits vind ik een slap aftreksel van de Telegraaf, en de telegraaf vind ik een slap aftreksel van een echte krant. Spitsnet heb ik wel eens gelezen en vond het best redelijk, alleen zie ik die krant vrijwel nooit liggen.
Mijn Nederlands is prima, ik kan gewoon niet typen!
pi_742374
Spits is zo bedroevend dat het lachwekkend wordt!
Weet je wat er vandaag in koeieletters op de voorpagina stond?

"Bush steekt troepen riem onder het hart"

pi_742424
Even als advocaat van de duivel: dat past dan natuurlijk wel weer bij iemand als Bush, die zou ongetwijfeld hetzelfde gezegd hebben.

Maar serieus, het is natuurlijk rotzooi, en bedenk eens hoeveel papier er dagelijks in opgaat! Ik vind het eigenlijk schandalig.

pi_742434
Ook zo'n onzin, alle drie kranten de gratis kranten verzamelen (elke dag weer een spannende uitdaging, neem ik aan) om maar iets om handen te hebben in de trein. Als ik mezelf wil vermaken kan ik ook wel iets anders lezen.
Het lezen van de Sp!ts, Metro of news.nl is een belediging voor (1) je eigen intelligentie, (2) het milieu, (3) elke serieuze journalist in Nederland.
pi_742579
Ook zo'n onzin, alle drie kranten de gratis kranten verzamelen (elke dag weer een spannende uitdaging, neem ik aan) om maar iets om handen te hebben in de trein. Als ik mezelf wil vermaken kan ik ook wel iets anders lezen.
Het lezen van de Sp!ts, Metro of news.nl is een belediging voor (1) je eigen intelligentie, (2) het milieu, (3) elke serieuze journalist in Nederland.
  dinsdag 13 februari 2001 @ 20:05:19 #9
1124 Mark
Awesome dad from hell
pi_742814
Ik lees ze alle drie, omdat ik al genoeg uitgeef aan boeken en CD's, en toch die 4 uur per dag door moet komen
De Spits heeft 2 lichtpuntjes: meerdere puzzels (ofschoon belachelijk simpel voor de doorgewinterde puzzelaar) en de column van Tommy Wieringa. Ronald is idd ook wel leuk, maar Toon van Driel kan beter zijn tekengerei in beton laten storten, zodat niemand er ooit nog kwaad mee aan kan richten...
Metro heeft onbetwistbaar de beste strips, meerdere goede columnisten (voorkeur: Marcel Verreck) en op vrijdag een leuk cryptogram (nog steeds geen Volkskrant-niveau, maar prettig voor 's ochtendsvroeg).
News.nl voegt idd weinig meer toe, behalve nog 2 puzzels.
De Metro dus!
We used to hate people - Now we just make fun of them - It's more effective that way
Elk jaar Towel Day!(2)](3)
Dommage arachide-fromage
pi_742827
quote:
Op 13 februari 2001 20:05 schreef Mark het volgende:
Ik lees ze alle drie, omdat ik al genoeg uitgeef aan boeken en CD's, en toch die 4 uur per dag door moet komen
De Spits heeft 2 lichtpuntjes: meerdere puzzels (ofschoon belachelijk simpel voor de doorgewinterde puzzelaar) en de column van Tommy Wieringa. Ronald is idd ook wel leuk, maar Toon van Driel kan beter zijn tekengerei in beton laten storten, zodat niemand er ooit nog kwaad mee aan kan richten...
Metro heeft onbetwistbaar de beste strips, meerdere goede columnisten (voorkeur: Marcel Verreck) en op vrijdag een leuk cryptogram (nog steeds geen Volkskrant-niveau, maar prettig voor 's ochtendsvroeg).
News.nl voegt idd weinig meer toe, behalve nog 2 puzzels.
De Metro dus!
Tot een paar weken geleden reisde ik veel met openbaar vervoer. Ik las altijd de Metro, omdat ik met plezier de lezersreacties las. Heb een keer zelfs een e-mail gestuurd naar Metro over een stukje van een lezer. En verrek! staat er gewoon in! kijk maar in de Metro van 5 december. Heb daar nog drie afgedrukte reacties op gehad. Tja dat vind ik leuk.
pi_742863
quote:
Mark schreef het volgende:
*Heeft zelf ook een jaar lang 3,5 uur per dag op en neer gereisd.*

