abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
pi_10919956
Muus en ik vroegen ons al een tijdje het volgende af:

Die chemtrails, de beweringen dat Prins Bernard lid is van een geheim genoodschap met duistere bedoelingen, de reptielen - al dergelijike dingen, horen die eigenlijk wel thuis in dit forum? Zouden we ons hier misschien wat meer moeten richten op de bovennatuurlijke zaken?

In het politiek forum zouden hedendaagse complotten misschien op een meer geinteresseerd en ter zake kundig publiek kunnen rekenen.

En in Cultuur en Historie zouden de complotten uit het verleden misschien beter tot hun recht komen, omdat daar meer mensen met historische kennis zitten.

Wat denken jullie er van?

vrijdag 6 juni 2003 @ 00:35:23 #2
12888 Skull-splitter
your selection of the finest
pi_10920120
The truth slaat toch op the Xfiles, waarin zowel complot als metaphysica besproken werden?
I'm fed up with all this Wi-fi-high-fiving
Steam: Skullsplitter
Origin-naam:013skullsplitter
pi_10920194
quote:
Op vrijdag 6 juni 2003 00:35 schreef Skull-splitter het volgende:
The truth slaat toch op the Xfiles, waarin zowel complot als metaphysica besproken werden?
De bedoeling is dat we Truth weer wat meer terug gaan brengen naar bovennatuurlijke onderwerpen. Beter uitgedrukt: aspecten uit de realiteit die niet rationeel te schematiseren of tot wetmatigheden uitpluisbaar zijn.
De XFiles hebben met dit forum niets te maken.
  vrijdag 6 juni 2003 @ 00:45:26 #4
34253 Leeze
3 x 2 x 3 x 37 = ???
pi_10920264
Moeilijk te zeggen...

Op zich is dit de ideale plaats voor dit soort topics, omdat het hier om 'vrije gedachten' gaat...

Aan de andere kant zijn mensen in WTF, of C&H meer gericht op feiten, en
geven ze mensn geen kans...

Neemt niet weg dat er hier naar mijn mening een aantal bewonderingswaardige trolls rondlopen...

Objectief: Topics hier laten, in elk ander subforum worden ze gesloten.
Persoonlijk: Waste of bandwith.

GrtZ!

ChOas

Returned from the 9th circle of Hell
pi_10920506
Ik denk niet dat de complot-topics in andere fora geaccepteerd zullen worden. Nog minder dan hier. Het lijkt mij het beste als dit gewoon het algemene forum blijft voor onbewijsbare zaken etc.
.
  vrijdag 6 juni 2003 @ 01:03:20 #6
15080 static
03.09.2006 - 11:35
pi_10920527
Wat is een chemtrail?
Yvonne riep ergens: [b]Static is gewoon Static, je leeft met hem of niet.
Geen verborgen agenda's, trouw, grote muil, lief hartje, bang voor bloed, scheld FA's graag uit voor lul.[/b]
pi_10920549
quote:
Op vrijdag 6 juni 2003 01:03 schreef static het volgende:
Wat is een chemtrail?
Dat zijn van die strepen in de lucht van vliegtuigen. Niets anders dan gecondenseerde waterdamp dat vrijkomt bij de verbranding van kerosine.
  vrijdag 6 juni 2003 @ 01:08:04 #8
34253 Leeze
3 x 2 x 3 x 37 = ???
pi_10920609
quote:
Wat is een chemtrail?
Take it from me; je WIL het niet weten...

Hoe goed is je natuurkunde ?

vrijdag 6 juni 2003 @ 01:09:40 #9
31753 ZixS
oldskool
pi_10920638
quote:
Wat is een chemtrail?
zie o.a. Vorst; blauwe lucht en.... jawel: chemtrails !
  vrijdag 6 juni 2003 @ 01:10:32 #10
24717 Pierre_Smirnoff_2
War=Peace Ignorance=Strength
pi_10920651
quote:
Ik denk niet dat de complot-topics in andere fora geaccepteerd zullen worden. Nog minder dan hier. Het lijkt mij het beste als dit gewoon het algemene forum blijft voor onbewijsbare zaken etc.
* Pierre_Smirnoff_2 100% mee eens is.

Waarom wil je zulke dingen er zo graag uit hebben, iteejer?
Zelfs de naam "The Truth is in Here" voor dit subforum is een woordspeling en antwoord op "The Truth is out There" wat weer direct gelinkt is aan de X-Files.
Dus metaphysica en grenswetenschappen (waar complotten en geheime genootschappen etc. ook bij zitten) horen wel degelijk in dit subforum.
En dan nog de vraag inderdaad: "waar anders??".
Het is gewoonweg niet te classificeren of onder te brengen in enig ander subforum dus dan maar hier.