Je hoeft er geen geld aan uit te geven als je ze bij de bibliotheek leent. Boeken en cd's. Je kunt naar de radio luisteren en genieten van het mooie lenteweer. Je kunt zinnige gesprekken houden en in diepe gedachten verzonken raken (wat je gegarandeerd niet zal gebeuren door een Metro). Ga een gedicht schrijven. Doe wat voor school. Breien. Figuurzagen. Alles beter dan die waardeloze kranten.

pi_743148
Of begin eens een gesprek met de reiziger naast je !!

(Ik weet het, ik opper nu iets heeeel engs, maar wie weet; misschien zit er wel een anonieme fokker naast je ! of een ander heel leuk persoon)

god i want to get you out of here
you can ride in a pink mustang
  dinsdag 13 februari 2001 @ 22:57:29 #13
3878 Vork
Manisch creatief
pi_743165
quote:
Op 13 februari 2001 22:46 schreef RaisinGirl het volgende:
Of begin eens een gesprek met de reiziger naast je !!

(Ik weet het, ik opper nu iets heeeel engs, maar wie weet; misschien zit er wel een anonieme fokker naast je ! of een ander heel leuk persoon)

Ga jij dan eens een keer naast me zitten in de trein?

O trouwens, die krantjes zijn Gratis, ze bevatten voor het grootste deel anp nieuwsberichten. Dus waarom zou ik niet die krantjes lezen, zo vang ik iig al iets meer nieuws op, de heb ik wat te doen ofzo. de stripjes, columns en brieven zijn koel om te lezen.. morgen die valentijnsberichten natuurlijk, een hoop leedvermaak dus (net zoals die contact advertenties). ach het is gratis, dus waarom niet he...

pi_743215
Leedvermaak ?

Pas maar op, straks staat er ineens een berichtje voor jou !

(

dinsdag 13 februari 2001 @ 23:19:12 #15
3878 Vork
Manisch creatief
pi_743229
quote:
Op 13 februari 2001 23:14 schreef RaisinGirl het volgende:
Leedvermaak ?

Ik ken mijn populairiteit genoeg om zeker te weten dat dat niet zal gaan gebeuren..
  dinsdag 13 februari 2001 @ 23:24:35 #16
529 twi
Het lichtje is uit...
pi_743248
quote:
Op 13 februari 2001 23:14 schreef RaisinGirl het volgende:
Leedvermaak ?

Okeej dan, als dat zo is weten we gelijk van wie 'ie is
  dinsdag 13 februari 2001 @ 23:26:12 #17
529 twi
Het lichtje is uit...
pi_743256
Voordat we compleet ontsporen :

Ik lees liever de.....euh.....De Spits...Ziet er wat verzorgder en rustiger uit dan dat groen, gekleur, etcetera...Maargoed, eigenlijk is dit gebrabbel, want als ik de Metro en de Spits allebei zie liggen maakt het mij niet uit welke ik lees. Zolang het News.NL maar niet is

dinsdag 13 februari 2001 @ 23:35:05 #18
3878 Vork
Manisch creatief
pi_743301
quote:
Op 13 februari 2001 23:26 schreef twi het volgende:
Voordat we compleet ontsporen :

Ik lees liever de.....euh.....De Spits...Ziet er wat verzorgder en rustiger uit dan dat groen, gekleur, etcetera...Maargoed, eigenlijk is dit gebrabbel, want als ik de Metro en de Spits allebei zie liggen maakt het mij niet uit welke ik lees. Zolang het News.NL maar niet is

Hoera! een Sp!ts lezer!
en nu?
pi_743330
Eigenlijk lees ik , als ik niet in gesprek ben met mijn medereizigers , ook het liefst De Spits.
pi_743393
c

[Dit bericht is gewijzigd door Pannekoek op 13-02-2001 23:57]

pi_743402
Vork schreef:
ach het is gratis, dus waarom niet he...