"If this were a dictatorship, it'd be a heck of a lot easier, just so long as I'm the dictator" -- U.S. President G.W.Bush
  vrijdag 6 juni 2003 @ 01:15:52 #11
34253 Leeze
3 x 2 x 3 x 37 = ???
pi_10920735
quote:
Op vrijdag 6 juni 2003 01:10 schreef Pierre_Smirnoff_2 het volgende:

[..]

* Pierre_Smirnoff_2 100% mee eens is.

Waarom wil je zulke dingen er zo graag uit hebben, iteejer?
Zelfs de naam "The Truth is in Here" voor dit subforum is een woordspeling en antwoord op "The Truth is out There" wat weer direct gelinkt is aan de X-Files.
Dus metaphysica en grenswetenschappen (waar complotten en geheime genootschappen etc. ook bij zitten) horen wel degelijk in dit subforum.
En dan nog de vraag inderdaad: "waar anders??".
Het is gewoonweg niet te classificeren of onder te brengen in enig ander subforum dus dan maar hier.

Nee, het is wel degelijk wat anders, net zoals geschiedenis, en economie andere dingen zijn... oorzaak, en gevolg, doch zeker verschillende dingen (En nee, met oorzaak, en gevolg impliceer ik geen FEITEN)

Waar anders ? ... een subforum 'Conspiracy' ... En ik meld me aan als mod...

vrijdag 6 juni 2003 @ 01:25:06 #12
24717 Pierre_Smirnoff_2
War=Peace Ignorance=Strength
pi_10920870
quote:
Nee, het is wel degelijk wat anders, net zoals geschiedenis, en economie andere dingen zijn... oorzaak, en gevolg, doch zeker verschillende dingen (En nee, met oorzaak, en gevolg impliceer ik geen FEITEN)
Maar dan is volgens die redenering ieder onderwerp een apart subforum waard zo ongeveer.
Nee, da's onzin, complotten/chemtrails zijn legitieme onderwerpen die ten eerste niet verklaarbaar zijn (net als alle zweverige stuff in dit subforum) en ten tweede niet classificeerbaar zijn (alhoewel er altijd wel raakvlakken zijn met bijvoorbeeld 'geschiedenis' inderdaad, maar elk onderwerp heeft altijd wel raakvlakken ergens mee).
quote:
Waar anders ? ... een subforum 'Conspiracy' ... En ik meld me aan als mod...
Over reeël gesproken...dat gaat er dus nooit komen, hoewel ik het niet erg zou vinden (eerder zou toejuichen) als het er wel komt
"If this were a dictatorship, it'd be a heck of a lot easier, just so long as I'm the dictator" -- U.S. President G.W.Bush
  vrijdag 6 juni 2003 @ 01:30:18 #13
34253 Leeze
3 x 2 x 3 x 37 = ???
pi_10920942
quote:
Op vrijdag 6 juni 2003 01:25 schreef Pierre_Smirnoff_2 het volgende:

[..]

Maar dan is volgens die redenering ieder onderwerp een apart subforum waard zo ongeveer.
Nee, da's onzin, complotten/chemtrails zijn legitieme onderwerpen die ten eerste niet verklaarbaar zijn (net als alle zweverige stuff in dit subforum) en ten tweede niet classificeerbaar zijn (alhoewel er altijd wel raakvlakken zijn met bijvoorbeeld 'geschiedenis' inderdaad, maar elk onderwerp heeft altijd wel raakvlakken ergens mee).
[..]

Over reeël gesproken...dat gaat er dus nooit komen, hoewel ik het niet erg zou vinden (eerder zou toejuichen) als het er wel komt

Hmmm... Volgens mij zijn we het volkomen met elkaar eens, ik moet die [sarcasme] tags meer leren gebruiken

Zoals al in mijn eerste post hier: dit past alleen maar in truth, en no offence, dit is gewoon een alternatieve ONZ... (En dat is serieus tegen de mods bedoeld, want jullie weten ook hoeveel trolls hier rondlopen)

[Dit bericht is gewijzigd door Leeze op 06-06-2003 01:36]

pi_10921079
quote:
Op vrijdag 6 juni 2003 01:04 schreef Steijn het volgende:

[..]

Dat zijn van die strepen in de lucht van vliegtuigen. Niets anders dan gecondenseerde waterdamp dat vrijkomt bij de verbranding van kerosine.

Oh...contrails !