Waarom niet? OK, nog een keer dan, voor de mensen die het niet zo snel begrijpen. Het kost papier. Heel veel papier. Per dag. Niet alleen komen heel veel van die krantjes niet terecht in de kringloop doordat ze achteloos in de prullenbak gegooid worden, ook is het zo dat papier maar een handvol aantal keren gerecycled kan worden.
Dat is op zich niet zo erg misschien, dat geldt voor gewone kranten misschien evengoed. Maar ik krijg de indruk dat dit soort krantjes bestaan bij het feit dat mensen zich vervelen in de trein. Vind je dat dan zoveel verspilling waard?
Gratis noem ik een lentebriesje, een beetje zon op een frisse winterdag, gekwetter van vogels in de vroege ochtend. Dat is gratis. De rest wordt u aangeboden door alle adverteerders. U consumeert maar.

[Dit bericht is gewijzigd door Pannekoek op 13-02-2001 23:56]

dinsdag 13 februari 2001 @ 23:58:48 #22
3878 Vork
Manisch creatief
pi_743415
quote:
Op 13 februari 2001 23:53 schreef Pannekoek het volgende:
Waarom niet? OK, nog een keer dan, voor de mensen die het niet zo snel begrijpen. Het kost papier. Heel veel papier. Per dag. Niet alleen komt heel veel van die krantjes niet terecht in de kringloop doordat ze achteloos in de prullenbak gegooid worden, ook is het zo dat papier maar een handvol aantal keren gerecycled kan worden.
Dat is op zich niet zo erg misschien, dat geldt voor gewone kranten misschien evengoed. Maar ik krijg de indruk dat dit soort krantjes bestaan bij het feit dat mensen zich vervelen in de trein. Vind je dat dan zoveel verspilling waard?
eeuhm omdat ik ze dan niet zou moeten lezen gaat met oplagecijfer omlaag?

Ach die krantjes zijn best grappig, gratis en ik ben wel blij dat ze dr zijn hoor.. Verveling in de trein, nooti in de trein gezeten zeker. het is niet vanzelfsprekeknd da'k binnen n half uurtje van A naar B ben gekomen dan..

pi_743437
quote:
Op 13 februari 2001 23:58 schreef Vork het volgende:
eeuhm omdat ik ze dan niet zou moeten lezen gaat met oplagecijfer omlaag?
Als alle Vorks van Nederland je voorbeeld zouden volgen wel ja.
quote:
nooti in de trein gezeten zeker
nooti zit er zo'n beetje 1000 uren naast maar geeft niet hoor. Spits, metro... beneden mijn stand
  woensdag 14 februari 2001 @ 00:14:52 #24
3878 Vork
Manisch creatief
pi_743461
Ach, ik ben student he
  woensdag 14 februari 2001 @ 14:13:47 #25
1124 Mark
Awesome dad from hell
pi_744565
quote:
Op 13 februari 2001 23:55 schreef Pannekoek het volgende:Gratis noem ik een lentebriesje, een beetje zon op een frisse winterdag, gekwetter van vogels in de vroege ochtend.
Als ik in de trein zit, voel ik geen lentebriesje, is het nog steeds donker, en hoor ik alleen dat vreselijke geluid wat schijnbaar niet uit die trein te bannen is, maar iedereen irriteert (en nee, ik bedoel niet die walkmans). En net als Vork mag ik graag wat nieuws tot me krijgen.
Wel ben ik met je eens dat het al met al een vreselijke rotzooi geeft. Alles samenvoegen in 1 kwaliteitskrantje zou een goede optie zijn.
We used to hate people - Now we just make fun of them - It's more effective that way
Elk jaar Towel Day!(2)](3)
Dommage arachide-fromage
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')