Maar ontopic:

Kan er niet gewoon een forum bij, genaamd X-files.

fokschaap
  † In Memoriam † vrijdag 6 juni 2003 @ 03:40:56 #15
21290 NorthernStar
Insurgent
pi_10921990
Dat zijn juist de leukere topics van TRU.

Geesten, dromen en vermeende paranormale vermogens is allemaal heel intressant enzo, maar wat valt daar verder over te discussieren behalve dat je er wel of niet in gelooft.. denk ik dan.

Bovendien lopt het mi zo inelkaar over dat het gewoon bij elkaar hoort;
remote viewing -> CIA -> conspiracy
UFO's -> Nazi projecten -> Area 51
geesten -> ziel -> buiten dimensionale entiteiten -> reptilians
om maar wat voorbeelden te noemen

Niets persoonlijks, maar ik vraag me eerder af of je dan wel op je plek bent.. als mod.. van TRU.

vrijdag 6 juni 2003 @ 09:03:58 #16
34949 MacMeester
MacMini schopt kont!
pi_10923173
Complotten en andere dingen welke een ander smaakje hebben dan alleen politiek maar ook een (hoogstwaarschijnlijk) religieuze of paranormale invloed bevatten zijn hier juist op zijn plaats. De mensen op in Truth zijn er juist meer mee bezig dan elk ander forum.
De gene die probeert te bewijzen dat zijn geloof beter is dan dat van een ander, begrijpt de betekenis van religie niet.
meer esotherisch
  vrijdag 6 juni 2003 @ 10:20:21 #17
30818 ParAlien
The Truth Hurts
pi_10924523
quote:
Op vrijdag 6 juni 2003 03:40 schreef NorthernStar het volgende:
Dat zijn juist de leukere topics van TRU.

Geesten, dromen en vermeende paranormale vermogens is allemaal heel intressant enzo, maar wat valt daar verder over te discussieren behalve dat je er wel of niet in gelooft.. denk ik dan.

Bovendien lopt het mi zo inelkaar over dat het gewoon bij elkaar hoort;
remote viewing -> CIA -> conspiracy
UFO's -> Nazi projecten -> Area 51
geesten -> ziel -> buiten dimensionale entiteiten -> reptilians
om maar wat voorbeelden te noemen

Niets aan toe te voegen.
Het Nieuws voor vandaag: [b]http://www.nso.lt/chemtrails/faq.htm[/b]
pi_10924882
zolang er geen keiharde bewijzen voor zijn valt het niet onder harde wetenschap of geschiedenis/politiek, omdat die zaken bijna alleen maar op feitten rusten. en TRUTH is juist bedoeld om 'onverklaarbare dingen', oftewel dingen waar geen uitleg of bewijs voor mogelijk is, te discussieren. dus ik denk dat complottheorien hier wel passen.
Hoeveel jonko's moeten we smoken, voordat we vrij zijn, van dit regime?
pi_10925765
Ik ben het met jullie eens dat Truth altijd een plek was waar 'randverschijnselen' een plek konden vinden. Een soort asiel voor afwijkende meningen en inzichten.

Het is aan de andere kant ook weer niet de bedoeling er een rariteiten-kabinet van mafheden van te maken.

Dat sommige onderwerpen elders geen kans krijgen is ook weer waar, en dat is toch wel een zwaarwegend argument. Ik wil niemand van Fok verjagen, dat is nooit de bedoeling geweest.
Ik loop al een tijdje aan te dringen op de mogelijkheid om per forum aparte subfora te kunnen maken. Zodat we, toegespitst op de Truth, bv een afdeling 'Conspiracies' kunnen krijgen, naast dingen als 'Wicca' etc.
Men is daar mee bezig

Dus, we houden het zoals het was?

Een forum met inspraak he, waar vindt je dat nog..

vrijdag 6 juni 2003 @ 12:23:02 #20
30818 ParAlien
The Truth Hurts
pi_10927135
quote:
Op vrijdag 6 juni 2003 11:25 schreef iteejer het volgende:

.
Ik loop al een tijdje aan te dringen op de mogelijkheid om per forum aparte subfora te kunnen maken. Zodat we, toegespitst op de Truth, bv een afdeling 'Conspiracies' kunnen krijgen, naast dingen als 'Wicca' etc.
Men is daar mee bezig

Dat lijkt me het beste. Wanneer (ongeveer) kunnen we zoiets verwachten?
Het Nieuws voor vandaag: [b]http://www.nso.lt/chemtrails/faq.htm[/b]
pi_10927239
Ik heb een beetje het idee dat een serieuze discussie over bovennatuurlijke zaken het beste in WFT terecht kan.
Truth is in mijn ogen puur een verzamelbak voor de randgevallen waar jij het over had.
Kapitalisatie is de beste remedie tegen ideologische inhoud. - Zodiakk.
FA Jump: webicon weggehaald wegens wachtwoord beveiliging
  vrijdag 6 juni 2003 @ 14:23:52 #22
17061 mvt
blame Canada
pi_10930125
quote:
Op vrijdag 6 juni 2003 12:26 schreef paladin het volgende:
Ik heb een beetje het idee dat een serieuze discussie over bovennatuurlijke zaken het beste in WFT terecht kan.
Truth is in mijn ogen puur een verzamelbak voor de randgevallen waar jij het over had.
Volgens mij is het juist de bedoeling dat Truth een beetje volwassen wordt en niet meer wordt gezien als een verzamelbak voor randgevallen. Net als er geprobeerd wordt Onzin niet als verzamelbak van bagger te maken.

De serieuzere paranormaal/bovennatuurlijke topics moeten niet zomaar naar WFT. Een serieus discussietopic over bijvoorbeeld het wel of niet bestaan van geest (ik noem maar wat) met een goede onderbouwing die ook de wetenschap raakt/wetenschapelijk onderbouwd is zou daar wel kunnen, maar een serieus ervaringstopic weer niet.

Maar als je dat doet vervalt in mijn ogen Truth tot een "kijk mij eens leuk met geesten praten en nou niet zeiken, geesten bestaan" forum. En de gelovers zal je minder snel in WFT zien omdat die het gevoel krijgen niet de kans te krijgen. Kliekjesvorming op grote schaal op een forum is dodelijk voor de discussie.

Maar de complottheoriën zie ik ook niet zo snel verplaatsen. Alhoewel sommige topics beter in C&H of OOG of POL passen denk ik dat ze daar niet lopen en snel op slot gaan wegens de veelal slechte openingsposts en slechte topicopbouw door de topic starters. Iets wat hier iets minder erg wordt gevonden, zowel door de mods als door de users.

We were to understand there would be pie and punch?
  vrijdag 6 juni 2003 @ 15:07:50 #23
55630 MokroKees
Chaulerah Gek
pi_10931523
UFO's -> WFT
Telepathie -> WFT
Conspiracy -> POL / WFT
Illuminati,bilderberg,vrijmetselarij -> POL / WFT

daar horen ze imo thuis, omdat er meer dan genoeg wetenschappelijk onderbouwde informatie over te vinden is

alleen als je daar een topic opent over de betreffende onderwerpen word je linea recta naar dit forum gekickt omdat een groot deel van de mensen nog niet zover zijn dat ze inzien dat het serieuse onderwerpen zijn....

open anders een nieuw forum genaamd "Metafysica"

kèk lekkah naajje ège sig, Fok feez
  vrijdag 6 juni 2003 @ 15:21:32 #24
17061 mvt
blame Canada
pi_10931894
quote:
Op vrijdag 6 juni 2003 15:07 schreef MokroKees het volgende:
UFO's -> WFT
Telepathie -> WFT
Conspiracy -> POL / WFT
Illuminati,bilderberg,vrijmetselarij -> POL / WFT
Nou kunnen volgens mij de UFO topics ook wel in POL aangezien daar zo ongeveer alle buitenlanders topics staan
We were to understand there would be pie and punch?
pi_10934765
quote:
Op vrijdag 6 juni 2003 14:23 schreef mvt het volgende:
De serieuzere paranormaal/bovennatuurlijke topics moeten niet zomaar naar WFT. Een serieus discussietopic over bijvoorbeeld het wel of niet bestaan van geest (ik noem maar wat) met een goede onderbouwing die ook de wetenschap raakt/wetenschapelijk onderbouwd is zou daar wel kunnen, maar een serieus ervaringstopic weer niet.
Als er binnen truth plaats is voor een horizontale diversiteit in onderwerp-keuze, dus bv van wicca tot ufo, moet er ook plaars kunnen zijn voor een verticale diversiteit wat betreft verondersteld opleidingsniveau en mate van wetenschappelijkheid.

Belangrijk blijft dat er geen dominantie komt van een bepaald onderwerp of een bepaald niveau.

Topics die door onbegrijpelijkheid niveau suggereren, wil ik iig hier zien te weren. In bv wiskunde kan het zijn dat je niet onder bepaalde complexe formuleringen uit komt.
Maar een onderwerp als het onze, juist omdat het een randgebied is, moet bespreekbaar zijn in min of meer normaal nederlands.

abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')